eitaa logo
مبین
129 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
201 فایل
دسترسی به مطالب محتوایی از سایت : Www.serajnet.org Www.monirnet.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
♥️ عليه‌السلام فرمودند: 🌴 ما سَدَّ اللّهُ عزّوجلّ عَلى مُؤمِنٍ بابَ رِزقٍ، إلّا فَتَحَ اللّهُ لَهُ ما هُوَ خَيرٌ مِنهُ 🍃 خداوند عزّوجلّ هيچ درى از روزى را بر مؤمن نمى‌بندد، جز اين كه بهتر از آن را براى او مى‌گشايد. 📖 بحار الأنوار، ج ۶۹، ص ۵۲ 💔
🔰🌸اطلاعیه🌸🔰 💠باتشکر از کلیه همکاران محترم برادر و خواهر که در دوره تربیت و تعالی سال 99 شرکت نموده اند . ◀️صرفا تعداد 10 نفر از همکاران برادر باقیمانده اند که ان شالله حداکثر تا 22 آذرماه پاسخنامه دوره تربیت و تعالی را به معاونت عقیدتی ناحیه تحویل نمایند . 💠ان شالله پس از تکمیل ارزیابی گواهی دوره سال 99 صادر و ارائه خواهد شد .
_اجتماعی ۱۲۸ س ع مقدمه ایست برای یادآوری عزیزترینی که در این دل‌مشغولی های زندگی شده است غریب ترین تا یاد کنیم از کسی که همیشه به یاد ماست... در غربت روزهای غیبت و جولان کرونا سه‌شنبه ای دیگر را به انتظار نشستیم با پذیرایی از منتظرانش... بوی خوش اسپند و نوای دعای هفتم صحیفه سجادیه و الهی عظم البلاء در فضا پیچیده بود و ما با اهداء کلوچه و بیسکویت و ماسک بهداشتی بین منتظرانش قدمی کوچک درتعجیل ظهورش برداشتیم..
💠امام باقر علیه السلام فرمودند : هنگامی‌که رسول خداصلی الله علیه و آله به مدینه هجرت کرد،اصحابش دچار مشقّت، بیماری‌ها و مریضی شدند و به رسول خداصلی الله علیه و آله شکایت کردند؛ پس خداوند این آیه را نازل فرمود: ای محمّد صلی الله علیه و آله به آن‌ها بگو: ✨أَرَأَیْتَکُمْ إِنْ أَتاکُمْ عَذابُ اللهِ بَغْتَةً أَوْ جَهْرَةً هَلْ یُهْلَکُ إِلَّا الْقَوْمُ الظَّالِمُونَ؛✨ 🔸یعنی در دنیا جز مشقّت و ضرر به شما نمی‌رسد، امّا عذاب دردناکی که در آن هلاکت است جز به قوم ظالم نمی‌رسد. 📚تفسیراهل بیت علیهم السلام ج۴،ص۳۹۰ 📚بحارالأنوار،ج۹،ص۲۰۴ 📚القمی، ج۱، ص۲۰۱ 📚 البرهان 📚 نورالثقلین
🔰🔰🔰 💢خداوند در آیه۲۲ سوره حدید می فرماید همه مشکلات و مصیبت ها که به شما می رسد، از قبل برای انسان ها ثبت شده؛ ولی در آیه ۳۰ سوره شوری می فرماید: هر مصیبتی به شما می رسد، علت آن گناهان شما است. 🔸آیا این دو آیه با هم در تضاد و تقابل نیستند؟ ✅پاسخ: ✨«وَ ما أَصابَكُمْ‏ مِنْ مُصيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْديكُمْ وَ يَعْفُوا عَنْ كَثير»؛ و هر مصيبتى به شما رسد پس بخاطر دستاورد شماست! و بسيارى (از خطاهاى شما) را مى ‏بخشد.(۱) 🔷✨«ما أَصابَ‏ مِنْ مُصيبَةٍ فِي الْأَرْضِ وَ لا في‏ أَنْفُسِكُمْ إِلاَّ في‏ كِتابٍ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَبْرَأَها إِنَّ ذلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسير»؛ هيچ مصيبتى در زمين و در (وجود) خودتان (به شما) نمى رسد، جز اينكه قبل از آنكه آن را بيافرينيم، در كتابى (ثبت) است؛ در حقيقت آن (كار) بر خدا آسان است.(۲) ☘️بیان تفسیری: وقتی تفاوت نگاه و زوایه دو آیه مشخص شود، روشن می شود که این دو آیه در تقابل با هم نبوده و تضاد و تقابلی ندارند. 🔷در ادامه به نکاتی اشاره می شود: ۱-مسیر این دو آیه با هم فرق دارد: آیه ۳۰سوره شوری، در مقام ذم و مذمت کردن است، ولی آیه ۲۲سوره حدید، در مقام مدح است.(۳) ۲-مصائبى كه در آيه ۲۲ سوره حدید، به آن اشاره شده، تنها مصائبى است كه به هيچ وجه قابل اجتناب نيست و مولود اعمال انسان ها نمى ‏باشد؛ در حالی که در آیه ۳۰ سوره شوری می فرماید: هر مصيبتى به شما رسد به خاطر اعمالى است كه انجام داده ‏ايد. ۳-هنگامى كه اين دو آيه در برابر هم قرار گيرد نشان مى‏ دهد مصائبى كه دامنگير انسان مى ‏شود بر دو گونه است: 🔸مصائبى است كه مجازات و كفاره گناهان او است و اين مصائب بسيارند، مانند: ظلم ها، بيدادگري ها، خيانت ها، انحرافات و ندانم كاری ها و امثال آن سرچشمه بسيارى از مصائب خود ساخته ما است.[مفاد آیه ۳۰ شوری] 🔹ولى بخشى از مصائب است كه ما هيچ گونه نقشى در آن ها نداريم و به صورت‏ يک امر حتمى و اجتناب ناپذير دامان فرد يا جامعه ‏اى را مى‏ گيرد.[مفادآیه۲۲حدید] حساب اين دو از هم جدا است.(۴) ۴-معصومین علیهم السلام به جهت دارا بودن مقام عصمت، مرتکب گناه نمی شوند تا مصائبی که به آن ها می رسد مجازات و کفاره گناهانشان باشد، لذا مشمول آیه ۳۰ شوری نیستند؛ بلکه گرفتاری و مصائب آن ها از امور حتمی و مواردی است که اجتناب ناپذیر بوده و امتحان الهی و در راستای تعالی و ارتقای کمالات و مقامات ایشان در نزد خداوند متعال است، یعنی مشمول آیه ۲۲ سوره حدید هستند. 🌼به همین خاطر، امام سجادعليه السلام در پاسخ یزید، فرمودند: آيه ✨«وَ ما أَصابَكُمْ‏ مِنْ مُصيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْديكُمْ»(۵) در باره ما نازل نشده و سپس آيه ✨«ما أَصابَ‏ مِنْ مُصيبَةٍ فِي الْأَرْضِ وَ لا في‏ أَنْفُسِكُمْ إِلاَّ في‏ كِتابٍ مِنْ قَبْلِ»(۶) را قرائت کرده و فرمودند این آیه در باره ما نازل شده است.(۷) يعنى خداوند از پيش مقرر فرموده بود كه ما چنين سختى ‏ها و مشكلاتى(مصائب کربلا و...) را براى حفظ دين او تحمل كنيم. ☘️در این زمینه روایت هم داریم که: ✨«إِنَّ الْبَلَاءَ لِلظَّالِمِ‏ أَدَبٌ‏ وَ لِلْمُؤْمِنِ امْتِحَانٌ وَ لِلْأَنْبِيَاءِ دَرَجَةٌ وَ لِلْأَوْلِيَاءِ كَرَامَة»؛ یعنی بلاها براى ظالم وسيله ادب و هشدار، براى مؤمنان وسيله آزمايش و رشد، براى انبياء وسيله دريافت درجات و براى اولياى خدا وسيله‏ دريافت كرامت است.(۸) ۵-به بیان دیگر؛ آیه ۲۲ سوره حدید به عالَم تکوین و آیه ۳۰ سوره شوری به عالَم تشریع اشاره دارد. ✳️بنابر این: تضادوتقابلی بین آیات فوق نیست. 📚پی نوشت ها: ۱-شوری: [۴۲]،۳۰. ۲-حدید: [۵۷] ،۲۲. ۳-تفسيراحسن الحديث‏،ج۱۱، ص۳۶. ۴-تفسير نمونه‏،ج ‏۲۳،ص۳۶۲. ۵-شوری: [۴۲]، ۳۰. ۶-حدید: [۵۷]، ۲۲. ۷-تفسير القمي‏،ج۲،ص۳۵۲. ۸-بحار الأنوار،ج ۷۸، ص۱۹۸ ، ح ۵۵
✨وَ قِیلَ لَهُ صِفْ لَنَا الْعَاقِلَ فَقال علیه السلام: هُوَ الَّذِی یَضَعُ الشَّیْءَ مَوَاضِعَهُ🌾 ✨فَقِیلَ: فَصِفْ لَنَا الْجَاهِلَ، فَقَالَ: قَدْ فَعَلْتُ🌾 ✴️به امام علی علیه السلام گفتند، عاقل را به ما بشناسان... پاسخ داد: 💠خردمند آن است که هر چیزی را در جای خود می نهد. 🔹گفتند پس جاهل را تعریف کن فرمود: با معرفی خردمند، جاهل را نیز شناساندم . (یعنی جاهل کسی که هر چیزی را در جای خود نمی گذارد ، بنابراین با ترک معرفی مجدد جاهل را شناساند). 📚 نهج البلاغه،حکمت ۲۳۵
❤️دل به هرکس بسپارم به تو بر می گردد . 💢امید فقط به خدا 💠هر اميدوارى جز اميد به خداى تعالى ناخالص است، و هر ترسى جز ترس از خدا نادرست است. گروهى در كارهاى بزرگ به خدا اميد بسته و در كارهاى كوچك به بندگان خدا روى مى‏ آورند، پس حق بنده را ادا مى ‏كنند و حق خدا را بر زمين مى ‏گذارند، چرا در حق خداى متعال كوتاهى مى‏ شود و كمتر از حق بندگان رعايت مى‏ گردد آيا مى‏ ترسى در اميدى كه به خدا دارى دروغگو باشى يا او را در خور اميد بستن نمى ‏پندارى اميدوار دروغين اگر از بنده خدا ترسناك باشد، حق او را چنان رعايت كند كه حق پروردگار خود را آنگونه رعايت نمى ‏كند، پس ترس خود را از بندگان آماده، و ترس از خداوند را وعده‏ اى انجام نشدنى مى‏ شمارد، و اينگونه است كسى كه دنيا در ديده‏ اش بزرگ جلوه كند، و ارزش و اعتبار دنيا در دلش فراوان گردد، كه دنيا را بر خدا مقدّم شمارد، و جز دنيا به چيز ديگرى نپردازد و بنده دنيا گردد. 📚 خطبه ۱۶۰
✴️ امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: ✨ شكرُ العالِمِ عَلى‏ عِلمِهِ عَمَلُهُ بِهِ وبَذلُهُ لِمُستَحِقِّهِ✨ 🔴 شكرگزارى عالم بر علمش عبارت است از: عمل کردنش به آن علم، و گذاشتن آن در اختیار سزامندانش.. 📚 غررالحكم حدیث ۵۶۶۷
چرا به خیمۀ سبزت مرا نمی خوانی  برای دیدن خود لایقم نمی دانی  تمام آرزویم بوده با تو باشم من  چرا درون دلم تا ابد نمی مانی  برای درک حضورت بگو چکار کنم  چگونه پیش تو آیم شبی به مهمانی  تو را به جان همه عاشقان مجنونت  رها نما تو مرا از غم و پریشانی 💐 ══❤️❤️══════ 🌼🌼
🌹چهارشنبه های شهدایی🌹 ...شهید ابومهدی المهندس... جمال جعفر ابراهیم ملقب به ابومهدی المهندس متولد سال ۱۹۵۴ بصره از پدری عراقی و مادری ایرانی بود که تحصیلات خود را در رشته مهندسی مخابرات در سال ۱۹۷۷ به اتمام رساند و در همان سال به حزب الدعوه پیوست. زمانی که فعالیت حزب الدعوه از سوی صدام ممنوع شد به اهواز در ایران رفت و در یک کمپ، آموزش دید. او ایران را به سوی کویت ترک کرد و چند سال در منطقه جابریه کویت گذراند و در زمینه سیاسی و امنیتی علیه رژیم صدام فعالیت می‌کرد. او به خاطر برنامه‌ریزی بمب‌گذاری سفارت‌های آمریکا و فرانسه در کویت که باعث کشته شدن ۵ نفر شد، محکوم به اعدام شد، اما ساعتی پس از بمب‌گذاری به ایران رفت. او در سال ۲۰۰۳ با سرنگونی صدام حسین به عراق بازگشت و به عنوان مشاور امنیتی به اولین نخست‌وزیر عراق پس از حملهٔ آمریکا، ابراهیم جعفری، خدمت کرد. در سال ۲۰۰۵ در انتخابات پارلمانی به عنوان نمایندهٔ استان بابل انتخاب شد. در سال ۲۰۰۷ آمریکایی‌ها پیشینهٔ او را یافتند و زمانی که این موضوع را با نخست‌وزیر عراق، نوری مالکی، در میان گذاشتند، المهندس به ایران رفت. المهندس پس از خروج نظامیان آمریکایی به عراق بازگشت و پس از تشکیل بسیج مردمی عراق، معاون رئیس این نیروها شد. او زبان فارسی را روان صحبت می‌کرد و همسرش نیز ایرانی بود. وی یکی از چهره‌های در مظان اتهام بابت سازمان‌دهی حمله به سفارت ایالات متحده در عراق معرفی شد. او در سوم ژانویهٔ ۲۰۲۰ میلادی، در حمله پهپادی آمریکایی در فرودگاه بغداد به همراه قاسم سلیمانی کشته شد. شهید ابومهدی المهندس و سردار شهید قاسم سلیمانی، دو هم­رزم قدیمی، از سالیان دور در میدان­ های مبارزه جبهه مقاومت، دوشادوش یکدیگر، می­ جنگیدند؛ به خصوص در پاک­ سازی سرزمین­ های اشغال شده عراق و سوریه از تروریست ­های تکفیری­ داعش. اما ابومهدی همواره خود را "سرباز حاج قاسم معرفی می­کرد، که به این سربازی افتخار می­ کند". # نسل سومی ها # من هم سلیمانی رهبرم حوزه ۱۱۶۳حضرتزینب سلام الله علیها ناحیه امام حسین علیه السلام