eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.9هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
9.1هزار ویدیو
232 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ شیوع بیماری جذام در کشور صحت ندارد ✍ رئیس اداره سل و جذام وزارت بهداشت: شایعات شیوع بیماری جذام در کشور صحت ندارد و برخلاف تصور عموم، میزان سرایت این بیماری کمتر از سایر بیماری‌های عفونی است. 👇👇👇 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
10.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ او یکی از منافق‌ترین چهره‌های تاریخ است... ✍ و الآن در سپهر سیاست، صدها نمونه شبیه او داریم! 👇👇👇 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
‍ ⁉️متن شبهه👇👇 در شبکه‌های اجتماعی شایعه شده مهاجران افغانستانی باعث شیوع جذام در ایران شده‌اند. 🚨اولین بار سعید کوشافر، در در توییتر نوشت: «موارد جدید از ابتلا به جذام در ایران مشاهده شده که اتفاقا مهاجر افغانی بودند.» 🚨هادی کسایی‌زاده نیز در توییتر نوشت: «افغان‌ها در حال ورود و گسترش ویروس جذام در ایران هستند. این می‌تواند احتمالا یک حمله بیوتروریسمی هم باشد.» ✅ پاسخ به شبهه👇👇👇 💠براساس اطلاعات مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت: «در سال ۱۴۰۲ تعداد ۹ مورد جدید جذام در کشور گزارش شده است که ۶ نفر از آنها ایرانی و سایر بیماران از اتباع خارجی هستند.» ✅روند ابتلا به جذام در ایران نه تنها افزایش نداشته که طی حدود ۲۰ سال گذشته به طور متوسط روندی کاهشی داشته و از کشف ۷۲ مورد جدید در سال ۸۵ (۶۵ ایرانی و هفت غیر ایرانی) به ۹ مورد (شش ایرانی و سه غیر ایرانی) در سال ۱۴۰۲ رسیده است. ❌به فرض افزایش تعداد مهاجران افغانستانی در ایران طی سه سال اخیر (بعد از بازگشت طالبان) این اعداد افزایش معنی‌داری را در میزان ابتلا به جذام در این مدت نشان نمی‌دهد ✅آمار مبتلایان نشان می‌دهد که تعداد غیرایرانی‌های مبتلا به جذام شناسایی شده در یک دهه اخیر، به طور متوسط سه نفر بوده و این روند با وجود کاهش ایرانیان مبتلا، تغییر چندانی نکرده است. 🔸همچنین گزارش سازمان جهانی بهداشت از روند و میزان ابتلا به جذام در ایران هم این جداول را تایید می‌کند 👇👇👇 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
⁉️ پرسش: آیا این حدیث معتبر است که خداوند متعال در هر شب جمعه با فرشتگان و انبیاء و اوصیاء به زمین می‌آید و امام حسین علیه‌السلام را زیارت می‌کنند؟ ✅ پاسخ کوتاه 👇 زیارت امام حسین علیه‌السلام دارای ویژگی‌های خاصی مانند هبوط خداوند و فرشتگان و پیامبران و جانشینان پیامبران در شب‌های جمعه بر قبر امام حسین و زیارت آن‌ حضرت است که منظور از زیارت خداوند با توجه به معنای لغوی و اصطلاحی زیارت و توضیحی که در خود روایت وجود دارد، توجه و عنایت خداوند به امام حسین علیه‌السلام است که از منزلت و جایگاه بالایی نزد خداوند برخوردار است و در زیارت پروردگار، هیچ ‌گونه جسمیت و حضور فیزیکی حضرت حق‌تعالی مورد نظر نبوده است. 👈لینک پاسخ تفصیلی: https://mmps.ir/wseBm 👇👇👇 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
⭕️پرسش: برهنه شدن در عزاداری به شرط این که نامحرم نباشد اشکال دارد؟ 👇👇👇 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
⁉️پرسش: چرا امام حسین علیه‌السلام راضی به کمک فرشتگان نشد؟ 👇👇👇 ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ https://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
ا🌕▪️▪️🌕▪️▪️🌕▪️▪️ ا🌕▪️▪️🌕▪️▪️ ا🌕▪️▪️ ❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها) ❇️ ⚫️ مدخل «وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ لَأَسْقَيْناهُمْ ماءً غَدَقاً* لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ وَ مَنْ يُعْرِضْ عَنْ ذِكْرِ رَبِّهِ يَسْلُكْهُ عَذاباً صَعَداً» 📓 سوره مبارکه جن،‌ آیات ۱۶ و ۱۷. حضرت قرآن که داعی و هادی به «حقیقت توحید» می باشد، ابتلاء و امتحان خلق را با «کربلای حضرت أباعبدالله الحسین (علیه السلام)» معرفی می نماید: «وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ..» الطَّرِيقَةُ الْوَلَايةَ لِعَلِيٍّ علیه السلام «لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ»‏ قَتْلُ الْحُسَيْنِ علیه السلام» 📓 تفسير فرات الكوفي ؛ ص۵۱۱؛ تفسير القمي ؛ ج۲ ؛ ص۳۸۹. اگر بر طریق استقامت می ورزیدند..» مقصود از طریق، ولایت امام علی (علیه السلام) است؛ «تا ایشان را بیازماییم» یعنی با قتل امام حسین (علیه السلام) امتحان و آزمایش نماییم [جهت ثابت ماندن در طریق ولایت]. با تأملی در تاریخ محیای محمد و آل محمد (علیهم السلام) در می یابیم که عرصات کثیری برای ابتلاء و امتحان خلق درباره ولایت أمير المؤمنين (عليه السلام) قرار داده شده است. تا هر عبدی نشان دهد که چگونه و به چه میزان، «أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» را امتثال امر می‌کند و در مقابل امر مولای خویش تسلیم و خاضع است. 📓 سوره مبارکه نساء، آیه ۵۹. به عبارت دیگر، میزان ثبات خلق در أمر عظیم ولایت ولی الله الاعظم که همان حقیقت توحید است، با کربلای حضرت أباعبدالله الحسین (علیه السلام) سنجیده می شود و از آنجا که فرمودند: «إِنَّ أَمْرَنَا صَعْبٌ‏ مُسْتَصْعَبٌ‏ لَا يَعْرِفُهُ وَ لَا يُقِرُّ بِهِ إِلَّا... عَبْدٌ مُؤْمِنٌ نَجِيبٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَان» «امر ما صعب مستصعب است و کسی آن را نمی شناسد و به آن اقرار نمی نماند.. جز مؤمنی که خداوند قلبش را با ایمان امتحان نموده باشد» فوز و نجاح در اين ابتلای الهی ، با اتجاه مطلق به سوی ولیّ الله یعنی حلّ و فانی شدن در وجود مقدس او محقق می گردد. 📓 تفسير فرات الكوفي ؛ص۴۲۸؛ بحارالانوار ج۲ ص۱۸۵. مصداق أجلای سُعداء و فائزین در این ابتلای عظیم، «أصحاب الحسین»، «الأرواح التي حلّت بفنائک» (سلام الله علیهم أجمعین) می باشند، همانها که در لسان مبارک حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) به «أوفی، أبرّ و خیر اصحاب» ملقب گردیدند. 📓 الارشاد فی معرفه حجج الله علی العباد، ج ۲، ص ۹۱ [ «فإني لا أعلم أصحابا أوفى، ولا خيرا من أصحابي، ولا أهل بيت أبر و أوصل من أهل بيتي..» : همانا من أصحابي باوفاتر و بهتر از شما و اهل بیتی نیکوتر و نزدیکتر از شما سراغ ندارم..»]. در این میان، مقتدا و قائد جمیع أصحاب الحسین (علیه السلام) که مقامش مورد غبطه تمام آنان است، حضرت مولانا قمر الهاشمیین، اباالفضل العباس (عليه السلام) می باشند که أتم و أکمل معنای استقامت در طریق ولایت را با فدایی شدن برای مولایش معنا نمود؛ چنانکه در زیارت ناحیه مقدسه وارد شده است: «السَّلامُ عَلَی أبى الفَضلِ العَبّاسِ بنِ أمیرِالمُؤمِنینَ، المُواسى أخاهُ بِنَفسِهِ، الآخِذِ لِغَدِهِ مِن أمسِهِ، الفادى لَهُ الواقی ...» 📓 فرازی از زیارت ناحیه مقدسه. کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها) ❇️ وجود مبارک حضرت قمر الهاشمیین، عباس بن امیرالمؤمنین (علیهما السلام) در حجر و دامان مادری پرورش یافتند که فدایی شدن برای مولا را از همان آغاز قدم نهادن در این دنیا، از سیره آن مادر آموخت. این فدایی شدن، زائیده مکتبی است که بنیانش را بانوی بقیع، حضرت ام البنین (سلام الله علیها) بنا نهادند؛ آنجا که فرمودند: «أولادی وَمَن تَحتَ الخَضراء کُلُّهُم فداءُ لأبی عَبدِاللهِ الحُسین (علیه السلام)» 📓 تنقيح المقال فى علم الرجال، ج ۳، ص ۷۰. بنیان بی بدیلی که تاریخ، مثیل و نظیر آن را پیش از این به خود ندیده بود. لذا آنانکه ارادۀ فوز و نجاح از ابتلای عظیم الهی را دارند، باید در این مکتب تلمذ نمایند که آموزه های آن، قمری چون عباس بن امیرالمؤمنین (علیهما السلام) را به عالَم معرفی می کند. بعبارت دیگر؛ بانوی بقیع، حضرت خانم ام البنین (سلام الله علیها)، در دامان خویش، عباسی می پروراند که اینگونه فدایی شدن برای مولایش را به منصه ظهور می رساند. این فدایی شدن، زائیده مکتبی است که بنیانش را خانم ام البنین (سلام الله علیها) بنا نهاده اند. این مکتبی است که اگر کسی بخواهد فدایی شدن برای مولایش حسین (علیه السلام) را فرا گیرد باید در این مکتب تلمذ کند که آموزه های آن ، قمری چون عباس بن امیرالمؤمنین (علیه السلام)، به عالم معرفی می کند. اولین فدائیان حسین (علیه السلام) در عالم پسران بی بی ام البنین (سلام الله علیها) هستند. چون قبل از وجود حضرت بی بی، فدایی برای حسین (علیه السلام) تربیت نشده بود؛ چراکه ام البنینی نبود که این امر را محقق نماید. و این نسخه بی بدیلی است که حضرت ام البنین (سلام الله علیها)، آن را برای خلق عرضه نمودند و به همین دليل پیش از آن فدا شدن برای حسین (علیه السلام) مصداق و معنایی نداشت. علت حضور حضرت خانم ام البنین (سلام الله علیها) در بيت امیر عالم، و نحوه انتخاب ایشان به عنوان زوجه وصی رسول الله (صلی الله علیه و آله) و بانوی بیت حضرت مولا و عنایات خاصه و تعالیمی که این خاتون از محضر نورانی حضرت عقیله بنی هاشم، حضرت الهه کربلا، بی بی زینب کبری (سلام الله علیها) کسب نمودند، همه برهان واضح و دلیل آشکاری است بر شأن و جایگاه ویژه ای که ایشان در تبیین فداشدن خلق برای حسین (علیه السلام) دارند. لذا بر آن شدیم تا در این ایام عزای حسینی، به تبیین این مکتب نورانی بانوی بقیع پرداخته‌ و حقیقت فدایی شدن برای حضرت ابا عبد الله (علیه السلام) را از محضر مبارکشان بیاموزیم. 🌕▪️▪️ 🌕▪️▪️🌕▪️▪️ 🌕▪️▪️🌕▪️▪️🌕▪️▪️ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
☑️ ودیعة الله ✍🏻 وجود مقدس حضرت رقیة بنت الحسین مشابه جدّۀ مکرمه شان حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیهم) به «ودیعة الله» ملقب شدند. ▪️ آنجا که حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) در آخرین لحظات روی مبارکشان را به سوی خیام کرده و فرمودند: «ألا يا زينب ... ألا يا رقية ... أنتم وديعة ربي اليوم قد قرب الوعد». 📓 كلمات الإمام الحسين، ج۱، ص۵۱۱ ▪️ این ودیعۀ الهی در خرابۀ شام نزد رأس مبارک حضرت أباعبدالله الحسین (علیه السلام) به شهادت رسید؛ یعنی ودیعة الله نزد حجت الهی استرجاع یافت. ▪️ زمانیکه حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) بدن مبارک سیدتنا رقیة بنت الحسین (سلام الله علیهما) را در خرابه شام تدفین نمودند، به اهل شام چنین وصیت نمودند: «يا أهل الشام! لقد أودعناكم في هذه الخرابة أمانة، فالله الله فيها. يا أهل الشام! تعاهدوا قبرها بالزيارة، فهي غريبة لاأحد لها في هذه الديار و لا تنسوا أن تريقوا الماء و تشعلوا المصابيح عند مرقدها الشريف»؛ اي اهل شام! در این خرابه امانتی از ما پیش شما باقی می‌ماند. الله الله (شما را قسم میدهیم) جان شما و جان این امانتِ لطمه خورده! ای اهل شام! هر گاه کنار قبرش رفتید ، آبی بر مزار کوچکش بپاشید و چراغی کنارش روشن کنید که او در این شهر غریب است و کسی را در اینجا ندارد! 📓 خصائص الزينبية، ص۲۹۶ ✍🏻 ارزش و عظمت ودیعه وقتی روشن می شود که به مودِع (ودیعه دهنده) و مودَع (ودیعه گیرنده) در این عبارات توجه نماییم. در ودیعه و امانت، مالکِ اصیلِ شیء همان مودِع می باشد که شیئی را نزد دیگری به ودیعه می گذارد. از اینجا جایگاه حقیقی حضرت شبیهة الزهراء رقیة بنت الحسین (سلام الله علیهما) معلوم می شود؛ زیرا در این عبارات مودِع، ذات اقدس الهی و مودَع، وجود مقدس حجة الله می باشد. 🏴کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
ا🌕▪️▪️🌕▪️▪️🌕▪️▪️ ا🌕▪️▪️🌕▪️▪️ ا🌕▪️▪️ ❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها) ⚫️ قسمت اول ✔️ مکتب حضرت ام البنین (سلام الله علیها) و تبیین فدایی شدن برای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) حضرت بی بی ام البنین (سلام الله علیها)، وجود مبارکی هستند که در بيت امیر عالَم، حقایق شریعت را از آستان مبارک امیر المؤمنین، امام حسن مجتبی، و حضرت عقیله بنی هاشم (سلام الله علیهم)، جرعه جرعه آموختند و در مکتب خویش، فدائیان حسین (علیه السلام) را تربیت نمودند. آن کس که تعالیم این مکتب و هدف غایی این آموزه ها، را فرا گیرد، همانا برای فدا شدن برای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، مجاهدت و تلاش می‌کند. ✔️ لو قُتِلَ أَهْلُ الْأَرْضِ بِهِ مَا كَانَ سَرَفاً وجود مبارک حضرت ثارالله (علیه السلام)، آن قتیل مظلومی است که اگر تمام خلائق در قبال خون حضرتش، کشته شوند، اسراف نشده است. «وَ لا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتي‏ حَرَّمَ اللَّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كانَ مَنْصُورا» 📓 سوره مبارکه الاسراء آیه ۳۳. از حضرت مولانا اصدق الصادقین (علیه السلام) پرسیده شد: سأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ قالَ نَزَلَتْ فِي الْحُسَيْنِ علیه السلام لوْ قُتِلَ أَهْلُ الْأَرْضِ بِهِ مَا كَانَ سَرَفاً (مُسرفا) و وَلِيُّهُ الْقَائِمُ علیه السلام. 📓 الكافي، ج۸، ص۲۵۵؛ بحار الانوار، ج۴۴، ص۲۱۹. حضرت مولانا الصادق (علیه السلام) می فرمایند: لوْ قُتِلَ أَهْلُ الْأَرْضِ بِهِ مَا كَانَ سَرَفاً . بقدری مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در عالم عظیم است که هرگز فدا شدن و قربانی شدن جمیع اهل الأرض، با این مصیبت عظمی و خونی که به ناحق ریخته شده برابری نمی‌کند و حق آن ادا نمی شود. آن وجود مبارکی که حقیقت معنای «ثار الله» یعنی خون خداست، یقینا اگر خون تمام مخلوقات زمین ریخته شود و همگان، مُهجه خویش را خالصاً مخلصاً لِوَجه الله، فدای حضرت ارباب عالم کنند، هرگز در برابر عظمت این خون ارزشی ندارد و کاری نکرده اند و جمیع خون اهل الأرض هیچ گاه معادل ثارالله نمی شود؛ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها) ✔️ "لا یُقاس بنا احد" 📓 عیون اخبار الرضا ع، ج۲، ص۶۶، ح۲۹۷. (نحن اهل البیت، لا یقاس بنا احد). هیچ خلقي با وجود مقدس اهل بیت (علیهم السلام) مقایسه نمی‌شود. لذا با این گونه قربانی شدن به طریق اولی اسرافی در قتل صورت نمی پذیرد. «لَیتَ اَولادی جَمیعاً قُتِلُوا وَ عادَ اَبُو عَبد اللهِ الحُسَین علیه السلام سالِماً». 📓 امّ البنين (عليها السلام) النّجم الساطع في مدينة النبيّ الأمين، ج۱، ص۱۴۷. آنچه از این بحث حاصل می شود آن است که قربانی و فدایی شدن برای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) نه تنها در قبال عظمت مهجه و خون حضرت ثار الله (علیه السلام) چیزی نیست، بلکه مؤمنی که مراتب عبودیت و بندگی خویش را طی می‌کند، آرزو و تمنای این مهم را دارد که‌ کاش جان و مال و اهل و فرزندان من به جای او قربانی می شدند. بابی انتم و أمي و نفسی و اهلی و مالی و ولدی یا اباعبدالله (علیه السلام) در مکتب حضرت بی بی ام البنین (سلام الله علیها) این مهم تبیین و تعلیم داده می شود. آن زمانی که بشیر خبر شهادت فرزندان بی بی ام البنین (سلام الله علیها) را به محضرشان می رساند، در حالی که حضرت خانم، سراسیمه و آشفته حال، سراغ از حضرت حسین (علیه السلام) می گیرند می فرمایند: «لَیتَ اَولادی جَمیعاً قُتِلُوا وَ عادَ اَبُو عَبد اللهِ الحُسَین علیه السلام سالِماً». این همان عبارت شریفه حضرت خانم است که فرمودند: " اولادی و من تحت الخضراء کلهم فداءا لابی عبدالله الحسین علیه السلام " که در بعضی نُسخ به این صورت بیان شده است. 📓 تنقیح المقال فی علم الرجال، ج ۳ رحلی، ص ۷۰. فرموده " لَیتَ اَولادی جَمیعاً قُتِلُوا " عبارتی است که دقیقا دلالت بر همین مطلب دارد که ای کاش جمیع اولاد من کشته و فدا شوند ولی اباعبدالله الحسین (علیه السلام) سالم باشند. این اولاد که خانم ام البنین (سلام الله علیها) از ایشان یاد می‌کنند، اولاد حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) هستند. شیران بیشه اسد الله الغالب، که عباس بن امیرالمؤمنین (علیهما السلام) افضل ایشان است. این اولاد پس از فرزندان حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) بر جمیع خلق شرافت دارند. وقتی بی بی ام البنین (سلام الله عليها) از خون ایشان گذشته و آرزوی فدایی شدن اولاد خویش در عوض جان و خون ابن فاطمة الزهراء، اباعبدالله الحسین (علیهما السلام) را دارند لذا، به طریق اولی، خلق باید طلب فدایی شدن برای حضرت حسین (علیه السلام) را داشته باشند و این حقیقتی است که ایشان را به حقیقة العبودیة نائل می کند. 🌕▪️▪️ 🌕▪️▪️🌕▪️▪️ 🌕▪️▪️🌕▪️▪️🌕▪️▪️ کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup