eitaa logo
نشریات تبلیغی
1.2هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.7هزار ویدیو
961 فایل
ارتباط با: مسئول نشریات تبلیغی @alireza31359 دبیر مقالات ماهنامه مبلغان @m_khalil ارتباط با سردبیر ماهنامه سفیر امین @Msafiramin مدیر اجرایی فصلنامه علمی مطالعات تبلیغ دینی @salek61 سردبیر ماهنامه خانواده مبلغان @esfahani_ess
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🍃﷽🍃🌸 ✋بیش از دویست مبحث اعم از قرآن ،احکام،شرح دعاها ویژه ماه مبارک رمضان ♦️شرح دعاهای ماه مبارک رمضان https://eitaa.com/fatemi222/8095 ♦️شرح اخلاقی آیات ده جزء اول https://eitaa.com/fatemi222/8078 ♦️شرح اخلاقی آیات ده جزء دوم https://eitaa.com/fatemi222/8079 ♦️شرح اخلاقی آیات ده جزء سوم https://eitaa.com/fatemi222/8080 ♦️انواع احکام روزه https://eitaa.com/fatemi222/12455 ♦️مسطورا ( ۳۰ منبر قرآنی) https://eitaa.com/fatemi222/12477 ♦️چهل موضوع قرآنی https://eitaa.com/fatemi222/6606 ♦️سی مبحث کوتاه قرآنی(سخنرانی کوتاه) https://eitaa.com/fatemi222/8043 ✍️با ارسال به دوستان در ثواب مطالعه و تدبر شریک باشیم🙏
نکته‌ها: 1. رباخوار، به كسى تشبیه شده كه شیطان او را خبط كرده است. «خَبط» به معناى افتادن و برخاستن و عدم تعادل به هنگام حركت است. 2. علامه طباطبایی در تفسیر آیه ۲۷۹ سوره بقره معتقد است شدتی که خداوند درباره مسأله ربا و رباخواری به کار برده، درباره هیچ یک از فروع دین غیر از تبرّی از دشمنان خدا، به کار نبرده است. 3. واژه ربا هشت مرتبه در قرآن تکرار شده است در این آیات خداوند حالات رباخواران را در قیامت به کسانی تشبیه می‌کند که بر اثر تماس شیطان دیوانه و مجنون گشته، خیر و شر خود را تشخیص نمی‌دهند و به عذاب خوارکننده الهی دچار خواهند شد. خداوند مال ربوی را از جمله اموالی دانسته است که فزونی نمی‌گیرد و برکتی در آن نخواهد بود. 4. انتقاد از رباخوارى، ربا گرفتن و ربا دادن، از ابتداى اسلام مطرح بوده است. در سوره روم كه در مكّه نازل شده است، مى‌فرماید: «وَ ما آتَیتُمْ مِنْ رِباً لِیرْبُوَا فِی أَمْوالِ النَّاسِ فَلا یرْبُوا عِنْدَ اللهِ» یعنى آنچه به قصد ربا مى‌دهید تا براى شما در اموال مردم بیفزاید، بدانید كه نزد خداوند افزون نمى‌شود. سپس در سورۀ آل‌عمران با فرمان‌ «لا تَأْكُلُوا الرِّبَوا» از آن نهى گردیده و بیشترین انتقاد از رباخوارى در همین آیات آمده است. ضمناً آیه‌ «وَ أَخْذِهِمُ الرِّبَوا وَ قَدْ نُهُوا عَنْهُ» ، یادآور مى‌شود كه در مذهب یهود نیز «ربا» حرام بوده، همچنان كه این حرمت در تورات ذكر شده است.
🌹🌹🌹ادامه نکته های آیه جزء سوم 🌹🌹🌹 نکته‌ها: 5. ربا و رباخواری در روایات نیز مورد نکوهش شدید واقع شده است. در این متون رباخوار،‌ ربادهنده، کاتب قرارداد ربا و شاهد قرارداد را مشمول لعن خداوند دانسته است. بر پایه این احادیث ربا از مهم‌ترین گناهان کبیره و از پلیدترین مشاغل معرفی شده است. پیامبر اسلام فرمودند: «در ربا هفتاد گناه است که آسان‌ترین آنها مانند زنا با محارم در خانه خدا است. یک درهم ربا در نزد خداوند بزرگ‌تر است از هفتاد بار زنا با محارم در خانه خدا» 6. تحریم ربا و شدتی که درباره آن در متون دینی آمده است، مستند به حکمت‌ها و دلائلی شده است. در متون اسلامی ظالمانه بودن ربا، نابودی کارهای نیک مانند قرض، تباهی اموال و ثروت‌ها، از بین رفتن فعالیت‌های اقتصادی سالم، تضعیف عواطف انسانی، محرومیت از تجارت صحیح، ترویج فرهنگ سود محوری و ایجاد اختلاف طبقاتی، از جمله حکمت‌های تحریم ربا دانسته شده است.
🌹🌹🌹متن بیانیه گام دوم مرتبط با موضوع آیه جزء سوم🌹🌹🌹 انقلاب اسلامی راه نجات از اقتصاد ضعیف و وابسته و فاسد دوران طاغوت را به ما نشان داد، ولی عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است. چالش بیرونی تحریم و وسوسه‌ها‌ی دشمن است که در صورت اصلاح مشکل درونی، کم‌اثر و حتّی بی‌اثر خواهد شد. چالش درونی عبارت از عیوب ساختاری و ضعفهای مدیریّتی است... راه‌حلّ این مشکلات، سیاستهای اقتصاد مقاومتی است که باید برنامه‌های اجرائی برای همۀ بخشهای آن تهیّه و با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت، در دولتها پیگیری و اقدام شود.
🌹🌹🌹جهاد تبیین مرتبط با موضوع آیه جزء سوم🌹🌹🌹 1. ایده بانکداری بدون ربا در مواجهه با گسترش روزافزون بانک‌ها و ارتقای نقش آنها در نظام اقتصادی کشورهای اسلامی برای جلوگیری از انجام عملیات بانکی ربوی، مطرح شد. اقتصاددانان مسلمان و قانون‌گذاران در کشورهای اسلامی برای پرهیز از ایجاد رابطه حقوقی میان سپرده‌گذاران و بانک‌ها بر اساس قرض ربوی به بازنگری در حکم حرمت ربا پرداختند و قوانینی بر کنترل سود و بهره تصویب کردند. 2. ربا انواع متفاوتی دارد و تفاسیر آن در اقشار و افراد متفاوت است، اما نوعی که ممکن است بیشتر مردم با آن سر و کار داشته باشند ربای قرضی به این معنی است که کسی چیزی را به دیگری قرض دهد و منفعتی بیش از آنچه داده تقاضا کند. همچنین برجسته‌ترین مسائل ربا در نظام بانکی را می‌توان در دو بخش اعطای تسهیلات، جریمه تأخیر و تمدید مهلت پرداخت بدهی بررسی کرد. فقها برای پاسخ‌گویی به نیازهای موجود در زمینه بانکداری، برای مشروع کردن فعالیت‌های بانک، راهکارهایی مانند دریافت کارمزد در قبال انجام عمل و تبدیل عقد قرض به عقد بیع، ارائه دادند. 3. تأسیس بانک‌ها و موسسات مالی اسلامی برای پرهیز از ربا در سیستم‌های مالی، اقدام دیگری بود که توسط برخی از اقتصاددانان مسلمان انجام شد. اولین اقدامات در این زمینه تأسیس بانک ذخیره اسلامی توسط احمد نجار در مصر بود و بعد از آن در کشورهای دیگری مانند پاکستان، مالزی و عربستان نیز این روش پیگیری شد. 4. طرح بانکداری بدون ربا در جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک ضرورت تشخیص داده شد و در یک پروسه چند مرحله‌ای با ملی کردن بانک‌ها در خرداد سال ۵۸ شروع و با تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال ۱۳۶۲ش و اصلاح آن در سال ۱۳۶۸ش پیگیری شد. 5. برخی علما و مراجع بزرگوار به بانک‌ها انتقاد کرده و برخی از مصوبات بانکی مانند جریمه دیرکرد را، از مصداق‌های ربا دانسته‌اند:آیت‌الله مکارم شیرازی: «در دنیای امروز بانکداری اسلامی، وجود بانک یک ضرورت است و اساسا بدون بانک نمی‌توان مبادلات و فعالیت‌های بزرگ اقتصادی کرد و زندگی بدون بانک بسیار سخت است. بانکداری از غرب به کشور آمده و ما از غرب پیروی کردیم؛ باید بانکداری را اصلاح و اسلامی کنیم؛ هر کاری می‌کنیم از طرف دیگر بوی غرب می‌دهد، خیلی کار می‌خواهد تا بانکداری تبدیل به اسلامی شود. نکته مهم اجرای بانکداری اسلامی است، بانک‌ها گوش به بانکداری اسلامی نمی‌دهند؛ هرچه می‌گوییم به قانون بانکداری اسلامی عمل کنید گوش نمی‌کنند، این مسئله را بارها تذکر دادیم، ولی عملی نشد. مسئولین برخی بانک‌ها می‌خواهند درآمد بیشتر داشته باشند و مقید به بانکداری اسلامی نیستند. مشکل دیگر دور زدن قانون بانکداری اسلامی است، بانک‌ها به بهانه‌های مختلف کلاه درست می‌کنند و قانون را دور می‌زنند.» همچنین آیت الله سبحانی در دیدار با مدیرعامل یکی از بانک‌های دولتی در بخشی از سخنان خود اظهار کردند: «مسئله دیرکرد وام، نگران‌کننده است و قالب استفتائات مردم در همین رابطه است و نشان می‌دهد جامعه از این بابت دچار خسران شده که موجب ناراحتی بوده و لازم است فکری برای حل این مشکل کرد.
7.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻تواضع و خاکساری شهدا، برگرفته از آموزه‌های قرآن بود 🎙حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان 🔰کانال نشـــــریاٺ تبلیـغے https://eitaa.com/mobaleghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️افطار سینه زن ها، با گریه می شود باز ▫️نوکر به یاد ارباب، آب و غذا گرفته 🎙حاج منصور ارضی 🤲 مجموعه استوری موشن ؛ 🔰کانال نشـــــریاٺ تبلیـغے https://eitaa.com/mobaleghan
▪️مرحوم حاج سید احمد خمینی:هر کس بین اطاعت از مقام معظم رهبری و امام راحل تفاوت قائل باشد، در خط آمریکاست/می‌خواستند مرا در مقابل آیت الله خامنه‌ای قرار دهند توی دهانشان زدم ▪️گرامیباد 25 اسفند سالگرد رحلت حاج احمد خمینی اللَّهُم‌َّصَلّ‌ِعَلَی‌مُحَمَّد‌ٍوَآل‌ِمُحَمَّدوعَجِّلْ فَرَجَهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘می دانستید مؤسس درمانگاه قرآن و عترت قم که خواستند با ماجرای پیش آمده در آن، نسبت به روحانیت نفرت پراکنی کنند یک روحانی و عالم دینی بوده است؟ مرحوم آیت الله شیخ عبدالله مجد فقیهی با کمک خیّرین آن زمان در سال ۱۳۴۶ این درمانگاه را که شاید قدیمی ترین درمانگاه قم باشد تأسیس کرد. https://eitaa.com/ostovarmeymandi
سطر پنجم 💐 گـل و گـل‌چین 🔰 سطر سطرِ 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
7.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*این هشدار واقعیه!* هم میهنان گرامی، شما رو بخدا قسم در هنگام رانندگی احتیاط کنید! ‌ 🌹🌹🌹🌹