eitaa logo
مدافعان ظهور
388 دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
4.4هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
🍂🌺حقیقت انتظار و ظهور 🌺فرج باز كردن و گشايش و رهايي از غم و اندوه و خلاصي از تنگي و دشواري، و راز را پوشاندن است. یکی ازبطون معانی فرج، پیاده شدن متن قرآن کریم و دستورات شرع مقدس الهی و معارف حقه علوی و محمدی الهی در متن اجتماع است که مردم بیدار شوند و از غفلت به در آیند و راه سعادت انسانی خود را طی کنند و انسان شوند و در پناه صلح  و صفای قرآنی و نورانیت اهل عصمت به غایت قصوای انسانی خود نائل شوند هر روزی که از دست یکدیگر در امن و امان بودیم و از همدیگر نترسیدیم و مغازه ها و منازل و ماشين ها ووو را قفل و دزدگیر نزدیم و با خیال آسوده نسبت ،به ناموس یکدیگر بودیم و از دروغ و سالوسی و ریا و شایعه و دیگر رذائل نفسانی دور شدیم و يعنی مسلمان به واقعی کلمه آن که سلام و سلامتی است شدیم آن روز یکی ازمراتب ظهور و فرج حضرت صاحب عجل الله تعالي فرجه الشريف تحقق می یابد و جامعه داراي مدينه فاضله ی سعادتمند خواهد بود. 🌸مرتبه بالاتر آنکه جامعه یکپارچه درس و تحصیل کمال و معارف باشد و به بیان عرشی مولایم اگر حضرت بقیة الله هم ظهور بفرمایند باز همانند جد بزرگوارشان امام ملک و ملکوت صادق آل محمد صلي الله عليه و آله و سلم حوزه درس و بحث و کارخانه انسان سازی بر پا می کند تا افراد لایق به کمال برسند و همچو نیست که آقا جان تشریف بیاورند و به هر فردی يك ليوان آبي بدهند يا یک دانه یا حبه قرصی بدهند و او یکبارگی انسان شود بلکه باز هم باید سکوت، مراقبت، خلوت، تهجد، روزه، ذکر به دوام و تلاوت قرآن و حضور و عندیت، اعمال شرعیه و بخصوص درس و بحث و تحصیل علوم و معارف و استاد کامل داشتن و حرف شنیدن باشد تا انسان شود و در الهی نامه گفتم: «الهی جان به لب رسید تا جام به لب رسید.» 🌺ازبیانات ارزشمند استاد صمدی آملی حفظه الله🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان
سر درس مهدویت قسمت۵۷ ولادت مهدی در نظر برخی دانشمندان سنی پارت۱ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۵۷ ولادت مهدی در نظر برخی دانشمندان سنی پارت۱ متن زیر مطا
سر درس مهدویت قسمت۵۷ ولادت مهدی در نظر برخی دانشمندان سنی پارت۱ در درسهای گذشته برخی از روایاتی که در آنها به ولادت امام زمان علیه السلام اشاره شده است را از نظر گذراندیم. بر پایه همین روایات است که دانشمندان شیعه به ولادت آن بزرگوار اعتقاد دارند اما باید توجه نمود که اعتقاد به ولادت آن حضرت، منحصر به اندیشمندان شیعه نیست بلکه جمع قابل توجهی از اهل سنت نیز به آن تصریح نموده اند. اینک به برخی از ایشان اشاره می نمائیم: محی‌الدین‌ ابن‌ عربی در «الیواقیت‌ و الجواهر» ج ۲، ص ۱۴۳؛ قرمانی‌ حنفی در «اخبار الدُول‌» ص‌ ۳۵۳ و ۳۵۴، فصل‌ ۱۱؛ گنجی‌ شافعی در «البیان‌ فی‌ اخبار صاحب‌ الزمان»‌ ص‌ ۱۴۸؛ حنفی‌ قندوزی در «ینابیع‌ الموده»‌ ج‌ ۳، ص‌ ۱۱۴؛ سبط‌ ابن‌ جوزی‌ حنفی در «تذکره الخواص»‌ ص ۳۲۵؛ ابو نصر سهل بن عبد الله از اعلام قرن چهارم در کتاب «سر السلسله العلویه»، ص ۳۹ وی می نویسد: «هیچ اشکالی در نسب آن حضرت (و اینکه فرزند امام عسکری است) نیست؛ ولی به خاطر برخی از مسائل سیاسی برادرش جعفر میراث امام عسکری را ادعا کرد.» فخر رازی، صاحب کتاب تفسیر کبیر می گوید: «فله ابنان و بنتان. اما الإبنان فأحدهما صاحب الزمان والثانی موسی درجه فی حیات أبیه؛ امام عسکری (علیه السلام) دو تا دختر و دو تا پسر داشتند. یکی از پسران او «صاحب الزمان» و دیگری موسی بوده که در زمان حیات پدرش از دنیا رفته است.» (الشجره المبارکه فی انساب الطالبیه، ص۷۸) محمد امین در «معرفه قبائل العرب» ص۳۶۴ صراحت دارد که «محمد المهدی وکان عمره عند وفات أبیه خمس سنین؛ عمر حضرت مهدی، هنگام وفات پدرش پنج سال بوده است.» عمری در کتاب «المجزی فی انساب الطالبین»، ص۱۳۰؛ ابن عنبه در «عمده الطالب فی أنساب آل أبی طالب»، ص۱۹۹؛ ابن اثیر جزری ، صاحب «الکامل فی التاریخ» ج۷ ،‌ ص۲۷۴؛ ابن خلکان در کتاب «وفیات الأعیان»، ج۴، ص۱۷۶، وی می‌نویسد: «کانت ولادته یوم الجمعه منتصف شعبان سنه خمس وخمسین ومأتین؛ ولادت حضرت مهدی، روز جمعه نیمۀ شعبان در سال ۲۵۵ هجری بوده است.» #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
11-400-2-5legha alla j 21=.mp3
13.27M
🌸 جلسه ۲۱ شرح « رساله لقاء الله » 🔸 یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ✅شب ِ سیزدهم ماه مبارک رمضان 🌺 با افاضات استاد صمدی آملی @modafeanzuhur
🌷🌹🌺🌸 🌸🌷🌹 🌷🌹 🌸 🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی،روز یازدهم ماه مبارک رمضان۱۴۴۲ ه .ق برابربا 1400/2/4 🌟 💢جلسه هجدهم«شرح رساله لقاء الله » 💢 🌸در آداب سالک الی الله اولین بحث ، قرآن و تلاوت آن مطرح شد،ازباب اینکه قرآن شرح حقیقت محمدیه (ص) است. 🔸گاهی شایدشرح یک مطلبی باعث تاریک ترشدن آن مطلب می شود. شرح و تفسیر آیات قرآن براساسِ علم فکری موجب مجهول ترشدن آیات می شود. 🔸شیخ اکبرمی فرماید: روز قیامت قرآن به صورت باکره و بکر ظهورمی کند. بکر یعنی پرده ی کشیده شده. 🔸یکی از درخواستهای ما هنگام تلاوت قرآن ( حالا در خواب یا بیداری ) این باشد که به محضر امام عصر (عج ) برسیم و از اسرار و لطایف الهی بهره بگیریم. تمام قرآن خواندن های ما در دنیا و مس و تجوید،زمینه این است که قابلیت یابد و قیامتش قیام کند. 🔸پیامبر(ص) درزمان عمرمبارکشون ، معراج داشتند و الان هم امام عصر عج دائم المعراج اند. معراج و قیامت توأمان اند. دوبرادردوقلویندکه از یک پستان شیر می خورند. معراج ومعاد عِدْل هم اند، جناب امام عصر عج که صاحب المعراج و وارث المعراج نبی است. ایشان دائما قیامتشان برپاست. این یکی از اسرار معراج است. 🔸تاکید تلاوت قرآن در پاسی از شب هم زمینه قیام قیامت شخص می شود. قیامت در امتداد زمانی و نسیه را ، قرآن نگفته ؛ بلکه قیامت ، همیشه حاضر است؛ جزانفس عمل است. 🔸قیامت ظهور آنچه در دنیاست، می باشد نه حدوث آنچه دردنیاست. خواب هم یک نحوه قیامت هست، هرچه می بینی انشا ء و منشئآت خودت هست. قیامت برای اکثری، بعد موت طبیعی شان حاصل می شود. 🔸حمل توحیدصمدی کار آسانی نیست، وقتی به حضرت فاطمه ۹ تا ۱۸ ساله مدام جبرئیل نازل می شود و درباره فرزندانش می گوید، اینها در حقیقت تفسیر عالم ذر ّ ِ فاطمی است. حضرت آقاجان به این توحید رسیده که « محبوب قلوب » است. خوانی ازسرّ حسن سَر در بیاری دون که من بنده فرمانبر آل پیمبر هَسّمه آقای ما راه موت اسود را انتخاب فرمودند. و مهمترین آن بحث وحدت وجود است. 🔸اگرکاری برای رضای خدا انجام دهی که مردم فحش دهند و تو تحمل کنی ، اینجا عزیزالله می شود. وگرنه اگر راه ژنده پوشی درپیش گیری و مردم برایت دلسوزی کنند، این تعلق می آورد و توحید پیاده نمی شود. 🔸توحیدالصمد قرآنی راهش این است که حتما باید به موت اسود برسی، همه ی ائمه باموت اسودبه امامت رسیدند. @modafeanzuhur
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در شب دوازهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۴✨ 💢جلسه نوزدهم شرح رساله لقاءالله💢 قسمت اول⬇️⬇️ ❇️ اگر به توفیق الهی قرآن را تلاوت کنیم و این تلاوت موجب حشر ما با قرآن کریم باشد، هنگامی که قیامت ظهور کند، به قاری قرآن گفته می‌شود که " اِقراء وَارقَ" ✅ آنوقت انسانِ قاری ِ قرآن می‌‌تواند به همه‌ی درجات بهشت بر اساس عدد آیات قرآن نائل شود. البته به رتبه‌ی انبیاء و صدیقین از جنبه‌ی "ادب مَعَ الِانسان الکامل" نمی‌رسد. 🌺 انبیاء و صدیقین که مصداق اَتمّ صدیقین، ائمه علیهم الصلوة و السّلام هستند مقامی دارند که از باب ادبِ مَع الله به ما گفته شد مقام آن‌ها را طلب نکنیم. 💢 یکی از موارد هفتگانه در ادب مع الله این است که ما رتبه‌ی پیغمبر و اهل بیت را طلب نکنیم. ✅ در حدیث امیرالمومنین داریم که《فَلا یَکون فِي الجَنّة بَعد النبیّین وَ الصّدیقین اَرفعَ دَرجة مِنهُم》 در بهشت بعد از درجه‌ی صدّیقین و نبیین، کسی درجه‌ای رفیع تر از درجه‌ی قاری قرآن ندارد. امام در این حدیث انبیاء و صدیقین را استثناء فرمودند. 🔴 پیغمبر و اهل بیت ما را به سوی خودشان دعوت کردند مثل جناب امیرالمومنین که فرمودند: "اَعییوني بِوَرَع وَ اِجتهاد" شما بر اساس ورع و تقوا، اجتهاد و تلاش‌ ،ما را کمک کنید، بالا بیایید. ولی به ما فرمودند : ادب اِقتضا می‌کند مقام آنها را طلب نکنیم. 🔶 کانه ما می‌گوییم در بهشت در محضر جناب رسول الله باشیم. این طلب، طلب خوبی است. مثل این‌که در زمان حضور هر انسان کاملی در نشئه‌ی طبیعت، ادب این است که انسان به محضر انسان کامل تشرف حاصل کند. 🔶 در دعای روز هشتم ماه رمضان از خدا می‌خواهیم که صحبت و همنشینی با کِرام (جمع کریم) را به ماعطا بفرماید. ✅ امام رضا (علیه السلام) به اِبن شَبیب فرمودند: اگر بخواهی در بهشت در آن غرفه‌ای که ما هستیم، بیایی "فَلیَبکِ لِلحسین" (علیه السلام) بر امام حسین گریه کنید و بر قاتلان امام حسین لعن بفرستید "فَالعَن عَلی اَعداءِ الحُسین" ✳️ ما حق نداریم بگوییم بارالها مرا به رتبه‌ی امیرالمومنین برسان. این تقاضا خلاف ادب است. نه اینکه به تعبیری حرام شرعی باشد اما ادب اقتضا می کند که آدم اینطوری حرف نزند . ✅ دعا کنیم که توفیق داشته باشیم در محضر آقا امیرالمومنین و در محضر امام صادق باشیم در محضر امام زمان باشیم. ❇️ بعد از خروجِ ما از نشئه‌‌ی طبیعت و تَطَوُّرِ ما از طورِ مادی به طورِ مِثالی و طورِ عقلی، از خدای متعال بخواهیم که ان‌شاءالله به محضرشان مشرف شویم و از محضرشان استفاده کنیم و آن‌ها همچنان فیض الهی را بر ما افاضه بفرمایند و قرآن را برای ما شرح و تفسیر کنند و به شهود ، به ما بچشانند. 🔶 همه‌ی این‌ها ممدوح است اما انسان هرگز نباید طلب کند که من در رتبه‌‌ی امیرالمومنین قرار بگیرم. مثلاً وقتی نزد بزرگواری مشرف می‌شویم ادب اقتضا می‌کند ما نسبت به او در یک رتبه پایین‌تر بنشینیم. 🔴 جناب رسول الله فرمود: "اَدَّبَنی رَبّی" و " اَحسَنَ تَادیبی" رب و پرورش دهنده‌‌ی من، خیلی نیکو مرا ادب کرد. 🔶 دائماً جناب رسول الله ادب مع الله دارند. امیرالمومنین ادب مع الله دارد و از لوازم ادب مع الله، ادب با رسول الله است. 🔶 تمام ائمه(علیهم السّلام) همه ادب دارند هم با خدا و در محضر خدا، هم با جناب رسول الله، هم با امیر المومنین و امام قبل از خود و مادرشان حضرت فاطمه زهرا ، ادب دارند. ✅ کسی بخواهد بی‌ادب باشد یقین بداند چیزی به او نمی‌دهند. شک نکنید. ادب با خدا، ادب با پیغمبر، ادب با امام معصوم باید مراعات شود. هر کجا از این محدوده های آداب بیرون رفتیم یقیناً بدانید که فیض الهی نصیب ما نخواهد شد. چون فیض به قابلین داده می‌شود. ❇️ پس تلاوت قرآن باعث می‌‌شود آن قابلیّت را پیدا کنیم که : اولاً قیامت در ما ظهور کند. و در همین طور دنیایی که هستیم ، آخرت، همین‌جا بر ما تجلّی کند و در این تجلّیِ آخرت، این توفیق را داشته باشیم که به ما بفرمایند اِقراء وَ ارقَ. @modafeanzuhur
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در شب دوازهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۴✨ 💢جلسه نوزدهم شرح رساله لقاءالله💢 قسمت دوم⬇️⬇️ ❇️ از ائمه معصومین فرمایشات فراوانی به ما رسید. اما حضرت امام صادق(ع) بر اساس یک فرجه‌ای که برای ایشان پیش آمد، در حدود دو سال و نیم و بیش از ۴۰۰۰ شاگرد محضر حضرت جمع شدند. ✅ به لطف خدا ، امام صادق بیشترین حرف را زدند و در کتاب‌های شاگردان ایشان نوشته شد و به دست ما رسید. ولی اگر به حضرت فرصت بیشتری می‌دادند در طی سالهای عمرشان همچنان شاگرد پروری می‌کردند. ✅ اگر به جد بزرگوارش امیرالمومنین تا امام حسن عسگری تا حضرت بقیةالله که الآن بیش از هزار ویکصد و هشتاد سال است که غایب است فرصت می‌دادند، سفره‌ی علم ائمه گسترش پیدا می‌کرد آن علم جمّ‌شان در اجتماع رواج پیدا می‌کرد. الآن ما آنقدر غرق در معارف قرآن بودیم که در هیچ جای قرآن معطّلی نداشتیم. 🔶 ولی دشمن از همان اول ،اهل بیت را محاصره کرد و درشان را بست و نگذاشتند. 🔶 عنایت بفرمایید با این‌که ائمه در بین مردم بودند و مردم مختلف از ائمه احادیث هم نقل کردند ؛ اما همیشه پراکنده حرف زدن، پراکنده شاگردی کردن ، خیلی نتیجه نمی‌دهد. 🔴 همین دو سال و نیم امام صادق شاگردانی پرورش دادند و این شاگردها افراد عادی نبودند چه شیعه و چه سنّی! که یکی از آن‌ها ابو حنفیه‌ و یکی دیگر اَنَس بنِ مالِک است که هر دو سنّی‌، شافعی و مالکی بودند. ✅ معلوم می‌‌شود کلاس، درس، بحث حساب دیگری دارد. آدم باید کلاس و استاد ببیند و حرف بشنود. وگرنه پیرزن و پیرمرد ما که هفتاد سال پای منبر است و مقیّد هم هست ولی مطالب منسجم ندارد. حتی نمی‌‌تواند بنویسد و بخواند. ✅ اما بچه هایی که برای تحصیل به مدرسه می‌‌روند ، بعد از دوره‌‌ی ابتدایی ، می‌‌خوانند و می‌‌نویسند. (پایان دقیقه ۱۵) @modafeanzuhur