eitaa logo
نشریات تبلیغی
1.1هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.9هزار ویدیو
870 فایل
ارتباط با: مسئول نشریات تبلیغی @mmoball سردبیر ماهنامه مبلغان ارتباط با سردبیر ماهنامه سفیر امین @Msafiramin مدیر اجرایی فصلنامه علمی مطالعات تبلیغ دینی @salambarhosain دبیر اجرایی ماهنامه خانواده مبلغان
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
🍃🌼﷽🌼🍃 🎋هرصبح، یک حدیث🎋 💠امام رضا علیه السلام می فرمایند: ✍🏻از گنج های بهشت است:نیکی کردن،پنهان کاری در اعمال نیک،شکیبایی بر بلا های سخت و عدم اظهار گرفتاری ها و مشکلات. 📚عیون اخبار الرضا،ج2،ص38 🔹روز چهارشنبه متعلق به امام رضا علیه السلام می باشد. 🍃🌺🍃 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
☑️پازل اقامه دین و حضور اجتماعی روحانیت چگونه تکمیل می‌شود؟ 🔻علیرضا محمدلو، طلبه درس خارج و دانشجوی دکتری فلسفه علوم اجتماعی: 🔸«تامپسون» در پاسخ به پرسش سنت چیست و چگونه باید خصوصیات آن را درک کرد؟چهار وجه سنت را از هم تمیز داده است؛ وجه هرمنوتیک(چارچوبی برای درک جهان) وجه هنجاری(الگوهایی راهنمای عمل) وجه مشروعیت(منبع حمایتی برای اعمال قدرت) و وجه هویت(راهی برای ایجاد شخصیت). 🔸به نظر می‌رسد اگر در عبارتی دقیق‌تر، سنّت را مابازاء دین تعریف کنیم و کارکردهای مشابهی را برای نهاد دین و روحانیت قبول کنیم، ایرادی متوجه این مسأله نباشد. در تعریف اندیشمندان مسلمان نیز، مجموعه باورها، ارزش‌ها و احکام را ارکان و ماهیت دین برشمرده‌اند که تقریبا همطراز با نگاه تامپسون به سنت از منظر صورت‌بندی و کارکردی است. 🔸با این تعریف و رویکرد به دین، مأموریت روحانیت هم تا حدودی روشن می‌شود. اگر دینداری، تبلیغ دینداری و اقامه دینداری را سه وظیفه راهبردی حوزه و روحانیت بدانیم، به لحاظ کارکردی بایستی آن چهار محور را به عنوان عوامل، فرایند یا نتایج اقامه دین با خود داشته باشد. 🔸حال با این اوصاف از دین و مأموریت‌های روحانیت، در مواجهه با مسأله مستحدثه‌ای چون غائله اخیر این نهاد چگونه عمل کرد؟ آیا انتظارات را به صورت حداکثری برآورده کرده یا به لغزش‌ها، غفلت‌ها و فواصلی نابجا از مواضع، راهبردها و کنشگری‌های مورد توقع مبتلا شد؟ به نظر این نوشتار انتظارات از حوزه و روحانیت محقق نشد و دچار روزمرگی یا نگاه کاریکاتوری به مأموریت‌ها و تعارف در پذیرش مسئولیت‌ها گردید که چرایی آن را در نوع نگاه به دین و کارکردهایش باید جستجو کرد. 🔸فارغ از مقدمات بعیده و حدوسط‌های طولانی و در یک آنالیز فشرده از ابعاد چهارگانه دین و روحانیت، همانطور که بیان شد، بعد از انقلاب، وجه هرمنوتیکی و تفسیری دین که از ابتدای امر، مورد توجه بود و در دهه شصت و هفتاد بعد انقلاب هم از پس هجمه‌های شدید شبهات کلامی و فلسفی موفقیت‌هایی به دست آورد. تربیت یافتگان فاضل، مؤسسات فخیم و کتب علمی فراوان از نتایج مثبت چالش‌های وجه هرمنوتیکی دین و سنت بعد از انقلاب بود. 🔸بعد هنجاری دین نیز رشد و اقبال بالایی را به صورت نهادی تجربه کرد و تریبون‌های متعدد و منابر تبلیغی و گفتمان عام حوزه و روحانیت در فضای تبلیغی، با رویکرد سبک زندگی ساماندهی شد. هرچند این گفتمان بعد از دهه هفتاد و با ظهور رسانه‎های مجازی اولا بروزرسانی از جهت فرم و کارکرد نشده و ثانیا در ساحت فردی و شهروندی باقی ماند. 🔸وجه مشروعیت بخش دین و کارکرد آن در قدرت که ما به مشارکت در اقامه دین ترجمه می‌کنیم هم متأسفانه به حضور روحانیت در مناصب اجرایی(بیشتر) و تقنینی(کمتر) تقلیل یافت. در حالی که دین و روحانیت بایستی در فرایند نظام‌سازی و فرایندپردازی حضور چابک‌تری نشان می‌داد و این وجه از کارکرد دین نیز دچار مغالطه و به تعبیری اشباع کاذب شد. 🔸وجه هویت‌بخش دین در غائله اخیر بیشتر خود را نشان داد؛ چه در ساحت هواداران و چه در ساحت معترضین، فریب خورده‌ها و اغتشاگران. با این ترجمه که از دهه هشتادی‌ مدافع و دهه نودی‌ سلام فرمانده‌خوان(که اکثریت بودند) تا هلیاها و اسکیت‌سواران نوجوان خیابان چمران و...(اگرچه کم بودند) و تمام آن اقلیتی که تحت تأثیر شبکه‌های مجازی، در ناآرامی ها شرکت کردند، بایستی از این وجه دین بیشتر سیراب شوند. 🔸به نظر می‌رسد که روحانیت در حوادث اخیر به دلیل غلبه وجه هرمنوتیکی و مواجهه ضعیف با وجه هنجاری(تمام دین را به تمام مردم نگفتیم و تردیدها را شفاف نکردیم و شبهات لایف استایل را نصفه رها کردیم) در ساحت حل مسأله و در جایگاه بخشی از راه حل قرار نگرفت. 🔸از سویی نیز در وجه مشروعیت بخش و اتصال با قدرت نیز شایسته بود پیشتاز و پیشران عمل می‌کرد و فارغ از کلیشه‌های رسمی همچون سخنگوی دولت به دل جمعیت معترض و مردد و سرگردان و مستشکل می‌زد که نرفت و نزد و از قافله ری‌برندینگ و ارائه تصویر نو و ماندگار از روحانیت جا ماند. 🔸البته که در غائله اخیر وجه هنجاری دین بهانه شد تا وجوه سه‌گانه به چالش کشیده شود؛ ولی روحانیت در باد و یاد قوت وجه بینشی توقف کرد و غافلگیر شد. هرچند که پیشفرض پیچیدگی جنگ ترکیبی امروز کاملا مورد پذیرش است. 🔸کوتاه سخن آنکه روحانیت برای اقامه دین سزاست که از مقام فیلسوف به ساحت راهبردنویس فرهنگ و استراتژیست قانون و کنشگر عدالت تغییر وضعیت دهد‌ تا اقامه دین را تضمین کند. جدای از بازیگری درست در وجه مشروعیت بخش قدرت، در بعد هویت‌ساز نیز میدان تبلیغ و فرهنگ‌سازی را جدی‌تر از گذشته و با امتداد مجازی و میدانی وسیع تری دنبال کند تا از فرایند برساخت افکارعمومی کنار گذاشته نشده و منزوی نشود. اقامه دین در عصری نو، با «ارائه تمام وجوه روحانیت» ممکن است تا از خطر تحریف و انزوا در امان بماند. 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
✍🏻حجت‌الاسلام دکتر محمدعلی رنجبر (دکتری علوم سیاسی با گرایش مطالعات بین الملل) نمی دانید در این تهدیدها و ابتلائاتی که برای کشور پیش می آید چه فرصت های عجیبی به وجود می آید اینرا کسی برای شما می گوید که در این 60 روز چهارگوشه کشور را رفته است، فضای کلی منطقه و جهانی را رصد کرده است، با مردم بازار و خیابان، نخبگان حوزه و دانشگاه، مسئولین محلی، ملی و فراملی، صحبت کرده است، حرفها را شنیده و به تاریخ پدیده ها در گستره تاریخ مراجعه کرده و از همه مهمتر اینکه روایت قرانی حوادث را مورد بررسی و کنکاش قرار داده است. فرصت پاکسازی سلولهای خفته از غرب و شرق کشور، برای اینکه راه ارتباطی شرق آسیا به غرب را سریعتر آماده کنیم، فرصتی تاریخی برای ماست. این فرصت آنقدر طلایی است که اگر لازم باشد، کاملا آماده هستیم تا با ورود به عراق منطقه ای حائل درست کنیم. فراموش نکنید که غرب در طراحی خودش برای ایجاد کشوری به نام کردستان ناموفق بوده و برخی کردها اینرا از چشم ما می بینند لذا طبیعی است که به زعم خودشان بخواهند انتقامی بگیرند اما بدانید استاد جنگ های شهری ما هستیم. نکته پایانی متاسفانه اینهایی که صبح تا شب، مدیریت کلان نظام را زیر سوال می برند همانهایی بودند که ابتدای شروع بحران سوریه کاملا ناامید بودند و مدیریت کلان حاج قاسم را زیر سوال می بردند و می گفتند کار سوریه تمام است اما دیدید چه شد! و ما استاد این نوع جنگ هاییم! ما بر اساس برنامه در حال پیش روی هستیم و عرض کردم هر چقدر اینها رادیکالتر شوند برای ما بهتر است و فرصت تاریخی نصیبمان می شود. 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ من با تجربه این را می‌گویم که میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست. اما شرط آن، این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم. ۹۷/۰۳/۱۷ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
🔹 هرکس قیام کرد برای این‌که عدالت ایجاد کند، حکومت عدل ایجاد کند، سیلی خورد. ابراهیم خلیل‌الله چون قیام کرد برای عدالت سیلی خورد و او را به آتش انداختند. پس ما گله‌ای نداریم که چون قیام کردیم برای اقامهٔ عدل، برای حکومت عدل، برای حکومت اسلامی، سیلی بخوریم. 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
🚨 عاقبت عجیب فردی که به رهبرانقلاب و حاج قاسم توهین کرد اینجانب استاد حوزه و نویسنده کتاب دکل هستم. چند روز پیش یک نفر بهم پیام داد و کلی به و فحش‌های رکیک داد و توهینهای زشتی کرد.😔 بهش پیام دادم اگر ایرادی نداره باهم گفتگو کنیم اما باز به توهینهای خود ادامه داد. ایندفعه سعی کردم از در دیگری وارد بشم تا بدونم مشکلش چیه. متاسفانه برخی از ماها با دیدن چنین برخوردهای زشت از طرف مخاطب زود جبهه میگیریم و طرف را از خود دور میکنیم. سعی کردم از الفاظ محترمانه استفاده کنم. به او گفتم ببین برادر عزیزم من هموطن تو هستم منو برادر و سنگ صبور خودت بدون. باور کن از فحشهایی که به رهبرم و شهید سلیمانی دادی اصلا عصبانی نشدم. من فقط دلم میخواد باهات حرف بزنم. ولی باز توهین کرد. خب بنده تجربه زیاد داشتم میدونستم با اینکه باز داره توهین میکنه ولی جملات محترمانه‌ی من اثر خودشو به تدریج میذاره. بار دوم بهش گفتم ببین برادرم من و تو مال یک خانواده هستیم مسلمانیم اگر گرفتاری خاصی داری اگر گره‌ای به کارت افتاده بگو تا برات حلش کنم اگر بیکاری اگر با همسرت مشکل داری و .... من مشاور هستم و وظیفه خودم میدونم که خادمی کنم برای یک مسلمون و برادر دینی خودم. یکدفعه در کمال ناباوری دیدم لحنش عوض شد و گفت بخدا بیکارم با چند تا بچه. بیمه‌ام رو قطع کردن و شروع کرد مشکلاتش را ردیف کردن. سرتونو درد نیارم خلاصه بگم همین فردی که زشت‌ترین فحش‌ها رو می‌داد الان یه دوست خوب برای منه😉 و با ترفندهایی مشکل شغلش را هم حل کردیم. همه را گفتم که به این نکته اشاره کنم که آهای دوستان انقلابی، آهای طلبه آهای دانشجوی فعال آهای بسیجی آهای معلم بخدا جوونها و مردم ما اکثرشون اگر نگم همه‌شون با پنج دقیقه گرم گرفتن و ایجاد رابطه صمیمی از طرف امثال ماها دلشون آروم میشه حالا چه برسه به اینکه مسائل نظام و انقلاب رو براشون تبیین کنیم و شبهاتشون رو جواب بدیم. 🗣 ✍ تخریب‌چی 🚨تخریب‌چی، کانال اخبار خاص 🆔 @takhribchi110 🆔 @takhribchi110
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
✳ با یاوه‌گوها همنشين و همصدا بوديم! 🔻 در سوره‌ی مدّثر آمده است که بندگان شایسته‌ی خدا در بهشت‌های خود از گناهاکاران با حالت تعجب می‌پرسند که: چه چیز باعث شد تا سلوک و سیر شما به این منزلگاه ختم شد؟! 🔸 فِي جَنَّاتٍ يَتَساءَلُونَ[۴۰]؛ عَنِ الْمُجْرِمِينَ[۴۱]، ما سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ[۴۲]؟! ❗️در پاسخ گويند كه ما ملتزم به فرائض و فرامین الهی نبودیم و آنچه درخور عبد بودن بود آن را انجام ندادیم... تا جایی که گویند: 🔸 وَ كُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخائِضِينَ[۴۵] ‼️ و ما با همنشين و همصدا بوديم. #⃣ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
✳️ خودت را خرج چه می‌کنی؟ 🔻 انسان نمی‌تواند آرام بگیرد. حتی راکدترین آدم‌ها طالب چیزی هستند که امروزه ندارند. آدمی هیچ‌وقت در آنچه دارد خلاصه نمی‌شود. این خصوصیت اوست که به بیرون از خودش، بیرون از حالش و جدای از امروزش فکر می‌کند. 🔸 ...پس در این بحثی نیست که انسان، و در حال است. بحث در این است که به سمت چه چیزی حرکت می‌کند؟ «فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ» (تکویر، ۲۶) کجا می‌رود؟ به چه روی می‌آورد؟ می‌خواهد با چه چیزی پیوند بخورد؟ و حتی اگر خودش را خرج می‌کند، می‌خواهد آخرین خط وجود او چه چیزی را امضا کند؟ با آن امضایی که می‌کند، می‌خواهد چه چیزی را تثبیت کند و به‌دست بیاورد؟ اگر خودش را می‌دهد، چه چیزی را به‌دست می‌آورد؟ 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۲۴ و ۲۵ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺وسط زندگی و آزادی یک زن بی پناه میبینم! 🌷شعر خوانی احمد بابایی در خصوص فتنه اخیر ☫اکبر
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 لحظاتی از تعویض ضریح مطهر حضرت رقیه سلام الله علیها و رسیدن به قبر اصلی حضرت گُلی که خاک خرابه مزار و تربت اوست سه ساله‌ای است که زینب اسیر همّت اوست ز نسل بت‌ شکن مکّه است این دختر شکستنِ بت شامی به دست قدرت اوست التماس دعا