#مناظره
◾️گفتگوی جالب عالم شیعه و اهل تسنن درباره اثبات خلافت بلافصل #امیرالمؤمنین علیهالسلام
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📛 مدعیان دروغین
⚜ @modaeian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرائت روح بخش و زیبای خردسال قرآنی
جهت شادی روح و جان مومنین و روزه داران عزیز
~~~~~~~~
🇮🇷به اضافه مردم🇮🇷
@b_mardoom🗣
202030_2127874796.mp3
8.4M
8️⃣ تندخوانی(تحدیر) جزء هشتم قرآن کریم
✨حجم 8.71 مگ
🕕زمان: 35 دقیقه
🎙قاری: احمد دباغ
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📛 مدعیان دروغین
⚜ @modaeian
8.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هذه صفات امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام
الحمدولله الذی جعلنا من المتمسکین به ولایت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب ع
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📛 مدعیان دروغین
⚜ @modaeian
5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی حاج آقای قرائتی از رهبری اجازه میگیره دقایقی کنارش نکاتی رو به طلاب سر درس بگه، واکنش آقا😁
❗️ واقعا چقد قرآن بینمون کمه!
قبل ماه مبارک رمضان حتما این کلیپو ببینید و منتشر کنید
🌹إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ {۱۱ رعد} 🌹
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📛 مدعیان دروغین
⚜ @modaeian
🔸مفاسد رقص سماع در تصوف (1)
▫️برخی سماع را بزرگترین مراسم عبادی صوفیه به شمار آورده ولی در حقیقت انحرافی برخواسته از نفسانیات شهوانی متصوفه قدیم است، که در هر یک از طریقتهای صوفی که وارد شده است، مفاسد و عوارض متعددی برایشان به همراه داشته است. رقصهای مختلط زنان با بزرگان صوفیه و کشته شدن چندین نفر از بزرگان صوفیه بخاطر رقص سماع و همچنین شاهد بازی از مفاسد و عوارض این عمل صوفیانه است.
▫️رقص سماع ازجمله آدابی است که بعضی از متصوفه قائل به قداست آن هستند و جایگاهی والا برایش قائلاند. برخی از بزرگان صوفیه آن را بزرگترین مراسم عبادی صوفیه به شمار آورده و از سماع به نمازعشاق [1] یا قرآن پارسی [2] تعبیر کردهاند.
▫️اما در حقیقت، رقص سماع، انحرافی برخواسته از نفسانیات شهوانی متصوفه قدیم است که در هر یک از طریقتهای صوفی که به آن مبتلا بودند، مفاسد و عوارض متعددی برایشان به همراه داشته است.
پینوشت:
📚[1]. افلاکی، شمسالدین احمد، مناقب العارفین، انتشارت دنیای کتاب، تهران، 1362، ص 394
📚[2]. همان، ص 673.
#انحرافات_عملی
#سماع
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📛 مدعیان دروغین
⚜ @modaeian
🔸مفاسد رقص سماع در تصوف (2)
▫️یکی از مفاسدی که سماع با خود به همراه داشت، رقص مختلط بعضی از بزرگان صوفیه با زنان و ورود زنان به جرگه سماع گران است. آنچه از مراسمات سماع شنیده شده است حاکی از مردانه بودن مراسم سماع بوده اما بعضی از صوفیه برای جذابیت بیشتر و رونق پیدا کردن مجلس خود از عنصر جنسی یعنی حضور زنان در مجلس خود بهعنوان رقاصه و بهعنوان گردانندگان مراسم استفاده میکردهاند.
▫️چنانچه در اوراد الاحباب به کنیزکان آوازخوان برای رونق بخشی به مجلس سماع اشاره شده است. [1]
▫️یا در کتب صوفیه آمده است که: «وقت باشد که مستورات (زنان) نیز به مجلس سماع درآیند، برخی به نظاره و برخی خود سماع گر و مردان و زنان باهم در یکخانه گرد آیند و خود را محرم یکدیگر دانند». [2]
▫️از رقص سماع مختلط مردان و زنان صوفی نقلهای مختلفی شده است. چنانچه نقل شده است که مولوی دارای مجالس سماع زنانه نیز بوده و علاوه برزنان طبقات مرفه، بین زنان طبقات پایین هم علاقهمندانی داشته که به خاطر او مجلس سماع ترتیب میدادند و وقتی مولوی در مجلس آنان حاضر میشد گلبارانش میکردند و همراه او به رقص و سماع برمیخاستند. [3]
📖پینوشت:
📚[1]. باخرزی، یحیی بن احمد، اوراد الاحباب و فصوص الآداب، به کوشش افشار، نشر دانشگاه تهران، تهران، 1383، ص 190
📚[2].جام، احمد (ژندهپیل)، مقدمه مفتاح الجنات، ص 44.
📚[3]. زرینکوب، عبدالحسین، پلهپله تا ملاقات، نشر علمی، تهران، 1394، ص 165.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📛 مدعیان دروغین
⚜ @modaeian
🔸مفاسد رقص سماع در تصوف (3)
▫️یکی از مهمترین عوارض و مفاسدی که برای سماع توسط خود صوفیه ذکر شده است خطر مرگ، در وقت سماع یا بعد از آن است.
▫️چنانچه سراج طوسی در اللمع به این امر اذعان داشته و مینویسد: «احمد نوری با شنیدن شعری، چنان دچار وجد و شوریدگی شد که به سماع مشغول کشت و از شب تا صبح دیوانهوار به اینسو و آنسو میدوید و در نیزاری که چوبهای تیز و برنده از آن باقیمانده بود جستوخیز میکرد و درحالیکه خون از پای او میچکید به خواندن شعر مشغول بود، تا جایی که این کار به کشته شدن او منجر شد و بعد از سه روز از دنیا رفت». [1]
▫️به گفته خواجه عبدالله انصاری تعداد زیادی از مشایخ بزرگ صوفیه همچون شبلی، خزاز، نوری و دراج در مجلس سماع یا بعد از آن بر اثر سماع جان باختهاند! [2]
📖پینوشت:
📚[1]. ابونصر سراج طوسی، اللمع فی التصوف، مقدمه نیکلسون، اساطیر، تهران، ص 363
📚[2]. جامی عبدالرحمن بن احمد، نفحات الانس، تهران، نشر سعدی، 1366، ص 189
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📛 مدعیان دروغین
⚜ @modaeian