فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹️ سه اصل مهم برای تشرف به محضر امام زمان(عج)
☘️مهدی باور بودن
☘️مهدی یاور بودن
☘️مهدی زیست بودن
🎥 #آیت_الله_احدی
#امام_زمان
🥀 #اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج 🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀وقتی امام زمان ظهور میکنندکه...
🎥 استاد رائفی پور
#امام_زمان
🥀 #اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج 🥀
🍀امتحان شدن شیعیان در آخرالزمان
🍃امام صادق علیه السلام،
درباره شدت فتنههای زمان غیبت میفرماید:
«وَ اللَّهِ لَتُمَحَّصُن؛
َّ وَ اللَّهِ لَتُمَیَّزُنَّ؛
وَ اللَّهِ لَتُغَرْبَلُنَّ؛
حَتَّى لَا یَبْقَى مِنْکُمْ إِلَّا الْأَنْدَر»
🔸️به خدا سوگند شما خالص می شوید؛
🔸️به خدا سوگند شما از یکدیگر جدا میشوید؛
🔸️به خدا سوگند شما غربال خواهید شد؛
🍃تا اینکه از شما شیعیان باقی نمیماند جز گروه بسیار کم و نادر.
در این میان کسانی نجات خواهند یافت که:
١_خود را در زمان غیبت به امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف
نزدیک و نزدیک تر کنند؛
و
٢_خود را از رذایل اخلاقی پاک کنند
و به صفات حسنه نیکو گردانند(تزکیه نفس کنند).
٣_شناخت امام زمان -عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف-
و دعای فراوان برای فرج ایشان،
تنها راه نجات در این دوران پر از فتنه است.
📚بحارالانوار،ج5،صفحه216
#امام_زمان
🥀 #اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج 🥀
چگونه یار حضرت شویم؟.mp3
658.4K
🍀راهکارهایی جهت قرار گرفتن در زمره یاران امام زمان (عج)
◀️#ابراهیم_افشاری
#امام_زمان
🥀 #اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج 🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀علت اینکه ازامام زمان عج دوریم
پرشدن شکمهامون ازحرامه
🎥سخنران:حجت الاسلام دارستانی
#لقمه_حرام
#امام_زمان
🥀 #اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج 🥀
مدافعان ظهور
#آخرین_عروس 💞 #حضرت_نرجس_س_و_تولد_آخرین_موعود #قسمت3⃣5⃣ شايد او به فشارهايى كه ساليان سال شيعيان
#آخرین_عروس 💞
#حضرت_نرجس_س_و_تولد_آخرین_موعود
#قسمت4⃣5⃣
امروز روز چهاردهم #شعبان است و ما مدّتى است كه در اين شهر هستيم. آرامش دوباره به #شهر باز گشته است و مردم به زندگى عادى خود مشغولند.
مى دانم خيلى دلت مى خواهد امام را ببينى. امّا نمى دانى چه كنى؟
با خود مى گويى حالا كه نمى شود به خانه #امام برويم چقدر خوب است كه ما به خانه #حكيمه (عمّه امام عسكرى(ع)) برويم و از او در مورد امام سوال كنيم.
رو به من مى كنى و مى گويى:
ــ يادت هست سال قبل كه به اينجا آمديم، چه ساعتى در كوچه با #حكيمه برخورد كرديم؟
ــ فكر مى كنم ساعت چهار #عصر بود.
ــ خوب است امروز عصر به همان كوچه برويم و به بهانه كمك كردن به او به #خانه اش برويم.
ــ چه فكر خوبى! آن وقت مى توانيم از او در مورد #امام_عسكرى(ع) و بانو #نرجس سؤال كنيم.
ما #منتظر هستيم تا عصر فرا برسد.
#خدا را شكر مى كنيم كه دوباره در خانه حكيمه هستيم.
روى تخت وسط حياط نشسته ايم و #مهمان خواهر آفتاب شده ايم.
امروز #حكيمه هم روزه است.
همه دوستانِ خوب خدا در ماه #شعبان روزه مى گيرند;
امّا من و تو مسافر هستيم، و مسافر نمى تواند روزه بگيرد.
#حكيمه براى ما سخن مى گويد: "سن زيادى از من گذشته است، نمى دانم زنده خواهم بود تا فرزند #امام_عسكرى(ع) را ببينم يا نه؟".
بعد آهى مى كشد و مى گويد: "من هر وقت به خانه آن #حضرت مى روم از #خدا مى خواهم به او پسرى عنايت كند".
در اين هنگام، صداىِ در خانه به گوش مى رسد. چه كسى در مى زند؟
#حكيمه از جاى خود بلند مى شود و به سمت در مى رود.
بعد از لحظاتى برمى گردد.
#حكيمه لبخند مى زند و خوشحال است. من از علّت خوشحالى او مى پرسم. پاسخ مى دهد:
#امام_عسكرى(ع) از من دعوت كرده است تا امشب #افطار به خانه او بروم".
#ادامه_دارد...
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟
♦️#نهجالولایة - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️
▪️موضوع جلسات: عصر غیبت
🔸 جلسه چهاردهم - شبِ پانزدهم ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق
🌷 شبِ ولادت امام حسن مجتبی علیه السّلام
🔸 شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ش
🔸 تهران - مسجد حضرت قاسم ابن الحسن (ع)
✳️ قسمت اول ⬇️⬇️ از ابتدا تا دقیقه ٢۰
🔸در شب ولادت امام حسن علیه السّلام، به دعای زمان غیبت تشرّف پیدا میکنیم و ان شاء الله از سفره جود و بخشش علوم و معارف الهیّه حضرت امام حسن علیه السّلام بهرهمند شویم.
🔹"اللّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفسَکَ، فإنَّکَ إن لَم تُعَرِّفْنِی نَفسَکَ، لَم أعْرِفْ رَسُولَک، اللّهُمَّ عَرِّفْنی رَسُولَک، فإنَّکَ إنْ لَم تُعَرِّفْنِی رَسُولَک لَم أعْرِف حُجَّتَک، اللّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَک، فإنَّکَ إن لَم تُعَرِّفْنِی حُجَّتَک، ضَلَلْتُ عَن دِینِی"
🔸جملات نورانی دعا با کلمه "اللّهُمَّ" که جنبه استدعایی دارد، شروع شده است. یعنی ما از محضر مقدّس اسم شریف الله که جامع همه اسماء الهی است، درخواستهایی میکنیم که یکی از آنها این است که خداوند نفس خود را به ما معرفی کند.
🔹پایان دعا هم به کلمه "دین" ختم میشود امّا نه به صورت "دینَک" بلکه دین را به خودمان نسبت میدهیم و میگوییم "ضَلَلْتُ عَن دِینِی"
🔸در این دعا به محضر خداوند عرض میکنیم بارالها! نفست را به من معرفی کن زیرا اگر نفست را به من معرفی نکنی، نمیتوانم رسولت را بشناسم. بارالها!رسولت را به من معرفی بفرما که اگر رسولت را به من معرفی نکنی، نمیتوانم حجّتت را بشناسم. بارالها! حجّتت را به من معرفی کن چرا که اگر حجّتت را به من معرفی نکنی، از دین خودم منحرف میشوم.
🔹یکی از معانی ضلالت، گمراهی است.
شیخ اکبر محی الدّین عربی در مباحث عرفانی، معنای دیگری برای ضلالت مطرح کردند و آن را به معنای حیرت گرفتند.
🔸اسم شریف الله، بالاترین اسم بعد از اسم شریف "هُوَ" که اعظم اسماء الهی است، میباشد. در مرتبهی اسم شریف "هُوَ" هیچ نحوه کثرت حتّی کثرت اسمائی وجود ندارد.
🔹"هُوَ" مقام هویّت غیبیّه است که فوق مقام معرفت و عرفان است. در مقام غیب ذات، او، غَنِیٌّ عَنِ العَالَمین است و هیچ یک از اسماء الله حتّی اسم شریف الله هم در آن مقام، مطرح نیست و ظهوری ندارد. زیرا که ألوهیت، مَألوه در پی دارد همانگونه که علّت، معلول میخواهد.
🔸این الفاظ در اصطلاح فلسفی، متضایف اند یعنی اضافه به هم دارند و با آمدن یکی، دیگری هم از پی او میآید.
🔹در ادعیه معمولاً اسم شریف الله، تحت عنوان "اللّهُمَّ" و "یَا الله" مورد منادای ما قرار میگیرد. در برخی از دعاها اسم "الله" با اسماء مفرد دیگر مثل رحمان، رحیم، کریم و... میآید مثل یا اللهُ یا رحمان، یا اللهُ یا رحیم و دیگر اسماء. به تعبیری اسماء مفرد الهی با اسم شریف الله مزدوج میشوند.
🔸لذا بزرگان اهل معرفت قائل به ازدواج در اسماء الله شدهاند. از اینجا معلوم میشود که ازدواج، دارای مراتب است تا اینکه میآید در نشئه طبیعت و درباره کلّ عالم طبیعت مطرح میگردد. "سُبحَانَ الّذِی خَلَقَ الأزوَاجَ کُلَّهَا" (یس _٣۶) مطلقا همه چیز به صورت ازواجی آفریده شده است نه به صورت فردی.
🔹ذیل اسم شریف الله، مطلق مألوهات، جمعاند. علاوه بر اینکه تمامی اسماء هم، ذیل این اسم شریف قرار میگیرند و زیرمجموعه آن هستند. به تعبیری "الله" اسم جامع است.
🔸هر کس که "یا الله" میگوید، این "یا الله" مطابق با جدول وجودی خود او و به وفق خواست درونی اش، برایش جلوه میکند.
🔹مثلاً اگر فرد گرسنهای "یا الله" بگوید، این "یا الله" یعنی "یا مُطْعِم". به تعبیری اسم شریف الله، خود به خود در مقام اطعام برای شخص ظهور میکند. یا مریضی که "یا الله" میگوید، این "یا الله" به معنای "یا شافی" است و اسم شریف شافی برای او جلوه میکند.
🔸ما چون نسبت به تمامی اسماء الله در موارد خاص، آگاهی نداریم لذا اسم جامع "الله" را بر زبان میآوریم امّا ائمه (ع) از آن جایی که مُعَلَّم به تمامی اسماء الله اند و نسبت به تمامی حالات و شؤون وجودی انسان آگاهی دارند، لذا میدانند در هر درخواستی، به کدام اسم از اسماء الله یا به چندین اسم توسّل کنند و خداوند را با آن اسامی شریف بخوانند.
🔹تمامی ادعیه به خصوص دعاهای هر روز ماه مبارک رمضان، علاوه بر اینکه نحوه دعا و درخواست از حق متعال را به ما یاد میدهند، همچنین ما را متوجه این مطلب میکنند که ذیل هر درخواست به کدام اسم یا اسماء الهی متوسل شویم.
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟
♦️#نهجالولایة - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️
▪️موضوع جلسات: عصر غیبت
🔸 جلسه چهاردهم - شبِ پانزدهم ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق
🌷 شبِ ولادت امام حسن مجتبی علیه السّلام
✳️ قسمت دوم ⬇️⬇️ از دقیقه ٢۱ تا دقیقه ٣۵
🔸یکی از اسماء الهی که در آخر دعای کمیل آمده، اسم شریف "سَابغُ النِّعَم" است.
🔹سابغ النّعم، کسی است که نعمتها را مثل آبشار سرازیر میکند. مثل کسی که سطل آبی را به یکباره سرازیر کند، نه اینکه با لیوان از داخل آن آب بردارد.
🔸سابغ النّعم، کاری ندارد به اینکه نیاز طرف مقابل چقدر است بلکه همینجور نعمت را میریزد و همین امر موجب میشود که دیگران فقط به فکر جمع کردن آن نعمات باشند و به اینکه چه کسی این نعمتها را میریزد، توجهی نداشته باشند.
🔹لذا میفرمایند اسماء الله، حجاب الله اند. تمامی اسماء، حجاب ذات اند و ذات حق متعال، خود را در پشت پردههای اسماء پنهان کرده است.
🔸به همین دلیل جناب امیرالمؤمنین میفرمایند "إلهی هَبْ لِی کَمَالَ الإنقِطَاعِ إلَيك حَتّی تَخْرِقَ أبصَارُ القُلُوبِ حُجُبَ النُّور" تا چشمان دلمان آنچنان تیزبین شوند که تمامی حجابها را خَرق و پاره کنند. آن هم نه فقط حجابهای ظلمانی بلکه حجابهای نورانی را برکَنَد که تمامی اسماء الله، حجابهای نورانیاند.
🍃دیدهای خواهم سبب سوراخ کن
🍃تا حُجُب را برکند از بیخ و بُن
🔹در ادامه میفرمایند "وَ تَصِیرَ أروَاحُنا مُعَلَّقَةً بِعِزِّ قُدسِك" که در عبارت لفظ "ارواح" آمده نه "نفوس". زیرا نفس با عنوان نفسیّت، نمیتواند بدون تعلّق باشد.
🔸امّا در صدر دعای زمان غیبت آمده "اللّهمّ عَرِّفنِی نَفسَك" و نفرمود "ذاتَك" زیرا غیب ذات هرگز خود را به احدی نشان نمیدهد و فقط برای خودش ظهور دارد. چون غیب ذات، بالذّات است و هرچه که غیر اوست، بالغیر است و هرگز بالغیر نمیتواند بالذّات را ادراک کند.
🔹زمانی هم که بحث فنا مطرح میشود در مثل آیه "کُلُّ مَن عَلَیهَا فَان وَ یَبقَی وَجهُ رَبِّکَ" منظور از این فنا، فنای در ذات یا همان فنای فی الله نیست بلکه ماسوی الله، در وجه الله فانی میشوند. لذا در بحث تقوا هم تقوای فی الله با تقوای بالله و تقوای فی سبیل الله فرق میکند.
🔸همچنین قَتل فی سبیل الله با قتل فی الله و بالله متفاوت است. کسانی که در جبهه حق علیه باطل شهید میشوند، قُتِلوا فی سبیل الله اند امّا آنهایی که در معرکههای سنگین معرفتی در مقام توحید ذات پیش میروند، جزو شهدای قُتِلوا فی الله و قُتِلوا بالله اند همچون امیرالمؤمنین و اهلبیت علیهم السّلام.
🔹لذا امیرالمؤمنین از محضر حق متعال درخواست میکند که چشم دلمان آنقدر تیزبین شود که حتّی حجاب و پردههای نورانی را پاره کند تا "تَصِیرَ أروَاحُنا مُعَلَّقَةً بِعِزِّ قُدسِك" که باز حرف از عزّ و عزّت است نه غیب ذات.
🍃چو سلطان عزّت عَلم برکشد
🍃جهان سر به جِیب عدم درکشد
🔸یا در اوّل دعای کمیل میفرمایند "وَ بِعِزَّتِکَ الَّتِی لایَقُومُ لهَا شَیء" همچنین در اوایل دعای سمات آمده "اللّهُمَّ إنّی أسألُکَ بِاسمِکَ العَظیمِ الأعظَمِ الأعَزِّ الأجَلِّ الأکرَم" آن اسم آنقدر عظیم و أعزّ و أجلّ و أکرم است که به محض اینکه به آن ملتجی شویم و او را بخوانیم، فعل و درخواستمان محقّق میشود. "وَ إذا دُعِیتَ بِه عَلی مَغَالِقِ أبوَاب السَّماءِ لِلفَتْحِ بِالرَّحْمة إنفَتَحَتْ" به محض "إذا دُعِيتَ"، "إنفَتَحَتْ" حاصل میشود.
🔹یعنی به صرف دعا و بدون هیچ تأخیری، عین فعل محقّق میشود همچون کسر و انکسار که وقتی سنگ به شیشه اصابت میکند، به محض کسر، انکسار صورت میگیرد نه اینکه سنگ برخورد کند و ده دقیقه بعد شیشه بشکند بلکه کسر و انکسار بدون هیچگونه تراخی انجام میگردد.
🔸لذا از آن طرف، نظام هستی دم به دم در حال فعل است و از این طرف، به عینِ فعل، انفعال رخ میدهد. به عین کسر، انکسار است. لذا در حدیث آمده "أنا عِندَ المُنكَسِرَةِ قُلُوبهُم" اگر دل، دل باشد به محض شکسته شدن، خدا در آن قرار میگیرد.
🔹لذا تمام گرفتاریها و موانعی که سر راه مؤمن قرار میگیرد برای این است که دل او را بشکنند تا خدا بگوید حالا من در دلت قرار دارم.
🔸در واقع "أنا"ی الهی، "أنا"ی مالکیّت، ربوبیّت، خالقیّت، عزیزیّت و... است و بنده به وفق هر یک از این "أنا"های الهی است که مملوک اوست، مربوب اوست، مخلوق اوست. یعنی به عین مولویّت او، ما عبد او هستیم نه اینکه او مولاست و ما جداگانه عبد اوییم بلکه به عین مولا بودن او، عبد او هستیم، به عین عزیز بودن او، ذلیل در پیشگاه اوییم که "أنتَ العَزيز وَ أنا الذّليل" این "أنا"، جدای از آن "أنت" نیست بلکه متّخذ از آن است که "هُوَ الأوّلُ و الآخِرُ وَ الظّاهِرُ وَ البَاطِن"
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟
♦️#نهجالولایة - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️
▪️موضوع جلسات: عصر غیبت
🔸 جلسه چهاردهم - شبِ پانزدهم ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق
🌷 شبِ ولادت امام حسن مجتبی علیه السّلام
✳️ قسمت سوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۳۵ تا دقیقه ۴۵
🔸 وقتی حضرت موسی (ع) خواست به همراه زن و فرزندش به مصر برود، در آن شب طوفانیِ کذایی، نوری دید و به اهل بیتش فرمود اینجا باشید تا من بروم از آن نور چیزی اقتباس کنم. زمانی که به آنجا رسید، به او خطاب شد "فَاخلَع نَعلَیک... اِنّی اَنَا الله". دو نعلِ تعلّق به عالم دنیا و تعلّق به عالم آخرت را بردار.
🔹 به تعبیر حضرت علّامه حسنزاده آملی (ره) در آن اشعار محلّی طبریشان که:
🍃من نه مَردِ اینور و نه مَردِ آنور هسّمه
🍃من گرفتار دل و شِه جانِ دلبر هسّمه
🔸 من نه کاری به دنیا دارم و نه کاری به آخرت دارم. هر کجا که دلبر باشد، من هم همان جایم. کعبه ما، اوست و تنها به دنبال او میگردیم. "هُوَ الاَوَّلُ وَ الآخِرُ وَ الظّاهِرُ وَ الباطِن".
🔹 آیه "اِنّا لِله وَ اِنّا اِلَیهِ راجِعون" خمیره صابرین است. صابرین کسانی هستند که "اِذا اَصابَتهُم مُصیبَة" به محض این که مصیبتی به آنها اصابت میکند، "قالُوا اِنّا لله وَ اِنّا اِلَیهِ راجِعون" قولشان، حقیقتشان، سرّشان و تمام هویّتشان این است "اِنّا لله وَ اِنّا اِلَیهِ راجِعون".
🔸 نه کاری به دنیا دارند و نه کاری به آخرت دارند. تنها حرفشان این است که ما از اوییم و داریم به سوی او میرویم.
🔹 "اِنّا لله" را در فارسی ترجمه میکنیم به این که "ما از خداییم" در حالی که لامِ در لله، به معنای "از" نیست بلکه معنای عبارت این است که "ما، مالِ اللهایم". آن هم مالِ الله نه مالِ رحمان یا رحیم یا دیگر اسماء.
🔸 بر اساس این آیه، ما، مالُ الله هستیم به معنای مِلکیّت حقیقی. ما مملوکِ حقیقیِ اوییم. و لذا میگوییم "اَنتَ المالِکُ وَ اَنَا المملوک".
🔹 انّا لله یعنی منِ مملوک، مملوک بودنم به عین للهِ توست و گرنه لله بودن را برداریم، من نه مملوکم نه منم و نه غیر از من چیزی هستند. هیچکس، هیچی نیست.
🔸 بحثی در منطق داریم که میگوید قضایای حملیه بر دو قسماند: حمل اوّلی ذاتی و حمل شایع صناعی. البته این بحث در منطق قدیم نبود و از منطقهای حکمةالاشراق و حکمة متعالیه بلند شد.
🔹 بر اساس این تقسیمبندی، حمل هر چیزی بر ذات همان شیء میشود حمل اوّلی ذاتی. مثل آب، آب است. زمین، زمین است و... اما سایر حملهایی که به کار میبریم مثل من آمدم، او حرف میزند، او میخورد و... حمل شایع صناعی هستند.
🔸 آقایان اهل معرفت بر مبنای آیه "اِنّا لله" فرمودند هیچ موجودی به حملِ اوّلی، خودش، قدرتِ حمل بر خودش را ندارد چه این که ما هم قدرت حمل او بر او را نداریم و نمیتوانیم بگوییم مثلاً آب، آب است. چرا که آیه "اِنّا لله" بساط همه را جمع کرد.
🔹 و لذا آب، للهِ آب است. آفتاب، للهِ آفتاب است. من، للهِ منم و گرنه عبارت من، منم اشتباه است و آنهایی که اهلِ توحیدِ قوی هستند و حضورشان خیلی بالاست، چنین الفاظی را کفر میدانند.
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟
♦️#نهجالولایة - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️
▪️موضوع جلسات: عصر غیبت
🔸 جلسه چهاردهم - شبِ پانزدهم ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق
🌷 شبِ ولادت امام حسن مجتبی علیه السّلام
✳️ قسمت چهارم ⬇️⬇️ از دقیقه ۴۲ تا دقیقه ۵۰
🔸 چنان که امام صادق (ع) در حدیثی میفرمایند اگر کسی بگوید لَولا فُلانٌ لَهَلَکتُ یعنی اگر فلانی نبود، هلاک میشدم، شرک است. خب ما شبانهروز داریم همین حرفها را میزنیم!
🔹 منتها فرمودند اینها شرک خفی است و اینها را به پای شما نمینویسند البته به بهشتِ آن توحیدی هم که با شرکِ خفی مورد خدشه واقع میشود، نمیرسیم و ما را به آنجا راه نمیدهند چرا که اگر آن بهشت را میخواهیم، این حضور را هم میخواهیم.
🔸 به عبارت دیگر خمیرمایهی وصول به "فَادخُلی فِی عِبادی وَ ادخُلی جَنَّتی"، آن توحیدِ "هُوَ الاَوَّلُ وَ الآخِرُ وَ الظّاهِرُ وَ الباطِن" است که حتّی برای شخصِ اهلِ حضور، توجّهِ به خود بدون توجّه به لله بودنش، نیست یعنی زمانی هم که به خودش توجّه دارد، این توجّه در او هست که چون لله هستم، پس منم. و لذا هر چه میگوید، میشود قُرب فریضه.
🔹 بالاتر از این فرمودند آقا رسول الله (ص) در "وَ ما رَمَیتَ اِذ رَمَیتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمی" به قُربی رسیدند که هیچ یک از انبیاء به آن نرسیدند اما بعد از جناب رسول الله (ص)، آقا جان امیرالمومنین و سایر ائمه (ع) به آن قُرب رسیدند.
🔸 و لذا حضور علوی، حضور حسنی، حضور حسینی و همین طور حضور امام زمانی، غوغاست و بزرگان اهل معرفت برای حضور در محضر امام زمان حواسشان جمع است.
🔹 مبادا الفاظی همچون حجة اسلام، آیةالله و... برای ما حجاب شوند که متأسفانه معمولاً میشوند. این الفاظ، هم میتوانند برای ما حجاب شوند و هم میتوانیم تمام اینها را خرق کنیم و لذا آقایانِ قدمای ما معمولاً خودشان را از لفظ "آیةالله العظمی" بر حذر میداشتند چرا که معتقد بودند این اسمِ مبارکِ امیرالمومنین است زیرا یکی از اسامی حضرت در زیارت مولودیّه، همین لفظ "آیةالله العظمی" است. البته هر کلمهای و هر اسمی از اسماء الله میتواند مراتب داشته باشد و بر هر کسی به وفق مرتبه او اطلاق شود.
🔸 ما در دعای زمان غیبت، با کلمه "اَللّهُمَّ" از حق متعال استدعای وجودی میکنیم. بسیاری از ادعیه همانند دعای کمیل و دعای عرفه با صدارت "اَللهُمَّ" شروع میشوند و برخی دعاها هم مثل دعای ندبه به جای "اَللهُمَّ" با حمد آغاز میشوند.
🔹 معمولاً ادعیه در صدرشان، "بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم" ندارند و ما خودمان بر اساس برخی روایات، در ابتدای هر دعایی "بسم الله" میگذاریم و گرنه متن دعا، "بسم الله" ندارد.
🔸 دلیل این مسأله این است که قرآن باید در تمام جاها مصدّر به بسم الله باشد و از آن جایی که کلمات اهل بیت (ع) شبیه قرآن هستند، معمولاً ادعیه را بدون بسم الله میآورند تا مبادا کسی کلمات آنها را با آیات قرآن خلط کند.
🔹 و لذا از قدیم رسم بر این بود که هر کسی در هر جایی میخواهد قرآن بخواند، با "بسم الله الرّحمن الرّحیم" شروع کند و بعد از اتمام آن، عبارت "صدق الله العلیّ العظیم" را بگوید تا با صدر بسم الله و صدقه ذیل، افراد بدانند که آنچه بین این دو عبارت واقع شده است، آیه قرآن است.
🔸 ائمه (ع) هم زمانی که دعاهایشان را به افراد تعلیم میدادند، متذکّر میشدند که آنچه بعد از بسم الله میآید، دعاست نه آیه قرآن چرا که آن زمان مثل الان این همه قرآن نبود و مردم هم سواد نداشتند و هر کسی راحت میتوانست هر جملهای را به قرآن نسبت دهد.
🔹 برای همین است که کعب الاحبار یهودی توانست حدود ده هزار حدیث به اسم پیغمبر جعل کند و میان سایر احادیث پخش کند. چه کسی توانست جلوی او را بگیرد؟ چه کسی میتواند اینها را شناسایی کند؟
🔸 ابن مُنَبِّه هم از جمله جاسوسان یهودی است که در زمان امام باقر (ع) در بین اصحاب حضرت به ویژه شاگردان خصوصی آقا نفوذ کرد و با ترفندی دفترهای یادداشت آنها را گرفت و به وزان احادیث امام باقر (ع) و آنچه که حضرت به شاگردانشان املاء میفرمودند، حدیث جعل کرد و از طریق همین دفاتر، احادیث جعلی خود را به اسم امام باقر (ع) پخش کرد.
🔹 یهودیان تقریباً یک سابقه دو هزار ساله داشتند زیرا حضرت موسی (ع) چیزی حدود دو هزار سال قبل از جناب رسول الله (ص) ظهور کرد. یهودیها در مطلقِ رشتههای علمی، دانشمند داشتند و تمام علومی را که از انبیاء منتشر میشد، فرا میگرفتند به خصوص در زمان حضرت ادریس پیغمبر، به بسیاری از علومی که امروزه از آنها به علوم غریبه نام میبریم، دست پیدا کرده بودند.
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟
♦️#نهجالولایة - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️
▪️موضوع جلسات: عصر غیبت
🔸 جلسه چهاردهم - شبِ پانزدهم ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق
🌷 شبِ ولادت امام حسن مجتبی علیه السّلام
✳️ قسمت پنجم ⬇️⬇️ از دقیقه ۵۰ تا آخر
🔸 یهودیها در اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه، دستگاهی را ساخته بودند به نام جام جمّ جهاننما که از طریق آن میتوانستند تمام صداهای رُبع مسکون زمین را بشنوند.
🔹 یهودیان زمانی که دیدند با ظهور پیغمبر اکرم (ص)، حقایقِ ایشان دارد جهانگیر میشود و کتابِ قرآنش دارد در الواحِ نفوس و جانها نوشته میشود، از ترس این که همه چیز به دست پیغمبر و مسلمانها نیفتد، در زمان عمر زیر گوش او خواندند تا آن دستگاه جام جمّ را نابود کند.
🔸 یهودیان گمان میکردند که اسلام برای نابودی یهودیّت آمده است در حالی که چنین نبود. اسلام، برای احیای تورات حقیقی و تمام کتابهای انبیای گذشته آمده بود و لذا در قرآن داریم که اگر یهود و نصاری، تورات و انجیلشان را اقامه کنند، خدای متعال برکاتی بر اینها نازل میکند. امیرالمومنین هم میفرمودند اگر حکومت من در تمام عالم گسترده شود، با یهودیها با کتابشان و با مسیحیها هم با کتابشان برخورد میکنم.
🔹 یهودیها در زمان عمر دو کار انجام دادند؛ اول این که در گوش او خواندند تا آن دستگاه جام جمّ را نابود کند و دیگر این که از او خواستند کتابخانه اسکندریّه مصر را که تمام کتابهای او سنگی بود، از بین ببرد.
🔸 در این کتابخانه بیش از هزار و پانصد جلد کتاب ارزشمند بود که تقریباً تاریخِ چندین هزار سال در آنها آمده بود که حالا معلوم نیست این کتابها نزد چه بزرگانی از انبیاء و شاگردان ایشان نوشته شده بودند.
🔹 و لذا در گوش عمر خواندند که این کتابها به درد نمیخورد. ما قرآن داریم. هر کتابی که مطابق با قرآن است، خب همان قرآن کافی است و هر کتابی هم که مطابق قرآن نیست، باید آتش زده شود. و لذا حَسبُنا کِتابُ اللهِ عمر، ریشه علم را زد و جان به لب آمد تا دوباره علم در محضر امیرالمومنین جانی بگیرد که آن را هم باز نگذاشتند.
🔸 بر اساس حدیث منزلت که جناب رسول الله (ص) به امیرالمومنین فرمودند: "أنتَ مِنّی بِمَنزِلَةِ هارونَ مِن موسی"، از جهات مختلفی بین جناب رسول الله و امیرالمومنین نسبت به حضرت موسی و برادرش هارون، تشابه وجود دارد. یکی از وجوه تشابه این است که جناب هارون، سه پسر داشتند به نامهای "شُبَّر" و "شُبیر" و "مُشَبَّر" که خداوند متعال به امیرالمومنین هم از ناحیه خانم فاطمه زهرا (س) سه پسر عطا فرمود که شُبَّر عبری، همان حسن در لسان عرب است، شُبیر، همان حسین عربی است و مُشَبَّر هم همان محسن است.
🔹 از جمله کارهای خباثت آمیزی که انجام شد تا حدیث منزلت از همه جهات خودش را نشان ندهد، این بود که نگذاشتند سومین پسر امیرالمومنین (ع) به دنیا بیاید.
🔸 امام حسن (ع) که به دنیا آمدند، خانم فاطمه زهرا (س) فرزند را در قنداقه گذاشتند و به محضر امیرالمومنین تقدیم کردند تا آقا برای پسرشان اسمی بگذارند. چون بر اساس روال طبیعی، پدر، ولیّ فرزند است و ولیّ باید برای فرزند اسم بگذارد. اگر پدر نباشد مادر، و اگر پدر و مادر نباشند، جدّ او این کار را میکند.
🔹 امیرالمومنین (ع) فرمودند: من بدون اجازه آقا جان خاتم انبیا دست به کاری نمیزنم لذا فرزند عزیز را برای نامگذاری، به محضر مبارک جناب خاتم انبیا آوردند. حضرت هم فرمودند من هم برای او اسم نمیگذارم و در این کار از خداوند پیشی نمیگیرم.
🔸 در این هنگام جناب جبرئیل تشریف فرما شد و فرمود: یا رسول الله! علی برای تو به منزله هارون است برای موسی. علی دارای سه پسر میشود که این فرزند، اولین آنهاست. اسم او را شُبَّر بگذار که به لفظ عربی میشود حسن.
🔹 همین قضیه برای امام حسین هم رخ داد اما در مورد حضرت محسن، اولاً جناب رسولالله وفات کرده بودند و در این نشئه نبودند ثانیاً این پسر جان هم اصلاً به دنیا نیامدند و سقط شدند.
🔸 و لذا وجود مبارک امام حسن (ع) دلیلی است از دلایل الاهیّه بر این که خلیفه بلافصل جناب خاتم انبیا (ص)، امیرالمومنین (ع) هستند. به عبارت دیگر وجود مبارک امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و حضرت محسن، از جمله دلایل خلافت بلافصل امیرالمومنین بعد از جناب رسول الله (ص) میباشد.
🌷«والحمدلله رب العالمین»
🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑 🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑
#کنفرانس
#مهم
اقای مهدی #اسلامی
✅۱۴۰۱/۴/۱۵
✨بسم الله الرحمن الرحیم
✨سلام علیکم جمیعا
🔴داره چند تا اتفاق خوب میفته که بهتره در جریان باشید
🔴پوتین و اردوغان به ایران سفر میکنند
🔴در راستای ایجاد اتحاد ضد آمریکایی و اروپایی، این دیدار انجام میشه
و اما چی در حال رخ دادنه
🔴پوتین با عربستان تماس گرفته که تولید نفتش رو بالا نبره
از طرفی هم عربستان قبول کرده
🔴چون میدونه قبول نکنه ایران هم بیکار نمیشینه با اشاره به انصارالله آرامکو رو مورد هدف موشک قرار میده و عربستان رو فلج میکنه
دفعه قبل ٧٠ درصد نفت عربستان دود شد رفت هوا
🔴میدونید این یعنی چی؟
یعنی ایران و روسیه برای زمستان اروپا و آمریکا برنامه های عجیبی دارند
🔴ایران قصد این رو نکرده که تحریمها رو شکست بده بلکه داره حیات و ممات اروپا و آمریکا رو به تحریمهای خودش گره میزنه
الان اروپا و آمریکا اگر تحریمها رو برطرف نکنند تو زمستان وارد بحران شدید انرژی میشن و خطر سقوط دولتهاشون خیلی زیاده
🔴فرانسه و بلژیک هم دارن یکی از زندانیان دیپلمات ما به نام اسدالله اسدی رو آزاد میکنند تا بتونن روابط خودشون رو با ایران حسنه کنند تا در زمستان بتونن از ایران گاز و. نفت بخرن
این حرف بنده نیست خبری است که رادیو فرانسه اعلام کرده
🔴از یک طرف هم ونزوئلا که عربستان قاره آمریکاست بزرگترین پالایشگاه نفت خودش رو که ظرفیت ۶۴۵ هزار بشکه در روز داره رو تعطیل کرده و بهانه این تعطیلی هم کمبود برق اعلام شده
🔴و یک خبر عجیبتر اینکه
ونزوئلا که به قول سیاستمداران و تحلیلگران حیاط خلوت آمریکاست یک میلیون هکتار از زمینهای خودش رو در اختیار ایران قرار داد
🔴میدونید این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟
شاید به جای گندم دلمون بخواد توش موشک بکاریم 😁
🔴اینها همگی نشان از یک تنگنای عجیب سیاسی برای آمریکا و اروپاست
🔴حالا یا باید تحریمها برداشته بشه یا ما هیچ مشکلی با ایجاد بحران انرژی در اروپا و آمریکا نداریم
❌به این میگن شیوه صحیح مذاکره
🔴نه اینکه یه ریش قشنگ (روحانی) حتی آب خوردن مملکت رو به مذاکره گره زده بود
اون یکی ریش پروفسوری (ظریف) هم که ادعای فهمیدن زبان دنیا رو داشت با جان کری قدم میزد و امضای کری رو تضمین میدونست
خدا لعنت کنه اونهایی که ما رو ذلیل کرده بودن
🔴الان داریم یکه تازی میکنیم در دنیای سیاست
🔴ماه قبل هم یکی دیگه از مراکز جاسوسی اسرائیل رو در شمال خاک عراق با خاک یکسان کردیم تا رژیم منحوس صهیونیستی بفهمه که ما حواسمون به خرابکاری هاش هست
به زودی تو سرزمین اشغالی یه چی عین بمب صدا میکنه 😁
🔴فعلا اخبار خوب رو داشته باشید تا بعد😁
یاعلی
پایان
مدافعان ظهور
🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑 🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑 #کنفرانس #مهم اقای مهدی #اسلامی ✅۱۴۰۱/۴/۱۵ ✨بسم
یه خبر خوب دیگه
اینجا قرار بود اسدالله اسدی دیپلمات ما که به جرم جاسوسی دستگیر شده به عنوان موضوع مذاکره با فرانسه و بلژیک باشه
🛑 و اما خبر الان
یه جاسوس بلژیکی در ایران به دام افتاد😁
اینه زبان دنیا
قرار نیست کسی از ما باج بگیره
اون روحانی بود که باج که سهله خودشم میداد
دیگه او دوران گذشت
🔴البته بگما
این جاسوسه چند ماه قبل دستگیر شده بود منتهی صداش رو درنمیاوردیم
اسم این جاسوس اولیویه واندکاستیل است
🔴وزیر خارجه قطر امروز به تهران میاد
🔴ترافیک رفت و آمد مقامات خارجی به ایران اینقدر زیاده که تعداد سفر مقامات خارجی در سه ماهه اخیر به اندازه کل ٨ سال حسن روحانی بوده
❌اینا زبان دنیا بلد نبودن نه؟
مردک ریش قشنگ بلد بود
🔴همین که ونزوئلا یک میلیون هکتار زمین در اختیار ما قرار داد قراره یک رزمایش مشترک بین ایران و روسیه و چین و ونزوئلا در حیاط خلوت آمریکا اتفاق بیفته
عجباااا😁
﷽❣ #امام_زمان مهربانم❣﷽
ای بهاری ترین آینه هستی
یوسف کنعانی من، سلام
آقاجانم...
بیا و اذان عشق بخوان
تا جهان سراسر مسلمان شود
بیا و «وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ....» را فریاد کن ...
چشم انتظار ماندهام ؛
من سر خوشم از لذت این چشم به راهی
و چشم انتظار میمانم ...
▪️اللّهُمَّ عَجِّل فَرجَ مُنتَِقمِ الزَّهرٰاء سَلٰامُ اللهِ عَلَیها
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
#اللهم_ارزقنا_کربلا_بحق_الحسین_ع
🍃🌺یاصاحب الزمان ادرکنی
🍃🌺 یاصاحب الزمان اغثنی
⭐بابی انت وامی یااباصالح المهدی
⭐بابی انت وامی یااباصالح المهدی
⭐بابی انت وامی یااباصالح المهدی
💞المستغاث بک یابن الحسن:صدمرتبه
🌙 آقای خوبم #امام_زمان شبت بخیر
🥀 #اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج 🥀