eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.7هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.9هزار ویدیو
224 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیگه بهتر ازین نمیشه اعتماد به اروپایی ها و عهدنامه های کذایی شون رو به تصویر کشید😄😄 @mobahesegroup
💢 وقاحت و بی بی سی فارسی، رسانه رژیم سلطنتی انگلیس تمامی ندارد! در حالی که حمله تروریست‌های نیوزلندی به دو مسجد در این کشور موجب شهادت و مجروح شدن بیش از ۸۰ نمازگزار شد؛ بی‌بی‌سی فارسی که همواره در تلاش است تا هرگونه حادثه‌ای را در کشورهای اروپایی تروریستی جلوه دهد و آمار زخمی‌ها را برجسته سازد در برابر این حمله به مسلمانان الفاظ "تلفات قابل توجه و حمله مسلحانه" را انتخاب می‌کند و در مقابل برای زخمی شدن چند نفر در مترو لندن تیتر "حمله تروریستی" می‌زند! @mobahesegroup
بزرگترین دشمن رییسی کیست؟؟ @mobahesegroup
⭕️ مقایسه اختیارات قانونی رهبری و رئیس جمهور و دستاورد های بدست آمده 🔻اونایی که میگن رئیس جمهور اختیاری نداره و همه کاره رهبریه، یه نگاه به وسعت اختیارات رئیس جمهور بندازن! @mobahesegroup
🚩صوفی در برنامه «دستخط»: محبوبیت روحانی زیر ۱۰ درصد آمده است/ جهانگیری اخیرا استعفا داد، رهبر انقلاب مصلحت ندیدند وزیر تعاون دولت اصلاحات: 🔹عارف نامزد اصلاح‌طلبان نبود، مستقل آمد 🔹نوسانات ارزی نتیجه نظرات تئوریسین‌های اقتصادی دولت بود؛ مشخص بود که دولت کار را رها کرده است 🔹خروج آمریکا از برجام باعث شد، همه تخم‌مرغ‌ها از سبد برجام بریزد و بشکند 🔹آماده انتخابات 98 شده‌ایم 🆔 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دیالوگ ماندگار فیلم ستارخان حیدرخان: این مملکت از دوسو داره غارت میشه یکی انگلیسیها و روس ها ، یکی هم خودی ها ! ستار خان: دسته سوم رو فراموش کردید، بی طرفها، بلاتکلیفها، آدمهایی که سکوت می کنند و فقط ناظرند، بی تفاوتها، اونا بیشتر از همه من رو رنج می دن وگرنه آدم تکلیفش با دوست و دشمن روشنه... 🆔 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 پخش سخنرانی کامل و بدون بریدگی آیت الله مصباح درباره خوردن گوشت! متاسفانه رسانه بی اخلاق و دروغگویی مثل بی بی سی منوتو و اصلاح طلبان داخلی بخش اصلی این سخنرانی را پخش نکردند. @mobahesegroup
‌‌ سالگرد شهادت #‌‌ نسخه کامل در بخش IGTV صفحه @khamenei_ir منتشر خواهد شد. instagram.com/p/BvFTUGjgM4b --- @mobahesegroup
⁉️پرسش :👇👇👇👇 سرچشمه افتراها و تهمت هایی که به شیعه زده شده چيست؟ ✅ پاسخ: 👇👇👇👇 در مورد تهمتها و افتراهایی که به مذهب شیعه وارد می کنند بايد انصاف داد، و نبايد همه گناه را به گردن ديگران انداخت و نقشه هاى استعمارى دشمنان اسلام را تنها عامل اين وضع نابسامان معرفى كرد؛ بلكه خود ما «شيعه ها» نيز سهمى در اين مسئله داريم كه از دو نقطه اساسى سرچشمه مى گيرد: 1. نقص دستگاه هاى تبليغى: نبايد از ديگران انتظار داشته باشيم از نقاط دور و نزديك بيايند و با دلسوزى و حوصله تمام، ما را بشناسند، اين وظيفه ماست كه خودمان را به دنيا معرفى كنيم؛ هنگامى كه ما در انجام اين رسالت بزرگ كوتاهى نماييم انتظار دلسوزى و موشكافى از ديگران در شناسايى مذهب ما بى مورد است. كدام سنگر تبليغاتى در خارج داريم؟ چه رساله جامعى به زبان هاى خارجى براى معرفى شيعه به دنيا نوشته ايم؟ تاكنون كدام مبلّغ توانا را به كشورهاى گوناگون فرستاده ايم؟ كدام مجله به زبان هاى گوناگون يا لااقل به زبان عربى در سراسر ممالك اسلامى انتشار داده ايم؟ و ... مسلّماً چند كتاب و رساله اى هم كه در اين زمينه نوشته شده است اگر چه بسيار خوب است؛ اما هرگز كافى نيست. دنياى امروز دنيايى است كه هر سازمان كوچك سياسى، اقتصادى و تجارى تأسيس مى شود، يك سازمان تبليغاتى مجهزى هم در كنار آن تأسيس مى گردد تا در برابر طوفان هاى تبليغات مسموم دشمنان، بتوانند موجوديت خودشان را حفظ كنند؛ ولى ما مانند كرم ابريشم دور خود مى تنيم و در پايان كار، پيله ضخيمى از تارهاى اوهام درست كرده و خود را در داخل آن زندانى مى نماييم و رابطه خود را از جهان خارج به كلى قطع مى كنيم تا دشمن ما را غافلگير كرده و زندگى ما را براى هميشه خاتمه دهد. دستگاه هاى تبليغاتى دشمنان راستى غوغا مى كنند؛ ولى ما در برابر سيل تبليغاتى دشمن احساس خطر نكرده ايم و از اوضاع و احوال بى خبريم و يا مى دانيم و نمى خواهيم قدمى برداريم، اين يك تقصير ما. 2. خرافات يا بزرگترين دستاويز دشمنان: دومين عامل اين بدبختى همان خرافاتى است كه افراد نادان ساخته و پرداخته و اشاعه مى دهند و دشمن هم حدّاكثر بهره بردارى را از آن مى كند. متوسل شدن به درخت هاى كهن و فرسوده، دخيل بستن به سقاخانه، شمع روشن كردن كنار اجاق و روضه خواندن پاى ديگ سمنو، پختن آش با آن تشريفات، آجيل مشكل گشا، شبيه خوانى با آن وضع ناگفتنى، آب و جارو در خانه براى تشريف فرمايى حضرت خضر(عليه السلام) و امثال اينهاست كه بهانه به دست دشمن مى دهد، گرچه اين گونه كارها منحصر به عوام ما نيست؛ ولى در مورد ما دشمن زياد از آن بهره بردارى كرده است. لبه تيز حملات دشمنان متوجه مطالب خرافى است كه در دست و پاى عوام مى باشد و هيچ گاه يك انتقاد منطقى و صحيح از يك عقيده مسلّم شيعه - كه در كتاب هاى دانشمندان اين مذهب وجود دارد - نشده است. در هر حال هنوز وقت باقى است، بايد كوشيد و اين دو نقيصه بزرگ را برطرف ساخت، بايد دستگاه تبليغاتى را مجهز نمود تا با خرافات مبارزه كرده و عقايد پاك شيعه را به جهانيان معرفى نمايد.(1) پی نوشت: (1). آيين ما(اصل الشيعة)، كاشف الغطاء، محمد حسين، مترجم: مكارم شيرازى، ناصر، مدرسه امام على بن ابى طالب(عليه السلام)، قم، 1388 شمسی، چاپ اول، ص 16. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⤵ ‌اعوذوبالله من النفاق ودورویی جناب آقای مهندس از کی تا حالا قبح شکنی در یک جامعه شده دگر اندیشی درثانی ایشون چه کاری قرار بوده انجام بده ویا میخواد انجام بده که شما و اصلاحاتی ها و .... اینقدر حساس هستید روش نظر شخصی رو بخوام بگم که جالب نیست اما... 🔗 محمدرضا @mobahesegroup
🔸 توصیه‌های عملی رهبر انقلاب برای ماه رجب @mobahesegroup
https://goo.gl/tyPGvy ⁉️ متن شایعه:👇👇👇 "مذهب چیست؟  یک فیلسوف تابحال هرگز یک روحانی را نکشته است،  در حالیکه روحانیون فلاسفه زیادی را کشته اند....  "دنیس دیروت"  وقتی که مردم بیشتر آگاه می شوند،  کمتر به روحانی و بیشتر به معلم توجه می کنند.  "رابرت گرین اینگر سول  روحانى نسبت به برهنگى و رابطه طبیعى دو جنس حساسیت دارد،  اما از کنار فقر و فلاکت مى گذرد.  "سوزان ارتس"  وقتی مروجین مذهبی به سرزمین ما آمدند،  در دست شان کتاب مقدس داشتند و ما در دست زمین هایمان را داشتیم.  پنجاه سال بعد، ما در دست کتاب های مقدس داشتیم و آنها در دست زمین های  ما را داشتند.  " جومو کیانتا"  دین بهترین وسیله برای ساکت نگه داشتن عوام است"ناپلئون بناپارت"  دین روشی است برای گول زدن مردم . . .  "فریدون فرخ زاد"  اگر بر مسلمانان تکلیف شده بود که روزانه به جای هفده رکعت نماز؛ هفده دقیقه مطالعه کنند؛  امروزه نه تنها هیچ مسلمان بی سوادی وجود نداشت؛  که اصلا " هیچ مسلمانی وجود نداشت " !!!  (صادق هدایت) " ✅پاسخ شایعه:👇👇👇 1. آیا هر سخن و ادعایی را بدون دلیل و صرفا به واسطه شهرت گوینده، باید پذیرفت ؟!  جایگاه تفکر در مواجهه با کلام افراد چنان است که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : اگر از من سخنی برای شما نقل شد که با عقل و وحی مطابقت نداشت، به دیوار بزنید و نپذیرید.  http://www.tebyan.net/QuranIndex.aspx?pid=268465 2. بخش اصلی شبهه بر مبنای گفتار شخصیتهای غربی و مسیحی است . تحریف و سو استفاده از مسیحیت خصوصا در قرون وسطی ، زمینه هجمه های زیاد به آن در غرب می باشد .  http://www.porseman.org/q/show.aspx?id=127804 3. فیلسوف یا دانشمندی به نام «دنیس دیروت» وجود ندارد ! این جمله هم از « دنیس دیدرو » رمان نویسی می باشد که دائما با کشیشان درگیر بود و فلسفه اش نزد فلاسفه غربی، خریدار چندانی ندارد.  منظور او از روحانیون ، کشیشها هستند.  https://goo.gl/tyPGvy 4. جایی که سخن "دیدرو" نقل می شود ، جا دارد کلام بزرگ فلاسفه جهان، ملاصدرا را نیز نقل شود: « حاشا که شریعت حقّ و الهی و نورانی، احکامش با معارف یقینی و روشن، تصادم داشته باشد؛ و اف بر فلسفه ای که قوانینش با کتاب خدا و سنّت پیغمبر خدا مطابقت نکند.» (اسفار،ج‏8،ص303)  5. در فرهنگ مسیحیّت، روحانی و معلم هر دو عناصر کلیسای دینی هستند ! معلم ها عالم دین بوده و کارشان تدریس است و افرادی که علم چندانی ندارند ، متصّدّی امور دینی کلیساها چون موعظه و برگزاری مراسمها و ... می باشند.  6. دین اسلام بزرگترین حامی مستضعفین است. تذکرات زیاد در حمایت از محرومان و تعیین زکات اموال ، زکات فطره ، کفّارات ، نذورات ، انفاقات واجب و مستحبّ در شریعت جهت رفع فقر و فلاکت در نظر گرفته شده است .  7. میسیونرهای مسیحی با تبلیغ مسیحیّت تحریف شده، مردم را رام می نمودند و آنگاه شرکتها و سربازان غربی ، کشورهای ضعیف را مستعمره خود نموده و غارت می کردند .  برخلاف اسلام که به هرجا که وارد شده مردم را به مقابله با ظلم و حفظ کرامت و استقلال دعوت نموده است .  8. ناپلئون همین مسیحیّت تحریف شده را می گوید که در آن آمده : « اگر کسی سیلی بر صورت راست تو زد، صورت چپت را به طرف او بگیر». امّا اسلام می گوید: « و براى شما در قصاص، حیات و زندگى است، اى صاحبان خِرد! شاید شما تقوا پیشه كنید.» (سوره بقرة آیه179)  آیا چنین دینی در برابر ظلم امر به سکوت مردم می کند؟!  9. جمله فرخزاد دلیل یا برهانی ندارد و تنها یک ادعای فاقد منطق است .  10. برخلاف ادعای صادق هدایت ، تاکید اسلام در علم آموزی چنان است که علاوه بر پیروان خود ، حتی به مخالفین هم سفارش می كند كه دنبال حكمت و علم باشند . در دین ما حقایقی چون برتر بودن عالم از عابد, محبت خداوند به جویندگان علم و... قویا مورد تاکید است که حاصل آن نیز مفاخر و دانشمندان بزرگ اسلامی هستند.  کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش t.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظاتی نفسگیر از رکودشکنی گینس در برنامه شب گذشته عصر جدید بعدش که این جوون تونست رکورد گینس رو بزنه در آخر برنامه رکوردشو به شهید حسن علی حسینی تقدیم کرد و گفت این شهدا بودن که رکوردها رو جا به جا کردن👏🏻👌🏻 @mobahesegroup
⁉️ پرسش : 👇👇👇👇 آثار زيانبار «گناهان» از ديدگاه امام علي(ع) چيست؟ ✅ پاسخ 👇👇👇👇👇 از آيات «قرآن» و روايات اسلامى استفاده مى شود كه گناهان آثار زيانبار متعدّدى دارند و اين گونه نيست كه اگر خداى ناكرده يك گناه دسته جمعى يا فردى انجام شود و سپس توبه و استغفار كنند تمام آثار آن از بين برود. حضرت علي(عليه السلام) در دعاى روح بخش و دل نواز كميل به پنج گروه از گناهان و آثار زيانبار آن گناهان اشاره كرده است؛ توجّه فرماييد: 1. گناهانى كه پيوندها را قطع مى كنند؛ حضرت در يكى از فقرات دعاى مذكور مى فرمايد: «اَللّـهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تَهْتِكُ الْعِصَمَ»(1)؛ (بارخدايا! آن گناهانى كه باعث قطع پيوندها شده را بر من ببخش). اگر در خانه اى گناه نگاه به عكس هاى مستهجن، استفاده نامشروع از ماهواره، تماشاى فيلم ها و برنامه هاى خلاف عفّت آن و تماشاى فيلم هاى زشت و كثيف ويديويى رواج پيدا كند، اين گناهان باعث پاره شدن رشته هاى ارتباط خانوادگى مى گردد، و ثمره شوم آن سرد شدن روابط زناشويى، طلاق و بچّه هاى طلاق خواهد بود. برخى از گناهان ممكن است پيوندهاى اجتماعى را قطع كند. دروغ، شايعه پراكنى، پرونده سازى از جمله گناهانى است كه پيوند وحدت و اتّحاد را مى گسلد و اعتماد - كه يكى از مهمترين نعمت هاى پروردگار و ارزشمندترين نوع پيوندهاست - را از بين مى برد. 2. گناهانى كه درد و رنج به دنبال دارند؛ حضرت اميرالمؤمنين(عليه السلام) در فراز ديگرى از دعاى كميل مى فرمايد: «اَللّهُمَّ اغْفِـرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تُنْزِلُ النِّقَمَ»(2)؛ (بار خدايا! آن دسته از گناهانى كه باعث نزول غم و درد و رنج و ناراحتى شده را بر من ببخشاى). «نِقَم» جمع «نقمت» به معناى درد و رنج و مصيبت و گرفتارى است. اگر در اجناس تقلّب كنيم، يا مبتلا به گناه رشوه خوارى گرديم، درد و رنج به سراغ ما خواهد آمد. در روايت تكان دهنده اى از حضرت رضا(عليه السلام) مى خوانيم كه: «هر زمان مردم مرتكب گناه جديدى شوند [گناهانى كه تازه ابداع و اختراع شده و سابقه نداشته است] خداوند هم بلاهاى جديدى بر آنها نازل مى كند».(3) اگر بيمارى جديدى به نام آنفلوانزاى نوع A شيوع پيدا كرده و دنيا را تكان داده و باعث شده سفر بسيارى از حجاج به عربستان لغو شود تا آنجا كه 50% ظرفيتها خالى گردید و عدّه اى از عشّاق خانه خدا از عمره محروم شوند، به خاطر آن است كه برخى انسان ها گناهان و معصيت هاى جديدى را ابداع كرده و مرتكب آن مى شوند. «ايدز» بلاى بشر در قرن بيستم از جمله بيمارى هاى جديدى است كه خداوند به عنوان مجازات بشر در برابر اختراع گناهان تازه، آنها را مبتلا كرده، و غوغايى در دنيا به پا كرده است. 3. گناهانى كه نعمت ها را تغيير مى دهند؛ در جمله ديگرى از دعاى كميل مى خوانيم: «اَللّـهُمَّ اغْفِرْلِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تُغَيِّرُ النِّعَمَ»(4)؛ (بارخدايا! گناهان و معاصى اى كه باعث تغيير نعمت هايت شده را بر من ببخش). گناهانى كه آبسالى را به خشكسالى، سلامت را به بيمارى، امنيّت را به ناامنى، وحدت و اتّحاد را به اختلاف و پراكندگى، و دوستى و محبّت را تبديل به عناد و دشمنى و... مى كند؛ خداوندا اين گناهان را بر ما ببخش. 4. گناهانى كه جلوى استجابت دعا را مى گيرند؛ در قسمت ديگرى از دعاى كميل آمده است: «اَللّـهُمَّ اغْفِرْ لىَ الذُّنُوبَ الَّتى تَحْبِسُ الدُّعآءَ»(5)؛ (بارخدايا! گناهانى كه باعث عدم اجابت دعا شده را بر من ببخش). بعضى از مردم دعا مى كنند و از خداوند طلبكارند كه چرا دعاى ما به هدف اجابت مقرون نشد؟ اين عزيزان بايد ببينند چه گناهانى مرتكب شده اند كه باعث حبس دعا و مانع از بالا رفتن آن گرديده است. يكى از گناهانى كه مانع اجابت دعا مى شود خوردن مال حرام است. رباخوارى، رشوه خوارى، اموال حاصل از قمارهاى كهنه و نو مانند سودهاى كلان شركت هاى هرمى (نظير گلدكوئيست و مانند آن) و بازار فاركس، و مضاربه با سودهاى كلان و نامعقول و خلاصه هر گونه درآمد حرام و نامشروع دعا را حبس مى كند. خوانندگان گرامى، مخصوصاً جوانان عزيز بايد بسيار مراقب باشند كه در دام شركت هاى اقتصادى رنگارنگ اينترنتى كه غالباً توسّط غربى ها هدايت و حمايت مى شوند نيفتند، كه غربى ها به فروختن كالاهايشان به چندين برابر قيمت به شرقى ها قناعت نمى كنند و از طرق مختلف ديگر نيز درصددند سرمايه شرقى ها را به غارت ببرند. ادامه در پست بعد👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا👆👆🔻👇👇👇👇 5. گناهاني كه نازل كننده بلا هستند؛ در بخش ديگرى از دعاى ارزشمند كميل مى خوانيم: «اَللّـهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تُنْزِلُ الْبَلَاءَ»(6)؛ (بارخدايا! گناهانى كه باعث نزول بلا شده را بر من ببخش). صاعقه، زلزله، سونامى، سيل، بيمارى هاى عام و فراگير، خشكسالى، جنگ، مصيبت هاى اجتماعى و مانند آن از جمله بلاهايى است كه ممكن است بر اثر برخى از گناهان دامنگير جامعه شود. حضرت على(عليه السلام) به صورت اجمالى و سربسته برخى از گناهانى كه عامل نزول بلا و مانند آن است را معرّفى كرده، ولى نام مصاديق آن را بيان نكرده است. امّا از جمله گناهانى كه باعث نزول بلا مى شود ظلم است. در روايتى مى خوانيم: «تأثير كارهاى بد [از جمله ظلم] در نزول سختى ها و بلاها از تأثير كارد بر روى گوشت سريع تر و نافذتر است».(7) يكى ديگر از گناهان نازل كننده بلا، «قطع رَحِم» است. متأسّفانه گاه برادران و خواهران بر سر ارثيه پدر يا مادر اختلاف پيدا كرده و به جان هم افتاده و سالها با هم قهر مى كنند و از انجام صله رَحِم غافل مى شوند. در روايت داريم كه عمرِ قطع كننده رَحِم كوتاه مى شود.(8) بنابراين هر چه مدّت قهر طولانى تر شود عمر انسان كوتاه تر مى گردد. خلاصه اينكه گناهان آثار تخريبى فراوانى دارند كه نمى توان به سادگى از كنار آنها گذشت.(9) پی نوشت: (1). در روايتى از امام سجّاد(عليه السلام) مى خوانيم: «گناهانى كه باعث پرده درى مى شود عبارتند از: 1. شرابخوارى. 2. قماربازى. 3. انجام كارهاى بيهوده و شوخى هاى بيجا براى خنداندن مردم. 4. بيان عيوب مردم. 5. همنشينى با متّهمين به گناه و بدكارى». (معاني الأخبار، ابن بابويه، محمد بن على، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر، جامعه مدرسين، قم، 1403 قمری، چاپ اول‌، ص 271). (2). امام سجّاد(عليه السلام) نُه گناه را سبب نزول عقوبت ها مى شمرد: 1. بغى و تعدّى از حدود الهى. 2. تعدّى و تجاوز به حقوق مردم. 3. مسخره كردن بندگان خدا. 4. شكستن عهد و پيمان. 5. معصيت و كارهاى زشت آشكار. 6. رواج دروغ. 7. قضاوت بر خلاف احكام خدا. 8. خوددارى از پرداخت زكات. 9. كم گذاشتن پيمانه و كيل». (معاني الاخبار، همان، ص 271). (3). كافي، كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر، آخوندى، محمد، دار الكتب الإسلاميه، تهران، 1407 قمری، چاپ چهارم، ج 2، ص 275، (باب الذنوب). (4). امام سجاد(عليه السلام) گناهانى همچون ستم به مردم، از دست دادن روحيه عادت در خير، كناره گرفتن از نيكوكارى، كفران نعمت و ترك شكرگذارى را از جمله گناهانى شمرده اند كه باعث تغيير نعمت ها مى شوند. (معانى الاخبار، همان، ص 271). (5). امام سجّاد(عليه السلام) هفت گناه را مانع استجابت دعا مى داند: 1. نيّت بد. 2. صفات پنهانى زشت. 3. دورويى و نفاق با برادران دينى. 4. باور نداشتن اجابت دعا. 5. به تأخير انداختن نمازهاى واجب تا آنكه قضا شود. 6. ترك نيكى و صدقه. 7. آلوده بودن زبان به كلمات زشت و ركيك و فحش و ناسزا». (معاني الاخبار، همان، ص 271). (6). گناهانى كه سبب نزول بلا مى شود سه چيز است: 1. بى توجّهى به فريادخواهى محزون دل سوخته. 2. ترك كمك به ستمديده. 3. ضايع كردن امر به معروف و نهى از منكر. (معاني الاخبار، همان، ص 271). (7). المحاسن، برقى، احمد بن محمد بن خالد، محقق / مصحح: محدث، جلال الدين، دار الكتب الإسلاميه، قم، 1371 قمری، چاپ دوم، ج 1، ص 115؛ الكافي، همان، ج 2، ص 272، (باب الذنوب). (8). روايات متعدّدى در اين زمينه در كتاب الكافي، همان، ج 2، ص 150، (باب صلة الرحم) وجود دارد. (9). گردآوری از کتاب: داستان ياران، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: عليان نژادى، ابوالقاسم، مدرسه امام على بن ابى طالب(عليه السلام)، قم، 1390 شمسی، چاپ اول، ص 107. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
4_5794359036371535257.mp3
4.5M
💾🔊 : سخنرانی 📝 موضوع پادکست: پروژه 📅 ۱۰ اسفند ٩٧ - شیراز ❌ از پروژه خطرناک هیفوس چه می‌دانید⁉️ ❌ نفوذ در رسانه کشور‼️ 📡  @mobahesegroup
⛔️ متن شایعه ⛔️ " شیعیان یکی از معجزات الله را (( تولد علی در کعبه )) میدانند! و به آن تا سرحد عرق ملی افتخار میکنند! اما آیا این متعصبان خشک مغز فقط برای چند لحظه واقعا روی آن فکر کرده اند !؟ که چگونه سنگ های کعبه شکافته شد و فاطمه بنت اسد در کعبه علی را به دنیا آورد !؟ اما بحث اصلی ؛ تاریخ تولد محمد : روز جمعه ۱۷ ربیع الاول سال عام الفیل و مقارن با سال ۵۶۷ میلادی است . تاریخ تولد علی : روز جمعه ۱۳ رجب در سال عام الفیل و در حدود سال ۵۹۹ میلادی . ۳۰ سال بعد از تولد محمد یعنی اختلاف سنی محمد و علی ۳۰ سال بود و علی دقیقا زمانی که محمد در ۴۰ سالگی ادعای رسالت کرد ۱۰ ساله بود . و این بدان معناست که علی ۱۰ سال قبل از اسلام متولد شده بود . حال سوال اساسی اینجاست که مگر کعبه قبل از رسالت محمد پر از بت و شرک و کفر و فسق و فجور نبوده !؟ مگر کعبه محل مهم و معروف بت پرستی اعراب نبوده است ! پس فاطمه بنت اسد مادر شیر خدا چرا باید اینقدر کعبه پر از بت و کفر و شرک برایش مقدس و عزیز باشد که که به هنگام زایمان وارد کعبه میشود آن هم به لطف الله ، و علی را در میان بت های معروف عرب و در کنار لات و عزی و منات و هبل و ۳۶۰ بت دیگر به دنیا می آورد !؟ آیا ابوطالب و فاطمه بنت اسد بت پرست بوده اند و یا این که این واقعه مضحک دروغ است !؟" 🔴 در پاسخ به شایعه "ولادت حضرت علی(ع) در کعبه ای که بتخانه بود !!" : 1⃣ ولادت امیرالمومنین علی(ع) در خانه خدا از ‌مسلمات تاریخ است که حتی در منابع معتبر اهل سنّت فراوان نقل شده است! 2⃣ بزرگان اهل سنّت و شیعه، متفقا تولد حضرت علی(ع) در کعبه را بزرگداشت و اکرامی نسبت به مقام شامخ و با عظمت ایشان از جانب خدای متعال دانسته اند. yon.ir/vldt5 3⃣ شكاف خانه خدا از معجزاتی است كه با وجود تلاشهای بسیار وهابیون و بازسازیهای متعدد همچنان باقیست و تصاویر آن هم در لینک زیر قابل مشاهده است: yon.ir/vldtb 4⃣ وجود مقطعی بتها در کعبه، قداست آن را از بین نمی برد چرا که: 🔸 رسول خدا(ص) پیش از بعثت و پس از آن همواره بدون توجه به بتها، کعبه را طواف و کنار این خانه مقدس عبادت می فرمود. 🔸 مکه در سال هشتم هجری فتح شد و تا این هنگام در خانه کعبه بت هم وجود داشت؛ درحالی که کعبه از سال دوم هجری به عنوان قبله گاه مسلمانان بود. پس کعبه مقدس بوده و بت خانه تلقی نمی شد. 5⃣ بت ها هرگز از قداست کعبه نکاستند و تولد امام علی(ع) در این مکان مقدس فضیلتی بزرگ برای آن حضرت محسوب می شود، فضیلتی که احدی در آن با حضرت شریک نگشته است. yon.ir/vldtc کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup
‍ ‍ ‍ ⁉️ در پاسخ به متن شهسواری درباره شکاف دیوار کعبه ✅ پاسخ شبهه :👇👇👇👇 ‍
‍ ‍ ‍ ⁉️ در پاسخ به متن شهسواری درباره شکاف دیوار کعبه ✅ پاسخ شبهه : ‍ یکی از مسائلی که امروزه زیاد مورد سؤال واقع شده است، مسئله شکاف دیوار خانه کعبه در مقابل فاطمة بنت اسد مادر امام علی (علیه السلام) است. قراین زیادی بر صدق این ماجرا دلالت دارند که عبارت است از: 1- وجود روایات متعددی که شکاف کعبه را نقل نموده‌اند و با اسناد مختلف، بطوریکه در ضمره احادیث مستفیض قرار گرفته است. این اسناد عبارتند از: سفیان بن عیینة از زهری از عایشه [1]. ابو داود از شعبه از قتادة از انس بن مالک از ابن عباس [2]. ابن شاذان از ابراهیم با اسنادش از امام صادق (علیه السلام)[3]. حسن بن محبوب از امام صادق (علیه السلام)[4]. علی بن احمد الدقاق از محمد بن ابی عبدالله الکوفی از موسی بن عمران النخعی از حسین بن یزید نوفلی از حسن بن علی بن ابی حمزه از ابن عباس [5]. علی بن احم الدقاق از محمد بن جعفر اسدی از موسی بن عمران از نوفلی از محمد بن سنان از مفضل بن عمر از ثابت بن دینار از ابن جبیر از یزید بن قعنب [6]. 2- همانطور که در اسناد فوق مشاهده می‌شود، نقل این ماجرا حتی از کسانی که به دشمنی و بغض علی (علیه السلام) مشهور بوده‌اند، و حتی با ایشان جنگیده‌اند، صورت پذیرفته است. 3- همچنین روایات زیادی که اصل تولد ایشان در کعبه را بیان نموده‌است می‌تواند مؤیدی بر شکاف دیوار کعبه نیز باشد [7]، چون به گواهی تاریخ، چنین رسمی نبوده که در کعبه باز باشد و یا کلیددار آن برای زایمان درب را باز کند! 4- آثار این شکاف هنوز هم باقی است و علیرغم تلاش فراوان نتوانسته‌اند آنرا مخفی کنند. بنابراین به نظر می‌رسد با وجود شواهد فوق، صحت این ماجرا، مورد اطمینان است و از کرامات عجیب آن امام همام که نشانگر اهمیت والای این مولود در نزد خداست می‌باشد. پی‌نوشت: [1]. شیخ طوسی، الامالی: ص 715 و 716، دارالثقافة: قم، 1414 ق. بحار الانوار: ج 35 ص 17 و 18 و 35 و 36، به نقل از مناقب آل ابی‌طالب. [2]. همان. [3]. همان. [4]. بحار الانوار: ج 35 ص 17 و 18 الانوار العلویة: ص 36 [5]. الصدوق، الامالی: ص 99، مؤسسه الاعلمی، 1410 ق. معانی الاخبار: ص 62. [6]. الصدوق، الامالی: ص 194، مؤسسه البعثة. توحید صدوق: 62. الاربلی، کشف الغمة: ج 1 ص 61 و مراجع دیگر. [7]. حاکم نیشابوری، المستدرک علی الصحیحین: ج 3 ص 483 نیز رج ملحقات احقاق الحق ج 17 ص 364 – 374. https://goo.gl/tyPGvy کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup
توضیح کلی در باره این واقعه لازم است برای رسیدن به پاسخ بهتر این سؤال، تاریخ مختصری از بازسازی این خانه مقدس را بدانیم. آنچه که از منابع روایی اسلام در این مورد به دست می آید، این است که کعبه نخستین خانه توحید است، و باسابقه‏ترین معبدى است که در روى زمین وجود دارد. هیچ مرکزى پیش از آن مرکز نیایش و پرستش پروردگار نبوده است، خانه‏اى است که براى مردم و به سود جامعه بشری در نقطه‏اى که مرکز اجتماع و محلى پربرکت است ساخته شده است. خانه کعبه به دست حضرت آدم (ع) ساخته شد و سپس در طوفان نوح آسیب دید و به وسیله ابراهیم خلیل (ع) تجدید بنا شد، حضرت علی (ع) در نهج البلاغه در این زمینه می فرماید: « آیا نمى‏بینید که خداوند مردم جهان را از زمان آدم تا به امروز به وسیله قطعات سنگى امتحان کرده و آن را خانه محترم خود قرار داده، سپس به آدم و فرزندانش دستور داد که به گرد آن طواف کنند».[1] ابن شهرآشوب، از امیر المؤمنین (ع) روایت کرده است که در مورد معناى آیه: «إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ» در جواب مردى که پرسید: آیا کعبه اولین بیت است؟ حضرت فرموند: نه، قبل از کعبه خانه‏هایى دیگر نیز بوده، لیکن کعبه اولین خانه مبارکى است که براى مردم بنا نهاده شد. خانه‏اى که در آن هدایت و رحمت و برکت است و اولین کسى که آن را بنا نهاد ابراهیم بود، و بعد از او قومى از عرب جرهم آن را بنا کردند، و باز روزگار آن را ویران کرد، عمالقه براى بار سوم آن را بنا کردند، و براى نوبت چهارم، قریش آن را تجدید بنا نمودند.[2] بعد از آن که زمام امر کعبه به دست قصى بن کلاب، یکى از اجداد رسول خدا (ص) افتاد (یعنى قرن دوم قبل از هجرت) قصى آن را خراب کرد و از نو با استحکامى بیشتر بنا نمود و با چوب دوم (درختى شبیه به نخل) و کنده‏هاى نخل آن را پوشانید، و این بنا همچنان بر جاى بود تا زمانى که عبد اللَّه زبیر در عهد یزید بن معاویه مسلط بر حجاز شد و یزید سردارى به نام حصین را برای ویران کردن آن فرستاد، و در اثر جنگ و سنگ هاى بزرگى که لشکر یزید با منجنیق به طرف شهر مکه‏ پرتاب مى‏کردند، کعبه خراب شد و آتش‏هایى که باز با منجنیق به سوى شهر مى‏ریختند، پرده کعبه و قسمتى از چوب های آن را سوزانید. بعد از آن که با مردن یزید جنگ تمام شد، عبد اللَّه بن زبیر به فکر افتاد، کعبه را خراب نموده بناى آن را تجدید کند، دستور داد گچى ممتاز از یمن آوردند، و آن را با گچ بنا نمود و حجر اسماعیل را جزء خانه کرد، و در کعبه را که قبلا در بلندى قرار داشت، تا روى زمین پائین آورد. و در برابر در قدیمى، درى دیگر کار گذاشت. تا مردم از یک در وارد شوند و از در دیگر خارج شوند و ارتفاع کعبه را 27 ذراع (تقریبا سیزده متر و نیم) قرار داد و چون از بنای آن فارغ شد، داخل و خارج آن را با مشک و عبیر معطر کرد، و آن را با جامه‏اى از ابریشم پوشانید، و در هفدهم رجب سال 64 هجرى از این کار فارغ گردید. و بعد از آن که عبد الملک مروان متولى امر خلافت شد، حجاج بن یوسف خانه‏اى را که عبد اللَّه بن زبیر ساخته بود خراب نموده به شکل قبلى‏اش برگرداند. حجاج دیوار کعبه را از طرف شمال شش ذراع و یک وجب خراب نموده و به اساس قریش رسید و بناى خود را از این سمت بر آن اساس نهاد، و باب شرقى کعبه را که ابن زبیر پائین آورده بود در همان جاى قبلی آن (تقریبا یک متر و نیم یا دو متر بلندتر از کف) قرار داد و باب غربى را که عبد اللَّه اضافه کرده بود مسدود کرد، آن گاه زمین کعبه را با سنگ هایى که زیاد آمده بود فرش کرد. وضع کعبه بدین منوال باقى بود، تا آن که سلطان سلیمان عثمانى در سال 960 روى کار آمد، سقف کعبه را تغییر داد و چون در سال هزار و صد و بیست و یک هجرى احمد عثمانى متولى امر خلافت گردید، مرمت‏هایى در کعبه انجام داد، و هنگامی که سیل عظیم سال هزار و سى و نه بعضى از دیوارهاى سمت شمال و شرق و غرب آن را خراب کرده بود، سلطان مراد چهارم، یکى از پادشاهان آل عثمان دستور داد آن را ترمیم کردند و کعبه دیگر تا به امروز دست کارى نشد‏.[3] https://goo.gl/tyPGvy کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
در مورد ولادت حضرت علی (ع) در کعبه کسی آن را مورد تردید قرار نداده است و همه مسلمانان چه شیعه، چه اهل سنت این اعجاز را پذیرفتند و در منابع معتبر شیعی این گونه آمده است که یزید بن قعنب می گوید: من با عباس بن عبد المطلب و جمعى از عبد العزى برابر خانه کعبه نشسته بودیم که فاطمه بنت اسد مادر امیر المؤمنین (ع) که نه ماه به او آبستن بود آمد و درد زائیدن داشت؛ گفت خدایا من به تو ایمان دارم و بدان چه از نزد تو آمده است؛ از رسولان و کتاب ها مؤمن هستم و به سخن جدم ابراهیم خلیل (ع) تصدیق دارم و او است که این بیت عتیق را ساخته به حق آن که این خانه را ساخته و به حق مولودى که در شکم من است، این ولادت را بر من آسان کن، یزید بن قعنب می گوید: ما به چشم خود دیدیم که خانه خدا از پشت شکافت و فاطمه به درون آن رفت و از دیده ما نهان شد و دیوار به هم آمد و خواستیم قفل در خانه را بگشائیم، ولی گشوده نشد و دانستیم که این امر از طرف خداى عز و جل است و پس از چهار روز بیرون آمد و امیر المؤمنین را در دست داشت و سپس گفت من بر همه زنان گذشته فضیلت دارم؛ زیرا آسیه بنت مزاحم خدا را به نهانى پرستید؛ در آن جا که پرستش خدا خوب نبود جز از روى ناچارى، و مریم دختر عمران نخل خشک را به دست خود جنبانید تا از آن خرماى تازه چید و خورد و من در خانه محترم خدا وارد شدم و از میوه بهشت و بار و برگش خوردم و چون خواستم بیرون آیم یک هاتفى آواز داد اى فاطمه نام فرزندت را على بگذار که او على است و خداى اعلى می فرماید: من نام او را از نام خود گرفتم و به ادب خود تادیبش نمودم و غامض علم خود را به او آموختم و او است که بت‏ها را در خانه من می شکند و او است که در بام خانه‏ام اذان می گوید و مرا تقدیس و تمجید می کند خوشا به حال کسى که او را دوست دارد و فرمان بردار او است و بدا به حال کسى که او را دشمن دارد و نافرمانى او کند.[4] در میان دانشمندان اهل تسنن نیز گروه زیادی به این حقیقت تصریح نموده و آن را یک فضیلت بی‏نظیر خوانده‏اند. به عنوان مثال حاکم نیشابوری در مستدرک می گوید: در اخبار متواتر آمده است که «فاطمه بنت اسد»، حضرت على (ع) را در درون خانه کعبه، به دنیا آورد.[5] همچنین ساعدی به نقل از صحاح ششگانه اهل سنت می گوید: بنا به قولى حضرت على (ع) در روز جمعه، 13 رجب، سى سال از «عام الفیل» گذشته، و 23 سال به هجرت پیغمبر اکرم (ص) مانده، در مکّه مکرّمه درون خانه کعبه متولد شد و به قول دیگر، 25 سال پس از «عام الفیل»، و دوازده سال پیش از بعثت، ولادت یافته است و به قول دیگر، ده سال پیش از بعثت، متولد شده و پیش از حضرت على (ع) هیچ فرزندى در خانه کعبه، تولّد نیافته است.[6] با توجه به این مطالب روشن می شود که شیعه و اهل تسنن باور دارند که معجزه شکاف کعبه یقینی است و تولد حضرت علی (ع) در داخل کعبه انجام گرفت. بنابراین، با توجه به تخریب و تجدید بنای کعبه در سال های بعد از ولادت و زندگی حضرت علی (ع) به طور طبیعی باید آثار شکاف به وجود آمده در هنگام ورود مادر امیرالمؤمنین (ع) به داخل کعبه از بین رفته باشد و این حقیقتی است که کسی نمی تواند منکر آن باشد و کسی از شیعیان علی (ع) نیز منکر این حقیقت نیست، ولی آنجه که شیعه به آن می بالد این است که این معجزه از آن کسی است که او یگانه مولود کعبه است و شیعه مفتخر به پیروی از او است. و اهمیتی هم ندارد که اثر آن شکاف به دلیل تجدید بنا از بین رفته باشد؛ چون آنچه که اهمیت دارد خود اعجاز شکاف کعبه هست که به طور حتم به وقوع پیوست و منابع معتبر شیعه و اهل سنت آن را به وفور بیان کرده اند. https://goo.gl/tyPGvy کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
منابع : [1]  سید رضی، نهج البلاغه، خطبه قاصعه. [2]  بحرانی، سید هاشم، تفسیر البرهان، ج1 ، ص661، ح 36، بنیاد بعثت ،چاپ اول، تهران، 1416ق. [3]  موسوی همدانی، سید محمد باقر، ترجمه تفسیر المیزان، ج3 ،ص 555، جامعه مدرسین، قم، 1374ش. [4]  شیخ صدوق، امالی، ترجمه کمره ای، ص133، ناشر اسلامیه، چاپ ششم، تهران، 1376ش. [5]  حاکم نیشابوری، محمد، مستدرک علی الصحیحین، ج 3، ص483، ناشردارالمعرفة، چاپ دوم، بیروت، 1406ق. [6]  ساعدی، محمد باقر، فضائل پنج تن (ع) در صحاح ششگانه اهل سنت، ج 1، ص304، فیروزآبادی، چا  اول، قم، 1374ش، به نقل از نور الابصار، ص 69 https://goo.gl/tyPGvy کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
آیا کتاب معتبر است؟ پاسخ را بخوانید👇👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
🔴 آیا کتاب "دو قرن سکوت" معتبر است؟ 🔴 ❎ خیر این کتاب، کتابی غیرمعتبر و پر از تاریخی است که مرحوم دكتر عبدالحسين زرين كوب، بر اساس ديدگاه باستانگرائي و برتري قبل از تاليف کرده و از نظر تاريخي، ايراداتي اساسي دارد .👌 ❎ زرین کوب در مقدمه چاپهاي بعدي كتاب، گوشزد نموده است و خود مي كند كه با توجه به تعصب و خامی و شور این کتاب را نوشته و در بسياري از مسائل مغرضانه قلم زده است. ✅ دکتر ، برای جبران اشتباهات کتاب ، کتاب دیگری با نام 📙«كارنامه اسلام» را در سال 1342 نوشت. (موضوعی که متاسفانه در تبلیغات سانسور می شود و از کتاب وی، به عنوان منبعی برای ادعای دروغین جنایات (مسلمانان!) در ایران، بهره برداری میکنند.) ✍️دكتر زرين‌كوب در مقدمه این کتاب مي‌نويسد: «در آن روزگاران، چنان روح من از شور و حماسه لبريز بود كه هر چه پاك و حق و مينوي بود از آن مي‌دانستم و هر چه را از آن ايران– ايران را مي‌گويم- نبود زشت و پست و نادرست مي‌شمردم. ... در اين فرصتي كه براي تجديد نظر در كتاب سابق بدست آمد لازم ديدم كه آن گمان خطاي آميز را جبران كنم.»🙏 ✍️استاد در 📗 کتاب "خدمات متقابل اسلام و ايران" انتقادات جدي و تندي را نسبت به کتاب دو قرن سکوت دارد و در آغاز اين كتاب از نوشته استاد مطهري نيز ياد شده است. ایشان می نویسد: «عكسالعمل ايرانيان در برابر اسلام فوقالعاده نجيبانه و سپاسگزارانه بوده و از يك نوع توافق طبيعي ميان روح اسلامي و كالبد ايراني حكايت ميكند . اسلام براي ايران و ايراني در حكم غذاي مطبوعي بوده كه به حلق گرسنهاي فرو رود . يا آب گوارايي كه به كام تشنهاي ر يخته شود ...👌مظالمي كه آل و پيروان عربشان از امويان ديدند از مظالمي كه بر ايرانيان در آن دوره وارد شد بسي بيشتر و جانگدازتر بوده است...✅ عجبا ! ميگويند ( در طي اين دو قرن زبان ايراني خاموشي گزيده بود و ايراني سخن خويش جز بر زبان شمشير نميگفت 😳) من حقيقتا معني اين سخن را نميفهمم ! آيا زبان علمي زبان نيست ؟ ! آيا زبان ادبي زبان نيست ؟ آيا شاهكار ادبي كه در فن خود همطراز المجسطي بطلميوس و منطق ارسطو در فن خودشان، به شمار ميرود جز در اين دو قرن آفريده شده است ؟! آيا ادب الكاتب ابن قتيبه كه آن نيز در فن خود يك شاهكار است محصول اين دو قرن نيست؟! آيا شاهكار ادبي آفريدن مربوط به زبان نيست ؟...»😊 ✍️جهت آگاهي و مطالعه بيشتر ر.ك :خدمات متقابل اسلام و ايران ، صص 668-677 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup
4_542703280019472772.mp3
4.45M
👈عقل ملکوتی تنها دستگاه ارتباط با اولیاء خداست/ اگر رشد نکند، لحظه احتضار نمی توان امیرالمومنین(ع) را شناخت و این امر باعث عذاب می شود... 🔸استاد زاهدی @mobahesegroup