eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.5هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰دعا کردن به فارسی بهتره یا عربی؟ ✍️ پاسخ: ✅ دعا کردن به فارسی بهتره یا عربی؟ و اینکه ایا در اجابت دعا به فارسی یا عربی دعا کردن موثر است؟ هر چند لازم نیست دعاها به عربى خوانده شوند؛ حتى دعا در نماز به زبان فارسى جایز است، ولی بهتر است دعاهایى که از ائمه(ع) صادر شده اند با عنایت و توجه به معانى آنها، به زبان عربى خوانده شود. مطلب زیر دلیل این امر را براى ما واضح مىسازد: همان گونه که قرآن سخن خداوند با بشر است، دعا های ائمه(ع) سخن بشر با خداوند است، و به آن قرآن صاعد می گویند؛ از این روى این دعاها همچون قرآن، مشتمل بر حقایق و معارف عمیقى هستند که زبان عربى بهترین زبان براى بازگو کردن آنهاست. و به همین جهت خوب است هر مسلمان با معناى نماز و دعاها آشنا گردد تا بفهمد با خداى خود چه مىگوید، و در این صورت است که اعمال او خشک و بىروح تلقى نخواهند شد و سکوى پرواز او به سوى ابدیت خواهند گشت. نکته مهم تر این که انسان باید شرایط دیگر تأثیر گذاری دعا را نیز رعایت کند، مانند این که: دعا نباید بر خلاف سنت الاهى باشد؛ همراه با صلوات بر پیامبر (ص) و آل او باشد؛ دعا کننده تنها امیدش به خدا باشد و بر غیر او تکیه نداشته باشد؛ حالت اخلاص و نیاز در او باشد؛ زبان و قلبش با هم هماهنگ باشند؛ واجبات را انجام دهد و محرمات را ترک کند ؛ طلب استغفار از گناهان خود نماید؛ اصرار بر دعا کند و با یقین از خدا بخواهد و مأیوس نباشد[۱] پی نوشت : [۱] فلسفى، محمد تقى، شرح دعاى مکارم الاخلاق، ج ۱، ص ۲. دانشنامهى قرآن و قرآن پژوهى به کوشش بهاء الدین خرمشاهى، ج ۱، ص ۱۰۵۴. سید محمد باقر شهیدى و هبة الدین شهرستانى (ره)، دعاها و تهلیلات قرآن، ص ۴۳. قرشى، سید على اکبر، قاموس قرآن، واژهى دعا کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰چرا حضرت علي (ع) انگشتر عقيق سرخ براي محفوظ ماندن به دست ميکرد؟درحالي که محفوظ ماندن وسلامتي به دست خداست وانگشتر قدرتي ندارد؟ ✍️پاسخ: ✅اولا از کجا ثابت شده که حضرت علي ع انگشتر را براي محفوظ ماندن دست مي کرده؟ متاسفانه بيشتر انگشتر سازها به اين مسئله دامن مي زنند.اگر روايتي هم در اين زمينه باشد ياضعيف است ويا درمقابل آيات وروايات محکم که مي گويد فقط خداوند حافظ انسان است نمي تواند مقاومت کند.بله آنچه در در روايات آمده استفاده از انگشتر عقيق يمني براي نماز است که ثواب دارد. ثانيا ممکن است انگشتر امام علي ع داري حرزي بوده که آن مي تواند حافظ انسان باشد چون دعا واسم هاي خداوند هست.در زمان ما نيز انگشترسازهاي متدين روي عقيق حرز يانام خداوند را مثل( يا حفيظ )حک مي کنند که در نگهداري انسان اثر دارد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
👇👇👇👇 ♨️ سوال: 🔰چیکاربایدکردتا مزه نماز مارو بکشونه سمتش؟ من گاهی نمازمیخونم گاهی نه ✍ پاسخ: ✅ بی‌میلی‌ و بی‌رغبتی‌ در نماز معلول‌ عوامل‌ متعددی‌ است‌ از جمله‌: الف‌) نشناختن‌ نماز و اهمیت‌ وسر نهفته‌ در آن‌. ب‌) عدم‌ شناخت‌ و توجه‌ کافی‌ نسبت‌ به‌ معبود؛ یعنی‌ همو که‌ در نماز با او سخن‌ می‌گوییم‌. ج‌)اشتغال‌ذهن‌ و فکر و اندیشه‌ و تعلق‌ قلب‌ به‌ دنیا و مسائل‌ مادی‌. براى تداوم نماز عوامل متعددى وجود دارد که جهت رعایت اختصار به برخى از آن ها اشاره مى شود: 1ـ شناخت اهمیت نماز. 2ـ شناخت پیامدهاى ترک نماز. رسول خدا (ص) مى فرماید: "کسى که نماز خود را سبک گیرد و در به جا آوردنش سستى نماید، خداوند او را به پانزده بلا مبتلا مى کند؛ شش بلا در دنیا و سه تا در موقع مردنش و سه در قبر و سه در قیامت و هنگامى که از قبر بیرون مى آید. اما شش بلاى دنیوی: 1ـ خداوند برکت را از عمرش کم مى کند. 2ـ برکت را از روزیش بر مى دارد. 3ـ از صورتش نشانة نیکوکاران را بر مى دارد. 4ـ هر کار خیرى کند، پذیرفته نمى شود و براى آن اجرى ندارد. 5ـ دعایش مستجاب نمى شود. 6ـ از دعاى نیکوکاران بهره اى ندارد".[ گناهان کبیره، ج 2، ص 187 ـ 188] 3ـ رفع موانع. ترک نماز مبتنى بر عواملى است که باید از آن ها پرهیز شود. انسان بالفطره گرایش به عبارت دارد. معصیت ، دنیاگرایی، ندادن زکات، تکبر، حرام خوردن، آشامیدن شراب، حسد و ... از عوامل و موانع تأثیر گذار ترک نماز به حساب آمده است. 4ـ شناخت آثار نماز. یکی از راه هاى تداوم نماز ، شناخت آثار معنوی، سیاسى و اجتماعى نماز است. اگر انسان با فلسفه و علل تشریع نماز اشنایى داشته باشد، نماز را ترک نمى کند. 5ـ توبه. بی تردید ترک نماز گناهى است که نیاز به گناه زدایى دارد. یکى از عومل مهم تأثیرگذار گناه زدایی، توبه است. توبه که نوعى بازگشت و دگرگونى است، سبب مى شود که قلب انسان صفا گرفته و بار دیگر معنویت در آن تجلى نموده و از گناه جلوگیرى شود. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰آيا حيوانات نيز داراي بهشت و جهنم هستند؟ ✍️پاسخ: ✅در این زمینه اقوالی وجود دارد که عبارتند از: 1.عده ای به طور کلی حشر حیوانات را قبول ندارند. دلیلشان هم این است که حشر را فرع تکلیف می دانند و تکلیف را هم فرع عقل و اختیار. و چون حیوانات را فاقد عقل و اختیار می دانند قائل به حشر حیوانات نیستند. 2. عده ای حشر حیوانات را قبول ندارند اما اجمالا حشر بعضی حیوانات را به دلیل وجود برخی از روایات قبول می کنند مانند سگ اصحاب کهف... 3. عده ای هم حشر حیوانات را قبول دارند توجیه دلیل منکرین حشر حیوانات: تكليف مراحلى دارد و هر مرحله، ادراك و عقلى متناسب با خود مىخواهد. مرحله ساده و پايينترى از تكليف تصور مىشود كه اندكى فهم و شعور، براى آن كافى است. ما نمىتوانيم چنان فهم و شعور و تكاليفى را به طور كلى، درباره حيوانات انكار كنيم. چنانچه درباره كودكان و ديوانگانى كه پارهاى از مسائل را مىفهمند، انكار همه تكاليف مشكل است.همچنین نفی هرگونه اختیاری با توجه به افعال مدبرانه فوق غریزه ای بعضی حیوانات مانند مورچه و زنبور عسل مشکل است. لذا از لحاظ عقلی محذوری برای حشر حیوانات وجود ندارد. دلیل عقلی : با توجه به مطالب فوق و با توجه به اینکه اجمالًا بعضى از آنها را مىبينيم كه در عمل خود ظلم مىكنند و برخى ديگر را مشاهده مىكنيم كه احسان را رعايت مىكنند بايد بگوييم كه حيوانات نيز حشر دارند. دلیل نقلی قرآنی: از آیاتی چون آیه 38 سوره مبارکه انعام (ما مِنْ دَابَّةٍ فِى الْأَرْضِ وَ لا طائِرٍ يَطِيرُ بِجَناحَيْهِ إِلَّا أُمَمٌ أَمْثالُكُمْ ما فَرَّطْنا فِى الْكِتابِ مِنْ شَىْءٍ ثُمَّ إِلى رَبِّهِمْ يُحْشَرُونَ) و آیه 5 سوره مبارکه تکویر (و اذا الوحوش حشرت) بعضی چنین استفاده کردند دلیل نقلی روائی: در روايات اسلامى نيز احاديث متعددى در زمينه رستاخيز حيوانات ديده مىشود، از جمله: از ابوذر نقل شده كه مىگويد: ما خدمت پيامبر (ص) بوديم كه در پيش روى ما دو بز به يكديگر شاخ زدند، پيغمبر (ص) فرمود، مىدانيد چرا اينها به يكديگر شاخ زدند؟ حاضران عرض كردند: نه، پيامبر (ص) فرمود ولى خدا مىداند چرا؟ و به زودى در ميان آنها داورى خواهد كرد،(1). و در روايتى از طرق اهل تسنن از پيامبر نقل شده که فرمود: «ان الله يحشر هذه الامم يوم القيامة و يقتص من بعضها لبعض حتى يقتص للجماء من القرناء خداوند تمام اين جنبندگان را روز قيامت بر مىانگيزاند و قصاص بعضى را از بعضى مىگيرد، حتى قصاص حيوانى كه شاخ نداشته و ديگرى بىجهت به او شاخ زده است را از او خواهد گرفت،(2) (1) تفسير مجمع البيان و نور الثقلين (2)تفسير المنار کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰چرا خدا بعضی از انسان ها را بدبخت آفریده؟ ✍ پاسخ: ✅ جواب این سوال در تعریف بدبختی و بیچارگی است. واقعا بدبختی چیست؟ کسی که معاد را باور کرده و زندگی خود را منحصر به این دنیا نکرده و حیات اصلی را در عالمی دیگر می داند، چه چیزی را بدبختی می داند؟ وَ ما هذِهِ الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِیَ الْحَیَوانُ لَوْ كانُوا یَعْلَمُونَ؛(عنکبوت/۶۴) زندگانى این دنیا چیزى جز لهو و لعب نیست. اگر بدانند، سراى آخرت سراى زندگانى است. کسی که دنیا را مزرعه آخرت می داند، به نیکی دریافته که این دنیا، محل آسایش و استراحت نیست. بلکه میدانی برای عمل و تلاش است. فرض کنید که مسابقه ای برگزار شده، و شرکت کنندگان باید مسیری بیست کیلومتری را بدوند، یک نفر با رنج و زحمت زیاد با سرعت به سمت انتهای مسیر می شتابد. در راه می بیند که یک عده نشسته اند و مشغول خوردن غذا هستند، عده دیگری نشسته اند و با یکدیگر گفتگو می کنند و ... آیا این دونده، هرگز خود را بدبخت و بیچاره می خواند؟ یا مسرور است که متوجه بهترین عمل شده و مشغول انجام آن است؟ با این نگاه آنچه در ابتدا اسم بدبختی به آن داده ایم، بستری برای رشد و تعالی می شود، تا آنجا که بدترین محیط ها، عالی ترین ثمرات را به بار می نشاند: وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قالَتْ رَبِّ ابْنِ لی عِنْدَكَ بَیْتاً فِی الْجَنَّةِ وَ نَجِّنی مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ وَ نَجِّنی مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمینَ؛ (تحریم/۱۱) و نیز خداى تعالى براى كسانى كه ایمان آوردند مثلى مى‌زند و آن داستان همسر فرعون است كه گفت: پروردگارا نزد خودت برایم خانه‌اى در بهشت بنا كن و مرا از فرعون و عمل او نجات بده و از مردم ستمكار برهان. و خدای تعالی نیز بندگان را متفاوت آفریده و هر کدام از آنها را به شکلی مورد آزمایش و امتحان قرار می دهد: در حدیثی قدسی از قول خدای تعالی آمده است: بعضى را كور و بعضى را بینا، بعضى را كوتاه قد و برخى را بلند قد، بعضى را زیبا و بعضى را زشت، بعضى را عالم و برخى را جاهل، بعضى را فقیر و بعضى را غنى كردم، بعضى را مطیع و برخى را عاصى، برخى را بیمار و عدهاى را سالم، بعضى را زمین گیر و برخى بدون عیب هستند. همه این كارها لازمه خلقت بود. براى این كه آن شخص سالم و بى عیب به آن شخص معیوب نگاه كند و به خاطر سلامتى‌اش به من شكر و حمد بگوید. و یا آن كه عیبدار است به شخص سالم نگاه كند به من متوسل شود تا به او هم سلامتى بدهم. و همچنین به بلاى من صبر كند تا به او پاداش خوب بدهم. یا این كه شخص غنى به فقیر نگاه كند به خاطر ثروتى كه به وى دادهام به من حمد نماید، و یا شخص فقیر با دیدن شخص غنى از من ثروت بخواهد و یا این كه مؤمن به كافر نگاه كند به خاطر هدایتى كه داده‌ام به من حمد و سپاس گوید... (الجواهر السنیة-كلیات حدیث قدسى ص ۱۸.) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
هیچ گونه طرح انتقال آبی به کشورهای حاشیه خلیج فارس اجرا نشده است و موضوع انتقال آب به کویت شایعه ای بیش نیست. پیش از این و در گذشته طرف کویتی خواستار انتقال آب از ایران به کشور خود بود که البته پاسخ مثبتی از ایران دریافت نکرد https://goo.gl/EZBMSb @mobahesegroup
هیچ گونه طرح انتقال آبی به کشورهای حاشیه خلیج فارس اجرا نشده است و موضوع انتقال آب به کویت شایعه ای بیش نیست. پیش از این و در گذشته طرف کویتی خواستار انتقال آب از ایران به کشور خود بود که البته پاسخ مثبتی از ایران دریافت نکرد و چند دوزی ایت که معاندین برای سرگرم کردن مردم در فضاز مجازی شایعه ای را که بیش از دو دهه است مطرح کرده اند را دوباره منتشر کرده اند به قول قدیمی ها شنونده عاقل باشد در لبنک زیر اصل ماجرا را بخوانید👇👇 https://goo.gl/EZBMSb کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
دوسه روزی است تصویری با نام‌پسر سردار عبداللهی و همسرش را در فضای مجازی منتشر کرده اند تعجب ما از بعضیها اینه که در مورد صحت یا سقم این تصویر سوال میکنند پاسخ پست بعدی👇👇👇 @mobahesegroup
دوسه روزی است تصویری با نام‌پسر سردار عبداللهی و همسرش را در فضای مجازی منتشر کرده اند تعجب ما از بعضیها اینه که در مورد صحت یا سقم این تصویر سوال میکنند ♨️ اولا طبق گزارشات موثق واصله این تصویر متعلق به فرزند سردار عبداللهی نیست ♨️ دوما کسانی که مدعی هستند باید ثابت کنند نه ما ♨️ سوما همونطور که دیگه همه ملت به شگرد بعضیا برای رد گم کردن مردم از کارهای پشت پرده شون پی بردن میدونن که نشر این شایعه هم از همان نوع هست ✅ پس معاندین بدانند که با انتشار ابن شایعات حواس ملت آگاه از اتفاقات پشت پرده پرت نمی شود. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شایعه: فرزند سردار عبداللهی و همسر بی حجابش در روسیه #واقعیت هوادار جنجالی جام جهانی پسر فرمانده قرارگاه سپاه نیست 🔹تصویری از فن آیدی این تماشاگر وجود دارد که نشان می دهد نام صاحب عکس فردی به نام میلاد سوهان‌فروشان‌مقدم است. #زودباورنباشیم @mobahesegroup
هدایت شده از تبادلات اسلامی
✅نکات ناب در اندیشه شیعه 👈تعلیم وتربیت قرآنی، نظام‌شناسی و نظام‌سازی، حقوق زن، اسلامی‌سازی علوم 🎤کلیپ‌های صوتی و تصویری🎥 ✳ در کانال استاد زاهدی 💠موسسه قرآن و عترت صابره(س) ➡️ eitaa.com/joinchat/1422983168C52f1a56617
هدایت شده از محمدصادق
👈کانال رسمی پاسخگویی به شبهات مذهبی و مباحث دینی 📝پاسخ به همه شبهات و شایعات 📢روشنگری با دلایل مستدل و مستند 💐مطالب ارزنده تربیتی، مذهبی eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
هدایت شده از تبادلات اسلامی
🚫نقد راهبردی فمینیسم♀️ ❣ننظریات متعالی اسلام درباره نقش زن در حیات انسانی ❣معرفی کتب و مقالات مرتبط 💟 eitaa.com/joinchat/558432266C2fa1e95095 💟 www.instagram.com/AntiFiminism
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
⛔️ متن شایعه ⛔️ " ‌رازي که افشا شد ! سرطان مرض نیست تجارت است!! خدا كند كه راست باشه پروفسور نانديتا داوسن از دانشگاه كمبريج ؛ کلمه ای به نام سرطان دروغ است...از همه شما عاجزانه خواهش میکنم این مطلب را بدون استثناء بخوانید. درمان سرطان را به ما اشتباه اطلاع داده اند. شاید باورتان نشود. اما سرطان یک بیماری نیست یک تجارت است سرطان آنقدر شیوع پیدا کرده که پیر و جوان و کودک و همه را مبتلا کرده است ... انتشار این پست شگفت انگیز خیلی از " دستهای پنهان گردانندگان دنیا " را آشکار و آنان را عصبانی میکند .آیا میدانید که کتاب "world without cancer" یعنی " دنیای بدون سرطان " هنوز اجازه ترجمه به خیلی از زبانهای دنیا را پیدا نکرده است. این را بدانید که,بیماری به نام سرطان وجود ندارد سرطان عبارت است ازفقط کمبود ویتامین B17چیز دیگری نیست از شیمی درمانی, جراحی و یا خوردن داروهای با عوارض سنگین خوداری کنید [...] دنیای استعمار و دشمنان بشریت صنعت سرطان را ایجاد کرده اند واآنرا تبدیل به یک تجارت نموده اند. از سرطان درآمدهای میلیارد میلیارد میلیاردی کسب میکنند. این موضوع بسیار طولانی و عمیق است,تاریخچه ی پیدایش صنعت سرطان ازجنگ جهانی دوم به بعد رونق گرفت ودر پشت پرده چه اتفاقاتی رخ داده است : پس برای مقابله با سرطان اینهمه طول وتفصیل ومخارج هنگفت لازم نیست تا جیب استعمارگران را پر کنید فقط پیش گیری ودرمان با راهکارهای ذیل به اسانی حاصل می شود هر روز فقط 15 تا 20 عدد خوردن هسته زرد الو کافیست. [...] کمبود ویتامین B17 فقط همین جوانه گندم بخورید جوانه گندم داروی اعجاب آور ضد سرطان است . جوانه گندم منبع غنی اکسیژن مایع و حاوی قویترین ماده ضد سرطان طبیعت به نام "Ieatril" میباشد,که این ماده در هسته سیب نیز موجود است . صنعت دارویی امریکا شروع به اجرای قانون منع تولید "Leatril" نموده،ولی این دارو در مکزیک تولید و فروخته میشود و به صورت قاچاق وارد امریکا میشود . مانر در کتابی به نام "مرگ سرطان" موفقیت درمان با "leatril" را بالای 90% بیان کرده است . اگر خواندید share کنید تا دیگران مستفید شود منابع آميگدالين یا ویتامین B17 غذاهاي حاوي ويتامين B-17 شامل : - هسته يا دانه ميوه جات[...] مهربانی هيچ هزينه ای نداشته ، ورساندن دانش عبادت است. " 🔴 در پاسخ به شایعه "سرطان مرض نیست تجارت است !!" : 1️⃣ این شایعه قدیمی که هر از گاهی منتشر می شود، صحت ندارد! نام واقعی پزشک مورد اشاره، دکتر "نانديتا دِسوزو" است و حوزه تحقیقاتی او بررسی تصاویر ام آر آی در تشخیص و پیشگیری بیماریهاست! 2️⃣ جمله منتسب به او در مورد سرطان، در هیچ منبع معتبری ذکر نشده و صحت ندارد! یک دانشمند نظریه ای را بدون پشتوانه کافی مطرح نمی کند و جای طرح نظریات، محافل و نشریات علمی است نه شبکه های اجتماعی! yon.ir/stntj1 yon.ir/stntj2 yon.ir/stntj3 3️⃣ برخلاف ادعای شایعه کتاب”world without cancer” به صورت آنلاین در حال فروش است و در ابتدای خود کتاب آمده که هیچ تاییدیه ای از موسسات پزشکی جهان ندارد! پس امکان و توجیهی برای ترجمه و چاپ آن در حوزه پزشکی وجود ندارد! yon.ir/stntj4 4️⃣ مقایسه بیماری اسکوربیت که بدلیل فقر یک ویتامین ایجاد می شود با بیماری پیچیده سرطان که به عوامل مختلف مانند وراثت، عوامل محیطی مثل استرس، تغذیه و ... بستگی دارد، اساسا اشتباه است! yon.ir/stntj5 5️⃣ برخلاف ادعای شایعه، سرطان از جنگ جهانی معرفی نشده، بلکه تاریخچه آن به قرنها پیش از میلاد حضرت مسیح باز می گردد! yon.ir/stntj6 6️⃣ لیترال یا آمیگدالین یا همان ویتامین که در اکثر سبزیجات و هسته میوه ها موجود است، در تستهای کلینیکی هیچ تاثیر ضدسرطانی روی انسان نداشته و اداره غذا و داروی آمریکا بدلیل عوارض جانبی خطرناک و مرگبار این ماده، آن را تایید نکرد! yon.ir/stntj7 7️⃣ تغذیه مناسب، کاهش استرس، ورزش و استفاده از برخی مواد می تواند احتمال سرطان را کاهش دهد که برای پیشگیری از سرطان بهترین راه، اصلاح سبک زندگی است. yon.ir/stntj8 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
فروش دعای کمیل در کلیسایی در مسکو!👇 ✍️یک وقتی دعای کمیل را به زبان روسی ترجمه کرده بودیم. [در مسکو] من به کلیسایی رفتم دیدم در این کلیسا دعای کمیل را می‌فروشند. یعنی جزء کتاب مذهبی آن‌هاست. به کشیشی که آن‌جا بود گفتم این کتاب چیست؟ گفت یک گفت‌وگوی بین خدا و انسان است. گفتم: شما خواندید؟ گفت: بله، کتاب خوبی است و زیاد هم می‌خرند. من برای این‌که تشویقش کنم صد نسخه از او خریدم و به او دادم که ارزان‌تر بفروشد. ✍️همان‌جا یک آذری به من گفت وقتی دعای کمیل ما را مسیحی‌ها این‌قدر خوششان می‌آید، اگر ما دعای عرفه را برای‌شان ترجمه کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ همان‌جا به ذهنم رسید که دعای عرفه را هم ترجمه کنیم. رفتیم یک مترجم پیدا کردیم و دو برابر معمول به او پول دادیم و به او گفتیم در ترجمه خیلی دقت کن و بحمدالله دعای عرفه هم ترجمه شد. به ذهنم رسید مجموعه منتخب ادعیه شیعه را نیز ترجمه کنیم. ✍️باور کنید الان مسیحی‌ها بیشتر از مسلمان‌ها از این ادعیه استفاده می‌کنند. آن‌چه که ما داریم و قابل عرضه برای جهان است، فوق‌العاده ارزشمند است. 🔸خاطره‌ای از دکتر ابراهیم ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خبرنامه آینده روشن، شماره نوزدهم، خرداد ۱۳۹۳ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
💢آیا پیامبر اسلام در برخی نبردها، مسلمانان را تشویق می‌کردند که شما بروید و بعد از پیروزی، دشمن را به اسارت گرفته و خود نمایید؟ ✅یکم آنچه در پرسش آمده، برگرفته از و در ذیل آیه 49 سوره توبه است  این نقل که خود پیامبر اسلام(ص) چنین موضوعی را برای مسلمانان مطرح کرده باشد، برگرفته از روایتی ضعیف است که مفسرانی چون آن‌را با عنوان «قیل = گفته شده» نقل کرده است که در اصطلاح حدیث‌شناسی، نقل با عنوان «قیل» نشان از تضعیف راوی و یا نادرست بودن نقل دارد. ضمن این‌که این نقل مورد پذیرش همه مفسران نبوده، تا آنجا که برخی چنین سخنی را نسبت به پیامبر(ص) و باطل می‌دانند.  اما آنچه  بسیاری به نقل آن پرداخته‌اند؛ این است که زمانی که پیامبر اسلام(ص) مسلمانان را به تبوک فراخواندند، جدّ بن قیس رهبر منافقان خدمت حضرتشان آمد و گفت: مرا از این نبرد معذور دار؛ زیرا من شیفته زنانم و می‌ترسم که با مشاهده زنان رومی مرتکب گناه شوم! 🔵احسن الحدیث، ج 4، ص 249 تفسیر الکاشف، ج 4، ص 52،  ✅دوم بر این اساس، آنچه در نزول این آیه نقل شده، آن است که پیامبر اسلام(ص) از یکی از سرکردگان منافقان مدینه به نام جدّ بن قیس می‌خواهند که در جهاد با رومیان شرکت کند، اما او اینگونه بهانه می‌آورد: اگر به جنگ رومیان بیایم در برابر دختران و زنان زیبایشان تاب مقاومت نداشته و اگر با آنان زنا کردم دیگر گناهى بر من نیست، بلکه گناهش بر عهده توست که مرا بدان سرزمین می‌بری! این معنا از جمله «وَ لا تَفْتِنِّی» (مرا دچار فتنه مکن) استنباط می‌شود، و این فرد نسبت فتنه را به پیامبر اسلام می‌دهد!  اما خداى متعال در جواب این بهانه‌ واهی می‌فرماید: «منافقان با همین رفتارهایشان در فتنه سقوط کرده‌اند»؛ یعنى اینها به خیال خودشان از فتنه احتمالى احتراز می‌جویند در حالی‌که در اشتباه‌اند، و غافل‌اند از این‌که کفر و نفاقی که دارند، و این‌که به پیامبر می‌گویند ما را دچار فتنه مکن، حکایت می‌کند که همین اکنون گرفتار فتنه‌اند. و غافل‌اند از این‌که شیطان آنان را در فتنه افکنده و فریب داده و دچار هلاکت کفر و و نفاق ساخته است. 🔵المیزان فی تفسیر القرآن، ج 9، ص 305 ✅همانگونه که مشاهده می‌کنید، در نقلی که بیشتر مفسران بدان اشاره کرده‌اند، این تنها یک منافق است که به این موضوع پرداخته و اینگونه که پیامبر(ص) برای مسلمانان، سخن از کنیزان رومی بر زبان آورند. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
سوال: ⁉️ چرا نماز را به این شکل معمول میخوانیم⁉️ پاسخ را در پست بعدی بخوانید @mobahesegroup 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
✅ پاسخ 👆👆👆 👇👇👇 1. هدف از نماز و عبادت به نظر من نماز و عبادت بیش از آن که به عنوان تشکر از نعمت های الهی باشد، وسیله ای برای اخلاقی شدن انسان است؛ چنان که در قرآن آمده است: أَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَر (عنکبوت، 45)؛ نماز را برپا دار، که نماز از کار زشت و ناپسند بازمىدارد. کما این که اصل دین که نماز ستون خیمه آن به شمار رفته، برای اخلاقی شدن انسان است. پیامبر اسلام(ص) فرمود: إنما بعثت لأتمم مکارم الأخلاق؛ من تنها برای اتمام مکارم اخلاق برانگیخته شدم (السنن الکبرى – البیهقی، 10/ 191 - 192) ما از رهگذر نماز و عبادتی که بجا می آوریم، رابطه خود را با منبع قدرت و شعور حاکم بر هستی برقرار می کنیم و به این وسیله فکر و دل خود را برای رویش مکارم اخلاقی و انجام کارهای نیک مهیا می سازیم. 2. تکثر صور نماز و عبادت خداوند هرگز شکل واحدی از نماز و عبادت را برای تمام اقوام قرار نداده؛ بلکه برای هر قومی متناسب با مقتضیات و معهودات خودشان طریقه خاصی از نماز و عبادت را که در میانشان رواج داشته، مقرر کرده است؛ چنان که فرمود: لِکُلِّ أُمَّةٍ جَعَلْنا مَنْسَکاً هُمْ ناسِکُوهُ فَلا یُنازِعُنَّکَ فِی الْأَمْرِ وَ ادْعُ إِلى رَبِّکَ إِنَّکَ لَعَلى هُدىً مُسْتَقیمٍ (حج، 67)؛ براى هر امتى مناسکى قرار دادیم که آنها بدان عمل مىکنند، پس نباید در این امر با تو به ستیزه برخیزند، به راه پروردگارت دعوت کن، زیرا تو بر راهى راست قرار دارى. نیز فرمود: لِکُلٍّ جَعَلْنا مِنْکُمْ شِرْعَةً وَ مِنْهاجاً وَ لَوْ شاءَ اللَّهُ لَجَعَلَکُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ لکِنْ لِیَبْلُوَکُمْ فی ما آتاکُمْ فَاسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ (مائده، 48)؛ براى هر یک از شما [امّتها] شریعت و راه روشنى قرار دادهایم. و اگر خدا مىخواست شما را یک امّت قرار مىداد، ولى [خواست] تا شما را در آنچه به شما داده است بیازماید. پس در کارهاى نیک بر یکدیگر سبقت گیرید. نیز فرمود: وَ لِکُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّیها فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرات (بقره، 148)؛ و براى هر کسى قبلهاى است که وى روى خود را به آن [سوى] مىگرداند پس در کارهاى نیک بر یکدیگر پیشى گیرید. بنابراین نماز و عبادت و به طور کلی شریعت برای انجام کارهای اخلاقی و به تعبیر قرآن «خیرات» است و خداوند برای هر قومی به همان شیوه ای که در میانشان رایج بوده، طریقه نماز و عبادتی را مقرر کرده و توصیه نموده است، این طریقه های مختلف وسیله نزاع با یکدیگر نباشد. همه این طریقه ها برای اخلاقی شدن انسان و به عبارت قرآنی برای انجام خیرات و کارهای نیک است. 3. لزوم تقید به صورت خاصی از عبادت اگرچه لزومی ندارد که نماز و عبادت به شکل خاصی باشد. منتها سنت الهی این بوده است که هر قومی به آن شکلی که میانشان رایج بوده، به عبادت بپردازند. جهتش هم این است که هرکسی با سنت های عبادی خودش انس دارد و هرکس با سنت های مأنوس خودش بهتر می تواند با خالق خود ارتباط برقرار کند و به تهذیب نفس و اخلاقی شدن خود بپردازد. ما اگرچه ایرانی هستیم و زبانمان هم فارسی است، منتها ما با پذیرش شریعت محمدی(ص) صور عبادی رایج میان قوم عرب را پذیرفته و با آنها مأنوس شده ایم؛ لذا بهترین طریقه نماز و عبادت ما به همین طریقه ای است که در میان ما رایج و مأنوس است. ما اگر بخواهیم، طرق عبادی مأنوس میان خود را رها کنیم، به آسانی نمی توانیم با طرق عبادی دیگر مأنوس شویم. علاوه بر این که طرق عبادی اسلامی از جهات چندی بر طرق عبادی ادیان دیگر برتری دارد. برای مثال، عبادت های مسیحیان فقط به روزهای یکشنبه در کلیسا منحصر است؛ اما عبادت های اسلامی ایام و لحظات بیش تری را از اوقات آدمی پر می کند. نیز ابعاد متعددی از وجود آدمی را درگیر خود می سازد: هم ذکر دارد و زبان را به خود مشغول می کند و هم حرکت بدنی دارد و اعضای بدن را درگیر خود می کند. این امتیازات موجب می شود، عبادات اسلامی نفوذ و تأثیر افزون تری در تهذیب نفس و اخلاقی شدن آدمی داشته باشد. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
مهم. حتما هم آقایان و هم خانم ها بخوانند:👇 👿شبهه: روزی که به دخترت یاد دادی تا ازدواج نکرده تنها سفر نره، تنها زندگی نکنه، اون لباسی که دوست داره نپوشه، و... همون روز به دخترت یاد دادی که جنس درجه دو باشه! چون دختره! همون روز اونو به این باور رسوندی که برای زندگی کردن به یک انسانی از جنس مخالفش نیاز داره تا خوشبخت باشه ... همون روز پر پرواز دخترت رو شکستی و اون رو آماده کردی که برای یک عمر با باور درجه دو بودن زندگی کنه! ... (منبع ترویج شبهه: کانال هوای حوا) ✅پاسخ: 🔹متن فوق براساس آموزه‌های فمینیستی طراحی شده است. همۀ حرف و آرزوی فمینیسم در دفاع از حقوق زن‌ها این است که زن باید مثل مرد تربیت شود! یعنی خود فمينيستها، ابتدا مرد را موجود درجه یک تعریف کرده و سپس سعی می کنند تا زن را همچون مرد، بسازند! 🔹عیار فمینیسم در تعیین محور حقوقی و جایگاه و ارزشگذاری و شخصیت و انسان‌شناسی زن و مرد، بر اساس مقایسه زن با مرد است: یا می‌گویند مساوی است یا می‌گویند بالاتر است. 🔹همین نشانه‌ی ضعف فمینیسم است. حال آنکه اسلام، اساس‌ خلقت‌ زن‌ را به گونه‌ای تحليل‌ می‌كند كه‌ تفاوت های موجود‌ در رفتار زن‌ در مقايسه‌ با مردان را‌ بخشی‌ از پايه‌های‌ تشكيل‌ دهنده‌ معرفتی و شناختی‌ رفتار و پيدايش‌ مأموريت‌ انسانی زن‌ در حيات‌ بشری دانسته‌ كه باعث‌ پيدايش‌ شخصيت‌ كاملاً متمايز زن‌ در مقايسه‌ با مرد مي‌باشد. 🔹در اندیشه اسلام، دعوا و رقابتی بین زن و مرد نیست. «وَ رَفَعَ بَعْضَكُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجات» (انعام:165) همانطور که در بین مردها یکسری تفاوت‌ها وجود دارد، در بین زن‌ها هم تفاوت‌هایی هست. 🔹قرآن تفاوت زن و مرد را در مأموریت شان قرار داده و به مرد و زن، امکانات متناسب با مأموریتشان را داده است. 🔹مأموریت زن، ایجاد آرامش در قلوب است. «وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْها»(روم:۲۱) مأموریت مرد هم به واسطه «الرجال قوامون علی النساء» (نساء:۳۴)، قیام دائم برای فراهم کردن زیرساخت‌های آرامش و رشد استعدادهای انسانی در خانواده است. مرد باید انواع امنیت‌ها (ناموسی، اقتصادی، حقوقی، بهداشتی، تغذیه، پوشش و...) را ایجاد کند، و این معنای "قوامون" است. 🔹در اندیشه اسلام، تعیین جایگاه زن در مأموریت اوست. اگر زن را  در مأموریتش کمک کنیم، هم او را به حقوقش رسانده‌ایم و هم احترام و جایگاه او را حفظ کرده‌ایم. 🔹هنگامی كه در جامعه اسلامی به حقوق ذاتی و حقيقی زن بر اساس آيات و روايات عمل نكنيم، نتيجه اين می‌شود كه زنان برای دستيابی به حقوق اكتسابی و شأن و شخصيت كاذب، با الگوگيري از انديشه غرب در دفاع از حقوق زنان، با عنوان فمينيسم خود را در شرايط رقابت با مردان قرار می دهند و شعارهايی چون برابری‌طلبی و برتری زن بر مرد را سر می‌دهند. 🔹در چنين اوضاع آشفته‌ای زنان را در جامعه با نقشهایی که با روحیات و شخصیت زن متضاد است، می‌بينيم. 🔹همه اين مشكلات نتيجه آن است كه مدارس و دانشگاه‌های ما و حتی دبيرستان‌های اسلامی، نتوانسته‌اند ودايع الهی و مأموريت‌های نرم‌افزاری نهفته در وجود زن را به منصه ظهور برسانند و شكوفا کنند. 🔹در تربیت اسلامی باید ودایع وجودی دختر و پسر را با توجه به تفاوت مأموریت‌هایشان رشد داد. طبق فرموده قرآن باید خانه هایمان دانشگاه باشد: «وَ اجْعَلُوا بُيُوتَكُمْ قِبْلَةً وَ أَقيمُوا الصَّلاةَ» (یونس:87) حال کدام یک از ما خانه‌هایمان دانشگاه است؟! نه‌ دختر و نه پسرمان مأموریت‌های خود را نمی‌شناسند! 🔹به تعبير روايت، زنها سلاطين قلوب هستند و بر دلها سلطنت می‌كنند. بنابراين وظيفه ما اين است كه او را برای ايفای اين نقش بزرگ آماده ‌كنيم. باید استعدادهای زن شناسايی و شكوفا شود تا بتواند ودايع الهی را به منصه ظهور برساند. که اگر چنین شد دختر دیگر احساس درجه دو بودن ندارد، بلکه برای خود شخصیتی مستقل و متعالی قائل است و خود را در جایگاه اول معلم بشریت می بیند و برای رسیدن به این مقام و درخشیدن در چنین جایگاهی تمام تلاش خود را می کند. 🔹در چنین شرایطی دیگر نیازی ندارد که برای ارائه‌ی خود فقط به ظاهر و مدگرایی بپردازد و شخصیت خود را در پوشیدن فلان لباس یا حرکات و رفتارهای زننده بداند. چنین دختری به ازدواج نه تنها به چشم محدود شدن نمی نگرد بلکه به عنوان راهی برای زودتر رسیدن به آن مقام والا می نگرد و همسرش را در نقش مکمل و همراه خود (نه نردبان) در این مسیر می بیند و با اتکا به او این ماموریت خود را آغاز کرده و به سرانجام می رساند‌. 🔹اگر طبق تربیت اسلامی ودایع وجودی و ماموریت دختران در جهان هستی را به خوبی در دختران نهادینه کنیم، دختران چنان اعتماد به نفسی پیدا می کنند که نه تنها خود بلکه نسل بشریت را به اعلا درجه‌ی خود می رساند. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegr
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
am.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
✅ متن شــبهـه... هرکسی رو توی قبر خودش میذارن عیسی بـه دین خود، موسی بـه دین خود به ما چه ربطی بقیه تو جامعه چیکار میکنن! "من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش هر کسی آن درود عاقبت کار، که کشت." ✅ پاسخ. حق با شماست اگر گناه شما ربطی به دیگران نداشته باشد کسی حق تذکر دادن به شما ندارد و قطعا هیچ کسی را در قبر دیگری نمیگذارند ؛اما خیلی واضح است که اگر گناه من به دیگران مربوط باشد آنها حق تذکر به من را دارند مثل اینکه من بد رانندگی کنم یا پیش دیگران سیگار بکشم یا حرفهای مستهجن بزنم و... درنظر بگیرید تاثیر یک معتاد مجرد روی سرنوشت جامعه کمتر از موقعی ست که همان معتاد زن و بچه داشته باشد. بیشتر رفتارها و تصمیم های ما روی دیگران اثر دارد ؛چون ما در یک محیط "ایزوله" نیستیم و با آدمهای دیگه در ارتباطیم پس با احتمال زیاد روی زندگی دیگران تاثیر داریم. نڪته/1 بیماری را تصور کنید که سردرد دارد، او به پزشک مراجعه می‌کند، پزشک با معاینه این شخص عنوان می‌کند که برای مثال سردرد شما ناشی از فلان بیماری واگیردار است و با تجویز دارو در بهبودی وی می‌کوشد؛ آیا بیمار می‌تواند با بی‌ملاحظگی و حضور در اجتماع و در مواجهه با دیگران در هنگام عطسه جلوی دهان خود را نگیرد، به این بهانه که من خود درد بیماری را می‌کشم؟! مسلم است اگر بیمار مراعات حال دیگران را نکند ممکن است دیگران را در معرض بیماری قرار دهد، چه سهوی چه عمدی فرقی ندارد؛ مثلا فردی که مقید به حجاب نیست را تصور کنید مانند همان بیمار ویروسی‌ست که حضورش در اجتماع می‌تواند زمینه‌ساز آلوده شدن به گناه دیگران باشد، درست است که عواقب اخروی بدحجابی گریبان گیر عامل آن است اما عقوبت دنیایی‌اش یقه افراد جامعه را خواهد گرفت و آنان را در منجلاب فساد خواهد انداخت! پسرجوان با دیدن چنین خانم بدحجابی به گناه آلوده می‌شود و زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ مردان و جوانان با دیدن سر و وضع نامناسب بدحجابان هر گناهی مرتکب شوند در نامه اعمال دختر و زن بدحجاب نیز ثبت می‌شود: «آن‌ها باید روز قیامت، بار گناهان خود را به‌طور کامل بردوش کشند؛ و همچنین سهمى از گناهان کسانی که به خاطر جهل، گمراهشان مى‌سازند. بدانید آن‌ها بار سنگین بدى بر دوش مى‌کشند![نحل ۲۵] نڪته/2 داستان نوشتن یک کتاب از آنجا آغاز شده که روزی در یکی از ایستگاه های مترو در آمریکا یک مرد، زنی را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد و در تمام این مدت که زن از مردم کمک می‌خواسته است همه با بی اعتنایی کامل از این صحنه عبور می‌کردند و حتی یک نفر هم به این زن کمک نکرده بود. جامعه شناسان آمریکایی این مساله را یک معضل بزرگ در جامعه دانستند و دولت نیز بودجه ای را برای بررسی علت این اتفاق تصویب کرد. نویسنده کتاب می‌گوید در یکی از همایش‌ها، یک دانشمند مسلمان اندیشه ای را مطرح کرد که این اندیشه ایجاب می‌کند که افراد در جامعه نسبت به هم بی خیال نباشند و نوعی دغدغه عمومی را برای همه افراد در برابر کارهایشان در جامعه به وجود آورد. و بعد از این اتفاق مایک کوک  نوشتن کتاب (اندیشه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام) را آغاز می‌کند . نڪته/3 در منطق قرآن کریم اعضای یک جامعه پیوند ناگسستنی با یکدیگر دارند و رفتار هر کسی می‌تواند بر جامعه تاثیر خاصی داشته باشد و به همین خاطر نسخه های طلایی قرآن در موارد زیادی افراد را از بی توجهی در مقابل اشتباهات دیگران منع و سبب سعادت جامعه دانسته است در اینجا با بسنده به چند آیه به موضوع اشاره میکنیم... «باید از میان شما، گروهی - مردم را - به نیکی دعوت کنند و به کار شایسته وادارند و از زشتی بازدارند، وآنان همان رستگارانند» [آل‌عمران۱۰۴] «شما بهترین امتی هستید که برای مردم پدیدار شده‌اید: به کار پسندیده فرمان می‌دهید، و از کار ناپسند بازمی‌دارید، و به خدا ایمان دارید. و اگر اهل کتاب ایمان آورده بودند قطعاً برایشان بهتر بود؛ برخی از آنان مؤمنند و-لی- بیشترشان نافرمانند» [آل‌عمران110] پیامبـر اسلام میفرماید : یک فرد گنهکار، در میان مردم همانند کسی است که با جمعی سوار کشتی شود و به هنگامی که در وسط دریا قرار گیرد ،تبری برداشته به سوراخ کردن موضعی که در آن نشسته است بپردازد و هرگاه به او اعتراض کنند در جواب بگوید ؛من در سهم خود تصرف میکنــم! اگر دیگران او را از ایــن عمل خطرناک باز ندارند، طولی نمیکشد که آب دریا به داخل کشتی نفوذ کرده و یکباره همه ساکنان کشتی را به همراه کشتی در دریا غرق میکند. •تفسیرنمونه ،ج3 ،ص37• 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
❔استادی این شبهه را کرد که نماز قضاء در زمان پیامبر و امامان اصلا وجود نداشته ، بعدها علما به خاطر اهمیت نماز گفتن که هر کس نمازش قضاء شد باید قضاء اونو بجا بیاره ببینم درسته ❗️❗️ 💠💠 👌در صورتی که انسان نماز خود را در وقت معین چه از روی عمد و چه سهوا نخواند ، باید در خارج وقت آن نماز را کند ، و این مساله ای است که مورد جعل و تشریع پبامبر گرامی و امامان علیهم السلام قرار گرفته است و ادعای مطرح شده در پرسش ، کاملا بی اساس است . ❕پیامبر گرامی فرمود ؛ « هر کس خواب بماند و نماز فریضه را نخواند ، یا خواندن آن را فراموش کند ، باید هر زمانی که آن را به یاد آورد ، نمازش را قضاء کند و ای بر او نیست چرا که خداوند می فرماید ؛ « نماز را برای یاد من به پا دار » ( طه 14)» 📚مستدرک الوسائل ج 6 ص 430 ❕زراره از امام باقر علیه السلام سوال کرد ؛ « مردی بدون طهارت نماز خوانده است یا فراموش کرده نماز بخواند و یا خواب رفته است ، تکلیف نمازش چگونه می شود ؟ 🔹امام علیه السلام پاسخ داد ؛ « باید آن نماز را در هر ساعتی که به یاد آورد از شب یا روز کند » 📚التهذیب ج 2 ص 266 👌و فرمود ؛ « زمانی که نمازی را فراموش کردی یا بدون نماز خواندی ، قضاء کردن آن بر تو لازم است » 📚الکافی ج 3 ص 291 ❕این مضمون در روایات متعدد دیگری نیز شده است ؛ 📚وسائل الشیعه ج 8 ص 253 باب 1 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
❔آیه ای در قرآن است که می گوید درخت زقوم که غذای جهنمیان است شبیه سرهای شیاطین است ❗️این مثال یعنی چی ❕چند تا از ما سر رو دیدن که درخت زقوم به سر اونها تشبیه شده ❕❕ 💠💠 👌قرآن با اشاره به اینکه غذای جهنمیان ، خوراکی ناگوار درخت است می فرماید ؛ « درخت زقّوم طعام گنهكار است كه همانند فلز گداخته در شكمها مى جوشد، جوششى همچون آب سوزان (انَّ شَجَرَةَ الزَّقُّومِ طَعامُ الأثِيمِ- كَالمُهْلِ يَغْلِي فِي البُطُونِ- كَغَلْي الحَمِيم).» ( دخان 43_46) 👌و می فرماید ؛ «آيا آن (نعمتهاى جاويدان بهشت) براى پذيرايى بهتر است يا درخت (نفرت انگيز) «زقوم» ... آن درختى است كه از قعر جهنّم مى رويد، شكوفه هايش همچون سرهاى شياطين است- آنها (مجرمان) از آن مى خوردند و خود را پر مى كنند» (اذلِكَ خَيْرٌ نَزُلًا امْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ ... انَّها شَجَرَةُ تَخْرُجُ فِي اصْلِ الجَحِيم- طَلْعُها كَانَّهُ رُؤُسُ الشَّياطينِ- فَانَّهُم لاكِلُونَ مِنْها فَمالِئُونَ مِنْها البُطُونَ). ( صافات 62_66) ❕زقوم به گفته اهل لغت اسم گياهى است بسیار تلخ و بد بو و بد ؛ 📚مجمع البحرین ماده زقم ❔حال سوال اینجاست كه مگر مردم كله هاى شياطين را ديده بودند كه قرآن شكوفه هاى زقوم را به آن تشبيه مى كند؟ 👌آنچه به نظر مى رسد اين است كه اين تشبيه براى بيان نهايت زشتى و چهره تنفرآميز آن است، زيرا انسان از چيزى كه متنفر باشد در ذهن خود براى آن قيافه اى زشت و وحشتناك ترسيم مى كند، و به هر چه علاقه مند است براى آن قيافهاى زيبا و دوست داشتنى. ❕لذا در عكسهايى كه مردم براى فرشتگان مى كشند زيباترين چهره ها را ترسيم مى كنند و به عكس براى شياطين و ديوان بدترين چهره ها را، در حالى كه نه فرشته را ديده اند و نه ديو را. 🔹در تعبيرات روزمره بسيار ديده مى شود كه مى گويند فلان كس مانند عفريت است، يا قيافه ديو دارد! اينها همه تشبيهاتى است بر اساس انعكاسات ذهنى انسانها از مفاهيم مختلف، تشبيهاتى است لطيف و گويا. 📚تفسیر نمونه ج 19 ص 72 🔹به دیگر ؛ ❕تشبيه شكوفه هاى اين درخت به سرهاى «شياطين» با اينكه هيچكدام از مخاطبين اين آيات، نه شيطان را ديده بود، و نه كلّه شياطين را، شايد از اين نظر باشد كه هر چيز زشت و وحشتناكى را به «شيطان» تشبيه مى كنند، همانگونه كه هر موجود زيبايى را به «فرشته» تشبيه مى نمايند با اينكه هيچكس «فرشته» را نيز نديده است، زنان مصر درباره قيافه يوسف گفتند: « درست مانند فرشته»! (انَّ هذا الّا مَلَكٌ كَرِيْمٌ) (يوسف- 31). 👌و در استعمالات روز مره مى گوييم فلان شخص قيافه «ديو» دارد، با اينكه كسى ديو را نديده، بلكه اصولًا ديو يك موجود موهوم است. ❗️اينها همه تشبيهاتى است كه براساس ذهنيتى كه ما از مفهوم كلمه «فرشته» و «شيطان» داريم آمده است، و عموماً تشبيهاتى است رسا و گويا و زيبا. 👌به اين ترتيب «زقوم» نه تنها ناگوار و بد طعم و بدبو است، بلكه از نظر ظاهر نيز بسيار بد منظر است، به خلاف از گياهان سمّى دنيا كه ظاهر زيبايى دارند. 📚پیام قرآن ج 6 ص 329 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
❔ من نقل قولی از پیامبر و امام صادق خواندم در مورد پرنده ای بنام فاخته که هرگز اجازه لانه سازی وزاد و ولد در خانه به آنها داده نشود زیرا فاخته پرنده شومی است و مرگ را برای اهل درخواست میکند آیا صحت دارد این گفته ❕❕ 💠💠 👌فاخته یا همان کوکو ، پرنده ای است خاکی رنگ شبیه کبوتر و کمی کوچک تر از آن که دور گردنش سیاه دارد. 📚لسان العرب ج 2 ص 65_ معجم الوسیط ، ماده فخت ❕در روایات اسلامی از این پرنده ، به عنوان پرنده ای شوم یاد شده است که بهتر است از نگهداری آن در خانه ، شود . 🔷امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « در منزل پدرم امام باقر علیه السلام پرنده ای به نام فاخته بود که روزی امام باقر از او صدای صیحه ای شنید ، خطاب به اهل منزل فرمود آیا می دانید که چه می گوید ؟ گفتند خیر ، فرمود می گوید شما را از دست بدهم ، شما را از بدهم ( همه شما بمیرید ) »، امام در ادامه فرمود ؛ « ما تو را از دست می دهیم قبل از آن که تو ما را از دست دهی ...» 📚الکافی ج 6 ص 551 👌و فرمود ؛ « فاخته پرنده شومی است که آرزوی مرگ برای اربابش می کند ، او را از خارج کنید » 📚همان مدرک ❕در مقابل نسبت به نگه داری در منزل توصیه هایی در روایات ما وارد شده است . 🔹امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « در صورتی که کبوتر در منزل باشد ، آفتی از جن به اهل خانه نمی رسد زیرا سفهاء اجنه به وسیله کبوتر ، از انسان می شوند » 📚بحار الانوار ج 62 ص 18 👌و فرمود ؛ « کبوتر از انبیاء است » 📚همان مدرک ص 17 👌و فرمود ؛ « در منزل رسول خدا ، زوج کبوتر رنگی وجود داشت » 📚الکافی ج 6 ص 548 ❕البته نگه داشتن کبوتر در منزل ، با کبوتر بازی و کفتر بازی که امروز رائج شده است دارد ، نگه داری کبوتر در منزل مستحب است اما آنچه تحت عنوان کبوتر بازی شناخته می شود ، ناپسند است چرا که مستلزم آزار و اذیت همسایگان و دید زدن منزل آنها و ... می باشد که اموری خلاف شرع و تلقی می شود. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup