eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.8هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
9هزار ویدیو
230 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
👇👇👇👇👇 چه کسی ناصر ملک‌مطیعی را ممنوع‌التصویر کرد؟ در میان چهره‌های فعال در سینمای ایران پیش از انقلاب اسلامی،‌ نام‌های درخشانی وجود دارد. چه در عرصه بازیگری و چه در حوزه کارگردانی. مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی، بهرام بیضایی، امیر نادری، علی حاتمی، ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، علیرضا داوود نژاد و سیروس الوند چهره درخشانی بودند که فعالیت خود را در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی آغاز کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بازهم به فعالیت خود ادامه دادند و بارها از جشنواره ملی فجر جایزه گرفتند. عزت‌الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، داود رشیدی، علی نصیریان، جمشید مشایخی، مهدی فخیم زاده، سعید راد، عنایت بخشی، بهزاد فراهانی، شهلا ریاحی، ملکه رنجبر، ژاله علو، محمد متوسلانی، بهمن زرین پور، آفرین عبیسی، فرامرز قریبیان، پروانه معصومی، حمیده خیرآبادی و ثریا قاسمی بخشی از بازیگرانی اند که فعالیت حرفه‌ای آنها در سینما با انقلاب اسلامی دچار انقطاع نشده است. اما در میان چهره‌های مهم سینمای پیش از انقلاب، چند نفر را می‌توان برشمرد که در فعالیت حرفه‌ای آنها در سینمای ایران از 1357 به این‌سو، به‌شدت کمرنگ شده است. بهروز وثوقی، بهمن مفید، محمدعلی فردین، سوسن تسلیمی و ناصر ملک‌مطیعی مهم‌ترین افراد این سیاهه هستند. برای پیگیری سرنوشت این چهره‌ها، بررسی موردی تجربه اکران فیلم برزخی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برزخی‌ها را ایرج قادری در سال 1358 شروع کرد و تا اواخر سال بعد کارهای فنی آن به طول کشید. در این فیلم بخش قابل‌توجهی از چهره سرشناس عرصه بازیگری سال‌های پیش از انقلاب ایفای نقش کردند. محمدعلی فردین، سعید راد، ناصر ملک‌مطیعی، حسین شهاب و محمدعلی کشاورز ازجمله این چهره‌های سرشناس هستند. این فیلم پس از آماده شدن،‌ به‌عنوان نخستین فیلم توقیفی در دوران انقلاب اسلامی شناخته شد. مهدی کلهر که نخستین معاون سینمایی بود، این فیلم را توقیف کرد. کلهر سال‌ها بعد در مصاحبه با مجله عصر اندیشه این تصمیم را ناشی از اصرارهای موسوی نخست‌وزیر وقت عنوان کرده بود. کلهر، نقش محسن مخملباف در این تصمیم را برجسته می‌داند. عبدالمجید معادیخواه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت نیز در گفتگویی که سال 92 با سایت خبری خبرآنلاین داشته است، روایت جالبی از این اتفاقات دارد: آن زمان یک دعوای مفصلی به وجود آمد بر سر اکران فیلم «برزخی‌ها» بوجود آمد به همه‌جا ازجمله مجلس هم کشید. هم مطبوعاتی که آقای اداره می‌کردند، مثل کیهان به ما می‌تاختند و هم امثال آقای مخملباف فریاد «وا اسلاما» سر می‌دادند. در آن هیاهو هیچ‌کس نیامد ببیند که اصلاً داستان فیلم «برزخی‌ها» چیست. 🆔 @mobahesegroup معادیخواه در آن زمان به دو دلیل از اکران فیلم حمایت می‌کند. نخست به دلیل محتوای فیلم که اعلام همکاری بازیگران سرشناس سینمای پیش از انقلاب با مردم و انقلاب اسلامی بود، دلیل دوم هم حفظ حرمت امضای وزیری بود که به تهیه‌کننده مجوز ساخت این فیلم را داده بود و تهیه‌کننده به اعتبار این امضا ده میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرده بود. معادیخواه روایتی هم از جلسه‌ای که با آقای داشته است ارائه می‌دهد. او می‌گوید که ایشان را در جریان مسئله قراردادم و فشارها را هم توضیح دادم. نظر ایشان ین بود که به‌صرف حضور یک بازیگر در فیلم نباید جلوی اکران آن گرفته شود و اگر فیلم اشکالی ازنظر محتوایی ندارد می‌تواند اکران داشته باشد. 🆔 @mobahesegroup مهدی کلهر در گفت‌وگویی با ماهنامه سینما رسانه گفت: روزی که ما جلوی فیلم برزخی‌ها را گرفتیم، وزیر وقت که آقای معادیخواه بود رفت پیش آقای خامنه ای که آن زمان رئیس‌جمهور بودند. با من تماس گرفت و گفت: آقای خامنه‌ای می‌گویند به دلیل بازی کردن فردین نباید جلوی فیلم گرفته شود. اگر فیلم اشکالی دارد؛ اشکالش را برطرف کنید و فیلم را نشان بدهید. بازی کردن فردین اشکالی ندارد! به هر صورت برزخی‌ها اکران شد، البته فقط در تهران. با شروع اکران فروش فیلم بسیار جلب توجه کرد. اما افزایش فشارها به وزارت ارشاد موجب کناره‌گیری معادی خواه از این سمت شد و میرحسین موسوی شخصاً اداره وزارتخانه را به عهده گرفت. ازجمله نخستین تصمیمات موسوی نیز توقف اکران برزخی‌ها بود. مجید فضائلی ــــــــــــــــ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️شبهه: دوستی به خنده تعریف میکرد: ميدونين تو كشور يه شغلي وجود داره كه سالي دوبار بايد بري رو پشت بوم بعد بگي ايناهاش !😐 بعد ي شغل ديگه هم داريم كه وقتي اون اولي گفت ايناهاش! شما بگي اره خودشه !!! 😐 ستاد استهلال ٧٠٠ نفر كارمند داره كه كارشون همينه بعد چند تا روحاني دیگه هم داره كه اون اره خودشه رو ميگن!!! اگه به فرض هر كدوم اينا ماهي يک مليون بگيرن(كه البته بيشتر ميگيرن) ميشه ماهي٧٠٠ مليون و سالي تقريبا ٨/٥ مليارد اين فقط حقوقشونه!!! بعد كلي هزينه ي اياب و ذهاب و وسايل رمل و اسطرلاب دارن دقیقا هم كارشون همونه كه سالي دوبار ميگن ايناهاش !!!! 😐 طنز تلخیست ... اما متاسفانه واقعیت دارد !!! ✅پاسخ: 1⃣اعضای ستادهای استهلال در سرار کشور، کسانی هستند که بصورت افتخاری عضو این ستاد بوده و حقوقی از ستاد دریافت نمی کنند. 2⃣فعالیت بزرگ ستاد استهلال، با صرف كمترین هزینه و با استفاده از امكانات موجود در دانشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌های دولتی و نیروهای نظامی و انتظامی انجام شده و از صرف هرگونه هزینه‌ی موازی به‌شدت پرهیز می‌شود. در مقایسه‌ی این فعالیت‌ها با نمونه‌های خارجی نیز باید گفت كه در هیچ‌یك از كشورهای اسلامی (و یا غیر اسلامی كه به موضوعات نجومی رؤیت هلال علاقمند هستند) چنین برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای رصد هلال وجود ندارد.    3⃣استهلال ماه نو، فقط مختص به رمضان و شوال نیست. جالب است بدانید كه این كار برای تمام ماه‌های قمری انجام می‌شود! هم بنا بر جنبه‌ی شرعی و هم از نظر اهمیت زمان آغاز هر ماه قمری و هم از حیث دستاوردهای علمی آن، این عمل هر ماه و مستمراً تكرار می‌شود. https://www.yjc.ir/fa/news/4062345/نحوه-فعالیت-ستاد-استهلال-دفتر-مقام-معظم-رهبری کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن شبهه: احمد شاملو در خاطرات خود مینویسد ،،،، پس از پیروزی انقلاب 57 بنا به دوستی و اشنایی که با ژان پل سارتر نویسنده و فیلسوف نامدار فرانسوی داشتم و سرمست از سرنگونی رژیم گذشته بودم ،، نامه ای به سارتر نوشتم و در انتهای نامه نوشتم جناب سارتر شما از این بابت پیروزی انقلاب به ما تبریک نگفتید ؟! شاملو در خاطرات خود ادامه میدهد سارتر بزرگ به من جوابی داد ، که تا سالهای سال هنوز در مغزمن درنگ میدهد،،، سارتر نوشت ، *شما چگونه قیامی که رهبران ان روحانی و نتیجه ان حاکمیت حکومت مذهبی و روحانیون گردیده را انقلاب می نامید ؟! مگرنه اینکه انقلاب دگرگونی رو به جلو است،، شما برگشت به قهقرا کرده اید این انقلاب نیست،،، سارتر ادامه میدهد شما در اینده ناچار مجبور به انقلاب واقعی خواهید بود،، و ان رخدادی چون رنسانس اروپا است. یعنی به زیر کشیدن مذهب از اریکه قدرت که هیچ زبانی جز انقلاب متاسفانه آن را چاره ساز نیست ،،، ✅پاسخ: توضیحی از آیدا شاملو همکار و آخرین همسر احمدشاملو درباره‌ی تلگراف احمد شاملو به ژان‌پل سارتر: احمد شاملو، در روزهای پر آشوب سال ۱۳۵۷ زمانی که هنوز در انگلیس ساکن بود (پیش از پیروزی انقلاب) در پی چشم‌داشت حمایت نویسندگان انسان‌گرا و معترض جهان از حق‌طلبی مردم ایران، در تماس با دفتر ژان‌پل سارتر این موضوع را مطرح کرد که چرا سارتر و کانون نویسندگان، رژیم ایران را محکوم و از خیزش مردم علیه ظلم و کشتار و سرکوب، حمایت نمی‌کنند؟ سارتر در آن زمان در سفر بود. منشی او با احمد شاملو تماس گرفت و توضیح داد که پیغام ایشان را پس از بازگشت سارتر به او خواهد رساند. چند ماه بعد پس از پیروزی انقلاب، شاملو ۱۲ اسفند ماه ۵۷ به ایران بازگشت و موضوع گفتگو با سارتر منتفی شد و تماس و گفتگویی بین این دو صورت نگرفت. ژان‌پل سارتر دو سال بعد، در ۱۵ آوریل ۱۹۸۰ (۲۶فروردین ۱۳۵۹) درگذشت. آیدا شاملو ۵بهمن۱۳۹۶ https://m.facebook.com/303503069659803/photos/a.303722782971165.88365.303503069659803/1834903303186431/?type=3 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🚨هشدار فوری مرکز ماهر در خصوص رواج احتمالی بدافزار VPNFilter در فضای مجازی کشور 🔸خبرهای دریافتی و رصد و پایش انجام‌گرفته، خبر از انتشار احتمالی بدافزار VPNFilter در ساعات و روزهای آینده در کشور می‌دهد. 🔸گزارش‌های موجود حاکی از آن است که این بدافزار تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار قربانی در جهان داشته است و این عدد نیز افزایش خواهد داشت. 🔹براساس گزارش‌ها، روترهای Linksys, MikroTik, NETGEAR and TP-Link؛ عمده محصولات آلوده‌شده در ۵۴ کشور جهان هستند که در کنار برخی ابزارهای ذخیره‌سازی شبکه/NAS به این بدافزار آلوده‌شده‌اند. 🆔 @mobahesegroup کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ سوال: چرا حضرت علی علیه السلام در ماجرای اطعام ، و ؛ تمام غذای خانه را به آنها دادند و غذایی برای خود و یا کودکان باقی نگذاشتند؟ ✅ پاسخ: 🔸 درباره چگونگی نذر و نحوه اطعام اهل بیت (ع) به مسکین، یتیم و اسیر، دو نقل وجود دارد: 🔸در نقل اول ابن عباس در باره آیه: «وَ یطْعِمُونَ الطَّعامَ…»، می‌گوید: امام حسن و حسین(ع) به شدت مریض شدند، به گونهاى که همه اصحاب پیامبر از آنان عیادت کردند و در میان آنها ابو بکر و عمر نیز بودند، گفتند: اى ابوالحسن اگر براى خدا نذر مىکردى (بهتر بود) على گفت: نذر مىکنم که اگر خداوند دو نوه پیامبرش محمد(ص) را شفا دهد، سه روز روزه بگیرم، فاطمه آن را شنید و گفت، براى خدا در گردن من همان باشد که تو گفتى، حسن و حسین نیز آن را شنیدند و گفتند: اى پدر براى خدا در گردن ما همان باشد که تو گفتى. خدا آنها را شفا داد، پس روزه گرفتند. 🔸 پس از آن که حسنین(ع) شفا یافتند، حضرت امیر(ع) نزد شمعون یهودى که در همسایگى آنان منزل داشت، رفت. شمعون قدرى پشم داد که بریسند و در عوض سه صاع جو مزد داد. حضرت زهرا(ع) جو را آسیاب نمود، پنج قرص نان براى افطار پنج نفرى تهیه نمود. 🔸 وقتى حضرت امیر بعد از نماز مغرب به خانه آمد که افطار کنند هنوز دست دراز نکرده، از در خانه سائلى آواز داد که من مسکینى از مساکین مسلمانانم، مرا طعام دهید، خدا شما را از طعام های بهشت عطا کند. امام علی نان خود را به فقیر داد. فاطمه(س) و حسن و حسین(ع) و فضه نیز متابعت کرده همگى نان خود را به فقیر دادند و به آب افطار کردند. ... 🔻 بنابراین نکاتی روشن می گردد: 🔹 ۱_ اعطاء تمام اغذیه منزل به فقیر، اسیر و یتیم؛ از جانب خود اهالی منزل و فرد فرد آنان بوده است و همه آنها با کمال میل آن عمل را انجام داده اند. 🔹 ۲_ علت این رفتار اهل بیت علیهم السلام نیز، تاسی و تبعیت از امیرالمومنین علی علیه السلام بوده است. آنها ایثار ایشان را در اعطاء تمام آنچه داشته است (یک قرص سهم خود) دیده، و خود به آن پایبند شدند. 🔹 ۳_ پرداخت تمام آنچه را که در منزل داشتند، نشانه نهایت ایثار و گذشت این بزرگوران در راه خدا است. و این ایثار است که ائمه را از انسان‌های عادی ممتاز می‌کند، و آیه در باره آنان نازل می‌شود. نمونه های فراوانی از این ایثارها در تاریخ اهل بیت (ع) وجود دارد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن منتشر شده در فضای مجازی: معجزه ای وجود نداشته، اینکه کوری و فلجی شفا داده میشه همش الکیه وگرنه چرا نمیگن کسی که دستش قطع شده دوباره دستش در اومده. ✅ پاسخ: 🔸 مُعجِزَه، اسم فاعل از ریشه "ع ج ز" و به معنای کاری است که دیگران را عاجز می‌کند. در اصطلاح دینی و کلامی به کار خارق‌العاده‌ای گفته می‌شود که همراه با ادعای نبوت و مبارزه طلبی است و کسی توان مقابله با آن را ندارد. 🔸 درباره اینکه بنیان معجزه، بر چه مبنایی بنا شده است، مورد بحث های مفصل کلامی است؛ مختصرا عرض می شود که بنیان معجزه، بر مبنای علم و علمی است. به عبارت واضحتر آنکه، آن عملی که در معجزه صورت می گیرد، طبیعتا و عادتا انجام خواهد شد؛ اما نیاز به شرایط و لوازمی دارد زمان و مکان خاصی را می طلبد که انجام شدن آن در یک لحظه و در یک آن، ممکن نیست و عادی نمی باشد. 🔸 بنابراین، بینا شدن یک نابینا، راه افتادن یک فلج، جاری شدن آب از سنگ و ... همگی شدنی هستند، اما نیاز به شرایط و لوازم و البته زمانی طولانی دارد که معجزه گر، این عمل را در یک لحظه انجام خواهد داد. برخلاف ساحر که سحرش، این خواص را ندارد و از جهل مخاطب استفاده می نماید. 🔸 اما آیا معجزات وجود داشته اند. برای علم پیدا کردن به این قبیل قضایاء، ابتدا باید تاریخ را بررسی کرد. در تاریخ مکررا از معجزات پیامبران یاد شده است. تاریخ هایی که احتمال دروغ بودنشان منتفی است. 🔸 راه دوم برای علم به وقوع معجزه، بررسی آثار آن است، برخی معجزات آثار بخصوصی از خود به جای گذاشته اند؛ از جمله معجزه شکافته شدن دریا، کشتی نوح، شق المقر و ... 🔸 راه سوم، خود معجزات هستند، برخی از معجزات پیامبران، هم اکنون نیز در دست ماست و ما می توانیم آن را بررسی کنیم. از جمله آنها ادعاهای تاریخی و پیش بینی های انبیاء بوده است. و همینطور قرآن کریم که معجزه زنده کنونی است. 🔸 راه های دیگری نیز برای علم به تحقق معجزه وجود دارد که از بیان همه آنها معذوریم. 🔸 با این مقدمه، مشخص می شود که شفاء پیدا کردن کور و یا فلج ها و ...، معجزه مصطلح نیستند، بلکه مسامحتا گفته می شود، معجزه تحقق یافته. 🔸 دراینباره نویسنده متن، شفاء پیدا کردن کور و فلج را منکر می شود، در حالی که تجربه ثابت نموده است که این اتفاق، صورت گرفته و می گیرد. پزشکان بارها از کلمه معجزه در درمان استفاده می کنند؛ هر چند علم پزشکی، علمی است تجربی و نقاط پوشیده بسیار دارد؛ اما مسائل متعددی در آن تحقق می یابد که هیچ توجیه علمی (حداقل برای امروز) ندارد. هرچند شاید ادعا شود، امروز علم پزشکی برای آن توجیه ندارد، و شاید در آینده توجیه برایش پیدا شود؛ اما این تنها یک احتمال است و با احتمال نمی توان اعتقاد پیدا کرد. 🔻 اما چرا دست قطع شده، نمی روید؟ 🔸 در پاسخ این سوال، می گوییم سابقا گفته شده است که؛ معجزه از راه علم صورت می گیرد ولی بدون در نظر گرفتن شرایط و لوازم و زمان و مکان. بنابراین، رویدن دست، چون اساسا تحقق نمی یابد و شدنی نیست؛ پس به عنوان معجزه نیز محال عقلی است. 🔸 بله، در تاریخ از پیوند دست قطع شده به بدن، به عنوان معجزه اشاره شده است، همینطور گزارش هایی در علم پزشکی از پیوند دست قطع شده به بدن، به صورت امری معجزه آسا یاد شده است. اما رویدن دست از بدن؛ محال عقلی است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ سوال: چرا در قرآن نیامده سگ نجس نیست این موضوع از زمان امامان مطرح شده و پیامبر اسلام هم در زمینه نجاست سگ چیزی نگفته آیا این مطلب صحت دارد؟؟؟؟؟ @mobahesegroup ✅ پاسخ: ✔️ مقدمتا باید واضح شود که اسلام، مجموعه احکام و عقائدی است که از دو منبع اصلی قرآن و روایات صحیحه، استخراج می شود. بنابراین اکتفاء به قرآن کریم و کنار گذاشتن روایات؛ انحرافی است در دین. پیامبراکرم صلوات الله علیه و آله در این باره می فرمایند: «کتاب خدا و عترت من (سخنان و دستورات اهل بیت علیهم السلام) از هم جداناپذیراند.» ✔️ اما درباره قران کریم باید مشخص گردد که خداوند متعال، احکام تمام مسائل را به صورت ریز و درشت بیان نکرده اند؛ که اگر قصد بیان تمام احکام می بود، حجم آن بسیار بیشتر از قرآن کنونی می شد. ✔️ در مساله نجاست سگ نیز ماجرا به همین صورت است؛ قرآن کریم درباره سگ، سخنانی دارد، اما درباره نجاست سگ، سخنی به صراحت بیان نشده است. این در حالی است که حکم نجاست سگ در روایات، به حد تواتر رسیده است و اجماع نیز موید آن می باشد. ✔️ اما سوالی پیش می آید که چرا پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، درباره نجاست سگ بیانی نداشته اند؟ ✔️ در پاسخ به این سوال می گوییم: احکام شرعی، به صورت تدریجی به امت اسلامی آموزش داده شده است؛ بنابراین دور از انتظار و خلاف تجربه نیست که حکمی توسط پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله به جهت های مختلف، بیان نشده باشد و در زمان ائمه علیهم السلام حکم آن بیان گردد. ✔️ همچنین این احتمال مطرح است که پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، درباره مساله نجاست سگ، مطالبی را بیان داشته باشند، اما به جهت های مختلف، به دست مومنین نرسیده باشد. ✔️ به هر حال، هر دلیلی که داشته باشد و در هر صورت؛ با وجود روایات صحیح و در حد تواتر به همراه موید اجماع، بر هیچ شیعه دوازده امامی، پوشیده نخواهد ماند که سگ، نجس می باشد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 🍀 @mobahesegroup 🌹 سوال👇👇 یک پیام در تلگرام در حال گردش است که در آن می گویند خدای مسلمانان تصمیمی می گیرد انگاه متوجه اشتباه بودن ان میشود و ان را تغییر میدهد چنان که در ایه 187 بقره میگوید امیزش جنسی در شب های ماه رمضان ممنوع است اما پس از انکه مسلمین به این دستور عمل نمیکنند خداوند این حکم را عوض کرده و حکم به جواز ان می دهد جالب ان است که خداوند در ایه تصریح می کند که ما می دانستیم شما به این حکم عمل نمی کنید اما باز ان حکم را قرار داد @mobahesegroup ✅پاسخ یکی از سنت های پرودگار در قبال مردمان آزمایش کردن انان است چنان که می فرماید: «ایا مردم گمان کرده اند که همین که بگویند ایمان اوردیم رها می شوند و ما انان را ازمایش نمی کنیم» 📓عنکبوت 3 ♦️انچه در اشکال شما نیز امده است ناظر به همین موضوع است به این که خداوند ابتدا حکم به حرمت امیزش جنسی در شب های ماه رمضان میدهد تا افراد را امتحان و ازمایش کند که چقدر به دستورات خداوند پایبند هستند ♦️روشن است که خداوند از احوالات انسان مطلع است و ازمایش نمی کند تا مطلبی برایش اشکار شود بلکه ازمایش خداوند به معنای تربیت و پرورش است چنان که حضرت علی فرمود: « گرچه خداوند به روحیات بندگانش از خودشان اگاهتر است ولی انها را امتحان می کند تا کارهای خوب و بد که معیار پاداش و کیفر است از انها ظاهر گردد» 📚نهج البلاغه کلمات قصار جمله 93 ♦️خداوند بندگان را می آزماید تا انچه در درون دارند در عمل اشکار کنند ،استعداد ها را از قوه به فعل برسانند و مستحق پاداش و کیفر او گردند 👌اما پس از مدتی این حکم نسخ شد اما این نسخ شدن به معنای این نیست که خداوند در ابتدا متوجه نبود سپس متوجه شد این حکم اشتباه است معنای نسخ حکم این است که : ❗️نسخ در احکام به معنای پایان یافتن مدت عمل به یک حکم است به این بیان ؛ @mobahesegroup ♦️نیازهای انسان گاه با تغییر زمان وشرایط دگرگون میشود وگاه ثابت وبرقرار است. یک روز برنامه ای ضامن سعادت او است ولی روز دیگر ممکن است بر اثر دگرگونی شرایط همان برنامه سنگ راه او باشد. یک روز دارویی برای بیمار فوق العاده مفید است وطبیب به آن دستور میدهد اما روز دیگر به خاطر بهبودی نسبی بیمار ممکن است این دارو حتی زیانبار باشد لذا دستور قطع آن وجانشین ساختن داروی دیگر را میدهد. ممکن است درسی امسال برای دانش آموزان سازنده باشد اما همین درس برای سال آینده بی فایده باشد، معلم آگاه باید برنامه را انچنان تنظیم کند که سال به سال دروس مورد نیاز شاگردان تدریس شود 🔵 این مساله با توجه به قانون تکاملی انسان و جامعه روشنتر می گردد که در روند تکاملی انسان گاه برنامه ای مفید و سازنده است و گاه زیانبار و لازم التغییر و علت ان نیز تغییر شرایط مکلفین است ♦️خداوند با توجه به شرایط مکلفین زمانی حکمی را وضع می کند و با تغییر شرایط مکلفین آن حکم را تغییر داده و حکم جدیدی وضع می کند و زمان حکم اول از همان ابتدا محدود بوده است 📚تفسیر نمونه،ج1 ص391 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 🍀 @mobahesegroup 🌹 ⛔️📢 متن شبهه ﮐﺎﺵ ﮐﺴﯽ ﺑﺮﺍﯾمان ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﭘﺮﺍﻧﺪﻥ ﮔﻨﺠﺸﮏ ﺭﻭﺯﻩ ﺭﺍ ﺑﺎﻃﻞ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻭ ﺗﺮﺳﺎﻧﺪﻥ ﮔﺮﺑﻪ ﺍﯼ ﻭ ﻟﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﮔﻞ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﯾﯿﺪﻩ ﻻﯼ ﻋﻠﻒ ﻫﺎﯼ ﺳﺒﺰ ﻭ ﭼﯿﺪﻥ ﯾﮏ ﯾﺎﺱ ﺑﻪ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﺑﻮﯼ ﺧﻮﺵ ﻭ ﻧﺎاﻣﯿﺪ کردن ﺳﮕﯽ ... ... ﮐﺎﺵ ﮐﺴﯽ ﺑﺮﺍﯾمان ﺍﺯ ﻣﺒﻄﻼﺕ ﺭﻭﺯﻩ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﺭﺳﺎﻧﺪﻥ ﻏﺒﺎﺭ ﻏﻢ ﺑﻪ ﻗﻠﺐ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﭼﺸﺎﻧﺪﻥ ﺷﻮﺭﯼ ﺍﺷﮏ ﺑﻪ ﻟﺐ ﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻗﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺭﻭﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻭ ﻓﺮﻭ ﮐﺮﺩﻥ ﻭﺟﺪﺍﻥ ﺗﻦ ﭘﺮﻭﺭ ﺩﺭ ﺁﺏ ﺑﯽ ﺗﻔﺎﻭﺗﯽ ﻭ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪﻥ ﺑﺮ ﺟﻨﺎﯾﺖ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﺑﯽ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺘﯽ ﺗﺎ ﺍﺫﺍﻥ ﺻﺒﺢ ﭼﻪ ﻓﺮﻗﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﯾﺎ ﺗﯿﺮ ﯾﺎ ﺟﻮﻻﯼ ... ﻫﺮ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﺩﺳﺘﯽ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﯽ ﺩﻟﯽ ﺭﺍ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﯼ ﺍﺷﮑﯽ ﺭﺍ ﭘﺎﮎ ﮐﺮﺩﯼ ، ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ... .... ﺭﻭﺯﻩ ﯼ ﭘﺮﻫﯿﺰ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ ! ﭘﺮﻫﯿﺰ ﺍﺯ ﻗﻀﺎﻭﺕ ، ﺍﺯ ﺩﺭﻭﻍ ، ﺍﺯ ﺭﯾﺎ ، ﺍﺯ ﺗﻬﻤﺖ ،ﺩﻭﺭﻭﯾﯽ ، ﺍﺯ ﻧﯿﺮﻧﮓ .... ﻭﮔﺮﻧﻪ ﺗﺎ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎﯾﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮔﺮﺳﻨﮕﯽ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭﻟﯽ ﻫﺮﮔﺰ ﺭﻭﺯﻩ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ .. 🔥💥🔥💥🔥💥🔥💥🔥💥 ✅✅ پاسخ شبهه در دین اسلام تمامی کارهایی هم که در متن شبهه ذکر شده اشکال دارد اتفاقا این کارها روزه را باطل نمی کند بلکه گناه و معصیت دارد چرا که باطل شدن روزه حق الناسی دربر ندارد اما انجام این اعمال همچون رساندن غم به قلب دیگران یا آزار مردم و یا جنایت گناهی است که حق الناس در پی داشته و براحتی پاک نمیشود در دین اسلام باید روزه بگیریم اما مقبولیت این روزه بستگی به پرهیز از دروغ و ریا و تهمت و دورویی و نیرنگ دارد نویسنده با نوشتن این متن قصدش ایجاد شبهه به روشی بسیار ظریف و زیرکانه در مورد روزه داری و ماه مبارک رمضان است پس باید حواسمان بسیار به متنهایی که به ظاهر زیبا هستند باشد چرا که در قالب متنی زیبا ، مقصد و نیت خود را که اصولا در انتهای مطلب گنجانده میشود به خواننده القا میکنند بدون آنکه خواننده چیزی متوجه شود. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ سوال کاربران محترم👇👇👇 گاهی تفاسیر انفسی قرآن ڪریم ڪه آقایان اهل حڪمت و فلسفه مطرح میڪنند با ظواهر شرع منافات دارد.مثلا اینڪه قرآن میفرماید بت پرستان مشرڪ وڪافرند وباید ازآنان دوری جست را اینگونه تفسیر انفسی میڪنند:((مصداق بارز شرڪ وبت پرستی اطاعت از بت درون وخواهشهای نفسانیست وچه بسا منوتوی مسلمان رانیز شامل شود.))پس آیا نباید قرآن ڪریم تفسیر انفسی شود؟ ✅✅ پاسخ 👇👇 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مساوی وعدل قرآن را اهل بیت علیهم السلام قرار دادند مفسرین واقعیِ بطون قرآن ، فقط آن ذوات مقدسه هستند که عارفان واقعی دین ومذهب میباشند. پس اگر تفسیری باظاهر قرآن ویا روایات تفسیری قرآن درتضاد باشد میشود تفسیر انفسی و تفسیر به رأی که هیچ ارزشی نخواهد داشت. زیرا هرکسی میتواند مدعی تفسیر انفسی شود و یا باشهودو مکاشفه مدعی تفاسیر عرفانی شود واین باعث همین فرقه گراییها خواهد شد 73فرقه ی اسلامی همه مدعی هستند که ما پیرو قرآنیم و حرفهای خود را به قرآن نسبت میدهند. حال کدام درست میگویند؟؟؟!!!!⁉️ پس تفسیر شخصی و انفسی ویا بدون ملاک قرار دادن عترت 👇 باعث تفرقه و بی ملاکی تفاسیر خواهد شد. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
پاسخ به شبهات () 🔻متن شبهه دین، انسان را از اندیشیدن باز می دارد زیرا برای هر پرسشی، جوابی آماده دارد؛ جوابی که نادرست و بی پایه است. 🔻پاسخ 🔸نویسنده این متن، اطلاع درست و دقیقی از رسالت و هدف دین نداشته و از ماهیت دین نیز بی خبر است. 🔸دین، برنامه جامع زندگی اعم از مسائل فکری _ اعتقادی و مسائل عملی _ فقهی _ اخلاقی است. این برنامه جامع زندگی که از جانب خالق هستی برای نظم بخشیدن به شیوه زندگی بشر است، علاوه بر رسالت اصلی خود (نظم بخشیدن) موردی برای امتحان بشریت نیز می باشد. 🔸علوم بر دو قسم اصلی تقسیم می شود: 1_ علوم تجربی 2_ علوم واقعی 🔸علوم تجربی: آن علومی هستند که بشر به واسطه تجربه و به وسیله آزمون و خطا به آنها دست پیدا کرده است، مثال این موارد: آشپزی برای ساخت طعم های جدید، از ترکیب طعم های مختلف استفاده می کند، این کار او آزمون و خطاست و ممکن است خطا باشد و طعم ناخوشایندی بیافریند. 🔸و همچنین است در باقی علوم تجربی، و مثال اشتباه و خطا در بسیار است از جمله مهمترین و جدیدترین آنها اعتراف دانشمندان علم پزشکی در حوزه مغز و اعصاب مبنی بر اینکه قریب به 60 سال در تشخیص عامل بیماری سرطان مغز اشتباه کرده اند. 🔸علوم واقعی: آن علومی هستند که واقعیت را بدون کم و کاست نشان می دهد و هیچگاه خلاف در آن صورت نمی گیرد؛ مثال علوم واقعی: 🔸مخترع چراغ لامپ، درباره شیوه روشن شدن لامپ چنین می گوید که: این لامپ از رشته ای نازک تشکیل شده است که بر اثر تناوب انرژی الکتریکی در این رشته، رشته داغ شده و به رنگ سرخ در می آید و در نهایت از خود نور ساطع می کند. این نوع علم به شیوه روشن شدن یک لامپ و یا علومی چون ریاضیات که خلاف در آن راه ندارد و از حقیقت محض پرده بر می دارد؛ علوم حقیقی هستند. 🔸اما ، از آنجا که از جانب خداوند خالق هستی وضع شده است، تماما حقایق بوده و ابدا مخالفتی با واقع پیش نمی آید. این موضوع، علاوه بر اینکه با براهین عقلی و فطری قابل اثبات است، با براهین تجربی نیز اثبات شده است. 🔸علاوه بر موارد فوق، دین همواره به تعقل و تعلم دستور داده و آن را مهم و حتی عبادت می داند از جمله ی توصیه های دین به و تعلم و تعقل عبارت اند از: 🔸پیامبر اکرم خطاب به حضرت علی می فرمایند: «يا عَلىُّ اَلعَقلَ مَا اكتُسِبَت بِهِ الجَنَّةُ و َطُلِبَ بِهِ رِضَى الرَّحمنِ» يا على عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى آيد.(من لایحضره الفقیه،ج4،ص369) 🔸در قرآن کریم بیش از 300 مرتبه از تعقل و تفکر در آیات و نشانه های خدا و دعوت به تعقل صحبت به میان آمده و از کسانی که تعقل و تفکر نمی کنند سوال پرسیده شده است که اگر تفکر می کردید گمراهی در کار نبود؛ عباراتی چون: «أَ فَلا تَعْقِلُون»، «أَ فَلا تَتَفَکَّرُون» و «أَ فَلا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآن» 🔸اما از دیدگاه ما، هر آنچه از علوم برای بشریت (چه تجربی و چه غیر تجربی) حاصل شده است، از دین منشاء گرفته است؛ چرا که ما برخلاف بی خدایان که اعتقاد به انسان های بدون تمدن و به اصطلاح انسان های اولیه داشته اند؛ معتقد هستیم انسان از لحظه خلقت توسط خداوند متعال و برنامه ایشان (دین) تمدن را آغاز کرده است. 🔸کشتی سازی، خیاطی لباس، زبان، خط و ... همه از مواردی است که به انسان اولیه (حضرت آدم و حوا) از جانب خداوند تحت عنوان دین، اعطا شده است. 🔻بنابراین: 🔹دین، منافاتی با علوم و علم اندوزی نداشته وبالعکس توصیه به علم اندوزی و تعلم داشته است. 🔹دین، خودش عامل آغاز و پیشرفت بشریت بوده و خواهد بود. 🔹دین از علوم واقعی پرده برمی دارد برخلاف علوم تجربی که امکان خطا و اشتباه در آن بسیار است. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
💠پاسخ به پرسش 🔻پرسش چرا در بین مراجع اختلاف است در تعیین روز اول ماه؟ 🔻پاسخ 🔸در پاسخ به این پرسش باید بگوییم از زمان غیبت کبری که ارتباط بشریت و مخصوصا مومنین با امام زمان علیه السلام محدود شد، به طوری که رویت امام برای همگان امکان پذیر نیست، وظیفه فهم و رسیدن به احکام اسلام (فقه) به دوش عالمان دین که متبحر در فنون فهم روایات و آیات بودند آمد. 🔸عالمان همواره با تفقه و اجتهاد در منابع اسلامی، سعی کرده تا به احکام شرعی واقعی دست پیدا کنند و آن را به مومنین و مومنات ارائه بدهند تا آنها را از سردرگمی و حیرت خارج سازند. 🔸در این راه، عالمان دین، اکثرا با هم اتفاق نظر دارند و بعضا پیش می آید تا در حکمی با هم اختلاف می کنند. دسته ای با استناد به روایت یا آیه ای حکمی را اجتهاد می کنند و دسته ای دیگر با استناد به روایت دیگری حکم می کنند... 🔸اما در راه های ثابت شدن ماه و رویت هلال بین فقها اختلاف است، دسته ای راههای ثابت شدن ماه را در رویت می دانند، برخی حکم مجتهد را صحیح می دانند و ... 🔸در باب رویت هلال نیز برخی را فقط با چشم غیر مسلح صحیح می دانند و برخی با استفاده از لوازمی همچون را نیز صحیح دانسته اند. 🔻مراجعی که رویت هلال را با چشم مسلح صحیح می دانند عبارت اند از: 🔹آیت الله العظمی خامنه ای 🔹آیت الله العظمی بهجت 🔹آیت الله العظمی فاضل لنکرانی 🔹آیت الله العظمی نوری همدانی 🔻مراجعی که رویت هلال را با چشم غیر مسلح صحیح می دانند فقط: 🔹آیت الله العظمی سید علی سیستانی 🔹آیت الله العظمی وحید خراسانی 🔹آیت الله العظمی ابوالقاسم خویی 🔹آیت الله العظمی صافی گلپایگانی 🔹آیت الله العظمی شبیری زنجانی 🔹آیت الله العظمی سید صادق روحانی 🔹آیت الله العظمی مکارم شیرازی 🔸بنابراین بر مقلیدین واجب است که در اصل حکم (معتبر بودن چشم مسلح یا غیر مسلح در رویت ) از مجتهد خود تقلید نمایند و در اثبات این حکم، یا خودشان هلال را رویت کنند و یا به یکی از راههایی که مجتهدشان مشخص کرده است ماه را برای خود ثابت کنند. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup