eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.6هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️ عارف باز هم شكست خورد! ▪️لاریجانی رئیس مجلس ماند. ▪️علی لاریجانی با کسب ۱۵۵ رأی مجدداً در کُرسی ریاست برای اجلاسیه چهارم مجلس دهم ابقا شد. . ▪️محمدرضا عارف نیز با کسب ۱۰۵ رأی، از رسیدن به کرسی ریاست مجلس بازماند. ▪️محمدجواد ابطحی نیز پنج رای نمایندگان مجلس را به خود اختصاص داد. @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴گریه به عنوان سخنگوی دولت برای سلبریتیشون .. 🔻چرا هیچکس و سلبریتی هامون رو متوجه نمیشه؟؟ @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️مشکل امیرالمومنین(ع) با مردم چه بود⁉️ 🔴داستان عجیب و تاریخی که تا حالا نشنیده‌اید.. 🔵 شکوه های شدید و دردآور امام علی (ع)از مردم زمانش...😔 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 ✍در مورد و امیرالمومنین(ع) در منابر و محافل ، سخنان بسیاری شنیدیم... اما در مورد ایشان در دوران حکومتش کسی به آن صورت صحبتی نمیکند.. 🔻مگر مردم زمانش با او چه کردند ، که اینگونه از آن ها میکند؟؟ با وجودمان لمس کنیم، اگر مردم جامعه و به حرف توجه نکنند، چگونه آن شخصیت عظیم، زجر میکشد...اینگونه است که باید با چاه درد دل کند... 🔸باید از خودمان بپرسیم،آیا ما پشتیبان آخرین ذخیره خدا، بقیه الله الاعظم(عج) می مانیم ؟؟آیا فورا حرف او را می گیریم و میکنیم یا و از کنارش رد میشویم؟؟ آیا اکنون داریم و پشتیبانی میکنیم، یا و بیتفاوتیم؟؟ @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺📽 بشارتی که رهبر انقلاب به جوانان دادند..!☝️ ▪️ان شا الله همه شما زوال دشمنان بشریّت، یعنی همین تمدّنِ آمریکاییِ منحط و زوال اسرائیل را به لطف الهی خواهید دید..! @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️⛔️ ویژه 📹 رهبرانقلاب: بعضی‌ها به نام شاد کردن دل حضرت زهرا(س)، این روزها کاری می‌کنند که انقلاب را در دنیا لَنگ کنند ⚠️ آن کسی که امروز کاری کند که آن دشمن انقلاب، آن مامور CIAو... دلیلی پیدا کند، نواری پُر کند و ببرد اینجا و آنجا و نشان بدهد و بگوید آن که میخواهید انقلابش را قبول کنید، این است! میدانید چه فاجعه‌ای اتفاق می‌افتد؟ ⛔️ فاطمه‌ی زهرا راضی نیست! @mobahesegroup
📚 گزارشات شهادت امام علی(ع) در منابع تاریخی ✍️ متن اجمالی: روايات متعددي در باب شهادت امام علي(ع) وجود دارد: در برخي از روايات آمده كه حضرت در مدخل ورودي مسجد مورد حمله «ابن ملجم» قرار گرفته است. در نقل‌ ديگر آمده امام(ع) در حال بيدار کردن مردم براي نماز بود که مورد حمله قرار گرفته است. اما بسياري از تواريخ، اشاره به نقل نخست دارند. در مقابل، روايات ديگري زمان حمله «ابن ملجم» را در هنگام نماز مي دانند؛ «ميثم تمار» مي گويد: امام نماز صبح را آغاز کرده بود و در حالي که يازده آيه از سوره انبياء را خوانده بود، که «ابن ملجم» با شمشير ضربتي به سر امام زد. پاسخ تفصیلی در پست زیر👇👇👇👇 @mobahesegroup
گزارشات شهادت امام علی علیه السلام در منابع تاریخی ✅پاسخ تفصیلی: در کتب تاریخی آمده زمانی که امام علی(علیه السلام)  آماده می‌ شد تا به سوی صفین حرکت کرده و جنگ جدیدی را با معاویه آغاز کند، صبحگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان سال 40 هجری توسط شقی‌ ترین انسان‌ ها، «عبد الرحمن بن ملجم مرادی» مجروح شده و سه روز بعد در 21 رمضان به شهادت رسید. بنا به نقل «ابن سعد»، سه نفر از خوارج با نام‌ های «عبدالرحمن بن ملجم»، «برک بن عبدالله تمیمی» و «عمرو بن بکیر تمیمی»، در مکه با یکدیگر قرار گذاشتند تا امام علي(علیه السّلام)، معاویه و عمرو بن عاص را بکشند. عبدالرحمن به کوفه آمده و با دوستان خارجی خود دید و بازدید می‌ کرد. یک بار به دیدار گروهی از طایفه «تیم الرباب» رفت. در آنجا زنی را با نام «قطام بنت شجنة بن عدی» دید که پدر و برادرش در «نهروان» کشته شده بود. ابن ملجم از او خواستگاری کرد. زن مهر خویش را سه هزار دینار! و قتل امام علي(علیه السّلام) قرار داد. ابن ملجم گفت که از قضا برای همین به کوفه آمده است.(1) او چندی شمشیر خویش را به زهر آلوده کرده و با همان، ضربتی بر سر امام(علیه السلام) زد که به دلیل عمیق بودن زخم و سمی بودن شمشیر، امام را به شهادت رساند. گفته شده که ابن ملجم آن شب را در خانه «اشعث بن قیس» بوده است.(2) روایات متعددی حکایت از آن دارد که امام در مدخل ورودی مسجد [در درون مسجد] مورد حمله ابن ملجم واقع شده است.(3) در نقل‌ های دیگری آمده است که امام در حال بیدار کردن مردم برای نماز بود که مورد حمله قرار گرفت.(4) منابع موجود تاریخی بیشتر اشاره به نقل نخست کرده‌ اند. در مقابل روایات دیگری وجود دارد که زمان حمله ابن ملجم را وقتی می‌ داند که امام مشغول نماز بوده است. در نقلی از «میثم تمار» آمده است که امام نماز صبح را آغاز کرده و در حالی که یازده آیه از سوره انبیاء خوانده بود ابن ملجم با شمشیر ضربتی بر سر امام زد.(5) در نقل دیگری از یکی از نوادگان «جعدة بن هبیره» -که این جعده فرزند ام هانی بوده و گاهی بجای آن حضرت نماز می‌ خوانده و در برخی نقل‌ ها آمده که پس از ضربت خوردن امام، او جلو آمده و نماز را ادامه داد- گفته شده است که وقتی ابن ملجم ضربه را زد که امام در نماز بود.(6) مرحوم شیخ «طوسی» نیز روایتی نقل کرده است که که همین مطلب را تأیید می‌ کند.(7) «متقی هندی» نیز روایت نقل کرده که ضمن آن آمده است که ابن ملجم زمانی ضربت خود را فرود آورد که امام سرش را از سجده برداشت.(8)نقل دیگری از «ابن حنبل»(9) که همان را «ابن عساکر»(10) نیز روایت کرده از همین مطلب را تأیید می‌ کند. «ابن عبد البر» می‌ گوید: «در این که آیا ابن ملجم در نماز ضربت را زده یا قبل از آن و نیز این که امام در آن هنگام کسی را جانشین خود کرده یا خود تمام کرده، اختلاف است. بیشتر بر آنند که آن حضرت، «جعدة بن هبیره» را بجای خود گذاشت تا نماز را تمام کند».(11) روایات فراوانی از طریق اهل بیت و اهل سنت نقل شده که نشان از وضعیت خاص روحی امام در شبی است که صبحگاه آن شب، امام ضربت خورد. از جمله روایتی از امام باقر(علیه السّلام) که «ابن ابی الدنیا» نقل کرده آشکارا آگاهی امام را از شهادت خویش خبر می‌ دهد.(12) زمانی که امام ضربت خورد فریاد زد: «فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَهِ»(13)؛ (به خدای کعبه رستگار شدم). «ابن ابی الدنیا»، وصیت امام را از طرق مختلف نقل کرده است. قسمت‌ هایی از آن در زمینه مسائل مالی و بخشی از آن، وصایای دینی امام است. در این وصیت، امام توصیه به مسائل چندی کردند از جمله: صله رحم، اَیتام، همسایگان، عمل به قرآن، اقامه نماز به عنوان عمود دین، حج، روزه، جهاد، زکات، اهل بیت رسول خدا(صلّی اللّه علیه و آله)، بندگان، امر به معروف و نهی از منکر. در این نقل آمده است که امام در حالی که مشغول گفتن «لَا اِلهَ اِلَّا اللهُ» بودند، در آغاز شب بیست و یکم رمضان، در حالی که آیه«فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ وَ مَنْ یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً یَرَهُ» را می‌ خواند به دیدار معبود شتافت.(14) بنا به نقلی دیگر، پس از شهادت امام، حسنین(علیه السلام)، «محمد بن حنفیه»، «عبدالله بن جعفر» و تنی چند نفر از اهل بیت، آن حضرت را شبانه به خارج کوفه (جایی که بعدها نجف نامیده شد) بردند و پنهانی دفن کردند. این کار برای آن بود که خوارج یا دیگران (بنی امیه) قبر امام را نبش نکنند.(15)،(16) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
پی نوشت: (1). الطبقات الكبرى، محمد بن سعد بن منيع، تحقيق: محمد عبد القادر عطا، دار الكتب العلميه، بيروت، 1410 ق / 1990 م، چاپ اول، ج 3، ص 35 تا 38. (2). مقتل الإمام أمير المؤمنين على بن أبى طالب، ابن أبى الدنيا، وزارت ارشاد، تهران، 1411 ق، ص 36. (3). همان، ص 29؛ همان، ص 35. (4). همان، ص 28 و 33. (5). همان، ص 30. (6). همان. (7). الأمالي، طوسى، محمد بن حسن، دار الثقافه، قم، 1414 ق، چاپ اول، ص 365. (8). كنز العمال في سنن الأقوال و الأفعال، المتقي الهندي، علاء الدين علي بن حسام الدين، محقق: بكري حياني، صفوة السقا، مؤسسة الرساله، بيروت، 1401 ق / 1981 م، چاپ پنچم، ج 12، ص 164؛ الأمالي في آثار الصحابة، الصنعاني، عبد الرزاق بن همام، محقق: مجدي سيد إبراهيم، مكتبة القرآن، قاهره، بی تا، ص 103 تا 104. (9). فضائل الصحابه، أبو عبد الله الشيباني، أحمد بن حنبل، تحقيق: وصي الله محمد عباس، مؤسسة الرساله، بيروت، 1403ق / 1983 م، چاپ: اول، ج 2، ص 558. (10). ترجمة الامام علی بن ابی طالب من تاریخ دمشق، ابن عساکر، علی بن الحسین، محقق: المحمودی، محمد باقر، موسسة المحمودی، بیروت، 1978 م، ج 3، ص 361. (11). الاستيعاب فى معرفة الأصحاب، ابن عبد البر، أبو عمر يوسف بن عبد الله بن محمد، دار احیاء التراث العربی، بيروت، بی تا، ج 3، ص 59. (12). همان، ص 33 تا 34؛ ابو نعیم روایتی نقل کرده (و دیگران فراوان آورده‌اند) که رسول خدا(صلّی اللّه علیه و آله) خبر شهادت وی را به آن حضرت داده بود. (معرفة الصحابة، أبو نعيم الأصبهاني، أحمد بن عبد الله بن أحمد بن إسحاق بن موسى بن مهران، محقق: عادل بن يوسف العزازي، دار الوطن، رياض، 1419 ق / 1998 م، چاپ اول، ج 1، ص 84). (13). الاستيعاب فى معرفة الأصحاب، همان، ص 39؛ در پاورقی همانجا از: الإمامة و السياسة المعروف بتاريخ الخلفاء، ابن قتيبة الدينوري، أبو محمد عبد الله بن مسلم، تحقيق: شيري، علي، منشورات رضی، قم، 1413 ق، ص 160، كتاب جمل من انساب الأشراف، البلاذرى، أحمد بن يحيى بن جابر، تحقيق: سهيل زكار، رياض زركلى، دارالفكر، بيروت، 1417 ق / 1996 م، چاپ اول، ج 2، ص 499. (14). مقتل الامام امیر المؤمنین، همان، ص 45 تا 46. (15). همان، ص 79. (16). حیات فکری و سیاسی امامان شیعه(علیهم‌السلام)، جعفریان، رسول، موسسه انصاریان، قم، 1381 ش، چاپ ششم، ص 110. @mobahesegroup
♦️زیارت امام حسین علیه‌السلام در شب‌های قدر 💠السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ الصِّدِّيقَةِ الطَّاهِرَةِ فَاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ 💠السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مَوْلاَيَ يَا أَبَا عَبْدِاللهِ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَكَاتُهُ 💠أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلاَةَ وَ آتَيْتَ الزَّكَاةَ وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ 💠وَ تَلَوْتَ الْكِتَابَ حَقَّ تِلاَوَتِهِ وَ جَاهَدْتَ فِي اللهِ حَقَّ جِهَادِهِ وَ صَبَرْتَ عَلَى الْأَذَى فِي جَنْبِهِ مُحْتَسِباً حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ 💠أَشْهَدُ أَنَّ الَّذِينَ خَالَفُوكَ وَ حَارَبُوكَ وَ الَّذِينَ خَذَلُوكَ وَ الَّذِينَ قَتَلُوكَ مَلْعُونُونَ عَلَى لِسَانِ النَّبِيِّ الْأُمِّيِ 💠وَ قَدْ خَابَ مَنِ افْتَرَى لَعَنَ اللهِ الظَّالِمِينَ لَكُمْ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ وَ ضَاعَفَ عَلَيْهِمُ الْعَذَابَ الْأَلِيمَ 💠أَتَيْتُكَ يَا مَوْلاَيَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللهِ زَائِراً عَارِفاً بِحَقِّكَ مُوَالِياً لِأَوْلِيَائِكَ مُعَادِياً لِأَعْدَائِكَ مُسْتَبْصِراً بِالْهُدَى الَّذِي أَنْتَ عَلَيْهِ عَارِفاً بِضَلاَلَةِ مَنْ خَالَفَكَ فَاشْفَعْ لِي عِنْدَ رَبِّكَ 💠السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ وَ سَمَائِهِ 💠صَلَّى اللهِ عَلَى رُوحِكَ الطَّيِّبِ وَ جَسَدِكَ الطَّاهِرِ وَ عَلَيْكَ السَّلاَمُ يَا مَوْلاَيَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَكَاتُهُ 💠السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مَوْلاَيَ وَ ابْنَ مَوْلاَيَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَكَاتُهُ 💠لَعَنَ اللهِ مَنْ ظَلَمَكَ وَ لَعَنَ اللهِ مَنْ قَتَلَكَ وَ ضَاعَفَ عَلَيْهِمُ الْعَذَابَ الْأَلِيمَ 🔴 📕کانال شرح و تفسیر زیارت عاشورا ♦️ eitaa.com/joinchat/3805675522C83b7fa74b6
هدایت شده از پند عارفانه
🏴 وصیت‌های بیست‌گانه امیر مومنان(ع) در واپسین لحظات عمر 👇👇👇 http://kayhan.ir/fa/mobile/news/161219/1574 📚کانال پند عارفانه (شعر، نصایح) @pand_arefaneh 🏴
▪️روزنامه "جوان" در سرمقاله امروز خود بخشی از اظهارات منتشرنشده وزیر خارجه در ضیافت افطار با مدیران و سردبیران روزنامه‌ها را منتشر کرد؛ در بخشی از یادداشت به نقل از ظریف آمده است 🔺محبوبیت من کم و محبوبیت قاسم سلیمانی زیاد شده ! @mobahesegroup
♦️زیارت امام حسین علیه‌السلام 💠در شب‌های قدر 📕کانال شرح و تفسیر زیارت عاشورا ♦️ t.me/joinchat/AAAAAD_F-evdWPkirBuWKQ
⛔️ متن شایعه " توسل به ماه منیربنی هاشم (ابوالفضل العباس) امشب تا فردا شب هرکه 133 مرتبه ذکر یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اشفع کربی بحق اخیک الحسین ، را جهت بر طرف شدن مشکلات بخواند ردخور ندارد. به هرکسی که دوست داری بفرست چون در طول سال فقط سه روز این ذکر رامیشه گفت . التماس دعا " 🔴 در پاسخ به شایعه " امشب تا فردا شب هر که 133 مرتبه ذکر یا کاشف الکرب بخواند ... !!" : 1️⃣ عبارت فوق ذکری است جهت توسل به حضرت عباس (ع) به این معنا : "ای برطرف کننده غم و اندوه از روی حسین ، بحق برادرت حسین ، اندوه و مشکل من را برطرف کن." 2️⃣ معادل کلمه عباس در حروف ابجد عدد 133 است و حکمت 133 بار تکرار ذکر همین نکته است . 3️⃣ راه های مختلفی برای توسل به این بزرگوار ذکر شده است که تنها در ۲ مورد آن زمانی خاص مشخص شده است . یکی پس از شب چهار شنبه پس از ۲ رکعت نماز و دیگری بعد از نماز روز جمعه‌ . 4️⃣ در متن شایعه بدون ذکر زمان و تاریخ خاصی تنها به عبارت "امشب تا فردا شب" بسنده شده ، در حالی که در هیچ یک از اوقات توصیه شده برای این ذکر ، به چنین زمانی اشاره نشده است . 5️⃣ استفاده از این ذکر به هر تعداد و در هر زمان میسر است ، اما قطعا آدابی که برای اینگونه امور ذکر شده ، حکمتهایی دارد که سبب کوتاه شدن راه ما خواهد بود . yon.ir/krb01 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
اینفو گرافی اعمال شبهای قدر برای یکدیگر دعا کنیم @mobahesegroup
پاسخ در پست بعدی کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 @mobahesegroup
پاسخ 👆👆 👇👇 آیا روزه خواری در ملاعام جرم است؟ روزه خواری به تنهایی در هیچ یک از قواعد قانون مجازات، مورد جرم انگاری قرار نگرفته است. بنابراین هر چند که از منظر شرعی، روزه خواری بدون عذر شرعی حرام است؛ اما چنانچه یک فرد، چه با عذر شرعی و چه بدون عذر شرعی، روزه نگیرد، هیچگونه جرمی را از نظر قانون مجازات انجام نداده است اما تظاهر به روزه خواری در ملأ عام از نظر قانون جرم قلمداد می شود. 95 درصد اقدامات در بستر مسایل فرهنگی پاسخگو است ، در بخش مبارزه با روزه خواری و تاثیرگذاری بیشتر در میان مردم، بهتر است با اقدامات فرهنگی، ناهنجاری ها و دهن کجی به ارزش ها را کاهش دهیم، ماده 638 قانون مجازات اسلامی می گوید: هرکس علنا در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می شود و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نیست اما عفت عمومی را جریحه دار کند فقط به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد. روزه خواری نیز مصداق همین قانون است با روزه خواران در ملأ عام برخورد می شود؛ کسانی که اقدام به روزه خواری در ملأ عام می کنند به 10 روز تا 2 ماه حبس و یا 74 ضربه شلاق محکوم می شوند. قابل توجه پوپولیستهای فرهنگی که کارشون برش متن و سوء استفاده از مطالب در جهت تشویش اذهان عمومی و شایعه پراکنی علیه دین و نظام است کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
بحق امیرالمؤمنین اللّٰهُمَّ عَجِّلْ لِوَليِّٖكَ الْفَرَج 👇 @mobahesegroup
👈اعمـال شب قـدر 💠اعمال مشترک هر سه شب قدر: ✅ غسل ✅ دو رکعت نماز (كه در هر ركعت پس از سوره«حمد»، هفت مرتبه «توحيد» خوانده، و پس از فراغت از نماز هفتاد مرتبه بگويد: استغفر اللّه و اتوب اليه. در روايت نبوى است: كه از جاى برنخيزد تا خدا او و پدر و مادرش را بيامرزد.) ✅قرار دادن قرآن بر سر و ده مرتبه ۱۴ معصوم را صدا زدن ✅ زیارت امام حسین علیه السلام ✅ احیا داشتن این سه شب ✅خواندن جوشن کبیر 💠اعمال مخصوص شب ۱۹ رمضان (اولین شب قدر): ✅ صد مرتبه "اَستَغفُرِاللهَ رَبی وَ اَتوبُ اِلَیه". ✅ صد مرتبه "اَللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرَالمومنینَ". ✅ خواندن دعای "يَا ذَا الَّذِي كَان قبل کل شیَ..." ✅ خواندن دعای "اَللّهَمَّ اجعَل فیما تَقضی.َ.." 📚کانال پند عارفانه (شعر، نصایح، صوت کوتاه) @mobahesegroup کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⛔️ متن شایعه " توسل به ماه منیربنی هاشم (ابوالفضل العباس) امشب تا فردا شب هرکه 133 مرتبه ذکر یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اشفع کربی بحق اخیک الحسین ، را جهت بر طرف شدن مشکلات بخواند ردخور ندارد. به هرکسی که دوست داری بفرست چون در طول سال فقط سه روز این ذکر رامیشه گفت . التماس دعا " 🔴 در پاسخ به شایعه " امشب تا فردا شب هر که 133 مرتبه ذکر یا کاشف الکرب بخواند ... !!" : 1️⃣ عبارت فوق ذکری است جهت توسل به حضرت عباس (ع) به این معنا : "ای برطرف کننده غم و اندوه از روی حسین ، بحق برادرت حسین ، اندوه و مشکل من را برطرف کن." 2️⃣ معادل کلمه عباس در حروف ابجد عدد 133 است و حکمت 133 بار تکرار ذکر همین نکته است . 3️⃣ راه های مختلفی برای توسل به این بزرگوار ذکر شده است که تنها در ۲ مورد آن زمانی خاص مشخص شده است . یکی پس از شب چهار شنبه پس از ۲ رکعت نماز و دیگری بعد از نماز روز جمعه‌ . 4️⃣ در متن شایعه بدون ذکر زمان و تاریخ خاصی تنها به عبارت "امشب تا فردا شب" بسنده شده ، در حالی که در هیچ یک از اوقات توصیه شده برای این ذکر ، به چنین زمانی اشاره نشده است . 5️⃣ استفاده از این ذکر به هر تعداد و در هر زمان میسر است ، اما قطعا آدابی که برای اینگونه امور ذکر شده ، حکمتهایی دارد که سبب کوتاه شدن راه ما خواهد بود . yon.ir/krb01 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⛔️ متن شبهه ⛔️ ✅✅✅آنچه کمتر از علی (ع) شنیده ایم: 🔶گفتند: فردی در خانه اش به لهو و لعب و گناه و فحشا مشغول است. نگفت به این مرکز فساد حمله کنید و شلاقشان بزنید... گفت خانه و حریم شخصی خودش است. به شما ربطی ندارد با چشمان بسته وارد شد و بعد از خارج شدن از منزل دوباره چشمانش را باز کرد و گفت من چیزی ندیدم. 🔶وقتی مردم، بعد از قتل عثمان، با اصرار شدید و بیسابقه از او خواستند که حاکم شود گفت :" مرا رها کنید و سراغ کس دیگری روید."... بارها در سخنانش انتقاد از حاکم را تکلیف شرعی مردم دانست... 🔶 سعد ابن ابی وقاص، مشروعیت دولتش را نپذیرفت و بیعت نکرد، نه خانه را بر سرش خراب کرد، نه در خانه حبس اش کرد و نه حتی علیه او سخن گفت. 🔶طلحه و زبیر پیش او آمدند و از او پست و مقام خواستند، نپذیرفت...علی گفت می دانم برای جنگ با من می روید. با این وجود آن ها را زندانی نکرد.... (متن خلاصه شده) ✅ :👇👇 ◀️نویسنده در اغلب موارد، با برداشتهای یکسویه و هدفدار از سیره علی(ع) سعی در حمله به نظام اسلامی دارد. مواردی که نیاز به پاسخ دارد: 💠 ۱. ورود به حریم شخصی افراد ممنوع است و گناه در حریم شخصی زندگی، مربوط به خود او و خدایش است. لکن اگر در مواردی، برخی منازل به پایگاه ترویج فساد تبدیل شود، بدلیل اینکه این موضوع از سطح حریمی شخصی، 👈 به سطح اجتماعی تبدیل می شود، مسلم است که باید برخورد شود. 💠 ۲. پس از ماجرای سقیفه،علی (ع) وارد صحنه شدند.در این رابطه ایشان🌟هم کار سیاسی داشت و هم تلاش تشکیلاتی؛ و البته در تمام اینها کاملا مراقب بود که دشمنان اسلام که درصدد یافتن فرصت برای ضربه زدن به اسلام اند، از وضعیت پیش آمده بهره نبرند. این اقدامات امام(ع) تا 6ماه ادامه داشت و بعد از اینکه حضرت به این نتیجه رسید که نه تنها اقداماتشان مؤثر نیست، بلکه بیم سواستفاده دشمنان میرود، دست از اقدام کشیدند. همچنین اینکه پس از عثمان، رغبتی برای خلافت از خود نشان ندادند، به معنی این نیست که حق خدادادی خود نمی دانستند، بلکه این کار حضرت دلایل مختلفی داشت: 👈 اولا براى رهبران الهى، حكومت هدف نيست بلكه وسيله اى براى و احقاق حق مردم است. چنانچه در حال وصله زدن کفش خود فرمود:به خدا سوگند، همين كفش بى ارزش، برايم از حكومت بر شما محبوبتر است، مگر اينكه با اين حكومت، حقى را به پا دارم و يا باطلى را دفع نمايم. (نهج البلاغه، صبحى صالح، خطبه ۳۳) 👈 ثانیا از جداست.امامت منصبی الهی است، ولى حكومت از شئونات امامت است. پس هر كسى را كه خداوند به اين مقام والا نصب كند، امام است، چه مردم بخواهند و يا نخواهند. منظور حضرت اينست كه اگر من حكومت را بپذيرم، تمام معيارهاى غلط گذشته و افراد نالایق را كنار خواهم گذاشت و قطعا اين چنين كار براى شما سنگين خواهد بود،و شما تحمل اين چنين عدالتي را نداريد. 👈 ثالثا اگر امام (ع) در همان آغاز بيعت را مىپذيرفت، دشمنان و بويژه بنى اميه او را متهم مىكردند كه در ❌كشته شدن عثمان دست داشته است. و امام(ع) با مقاومتى كه از خود نشان داد، اين اتهام را از خود دور نمود. 👈 رابعا حضرت خواست كه از اين طريق، تعهد مردم را در برابر بيعت افزايش دهد. (نهج البلاغه، خطبه ۹۲) 💠 ۳. انتقاد ازحاکم موضوعی بدیهی است که در نظام ما هم همواره صورت می گیرد. یک نمونه بارز آن انتقادات صریح و مستقیم در دیدارهای سالیانه با رهبرانقلاب است. آزادی اظهار نظر وانتقاد درحیطه اخلاق و قانون، در ها و حضور عقاید مختلف سیاسی در رسانه های پرتیراژ از این جمله است. 💠 ۴. بطور کلی در نظام اسلامی، کسانی که موافق نظام نیستند،تا زمانی که دست به اقدام بر علیه نظام نزده اند، درامنیت کامل وتحت حمایت حکومت اسلامی زندگی می کنند. اما زمانی که دست به شورش و برهم زدن امنیت جامعه کنند،🎳 وضعیت متفاوت است. ◀️ طلحه و زبیر ازبزرگان وسابقه داران اسلام بودند که طی سالها، بنده پست و ثروت شده بودند ونتوانستند عدل علی(ع) و سهم مساوی با سایر مردم از بیت المال، را تحمل کنند و تا وقتی دست به جنگ و فتنه نزده بودند، امیرالمومنین از موضع ومدارا با آنها برخوردمیکرد. دقیقا همان ماجرای فتنه ۸۸ و نصیحتهای رهبری درنماز جمعه و دردیدارهای خصوصی به سران فتنه👌 ◀️ ولی آنگاه که به علیه حکومت دست زدند،حضرت مجبور به مقابله با آنها شد. نه اینکه بنشیند و شورش آنها را تماشا کند!!☹️ پس از جنگ جمل، عایشه همسرپیامبر(ص) بدستور امام علی (ع)، خانگی شد. دقیقا همین موضوعی که در قبال سران فتنه درجریان است و آنها بدلیل ☘رافت نظام اسلامی است که تاکنون مجازات نشده اند وگرنه در قبال خونهای ریخته شده، مقصردردنیاوآخرت هستند کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahe
- چه شده ؟! چرا انقدر بیتابی ؟ + خالد ، تو حارث را میشناسی ؟ - کدام حارث ؟! + حارث ابنِ سجیه ! - حارث بن سجیه .. نمیشناسم ، کیست ؟ +‌ حارث ، همانیست که بساطِ شرابش هرشب بپا بود .همانیست که بر صورتِ علی در جنگ آب دهان انداخت. حارث همانیست که به شانه ی علی ضربه ای وارد کرد که تا همیشه زخمش باقی ماند خالد !‌ او همانیست که سی سال پیش برای سوزاندنِ دربِ خانه ی علی هیزم آورد و در میان ناله ی فاطمه قهقه میزد ! - نمیفهمم ، از این دست دشمنانِ علی کم نیستند ! چه چیز تو را چنین بیتاب کرده ربیع ؟! +‌ تو هیچ میدانستی علی در مقابلِ این همه نیشی که حارث به او زد چه کرد ؟ -‌ چه کرد ؟ + خودم با چشم های خودم دیدم خالد ! تا همین چند روز پیش که آخرین روزهای عمرش بود ، هرگاه حارث را میدید ،‌ به رویش لبخند می زد و میگفت سلام حارث ! حارث نیز با خشونت به او می نگریست و میگفت تو اسمِ مرا از کجا میدانی ؟! -‌ و علی چه می گفت ؟ +‌ می گفت ، من نام تمام کسانی که با حُب به علی ‌بمیرند را می دانم ! -‌ حارث مگر محبِّ علی بود ؟! حارث که اگر زورش می رسید علی را در دم میکشت ! +‌ من هم همین را می گفتم ، هرگاه میدیدم علی چنین می کند، با خود می گفتم علی هم گاهی حرف هایی میزند که آدم شاخ در میاورد ! اما .. باورت نمی شود خالد .. -‌ حرف بزن دیگر! چه بر سرِ حارث آمد ؟! +‌ حارث وقتی فهمید ابنِ ملجم فرقِ علی را با ضربتِ شمشیر شکافته ، سرگردان در کوچه های کوفه به دنبالِ کسی می گشت که جانش را بگیرد ، گویی از این زندگی خسته شده بود .. اما هیچ کس قبول نکرد . -‌ و بعد ؟ + رفت به خانه ی علی ، همین چند روزی که علی در بستر بود ... راهش ندادند اما علی گفت بگویید داخل بیاید .. حارث داخل رفت نمیدانم بین او و علی چه گذشت .. فقط دیدم وقتی حارث بیرون آمد دیگر آن حارث نبود ! سجده می کرد و توبه می کرد ، ناله می زد و اشک می ریخت ... باید میدیدی خالد ... - علی از کجا میدانست حارث با حب به او میمیرد ! +‌ من نمیدانم خالد ! فقط میدانم علی را دیر شناختم .. - ربیع .. می گویند ابنِ ملجم وقتی علی داشت نماز صبح میخواند ، به فرق سرش ضربه زده .. ربیع ، مگر علی نماز هم می خواند ؟! +‌ چه می گویی خالد! من می گویم علی از سی ، چهل سال بعدِ حارث خبر داشت !‌ غیر از این است که با خدایش سَر و سِری دارد ؟! کم خودت را گول بزن ! وای بر ما .. چه کردیم با علی ... -‌ چه کردیم با علی ؟! درست است که مقابل  دشمنانش در نیامدیم ، اما به روی او شمشیر هم نکشیدیم ! + آری .. سکوت کردیم .. و این از شمشیر کشیدن بر علی هم بدتر است ! - کاش علی را زودتر میشناختیم ... کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⛔ متن شایعه ⛔ " شیوه صحیح قرآن به سر نهادن در شبهای قدر: در آن بخش از دعا که قرآن ها را برابر چهره می گیرند،قرآن را به شکل استخاره باز کرده و روبروی چهره می گیریم. آنجا هم که بنا است قرآن بر سر گذاشته شود بدون این که صفحه باز شده تغییر کند آن را روی سر قرار دهید. به این شکل که قرآن به شکل باز شده و رو به بالا باشد. یعنی صفحات و نوشته ها رو به آسمان و جلد قرآن روی سر قرار می گیرد.بعد از برداشتن قرآن از سر آن صفحه را علامت گذارده یا شماره صفحه را حفظ کنید تا سر فرصت مطالعه کنید.آنچه در این 2 صفحه به دست شما رسیده، تقدیری است که در شب قدر مقدر شده. یعنی خوانشی است بر احوالات شما در سالی که پیش رو دارید. اینگونه است که آن چه در شب قدر نازل می شود سرنوشت یک ساله را معین می کند.خوشا به حال آنانی که در این چند شب، هر شبشان صفحه ای روشن تر و پسندیده تر از شب قبل دارد. منبع: هزار و یک نکته حضرت علامه حسن حسن زاده آملی . التماس دعا " 🔴 در پاسخ به شایعه "شیوه صحیح قرآن به سر نهادن در شبهای قدر !!" : 1⃣ این متن صحت ندارد و چنین مطلبی در کتاب هزار و یک نکته علامه حسن زاده آملی وجود ندارد! 2⃣ صرف نظر از ادبیات متفاوت این متن با ادبیات رایج علامه، چنین متنی در دیگر آثار دیگر ایشان نیز یافت نمی شود! http://shayeaat.ir/extrapage/amoli 3⃣ در این کتاب تنها از بسر گرفتن قرآن در نکته ۴۹۰ صحبت شده که برخلاف متن شایعه که به ظواهر توجه دارد، مخاطب را دعوت به توجه و حضور قلب می نماید! "در ليالى قدر قرآن به دل كن، نه فقط قرآن به سر، كه اولى جوهر ذات تو گردد و دومى خارج از گوهر تو است." 4⃣ روایات متعددی از قرآن به سر گرفتن در شبهای قدر از معصومین (ع) وجود دارد و منظور این است که با پناه بردن به قرآن، در رأس همه امور ما قرآن قرار بگیرد و تمام شئون زندگی ما قرآنی شود. http://yon.ir/13DC 5⃣ ظاهر قرآن براى همگان قابل فهم است اما معمولا سرنوشتی که ادعا شده، از ظاهر آیات قابل برداشت نیست! فهم باطن قرآن نیاز به ابزارهای ظاهری و معنوی دارد که در اختیار عموم نیست. http://yon.ir/B7Od کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ شبهه بصورت انیمیشن👇👇 روزه دارا هیچوقت حال گشنه هارو نمیفهمن چون به افطار اطمینان دارن @mobahesegroup
⛔️ متن شایعه ⛔️ " با توجه به نزدیکی به شبهای قدر پیام مهمی از استاد پناهیان : بیاین شب بیست و سوم هیچ کس برای خودش دعای شخصی نکند دعای شخصی نیاورید هیچ کس العفو نگوید بیایید برای یکبار شب بیست و سوم ماه رمضان کل مردمی که احیا گرفته اند برای یک نفر دعا کنند برای مهدی فاطمه دعا کنند بیایید به ریسمان خدا چنگ بزنیم و با همه وجود فریاد بزنیم تا خدا ما رو از این غیبت نجات بده آنوقته که مهدی فاطمه میگه چی شده که همه مردم تو این شب برای من دعا می کنند؟! و اون زمانی هست که ان شالله ظهور نزدیک است. یا علی ... " 🔴 در پاسخ به شایعه " درخواست پناهیان از مردم درباره دعا نکردن برای خودشان در شب ۲۳ رمضان !!" : 1️⃣ شایعه اقدام به تقطیع و تحریف متن اصلی کرده و این دو متن قابل مقایسه نیستند! 2️⃣ متن بدون تحریف این مطلب در سایت بیان معنوی، ناشر رسمی آثار و سخنرانیهای حجت الاسلام پناهیان در دسترس است! 3️⃣ از مهمترین تحریفات متن، عبارت "هیچ کس العفو نگوید" است که در متن اصلی وجود ندارد و بجای آن آمده: "کاش مومنین در شب بیست و سوم الهی العفوها را به نیت زمینه‌سازی برای ظهور بگویند."! 4️⃣ با توجه به اهمیت شب ۲۳ رمضان میان شبهای قدر، ایشان پیشنهاد نموده تا آن را به مهمترین حاجت بشریت که ظهور است اختصاص دهیم. زیرا اگر برای نجات مظلومان عالم دعا نکنیم خودمان هم دچار بلا خواهیم شد. yon.ir/iPnR 5️⃣ هیچ تکذیبی هم از طرف ایشان در خصوص رد متن اصلی یافت نشد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup