شب سوم
ادامه شرح حدیث
در بند دوم حدیث رسول الله فرمودند که قبر تاریک است برای خود چراغی بیاورید
چراغ قبر نماز شب هست
رسول خدا صلي الله عليه و آله
اَلرَّكْعَتانِ فِى جَوْفِ اللَّيْلِ اَحَبُّ اِلَىَّ مِنَ الدُّنْيا وَما فِيْها.
دو ركعت نماز در دل شب پيش من از دنيا و آنچه در آن است محبوبتر است.
بحارالأنوار، ج 87، ص 148
سَمِعْتُ رَسُولَ اللّهِ صلي الله عليه و آله يَقُولُ: مَا اتَّخَذَّ اللّهُ اِبْراهِيمَ خَليلاً اِلاّ لاِِطْعامِهِ الطَّعامَ، وَصَلاْتِهِ بِاللَّيْلِ وَالنَّاسُ نِيامٌ.
از رسول خدا صلي الله عليه و آله شنيدم كه مى فرمود: خداوند متعال ابراهيم عليه السلام را جز بخاطر دو كار دوست و خليل خود انتخاب نكرد:
۱ ـ اطعام دادنش
۲ ـ نماز شب خواندش هنگامى كه مردم خوابند.
بحارالأنوار، ج 87، ص 144
رسول اكرم صلى الله عليه و آله
رَكْعَتانِ يَرْكَعُهُما اِبْنُ آدَمَ فِى جَوْفِ اللَّيْلِ الآخِرِ خَيْرٌ لَهُ مِنَ الدُّنْيا
وَما فِيها، وَلَوْلا اَنْ اَشُقَّ عَلى اُمَّتِى لَفَرَضْتُهُما عَلَيْهِمِ.
دو ركعت نمازى كه انسان در دل آخر شب بخواند از دنيا و آنچه در آن است بهتـر است
و اگر بـر امّتم دشوار نبود آن دو ركعت را بر آنان واجب مى كـردم.
كنز العمال، 7/21405
حضرت آیت الله آقای مرعشی به من میگفتند در راه کربلا و آقا سید محمد خدمت امام زمان رسیدم. آقا امام زمان تلطف کردند و به من آب دادند و به من لطف کردند و مرا نصیحت کردند. نصیحت این بود که فرمودند: ننگ است بر شیعیان ما که نماز شب نخوانند
حجة الاسلام و المسلمين حاج شيخ علي محدث زاده نقل کرده يک روز صبح پدرم برخاست و شروع به گريه کرد از وي پرسيدم چرا گريه ميکنيد؟ فرمود: براي اين که ديشب نماز شب را نخواندم، عرض کردم: پدر جان نماز شب که واجب نيست مستحب است، شما که ترک واجب نکردهايد چرا اين طور گريه ميکنيد؟ فرمود: فرزندم نگراني من از اين است چه کردهام که بايد توفيق نماز شب از من گرفته شود.
مرحوم علامه طباطبایی فرمود آقای قاضی به من توصیه کردند دنیا میخواهی نماز شب آخرت هم میخواهی نماز شب بخوان
#اهل_بیت
#پیامبر_اکرم
#نماز_شب
#قبر
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
شب چهارم
بسم الله الرحمن الرحیم
در بند سوم حدیث رسول الله میفرمایند
قبر خانه ای خاکی است برای خود فرشی بفرستید
و فرش قبر اعمال نیک است
این اتمام حجتی است برای کسانی که میگویند ایمان کافی است و عمل چندان مهم نیست
دلت پاک باشه همه چیز حله
حق الله رو میبخشه حق الناس را نه
اگر این طور باشد ما از امیرالمومنین و امامان جلو زدیم و بردیم
آنها اعمالشان را انجام دادند و ما عمل نکرده به بهشت میرویم
نشانه ی دل پاک این است که عمل پاک انجام دهی
کسی که برای خدا ارزش قائل نیست و اوامر الهی را انجام نمیدهد به مردم رحم میکند؟
حق الناس را همین اهل نماز و مسجد و کسانی که متدین هستند رعایت نمیکند وگرنه کسی که نماز نمیخواند برایش مهم نیست از کجا پول می آید
قالَ رَسُولُ اللَّهِ ص تَقَبَّلُوا لِی بِسِتٍّ أَتَقَبَّلْ لَکُمْ بِالْجَنَّةِ إِذَا حَدَّثْتُمْ فَلَا تَکْذِبُوا وَ إِذَا وَعَدْتُمْ فَلَا تَخَلَّفُوا وَ إِذَا اؤْتُمِنْتُمْ فَلَا تَخُونُوا وَ غُضُّوا أَبْصَارَکُمْ وَ احْفَظُوا فُرُوجَکُمْ وَ کُفُّوا أَیْدِیَکُمْ وَ أَلْسِنَتَکُمْ.
شش توصیه را از من قبول کنید تا من هم بهشت را برای شما ضمانت کنم:
1) هرگاه سخن گفتید دروغ نگویید.
2) هرگاه وعدهای دادید برخلاف آن عمل نکنید.
3) هرگاه امانتی به شما سپرده شد خیانت نکنید.
4) چشمان خود را [از حرام] فرو بندید.
5) پاکدامن باشید.
6) دست و زبان خود را [از حرام] نگه دارید.
خصال شیخ صدوق، ج۱، ص۳۲۱
#اهل_بیت
#پیامبر_اکرم
#صفر
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️
شب پنجم
ادامه شرح حدیث
پیامبر اکرم(ص) فرمودند:قبر خانه ای است که با فقر وارد آن می شوید پس گنج ارزشمندی برای خود بیاورید
ما که میمیریم ثروتمند هم که باشیم تمام پول و خانه و ماشین و زمین و .... در اینجا میماند و چیزی با خود نمیبریم
یکی از پادشاهان وصیت کرده بود مرا از کنار خزانه های طلایم تشییع کنید تا مردم ببینند طلاهایم جلوی مرگم را نگرفت و دستم را از تابوت بیرون بگذارید تا ببینند حتی یک سکه هم با خود نمیبرم
گنجی که در عالم برزخ و قیامت به درد ما بخورد
رسول اکرم(ص) فرمود:گنج کلمه ی لا اله الا الله است
شعار اسلام و شروع اسلام با لا اله الا الله بود
اما آیا ذکر زبانی فقط؟؟؟
فقط بر زبان لغلغه کنیم و تسبیح دستمان بگیریم کافیست؟
نقل کردند استادی شاگردان بسیار زیادی داشت علم و تقوای او زبانزد خاص و عام بود یک روز مریدان و شاگردان برای اینکه استاد را از تنهایی بیرون بیاورند یک طوطی سخنگو برایش خریدند
طوطی که شب و روز در اتاق شیخ بود تمام اذکار و دعاها و مناجات هایی که شیخ انجام می داد تکرار می کرد
روزی گربه داخل منزل آمد و طوطی را گرفت شیخ بسیار ناراحت بود و گریه میکرد شاگردان و مریدان گفتند که ناراحتی ندارد ما یک طوطی زیبا تر و بهتر برایت می خریم در شان شما نیست برای یک طوطی گریه کنید استاد گفت من برای طوطی گریه نمیکنم دیدم زمانی که گربه او را می گرفت بسیار داد و فریاد و سر و صدا می کرد و خبری از آن ذکر ها نبود فهمیدم که ذکر لا اله الا الله گفتن طوطی فقط روی زبان بود و هنگام مرگ و درد تمام آن را فراموش کرده بود و فقط سر و صدا می کرد من از این گریه می کنم که شاید هفتاد سال عبادت و ذکر گفتنم مثل همین طوطی روی زبان بوده باشد لحظه مرگ آن را فراموش کرده و فقط داد و فریاد کنم
لا اله الا الله گنج قبر است به شرطی که واقعاً به هر کسی جز خدا نه بگوییم وقتی بین دستور الهی و حرف مردم گیر کردیم سمت حرف خدا برویم حرف مردم و رسم و رسوم و قول و قرار و همه و همه اگر ضد اوامر خداوند متعال باشد اگر حرف خدا را زمین نداختیم آن وقت گفته ایم لا اله الا الله
کسانی که تسبیح دست میگیرند و ذکر میگویند زیاد است
#اهل_بیت
#پیامبر_اکرم
#لا_اله،_الا_الله
##صفر
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
با سلام و عرض پوزش
از دیروز در شهر ما اینترنت قطع بود و نشد منبر شب ششم را ارسال کنم
شب ششم و هفتم با هم تقدیم میشود👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
شب ششم
پیامبر(ص) فرمود:قبر خانه ی مارهاست برای خودتان پادزهری بیاورید
پادزهر صدقه است
✍️در روایات برخی گناهان به صورت هایی مجیک شده است
مثلا خوردن مال یتیم به خوردن آتش
غیبت کردن به خوردن گوشت برادر مومن
گناهانی هم به شکل مار در قبر به انسان اذیت می کنند
راه غلبه بر این مورد صدقه دادن است
آن هم در این اوضاع اقتصادی
لازم هم نیست پول زیادی داشته باشیم بلکه چند نفری این کار را بکنیم
میتوانیم سری به مغازه ها بزنیم برویم دفتر حساب مغازه دار را نگاه کنیم و به اندازه ی مبلغی از حساب فقرا کم کنیم
اما فقط کمک مالی صدقه نیست
صدقه ی معنوی هم داریم
شاد کردن دل مومن،لبخند و خوش رویی،آموزش قرآن،کمک به برپایی جلسات مذهبی که دین را در آن به مردم یاد می دهند و...
اینها بهترین صدقات می باشند
صدقه نه تنها در قبر به دادمان میرسد بلکه در دنیا مرگ بد و ناگهانی را از بین میبرد
حضرت عیسی (ع) با حواریون از کنار خانه ای رد می شدند که از سر و صدای آن معلوم بود مجلس شادی است
حضرت فرمود فردا اینجا عزاخانه است
فردا اصحاب رفتند برای کنجکاوی دیدند که هیچ صدای عزا از خانه بلند نیست
خبر به این پیامبر بزرگ رسید
حضرت آمدند و داخل منزل شدند کنار فرش را بلند کردند دیدند یک مار بزرگ آنجا مرده است
حضرت فرمود این قرار بود شب شما را در حال خواب نیش بزند اما صدقه ای داده بودید رفع بلا کرد
یکی از نشانه های مومن صدقه دادن است
#اهل_بیت
#پیامبر_اکرم
#صفر
#صدقه
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
4_5780872087442818868.mp3
9.3M
شب هفتم
توصیه های رسول اکرم(ص) به مسلمانان
استاد ماندگاری
#اهل_بیت
#پیامبر_اکرم
#امام_حسن
#امام_حسین
#امام_رضا
#اربعین
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
May 11
4_397521844837548112.mp3
17.34M
شب هشتم
چقدر شبیه امام حسن مجتبی(ع) هستیم؟
استاد ماندگاری
#اهل_بیت
#پیامبر_اکرم
#امام_حسن
#امام_حسین
#امام_رضا
#اربعین
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
نگرانی های پیامبر گرامی اسلام2.pdf
485.1K
🔖فیش منبر 🔖
#پیامبر_اکرم صلی الله علیه و آله و سلم
🔻موضوع 👇
📌نگرانی های پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله
💠جلسه دوم 💠
◀️9-پول پرستی و درآمدهای نامشروع
◀️10-عشق به دنیا و رفاه زدگی
◀️11-نفاق
◀️12-تفرقه
◀️13-باورهای سست
◀️14-هوا پرستی به جای خداپرستی
◀️15-گمراهان در پوشش هدایت گران
◀️16-واژگونی و بی رنگ شدن ارزش ها
◀️17-ترک امر و نهی
◀️18-مصرف مواد مخدر
◀️19-ریاکاری و تظاهر
◀️20-فتنه های فراگیر
◀️21-سران بی کفایت
نگرانی های پیامبر گرامی اسلام1.pdf
428K
🔖فیش منبر 🔖
#پیامبر_اکرم صلی الله علیه و آله و سلم
🔻موضوع 👇
📌نگرانی های پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله
💠جلسه اول💠
◀️1 سرنوشت رهبری
◀️2 مظلومیت اهل بیت علیهم السلام
◀️3هواپرستی امّت
◀️4.دنیا زدگی
◀️5.فتنه و گمراهی
◀️6.سلطه و نفوذ منافقان
◀️7جعل و نسبت های دروغ
◀️8.تکذیب تقدیر و تصدیق نجوم
بسم الله الرحمن الرحیم
پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) فرمودند:
مَن أحَبَّ أن یَلقَى اللَّهَ ضاحِکاً مُستَبشِراً فَلیَتَوَلَّ عَلِیَّ ابنَ مُوسَى الرِّضا(ع)... فهؤلاء مصابیح الدُّجی وَ اَئِمَّة الهُـدی، وَ اَعلامِ التُّقی، مَن أحبهم و تولاّهم کنت ضامناً لهُ علی الله تعالی بالجنّة
«بحارالانوار، جلد 36، صفحه296»
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: کسی که دوست بدارد خندان، خداوند را ملاقات کند، باید محبت و ولایت علی بن موسی الرضا علیه السلام را داشته باشد.
🌟نشانه محبت اهل بیت⭐️
فاطمه جان:
برخی از این نشانه ها با توجه به سخنان امام علی علیه السلام عبارتند از:
1 - محبت توام با عمل و تقوا
دوست داشتن اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تقوای الهی و دلی پاک می خواهد. شیدای اهل بیت علیهم السلام باید دوستی خویش را در عمل نشان دهد وگرنه علاقه ظاهری نمی تواند چندان تاثیری در زندگی انسان داشته باشد.
علی علیه السلام می فرماید: «من احبنا فلیعمل بعملنا و لیتجلبب الورع; (۱) هر که ما را دوست دارد باید مثل ما عمل کند و لباس پرهیزگاری را جامه و پوشش خود قرار دهد.»
ورع و تقوی و دوری از گناه باید سرلوحه زندگی محبان اهل بیت علیهم السلام باشد تا بتوانند عشق پاکان را در دل خود جای دهند و گرنه دلی پر از شوق گناه را چطور می توان جایگاه و ظرف محبت اولیاء الهی قرار داد. شیفتگان اهل بیت علیهم السلام باید همیشه چنین زمزمه کنند:
دل جایگاه عشق تو باشد نه غیرتو
این خانه خداست به شیطان نمی دهم
2 - عشق به دوستان اهل بیت علیهم السلام
کسی که آل پیامبر صلی الله علیه و آله را دوست داشته باشد لزوما دوستان آنان را هم باید دوست بدارد. و این یکی دیگر از نشانه های شیفتگان اهل بیت علیهم السلام است. امیرمؤمنان علیه السلام در این رابطه می فرماید:
«هر کس می خواهد بداند که آیا عاشق حقیقی اهل بیت علیهم السلام است یا نه، به قلب خویش رجوع نماید، اگر در دلش محبت دوستان ما هست پس او دشمن ما نیست; دوست ماست، ولی اگر یکی از دوستان ما را در دلش دشمن می دارد، او دوستدار حقیقی ما نیست.» (۲)
همچنین روزی شخصی به حضور علی علیه السلام آمده و عرضه داشت:
یا امیرالمؤمنین! من تو را دوست می دارم و به فلانی هم علاقمندم. و در آن حال نام یکی از دشمنان آن حضرت را برد. حضرت به او فرمود: «یا کور باش یا بینا.» (۳)
ولایت و محبت ائمه معصومین علیهم السلام را نمی شود با دوستی های دیگر مخلوط نمود; یعنی هم دل در گرو عشق آنان نهاد و هم دلبسته مخالفان آن ها شد، و به عبارتی دیگر با یک دل نمی توان دو دلبر داشت.
خلوت دل نیست جای صحبت اغیار
دیو چو بیرون رود فرشته درآید
در زیارت جامعه کبیره می گوئیم: «فمعکم معکم لا مع عدوکم ...; [ای اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله!] من با شما هستم، با شما هستم، نه با دشمن شما ... .» (۴)
و در حدیث دیگری امیرمؤمنان علیه السلام فرمود: «من احب الله احب النبی و من احب النبی احبنا و من احبنا احب شیعتنا; (۵) هر کس خداوند را دوست دارد پیامبرش را دوست خواهد داشت، و هر کس پیامبر صلی الله علیه و آله را دوست بدارد ما را وست خواهد داشت و هر کس ما را دوست بدارد شیعیان ما را دوست می دارد».
۳ - آمادگی برای محرومیت ها
ولایت اهل بیت و دلباختگی به این خاندان بدون آمادگی برای رنج و محنت ها و با گریختن از انواع محرومیت ها امکان پذیر نخواهد بود، زیرا:
نازپرورده تنعم نبرد راه بدوست
عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد
حقیقی بودن علاقه درونی شخص، هنگامی نمایان می شود که فرد مورد امتحان قرار گیرد و حوادثی تلخ و ناراحت کننده در زندگی انسان رخ نماید، آن گاه است که دوستان حقیقی از دوستان مجازی جدا می گردند و گرنه در هنگام راحتی و آسایش هر کسی می تواند ادعای دوستی اهل بیت علیهم السلام را داشته باشد. آری راه عشق، راهی بس دشوار و رنج آور و بلاخیز است. عاشق صادق هرگز از رنج و بلای در راه دوست نمی ترسد بلکه با شوق و رغبت به استقبال آن می شتابد. امام علی علیه السلام می فرماید: «من تولانا فلیلبس للمحن اهابا; (۶) هر کس ما اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله را دوست بدارد باید برای محنت ها پوستی دیگر بپوشد.» کنایه از اینکه آماده انواع بلاها و مشکلات باشد.
هر که در این بزم مقربتر است
جام بلا بیشترش می دهند
جان نثاری و فداکاری با تمام وجود از علامت های عشاق حقیقی اهل بیت علیهم السلام است و آنان رنج ها و بلاهایی در طریق عشق به اهل بیت علیهم السلام با کمال میل، همچون لذت بخش ترین جرعه ها سر می کشند.
عاشق صادق برای اینکه با معشوق خود همنشین شود باید هستی خویش را در اختیار محبوب بگذارد و خود را
از تمام محبت ها و تعلقات دیگر رها سازد. به گفته حافظ:
بحری است بحر عشق که هیچش کناره نیست
آنجا جز آنکه جان بسپارند، چاره نیست
باید در راه ولایت و محبت اهل بیت سختی ها و رنج ها را تحمل کرد و دم بر نی
اورد و باید خون دل خورد و هیچ نگفت و این یکی از بارزترین نشانه های مهم شیفتگان اهل بیت علیهم السلام می باشد. امیرمؤمنان علیه السلام در سخنی دیگر فرمود: «من احبنا اهل البیت فلیستعد للفقر جلبابا; (۷) هر کس ما اهل بیت را دوست بدارد پس باید فقر و محرومیت ها را چونان لباس رویین بپذیرد.»
حتی در کلمات مولای متقیان نکاتی دیده می شود که آن حضرت عشق به اهل بیت علیهم السلام به ویژه دوستی خودش را برای اکثر مردم غیر قابل تحمل می داند و می فرماید: «لو احبنی جبل لتهافت; اگر کوهی مرا دوست بدارد درهم فرو می ریزد.» یعنی محرومیت ها و مشکلات و بلاها به سرعت به سراغ او می آید و این سرنوشت در انتظار تمام پرهیزکاران و برگزیدگان و یاران حقیقی اهل بیت علیه السلام است. (۸)
۴ - برائت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام
یکی دیگر از نشانه های عشق حقیقی، دوری جستن از مخالفین و دشمنان عترت پیامبر صلی الله علیه و آله است. دوستدار حقیقی اهل بیت علیهم السلام باید از دشمنان آنان تبری جوید و محبت خویش را برای خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله خالص و بی آلایش سازد و در سخنان معصومین علیهم السلام فراوان دیده می شود که فرموده اند:
«دروغ می گوید کسی که ادعای محبت ما خاندان را می کند ولی از دشمنان ما برائت نمی جوید.» (۹)
عاشق اهل بیت علیهم السلام هیچ گاه در کنار تولی، تبری را فراموش نمی کند و اساسا بدون تبری از دشمنان، مودت و محبت معنی ندارد.
کفر و ایمان قرین یکدگرند
هر که را کفر نیست، ایمان نیست
امیرمؤمنان علی علیه السلام در سخنی زیبا به این نشانه دوستداران اهل بیت علیهم السلام اشاره کرده و می فرماید:
دوستی ما و دوستی دشمنان ما در وجود یک انسان جمع نمی شود، چون خداوند برای انسان دو قلب قرار نداده که با یکی این را دوست بدارد و با دیگری آن را دشمن بدارد. دوستدار ما باید عشق و علاقه خود را برای ما خالص بگرداند همانطوری که طلا در داخل آتش خالص و تمام عیار می گردد. بنابراین هر کسی می خواهد بداند که دوست واقعی ما هست یا نه، قلب خود را مورد آزمایش قرار دهد. اگر در دل او همراه محبت ما، محبت دشمن ما هم باشد او از ما نیست و ما هم از او نیستیم.» (۱۰)
مویش سفید شده و هر روز صف اول نماز جماعت هست اما باز می گوید چرا می گویی مرگ بر امریکا و ادعای دوستی اهل بیت را هم دارد
۱) بحارالانوار، ج 1، ص 92.
۲) همان، ج 27، ص 53.
۳) مستطرفات السرائر، ص 639.
۴) من لا یحضره الفقیه، ج 2، ص 613.
۵) تفسیر فرات کوفی، ص 128.
۶) غررالحکم با ترجمه آقا جمال، ش 9038.
۷) نهج البلاغه، صبحی صالح، حکمت 112.
۸) شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج 18، ص 275.
۹) مستطرفات السرائر، ص 640.
۱۰) تفسیر قمی، ج 2، ص 171 و 172.
#اهل_بیت
#امام_رضا
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
بسم الله الرحمن الرحيم
شیعه از دیدگاه امام حسن عسکرى (علیه السلام)
از دیدگاه امام یازدهم هر کس که بنام شیعه خوانده شود ولى اوصاف و ویژگیهاى یک شیعه حقیقى و واقعى را دارا نباشد، شیعه شمرده نمى شود. شیعه واقعى کسانى هستند که همچون رهبران دینى خویش در نهضت خدمت رسانى به مردم و برادران دینى خویش فعّال و کوشا باشند و به دستورات و نواهى الهى پاى بند باشند چنان که حضرت عسکرى در کلام زیبا و دلنشین خود درباره تعریف شیعه مى فرماید:
«شیعة عَلِّىٍ هُمُ الّذین یؤثِرُونَ اِخوانَهم عَلى اَنفُسِهِم وَ لَو کانَ بِهِم خصاصَةٌ وَ هُمُ الَّذینَ لایَراهُمُ اللّه حَیثُ نَهاهُم وَ لا یَفقَدُهُم حَیثُ اَمرَهُم، وَ شیعَةُ عَلِىٍّ هم الَّذینَ یَقتَدُون بِعَلىٍ فى اکرامِ اِخوانِهُم المُؤمِنین(محمدى رى شهرى، میزان الحکمه، ج 5، ص 231.)؛
پیروان و شیعیان على (علیه السلام) کسانى هستند که برادران (دینى) خود را بر خویش مقدم مىدارند گرچه خودشان نیازمند باشند و شیعیان على (علیه السلام) کسانى هستند که از آنچه خداوند نهى کرده دورى مىکنند و به آنچه امر نموده عمل مىکنند و آنان در تکریم و احترام برادران مؤمن خود به على(علیه السلام) اقتدا مى نمایند
♦️شرح حدیث
قسمت اول
مقدم کردن مومنین بر خود حتی در تنگدستی
«شیعة عَلِّىٍ هُمُ الّذین یؤثِرُونَ اِخوانَهم عَلى اَنفُسِهِم وَ لَو کانَ بِهِم خصاصَةٌ
در ایام گرانی و قحطی که دولت روحانی به وجود آورده بود در کمبود روغن و مرغ و...
چقدر مردم رفتند چند نفر چند نفر از یک خانواده در حالی که مثلا دو تا روغن به هر خانواده می دادند اما شخص تمام خانواده ی خود را برد ده تا ده تا روغن برد و بقیه ماندند
ایا این شیعه ی علی است؟
علی و خانواده اش سه روز غذای خود را دادند به مسکین و یتیم و فقیر در حالی که خودشان احتیاج داشتند.
♦️قسمت دوم
وَ هُمُ الَّذینَ لایَراهُمُ اللّه حَیثُ نَهاهُم وَ لا یَفقَدُهُم حَیثُ اَمرَهُم،
اینها فقط خدا را میبینند و بس
ملاحظه ی امر و نهی خدا را دارند نه حرف مردم
بگذار مردم هر چی میخواهند بگویند
زمانیکه آیت الله بهجت(ره) در نجف مشغول تحصیل و تهذیب نفس بودند عده ای که مطالب عرفانی را قبول نداشتند نامه ای برای پدر آقای بهجت می فرستند و در مورد ایشان بدگویی می کنند و می گویند ممکن است فرزندت از درس و بحث، خارج شود.
پدر بزرگوار ایشان نامه ای برای آقای بهجت می نویسد که من راضی نیستم جز واجبات، عمل دیگری انجام دهی، حتی راضی نیستم نماز شب بخوانی، آقای بهجت می فرماید: وقتی نامه ی پدرم به دستم رسید، خدمت آقای قاضی رسیدم و نامه را به ایشان نشان دادم، ایشان فرمودند: شما مقلد چه کسی هستید؟ گفتم : من مقلد آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی (ره) هستم، فرمودند: باید بروید از مرجع تقلیدتان بپرسید.
آقای بهجت می فرماید: من نزد آقا سید ابوالحسن اصفهانی (ره) رفتم و از ایشان کسب تکلیف کردم، ایشان فرمودند: باید حرف پدرت را اطاعت کنی، از آن موقع به بعد آقای بهجت سکوت می کنند و چیزی نمی گویند.
در سکوت مطلق فرو می روند و حتی برای خرید، از خادم مدرسه تقاضا می کنند تا این کار را برای ایشان انجام دهد؛ چرا که سخن گفتن از واجبات نیست و کار و فعل مباحی می باشد حتی ایشان خیلی کم در کوچه و خیابان رفت و آمد می کردند و تمام این کارها به خاطر این بود که می خواستند از دستور پدرشان اطاعت کنند چون خدا فرموده است
اطاعت از خدا به نماز و روزه و... نیست
مرحوم علامه حسن زاده آملی میفرمود شما بروید عبد شوید نه عابد
عابد شب و روز ذکر و دعا و نماز و...
اما عبد گوش به فرمان خداست
عبد شوید نه عابد چون شیطان هم عابد بود ولی عبد نبود
عبد یعنی مثل مرده ای دست غسال
اگر تو آب سرد بریزد یا گرم یا هر طرف میت را بچرخاند اعتراض ندارد
این می شود عبد
الهی رضا برضاک
یکی درد و یکی درمان پسندد
یکی وصل و یکی هجران پسندد
من از درمان و درد و وصل و هجران
پسندم انچه را جانان پسندد
♦️قسمت سوم
شیعَةُ عَلِىٍّ هم الَّذینَ یَقتَدُون بِعَلىٍ فى اکرامِ اِخوانِهُم المُؤمِنین
به علی اقتدا کن
ببین علی با مردم چگونه بود
فقط یا علی نگو با علی باش
اقتدا یعنی شبیه او باش
در نماز به امام اقتدا میکنیم
یعنی شبیه او می شویم
امیرالمومنین(ع) فرمود طوری رفتار کنید که اگر زنده بودید مایل به همنشینی با شما باشند و اگر مردید برایتان گریه کنند
روزی که تو آمدی به دنیا عریان
جمعی به تو خندان و تو بودی گریان
ای دوست زمان رفتنت کاری کن
جمعی به تو گریان و تو باشی خندان
#اهل_بیت
#امام_عسکری
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
shahadat_emam-hasan-asgari_Mirzamohamadi.mp3
9.81M
🎙تسلیت ای حجت ثانی عشر یابن الحسن
🔻روضه #امام_حسن_عسکری(ع)
⏱ #بیش_از_ده_دقیقه |
👤استاد #میرزامحمدی
#اهل_بیت #امام_عسکری #صوت #روضه
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20
May 11
امام عسکری علیه السلام پس از این که نماز صبح را خواندند، بر اثر زهری که هشت روز قبل معتمد به ایشان خورانده بود، به شهادت رسید. این حادثه در شرایطی روی داد که امام یازدهم افزون بر این که مانند پدران خود زمینه را برای غیبت آماده کرده بود، شب پیش از شهادت شان، دور از چشم مأموران خلیفه، نامه های بسیاری به شهرهای شیعه نشین فرستادند. خبر شهادت امام در سراسر شهر سامرا پیچید و مردم به احترام او عزاداری کردند. به گفته مورخان، در روز شهادت امام، سامرا به صحرای قیامت تبدیل شده بود.
عثمان بن سعید عمری، به نمایندگی از حجت بن الحسن علیه السلام متصدی غسل و کفن و دفن حضرت شد و بر اساس گفته شیخ صدوق، خود امام زمان علیه السلام با کنار زدن عمویش جعفر که قصد نمازگزاردن داشت، بر بدن پدر بزرگوارش نماز خواند.
حکومت عباسی از مدت ها پیش بر اساس سخن رسول الله صلی الله علیه و آله و امامان معصوم علیهم السلام مبنی بر این که مهدی فرزند امام حسن عسکری علیه السلام است، امام یازدهم را زیر نظر داشت و مراقب بود تا فرزندی از ایشان نماند، ولی امام یازدهم با پنهان نگه داشتن خبر ولادت فرزندش این نقشه را باطل کرده بود. پس از شهادت امام کم کم خبر فرزندی به نام مهدی علیه السلام پخش شد و تلاش چند باره خلیفه عباسی برای یافتن امام مهدی علیه السلام به نتیجه نرسید.
عثمان بن سعید، نائب اول امام بود و با آغاز غیبت ولی عصر علیه السلام توقیعات حضرت را به شیعیان می رساند. از همین زمان بود که شیعیان برای نخستین بار طعم غیبت را چشیدند. آغاز غیبت صغرا مصادف با آغاز امامت حضرت مهدی علیه السلام بود تا مردم آرام آرام با مفهوم تلخ و دردناک غیبت آشنا شده، بتوانند تا آن زمان که به اشتباه خود پی میبرند و به وظایف خود در برابر امامان آگاه میشوند، همچنان دیندار بمانند. در دوران غیبت صغرا چهار نایب خاص، امر وساطت میان امام علیه السلام و شیعیان را به عهده داشته و چنانکه خواهیم دید، همه آنها معروف و سرشناس بودهاند. آنان احکام دین را از وجود اقدس امام زمان علیه السلام گرفته و در اختیار شیعیان میگذاشتند.
سؤالات [کتبی و شفاهی] ایشان را به حضور امام زمان علیه السلام برده و سپس پاسخ را به شیعیان میرسانیدند و همچنین، وجوه شرعی شیعیان را با وکالتی، که از امام داشتند، میگرفتند [و به حضرت تحویل میدادند یا با اجازة ایشان مصرف میکردند] آنان جمعی بودند که امام حسن عسکری علیه السلام در زمان حیات خود عدالتشان را تأیید فرمود و همه را به عنوان امین امام زمان علیه السلام معرفی کرد و بعد از خود، ناظر املاک و متصدی کارهای خویش گردانید، و آنها را با نام و نسب به مردم معرفی نمود.
💠 آغاز امامت امام زمان علیه السلام زمانی برای شادی منتظران💠
بر اساس تعالیم اسلامى یکى از وظایف مهم هر مسلمان، انتظار ظهور حضرت قائم(عج) است؛ انتظار تحقق وعده الهى بر حاکمیت صالحان و تشکیل دولت اهل بیت رسول خدا(صلی الله علیه و آله) است. اما آیا هیچ مىدانید که پاداش این انتظار چیست و چه ثمرى براى منتظران دارد؟
امام صادق(علیه السلام) در روایت زیر به این پرسش پاسخ مىدهند:
«الا اخبرکم بما لا یقبل الله عزوجل من العباد عملا الا به؟ فقلت: بلى. فقال: شهادة ان لا اله الا الله، و ان محمدا عبده [و رسوله] و الاقرار بما امرالله، و الولایة لنا، و البراءة من اعدائنا - یعنی الائمة خاصة - و التسلیم لهم، و الورع و الاجتهاد و الطمانینة، و الانتظار للقائم - علیهالسلام - ثم قال: ان لنا دولة یجیىء الله بها اذا شاء. ثم قال: من سره ان یکون من اصحاب القائم فلینتظر ولیعمل بالورع و محاسن الاخلاق، و هو منتظر، فان مات و قام القائم بعده کان له من الاجر مثل اجر من ادرکه، فجدوا وانتظروا، هنیئا لکم ایتها العصابة المرحومة.(النعمانى، محمدبن ابراهیمبن جعفر، کتاب الغیبة، ص200، ج16/ المجلسى، محمدباقر، بحارالانوار، ج52، ص140، ح50 .)
سپس [امام] فرمود: براى ما دولتى است که هر زمان خداوند بخواهد، آن را محقق مىسازد. آنگاه [امام] فرمود: هر کس دوست مىدارد از یاران حضرت قائم(عج) باشد باید که منتظر باشد و در این حال به پرهیزکارى و اخلاق نیکو رفتار نماید، در حالى که منتظر است، پس چنانچه بمیرد و پس از مردنش قائم(عج)، بپا خیزد، پاداش او همچون پاداش کسى خواهد بود که آن حضرت را درک کرده است، پس کوشش کنید و در انتظار بمانید، گوارا باد بر شما [این پاداش] اى گروه مشمول رحمت خداوند! آیا شما را خبر ندهم به آنچه که خداى صاحب عزت و جلال، هیچ عملى را که جز به آن عمل، از بندگان نمىپذیرد؟ گفتم: بله. فرمود: گواهى دادن به این که هیچ شایسته پرستشى جز خداوند نیست و این که محمد(صلی الله علیه و آله) بنده و فرستاده او است،و اقرار کردن به آنچه خداوند به آن امر فرموده، و ولایت ما،و بیزارى از دشمنان ما
- یعنى خصوص امامان - و تسلیم شدن به آنان، و پرهیزکارى و تلاش
و مجاهدت و اطمینان و انتظار قائم(عج) .
براى منتظران زمان غیبت همین پاداش بس که نام آنها در زمره یاران امام عصر(عج)، و از جمله کسانى ثبت شود که آن حضرت را به هنگام ظهور همراهى مىکنند.
#اهل_بیت
#امام_زمان
کانال ره توشه مبلغین
@mobaleqin20