اینجا ایران این گیاه رقیب سرسخت با سرو و چون محکم در زاگرس ابراز اندام می کند و برایش مهم نیست بگویند عه عه عجب گیاه تلخی ؛؛؛:مهندس سهیلا کرزبر:
آنغوزه را باید کاشت تا بتوانیم از این گیاه بی نظیر در کوهپایه های ایران و دشت های منحصر بفرد ش
در کوهپایه های البرز هم میشود کاشت اگر میشود ان شا لله از حد حرف دربیاید وعمل کاشت بشود چون شاید ۸۰ درصد مردم اسم آنغوزه راهم نشنیده باشند
🕊
https://eitaa.com/modafezist
صمغ آنغوزه از ریشه این گیاه استحصال می شود
این صمغ اثر ضد تشنج، قاعده آور و ضد کرم دارد. در معالجه بیماری های با منشأ عصبی، دستگاه تنفسی، اسپاسم حنجره، آسم و دستگاه هضم و همچنین در رفع یبوست در افراد مسن، به کار می رود.
ساقه های جوان گیاه تازه ی آنغوزه در نواحی خراسان و کرمان به مصرف غذایی می رسد. اسانس حاصل از صمغ در صنایع غذایی، در تهیه انواع سس مورد استفاده قرار می گیرد.
صمغ این گیاه که با انجام عمل تیغ زنی استخراج می شود، منبع درآمد با ارزشی برای تعداد قابل توجهی از روستاییان و بهره برداران کشورمان می باشد. تقریباً تمام صمغ آنغوزه دارای ترکیبات دی، تری و تتراسولفید مشتقات کومارین، فئوتیدین و کامولونفرول، اپی سامارکاندین، آمبلی پرنین و کانفرول می باشد.
محققان در اسانس حاصل از شیرابه ی آنغوزه چندین ترکیب مختلف شناسایی کردند که مهمترین اجزای تشکیل دهنده ی آن را میرسن، آلفا و بتاپینن تشکیل می دهند.
این گیاه در استان های کرمان، فارس، خراسان، یزد، سمنان و هرمزگان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد و استان بوشهر می روید.
🕊
https://eitaa.com/modafezist
آنغوزه گیاهی است چندساله و علفی، بومی استپ های ایران و قسمت هایی از افغانستان است. دارای ساقه ای قوی که در نواحی بایر، زمین های ماسه ای خشک و حاوی ترکیبات آهکی می روید.
برای اولین بار در سال ۱۶۸۷ میلادی، شخصی به نام کامفر (Kaempher) در لارستان فارس گونه ی آنغوزه را شناسایی کرد و با به کارگرفتن تعدادی بهره بردار بومی، اقدام به بهره برداری آنغوزه در این منطقه نمود. وی پایه گذار روش تیغ زدن سنتی (برش عرضی) در ایران می باشد. پس از او، اهالی شهرستان نی ریز این حرفه را آموختند و خود اقدام به بهره برداری کردند.
صمغ آنغوزه که از ریشه ی این گیاه استحصال می شود، توسط رومی ها مصرف می شده و امروزه به طور وسیع در هند به عنوان ادویه در تهیه برخی غذاها، انواع ماهی، سبزی ها و سس مورد استفاده قرار می گیرد.
این صمغ اثر ضد تشنج، قاعده آور و ضد کرم دارد. در معالجه بیماری های با منشأ عصبی، دستگاه تنفسی، اسپاسم حنجره، آسم و دستگاه هضم و همچنین در رفع یبوست در افراد مسن، به کار می رود.
🕊
https://eitaa.com/modafezist
در قرآن کریم می خوانیم: «هُوَ أَنْشَأَکمْ مِنَ اْلأَرْضِ وَ اسْتَعْمَرَکمْ فِیها؛ او شما را از زمین آفرید و از شما آبادانی زمین را طلب کرد». هود: 61)
بر اساس این آیه شریفه، آباد نگه داشتن زمین، بدون کوشش برای حفظ محیط زیست، عملی نخواهد شد و بی شک، تحقق زمینی آباد، با برخوردار بودن از محیط زیستی سالم و پاکیزه ممکن خواهد بود. مؤمنانی که به پیروی از این آیه شریفه، دغدغه آبادانی زمین را در سر دارند، هیچ گاه حریم طبیعت و محیط زیست را نمی شکنند و هرگز به آلوده ساختن محیط زیست دست نمی یازند.
این گیاه در هر هکتار درآمد میلیاردی برای کشاورز دارد
https://fararu.com/fa/news/693387/%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D8%B1-%D9%87%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF
کد خبر: ۶۹۳۳۸۷
مدیر عامل اتحادیه تعاونیهای گیاهان دارویی خراسان رضوی
این گیاه در هر هکتار درآمد میلیاردی برای کشاورز دارد
مدیر عامل اتحادیه تعاونیهای گیاهان دارویی خراسان رضوی گفت: آنغوزه یک گونه از گیاهان دارویی است که میتواند درآمد بالای یک میلیارد تومانی را در هر هکتار برای کشاورز داشته باشد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۰۲ دی ۱۴۰۲
اعظم یوسفی در حاشیه برگزاری همایش آنغوزه در بجستان در گفتگو با خبرنگاران، خاطرنشان کرد: تعاونی گیاهان دارویی خراسان رضوی خدمات مختلفی را از طریق شرکتهای تعاونی میتواند در اختیار جامعه کشاورزان و تولیدکنندگان قرار دهد.
بخوانید...
واردات سیاهدانه ممنوع شد
چه کسانی با صادرات خشکبار، میتوانند موبایل وارد کنند؟
وی افزود: وقتی کشاورز برنامهای برای کشت زراعی و اینکه چه گیاهی را با توجه به پتانسیل منطقه، شرایط بازار و ارزش اقتصادی محصول داشته باشد، عملاً نیاز به یکسری راهنماییهایی هم دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر عامل اتحادیه تعاونیهای گیاهان دارویی خراسان رضوی با بیان اینکه اتحادیه و شرکتهای تعاونی در قالب بازوی اجرایی سازمان جهاد کشاورزی هستند، بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان مسئول نقش نظارت و حمایت را دارد و کار اجرایی و ترویج بیشتر از طریق اتحادیه و شرکتهای تعاونی انجام میشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 فیلم گفتگوی حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) با برنامه میز اقتصاد شبکه خبر درباره مسئله شناسی صحیح در حوزه اقتصاد و تأثیر آن بر انتخابات / یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ / ۸ دقیقه
❓اقتصاد دانان معتقد به توسعه پایدار، آسیب شناسی غلطی از مسائل اقتصادی ایران دارند و به نفع سرمایه داران سخن می گویند!
❓اقتصاد باید مردمی شود و اقتصاد مردمی با اقتصاد خصوصی و اقتصاد دولتی متفاوت است. مجلس آینده باید قوانین مغایر با اقتصاد مردمی را لغو کند!
❓واگذاری زمین رایگان به مردم (اجرای کامل قانون احیای موات) و عمومی کردن تجارت و احیای مشاغل برتر از جمله مسائل اقتصادی ایران امروز است.
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
#احیای_موات
#عمومی_شدن_تجارت
https://eitaa.com/olgou4
🕊
https://eitaa.com/modafezist
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
چوپانتر از چوپان!
🔹این تصویری است از لوکوربوزیه (معمار مشهور فرانسوی و پدر معماری مدرن) که حدود یک قرن قبل، از او چنین نقل شده است که معمار، چوپان جامعه است. به این معنا که معمار با معماریاش می تواند به جامعه جهت بدهد. اما تصور میکنم که حالا که سالها از درگذشت او سپری شده است خود او هم گمان نمیکرد که چوپانیِ معمار و سیاستهای معماری، میتواند چنان به جامعه ما جهت بدهد که هم باورها و سبک زندگی ما را دگرگون کند، هم فرهنگ عفاف و حجاب ما را سست کند، هم در تضعیف روابط و تعاملات همسایگی ما موثر واقع شود، و هم حتی بر هوای شهرهایمان چنین موثر واقع شود، آن هم نه در اروپا که در امالقرای جهان اسلام!
🔹به گمانم اگر او زنده بود حالا از مشاهده تحقّق عمق جملهاش حیرت میکرد، چرا که چوپان هرچه کند دیگر نمیتواند جلوی تهویه طبیعی و هوای پاک را بگیرد اما سیاستهای اشتباه معماری و شهرسازی با شهرهای ما چنان کرده است که حتی بر هوای شهرهایمان هم موثر واقع شده و کریدورهای تهویه طبیعی شهرهایمان را هم مسدود کرده است، تا جایی که طبق آمار رسمی، در سال گذشته تعداد روزهای پاک تهران به عنوان امالقرای جهان اسلام، فقط و فقط ۳ روز بوده است! و عجیبتر آنکه این نوع معماری و شرّسازی فشرده و متراکم چنان به مذاق بعضی خوش آمده است که حالا در صدد بسط الگوی تهران به شهرهایی همچون مشهد و قم و تهرانیزه کردن و چه بسا چوپانیزه کردن این شهرها برآمدهاند!
@baladetayyeb
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
شبکه خبر - میز اقتصاد.pdf
563.7K
🗞متن گفتگوی حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) با برنامه میز اقتصاد شبکه خبر ۳ دی ۱۴۰۲ با موضوع مسئله شناسی صحیح اقتصاد و تأثیر آن بر انتخابات / ۱۵ صفحه
#فقه_المکاسب
#انتخابات
https://eitaa.com/olgou4
2_144200951316735393.mp3
20.37M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان. ۱۴۰۲/۱۰/۶
💻 Farsi.Khamenei.ir
🕊
https://eitaa.com/modafezist
🌱 یا أَيُّهَا النَّبِيُّ
حَسْبُكَ اللَّهُ وَ مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ
«64 انفال»
اى پيامبر!
براى تو (حمايت) خداوند و پيروان با ايمانت كافى است
(و نيازى به حمايت گرفتن از ديگران ندارى).
نور (محسن قرائتی)
يا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَسْبُكَ اللَّهُ وَ مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ «64»
اى پيامبر! براى تو (حمايت) خداوند و پيروان با ايمانت كافى است (و نيازى به حمايت گرفتن از ديگران ندارى).
نکته ها
ممكن است آيه را اين گونه نيز بتوان معنا كرد: اى پيامبر! براى تو و پيروان با ايمانت، تنها حمايت خدا كافى است. يعنى خداوند، هم تو و هم پيروانت را يارى مىكند.
برطبق معناى اوّل، مؤمنان در سايهى خداوند، حامى پيامبرند و بر طبق معناى دوم، مؤمنان در كنار پيامبر، تحت حمايت الهى هستند.
گروهى از يهوديانِ بنىقريظه و بنىنضير، به دروغ به پيامبر صلى الله عليه و آله پيشنهاد يارى دادند، آيه نازل شد كه مؤمنان براى تو كافى هستند. در ضمن اين آيه مقدّمهى فرمان جهاد در آيهى بعد است.
در كتاب «فضائل الصحابه» از حافظ ابونعيم، از علماى اهلسنّت آمده است: مراد از «مؤمنان» در اين آيه، علىابنابىطالب عليهما السلام است. «1»
اگر استمداد از مردم و دلگرمى به حمايتشان با توجّه به خواست خدا باشد، منافاتى با توحيد ندارد. شرك آنجاست كه در برابر قدرت و خواست خدا، تكيه به ديگران شود. امّا تا وقتى كه دلها و انديشهها و حمايتها را شعاعى از ارادهى الهى بدانيم، در مدار توحيد قرار داريم. «حَسْبُكَ اللَّهُ وَ مَنِ اتَّبَعَكَ»
پیام ها
1- پيروى همراه با ايمان ارزش است، نه پيروى بدون ايمان و نه ايمان منهاى تبعيّت. «اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ»
«1». الغدير، ج 2، ص 51.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسلامی خوب است که در سیاست و اقتصاد دخالت نکند!
وقت آن رسیده تا "اقتصاد" را نقطه تفکیک عقاید و جبههبندیهای سیاسی قرار دهیم، وقت آن رسیده تا تفکر انقلابی و غیرانقلابی را محور نامگذاری جریانات قرار دهیم
غنینژاد یکی از تئوریسینهای لیبرالیسم اقتصادی در ایران و از مروجان اصلی راهحل جعلی "گرانکن" اینگونه تفسیری از اسلام دارد، ریشه تفکرات اقتصادی جاری در کشور نیز همین است، تفکری که میگوید در مباحث اقتصادی حرف از عدالت زدن بیمعناست...
✍ حسین زمانی میقان
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
مدافعان محیط زیست
اسلامی خوب است که در سیاست و اقتصاد دخالت نکند! وقت آن رسیده تا "اقتصاد" را نقطه تفکیک عقاید و جبهه
📣
امام خمینی می فرمایند:
:کسی که دین را از سیاست جدا میداند
نادانیست که نه اسلام را میشناسد‼️
و نه سیاست را‼️
« تحریرالوسیله امام خمینی»
ج ۱،ص۲۳۴،م۹
هدایت شده از زارعی
ماجرای لندکروزهای راهور که با آب کار میکنند؛
https://www.khabarvarzeshi.com/news/373832/
پ.ن: حالا یه عده دنبال ایلانماسک راه افتادن که خودروی برقی وارد کنیم!
🌎🔎پشتپردهها در
ıllıllı صریح نیوز ıllıllı
🇮🇷 صریح و دقیق🔽
@SarihNews
✅عضویت سریع:🔵💎
http://eitaa.com/joinchat/1112211456C1932d2effb