eitaa logo
مدافعان ظهور
390 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
3.9هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
روضه خانگی - امام حسن(ع) - 396.mp3
14.26M
🎙محتاج دست‌های کریمانه‌ات کَرم... 🔻روضه (ع) ⏱ | 13:38 👤حجت الاسلام سید بهاءالدین
حاج‌مهدی_رسولی_می‌برم_نام_کریم_.mp3
14.09M
زیبا 📝 می‌برم نام کریم... 👤 حاج مهدی 🌺 ویژه ولادت
4_5888546041380210469.mp3
8M
🌸 (ع) 💐نفس نفس میزنم برای تو 💐دنیارو پس میزنم به پای تو 🎤 👏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20210427-WA0029.mp3
3.25M
🌺( ) (علیه السلام) 🌸 چه شود که ای بت دلربا ... 🎤 کربلایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روضه خانگی - امام حسن(ع) - 546.mp3
11.78M
🎙ماه کامل شد دوباره وقت دیدار آمده... 🔻مولودی (ع) 👤حاج سید مهدی
دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان
سر درس مهدویت قسمت۵۸ ولادت مهدی در نظر برخی دانشمندان سنی پارت۲ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۵۸ ولادت مهدی در نظر برخی دانشمندان سنی پارت۲ متن زیر مطا
سر درس مهدویت قسمت۵۸ ولادت مهدی در نظر برخی دانشمندان سنی پارت۲ در درس گذشته نام ۱۲ تن از علمای اهل سنت که به ولادت امام زمان علیه السلام اعتراف نموده اند را ذکر کردیم. شایسته است چند تن دیگر نیز بیان شوند: محمد بن احمد ذهبی در کتاب‌های متعددش در این زمینه سخن گفته است. می نویسد: «و اما پسرش محمد بن الحسن (مهدی)،که رافضه (شیعیان) او را قائم خلف الحجه می خوانند در سال ۲۵۸ یا ۲۵۶ به دنیا آمده است.» ( تاریخ السلام و وفیات، ص ۲۵۱ تا ۲۶۰) علاوه بر این در دو کتاب «سیر اعلام النبلاء» ج۱۳ ، ص۱۱۹ و «العبر فی خبر من غبر» ج۵ ، ص۳۷ نیز این مطلب را بیان نموده است خیر الدین زرکلی در کتاب الأعلامش می‌گوید: «مهدی در سامرا به دنیا آمد ؛ در حالی که پنج سال بیشتر نداشت ، پدر خود را از دست داد. می‌گویند او در نیمه شعبان سال ۲۵۵ به دنیا آمده است» و نیز می گوید: «محمد بن الحسن العسکری بن علی الهادی، ابوالقاسم، آخرین امام از امامان دوازدهگانه نزد امامیه است که نزد ایشان «مهدی» شهرت یافته … او در حالی که حدود پنج سال سن داشت پدرش را از دست داد» (الاعلام، ج ۶، ص ۸۰) مورخ شهیر مسعودی می نویسد: «امام یازدهم؛ به سال ۲۶۰، ابومحمد حسن بن علی (ع)، به روزگار معتمد وفات یافت در حالی که ۲۹ سال سن داشت و او پدر مهدی منتظر و امام دوازدهم نزد فرقه امامیه – که بیشتر شیعیان را تشکیل می‌دهند – است.» (مروج الذهب، ج ۴، ص ۱۱۲) ابن عمادالحنبلی می گوید: «از جمله حوادث سال ۲۶۰ هـ درگذشت حسن ‌بن علی بن محمد الجواد (ع) … یکی از امامان دوازده‌گانه‌ای است که رافضیان در موردشان قائل به عصمتند. او پدر امام منتظر «محمد» است همان کسی که در سرداب (شهر سامرا) غیبت کرده است.» (شذرات الذهب، ج ۲، ص ۲۹۰) با وجود تمام این تصریحات، ابن تیمیه ولادت آن حضرت را انکار می کند؛ در درس بعد به بررسی دیدگاه او خواهیم پرداخت. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
12-400-2-6 legha alla j 23=.mp3
13.27M
🌸 جلسه ۲۳ شرح « رساله لقاء الله » 🔸 دو شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ✅شب ِ چهاردهم ماه مبارک رمضان 🌺 با افاضات استاد صمدی آملی modafeanzuhur
🌷🍃🌷🍃🌷 🍃🌷🍃🌷 🌷🍃🌷 🍃🌷 🌷 ✨💫قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در روز دوازدهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه. ق✨ 🌺برابر با ۱۴۰۰/۰۲/۰۵🌺 📒 شرح《 رساله لقاءالله 》 جلسه بیستم ♦️قسمت اول♦️ ✍️ حدیثی از امیرالمؤمنین نقل فرمودند که در آن ترغیب به تلاوت قرآن شده و تلاوت قرآن در هر روز به تعبیری واجب شمرده شده. برای یک سائر الی الله، کسی که دارد به سوی پروردگار سِیر میکند هیچ راهی نیست جز اینکه اولین پله اش از طریق قرآن باشد . 🔷 در عصر محمدی (صلی الله علیه و آله و سلّم) که قرآن، معجزه ی باقیه ی جناب رسول الله (ص) است و از بدو تا ختمش به عصمت الهی، به حصن و حفاظت حق متعال است 📚انّا نَحنُ نَزّلنَا الذّکر وَ اِنّا لَهُ لَحافِظونَ (حجر_۹ ) سائر اِلَی الله باید دائما سیرش را از ناحیه ی این کتاب داشته باشد. 🔶 حتی تورات حضرت موسی (ع) و انجیل حضرت عیسی (ع) هم تحریف شده و اصل آنها در دسترس نیست و با چیزهای دیگر مخلوط شده. به یهودیها و مسیحی‌ها هم می‌گوییم اگر می خواهید سیر الی الله بکنید هیچ راهی ندارید و باید از طریق قرآن بروید. 🔹اگر بزرگانتان اهل مکاشفات باشند و توفیق داشته باشند حضرت موسی (ع) را زیارت کنند و به حضرت موسی (ع) بگویند آقا جان ما چه کار کنیم؟! بلا شک به آنها می‌گوید : بروید به محضر مکتب خاتم الانبیا ء محمد (ص)، ما همه آنجا جمع هستیم، کتاب‌های ما در قرآن جمع است، تمام کتابهای انبیاء در سوره فاتحه مندمِج است. 🔷 اگر مسیحیت هم بخواهد سیر و سلوک کند راهی ندارد به جز قرآن. اگر نمی خواهید نیایید، هیچوقت اکراه تکوینی نمی کنند. فقط یک وجوب شرعیِ تشریعی است که مثلا باید نماز بخوانی و روزه بگیری و... تازه نماز و روزه و این‌ها قبلا هم بود. چه اینکه حضرت ابراهیم (ع) هم وقتی کعبه را ساخت گفت: بارالها! این کعبه را شهر امن قرار بده و کسانی‌که از نسل و ذریّه ما هستند را حفظ کن که نماز بر پا دارند 📚 ربّنا اِنّی اَسکَنتُ ذُرّیَّتِی بِوادٍ غَیرِ ذِی زَرعٍ عِندَ بَیتِکِ المُحَرّمُ لِیُقیمَ الصّلَوةِ (ابراهیم_۳۷) که پیامبر اسلام هم از نسل ایشان است. غرض، نماز و روزه قبلا هم بوده است. 🔶 یکی از بطون معانی ظهور امام زمان (عج) همین است که مردم، همه گروه ها، چه اهل کتاب و چه آن‌هایی که لامذهب‌اند، هر که با هر عقیده‌ای که هست، بدانند که راهِ خدای متعال همین است 📚 انّ الدّینِ عِندَ اللهِ اِسلام. آل (عمران_۱۹) فقط همین یکی، دین است. حضرت آدم (ع) هم بگوید می خواهم خودم را بسازم می گوییم راه انسان سازی همین "دین اسلام" است. الله modafeanzuhur 🌷 🍃🌷 🌷🍃🌷 🍃🌷🍃🌷 🌷🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷🍃🌷 🍃🌷🍃🌷 🌷🍃🌷 🍃🌷 🌷 ✨💫قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در روز دوازدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ ه. ق✨ 🌺برابر با ۱۴۰۰/۰۲/۰۵🌺 📒 شرح《 رساله لقاءالله》 جلسه بیستم ♦️قسمت دوم♦️ 🔶 گفتیم که دین نزد خداوند، تنها اسلام است. حالا بیاییم در عالم اسلام ، عالم اسلام هم که شیعه و سنی شدند و هر کدام فرقه های مختلف دارند که مرحوم رجب بُرسی صاحب "مشارق انوار الیقین" در کتابش حدود ۲۳۰ فرقه برای شیعه و سنی ،همه را با اسم و رسم می‌شمارد. مرحوم علامه طباطبایی هم در کتاب "شیعه در اسلام" فرقه‌های شیعه را مطرح کرده که در بین این‌ها یک فرقه شیعه هست که قائل به دوازده امام صاحب عصمت بعد از جناب رسول الله (ص) است. 🔷خلاصه همه جهان باید یک روزی به مشربِ "هانری کُربَن فرانسوی" شوند. او دانشمندی بود قوی و محقق، هر کجا ندایی از انسان سازی شنیده بود رفت دنبالش و ادیان مختلف را بررسی کرد. مسیحیت ، یهودیت ، هندو ، پشتو و..... او می گوید: دیدم مسیحی‌ها گفتند عیسای مسیح ، یهودیها گفتند موسای کلیم، دیدم آقایانی که اسمشان را مطرح می‌کنند درست است اما مطالبی که از آنها نقل می‌کنند مخلوط کرده‌اند. دیدم نمی آرامم. 🔶 آمدم دامن اسلام دیدم اینجا هم چه آشفته بازاری است. گروههای مختلفی ادعای اسلام دارند. با خود گفتم به هر حال می‌گویند پیامبر اسلام را آخرین پیامبر الهی است پس باید در اینجا یک راه درست و حسابی پیدا شود. 🔷 او گفت: مایوس نشدم و ادامه دادم تا آمدم در قلمرو دین خاتم انبیاء، شریعت محمدیه صلی الله علیه و آله وسلّم . در اینجا رسیدم به یک گروهی به نام "شیعه اثنا عشریه، شیعه دوازده امامی". این دوازده جانشین را دنبال کردم که ببینم علی (ع) کیست؟ حسن (ع) کیست ؟ حسین (ع) کیست؟ و بعد رسیدم به آن زلال چشمه. او اقرار می‌کند: من به این روش رو آوردم و با اعتقاد رسیدم به "سِرّ شیعه" که سرّ شیعه آقایی است که شیعیان دوازده امامی می‌گویند منتظرش هستیم و ایشان در آخر زمان می‌آید و بشر را از این همه انحرافات نجات می‌دهد. 🔶 اگر روزی عُقلای جهان بیایند و بگویند ما این دوازدهمین جانشین پیامبر خاتم (ص) را می‌خواهیم، آن روز ظرف ظهور حضرت بقیة الله (عج) است 🔷 امام صادق علیه السلام میزان داده و فرمود: ما هیچ حرفی نمی زنیم جز این‌که حرف‌های ما همه از قرآن در می آید. روایات، جداول قرآن‌اند یعنی قرآن در این جوی‌ها راه افتاده و این‌جور ظهور کرده. 🔶 اگر احادیث نقل شده از حضرت علی علیه السلام در لابلای کتاب‌های تاریخ را جمع کنیم صد برابر نهج البلاغه است با این‌که بسیاری از احادیث را سوزاندند. modafeanzuhur 🌷 🍃🌷 🌷🍃🌷 🍃🌷🍃🌷 🌷🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷🍃🌷 🍃🌷🍃🌷 🌷🍃🌷 🍃🌷 🌷 ✨💫 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در روز بیستم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ ه. ق✨ 🌺برابر با ۱۴۰۰/۰۲/۰۵🌺 📒 شرح《 رساله لقاءالله》 جلسه بیستم ♦️قسمت سوم♦️ 🔶 ما چه می خواهیم از اسلام که در قرآن نیست؟! چه کم داریم که دنبال امام زمان (عج) می‌گردیم؟ خب همین قرآن را عمل کنیم اما تا می‌خواهیم قرآن را عمل کنیم، یک دفعه پای اجتهاد آقایان پیش می آید که هر کدام‌شان از قرآن یک چیزی می‌فهمند و لذا چقدر اختلاف نظرها به وجود آمد. عارف را، حکیم را، تکفیر می‌کنند. 🔷 یک عده‌ای هستند جلسه لعن دارند، از جناب ملا صدرا تا علامه جان ما (محبوب القلوب) و مقام عظمای رهبری حفظه الله در لیست لعن‌شان هستند. بعد می‌بینید با همین قرآن دارد فقاهت می‌کند و مرجعیت می‌کند. صدها فتوا در تاریخ می‌توانید پیدا کنید که: قائلین به "وحدت وجود" کافرند که علاوه بر وحدت وجودی‌ها وحدت موجودی‌ها هم کافرند. این تکفیر کننده ها همگی علما و فقهای مجتهدین اثنا عشری در حوزه های قم ، نجف ، مشهد، اصفهان ، تهران و .....هستند. 🔶 این‌ است که می‌گوییم منتظریم آقا جان تشریف بیاورند. خب قرآن را که داریم، همین احکام شرعیه را در اجتماع پیاده کنیم. بعضی از احکام را اغماض کنیم که احکام موضوعی اند. بقیه ی احکام که روشن است، همین احکام شرعی را بیاوریم و در اجتماع‌مان پیاده کنیم. بازارِ ما، علما و دفاترشان، و..... همگی بر وفق دستورات دینی عمل کنیم. 🔷 فعلا "وحدت وجود" را طرح نکنیم و همین ظاهر دین را پیاده کنیم. 🌷به قول آقا جان (محبوب القلوب) آن‌روزی که متنِ دستورات دین، قرآن و اهل‌بیت (ع) در متن اجتماع پیاده شود آن روز ظرف ظهور امام زمان (عج) است.🌷 🔶 ما انقلاب کردیم و بنا بود که احکام اسلام را پیاده کنیم و حکومت‌مان زمینه ساز ظهور حضرت بقیّة الله(عج) شود. آیا امام زمان ظهور کرد؟ آیا زمینه ساز ظهور شدیم؟! پس این همه اختلافها، کلاه برداری‌ها و دزدی‌ها چیست؟ چه کسی کلاه‌برداری می‌کند؟ آیا بی یقه‌ها؟ 📢 (اینجا منظور حضرت استاد این است که روحانیونِ واقعی اهل کلاهبرداری و دروغ نیستند و متأسفانه فرم لباس روحانیونِ حقیقی، بر تن بسیاری از بی لیاقت ها رفت) لباس ِفرم آخوندها، بی یقه است، بعد دیدیم سیاسیون و تمام مُختلسین همه بی یقه شدند. از دست خودمان خسته ایم. خود مردم عدالت را نمی خواهند، خود مردم ، همین دولت را انتخاب کردند. 🔷 این‌است که می‌گوییم عاقل شویم و دیگر گروه گرایی نکنیم. اصول گرا و اصلاح طلب درست کردند و بنایشان هست که بر اساس این الگوی آمریکایی، کشور را پیش ببرند. پاک نیستیم، همه خسته ایم . 🔶 همه در پیشگاه خاتم انبیاء (ص) اعتراف به گناه‌مان بکنیم از قرآن خاتم انبیاء (ص)، از شهدایی که با خلوص شهید شدند، از ائمه علیهم السلام ، از وجود مقدس خاتم الاولیای علی الاطلاق ،بقیّة الله امام زمان (عج) عذر بخواهیم و انشاءالله طلب کنیم که بتوانیم قرآن و کلمات اهل بیت (ع) را در خودمان و در اجتماع پیاده کنیم. 🔷 اگر می‌خواهی سالک و سائر اِلی‌ الله شوی، راهش قرآن کریم است. قرآن کریم را هم باید از طریق علی (ع) و اولاد صاحب عصمت علی (ع) بروی. 🔶 یک بحث علمی داریم که می‌شود انسان در مقام رتبه طهارت یک کاری بکند که احکام نفس بر بدن غلبه کند که اگر جسم، در تحت تصرف احکام تجردی نفس ناطقه ی انساني قرار بگیرد این چشم ظاهر، این بدن ظاهری را نمی تواند ببیند (همین اندازه مقام غیبت است) . این مطلب در امامان و انبیای دیگر نبود الّا قلیل، مثل حضرت ادریس. در آنها احکامِ بدن در مرحله بدن حکم فرما بود (غیبت ظاهری نداشتند) لذا همه امامان (ع) را شهید کردند الّا امام زمان (عج) که با بدن عنصری است و در سال ۲۵۶ از مادر متولد شده ولی بدن مبارک ایشان، مقهور احکام تجرد نفس می‌شود، لذا با چشم مادی طبیعی دیده نمی شود (غیبت تامه). ولی رؤیت مثالی و عقلی را ممنوع نکردند. 🔷 قبل از غیبت تامّه، نوّاب اربعه، آقا را با چشم ظاهری می دیدند. حضرت به نائب چهارم فرمودند که غیبت تامّه شروع شد. در زمان غیبت تامّه دنبال فقیه علی الاطلاق بروید ؛دنبال فقیهی که "صائناً لِنَفسِه، حافظاً لِدینه، مُطیعاً لِاَمرِ مُولاه و مُخالفاً لِهَواه" باشد که پیدا کردنش سخت است . 🔶 هر اندازه مردم تشنه دین باشند ، خدا به همان اندازه، مجتهد می‌فرستد « ان الاعطیات علی قدر القابلیّات » مردم خودشان رای دادند و انتخاب کردند. ربطی به اسلام و پیغمبر (ص) و اهل بیت (ع) ندارد. هر اندازه نتوانستیم احکام اسلام را پیاده کنیم از نقص ماست و ربطی به اسلام ندارد. modafeanzuhur 🌷 🍃🌷 🌷🍃🌷 🍃🌷🍃🌷 🌷🍃🌷🍃🌷
🌷🍃🌷🍃🌷 🍃🌷🍃🌷 🌷🍃🌷 🍃🌷 🌷 ✨💫 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در روز دوازدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ ه. ق✨ 🌺برابر با ۱۴۰۰/۰۲/۰۵🌺 📒 شرح《 رساله لقاءالله》 جلسه بیستم ♦️قسمت چهارم♦️ 📚 اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ (آل عمران_۲۶) زمام امور به دست حضرت بقیّة الله (عج) است. اینست که گفتم رمز موفقیت کشور این "شهادات خمسه" است که واقعا شهادت دهیم که آقای ما، « حضرت ( م ح م د ) اِبنُ العسکری‌ (عج) » است. اگر نقصی هست مربوط به ماست، نه اسلام و ائمه علیهم السلام 🔶 همه ما که انقلاب کردیم پیر شدیم دیگر، شماها هم پیر شدید، اصلاح طلبان و اصولگراها همه تان پیر شدید و پایان عمر نزدیک است. به خودتان بیایید. 🔷 در جنگ احد پیامبر (ص) ضربه سنگین خوردند گویی از دشمن سیلی خوردند، حضرت حمزه شهید شدند. یاران، کوه را به خاطر غنیمت ترک کردند. انگار الآن ما هم در جنگ احد هستیم همه داریم سهم جمع می کنیم و دشمن هم در داخل، تحریک به سهم خواهی می کند. 🔶 قبل از اینکه امیر المؤمنین (ع) به حکومت برسند، آنهایی که در زمان پیغمبر (ص) شمشیر زن بودند مثل طلحه و زبیر همه ۲۵ سال از بیت المال سهم می‌گرفتند، اما امیرالمؤمنین (ع) که حاکم شدند فرمودند: من آنچه را که خدا و پیغمبر (ص) گفت و نیز به رای خودم که از اینها می فهمم عمل می‌کنم، لذا در زمان ایشان سهم همه از بیت المال مساوی بود و کل سهمیه ها را قطع کردند. 🔷 الآن اگر سهمیه ها در کشور ما قطع شود، آیا کشور یک سال دوام میاورد؟! آقا مال حرام، حرام است حتی اگر بگویی حکم دارم. 🔶 این است که امام حسین (ع) در روز عاشورا فرمود: چرا من هر چه خطبه می خوانم در شما اثر نمی گذارد؟ سخنان حجت الله اعظم الهی است. خدا دارد با زبان امام حسین (ع) حرف می‌زند. آقا فرمود می‌دانید چرا؟چون شکم‌های شما از مالِ حرام پُر شده است. 🔷 آقایان اصلاح طلب و اصول گرا، شما هم که حرف حق را نمی‌شنوید و اینقدر زبانِ غیر حق و زبان اختلاف دارید، به کسب درآمدتان دقت کنید . 🔶 "عَلَیکُم بِتِلاوَتِ القرآن" لطف کنید محض رضای خدا در این چند روز باقیمانده از عمرتان، خودتان را نجات دهید. نگویید تکلیف داریم، ما مردم این تکلیف را از شما برداشتیم. این مردم را به حال خودشان رها کنید. شهدا از مردم مواظبت می‌کنند. 🔷 در مورد جنگ احد مضمون آیه قرآن اینست که: در جنگ بدر یک سیلی به دشمن زدید و در جنگ احد آنها یک سیلی به شما زدند به خاطر اینکه رفتید غنیمت جمع کنید. 🔶 آقایان مسئولین! برگردید. تمام آنچه که از غنیمت بیت المال گرفتید برگردانید، ببرید پیش مقام معظم رهبری تا بین همه مردم تقسیم شود. خودتان را تطهیر کنید. کشور باید یک مرحله ی تطهیر و طهارت را بگذراند. راهی نداریم جز تلاوت قرآن طوری که حقایق قرآن در ما پیاده شود. "به حق پیغمبر و آل پیغمبر صلوات الله علیهم" modafeanzuhur 🌷 🍃🌷 🌷🍃🌷 🍃🌷🍃🌷 🌷🍃🌷🍃🌷
400-2-7 legha alla j 24.mp3
11.48M
🌸 جلسه ۲۴ شرح « رساله لقاء الله » 🔸 سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ✅روز ِ چهاردهم ماه مبارک رمضان 🌺 استاد صمدی آملی modafeanzuhur
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در شب سیزدهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۵✨ 💢جلسه بیست ‌و یکم شرح رساله لقاءالله 💢 قسمت اول⬇️⬇️ ❇️ رسول الله(ص) فرمود: « اِنَّ هذَا القُرآنَ مَأدُبَةُ اللهِ فَتَعَلَّموا مَأدُبَتَهُ مَا استَطَعتُم وَ اِنّ اَصفَرَالبیُوت لجوفِِ اَصفَرَ مِن کتاب الله تعالی » حضرت فرمود این قرآن مأدُبه‌‌ی خداست پس هر اندازه که توان دارید این مادبه خدا را بیاموزید و یاد بگیرید. چون خالی ترین بیت ها (خانه‌‌ها) آن بیتی است که از کتاب خدا خالی باشد. ✅ بیت را دو جور معنا می‌‌فرمایند: 💢 یکبار مراد از بیت یعنی هر خانه ای که مسلمانی در آن زندگی می‌‌کند و به پیغمبر اکرم ایمان آورده است به خصوص ما که شیعه پیغمبر و آل پیغمبر هستیم هیچ خانه ای بدون قرآن نباشد. 💢 یا اینکه مراد از بیت را قلب و جان انسان بگیریم و بگوییم که قلب و حقیقت انسان؛ در صورتی بر او قلب و انسانیّت اطلاق می‌‌شود که در این خانه‌‌ی دل شخص قرآن جا بگیرد وگرنه هر دلی که در آن قرآن نباشد خالی ترین دل هاست. 🔴 برای شب های اِحیاء همان فرمایش بلند حضرت علامه حسن زاده حفظه الله ، که قرآن به سر کردن خوب است آن هم یک دستوری هست و انسان بهره می‌‌برد، اما مهم این است که قرآن به دل بشود. 🔶 عمده این است که در شب های قدر و ماه رمضان و در کل سال توفیق داشته باشیم که قرآن به دل باشیم وگرنه " اِنَّ اَصفرَ البیُوت لجوفِِ اَصفرَ مِن کتابَ الله تعالی " خانه دلی که از کتاب خدا خالی باشد آن دل تهی است عظمت و انسانیّت ندارد. ❇️ لذا از صدرِ عبارت در حدیث می‌‌فهمیم که مراد از این "بیت" همان "قلب" است. چون می‌فرماید که قرآن، سفره و مأدُبه‌‌ی الهی است و شما هر اندازه که توانمندی دارید از این سفره الهی بهره ببرید. شخصی که قرآن به دل است، خانه‌ی دل او پر از معارف است و لطائف قرآنی در این دل تجلّی و ظهور کرده است. ✅ قرآن را که مادُبه و طعام آماده‌‌ی سفره‌‌ی حق است؛ انسان از این قرآن استفاده بکند و شیرینی این قرآن را بچشد ولی وقتی چشید بخواهد برای دیگران وصف کند، نمی تواند!! 💢 مثل این که کسی از یک چشمه زلال آب خورده باشد بعد می‌‌خواهد برای ما تعریف کند همین اندازه می‌‌تواند بگوید که "آب آن خیلی شیرین بود" 💢 کسی که حلاوت و شیرینیِ چشمه قرآن را ، و آن حقیقتی را که چشیده و آن خوابی را که دیده است ، بخواهد برای دیگری به وصف در بیاورد نمی‌‌‌تواند. modafeanzuhur 🌷 🍃🌷 🌷🍃🌷 🍃🌷🍃🌷 🌷🍃🌷🍃🌷
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در شب سیزدهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۵✨ 💢جلسه بیست ‌و یکم شرح رساله لقاءالله💢 قسمت دوم⬇️⬇️ ✳️ در ادامه حضرت استاد ماجرای راه یافتن جناب سیّد مرتضی و برادرشان جناب سیّد رضی، را به مجلس درس جناب شیخ مفید توضیح دادند. ✅ شیخ مفید در عالَم خواب حضرت بی‌بی فاطمه زهرا(س) را می‌بیند که دست حسنین (علیهماالسلام) را گرفته و برای آموختن قرآن نزد ایشان می‌‌آورند. ✅ صبح روز بعد مادری دو فرزند خود را خدمت ایشان می‌‌آورند که این دو برادر همان سیّدِ مرتضی، عَلَمَ الهُدی و سیّدِ رضی، گردآورنده نهج البلاغه بودند. (پایان دقیقه ۱۵) ❇️ سیّد رضی جملات امیرالمومنین در خطبه ها و نامه ها و حکمت هایی را که بسیار از جنبه‌‌ی بلاغت جایگاه داشتند، گلچین کردند. لذا وقتی سید رضی به خطبه های آن می‌‌‌رسد، می‌‌فرماید (مِن خُطبة مِنهُ علیه السّلام) چند جمله ای از خطبه های حضرت را انتخاب کردم. ✅ نوعاً خطبه های امیرالمومنین مربوط به نماز جمعه و یا جاهای مختلف در جمع ها و مسافرت ها برای یاران و دوستان بود. یا نامه هایی که امیرالمومنین می‌‌نوشتند، اینها را سیّد رضی گلچین کرد. 🔴 الان کتابی که از جناب علامه حسن زاده (محبوب القلوب) تحت عنوان "نامه ها برنامه ها" چاپ شده است تقریباً به روش سید رضی است. و همانگونه که امیرالمومنین برای افراد نامه می‌‌نوشتند، حضرت علامه حسن زاده هم برای دوستانی نامه می‌‌‌فرستادند. 🔶 البته این نامه ها یا در جواب نامه های دوستانشان بود و یا اینکه آنها را لایق می‌‌دانستند و برایشان نامه می‌‌‌نوشتند. 💢 اگر این نامه‌‌ها در جواب نامه های دوستان بود، می‌‌‌شود نامه ها بر نامه ها. 💢 اگر خودشان برای دوستانِ لایق نامه می‌‌نوشتند ، می‌‌‌شود نامه ها برنامه ها. 💢 که هر نامه ای خودش یک برنامه و یک دستوالعمل است ، یک ذکر و یک سِیر و تَطوُّر هست. ❇️ استاد فرمودند: زمانی از آقای دین پرور، رئیس بنیاد نهیج البلاغه سوال کردند : از امیرالمومنین غیر از نهج البلاغه ،چه مقدار حدیث و مطالب داریم؟ ایشان گفتند: با تحقیقی که در بنیاد از منابع مختلف شد و سخنان حضرت استخراج شد ، صد برابر نهج البلاغه هست. (عدد صد نشانه‌ی کثرت است) 🌺 با اینکه دشمن اهتمام داشت که هیچ آثاری از امیرالمومنین باقی نماند ، این همه آثار باقی مانده است. ✅ شخصی به نام عبدُالجبّار خطیب بغدادی، که از دانشمندان قویِ اهل سنت است و کتابی به نام اَلاِمامت نوشت و تقریباً تمام مبانی شیعه را در امامت رد کرده است. ❇️ جناب سیّد مرتضی عَلمَ الهُدی ، کتابِ "غُرَر و دُرَر" نوشت که بصورتِ اَمالی است. و کتاب دیگری به نام "اَلشّافی در امامت" را در ردّ کتاب امامت خطیب بغدادی نوشته است. 🔴 مضمون کتاب الشّافیِ جناب سیّد مرتضی این است که اگر کسی می‌‌خواهد در امامت شفا پیدا کند و به جایی برسد، بیاید کتاب الشّافی را بخواند که کتابی مُتقَن و محکم است. modafeanzuhur 🌷 🍃🌷 🌷🍃🌷 🍃🌷🍃🌷 🌷🍃🌷🍃🌷
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در شب سیزدهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴٢ ه.ق🌟 ✨ برابر با ۱۴۰۰/۲/۵✨ 💢جلسه بیست‌‌و‌یکم شرح رساله لقاءالله💢 قسمت سوم⬇️⬇️ ❇️ یکی دیگر از کتاب های سید مرتضی علم الهدی (تَنزیِه الَانبیاء وَالَائمه) است. حضرت علامه حسن زاده در رساله‌ی امامت راجع به تَنزیه اَنبیاء و ائمّه سخن پیش می آورند‌. ❇️ در قرآن آمده: حُجج الهی در مقام تضّرع به درگاه خداوند ،اظهار گناه می‌‌کنند؛ مثلاً ، حضرت آدم می فرماید: رَبّنا ظَلَمنا اَنفُسَنا(اعراف - ۲۳) یا حضرت یونس می فرماید: سُبحانَکَ اِنّی کَنتُ مِنَ الظّالِمین(انبیاء - ۸۷) ✳️ یا اینکه حضرت آدم که صاحب عصمت هست، به سخن حق گوش نکرد و از درخت ممنوعه بهره برد! و بعدهم از بهشت بیرون شد و بچه دار شد و این همه گرفتاری پیش آمد. اگر حضرت آدم اینطور مخالف حق متعال باشد پس مقامِ حُجّت اللّهی ایشان چگونه قابل حل است؟ چگونه خلیفه الله هستند؟ ✅ سوال پیش می‌‌آید؛ اینها که اهل عصمت هستند چرا اینگونه حرف از گناه می‌‌زنند؟ اینها تنقیص انبیاء و نسبتِ نقص دادن به آنهاست ❇️ علامه حسن زاده می‌‌فرمایند: ائمّه از شدت حضور و قُربشان به حق است ، که اینگونه سخن می‌‌گویند.این بزرگان از بس که شدّت قرب به حق متعال دارند ، اینگونه عجز و ناله می‌‌کنند. ✅ در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است: يُغْفَرُ لِلْجَاهِلِ سَبْعُونَ ذَنْباً قَبْلَ أَنْ يُغْفَرَ لِلْعَالِمِ ذَنْبٌ وَاحِدٌ هفتاد گناه از جاهل بخشیده می شود قبل از اینکه یک گناه از عالِم بخشیده شود. زیرا خداوند می‌‌فرماید: من از عموم انتظار ندارم امّا از عالِم انتظار دارم. 🔴 علامه حسن زاده در ادامه می‌فرمایند ،مبادا به حریم این بزرگواران ضربه بزنید. حواس خود را جمع کنید طوری قرآن فهمی نکنید که قرآن موجب تنقیص اَنبیاء شود. 🔶 سید مرتضی رضوان الله علیه کتابی نوشت که جناب علامه می‌‌فرمایند: "علیک فی ذلک" در فهم اینگونه آیات قرآن بر تو باد که به کتاب "تنزیه الانبیاء و الائمه" سید مرتضی که شفای مریض هست توجه کنی و با خواندن روایات و آیات و ادعیه ، حریم صاحبان عصمت را نشکنی. (پایان دقیقه ۳۰) modafeanzuhur 🌷 🍃🌷 🌷🍃🌷 🍃🌷🍃🌷 🌷🍃🌷🍃🌷
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در شب سیزدهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۵✨ 💢جلسه بیست‌ویکم شرح رساله لقاءالله💢 قسمت چهارم⬇️⬇️ ✳️ در همه‌ی این امور، این نحوه قرآن فهمی ، بجای اینکه قرآن برای ما مُعَرّف اَسرار انبیاء باشد عامل تنقیص(ناقص کردن) آنها می‌‌شود. و به این نتیجه می‌‌رسیم نعوذ بالله قر آن بر حضرت آدم(س) یا بر حضرت موسی(ع) و یا بر حضرت یونس(ع) نقص وارد کرده است. اینطور نیست اشتباه نکنید. ✅ در زندگی جناب رسول الله می‌‌بینیم که همسران ایشان که دختران ابوبکر و عمر و ابوسفیان بودند چقدر آقا را مورد آزار واذیت قرار دادند و یا از ناحیه آنها حضرت فاطمه الزهرا و حضرت علی(ع) محصور شدند. 🔶 ابوسفیان خودش فرزند امیّه و فرزندش معاویه و فرزند او یزید ملعون ، یک شجره‌‌ی خبیثه بودند ، ولی چونکه دختر ابوسفیان بنام اُمّ حبیبه از همسران پیغمبر اکرم(ص) بود ، لقب اُمّ المومنین داشت. 🔶 این افتخاری بود که خداوند به همسران پیامبر(ص) عطا کرد، از این جهت معاویه برادر امّ حبیبه بود دایی مومنین می‌‌شود که اهل تسنّن به آن قائل هستند. ✅ در جنگ جمل عایشه دخترِ دومی سوار بر شتر سرخ موی (جمل یعنی شتر ماده و بعیر یعنی شتر نر) به تحریک طلحه و زبیر به جنگ با امیرالمومنین آمدند. جنگ جمل در حوالی خرمشهر مقابل اُمّ الرّصاص در منطقه عملیاتی کربلای چهار رخ داد که قبل از آن عثمان بن حُنیف والی امیر المومنین را در بصره کشتند و حکیم بن طُفیل که رئیس شیعیان بصره بود را مُثلِه کردند. ✅ در جریان به خاک سپاری امام حسن (ع)عایشه سوار بر قاطر می شود و جلوی ائمه را می گیرد ، از جناب ابن عباس روایت داریم که خطاب به عایشه می‌گوید: تو یک روز سوار بر شتر ماده شدی به جنگ ما آمدی الان هم قاطر سوار شدی اگر این ادامه یابد روزی سوار بر فیل مانند اَبرَهه به جنگ ما خواهی آمد. 🔴 ما باید روی اصول عقاید خود کار کنیم. نقل مسایل تاریخی کار آسانی نیست. بلا هایی که از جانب همسران پیامبر(ص) و پدرِ زنانِ پیامبر و برادرانِ آنها بر سر جناب رسول الله آمده بسیار زیاد است. 🔶 حال اگر کسی نعوذ بالله بگوید پیامبر(ص) که خود اَفضل الانبیاء بود و علم غیب داشت چرا همسرانی را انتخاب کردند که از جانب ایشان آزار و اذیت شوند؟ 🔶 برای پاسخ به این سوال و از روی دلسوزی دچار تنقیض نشوید یعنی انسان در این جا مریض می‌‌شود علیل می‌‌شود (یعنی عضوی از اعضاء او علت پیدا کند) لذا فرمودند در اینگونه از مسایل به کتاب تنزیه الانبیاء جناب سید مرتضی مراجعه کنید. (پایان دقیقه ۴۵) ❇️ ما دنبال تاریخ رفتیم که پیغمبر شناس شویم امام شناس شویم ناگهان مریض می‌شویم، بیمار علمی و بیمار در فهم می‌شویم. فهم صحیح برای ما پیش نمی‌آید. بجای این‌که پیغمبر را صاحب عصمت بدانیم یکدفعه تنقیص می‌کنیم؛ یعنی در او نقص وارد می‌کنیم. ✅ اگر نقصی بر پیغمبر وارد کنیم دیگر او را معصوم نمی‌دانیم و اگر کسی پیغمبر را معصوم نداند او را رسول صاحب عصمت نداند در اعتقاد به نبوت، یکی از اقسام کافر می‌‌شود! 🔴 چه باید کرد که این نقص‌های اطرافیان آقا، گرد و غباری بر دامن آقا ننشاند؟ چطور آقا را تنزیه کنیم؟ حضرت علامه می‌فرماید: "وَ عَلَیکَ بِکِتابِ تَنزیهِ الاَنبیاء" "سید مرتضی علم الهدی" modafeanzuhur 🌷 🍃🌷 🌷🍃🌷 🍃🌷🍃🌷 🌷🍃🌷🍃🌷
14_Samadi_Amoli-Erfan[Qom](2).mp3
6.29M
🎵 انسان در عرف عرفان ( شرح قم ) 👤 استاد صمدی آملی 🎤 جلسه ۲ _______________ کانال دروس استاد صمدی آملی @modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا