eitaa logo
مدافعان ظهور
388 دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
4.3هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
سر درس امامت ۷۰ ولایت تکوینی از منظر عقل ۴ در درسهای گذشته «امکان عقلی» ولایت تکوینی را تشریح نمودیم؛ اینک در صدد آن هستیم که سوال دیگری را از منظر عقل تحلیل و بررسی نمائیم. با پذیرش امکان اصل ولایت تکوینی اینک نوبت به «حد ولایت تکوینی» می رسد؛ اینک باید پرسید: از نظر عقل بنده خدا تا چه میزان می تواند به اذن الهی تاثیر گذار باشد؟ آیا تاثیر گذاری صاحبان ولایت تکوینی حد و مرزی نیز دارد یا نه؟ آیا وسعت ولایت تکوینی به نقطه خاصی که عقلا تجاوز از آن ممکن نیست ختم می شود یا نه؟ با دقت در این سوالها می توان پاسخ آنها را دریافت. آری ولایت تکوینی دارای حد و مرز است و حد و مرز آن در تعریف ولایت تکوینی بیان شد. توضیح اینکه در تعریف آن گذاشت «تاثیر گذاری خارق العاده برخی بندگان شایسته الهی در نظام هستی به اذن الهی» مرز ولایت تکوینی همان «اذن الهی» است یعنی تا بدان جا که خداوند متعال به مخلوقی اذن تاثیر گذاری بدهد این تاثیر گذاری هیچ منع عقلی ندارد و لو اینکه در نگاه ما بسیار شگرف و عجیب باشد و دقیقا از آنجا که تاثیر گذاری بدون اذن الهی و مستقل از او فرض شود آن تاثیر گذاری عقلا ناممکن است و لو تاثیری بسیار ناچیز- نظیر حرکت یک دانه ارزن یا کمتر از آن – باشد. بنابراین اگر برای مخلوقی از مخلوقات خدا بالاترین حد تاثیر گذاری را – نظیر تدبیر تمام مخلوقات الهی – تصویر نمائیم مادامی که این تاثیر گذاری به اذن خداست هیچ منع عقلی را در پی ندارد. آری اگر کوچکترین اثری را برای مخلوق خدا بدون اذن الهی و به تعبیر قرآن «من دون الله» تصور نمائیم دچار محذور عقلی خواهیم شد. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
مدعی یمانی متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
معرفی مدعی یمانی۴۳ استخاره در اعتقادات اصلا حجیت ندارد احمداسماعیل پر مدعی ترین مدعی دروغین قرن حاضر است که خود را معصوم سیزدهم و پسر امام زمان معرفی می کند و صدها ادعای دیگر دارد… یکی از شگردهای پیروان احمد اسماعیل(مدعی دروغین یمانی)برای جذب شیعیان این است که می گویند: اگر شک دارید که استخاره کنید( استخاره کن ببین احمداسماعیل حق است یا خیر) اگر استخاره کردیم که احمداسماعیل دروغگوست یا خیر و استخاره تایید کرد که دروغگوست، پاسخ پیروان مدعی یمانی این است: اگر ایمان نیاوری دچار بلا می شوی!! پاسخ این است که اگر استخاره حجّت است باید در همه ی ابعاد حجّت باشد.هر چند استخاره در اعتقادات اصلا حجیّت ندارد. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊•🥀•🔻۰۰﷽۰۰🔻•🥀•🕊 🔳🔻وجوه انتظار در سبک زندگی فاطمی🔻🔳 🌕حضرت زهرا(س) دعای «وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ» را عینیت بخشیدند ◾️برخی در این مسیر تا جایی پیش می روند که به ضررشان تمام نشود، برخی افراد در مسیر دین، معنویت و دفاع از امام تا جایی گام برمی دارند که به باشد و به تمام نشود اما حضرت زهرا(س) بودند و در این مسیر تا پیش رفتند و تا زنده بودند، یا علی می گفتند و ایشان در نهایت «وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ» را کردند و در رکاب امام زمانشان به رسیدند. ◾️◾️استاد کفیل
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
سر درس امامت ۷۱ ولایت تکوینی امام در روایات ۱ پس از اینکه اصل ولایت تکوینی را از منظر آیات قرآن تبیین نمودیم و جایگاه آن را از منظر عقل تشریح کرده و حد ممکن عقلی آن را تبیین نمودیم اینک نوبت به بررسی این اصل در روایات می رسد. آیا روایات شیعه برای ائمه معصومین ولایت تکوینی را ثابت کرده اند؟ آیا تاثیر گذاری در نظام هستی به صورت خارق العاده برای امامان شیعه در روایات ملاحظه می شود؟ بر هر کسی که اطلاع اجمالی از میراث روائی شیعه داشته باشد پاسخ این سوال کاملا روشن است؛ آری روایات شیعه مکرر در مکرر به ولایت تکوینی امامان شیعه اشاره کرده، معجزات و کرامات و خوارق عادات ایشان را برشمرده اند. ذکر تفصیلی این موارد ما را از هدف اصلی خویش دور می کند در عین حال در این درس و چند درس آتی برخی از این روایات را از نظر می گذرانیم. در روایت است که در مدینه زلزله شد، مردم با شیون نزد ابو بکر و عمر آمده، دیدند آن دو نیز با فزع و جزع محضر على علیه السّلام آمده‏اند، … على علیه السّلام از منزل خارج شده و به طرف مردم آمد در حالى که از آنچه مردم به خاطرش وحشت زده و محزون بودند، اندوهى نداشته و غمگین نبودند، امام علیه السّلام از مردم گذشتند و مردم هم به دنبال حضرتش حرکت کردند، حضرت رفتند تا به تپّه‏اى رسیدند و بر بالاى آن نشسته و مردم اطراف تپّه قرار و آرام گرفته و چشم به دیوارهاى شهر دوخته و وحشت زده مى‏دیدند که دیوارها مى‏جنبند و در حال رفتن و آمدن مى‏باشند … امیر المؤمنین علیه السّلام دو لب مبارک را حرکت داده سپس دست بر زمین زده و فرمودند: «تو را چه مى‏شود آرام باش» زمین آرام گرفت، مردم بیش از آن وقتى که حضرت از منزل خارج شد و به طرفشان آمده در شگفت شدند … (تفسیر برهان، ج ۵، ص ۷۲۸) #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
مدعی یمانی متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
معرفی مدعی یمانی۴۴ رسوا شدن پیروان و اتباع احمد بصری در اجتماع پیاده روی عظیم اربعین در روایت آمده  امام زمان صلوات‌الله‌علیه) که ظهور فرمود، می‌فرماید: «أَلا یَا أَهلَ الْعَالَم» و پنج جمله میگوید و خود را معرفی میکند. در سه جمله از این جملات خود را فرزند کسی معرفی میکند که او را تشنه کام کشتن، او را برهنه روی خاک افکندند،و او را از روی کینه توزی پایمال کردند. در هر جمله نام حسین(ع) را می برند…(۱) گویی در زمان ظهور همه ی عالم نام حسین، راه حسین، منش حسین و غم و روضه حسین علیه السلام را میشناسند که دوازدهمین امام خود را با جملاتی به جهانیان معرفی میکند که صدای او را بدون هیچ واسطه ای همه ی عالم می شنوند. اجتماع عظیم راهپیمایی امسال  و سالهای گذشته و ان شاء الله آینده به گونه ایست که اگر تمام رسانه های ضد دین بخواهند اخبار آن را پوشش ندهند، باز هم در سر تا سر عالم پیام این اجتماع عظیم به گوش و چشم جهانیان خواهد رسید و شعار یجمعنا در عمل ثابت خواهد شد. اگر خوب نگاه کنیم در فضای رسانه ای خواهیم دید; چه رسانه و گروههایی با حرکت عظیم و وحدت آفرین اربعین موافق یا مخالفند. عده ای خالصانه هر آنچه در توان دارند، در راه حسین(علیه السلام) تقدیم میدارند و عده ای با خود نمایی مردم را دعوت به خود می کنند و عده ای برای پرت شدن اذهان عمومی از  این حرکت عظیم، هر آنچه را بتوانند دستمایه قرار می دهند تا به مقاصد خود برسند. اما نباید غافل شد که ندای وحدت آفرین نام اباعبدالله (علیه السلام) طرف دیگری نیز دارد و آن رسوا شدن منافقین و مدعیان دروغینی است که خدا در این ایّام رسوایشان کرد. نمونه این رسوایی روز جمعه، چهارم آبان ۱۳۹۷ مصادف با ۱۶ صفر ۱۴۴۰در موکب(عمود ۵۱۹) منتسب به جریان ضد شیعی احمد بصری اتفاق افتاد: پیروان تفرقه افکن مدعی یمانی از پاسخ به چند سؤال دختران دانشجو درماندند و با اهانت به دختران شیعی چادر از سر ایشان کشیدند که بدنبال آن این موکب در ساعت ۱۸:۳۰  توسط استخبارات عراق بسته شد. بیدار باشیم; این اولین رسوایی نیست! مکرر رسوا شده اند، اما از بی اطلاعی مردم و جادوی رسانه استفاده می کنند و با مظلوم نمایی و ترفندهای جدید دامهایشان را میان مردم می گسترانند. پی نوشت: ۱)زمانی که حضرت قائم(عج) ظهور می‌کند، [کنار کعبه] ما بین رکن و مقام می‌ایستد و پنج ندا می‌دهد: ألا یا أهل العالم أنا الإمام القائم؛ آگاه باشید ای جهانیان که منم امام قائم. ألا یا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم؛ آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده. ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشان؛ بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را تشنه کام کشتند. ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام طرحوه عریانا؛ بیدار باشید ای اهل عالم که جدّ من حسین را برهنه روی خاک افکندند. ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام سحقوه عدوانا؛ آگاه باشید ای جهانیان که جدّ من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند» ‏کتاب إلزام الناصب فی إثبات الحجه الغائب (عج)‏، ج ‏۲، ص ۲۳۳، بیروت، مؤسسه الأعلمى‏، چاپ اول‏، ۱۴۲۲ق. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
هرشب به زیارت آقا (ع) می رویم : اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِكَ عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِيارَتِكُم اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن وعَلی اَخی اَلحُسَین اَلعَبّاس وعَلی اُخت اَلحُسَین زینَب وعَلی بِنت اَلحُسَین رُقَیّه آقاجان عرض سلام در بین الحرمین رو قسمت هممون قرار بده 🌤الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج🌤 ❀•❀•❀ https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
FASL7-11.mp3
5.5M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه1⃣1⃣فصل هفتم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
FASL7-12.mp3
6.56M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه2⃣1⃣فصل هفتم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0