انسان باش… ﭼﻪ ﻓﺮﻗﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ و ﯾﺎ شعبان؟!
🔸متن شبهه:
انسان باش…
ﭼﻪ ﻓﺮﻗﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ و ﯾﺎ شعبان، تير باشد و يا آبان، دسامبر باشد و يا ژوئن؟!!
ﻫﺮ ﺭﻭﺯﯼ که ﺩﺳﺘﯽ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﯽ، ﺩﻟﯽ ﺭﺍ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﯼ، ﺍﺷﮑﯽ ﺭﺍ ﭘﺎﮎ ﮐﺮﺩﯼ، ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ!
ﺭﻭﺯهﯼ ﭘﺮﻫﯿﺰ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ! ﭘﺮﻫﯿﺰ ﺍﺯ ﻗﻀﺎﻭﺕ و سعايت، ﺍﺯ ﺩﺭﻭﻍ و ﺭﯾﺎ، از ﺗﻬﻤﺖ و ﺩﻭﺭﻭﯾﯽ، ﺍﺯ ﻧﯿﺮﻧﮓ و تزوير؛ ﻭﮔﺮﻧﻪ ﺗﺎ ﺑﻮﺩه…
انسان هایی ﺑﻮﺩه ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮔﺮﺳﻨﮕﯽ ﮐﺸﯿﺪه ﺍﻧﺪ، ﻭﻟﯽ ﻫﺮﮔﺰ ﺭﻭﺯه ﻧﺒﻮﺩه اند!
✅پاسخ اجمالی:
🔅بی پایه و اساس بودن متن (شبهه) بر هر کسی روشن است، با این حال در ادامه به چند مطلب برای تنویر افکار اشاره میکنیم؛
1️⃣ اول از همه به مخاطب محترم این نکته را یادآور میشویم که کدام یک از مسائل بالا (گرفتن دست دیگران، پرهیز از دروغ، پرهیز از ریا و …) در دین اسلام وجود ندارد و به آن سفارش نشده است؟
تمام خصوصیاتی که برای انسان بودن در این متن (شبهه) آمده همان اخلاقیات و احکامی است که اسلام بصورت کاملتر آنها را بیان کرده است.
2️⃣ براستی نمیشود ﺩﺳﺘﯽ ﺭﺍ گرفت، ﺩﻟﯽ ﺭﺍ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩ، ﺍﺷﮑﯽ ﺭﺍ ﭘﺎﮎ ﮐﺮﺩ و روزه هم گرفت؟!!!
آیا بین این اعمال و روزه گرفتن تضادی وجود دارد که نویسنده متن شبهه اینگونه القاء میکند که جمع آنها امکان ندارد؟!!!
▫️مثلا باید در جواب نویسنده شبهه بگوییم؛ یا دلی را بدست آور یا دروغ نگو یا دست کسی را بگیر چون نمیشود هم دروغ نگویی هم دلی را بدست آوری و هم دست کسی را بگیری همانطور که روزه با این ها جمع نمیشود.
3️⃣لازم بذکر است که این متن و متونی مانند آن در ماه رمضان با هدف سست کردن مردم در انجام فریضه روزه منتشر شده است؛ چه کسی است که نداند میزان کمک های مردمی بویژه خیرین در ماه مبارک رمضان چند برابر میشود، چه تعداد زندانیان دیه ای که با کمک خیرین از زندان آزاد میشوند، جهیزیه هایی که تهیه میشود و… .
⁉️برای اینکه متن روزه را هدف قرار داده سوالی پیش میآید؛ مگر غیر از این است که در آخر رمضان فطریه را برای کمک به نیازمندان جمع میکنند؟
▫️این متن ظاهرا زیبا میگوید انسان باش، اما تنها به برخی خصوصیات انسان بودن پرداخته! و انسان بودن در این چند جزء مختصر خلاصه نمیشود.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️متن شبهه:👇👇👇👇
۵٠ سال پيش، از علامه طباطبايی پرسیدند:
چطور ما مسلمانان نماز میخوانيم ولی بارانش در غـرب و سرزمینهای اروپایی می بارد !؟
علامه طباطبایی فرمود:
با توجه به آيۀ [وَلَو اَنَّ اَهل القُری] آنچه موجب نزول باران و رحمت می شود « رعايت حقوق شهروندان » است نه رعایت حقوق الهی! که این حقوق نیز در غرب و اروپا بهتر و بيشتر از سرزمین های اسلامی رعايت ميشود.
✅پاسخ شبهه:👇👇👇
1⃣از جهت سند این متن فاقد اعتبار است و نویسنده هیچ سندی برای پیگیری ارایه نکرده است و یک مدعی قطعاً برای استحکام و اتقان کلام و ادعای خود تمام استدلالات و شواهد و مستندات خود را ارایه خواهد داد. پس اگر سند مشخص و واضحی در بین بود نویسنده از آن فروگذار نمیکرد.
2⃣از حیث دلالت نیز ما کل آیه را می آوریم تا مخدوش بودن و خلاف بودن این حرف ثابت، بلکه ضدش اثبات شود.
💠 ولَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ [ اعراف: ۹۶] اگر مردم قريهها ايمان آورده و پرهيزگارى پيشه كرده بودند بركات آسمان و زمين را به رويشان مىگشوديم، ولى پيامبران را به دروغگويى نسبت دادند. ما نيز به كيفر كردارشان مؤاخذهشان كرديم.
3⃣قرآن می فرماید: اگر ایمان می آوردند و تقوا پیشه میکردند….
آیا ایمان آوردن جدیدا جزء حقوق شهروندی محسوب میشود!!!
تقوا نیز متعلقش الله است که شامل پرهیز و اجتناب از جمیع محرمات الهی است نه حقوق شهروندی که اگر هم برفرض خیال فقط حق الناس و حقوق شهروندی را شامل می شد، باز هم حیثیت رعایت این حقوق، تقوا از خداست نه مخلوق!!!!
4⃣حالا اگر این توهمات مطرح در این قصه با فرض انتساب به یک مفسر بزرگ اسلام مثل حضرت علامه در نظر گرفته شود، عمق فاجعه بیشتر نمایان می شود.
مضافاً بر اینکه درک و فهم این همه فساد و رسوایی که نماد آن حقوق بشر امریکایی است، کار سختی نیست.
5⃣اگر کسی اسم جنایات و خشونتها ، تجاوزها ، قتلها و نژاد پرستی ها و … را بگذارد حقوق شهروندی، باید به انسانیت او شک کرد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن شبهه:👇👇👇
«زنانی که قبل از افطار کتک میخورند. عادت عجیب مردم مسلمان اوگاندا در ماههای رمضان موجب حیرت همه شده است، براساس این عادت مردان قبیله لانگو، قبل از افطار همسران خود را کتک میزنند سپس زن پس از کتک خوردن اقدام به آماده سازی افطار میکند»
✅پاسخ شبهه:👇👇👇
این شایعه ی بی اساس اولین بار در ایران در سال ۱۳۹۵ توسط خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر گردید و سپس سایت های دیگر نیز بدون تحقیق درمورد درستی خبر اقدام به بازنشر آن نمودند. این مطلب هرسال در ماه مبارک رمضان در فضاهای مجازی بازنشر گسترده ای پیدا می کند.
باشگاه خبرنگاران جوان پس از مدتی خبر کذب منتشر شده در سایت خود را حذف نمود. ولی مطلب مذکور کماکان در حافظه ی موتور جستجوی گوگل قابل مشاهده می باشد.
لینک مطلب حذف شده
https://is.gd/LMpOCS
لینک حافظه موتور جستجوی گوگل
https://v.gd/79Lhf8
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️متن شبهه:👇👇👇
به تو ایمان دارم
اما در شگفتم!!
که چرا؟
هر چه این دایره از خانه تو دورتر است
آدمیت به تو نزدیکتر است!!
✅ پاسخ شبهه:👇👇👇
1⃣ انسانیت به بزرگی شعاع این دایره نیست٬که هر چه بزرگتر شد انسانیت نیز بیشتر شود.!! چه آن کشورهای استثمارگر و تروریست و حامیان تروریست که انگلستان و آمریکا و اسراییل باشند که در شعاع بزرگتری قرار دارند و چه آل سعود که در مرکز این دایره است هیچ بویی از انسانیت نبرده اند.
2⃣ چه بسیار هستند انسانهایی که در پرت ترین جاهای کره زمین زندگی میکنند ولی تمامی شئونات انسانی را رعایت میکنند و چه بسیار انسانهایی که در اوج تمدن و پیشرفت زندگی میکنند ولی بویی از آدمیت نبردند.
3⃣ آیا بزرگترین خونریزها و جنایات بشری در شعاعی دورتر در دایره شما صورت نگرفته؟ مثلا:
1- جنگ صدساله صورت گرفته بین انگلستان و فرانسه؛(این سلسله جنگ ها نزدیک به 116 سال ادامه داشت)
2 - جنگ هفت ساله که بین تمامی قدرتهای بزرگ آن زمان رخ داد و آمریکای شمالی و مرکزی، اروپا، ساحل غربی آفریقا، هند و فیلیپین را تحت تأثیر قرار داد.
3- جنگ پلتاوا بین پطر کبیر پادشاه روس و شارل دوازدهم پادشاه سوئد رخ داد، مدّت این جنگ ۲۱ سال بود.
4-جنگ میوند که بین ملت افغان و انگلیس در گرفت، علت اصلی این جنگ، استقلال خواهی افغان ها از مستعمره بودن انگلیس بود.
5- جنگ آمریکا و اسپانیا که در سال ۱۸۹۸ میلادی روی داد، ریشه این نبرد به تلاش کوبا برای استقلال و جدا شدن از اسپانیا بر میگردد.
6-جنگ روسیه و ژاپن تخاصم نظامی گسترده و خونباری بود که به علت جاه طلبیهای امپریالیستی دو دولت رقیب امپراتوری ژاپن و امپراتوری روسیه در منچوری و شبه جزیره کره درگرفت.
6- جنگ جهانی اول، (در این جنگ بیش از 20 میلیون نفر از بین رفتند.)
7- جنگ جهانی دوم (بزرگترین جنگ تا کنون) که باعث کشته شدن 72 میلیون نفر انسان شده است.
8- نبرد بریتانیا که منجر به کشته شدن 24000 انگلیسی شهروند (غیر نظامی) شد.
9- جنگ کره که بین کره جنوبی و شمالی صورت گرفت در این جنگ دومیلیون و پانصد نفر کشته و یا زخمی شدند.
4⃣ حال دخالتهای کشورهای غربی در امور دیگر کشورها بماند که تادبه امروز هم ادامه دارد و نشانه توحش آنهاست. که نمونه اش دخالت در سوریه توسط داعش است که بنا به اعتراف سران آمریکا ، موسس داعش آمریکا بوده.
5⃣ پس دیدید که هر چه از این دایره دورتر میشویم انسانیت کمتر و توحش بیشترمیشود.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
✅متن شبهه:👇👇👇
من روزی فریب خوردم
که زنان کره ای و فیلیپنی در خانه های ما برای کار و کلفتی از هم سبقت میگرفتند.
✅ پاسخ شبهه :👇👇👇
1⃣ فیلیپین از سال ۱۵۲۱ تا ۱۸۹۸ مستعمرۀ اسپانیا بوده و حتی نام فیلیپین هم از نام پادشاه اسپانیا (فیلیپ) گرفته شده!
سپس مستعمرۀ آمریکا شد و بعد در جنگ جهانی دوم به تصرف ژاپن درآمد! و در سال ۱۹۴۶ ویرانۀ فیلیپین از استعمار نجات پیدا کرد!
«داشتن کلفت فیلیپینی بدبخت و استعمارزده و فقیر» چه افتخاری به حساب میاد!
@mobahesegroup
2⃣- از هر 1000 خانوادۀ ایرانی (که بسیاری شان، مخصوصا در روستاها، محروم از برق، آب لوله کشی، تلفن، خدمات بهداشتی و اجتماعی بودند)، 1 خانواده هم کلفت فیلیپینی نداشت!
در حالی که همان زمان صدها برابر این مقدار کلفت فیلیپینی در کشورهای عربی وجود داشت.
@mobahesegroup
3⃣- همین الان هم فیلیپینی ها برای کلفتی کردن در ایران التماس می کنند و بعضا بصورت قاچاق به ایران آمده و پنهانی مشغول کلفتی اند،
به طوری که وزارت کار، استخدام کلفت های فیلپینی (که در قالب توریست وارد ایران می شوند) را ممنوع اعلام کرده👇
https://www.farsnews.com/news/13931004000599
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️متن شبهه:👆👇👇
*حالا که قرار است شهدای گمنام را در نقاط حساسی دفن کنند نمیدانم چرا!!؟*
ﭼﺮﺍ ﺷﻬﯿﺪ ﮔﻤﻨﺎﻡ ﺭﺍﺩﺭ ﺩﺍﺩﮔﺴﺘﺮﯼ ها ﺩﻓﻦ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎﻣﺴﺌﻮﻻﻥ ﺑﻔﻬﻤﻨﺪ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺷﻬﯿﺪ ﺷﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺣﮑﻢ ﮐﻨﯿد .
ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﺷﻬﺪﺍ ﺭﺍ ﺩﻓﻦ نمی کنند.
ﭼﺮﺍ ﺩﺭ مجلس و ﺩﻓﺘﺮ ﻫﯿﺌﺖ ﺩﻭﻟﺖ ﺷﻬﯿﺪ ﺩﻓﻦ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎﻭﻗﺘﯽ نمایندگان و ﻭﺯﺭﺍ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﺪ ﺑﻔﻬﻤﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﻥ ﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﺎﮐﻢ ﺷﺪﻥ ﺍهداف بلند انسانی ﺭﯾﺨﺘﻪ ﺷﺪﻩﺍﺳﺖ.
پیشنهاد ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﻣﮑﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﮐﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﻭﺛﺮﻭﺕ ﺟﻤﻊ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺷﻬﯿﺪ ﺩﻓﻦ ﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﻫﻤﻪ ﺑﻔﻬﻤﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻗﺒﺎﻝ ﺧﻮﻥ ﺷﻬﺪﺍ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﻫﺴﺘﻨﺪ،
ﺩﺭﺣﻮﺯﻩ ﻫﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺷﻬﯿﺪ ﺩﻓﻦ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺑﻔﻬﻤﻨﺪ ﮐﻪ ساکت بودن در برابر اینهمه بی قانونی و بی عدالتی وسو استفاده مدعیان دینداری از باورهای دینی خلق الله ﻣﺴﺌﻮﻝ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ فرهنگی ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺷﻬﺪﺍ دارند،
*نه در پارکها و محل های*
*تفریحی مردم و دانشگاهها*
*مردم که همه جوره ثابت کرده اند قدر شهداء را می دانند*
✅ پاسخ شبهه:👇👇👇
1️⃣اگر این نسل و نسل هایی که جنگ را ندیده اند، از آن چه بر کشورشان گذشته بی اطلاع باشند، با فرهنگ اسلامی شان پیوند نخورند، یقیناً استحاله فرهنگی، آن ها را به سمت و سویی سوق خواهد داد که
👈منافع استکبار اقتضا می کند؛
از این رو تدفین شهدای گمنام، در پارک ها و دانشگاه ها، زمینه ساز ارتقاء و جایگاه هویت جهاد و ایثار است، که امروزه ضرورت پیدا کرده است.
@mobahesegroup
2️⃣مکان یابی برای تدفین شهدای گمنام از نظر مسئولین امر طبق 12 پارامتر تعریف میشود. پارامترهایی از جمله
_نگاه زیارتی دربردارنده سلسله مراتب و آداب زیارتی که این نگاه در تعارض با نگاه نمادین و تشریفاتی و صرفا ادای احترام است.
_همچنین استقلال مکانی نقطه که تحت الشعاع بناهای همجوار قرارنگیرد،
_زمین پاک و مطهر که محل شبهه و منازعه و مصادره نباشد،
_دسترسی به محل مورد نظر به لحاظ بُعد و فاصله آسان باشد، _محل آرامش و طمأنینه و احساس امنیت،
_داشتن چشم انداز بصری،
_قابلیت مانور برای ساخت و ساز و توسعه اجتماعات بزرگ مراسم ها، _محل وحدت و هم گرایی بین قومیتها،
_سابقه و پیشینه خوب و...
از این جمله است.
دفن شهدا،بنا بر درخواست مسئولین هر شهر یا استانی در محلهای مختلف انجام میگیرد. مسئول تقاضا کننده ممکن است⬇️
از مسئولین شهری مثل شهردار و شورای شهر باشد و ممکن است از مسئولین نظامی استان و یا مسئولین دولتی باشد.
هر مسئولی که چنین تقاضایی ارائه میکند، برای تدفین شهید گمنام در شهر مورد اشاره اش میبایست محلی را برای تدفین پیشنهاد کند. در کنار پیشنهاد مقامات منطقه یا شهر، در نهایت با کار کارشناسی و مطالعات انجام شده و پیشنهادهای ارائه شده سعی در انتخاب و اجماع در مورد بهترین نقطه آن شهر انجام میشود.
http://yon.ir/mhmXB
3️⃣مقام معظم رهبري، در خصوص تشييع و تدفين پنج شهيد گمنام در دانشگاه تهران مي فرمايند
« از اين اقدام هوشمندانه و متعهدانه سپاسگذاري و قدرداني مي کنم. اين تکريم شهيدان عزيز ايران است که جان خود را نثار هدف هاي والا کردند و رضاي خداوندي را بر آرزوهاي حقير مادي ترجيح دادند. سلام خداوند بر آنها باد».
(15 دي 1387،به نقل از شبکه خبر دانشجو).
@mobahesegroup
4⃣کسانی که مخالف دفن شهدا،در دانشگاه و بوستانها هستند،باید اعلام کنند که نماینده کدام مردم هستند؟
آیا مردمی که برای حفظ انقلاب و کشورشان انواع حماسه ها از جمله حماسه های 8سال دفاع مقدس را آفریدند،با این موضوع مخالفند؟
یا آنهایی که هیچ نسبتی با این نظام و انقلاب ندارند؟
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️متن شبهه👇👇👇
باز هم #شعری از استاد #هالو
گرانی گر کند هر روز بیداد
ریال دائم اگر از ارزش افتاد
تورم گر رسید تا مرز هفتاد
نکن بیهوده خاطر را مکدر
حجابت را رعایت کن تو خواهر
اگر میراث فرهنگی فنا شد
اگر کشور پر از مکر و ریا شد
اگر مردم فریبی، کار ما شد
اگر کشور شده صحرای محشر
حجابت را رعایت کن تو خواهر
اگر تحریم پشت ما شکسته
اگر شادی ز کشور رخت بسته
اگر افسرده ایم و زار و خسته
اگر در دام افیونیم یک سر
حجابت را رعایت کن تو خواهر
جوانان گر همه بیکار گشتند
دچار شیشه و سیگار گشتند
و یا در کنج غربت خوار گشتند
مکن یک لحظه چادر را تو واتر
حجابت را رعایت کن تو خواهر
اگر دین گشته قاطی با سیاست
شده اسباب کسب پست و دولت
در این بلوا فدا گردیده ملت
ز نامحرم بپوشان چهره و سر
حجابت را رعایت کن تو خواهر
عرب گر کرده بر ما سرفرازی
کند بر کودک ما دست درازی
مشو دلگیر از این کودک نوازی
تو فکر کعبه باش و حج و مشعر
#حجابت را رعایت کن تو #خواهر
✅پاسخ شبهه:👆👇👇
1⃣ همه چیز را به سیاست ربط می دهند
ولی فریاد جدایی دین از سیاست سر می دهند!
🔎 @mobahesegroup
2⃣ هیچ کجای این کشور به خاطر چند تار مو با کسی برخورد نمی کنند. برخوردهایی که می شود معمولا با کسانی است که خیلی ظاهر زننده ای برای خود ساخته اند به نحوی که چهره ای هنجار شکن دارند.
3⃣ افراط و تفریط یعنی همین!!! یعنی این که بگوییم بروید تورم را درست کنید،به حجاب کار نداشته باشیم،در حالی که اسلام می گوید هم حجاب را رعایت کن و هم تورم را مهار کن!
🔎 @mobahesegroup
4⃣ هر فسادی فساد است. چه فساد اقتصادی و چه غیره. مگر می شود به بیماری که هم بیماری قلب و هم بیماری کبد دارد بگویید فقط برای یکی دوا بخور و دیگری را بیخیال شو ؟؟
یعنی شما میگویید چون بیماری اقتصادی وجود دارد از بیماری های دیگر غفلت شود؟
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آشوب در دانشگاه
روابط غیر اخلاقی و تصاویر تکاندهندهای از وضعیت حجاب پشت نردههای دانشگاه تهران😳
آیا مسئولین دانشگاه با آشوبگران همدست بودند⁉️
پشتپردههایی از آشوب علیه حجاب و حرمتشکنی ماه رمضان در دانشگاه
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"دارین حمزه" بازیگر لبنانی: "با حجاب کامل رفتم خونه کارگردان ایرانی دیدم خانمش لباس کوتاه پوشیده، همه بیحجابن و مشروب میخورن"
با این وضعیت متولیان حوزه سینما و فرهنگ، طبیعیِ که "آقامون جنتملنه" ساسی مانکن هم میشه سرود یکپارچه دبستانهایِ ما!
این سینماییها دیگه آبرویی هم واسه این کشور گذاشتن؟؟؟؟
چرا هیچ کس رسیدگی نمیکنه؟؟؟؟
🆔 @mobahesegroup
⭕️ ادامه تفرقه افکنیهای خبرگزاری دولتی ایسنا بین ملت ایران و عراق
🔸سال گذشته خبر دروغ ورود عراقیها به مشهد برای صیغه کردن دختران مشهدی در این خبرگزاری کار شد
🔸و در سیل های اخیر کشور، با انتشار تصویری ناقص، ارسال واحدهای مهندسی حشدالشعبی برای مقابله با سیل در ایران رو با هدف جلوگیری از ورود سیل به عراق اعلام کرد!
🔺و در جدیدترین تفرقهافکنی با استناد به یک روزنامه دست دوم عربی که خبر آن تکذیب شد، دست به تخریب آیت الله سیستانی و ایجاد تفرقه بین ایران و عراق زد.
@mobahesegroup
شایعه سازی و دروغ پردازی های دشمن را باور نکنید
چون هدفی غیر از تغییر باورهای شما ندارند
حقیقت ماجرا را در پست بعدی ببینید
👇👇👇👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به تازگی و همزمان با سالگرد یوم النکبه (روز اشغال فلسطین) یکی از کاربران توییتر فیلمی را در فضای مجازی منتشر کرده است و ادعا کرده که فلسطینیها که گروههای مقاومت مانند ایران از آنها طرفداری میکنند، اقدام به شهیدسازی میکنند و این فیلم نمونهای از این اقدامات است.
اما واقعیت این است که این فیلم بخشی از یک تئاتر خیابانی در دانشگاه الازهر مصر است که در سال ۲۰۱۳ در کانال یوتیوب توسط شبکه «جریدة البدیل» بارگذاری شده بود.
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | رحیم پور ازغدی: بنده هم ممکن است به دلایل دیگر جهنمی باشم، شاید حجاب را رعایت بکنیم ولی بخاطر گناهان دیگر جهنمی باشیم.
🔸عرصه عمومی با عرصه خصوصی متفاوت است، عرصه عمومی برای شخص نیست.
🌗 #سایه_روشن
@mobahesegroup
⁉️ متن شبهه یا سوال: 👇👇👇
چله گرفتن و یا دعا کردن و گفتن اذکار برای ملاقات با امام زمان (عج) صحیح است؟
✅ پاسخ اجمالی 👇👇👇👇
1. اصل امکان تشرّف به خدمت حضرت مهدى(عج)، به نصّ خاصّى ثابت نشده است.
2. آنچه از چله ها و ختم ها و اذکار در کتاب هایى دیده مىشود اهلیّت تألیف ندارند، اصلى هم ندارد که بگوئیم بر پایه یک اصل این متن تالیف شده است. زیرا بناى اصلى بر غیبت است، نه بر رؤیت.
– البته دیدن ممکن است؛ ولى به شرط اقتضاى مصلحت، آن هم امرش به دست امام(عج) است، نه به خواسته من و شما!! پس نباید پى این و آن رفت و درخواست ختم و چله و راه کرد که هر چه گفته شود، بى اصل است.
3. حضرت در موارد خاص و بنابر مصالحی در مواردی توسط شیعیان خاص دیده شده اند اما اینکه بخواهیم قاعده ای برای رویت در نظر بگیریم با فلسفه غیبت تعارض دارد.
4. اگر چله ای گرفته میشود یا اذکاری گفته میشود باید برای تقویت ارتباط معنوی و با خلوص نیت و برای خدا باشد نه صرف رویت یا راستی آزمایی امام! که قطعا اینکار با خلوص نیت منافات دارد.
5. تکلیف ما در عصر غیبت، زمینه سازى براى ظهور امام (عج) و آمادگى براى همراهى با او، ترویج و تبلیغ آرمان هاى امام(عج)، هم سنخى و ارتباط روحى و قلبى با آن حضرت(عج)، عمل به دستورات دینى، شناخت خواسته هاى او از ما و رفع موانع ظهور است.
– چنان که خود آن حضرت مىفرماید: «اگر شیعیان ما – که خداوند توفیق طاعتشان دهد – در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل میشدند، سعادت ملاقات ما از ایشان به تأخیر نمیافتاد، و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنان میگشت.» ( بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۱۷۵ و ۱۷۷..)
✅پاسخ تفصیلی 👇👇👇👇
🔰وظیفه و تکلیف ما در عصر غیبت کبرى، زمینه سازى براى ظهور و قیام امام زمان(عج) و آمادگى براى همراهى با او، ترویج و تبلیغ آرمان هاى والاى امام (علیه السلام)، هم سنخى و ارتباط روحى و قلبى با آن حضرت(عج)، عمل به دستورات دینى، شناخت خواسته هاى او از ما و رفع موانع ظهور است.
اصل امکان تشرّف به خدمت حضرت مهدى(عج)، به نصّ خاصّى ثابت نشده است، جز به تواتر اجمالى که از ادّعاى صالحان و عالمان (داستان هاى دیدار)، به دست آمده است؛ آنچه از چله ها و ختم ها و اذکار در کتاب هایى دیده مى شود اهلیّت تألیف ندارند، اصلى هم ندارد که بگوئیم بر پایه یک اصل این متن تالیف شده است. زیرا بناى اصلى بر غیبت است، نه بر رؤیت؛ البته دیدن ممکن است؛ ولى به شرط اقتضاى مصلحت، آن هم امرش به دست امام(عج) است، نه به خواسته من و شما!! پس نباید پى این و آن رفت و درخواست ختم و چله و راه کرد که هر چه گفته شود، بى اصل است! کسانى که رسیده اند، با این ختم ها و چله ها نرسیده اند. (ر.ک: محمد جواد خراسانى، مهدى منتظر، ص ۹۵ و ۹۶.)
ادامه در پست بعدی👇👇👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پست بالا👆👆🔺👇👇👇👇
ممکن است برخى از روى خلوص، عملى را شروع کرده باشند و مدّتى ادامه داده اند و بسیار جدیّت کرده اند (از روى رجا و امید)؛ بدون اینکه نظرى به ختم داشته باشند یا آن را چلّه حساب کنند و چون جدیّت بسیار کرده اند، عاقبت برقِ لطف جستن کرده و شامل حال ایشان شده است. مانند اینکه شخصى، احیاناً در شب هاى چهارشنبه به مسجد سهله رفته و براى انجام دادن عمل مخصوصى که در شب چهارشنبه رسیده، در آنجا حاضر شده است؛ به این امید که شاید به ملاقات مشرّف شود، چند مدّتى این رنج را به خود داده تا اینکه بالاخره نایل شده است و چون او، از این راه به مقصود رسیده، دیگران نیز به طمع افتاده اند!! کم کم آن را به صورت چله در آورده اند و پس از مدّتى شهرت یافته که: «هر کس چهل شب چهارشنبه به مسجد سهله برود، امام خود را خواهد دید»؛ کم کم عمل مجرّب خوانده شده و… در حالى که این هیچ موضوعیّت و سندى ندارد.
آرى به وسیله عمل و جدیّت، با صفاى باطن و نیّت پاک و عمل صالح، مىتوان به خدمت امام(عج) رسید؛ به شرط اینکه نظر علیّت به آن نداشته باشد؛ یعنى، این طور نباشد که عمل خود را علّت بداند که در آن تخلّف نخواهد بود؛ زیرا عمل و جدیّت مقتضى است، علّت نیست بلکه باید به قصد رجا باشد و به شرط اینکه اعمالش مطابق دستور شرع و صلاح و تقوایش مورد پسند باشد.
چه بسیار افرادی که چله ای نگرفته و با خلوص نیت و انجام واجبات و ترک محرمات و خدمت به خلق و تلاش برای زمینه سازی ظهور به محضر حضرت ولی عصر (عج) شرف یاب شدند. اگر بنا بود با یک دستورالعمل خاص افراد قطعا به محضر حضرت شرف یاب شدند چه نیازی به غیبت بود و با فلسفه غیبت در تضاد است.
بنا بود با غیبت شیعیان و مردم دیگر به ضرورت حضور امام برسند و سختی زندگی در غیبت امام معصوم را بچشند تا همچون آنچه با ۱۳ معصوم کردند با حضرت نکنند و ارزش حضور آنان را بفهمند و از صمیم قلب طالب حضور امام باشند.
بزرگان، صالحان و علماى وارسته اى به محضر امام زمان(عج) مشرّف شده که تردیدى در بیشتر این دیدارها و ملاقات ها وجود ندارد.
برخى از این افراد رستگار عبارت اند از: ابن طاووس، علامه بحرالعلوم، مقدّس اردبیلى، علامه حلّى، آیة اللَّه مرعشى نجفى، آیةاللَّه نمازى شاهرودى، حاج على بغدادى، ابو راجح حمّامى، سید مهدى قزوینى، آیةاللَّه امین عاملى، ملا هاشم قزوینى، شیخ حسنعلى نخودکى، شیخ مرتضى انصارى، آیةاللَّه بهاءالدینى، شیخ حرّ عاملى، شیخ محمد تقى بافقى و… .
داستان تشرّفات این بزرگان در منابع معتبر نقل شده و مطالعه شرح حال آنان و نحوه ملاقاتشان با امام زمان(عج)، نشانگر درستى این دیدارها است؛ به خصوص آنکه بسیارى از این حکایت ها، بعد از وفات آنان نقل شده است و در اکثر موارد این عنایت و تفضّل خود امام (ع) بوده که شامل حال آنان گردیده است.
چنان که خود آن حضرت مىفرماید:
«فانّ نحیط علماً بانبائکم و لا یعزب عنّا شى ء من اخبارکم؛ ما بر اوضاع و اخبار شما و جامعه شما، به خوبى آگاهیم و چیزى از اخبار شما بر ما پوشیده نمىماند
انّا غیر مهملین لمراعاتکم و لا ناسین لذکرکم و لو لا ذلک لنزل بکم اللأوّاء؛ ما از سرپرستى و رسیدگى به کارهاى شما، کوتاهى نورزیده و یاد شما را از صفحه خاطر خویش نزدوده ایم که اگر جز این بود، امواج سختى ها بر شما فرود مىآمد و دشمنان کینه توز، شما را ریشه کن مىساختند.
لأنّا من وراء حفظهم بالدّعا الّذى لا یحجب عن ملک الأرض و السماء؛ ما پشت سر مؤمنان شایسته کردار، به وسیله نیایش و راز و نیازى که از فرمانرواى آسمان ها و زمین پوشیده نمىماند، آنان را حفاظت و نگه دارى مىکنیم.
و لو اَنّ اَشیاعنا – وفّقهم اللّه لطاعته – على اجتماع من القلوب فى الوفاء بالعهد علیهم… لمّا تأخّر عنهم الیمن بلقائنا؛ اگر شیعیان ما – که خداوند توفیق طاعتشان دهد – در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند،
همدل میشدند، سعادت ملاقات ما از ایشان به تأخیر نمیافتاد، و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنان میگشت.
( بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۱۷۵ و ۱۷۷.. (مهدویت۲، رحیم کارگر، کد: ۱۸/۵۰۰۰۲۸))
حضرت در موارد خاص و بنا بر مصالحی در مواردی توسط شیعیان خاص دیده شده اند اما اینکه بخواهیم قاعده ای برای رویت در نظر بگیریم با فلسفه ی غیبت تعارض دارد.
اگر چله ای گرفته میشود یا اذکاری گفته میشود باید برای تقویت ارتباط معنوی و با خلوص نیت و برای خدا باشد نه صرف رویت یا راستی آزمایی امام! که قطعا اینکار با خلوص نیت منافات دارد و اتفاقا این نحوه عملکرد غیر خالص که برای راستی آزمایی امام است خود باعث دوری از امام میشود و همچنین موجب دلسردی و ناامید شدن شخص میشود چون راه صحیح وصال به امام را متوجه نشده و در تعریف وصال یار و راه
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
ایجاد مسجد جمکران بعد از انقلاب برای درآمد زایی!
⁉️ متن شبهه: 👇👇👇👇
مسجد جمکران چه انتسابی به امام زمان دارد؟ بعد از انقلاب ایجاد شده و هر روز آن را گسترش میدهند تا بتوانند پول بیشتری از قبال آن به دست آورند.
✅پاسخ اجمالی:👇👇👇
1️⃣ شبهه کننده تاریخ ایجاد مسجد را به بعد از انقلاب بر میگرداند، حال آنچه مسلَّم است (طبق روایات و تایید علما) تاریخچهی این مسجد به بیش از هزار سال پیش بر میگردد. مسجد مقدس جمکران، روز هفدهم رمضان 373 هجری به فرمان حضرت بقیةالله، ارواحنا فداه، در کنار روستای جمکران تاسیس شد.
آیت الله مرعشی درباره اعتبار سند این مسجد میفرمایند: مسجد جمکران از اوایل غیبت صغرای حضرت بقیه الله (روحی له الفداء) است.
2️⃣ قداست داشتن مسجد در دین اسلام امری مسلم است.
همانطور که حسینیه محلی برای توسل شیعیان به امام حسین(ع) است و شیعیان در آن محل برای توسل به امام حسین(ع) تجمع میکنند پس آن مکان منتسب میشود به امام حسین(ع) و نزد شیعیان به عنوان محل توسل به آن حضرت قداست دارد. این موضوع فارغ از سندیت وجود نصّ و دلیل بر قداست یا عدم وجود نص یا روایت خاص است. یعنی بدون وجود روایت هم این مکان مسجد است و قداست دارد و محل توسل و اجتماع منتظران است پس به آن حضرت منتسب میشود.
3️⃣ شبهه کننده مسجد را محل جمع کردن پول دانسته یعنی گاهی به نوعی سوال میکنند که گویی تا کنون به این مسجد نیامده اند و تصورشان این است که در این مسجد ضریحی است که مردم در آن پول میاندازند! با آنکه این مسجد تنها مسجد و محل خواندن نماز استغاثه به امام زمان(عج) است و تمام آن نام و یاد خدا و توحید است و هیچ محلی در آن برای انداختن پول در نظر گرفته نشده است.
4️⃣ برای مطالعه ماجرای ایجاد مسجد جمکران و همچنین حدیثی از امیرالمونین(ع) به پاسخ تفصیلی مراجعه کنید.
✅پاسخ تفصیلی: در پست بعدی👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
✅ پاسخ تفصیلی 👇👇👇
(قسمت اول)
۱. نکته مهم و قابل توجه قداست داشتن مسجد در دین اسلام امری مسلم است و مسجدی که محل تجمع عاشقان و دلدادگان حضرت صاحب الزمان(عج) شده است و شیعیان در آنجا به حضرت متوسل میشوند و استغاثه میکنند علاوه بر قداست انتساب آن به حضرت صاحب الزمان بیاشکال می باشد. همانطور که حسینیه محلی برای توسل شیعیان به امام حسین علیه السلام است و شیعیان در آن محل برای توسل به امام حسین علیه السلام تجمع میکنند پس آن مکان منتسب میشود به امام حسین علیه السلام و نزد شیعیان به عنوان محل توسل به آن حضرت قداست دارد. این موضوع فارغ از سندیت وجود نصّ و دلیل بر قداست یا عدم وجود نص یا روایت خاص است. یعنی بدون وجود روایت هم این مکان مسجد است و قداست دارد و محل توسل و اجتماع منتظران است پس به آن حضرت منتسب میشود.
۲. شبهه کننده تاریخ ایجاد مسجد را به بعد از انقلاب بر میگرداند. در حالیکه مسجد مقدس جمکران، روز هفدهم رمضان 373 هجری به فرمان حضرت بقیةالله، ارواحنا فداه، در کنار روستای جمکران تاسیس شد. تاریخچه ی این مسجد به دست شیخ صدوق (متوفای 381 هجری) در کتاب« مونس الحزین» بیان گردیده و کیفیت نماز تحیت مسجد و نماز استغاثه به حضرت بقیة الله، ارواحنا فداه، در ضمن آن آمده است.
آنچه مسلَّم است تاریخچه ی این مسجد به بیش از هزار سال پیش بر میگردد و از تاسیس این مسجد بیش از هزار سال گذشته است.
۳. در بحث انتساب این مکان به امام زمان عج باید اشاره کرد به کتابی از علامهی بزرگوار، میرزا حسین نوری، (متوفای 1320 هجری) یعنی کتاب ارزشمند « نجم ثاقب »- که در ارزش این کتاب لازم است اشاره کنم به تقریظ میرزای شیرازی که از آن ستایش فراوان کرده و نوشته: «برای تصحیح عقیده ی خود، به این کتاب مراجعه کنند تا از لمعان انوار هدایتش، به سر منزل یقین و ایمان برسند» این تفریظ در ابتدای کتاب نجم الثاقب با دستخط میرزای شیرازی آمده است.
در این کتاب ارزشمند تاریخچه ی تاسیس مسجد مقدس جمکران را مرحوم میرزا حسین نوری به طور کامل بیان میکنند به این اختصار که: شیخ عفیف صالح حسن بن مثلهی جمکرانی شب سه شنبه، هفدهم ماه مبارک رمضان ۳۷۳ هجری محضر حضرت صاحب الزمان در مکان فعلی مسجد جمکران شرفیاب میشود با کیفیتی که در این کتاب نقل شده است.
حضرت به وی میفرمایند برو به حسن بن مسلم بگو: تو، چند سال است که این زمین را عمارت میکنی و ما خراب میکنیم. پنج سال زراعت کردی و امسال دوباره شروع کردی، اجازهی اینکار برای تو نیست که دیگر در این زمین زراعت کنی، باید هر چه از این زمین منفعت برده ای، برگردانی تا در این موضع مسجد بنا کنند.
همچنین حضرت فرمودند به حسن بن مسلم بگو: این جا، زمین شریفی است و حق تعالی این زمین را از زمینهای دیگر برگزیده و شریف کرده است، تو آن را گرفته ای به زمین خود ملحق کرده ای! خداوند، دو پسر جوان از تو گرفت و هنوز هم متنبه نشده ای! اگر از این کار بر حذر نشوی، نقمت خداوند، از ناحیه ای که گمان نمیبری بر تو فرو میریزد.
در بخش دیگری از این داستان آمده است که حضرت فرمودند: مردم را بگو تا به این موضع را عزیز بدارند و چهار رکعت نماز در این جا بگذارند: دو رکعت تحیت مسجد، در هر رکعتی، یک بار «سوره ی حمد» و هفت بار سورهی « قُلْ هُوَ اللّهُ أَحَدٌ » بخوانند و تسبیح رکوع و سجود را، هفت بار بگویند.
و دو رکعت نماز صاحب الزمان بگذارند، بر این نسق که در هنگام خواندن سوره ی حمد چون به « إِیّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیّاکَ نَسْتَعینُ » برسند، آن را صد بار بگویند، و بعد از آن، فاتحه را تا آخر بخوانند. رکعت دوم را نیز به همین طریق انجام دهند. تسبیح رکوع و سجود را نیز هفت بار بگویند. هنگامی که نماز تمام شد، تهلیل (یعنی، لا اله الا الله) بگویند و تسبیح فاطمه ی زهرا علیها السلام را بگویند. آن گاه سر بر سجده نهاده، صد بار صلوات بر پیغمبر و آلش، صلوات الله علیهم، بفرستند.
و این نقل، از لفظ مبارک امام علیه السلام است که فرمود: «فمن صلاهما، فکانما صلی فی البیت العتیق؛ هر کس، این دو رکعت [ یا این دو نماز ] را بخواند، گویی در خانهی کعبه آن را خوانده است.»
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ تفصیلی 👆👆 (قسمت دوم)👇👇
همچنین حضرت فرمودند: «در گلهی جعفر کاشانی – چوپان – بزی است، باید آن بز را بخری. اگر مردم پولش را دادند، با پول آنان خریداری کن، و گرنه پولش را خودت پرداخت کن. فردا شب آن بز را بیاور و در این موضع ذبح کن. آن گاه روز چهارشنبه هجدهم ماه مبارک رمضان، گوشت آن بز را بر بیماران و کسانی که مرض صعب العلاج دارند، انفاق کن که حق تعالی همه را شفا دهد.
آن بز، ابلق است. موهای بسیار دارد. هفت نشان سفید و سیاه، هر یکی به اندازه ی یک درهم، در دو طرف آن است که سه نشان در یک طرف و چهار نشان در طرف دیگر آن است.
حسن بن مثله میگوید به نزد سید ابوالحسن الرضا رفتیم، خادمانش گفتند: «شما از جمکران هستید؟». گفتم: «آری». گفتند: «از اول بامداد، سید ابوالحسن درانتظار شما است.»
پس وارد شدم، پیش از آن که من سخن بگویم، او سخن گفت: «ای حسن بن مثله! من خوابیده بودم. شخصی در عالم رؤیا به من گفت: شخصی به نام حسن بن مثله، بامدادان، از جمکران پیش تو خواهد آمد. آن چه بگوید، اعتماد کن و گفتارش را تصدیق کن که سخن او، سخن ما است. هرگز، سخن او را رد نکن.» از خواب بیدار شدم و تا این ساعت در انتظار تو بودم.
حسن بن مثله، داستان را مشروحا برای او نقل کرد. سید ابوالحسن، دستور داد بر اسبها زین نهادند. سوار شدند. به سوی ده (جمکران) رهسپار گردیدند.
چون به نزدیک ده رسیدند، جعفر شبان را دیدند که گله اش را در کنار راه به چرا آورده بود. حسن بن مثله، به میان گله رفت. آن بز که از پشت سر گله میآمد، به سویش دوید. حسن بن مثله، آن بز را گرفت و خواست پولش را پرداخت کند که جعفر گفت: « به خدا سوگند! تا به امروز، من این بز را ندیده بودم و هرگز در گلهی من نبود، جز امروز که در میان گله، آن را دیدم و هر چند خواستم که آن را بگیرم، میسر نشد».
پس آن بز را به جایگاه آوردند و در آن جا سر بریدند.
سید ابوالحسن الرضا به آن محل آمد و حسن بن مسلم را احضار کرد و منافع زمین را از او گرفت. به ساخت مسجد پرداختند.
۴. مونس الحزینِ شیخ صدوق مثل دهها کتاب دیگر او به دست ما نرسیده است اما نقل کردن از آن توسط معاصرین شیخ صدوق که برخی ثقه هستند دلیل بر اعتبار آن هست.
اگر بخواهیم برخی از سندهای حکایت فوق را که آن را به اجمال نقل کردیم بگوییم از مهمترین اسناد آن کتاب مونس الحزین فی معرفة الحق و الیقین شیخ صدوق میباشد از آنجا که شیخ صدوق متوفی ۳۸۱ هجری است این داستان در عصر وی بوده است و اولین راوی این اتفاق است. همچنین حسن بن محمد بن حسن قمی هم که هم عصر شیخ صدوق است در کتاب تاریخ قم این واقعه را نقل کرده است.
الذریعه، ج 3، ص 276 و ریاض العلماء، ج 1، ص 319 این داستان را نقل نموده اند.
متن عربي کتاب تاریخ قم، به دست مرحوم محمّد باقر مجلسي، (متوفّاي 1110 هجري) نرسيده، ولي ترجمه ي فارسي آن به دست ايشان رسيده (بحار، ج 1، ص 42) و احاديث مربوط به قم را در جلد «السّماء و العالم» از آن روايت کرده است. (بحار، ج 60، ص 208 – 221)
همچنین شايسته ي تأمّل است که آقا محمّد علي کرمانشاهي، فرزند وحيد بهبهاني، (متوفّاي 1216 هجري) به متن عربي تاريخ قم دسترسي داشته و در حاشيهي خود بر کتاب نقد الرجّال تفرشي، شرح حال «حسن بن مثله» و خلاصهي داستان تأسيس مسجد مقدّس جمکران را به نقل از متن عربي آن آورده است. (بحار، ج 53، ص 234)
آیت الله مکارم شیرازی در این باره میفرمایند: مسجد جمکران، مطابق روایت موجود به فرمان حضرت مهدی مولانا صاحب العصر و الزمان برای هدف بزرگی در این منطقه خاص از شهر تاریخی مذهبی قم ساخته شده و حسن بن مثله جمکرانی که مردی پاک دل و پاک سرشت بود، در بیداری (و نه در خواب) این دستور را دریافت کرده و با تشریفات خاصی این مسجد را بنا نمود. (مجله حوزه 44 – 43، ص 140)
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ تفصیلی بالا👆(قسمت سوم)👇👇👇
آیت الله مرعشی نجفی درباره اعتبار سند این مسجد میفرمایند: مسجد جمکران از اوایل غیبت صغرای حضرت بقیه الله (روحی له الفداء) است، و در نوشتجات قدیمه سه اسم دارد:
۱. مسجد جمکران.
۲. مسجد حسن بن مثله.
۳. مسجد صاحب الزمان.
و هر کدام از این سه اسم به مناسبتی گفته شده.
مسجد جمکران میگویند؛ چون متصل به قریه ی جمکران یکی از قراء شهر مذهبی قم است.
مسجد شیخ حسن بن مثله میگویند؛ نظر به این که در زمان او و به همت او این مسجد ساخته شده است.
مسجد صاحب الزمان میگویند! نظر به این که وجود مبارک امام زمان در آنجا مکرر دیده شده.
و این مسجد شریف مورد احترام کافه شیعه بوده است از غیبت صغراء (از شب سه شنبه ۱۷ ماه مبارک رمضان سال ۳۹۳ که امام زمان (عجل الله تعالی و فرجه الشریف) دستور تاسیس آن را به شیخ حسن بن مثله داده تا به امروز که حدود یک هزار و بیست و دو سال میشود. (میرعظیمی، جعفر، مسجد مقدس جمکران تجلیلگاه صاحب الزمان، ص۴۶)
همچنین آیت الله بهجت رحمت الله علیه هم در دیدار خادمان مسجد مقدس جمکران در سال ۷۸ هم در کتاب پرسش های شما و پاسخ های آیت الله بهجت سند این حدیث را تایید میکنند.
۵. شبهه کننده مسجد را محل جمع کردن پول دانسته یعنی گاهی به نوعی سوال میکنند که گویی تا کنون به این مسجد نیامده اند و تصورشان این است که در این مسجد ضریحی است که مردم در آن پول میاندازند! با آنکه این مسجد تنها مسجد و محل خواندن نماز استغاثه به امام زمان عج است و تمام آن نام و یاد خدا و توحید است و هیچ محلی در آن برای انداختن پول در نظر گرفته نشده است که شبهه کننده نگران شود که این مکان برای کسب پول است.
۶. محمد بن محمد بن هاشم حسینی رضوی در كتاب ارزشمندی که در سال ۱۱۷۹ هـجری تألیف كرده است، خبری از وجود مقدس علی علیهالسّلام در رابطه با مسجد جمكران آورده است كه ما خلاصه آن حدیث را در این جا میآوریم و شیخ صدوق دركتاب مونس الحزین از علی علیهالسّلام نقل میكند كه فرمود: «ای پسر یمانی، در اوّل ظهور خروج نماید قائم آل محمد(عج) از شهری كه آن را قم میگویند و مردم را دعوت كند به حق و همه خلایق ازشرق و غرب به آن شهر قصد كنند و اسلام تازه گردد… كه كوه سفید به نزدیك دهی كهن در جنب مسجد است و قصری كهن كه قصر مجوس است آنجاست و آن را جمکران خوانند كه از زیر یك مناره آن مسجد بیرون آید. (المشعشعین، ج۱، ص۱۹۷)
همانطور که از متن و نص حدیث واضح است این مطلب با بحث قیام و آغاز دعوت عمومی که در احادیث مسجد کوفه و مکه ذکر شده است ندارد و بحث خروجِ ابتداء ظهور است.
مقصود اینکه پیشینه ی مسجد مقدس جمکران در کتب دارای قدمت شیعه واضح و روشن است هرچند طبق پاسخ اول اگر مستشکل این پیشینه را نپذیرد در اصل قداست این مسجد و انتساب آن به امام زمان (عج) همانطور که اول بحث بیان شد اشکالی وارد نیست.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔷استعداد زن ایرانی
🔴خوب نگاه کنید خانم #پریناز_ایزدیار این دختر ایرانی است که اینگونه استعداد های خود را نه در برنامه عصر جدید بلکه در میدان جهانی با گرفتن عنوان قهرمانی جهانی #باحجاب_کامل به نمایش میگذارد و #مایه_افتخار_کشورش است..
🔷راستی مگر شما #مسلمان نیستید، که دنبال #رقاصی و #آوازخوانی زنان هستید؟؟؟
#پرینازایزدیار #سلبریتی_بیسواد
@mobahesegroup
⚠️مایه ننگ اید
🔴این #سلبریتی استعداد بانوان را در #رقص و #خوانندگی میبینه.. تاسف می خورم به کشورم که اینا هنرمنداشون هستن...بابت افکار عیاشی که دارن، بازیگر کجان؟؟ یبار شد به نفع اسلام نطق کنن؟؟ یبار شد برای سرافرازی جمهوری اسلامی، پست بزنن؟؟ چرا همیشه دست میزارن رو چیزایی که #اسلام باهاش مخالفه؟؟
🔹شما واقعا مسلمانید؟؟
#رقاصی و #آوازخوانی و #عیاشی بانوان برای اسلام نیست....برید جای دیگه..
#پرینازایزدیار #سلبریتی_بیسواد
@mobahesegroup
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️#جواب_حجتیه_های_مقدس_نما
🔴امام خمینی (ره) : اینهایی که میگویند هر علمی بلند بشود و هر حکومتی باشد این بر خلاف #انتظار_فرج است، اینها نمیفهمند چی دارند میگویند.
اگر #۲۰۰_تا_روایت هم در این باب داشتند، #همه_را_به_دیوار_میزدیم؛ برای اینکه #خلاف_آیات_قرآن است...
🔵جواب #حجتیه_هایی که اصلا در #مسائل_سیاسی دخالت نمیکنند و به هیچ عنوان به امت حزب الله کمکی نمیکنند و می گویند ما منتظر ظهور امام زمان(عج) هستیم...هیچ کسی را قبول ندارند و همه را دروغگو می دانند...
یقینا زمان ظهور امام زمان(عج) هم، به ایشان کمکی نمیکنند...ذات این افراد #مقدس_نمای_متحجر اینگونه است. اینقدر #تنگ_نظر و #ذهن_منجمدند...
@mobahesegroup
⛔️رهبر انقلاب: قاطعا عرض میکنم، اهانت به هرکدام از زوجات پیامبر اهانت به پیغمبر است!
🔻 رهبر انقلاب در دیدار دست اندرکاران همایش صدف کوثر -تکریم حضرت #خدیجه- فرمودند: «تعریض به سایر زوجات مطهرات پیغمبر نبایستی باشد. بالاخره زوجات پیغمبر محترمند؛ هر کسی به اینها اهانت کند - هر کدامشان باشد- به پیغمبر اهانت کرده؛ این را من قاطعا عرض میکنم...
🔺️ امیرالمومنین با جناب عایشه آن رفتار را کرد... با زنی که به جنگ او آمده این جور با احترام رفتار کرد. به خاطر اینکه همسر پیغمبر بود و الا امیرالمومنین که از کسی ملاحظه ندارد. بنابراین حتما تعریض بایستی وجود نداشته باشد.»
سالگرد وفات حضرت خدیجه(س)
@mobahesegroup
📜 نظریه ولایت فقیه از نظر تا عمل
(قسمت اول)
نظریهی امام رحمةاللهعلیه از سال ۴۹ تا ۵۷، نزدیک به نُه سال، در معرض افکار مردم قرار گرفت و چنان مقبولیتی عام یافت که شعار استراتژیک مردم ایران، حکومت اسلامی شد، درحالیکه ایدئولوژیهای راستگرا و چپگرایانه، در بعضی از موارد، دارای امکانات رسانهای بیشتری هم بودند، اما هیچگاه مقبولیت عام نیافتند. لذا با مطرح شدن این نظریه در بین ملت آزادیخواه، موج جدیدی از استقلالطلبی و استبدادستیزی در جامعهی ایران شکل گرفت که پسلرزههای آن، موجب شکوفایی استعدادهای نهفتهی انقلابی شد و توانست در سال ۵۷، با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی، در عرصهی ادارهی اجتماع، به منصهی ظهور بنشیند و کارآمدی خود را نشان دهد و الگویی باشد برای سایر کشورهای اسلامی و همهی ملتهای آزادهی جهان تا بدانند اسلام در عرصهی ادارهی جامعه، حرف برای گفتن دارد
ادامه دارد...
#ولایت_مطلقه_فقیه ☀️
👇👇👇
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #اختصاصی: موشن گرافی بسیار زیبا و دیدنی
🌧 نگاهی موشکافانه به سیل اخیر/ قسمت چهارم: رسواسازی ضدانقلاب
#موشن_گرافی
@mobahesegroup