📚📚📚📚📚📚📚
━═━🔸📚️🔸━═━
✍️عامل بدبختی دولت ها چهار چیز است
☀️ *امام علی(علیه السلام) فرمودند: چهار چيز باعث شکست دولت ها می شود:*
🔸ضايع کردن اصول (مسائل مهم)
🔸سرگرم شدن به فروع (امور کم اهميت)
🔸و به کار گماردن آدم های پست
🔸و کنار گذاردن انسان های فاضل.
منبع: غرر الحکم: صفحه ۳۴۲
━═━🔸📚🔸━═━
📚📚📚📚📚📚📚
📒📒📒📒📒📒📒
✍قبل از سخن گفتن كمی فكر كنيم
حواسمان نیست
که چه راحت با حرفی که در
هوا رها می کنیم:
چگونه یک نفر را به هم می ریزیم!
چند نفر را به جان هم می اندازیم!
چه سرخوردگی یا دلخوری هایی به جای می گذاریم!
چقدر زخم می زنیم...!
حواسمان نیست...
که ما می گوییم و رد می شویم
و می گذاریم به پای رک بودنمان...
اما یکی ممکن است گیر کند:
بین کلمه های ما...
بین قضاوتهای ما...
بین برداشت های ما...
دلی که می شکنیم ارزان نیست...!
📒📒📒📒📒📒📒
📚📚📚📚📚📚📚
----------🔸📚🔸----------
*مسلمان با سه چیز کامل میشود*
💠حدیث
☀️قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (ع) ثَلَاثٌ بِهِنَّ يَكْمُلُ الْمُسْلِمُ التَّفَقُّهُ فِي الدِّينِ وَ التَّقْدِيرُ فِي الْمَعِيشَةِ وَ الصَّبْرُ عَلَى النَّوَائِب.
☀️ *امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرمود: مسلمان با سه چیز کامل میشود:*
🔸فهم عمیق دین
🔸تدبیر زندگی
🔸صبر در مصیبتها.
📚خصال شیخ صدوق، ج۱، ص۱۲۴
-------------------------------------
💫 *ساختن خانه در بهشت*
💠حدیث
☀️ *امام باقر (علیه السلام):*
سه چیز اگر در کسی باشد خداوند خانهای در بهشت برای او بنا میکند:
1⃣یتیمی را پناه دهد
2⃣ به ناتوان رحم کند
3⃣با پدر و مادرش مهربان باشد
📚محاسن/جلد ۱/صفحه ۸
-------------------------------------
✍ *پنج خصلت است که در هر کس نباشد، بهرهی چندانی در او نیست*
💠حدیث
☀️ *امام حسین (علیهالسلام) فرمودند:*
پنج خصلت است که در هر کس نباشد، بهرهی چندانی در او نیست:
◀️خرد،
◀️دین،
◀️ادب،
◀️حیا،
◀️و اخلاق نیکو.
📚حیاة الامام الحسین (علیهالسلام)، ج1، ص181
-------------------------------------
✅ *زمان استجابت دعا*
☀️ *پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) فرمودند:*
يفتحُ ابوابُ السماءِ بالرَّحمةِ فی اَربعِ مواضِعَ عندَ نزولِ المطرِ و عندَ نَظَرِ الولدِ فی وجهِ الوالدينِ وعندَ فَتْحِ بابِ الکعبةِ و عندَ النکاحِ؛
✅درهای آسمان رحمت الهی در چهار مورد گشوده می شود:
✅هنگام آمدن باران،
✅آنگاه که فرزند به صورت پدر و مادر خود نگاه کند،
✅هنگام بازگشایی درب خانه خدا،
✅هنگام ازدواج،
📚بحار الأنوار؛ ج۱۰۰، ص ۲۲۱
----------🔸📚🔸----------
📚📚📚📚📚📚📚
*الّلهُــمَّ عَجِّـــلْ لِوَلِیِّکَـــــ الْفَـــرَج*
____________________
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
____________________
✍امامت را بشناس؛ تقدم یا تأخر امر فرج به تو ضرر نمی رساند!
عن الفضيل بن يسار قال سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ [عليه السلام] عَنْ قَوْلِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى، يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ، فَقَالَ [عليه السلام]:
يَا فُضَيْلُ اعْرِفْ إِمَامَكَ فَإِنَّكَ إِذَا عَرَفْتَ إِمَامَكَ لَمْ يَضُرَّكَ تَقَدَّمَ هَذَا الْأَمْرُ أَوْ تَأَخَّرَ وَ مَنْ عَرَفَ إِمَامَهُ ثُمَّ مَاتَ قَبْلَ أَنْ يَقُومَ صَاحِبُ هَذَا الْأَمْرِ كَانَ بِمَنْزِلَةِ مَنْ كَانَ قَاعِداً فِي عَسْكَرِهِ لَا بَلْ بِمَنْزِلَةِ مَنْ قَعَدَ تَحْتَ لِوَائِهِ قَالَ وَ قَالَ بَعْضُ أَصْحَابِهِ بِمَنْزِلَةِ مَنِ اسْتُشْهِدَ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ [صلى الله عليه وآله]
فضیل بن یسار می گوید:
☀️از امام صادق (علیه السلام) درباره این آیه سؤال كردم:
روزی که همه مردم را با امامشان می خوانیم؛ حضرت فرمودند:
ای فضیل! امامت را بشناس، که اگر امام خود را شناختی زود یا دیر شدن امر فرج به تو آسیبی نمی رساند، و اگر کسی امام خود را بشناسد آنگاه بمیرد قبل از آنکه صاحب این امر قیام کند، همانا به منزله کسی است که در سپاهش قرار دارد، نه، بلکه به منزله کسی است که زیر پرچم او و در رکاب او باشد؛ و شنیدم از بعضی اصحاب که می گفتند:
چنین شخصی به منزله کسی است که در رکاب رسول خدا به شهادت رسیده باشد.
✍منبع:
📚📚الكافی؛ جلد1؛ صفحه3
____________________
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
____________________
الّلهُـــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــــ الْفَـــرَج الساعه📖⛅
✨✨✨﷽✨✨✨
____________________
____________________
📒📒📒📒📒📒📒
💢◀️ *تلنگـــــــر*
ڪدام یڪ از ما تأخیر ظهور امام مهدے (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، را جدے گرفتیم⁉️
ڪدام یڪ از ما از دورے امام مهدے (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دلگیر شدیم⁉️😞
اصلا چند درصد عمرمان را بہ فڪر و اندیشہ امام مهدے (عج) سپرے ڪرده ایم و براے دَرمان این دَرد راه یابے ڪردیم⁉️
اما، سوالم این است آیا ڪسے را سراغ دارید ڪہ بخاطر غیبت مولاجان خواب و خوراڪش مختل شده باشد⁉️😞
ما چقدر بہ فڪر یوسف زهرا (س) هستیم...⁉️
چند درصد از ذاڪرین اهلبیت (علیه السلام) در عزاهاے متعدد حضرت اباعبدالله (علیه السلام) مراسماتشان را بہ نیت تعجیل فرج برگزار میڪنند...⁉️
و نمیگویند برنامہ برهم میخورد❗
اگر قلم و ڪاغذے را بدهند و بگویند آرزویت را بنویس تا مستجاب شود چند درصد از ما ظهور امام مهدے (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را مےنویسیم⁉
✍بیائیم و دلمان را از این پس از هجر امام مهدے (عج) بگریانیم و اعمالمان را هدیہ بہ حضرت حجت (عج) ڪنیم...
🔸بخاطرش ببخشیم.....
🔸بخاطرش برویم.....
🔸بخاطرش بخریم.....
🔸بخاطرش بخوانیم.....
🔸بخاطرش بگوییم.....
🔸بخاطرش برخیزیم.....
🔸بخاطرش نَفس بڪشیم...
◀️ نظرت چیست...⁉
چند درصد از ما عهد مےبندیم...⁉
✅عاشق واقعے و محب واقعی یعنے بخاطر عشق و محبت از خود بےخود شود...
👈چند درصد از ما ڪہ میگوییم: {ما مُنتظرِ مَهدے فاطمه هستیم}، راست است⁉
____________________
____________________
📒📒📒📒📒📒📒
الّلهُـــمَّ عَجِّـــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَـــرَج📖🌦️
#امام_زمان_شناسی
سر درس مهدویت
قسمت۸۲
کیفیت انتفاع از امام غائب
پارت۵
متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۸۲ کیفیت انتفاع از امام غائب پارت۵ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
#امام_زمان_شناسی
سر درس مهدویت
قسمت۸۲
کیفیت انتفاع از امام غائب
پارت۵
با وجود اعتقاد شیعه به «ولایت تکوینی امام» و اینکه آن وجود مقدس واسطه فیض الهی به عالمیان است، جای سوال در مورد کیفیت انتفاع از او در عصر غیبت باقی نمی ماند. با این وجود می توان وجه دیگری را برای تبیین کیفیت بهره مندی او در عصر غیبت ذکر نمود:
امام غائب موجب احیای فرهنگ انتظار است. غیبت او باعث می شود تا در جامعه شیعی روح انتظار دمیده شود و از طریق این عنصر مقدس – که به تعبیر رسول خدا صلی الله علیه و آله برترین عمل امت شمرده می شود (ر.ک: کمال الدین، ص ۶۴۴) – جامعه به تعالی و سعادت مطلوب واصل شود.
این همه به این دلیل است که امام غائب موجب احیای فرهنگ انتظار است. منتظران او در سایه انتظار، بین خود و منتظَر ایجاد سنخیت می کنند و تناسبی برقرار می سازند و عطر دلنشین و روح افزای او را در بستر جامعه منتشر می گردانند. پیروانش به امید لطف و عنایت حضرتش، برای رسیدن به یک وضع مطلوب جهانی تلاش کرده و بدین سان در انتظار آن منتظَر بسر برند.
حضرت علی (ع) در این رابطه می فرماید: «به برکت آن امام، گروهی از مردم برای دفاع از دین و درهم کوبیدن فتنه ها آماده می شوند، چنان که شمشیر و تیر به دست آهنگر تیز می گردد. چشم آنها به واسطه قرآن روشن است، تفسیر و معانی قرآن در گوششان گفته می شود و شب و روز از جام حکمت و علوم الهی سیراب می شوند.» (نهج البلاغه، خطبه ۱۵۰)
ممکن است چنین معنائی از «انتظار» برای خواننده محترم غریب باشد به همین دلیل لازم است به بررسی اشکالات وهابیت خاتمه داده و در درسهای بعدی به تشریح حقیقت انتظار بپردازیم تا از این طریق مدعای مهم این درس به روشنی اثبات شود.
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #خدا #الله #god#shia #امام_دوازدهم #ادیان #تکامل_در_عصر_ظهور#عدالت_در_اسلام #ظهور_عدالت
#عدالت #عدالت_روزی #وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی #اجرای_عدالت
#islam #shia
#imam_mahdi #son_of_man
@modafeanzuhur
💐معرفت مهدوی💐
آيا حضرت صاحب (عجل الله تعالي فرجه الشريف) که از دست دشمنها در پشت پرده غيبت است، از دوستانش هم غافل است که هر چه بر سرشان آمد، آمد؟
اين خيال ها از ضعف ايمان است. آيا ميشود که حضرت جهت حقانيت مذهب را تقويت و تأييد نکند؟
خدا ميداند آن حضرت تا به حال چه کرده و چه مي کند.
🔶چقدر فرق است بين کسي که او را «عَينُ الله الناظِرَة؛ چشم بيناي خدا»، و اين مجلس ما را در محضر او ميداند، و يقين دارد که حدود و اندازه همه کلمات و... نزد آن حضرت از واضحات است، و کسي که چنين فکر نميکند...
📚در محضر بهجت، ج۳، ص ۲۷۶
🌴🍄🌴
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۸۳ انتظار فرج پارت۱ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
#امام_زمان_شناسی
سر درس مهدویت
قسمت۸۳
انتظار فرج
پارت۱
در روایت معروفی از پیامبرصلی الله علیه وآله نقل شده است که میفرماید: «أفضل أعمال أُمّتی انتظار الفرج، برترین اعمال امت من انتظار فرج است.» (کمال الدین، ص ۶۴۴) برای فهم معنای این حدیث لازم است انتظار را بر دو قسم تقسیم نمائیم:
گونه اول: انتظاری که ویرانگر است، بازدارنده است، فلج کننده است و نوعی اباحی گری و اعتقاد به بی بند و باری است. برداشت قشری مردم از مهدویت و قیام و انقلاب مهدی علیه السلام این است که صرفاً ماهیت انفجاری دارد. فقط و فقط از گسترش و اشاعه و رواج ظلمها و تبعیضها و اختناقها و حق کشیها ناشی میشود، آن گاه که صلاح به نقطه صفر برسد و حقّ و حقیقت هیچ طرفداری نداشته باشد ناگهان او خواهد آمد و بساط ظلم و ستم را برچیده دنیا را پر از عدل و داد می کند.
این نوع برداشت، با هر گونه اقدام و اصلاح مخالف است و فسادها و تباهیها را به عنوان مقدمه یک انفجار، مقدّس و موجّه میشمارد، در این نوع اندیشه ظلم پذیری امری مقدس خواهد بود و هرگاه گفته شود «تلاشی برای اصلاح نما» پاسخ داده می شود: «ان شاء الله امام زمان می آید و خود، همه امور را اصلاح می کند» چنین انتظاری به خواب رفتن است و قرآن و دستورات شرع را کنار گذاشتن است و به تلاش جانکاه تمام اولیای الهی برای تثبیت قوانین شرع و اخلاق پشت نمودن است.
این نوع برداشت از ظهور و قیام مهدی موعود، و این نوع انتظار فرج که منجرّ به نوعی تعطیل در حدود و مقرّرات اسلامی میشود و نوعی اباحیگری باید شمرده شود به هیچ وجه با موازین اسلامی و قرآنی وفق نمیدهد و بدون شک مراد حضرت در حدیثی که در ابتدای این درس بیان شد این معنای از «انتظار» نیست.
آری انتظار معنای صحیحی دارد که همان در روایت مد نظر قرار گرفته که در درس آینده به آن خواهیم پرداخت.
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #خدا #الله #god#shia #امام_دوازدهم #ادیان #تکامل_در_عصر_ظهور#عدالت_در_اسلام #ظهور_عدالت
#عدالت #عدالت_روزی #وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی #اجرای_عدالت
#islam #shia
#imam_mahdi #son_of_man
@modafeanzuhur
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۸۴ انتظار فرج پارت۲ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
#امام_زمان_شناسی
سر درس مهدویت
قسمت۸۴
انتظار فرج
پارت۲
گفتیم که انتظار بر دو گونه است، گونه اول نوعی ایستائی و توقف و خمودی است که از دل آن ویرانگری و نابودی و اباحی گری بیرون می آید و منجر به تعطیل شریعت و اخلاق می شود و اما گونه دومی نیز دارد.
گونه دوم: انتظاری که سازنده است، تحّرک بخش است، تعهّدآور است، عبادت است، بلکه با فضیلت ترین عبادات است.
از مجموعه آیات و روایات اسلامی استفاده میشود که ظهور مهدی موعود علیه السلام حلقه ای است از حلقات مبارزه اهل حق و اهل باطل که به پیروزی نهایی اهل حق منتهی میشود. سهیم بودن یک فرد در این سعادت موقوف به این است که آن فرد عملاً در گروه اهل حقّ باشد. مقدمات ظهور را فراهم آورده است و به اصلاح خود و جامعه اقدام کرده است. امامان و رهبران معصوم الهی به طور روشن و صریح با ارائه تصویری مناسب از انتظار، روی برداشت درست و صحیح از مفهوم آن تکیه داشتهاند و انتظار را از مقوله عمل به حساب آورده اند.
اهمیت آمادگی و زمینه سازی را میتوان در پیام امام صادق علیه السلام یافت که فرمود: «لیعدنّ أحدکم لخروج القآئم ولو سهماً، باید هرکدام از شما برای خروج قائم آمادگی پیدا کند اگرچه با تهیه کردن یک تیر باشد.» (بحار الانوار، ج ۵۲، ص ۳۶۶)
کسى از امام صادق علیه السلام پرسید: چه مى گویید درباره شخصى که داراى ولایت پیشوایان است و انتظار ظهور حکومت حق را مى کشد و در این حال از دنیا مى رود؟ امام فرمودند: «او همانند کسى است که با رهبر این انقلاب در خیمه او بوده باشد» – سپس اندکى سکوت کردند – و فرمودند: «مانند کسى است که با پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله در مبارزاتش همراه بوده است.» (اثبات الهداه، ج ۷، ص ۴۰) در درس آینده در خصوص فضیلت این انتظار مطلوب بیشتر سخن خواهیم گفت.
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #خدا #الله #god#shia #امام_دوازدهم #ادیان #تکامل_در_عصر_ظهور#عدالت_در_اسلام #ظهور_عدالت
#عدالت #عدالت_روزی #وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی #اجرای_عدالت
#islam #shia
#imam_mahdi #son_of_man
@modafeanzuhur
الهی !
پیشانی بر خاک نهادن آسان است
دل از خاک برداشتن دشوار است
@modafeanzuhur
با نام خدا برای تان ضمن سلام
از حضرت حق طلب کنم فیض مدام
فیضی که شود شروع آن صبح ظهور
در خانه ی کعبه با تماشای امام
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
و امام زمان هم از دلت خبر دارد
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🔴هشدار: اگر در بحث خوف و رجاء به اين شرط عمل نکنيد، ممکن است ترس و اميد به خدا، شما را به ضلالت بکشاند.
🔴ترس و اميد نسبت به خدا، هنگامي يک عمل مثبت است که اندازه آن رعايت شود. اگر ترس از خدا به گونه اي باشد که عنصر اميد و لطف خداوند ناديده گرفته شود و يا اميد به حدي باشد که ترس از خدا کم شود، باعث ميشود دچار افراط و تفريط شويم.
🔴و اما چند ترس مهدوي: مهدي ياور عزيز! بترس از شرايطي که براي تو مهيا است! بترس از انقلابي که مبنايش امام زمان بوده و هست! بترس از اينکه هيچ قدمي براي زمينه سازي برنداري! و اميد داشته باش! سرانجام اين کشتي را ميسازيم و سکان دار آن، تنها مهدي فاطمه است.
🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺
🌸ویژگی های دولت مهدی یاور🌸
◀️به تعبیر امام راحل نباید دائم بگوییم امام زمان(عج) می آیند و چنین و چنان می کنند؛ دولتی مهدوی است که هر چه را امام زمان(عج) درصدد اجرا و انجام آن هستند، اجرا و پیاده کند.
◀️اساساً اوصاف ظهور برای آن مطرح شده تا از آنچه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) انجام الگو بگیریم و اجرایش کنیم.
◀️برای مثال اگر در دولت کریمه محتاج و فقیری برای دریافت زکات یافت نمی شود، دولتی مهدوی است که بتواند فقر را در کشور ریشهکَن کند یا برای آن برنامه داشته باشد و با همه توان نسبت به قشر محروم دغدغه داشته باشد؛ یا اگر سخن از عدالت است با همه وجود برای توسعه عدالت برنامه ریزی داشته باشد. از این رو، باید آنچه درباره ظهور گفته شده نقشه و برنامه راه دولت آینده باشد.
◀️ نباید مهدویت را به مراکز و فعالان این عرصه محدود کنیم. اینکه دولتی کمک مالی به یک مجموعه مهدوی کند مشلکی را حل نمی کند. اینها محدود کردن نگاه ها به مهدویت است.
◀️در کشور ما مهدویت باید در همه موضوعات دیده شود، مهدویت معطوف به یک دوره خاص یا گروه خاص نیست، مهدویت یعنی برای آینده روشن همه عالم برنامه ریزی کنیم و نگاه جهانی داشته باشیم.
◀️دولت مهدوی در وزارت خارجه اش ایده و برنامه مهدوی دارد و در دیگر زیرمجموعه هایش نیز همینگونه است.
◀️این یعنی دقیقا برنامه های امام زمان(عج) بعد از ظهور را بررسی و اجرا می کند. باید آنها که داعیه مهدویت دارند در زیرمجموعه هایشان نگاه و برنامه مهدوی را حاکم بکند.
◀️ مهمترین کار در موضوع مهدویت را باید وزارت خارجه انجام دهد و برنامه ما را برای جهان تبیین کند. اما متاسفانه در این باره طرح و برنامه ای وجود ندارد چنان که رسانه ها و صداوسیمای نیز تاکنون آنچه را که باید، در موضوع مهدویت تبیین نکرده اند.
#استاد_کفیل💦💦💦