17.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#دوره_در_جستجوی_خورشید
#آموزش_مجازی_مهدویت
#روز_دوم
#پرسمان_مهدویت
#مایه_امن_اهل_زمین
استاد: حجتالاسلام علیرضا رجالی تهرانی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
پرسمان مهدویت 2 - <unknown>.mp3
4.12M
#فایل_صوتی_ویدئو_پرسمان_مهدویت
#روز_دوم
#مایه_امن_اهل_زمین
🔹 استاد : رجالی تهرانی
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
❌شایعه واردات موز سمی از سومالی
▫️روز گذشته شایعهای دست به دست شد که ۵۰۰ تن موز سمی از کشور سومالی وارد کشور شده است.
▪️برخی از منابع غیررسمی نوشتهاند: «داخل این موزها، کرمی به نام هلیکوباکتر موجود است که بعد از خوردن موز، سمی داخل معده آزاد میشود که بعد از ۱۲ ساعت منجر به مرگ مغزی میشود.»
💬رئیس اتحادیه بارفروشان:
واردات موز سمی از سومالی واقعیت ندارد و هیچ موزی از سومالی وارد ایران نشده است.
اخیرا موز از فیلیپین، ترکیه، پاکستان، هند و اکوادور وارد کشور شده است. تاکنون برای این موزها هم هیچ نوع آفتی گزارش نشده است.
تاکنون موز آفتدار وارد کشور نشده است. چرا که موزهای وارداتی ابتدا در قرنطینه هستند و قرنطینه ایران بسیار سخت است./تجارتنیوز
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
❌نقش داماد وزیربهداشت در انتصابات تکذیب شد
🔸چند روزیست که در فضای مجازی مطلبی درباره به کارگیری داماد وزیر بهداشت در این وزاتخانه منتشر شد. در این اخبار غیررسمی آمده که عیناللهی دامادش را با اسم مستعار به عنوان مشاور وزیر به کار گرفته.
🔹روابط عمومی وزارت بهداشت گفته روند انتخاب مدیران بر مبنای شایسته سالاری مبتنی بر ارزشهای دولت سیزدهم و معیارهای عهدنامه مدیران دولت مردمی بوده.
🔹برخی حواشی، ابهامات و شبهات رسانهای مطرح شده در این خصوص از قبیل تاثیر برخی چهرهها و افراد در روند انتصابات وزارت بهداشت به هیچ وجه صحت ندارد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
⁉️متن شبهه: 👇👇👇
عدالت در جمهوری اسلامی به روایت تصویر
✅پاسخ شبهه: 👇👇👇
1️⃣ رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اخبار منتشر شده رسانه های ضد انقلاب از حیث عنوان اتهامی و عمل مجرمانه ارتکابی از سوی آقای محسن امیر اصلانی خلاف واقعیت است.
2️⃣ غلامحسین اسماعیلی اظهار کرد: عمل مجرمانه محسن امیر اصلانی با عنوان اتهامی ارتکاب زنای به عنف و اکراه بوده است و اینکه رسانه های ضد انقلاب اعلام می کنند که وی به جرم موضوع انحرافی و تفسیرو روان درمانی قرآن اعدام شده است کذب و خلاف واقعیت است.
3️⃣ وی گفت: این فرد پرونده ای با شکات متعدد داشته است که جمعی از خانم ها را در قالب کلاس های مختلف روان درمانی و بحث های دیگر دعوت می کرده و در این کلاس ها برخی از خانم ها را متاسفانه مورد تجاوز به عنف قرار داده که در این خصوص محاکمه و محکوم و حکمش نیز اجرا شده است.
🌐https://b2n.ir/a01020
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
من بین حدود هزار نفری که اطراف خودم از خانواده، اقوام، دوستان، همکاران، همسایهها و.... همه کسانی که میشناسم واکسن زدن، هیچکدوم اولا عارضهای بعد از واکسن نداشتن و دوما هیچکدوم کرونای سختی که منجربه فوت بشه نگرفتن ولی افراد زیادی رو دیدم در همین افراد که کرونای گرفتن و دوسه روزه خوب شدن
🔻شماهم اطرافتون رو نگاه کنید ببینید اوضاع چجوریه، حرفهای این کانالهای طب اسلامی و مخالفین واکسن رو توجه نکنید. یا دروغه یا بخشی از واقعیت رو نمیگن
🔻ما بهیچوجه عوارض احتمالی و موردی واکسن رو نفی نمیکنیم بلکه میگیم کلیت موضوع و آمار کلی رو ببینید. خود سازندگان واکسن ادعا ندارن که واکسن ۱۰۰ درصد از فوت جلوگیری میکنه، شاید موردی داشته باشیم که واکسن زده و کرونا میگیره و فوت میکنه. در بهترین حالت یک واکسن ۹۲ درصد ایمنی ایجاد میکنه. یعنی ممکنه ۸ درصد و حتی بالاتر واکسن بزنن و بعدش مبتلا بشن و حتی بمیرن. ما نمیتونیم بگیم حتی یک مورد هم وجود نداره. چرا وجود داره. ولی باید کلیت رو دید
🔻تا دیروز قرار بوده مثلا صد نفر بمیرن، الان ۹۵ نفر از این صد نفر نجات پیدا میکنن از مرگ و ۵ نفر میمیرن، ولی مخالفان واکسن میان این ۵ نفر رو به شما نشون میدن و میگن ببین واکسن چیکار میکنه، یعنی واقعیت رو تقطیع میکنن، بخشی از واقعیت رو میگن تا شمارو بترسونن
اگر به اطرافتون دقت کنید میبینید مرگ و میر چقدر کم شده، آماری که هر روز از مردهها میاد که اول تابستون به هشصتد نفر در روز رسیده بود الان با وجود اینکه محدودیت ها برداشته شده، همه جاها باز شده ولی آمار مرگ و میر کمتره، این چه دلیلی داره بجز واکسیناسیون عمومی ؟
✍حسین دارابی
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
🚩🚩🚩🚩
🚩🚩🚩
🚩🚩
#رایة_الحق
#اندیشکده
#سفیانی
#برائت_از_اعداء_الله
7️⃣1️⃣قسمت هفدهم
🔹 يا سادَتِي يَا آلَ رَسُولِ اللّٰهِ، وَمَنَعُوكُمْ مِنْ ... شَعْبِ الصَّدْعِ، وَلَمِّ الشَّعَثِ، وَسَدِّ الْخَلَلِ، وَتَثْقِيفِ الْأَوَدِ، وَتَهْذِيبِ الْإِسْلامِ؛
▫️ در فرازهای زیارت جامعه أئمه مومنین (علیهم السلام) اشاره شده است که أعداء الله کسانی بودند که اهل بيت عليهم السلام را از پركردن شكاف و جمع نمودن پراكندگي ها و بستن رخنه ها و بي پيرايه ساختن اسلام باز داشتند: 👇
خاندان رسول خدا را منع کردند:
▪️از پرکردن شکاف
▪️از جمع کردن پراکندگی
▪️از بستن رخنهها
▪️از صاف کردن کجیها
▪️از بیپیرایه ساختن اسلام
⬅️ شجره خبيثه ملعونه بني اميه و حكومت امويان براي امحاء مكتب اهل بيت عليهم السلام و انحراف خلق از صراط المستقيم امامت، فرق انحرافي از قبيل: جبرگرایی، تشبیه گرایی، تصوف و زهد نمایی و ... را بوجود آورده و پشتيباني نمودند.
📓مجله مبلغان، آبان ۱۳۸۰، شماره ۲۲، منادی دین مداری در عصر دین ستیزی اموی
👈يكي از فرق باطل، متصوفه و صوفيان بودند كه در زمان حكومت شجره ملعونه حمايت و تقويت شد.
ارتباط نزدیک سران صوفیه با حکومتهای وقت همچون بنی امیه وبنی عباس بر کسی پوشیده نیست.
◀️ طبق قول ابن خلدون: تصوف روش صحابه و تابعین و سلف امت نیز بوده است.
ج ۱، مقدمه ، ص ۶۱۱
🔹متصوفه يهودي امت پيامبر صلوات الله عليه و آله
⏪ قال رسول الله صلى الله عليه و آله: (لا تقوم الساعة على أمتي حتى يخرج قوم من أمتي اسمهم صوفية ليسوا مني وإنهم يهود أمتي، يحلقون للذكور رؤوسهم ويرفعون أصواتهم للذكر يظنون أنهم على طريق الأبرار بل هم اضل من الكفار، وهم أهل النار لهم شهقة كشهقة الحمار، وقولهم قول الأبرار، وعملهم عمل الفجار، وهم منازعون للعلماء، ليس لهم إيمان وهم معجبون بأعمالهم، ليس لهم من عملهم إلا التعب).
📓كافي(۳/۲۶۹)؛ الفصول المهمة (۲/۶۲)؛ وسائل الشيعة (۴/۳۱)
🔹 صوفيه اعداء اهل بيت عليهم اسلام و خلفاء الشياطين
⏪قال رجل للصادق عليه السلام: قد خرج في هذا الزمان قوم يقال لهم الصوفية فما تقول فيهم؟ فقال عليه السلام: إنهم أعداؤنا فمن مال إليهم فهو منهم ويحشر معهم، وسيكون أقوام يدعون حبنا ويميلون إليهم ويشبهون بهم ويلقبون أنفسهم بلقبهم ويؤولون أقوالهم، ألا من مال إليهم فليس منا وأنا منه براء، ومن أنكرهم ورد عليهم كان كمن جاهد الكفار مع رسول الله صلى الله عليه وسل.
📓مستدرك الوسائل (۳۲۳/ ۱۲)
⏪ سألت الرضا عليه السلام عن الصوفية، فقال: لا يقول بالصوفية أحد إلا خدعة أو ضلالة أو حماقة، وربما استجمعها واحد منهم
📓حديقة الشيعة، (۲۵۱)، ط ۱۲۶۵هـ.
⏪ كنت (علي بن الخطاب) مع أبي الحسن الهادي عليه السلام في مسجد النبي صلى الله عليه وسلم فأتاه مجموعة من أصحابه منهم أبو هاشم الجعفري وكان بليغاً وله منزلة عنده ثم دخل المسجد جماعة من الصوفية وجلسوا في ناحية مستديرة وأخذوا بالتهليل فقال عليه السلام.
(لا تلتفتوا إلى هؤلاء الخداعين فإنهم خلفاء الشياطين، ومخربوا قواعد الدين، ينزهون لإراحة الأجسام ويتهجدون لتصييد الأنام، يتجوعون عمراً حتى يذبحوا للأكاف حمراً لا يهللون إلا لغرور الناس ولا يقللون الغذاء إلا لملء الغساس واختلاس قلب الدفناس بإملائهم في الحب ويطرحونه بإدلائهم في الجب، أورادهم الرقص والتصدية وأذكارهم الترنم والتغنية، فلا يتبعهم إلا السفهاء ولا يعتقدهم إلا الحمقاء، فمن ذهب إلى زيارة أحدهم ومن أعان أحداً منهم فكأنما أعان يزيد ومعاوية وأبا سفيان.
فقال رجل من أصحابه: وإن كان معترفاً بحقوقكم؟ قال: فنظر إليه شبه المغضب وقال: (دع ذا عنك، من اعترف بحقوقنا يذهب في عقوقنا، أما تدري أنهم أخس طوائف الصوفية والصوفية كلهم مخالفونا وطريقتهم مغايرة لطريقتنا وإن هم إلا نصارى أو مجوس هذه الأمة، أولئك الذين يجهدون في إطفاء نور الله بأفواههم والله متم نوره ولو كره المشركون)
📓حديقة الشيعة (۵۶۴)
🚩🚩
🚩🚩🚩🚩
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
🚩🚩🚩🚩
🚩🚩🚩
🚩🚩
#رایة_الحق
#اندیشکده
#سفیانی
#برائت_از_اعداء_الله
🔹بني اميه و نشر تصوف
⏹ سید نعمت اللّه جزایرى در انوار نعمانیه نقل كرده است: خلفاء بنى امیه و بنى عباس میل داشتند مردانى را به نام زهد و عبادت و غیبگوئى بتراشند تا بتوانند با ائمه معصومین (عليهم السلام) معارضه کنند و علم و زهد و کمالات اهل بیت (عليهم السلام) را در نظر مردم کوچک کنند، و براي اين عمل از فرقه صوفيه بهره بردند.
📓الأنوار النعمانية، ج۲، ص ۲۰۲
👈این جریان با طرح مساله شیخوخیت و رهبری معنوی در مقابل اهل بیت (عليهم السلام) قد علم كرد و انحراف بر انحراف به مرور زمان افزوده شد تا اینکه افرادي چون سفیان ثوری، حسن بصري، ابوهاشم کوفی، شبلي، جنید بغدادی، احمد غزالی، محمد غزالي، ابوحلمان دمشقی، گرگانی، ابوسعید ابوالخیر و منصور حلاج و... که حق امیر مومنان علي (عليه السلام) را همچون غاصبين ولايت ندیدند و کوس "أنا الحق" بزدند و دعوی هدایت کردند.
🔺 علامه مجلسی مینویسد: حسن بصری، هردو گروه پیکارگران نبرد جمل را خطاکار میدانست و به همین دلیل از سوی امام علی (عليه السلام)
به سامری امت ملقب شد.
📓عین الحیات، قم: انتشارات انوارالهدی ۱۳۸۲، ج۲: ۴۵۹
🔺علامه مجلسی در باطل بودن طریقۀ حلاج به نامۀ امام زمان (عليه السلام) به حسین بن روح استناد کرده است؛ زیرا در آن نامه، امام حلاج را لعنت کرده است.
📓عین الحیات، قم: انتشارات انوارالهدی ۱۳۸۲ ،ج۲ :۴۶۵
🔺فرقة يزيديه به تبعيت از حلاج، تقديس فوق العاده اي از ابليس (او را ملك طاووس؛ رئيس تمام ملائكه مينامند و يكتا پرستي ابليس را ارج مي نهند)، بهمراه تعصب و اخلاص در باب يزيد و بني اميه دارند.
📓جستجو در تصوف ايران، ص ۱۰۷
🔺ابوحامد غزالی از بزرگان تصوف و ناصبی بوده است. او مخالف لعن یزید بن معاویه بوده است. و بيان كرده : لعن مسلمانان جایز نیست و یزید مسلمان است و نسبت قتل یا امر یا رضای او به قتل حسین علیه السلام سو ظن به مسلمان است و به حکم کتاب و سنّت حرام است. هر کس شک در صحت این نسبت کند در غایت حماقت است.
📓إحیاء علوم الدین، دار الکتاب العربى، بیروت، چاپ: اول، ج۹، صص: ۱۹-۲۰
🔺ابوالفتوح احمد بن محمد غزالي برادر ابوحامد محمد بن غزالي روزي در بغداد بر بالاي منبر گفت: اگر كسي توحيد را از ابليس ياد نگيرد زنديق است. زيرا مامور شد كه بغير از خدا را سجده كند ولي نپذيرفت.
📓ابن ابي الحديد در شرح نهج البلاغه، ج ۱، ص ۳۵
🚩🚩
🚩🚩🚩🚩
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
🚩🚩🚩🚩
🚩🚩🚩
🚩
#رایة_الحق
#اندیشکده
#سفیانی
#برائت_از_اعداء_الله
🔹 تقدیس متصوفه از شیطان جنی و انسی
🔺موضوع بسيار عجيبي كه در آثار گروهي از بزرگان صوفيه ديده مي شود، كوششي است كه در دفاع از ابليس و توجيه نافرماني او كرده اند در اقوال برخي از صوفيان، عباراتي كه حاكي از همدلي و همدري با ابليس، حسن نظر نسبت به او، كوچك شمردن گناه او، و حتي اثبات بي گناهي اوست ديده مي شود و از قول حسن بصري آورده اند كه گفت: «ان نور ابليس من نار العزه»؛ اگر نور خود را به خلق ظاهر كند به خدايي پرستيده مي شود. نقل شده: نخستين كسي كه به تقديس ابليس و تكريم احوال و اعمال او پرداخت حسين بن منصور حلاج بود.
📓حلاج، ص ۴۵؛ تمهيدات عين القضات ص ۲۱۱؛ ميبدي ج ۱، ص ۱۶۰؛ عرفان و تصوف داوود الهامي
👈اگر صوفي اين همه شيطان جني را تقديس مي كند به این معناست که خود از جنود اوست و هدفي ندارد جز اينكه خليفه او شيطان انسي (معاويه و يزيد لعنة الله عيهما) را طاهر جلوه دهد.
⏺ سردمداران شرک و کفر، نحله ها و گروههایی مانند صوفیه را علم کرده اند تا در تقابل اسلام و تشیع و اهل بیت علیهم السلام قرار گیرند.
لذا صوفيه كه دم از دين ميزنند دقيقاً بر خلاف قرآن و بر خلاف سيره ائمة معصومين عليهم السلام عمل نموده و طبق مطالبي كه بیان شد از شيطان جني؛ ابليس و دشمنان اهل بيت عليهم السلام يعني معاويه و يزيد (لعنة الله عليهما) كه مصداق بارز و ريشه تمام شرّ و ظلمت و ضلالت و شيطان انسي مي باشند، الگو گرفته و از آنان طرفداري مي كنند و آنان را همرديف اميرالمؤمنين عليه السلام قلمداد مي كنند يعني نور و ظلمت؛ حق و باطل را كنار هم قرار مي دهند.
👈از بزرگان صوفيه گنابادي (دروایش گنابادی، خود را در سلسلهای معنوی به حسن بصری متصل میدانند) در نزد پيروان خود به تعريف و تمجيد معاويه و يزيد (لعنة الله عليهما) توصيه مي كند.
🔺متصوفه در زندگی و تاریخشان اثری ازعزاداری برای امام حسین علیه السلام وجود ندارد. زیرا فرهنگ صوفيه بدور از برائت و بيزاري از مشركين و اعداء اهل بيت (عليهم السام) است.
👈لذا کسانی چون عبد القادر گیلانی عزاداری برای امام حسین علیه السلام را حرام می دانند.
👈و در كلام برخي سران كفر و باطل صوفيه همچون نور علی تابنده قطب گنابادیها، برگزاري عيد (نوروز و...) را بر عزاي امام حسين عليه السلام رجحان داده است و گفته: چون عيد داريم، پس عزا نداریم.
❌اين سخنان و افكار گواه آن است كه اين ملاعين جملگي از اعقاب بغاة و طغاة اموي ميباشند كه سيره و سنت آن كفار فاجر را پيشه خود كرده اند و اسلام حقيقي را به انحراف كشانده اند.
↩️ در ادامه به بررسی تایید و هدایت این فرقه توسط انگلیس ملعون و وهابیت می پردازیم.
🚩
🚩🚩
🚩🚩🚩🚩
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
📢 الگوی مواجهه با پدیدههای تمدنی، ازجمله کرونا (1⃣)
🔴 آیتالله میرباقری در دیدار تعدادی از فعالان طب سنتی:
🔷 بحمدالله خداوند در این مرحله از انقلاب اسلامی، نیروهایی که برای گذار از این مرحله نیاز داریم را تربیت کرده است. حضرت آقا همیشه دنبال تربیت این نیروها بودند و بهدنبال به نتیجه رسیدنش بودند؛ یادم هست فعالانی در سال ۱۳۹۲ خدمت حضرت آقا رسیدند و ایشان به این مضمون فرمودند که من منتظر شماها بودم. یعنی ایشان سرمایهگذاریهایی انجام دادهاند و منتظر به نتیجهرسیدنش بودند. جمعهای فعال آتشبهاختیار، محصول همان برنامهریزی است و امیدواریم کار انقلاب با اینها جلو برود.
🔷 این مرحله از انقلاب، مرحله تحقق #انقلاب_فرهنگی است. باید فرهنگ جامعه خودمان و زندگی بشر را از سطوح بنیادین تا سطوح روبنایی تغییر دهیم و این کار، نیاز به آدمهای اهل این میدان دارد که بتوانند انقلاب فرهنگی را، از جمله در حوزه #بهداشت و سلامت دنبال کنند. ما با یک امر بزرگ مواجه هستیم که باید با آن خوب برخورد کنیم و ظرفیت انقلاب اسلامی را برای ایجاد تغییرات بزرگ پیش ببریم. ما باید بدانیم در مواجهه با فرهنگ مدرن، بهخصوص در مواجهه با #فرهنگ_تخصصی مدرن چه باید کرد.
🔷 مأموریت کنونی حوزه، مأموریت رهبری حوادثی است که تاثیرگذار بر فرایندهای جهانی هستند. الآن ظرفیت حوزه ظرفیت #پاسخگویی_به #مسائل_مستحدثه است؛ یعنی حادثهای سیاسی یا حادثهای در حوزه سلامت و حوادث دیگر ایجاد میکنند و بعد میخواهیم نحوه مواجهه خودمان را با این حادثه بیان کنیم. همین مواجهه ما با حوادثِ ایجادشده هم بر اساس فقه فعال نیست. یعنی نهتنها #فقه #رهبری_حوادث نداریم، بلکه در مواجهه با حوادثِ ایجادشده هم مواجهۀ فعالی نداریم.
امام(ره) فرمودند که حوزه باید نبض زمان را در اختیار داشته باشد. در منشور روحانیت میفرمایند: استراتژی حاکم بر جهان را مستکبرین تعیین میکنند، ولی انقلاب اسلامی باید تعیین کند و حوزه باید در این مقیاس حضور پیدا کند.
پس جایگاه ما باید تغییر کند و برخوردمان باید برخورد ایجاد حادثه بشود و حوادث اثرگذار بر پیشرفتهای جهانی و فرایندهای جهانی ایجاد کنیم [و لااقل مواجهه ما با پیشامدها، مواجهه انفعالی نباشد.]
🔷 موقف ما باید موقف ایجاد و رهبری حوادث باشد (#حادثهسازی). اما در یک قدم قبلتر، در مواجهه با حوادث و مسائلی که دیگران ایجاد کردهاند، باید توجه داشته باشیم که این حوادث و مسائل را از سه زاویه میتوان بحث کرد:
۱. از زاویه تبیین حکمِ موضوع. یعنی آن را موضوعی ببینید که میخواهید حکمش را بیان کنید.
۲. آن مسئله را در یک ساختار کلان ببینید و نسبتهایش را ببینید و حکم بدهید.
۳. برای بهینه آن موضوع حکم بدهید.
ما معمولاً از زاویه تبیین حکمِ موضوعات با مسئلهها و حوادث مواجه میشویم؛ از جمله در حوزه سلامت. فرض کنید در یک پدیدهای در حوزه سلامت، ما آن را بهعنوان یک موضوع در نظر میگیریم و با آن مواجه میشویم و سعی میکنیم حکمش را استنباط کنیم؛ اما نسبتش را با بقیه موضوعات نمیبینیم و همچنین بهینه آن موضوع را نمیبینیم [و فارغ از اینها حکم میدهیم.]
اینهم خلأ دوم در حوزه است؛ یعنی غیر از اینکه رهبری حوادث نداریم، در مواجهه با موضوعات هم #مواجهه_موضوعی میکنیم [و تناسبات موضوع و بهینه موضوع را در نظر نمیگیریم].
استاد ما _ خدا رحمتش کند _ میفرمود که برای این مداد، سه لایه حکم میتوانید بدهید؛ یکی اینکه این مداد را ابزار ارتباط و ابزار کتابت در نظر بگیرید و حکمش را بیان کنید؛ بگویید آیا کتابت با این مداد جایز است؟ آیا میتوانیم با آن با نقاشی بکشیم؟ و... و حکم تولیدش و فروشش و خریدش چیست؟ این میشود احکام این موضوع.
اما لایه دوم این است که بگویید نسبت این مداد با سایر ابزارهای ارتباطی چیست و چه سهمی را باید به این مداد در بین ابزارهای ارتباطاتی بدهیم؛ یعنی نظام نسبتها و نظام اولویتها را باید مشخص کنیم وسپس حکمش را بیان کنییم. این حکم هم حکم همین موضوع است. صدور چنین احکامی، الآن در دست نظام کارشناسی است نه در دست نظام فقاهت. ما حکمی در این زمینه نداریم و نظام کارشناسی با یک نگاه سیستمی دراینباره نظر میدهد. لایه سوم حکم این است که بهینه این موضوع چگونه باید واقع شود. آیا همیشه باید با خودکار بنویسیم؟ یکموقعی با چکش روی سنگ مینوشتند، کمکم کاغذ آمد و بعد صنعت چاپ شکل گرفت و حالا میگویند این قلم باید به قلم نوری و... تبدیل بشود. آیا در این بهینهها حکم داریم یا خیر؟ ما دنبال حکم بهینه موضوعات نیستیم.
این الگو، در همه موضوعات، از جمله در موضوعات سلامت هم وارد میشود.
ادامه دارد...
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
📢 الگوی مواجهه با پدیدههای تمدنی، ازجمله کرونا (2⃣)
🔵 آیتالله میرباقری در دیدار تعدادی از فعالان طب سنتی:
با توجه به نکاتی که عرض شد، ما در مواجهه با موضوعاتی مثل #کرونا، باید جایگاه موضوعات را بفهمیم. پدیده کرونا #پدیده_تمدنی است و یک موضوع خُرد در داخل یک تمدن نیست. پدیده کرونا پدیدهای است که با آن میخواهند جهان را بازسازی کنند و آن #نظم_قدیمی را که ایجاد کرده بودند و تحت تأثیر انقلاب اسلامی شکسته شد، میخواهند خودشان به هم بریزند و بنای جدید بسازند. قبلاً هم عرض کردهام که آنها در در جنگهای جهانی، #امنیت جامعه جهانی را به گروگان گرفتند و ساختار جهانی و نظم جدید بینالمللی را بر محور سازمان ملل درست کردند، و امروز هم میخواهند #سلامت مردم را به گروگان بگیرند و با آن نظم جدید جهانی ایجاد کنند. البته در این دور، بهشدت منفعل از انقلاب اسلامی هستند. شاید هم «وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ ۚ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ» دارد اتفاق میافتد! حالا خراب کنند، ببینیم آیا میتوانند دوباره درستش کنند یا خیر!
علیایحال این پدیده در مقیاس تغییر نظم جهانی است؛ میخواهند #نظم_جدید و نظام جدیدی ایجاد کنند؛ شاید بتوان گفت که این نظم جدید، سه متغیر اصلی دارد؛ یکی اینکه میخواهند محور را از غرب به شرق ببرند و دوم اینکه فرهنگ حاکم بر جهان را به یک فرهنگ ترکیبی تبدیل کنند و یک نوع معنویت مبهم نظیر معنویت کنفوسیوسی و... را تقویت کنند و سوم اینکه این نظم جدید را از جهان حقیقی به جهان مجازی انتقال دهند و رؤیای امریکایی را به رؤیای حکمرانی مجازی تبدیل کنند. شاید بتوان گفت که این سه تحول، متغیرهای اساسیِ نظم جدیدی است که میخواهند ایجاد کنند.
یکی از ابزارهای اصلی آنها برای ایجاد این نظم جدید، گروگان گرفتن سلامت جامعه جهانی از طریق کروناست. لااقل یکی از سناریوها این است؛ سناریوهای تندتر هم قطعاً قابلفرض است.
پس در مواجهه با موضوعاتی مثل سلامت و کرونا و سایر موضوعات، باید سطح موضوعات را بشناسیم و در سطح خودشان با آنها روبهرو شویم والا آن موضوعات قابل کنترل و مدیریت نخواهد بود.
مثلاً بهنظر میآید اگر با ادبیات حضرت آقا بخواهیم بیان کنیم، اصل #انقلاب_اسلامی امام(ره) یک حادثهسازی در مقیاس #رنسانس بود. آنها یک دوران جدید ایجاد کردند، امام هم یک #عصر_جدید ایجاد کرد. مرحله دوم آن هم ایجاد یک نظام است که نه سوسیالیستی است نه سرمایهداری. کمااینکه انقلاب امام نه سرمایهداری بود نه مبارزه مسلحانه و نه مبارزه پارلمانتاریستی.
پس حادثهسازی، باید در وِزان آن حوادثی باشد که دشمن ایجاد میکند. آنها دوران جدید ایجاد کردند و امام هم یک عصر جدید ایجاد کرد که عصر امامخمینی(ره) است.
در باب واکسن هم یک نکته کوتاه عرض کنم که: ممکن است نقدهای زیادی بر واکسنهایی که در جهان تولید میشود وارد باشد، اما باید بدانید که نمیتوان همه ابعاد واکسن را کاملاً و همهجانبه رد کرد.
یکی از اتفاقاتی که در اینگونه دستاوردها میافتد امتزاج حق و باطل و ترکیبشدنِ جنبههای مثبت و منفی و مضار و منافع است تا قابلپذیرش بشود. امیرالمؤمنین(ع) در خطبه پنجاه نهجالبلاغه میفرمایند: «وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى». بنابراین، دنیای استکبار آنجایی که حق و باطل را ترکیب میکند دنبال حق نیست، بلکه اراده باطل میکند و با این آمیختگی میخواهد در کنار حقش، باطلش را القا و محقق کند؛ اما از این طرف، شما باید جنبههای حق و باطل و آثار مثبت و منفی را در این محصولات، تفکیک کنید؛ وگرنه اگر همه آثار واکسن را بالکُل نفی کنید، از شما قبول نمیکنند. (۱۴۰۰/۷/۲۹)
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup