eitaa logo
مدافعان ظهور
389 دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
4.3هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
مدافعان ظهور
ارسالی از شما مدافعان ظهور سلام وخداقوت خدمت شما بزرگوار فقط خواستم پیام بذارم و تشکر کنم از شما با
ممنون از اینکه قدردان این پیامها هستید. پیامهاتون باعث دلگرمی ماست وباعث تلاش بیشتر مون میشه
❣ 📖السَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ الزَّهْرآءِ... 🌱سلام بر تو ای یادگار بهانه خلقت، ای امیدِ مادر، سلام بر تو و بر روزی که دولت زهرایی ات جهان را منور خواهد ساخت.✨ 📚 دعاى استغاثه به حضرت صاحب الزّمان (صلوات الله عليه) - مفاتیح الجنان. 🌼السلام علیک یا بقیه الله ما همانیم که از عشق تو غفلت کردیم با همه آدمیان غیر تو خلوت کردیم جای خالی تو را هیچکس احساس نکرد به گمانم که به دوری تو عادت کردیم  کانال مدافعان ظهور👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur
💐 حدیث روز 🌺 حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام از امام حسن(ع) سؤال شد: ترس چیست؟ فرمودند: گستاخی بر دوست و گریز از دشمن. سؤال شد: توانگری چیست؟ فرمودند: خرسندی به روزیِ مقسوم که نصیبش شده هرچند کم باشد. سؤال شد: فقر چیست؟ فرمودند: سیری‌‌ناپذیری نفس نسبت به هر چیزی. 🌺 حضرت امام حسین علیه السّلام فرمودند: من شما را به تقوای الهی سفارش می‌‌کنم و از روزهای او، شما را بَرحَذر می‌‌دارم و پرچم‌‌ها و نشانه‌‌هایش را برایتان برافراشته می‌‌سازم. گویا آنچه ترسناک است با ورودی هولناک، و فرودی ناشناخته، و مزّه‌‌ای ناگوار در رسیده، تا به جان‌های شما درآویزد و میان شما و عمل، فاصله اندازد. 📗 منبع: تُحَفُ العقول، صفحات ۳۹۱، ۴۱۷ کانال مدافعان ظهور👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur
🌷 حضرت علامه ذوالفنون حسن‌‌زاده آملی قدّس سِرّه 💠 دعای عرفه‌‌ی حضرت سیدالشّهدا‌ء(ع) در توحید، و دعای زیارت جامعه کبیرِ حضرت امام علی النّقی (ع) در ولایت و بیان انسان کامل (است) ولی عَدیلِ یکدیگر در این دو اصلِ اصیل، و رُکنِ رَکینِ معارفِ انسانی‌‌اند. [نکته ۱۴] ♻️ نَفْسِ ناطقه‌‌ی انسانی بس که لطیف است به هرچه روی آورد، به صورتِ آن درمی‌‌آید [نکته ۱۴۶] 💠 اگر توفیق یافتی که کریمه‌‌ی "وَلِرَبِّكَ فَاصْبِر"(مدثّر/۸) را در هر حال مِلاک خویش قرار دهی؛ طُوبَىٰ لَکَ وَحُسْنُ مَآبٍ [نکته ۱۵۲] ♻️ میر قدس سره در اواخر قبسات گوید: (مراد میرداماد و کتابِ قبساتِ ایشان است) ملائکه، طبقات و شئونی دارند. حتی بعض آنها را جسمِ لطیف است. این سخنِ میر حقّ است، چه ملائکه قُوای عالم‌‌اند بِه اِذن‌ِ الله تَعالَی فَافْهَم. (نکته ۱۵۴) 📘 منبع: هزار و یک نکته، صفحات ۱۱۱ و ۱۱۳ کانال مدافعان ظهور👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur
➿.....بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم....➿ سلااااام دوستاااان جاااان....🌸 صبحتون و عاقبتتون بخیر ان شاءلله 😍🤲 یادمون باشه هر ‌اذانی‌، یک فرصت است برای ما. یک فرصت خصوصی برای دل کندن از وضع بد! 〰〰〰〰 بارهاشنیدیم:"به‌نمــاز‌نگو‌کار‌دارم،‌به‌کاربگو‌وقت‌ نمازه..." جمله‌ی حکیمانه‌ایست. اما خداوکیلی کداممان بهش فکر کردیم و سعی کردیم بهِ‌ش عمل کنیم؟! 〰〰〰〰 کم نیست‌ها، همه‌ی کسانی‌که‌ سرشان به تنشان می‌ارزد به این موضوع اشاره کرده اند. حالا مگر توی گوشمان می‌رود؟! علما خیلی به این موضوع بها داده‌اند. سیره‌ی عملی زندگی شهدا هم پر است از موقعیت هایی که با‌ نماز‌اول‌وقت‌خواندن جهاد با نفس کرده‌اند و رگباری درجه‌ی خودشان را در بهشت ارتقا داده اند.🍃 جان عزیزتان بیایید یکبارهم که شده سری به روایات بزنیم🙄 و احادیث اهل‌البیت را راجع به نماز اول وقت بخوانید. باشد که کمی روشن شویم...🙂✋ راستی! ویدیو‌ی زیر را حتما ببینید👇🏿بس جالب است. کانال مدافعان ظهور👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur
20.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این‌✨ ❗️اذان‌وقت‌مشـخـصــے‌ندارد❗️ آغو‌ش‌خدا💕 کانال مدافعان ظهور👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur
🔻اولین اثر اجتماعی عبادت این است که به ما قدرت می‌دهد از بردگی طواغیت خارج بشویم 🔻اربعین قدرتمندترین عبادت در رهاسازی روح انسان از اسارت است 🔘طواغیت عالم با عبادت مخالفند؛ چون می‌خواهند جوان‌ها با هرزگی، ضعیف بشوند تا آنها را به بردگی بکشند 🔘عبادت یک عملیات اجتماعی هم هست؛ کسی که وابستگی‌اش را به خدا فهمید، دیگر وابسته و بردۀ غیرخدا نمی‌شود 🔘عبادت به امت اسلامی شخصیت و عزت می‌دهد، مخصوصا اگر عبادت جمعی باشد 🔘احساس معنویت شدیدی که در مسیر اربعین دارید به این خاطر است که مستقیماً برای امام‌زمان(ع) قدم برمی‌دارید 🔘اربعین دارد برای امام‌زمان(ع) ابهت و محبوبیتی درست می‌کند که هزار برابر بالاتر از قانون، در جامعه نظم ایجاد می‌کن. 👤علیرضا پناهیان کانال مدافعان ظهور👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur
12.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 امام زمان برای ظهور نیاز به تشکیلات های بزرگ مومنین در جامعه دینی داره 🎤حجت الاسلام والمسلمین پناهیان کانال مدافعان ظهور👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur
EnghelabiBoodan04-18k.mp3
4.99M
🔶اهمیت روضه در دین حجت‌الاسلام پناهیان کانال مدافعان ظهور👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur
متن زیر پاسخ به دو سوال درباره پیوند اعضاء است که در رساله "تشریح و آناتومی" حضرت علامه حسن زاده آملی آمده است: روزى در محضر اعلاى استاد بزرگوار جناب آیة اللّه حاج میرزا ابو الحسن رفیعى قزوینى- رفع اللّه درجاته- بحث از پیوند اعضاء به انسان مسلمان به لحاظ عمل پزشکى پیش آمده است که‏ چون عضوى از بدنى جدا شده است آن عضو میته و متصف به احکام میته است و عضو میته نجس است، چه عضو بدن مسلم باشد و چه کافر، و چه عضو حیوان نجس العین باشد و چه غیر آن، و حال این که نمازگزار نمى ‏تواند با محمول نجس- یعنى با عضو پیوند داده- نماز بخواند. در مسأله یازدهم فصل شرائط لباس مصلّى از کتاب العروة الوثقى گوید:  «استصحاب جزء من أجزاء المیتة فی الصلوة موجب لبطلانها و إن لم یکن ملبوسا»؛ و همچنین با دیگر مسائل متفرع بر میته چه باید کرد؟ حلّ آن به این واقعیّت منتهى شده است که چون نفس مسلمان آن عضو پیوند شده را جذب کرده است و تصرّف نموده است، عضو حىّ جزء بدن او مى‏ شود، و مانند سایر اعضاء، حىّ به حیات بدن است و دیگر اطلاق میته بر آن عضو صادق نیست. نگارنده گوید که مطلب فوق در جواب سؤال از پیوند اعضاء کلامى کامل و در غایت اتقان است. و لکن سؤالى دیگر در اصل جواز قطع اعضاء پیش مى ‏آید زیرا که در شرع از مُثله انسان، بلکه حیوان نهى شده است. در نهج البلاغه و در بسیارى از جوامع و مصادر روائى فریقین در ذیل وصیّت حضرت امام امیر المؤمنین على- علیه السلام- به فرزندانش امام حسن و امام حسین- علیهما السلام- پس از ضربت خوردنش از ابن ملجم، آمده است که: ألا لا یقلتنّ بی إلّا قاتلی. انظروا إذا أنا متّ من ضربته هذه فاضربوه ضربة بضربة. و لا یمثل بالرّجل فإنّی سمعت رسول اللّه- صلّى اللّه علیه و سلم- یقول: إیّاکم و المثلة و لو کان بالکلب العقور.  ترجمه: آگاه باشید که به کشته شدن من نباید کسى- جز کشنده من- کشته شود. پس بزنید او را (قاتل مرا) یک بار زدنى در ازاى یکبار زدنش (یک ضربت شمشیر در مقابل یک ضربت شمشیرش). و آن مرد (یعنى ابن ملجم) نباید مثله بشود، زیرا که از رسول اللّه- صلّى اللّه علیه و سلّم- شنیدم که فرمود: از مثله حذر کنید اگرچه به سگ گزنده باشد. ابن ابى الحدید در پایان شرح همین وصیّت از رسول اللّه (ص) روایت نقل کرده است که فرمود: لا مثلة، المثلة حرام.  و بدین مفاد و مضمون در نهى از مثله، روایات دیگر نیز در جوامع روائى فریقین مروى است. در منتهى الأرب فى لغة العرب گوید: مثله بالضم: گوش و بینى بریدگى، اسم مصدر است. مثله بضم الثاء و سکونها: عقوبت و کارى که بدان عبرت گیرند، مثولات و مثلات جمع. طبرسى در مجمع البیان در تفسیر کریمه: "وَ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِمُ الْمَثُلاتُ‏" گوید: المثلات: العقوبات، واحدها مثلة بفتح المیم و ضمّ الثاء. و من قال فی الواحد: مثلة بضم المیم و سکون الثّاء، قال فی الجمع: مثلات بضمّتین نحو غرفة و غرفات. فیروزآبادى در قاموس اللغه گوید: مثل بفلان مثلا و مثلة بالضّم: نکّل کمثّل تمثیلا، و هی المثلة بضمّ الثاء و سکونها. راقم گوید: با تتبّع تام در کتب اصیل لغت عرب مانند صحاح جوهرى و جمهره ابن درید و نهایه ابن اثیر و قاموس فیروزآبادى و تاج العروس زبیدى و مفردات راغب و مجمع طریحى و معیار اللغه شیرازى دانسته مى ‏شود که مُثله مثل مثله، بمعنى صرف بریدن عضو یا اعضاى آدمى- مثلا- نیست؛ بلکه بریدن از روى قهر و غضب و تشفی غیظ و عقوبت و عبرت و تشویه خلقت و زشت نمودن هیئت است. لذا این میثم در شرح نهج البلاغه در ذیل شرح وصیت یاد شده در بیان نهى از مثله فرموده است: و ذلک لما فی المثلة من تعدّی الواجب و قسوة القلب و شفاء الغیظ، و کلّ ذلک رذائل یجب الانتهاء عنها.  حالا که معنى مثله به تحقیق دانسته شده است، پاسخ پرسش دوم که جواز قطع اعضاء بوده باشد نیز دانسته مى ‏شود. زیرا که قطع عضو براى معالجه، در واقع غیر از قطع عضو به نظر مثله است. مثلا استخوان انگشت انسانى به بیمارى خاصّى مبتلا شده است که اگر پزشک آن را قطع نکند آن بیمارى به همه بدن سرایت مى‏ کند و سبب مرگ آن کس مى ‏شود. هیچگاه فقه در تجویز قطع آن دغدغه ندارد، بلکه تأخیر و مسامحه را روا نمى ‏دارد. و هکذا قطع اعضاى دیگر به حدوث و عوارض و امراض. کانال مدافعان ظهور👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur
Scienc12.mp3
7.34M
دروس شرح صوتی کتاب "" جلسه 12 کانال مدافعان ظهور👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur
🔶️اندوهگین شدن امام زمان(عج) بخاطر شیعیان 🍁🔸️🍁 🌹امام مهدی علیه السلام فرمود: 🍁از تردید گروهی از شما (شیعیان) در دین،و شک و سرگردانی در مساله والیان امرشان آگاه شدم،پس این غم ما به خاطر شما است نه به خاطر خود ما،و برای شما متاثر شدیم نه برای خودمان.» 🍁🔸️🍁 🍁در این روایت و امثال آن ها حضرت مهدی علیه السلام نسبت به شیعیان ابراز محبت و علاقه نموده و اعلام کرده است که از گمراه شدن آن ها شدیدا ناراحت و متاثر می شود. 📚بحار الانوار، ج 53، ص 178 🍁🔸️🍁 کانال مدافعان ظهور👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur