eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
13.7هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
774 ویدیو
53 فایل
کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz کمک مالی به فعالیت‌ها(نهضت شفافیت وعدالت، فریاد خوزستان و..) بنام داود مدرسی یان: 6037998140806919 کمک به نیازمندان: 5041721003739829
مشاهده در ایتا
دانلود
4️⃣ انتخابات و اختلافات! 🔹انتخابات، اختلاف آور است. تعارف بردار نیست. هرکسی از شما انتظار داشته باشد که به او رأی دهید یا برایش تبلیغ کنید یا به کاندیدای مورد نظرش رأی دهید، اما شما خلاف انتظار او عمل کنید، از شما ناراحت می شود. 🔸متأسفانه فرهنگ مردم سالاری و احترام به نظرات دیگران در جامعه ضعیف است. نه برندگان ظرفیت پیروزی را دارند و نه بازندگان ظرفیت باخت را! لذا بازندگان و برندگان به چشم بد به همدیگر نگاه می کنند. هر کدام طرف دیگر را سودجو، منفعت طلب، دروغگو، متقلب و فریبکار می خواند و معدود هستند افرادی که در دو یا چند طیف درگیر در انتخابات که فهم انتخاباتی داشته باشند که بله فضای انتخاباتی نباید باعث اختلاف و رنجش و کدورت بشود. 🔹در این بین، حال و روز مجموعه ها و تشکل های فرهنگی و رسانه ای و سیاسی دیدنی است. تشکل هایی که تعداد اعضای پای کارشان کمتر از ده نفر است یا به 20 نفر نمی رسد. اینچنین تشکلی وقتی می خواهد در انتخابات وارد شده و له یا علیه کاندیدایی فعالیت کند مورد اختلاف و انشقاق قرار می گیرد! بله، همین اعضای به تعداد انگشتان دست نمی توانند روی یک نفر به توافق برسند یا اگر به توافق رسیدند نمی توانند روی نوع تبلیغ و چگونگی حمایت به توافق برسند؛ و همین اختلافات موجب می شود تشکیلات چابک چندنفره ای که در حوزه فرهنگ یا رسانه در طول سال خیلی مؤثر است و حجم فعالیت بالایی دارد با برخورد به یک انتخابات، متلاشی شود! 🔸لذا بهترین کار برای تشکل های فرهنگی، مسجدی، دانشگاهی، رسانه ای و جمعیت های مردمی مثل NGO ها و تشکل های محیط زیستی و فعالان حقوق حیوانات و ...، این است که در انتخابات ها بصورت تشکیلاتی دخالت نکنند! اگر اعضا می خواهند برای یک کاندیدا یا حتی علیه یک کاندیدا فعالیت کنند، مانعی ندارد و خیلی هم خوب است. اما به اسم تشکیلات نروند؛ برگ های تشکیلات را پای انتخابات ورق ورق نکنند! بگذارند آن مجموعه مردمی و مردم نهادشان از اختلافاتی که هیچ فایده ای هم ندارند مصون بماند و به کار خودش ادامه دهد! 🔹در غیر اینصورت خواهید دید بچه های یک انجمن در یک دانشگاه، فردای انتخابات دلی برای فعالیت و همکاری باهم ندارند؛ اعضای یک تشکل محیط زیستی، دیگر پای کار فعالیت های آن تشکل نخواهند آمد چرا که می گویند مسئولین این تشکل محیط زیستی می خواهد از پوشش محیط زیست سوءاستفاده کند برای رسیدن به اهداف و اغراض و منافع باندی و حزبی و سیاسی! افراد پای کار یک جمعیت در یک مسجد یا یک شهر، فردای انتخابات دیگر به چشم برادری بهم نگاه نمی کنند! اعضای فعال یک گروه جهادی که سالهای سال در محرومیت زدایی در کنار هم بوده اند، وقتی گروه جهادی وارد انتخابات شد دیگر دور هم جمع نمی شوند! گروه خیریه ای که به اسم گروه خیریه به نفع یا به ضرر یک خیریه وارد میدان شد بعد انتخابات منهدم می شود! 🔸انتخابات با اختلافات همراه است؛ برای انتخابات و کاندیداها کار کنیم اما اگر مجموعه و تشکل ما تاب و تحمل اختلافات را ندارد و می دانیم از هم فرو می پاشد آن را وارد گود نکنیم. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 چند حدیث زیبا از سلام الله علیها ✨سه چیز از دنیا براى من دوست داشتنى است: تلاوت قرآن، نگاه به صورت رسول خدا، انفاق و كمك به نیازمندان در راه خدا. ✨هر كس عبادات و كارهاى خود را خالصانه براى خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت ها و بركات خود را براى او تقدیر مى نماید. ✨خطاب به همسرش امیرالمؤمنین علىّ علیه السلام عرض كرد: من از خداى خود شرم دارم كه از تو چیزى را درخواست نمایم و تو توان تهیه آن را نداشته باشى.   ✨همیشه در خدمت مادر و پاى بند او باش، چون بهشت زیر پاى مادران است و نتیجه آن نعمت هاى بهشتى خواهد بود. 💥 سلام الله علیها و و "روز زن" را به همه شیعیان و تمام مادران و زنان این سرزمین تبریک عرض می‌کنم. ان‌شاءالله بتوانیم تا پایان عمر دستبوس مادر باشیم. ❇️ رفقا قدر مادرتان را بدانید؛ از خدا بخواهیم که رضایت مادر و توفیق خدمت به مادر را به همه ما بده. ✅ داود مدرسی یان: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 تکثرگرایی در مرجعیت سیاسی 🔹برخی الیت های سیاسی می گویند کیفیت رأی همه افراد رأی دهنده به یک اندازه نیست. یکی با سواد است و دیگری بی سواد؛ یکی جریان شناس و تحلیلگر است و دیگری هیچ کسی را نمی شناسد. پس آنکه بی سواد است یا نمی تواند افراد و جریانات را بشناسند یا نگاه صحیحی به آینده خود و جامعه ندارد پس نباید در انتخابات و انتخاب یک سیاست یا انتخاب یک مسئول، به اندازه آن کسی که به امور و جریانات و آینده آگاه است، سهم داشته باشد. 🔸این نگاه نخبه گرایانه مدعی است فقط یک طیف یا یکسری انسان ها هستند که جامعه را می شناسند، افراد و جریانات و آینده را می شناسند و دیگران همچون برده باید پیرو باشند. پیرو و تابع؛ بدون فکر و بدون حق سیاستگذاری و حق انتخاب. 🔹از زمانیکه دموکراسی یا جمهوریت به معنای حق رأی برای عموم افراد جامعه بدون هیچ تفاوتی در جهان سیاست شکل گرفت و خیلی از کشورها به تک تک جامعه حق رأی دادند –همچون فرانسه، آمریکا یا ایران پس از انقلاب 57- و همه مردم فارغ از قومیت، رنگ پوست، دین، مذهب، سیلقه سیاسی و شغلی به طور مساوی حق رأی پیدا کردند این بار دیدگاه الیت ها(نخبگان) اینگونه شکل گرفت که درست است انتخابات برای مشارکت همه است ولی چون همه نمی توانند به فرد یا افراد مناسب رأی دهند پس باید احزابی باشند که آنان برای توده ها تصمیم بگیرند. یعنی احزاب باید در انتخابات مشخص کنند که مردم به چه کسانی رأی دهند و چه کسانی را انتخاب کنند. چون مردم خودشان نمی دانند. ترجمه محترمانه «نمی فهمند – عرضه ندارند». 🔸بدون تعارف عرض کنم نگاه امام خمینی(ره) و امام خامنه ای(حفظه الله) بعنوان رهبر انقلاب اسلامی 57 هیچ اعتقادی به دیدگاه الیته ها ندارند. اساساً نگاه اسلام به جمهوریت و دموکراسی، بر این مبنا نیست که مردم نمی فهمند پس الیت ها و احزابی باشند که آنان تشخیص دهند کی خوب است کی خوب نیست! 🔹اگر در انقلاب اسلامی رأی رهبر جامعه یکی است و رأی یک پیرمرد یا پیرزن بی سواد در یک روستای دورافتاده یکی است، این صرفاً تشریفات نیست. بلکه واقعیتی است که الیته ها از آن رنج می برند. برخی مدعیان روشنفکری و برخی دانشگاهیان و روحانیون از آن رنج می برند که آقا آن پیرمرد و پیرزن یا آن مردم عامی چه می فهمند! 🔸مبنای اسلام برای انتخاب یک فرد برای یک مسئولیت، صلاحیت است و افراد رأی دهنده باید به افراد شناخت پیدا کنند و به حجت شرعی برسند. نگاه امامین انقلاب این نیست که مردم نمی فهمند پس احزابی باشند که آنان برای مردم تعیین تکلیف کنند! خیر؛ نگاه امامین انقلاب به احزاب و تشکل ها، فرایند تعیین تکلیف برای مردم نیست بلکه می گویند احزاب باید بتوانند کانال کشی فکری کنند. تحلیل و شناخت مردم را تقویت کنند ولی انتخاب به عهده خود مردم است. 🔹طی دو سه دهه اخیر همواره در جامعه ما یک دوقطبی اصولگرا و اصلاح طلب تشکیل می شد و مردم یکبار از ترس آن به این طرف و بالعکس در انتخابات ها عمل می کردند. در حال حاضر اما تحلیل مردم و دانشگاهیان و حوزویان رشد کرده و متوجه شده اند که نباید برخی احزاب انحصار طلب برای آنها تعیین تکلیف کنند. تکثرگرایی ارائه لیست از سوی افراد و شخصیت ها و احزاب و تشکل های مختلف در هر طیف سیاسی، اگرچه تبعاتی دارد –که جزو بحث این مطلب نیست- اما خوبی هایی هم دارد و آن این است که احزاب اقتدارگرا و انحصار طلب دریافته اند که نمی توانند پشت درهای بسته نشسته و برای مردم لیست ارائه کرده و تعیین تکلیف کنند! 🔸اگرچه برخی از این وضعیت آنارشیست گونه و شکستن ساختارهای غلط، به عنوان نبود فصل الخطاب اسم می برند که وای بر ما فصل الخطاب نداریم و نبود فصل الخطاب باعث می شود ما در انتخابات شکست بخوریم اما با کمی دقت در می یابیم اساساً مکتب ما می گوید تحلیل مردم باید رشد کند، شناخت مردم از افراد و جریانات باید رشد کند تا آنها بتوانند درست انتخاب کنند. نبود تحلیل صحیح در عصر حضرت امیرالمؤمنین در بین توده ها باعث شکست حضرت شد. مردم عصر امام حسن و امام حسین تحلیل نداشتند و همین باعث تنهاماندن آنان شد. وقتی تحلیل نباشد معصوم بعنوان فصل الخطاب هم نمی‌تواند کاری کند! الان مگر فصل الخطاب رهبری نیست؟ مگر نمی‌گوید این شاخص‌ها؟ مگر شاخص‌ها معلوم نیست؟ چرا هست ولی ضعف تحلیل عمیق است! حالا این تکثرگرایی از جهتی یک بلوغ سیاسی است و به معنای کمرنگ کردن نقش پدرخوانده های سیاسی است که عمری به عنوان لیست بند حکومت می کرده اند. : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 اگر به نرسیدید ولی همدیگر رو تخریب نکنید : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 انصافاً مردم ایران دوباره میخوان به اینا رای بدن؟!!! http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 هیچ راهی بجز تحول فرهنگ و اصلاح قانون انتخابات نیست! 🔹یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، جمهوریت و حق مشارکت مردم در انتخاب مسئولین و سیاستگذاری هاست اما همواره چگونگی این انتخاب جای سؤال و ابهام بوده که آیا هر آنکس را که مردم انتخاب می کنند بهترین است؟ 🔸این سؤال را به معنای اهانت و بی احترامی به رأی اکثریت مردم ایران یا مردم هر استان و شهرستان نباید نگاه کرد اما واقعاً سؤالی مبنایی است که آیا مردم همواره بهترین، لایق ترین، شایسته ترین، عدالتخواه ترین، کارآمدترین، متعهدترین و ... شخص را انتخاب می کنند؟ و این سؤال که چه باید کرد که مردم بهترین و متعهدترین و کارآمدترین و پاکدست ترین افراد را انتخاب کنند؟ هم برای مجلس شورای اسلامی و هم برای ریاست جمهوری. 🔹امروز بطور جدی می توانیم بگوئیم که انتخاب افراد بیشتر بر مبنای تبلیغ بهتر و مؤثرتر، قومیت و طایفه، جناح و حزب گرایی، توان لابی و اجماع بین سیاسیون و سرمایه داران و لیدرهای انتخاباتی است تا بر مبنای صلاحیت واقعی! نمی توان از واقعیت فرار کرد. 🔸چه باید کرد؟ پاسخ روشن است. یکی از تبعات جمهویت و دموکراسی در کل جهان همین است که هر کس بتواند با ترفندهای تبلیغاتی و رسانه ای قوی تری، بخشی از مردم را با خود همراه کند او برنده انتخابات است؛ در این بین تنها راه، افزایش فرهنگ عمومی جامعه و جامعه پذیری سیاسی است یعنی نظام سیاسی بتواند مفاهیم ارزشی نظیر عدالت، کارآمدی، تعهد، اخلاق، صداقت، امانت داری، ایثار و گذشت و ... را در جامعه تزریق و ترویج و منتشر و نهادینه کند! 🔻اما چگونه؟ 1️⃣ اول؛ به نظر می رسد کمرنگ کردن مرزهای قومیتی و نژادی و رقیق کردن عُلقه های حزب و حزب گرایی(برای تصاحب صندلی های قدرت)، به عنوان دو مؤلفه تأثیرگذار در انتخابات باید جزو سیاست های کلان نظام جمهوری اسلامی قرار بگیرد و نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز و مؤثر به معنای واقعی کلمه این سیاست را اعمال نمایند. از طریق آموزش های رسمی و محتوای آموزشی در دوره های ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و آموزش عالی. از طریق صداوسیما به عنوان مؤثرترین رسانه داخلی؛ از طریق برنامه های مختلف توسط نهادهای رسمی فرهنگی همچون وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، سازمان تبلیغات، سازمان حوزه هنری و ... . 2️⃣ دوم؛ اصلاح قانون انتخابات بصورت جدی؛ متأسفانه موضوع اصلاح قانون انتخابات در سالهای متمادی خاک خورده و معمولاً چند ماه قبل از هر انتخابات مطرح می شود و چند ماده و تبصره به طرح های قبلی حذف یا اضافه می شود! در حالی که این مسئله بسیار حیاتی است که اولاً چه کسانی باید نماینده مجلس بشوند؟ آیا نیاز نیست افرادی که قرار است قانونگذار و ناظر بر اجرای قانون و دستگاه های اجرایی مملکت باشند افرادی باشند که در همین دو حوزه، متخصص باشند؟ آیا نیاز نیست اساساً برای قانون گذاری، رشته ای در دانشگاه ها در نظر گرفته شود برای این مسئله؟ آیا نیاز نیست از ثبت نام کننده ها، آزمونی جدی به عمل بیاید قبل از هر ثبت نام؟ 3️⃣ سوم؛ در تفکر فقهی اسلام، مبنای انتخاب افراد، صلاحیت است. انتخاب اصلح؛ نه انتخاب بر مبنای قومیت و جناح و لیست! هرچند گفته می شود اگر خودتان نشناختید به انسان های مؤمن و متدین مراجعه کنید. اما اگر بناست مردم نامزدها را بشناسند مکانیزم شکل گیری این شناخت چیست؟ پوستر و بنر؟ آن هم در یک هفته؟ آیا انتظار است با پوستر و بنر در یک هفته مجلس کارآمد تشکیل شود؟ ابداً! آیا بهتر نیست زمان ثبت نام، مراحل احراز صلاحیت ها و مرحله تبلیغات تغییر کند؟ اگر بناست مردم با شناخت به افراد رأی بدهند نه تحت تأثیر لیست های احزاب و قومیت ها، پس باید این زمان و این مکانیزم تغییر کند. 🔹به نظر می رسد یکی از اولویت های نظام جمهوری اسلامی، نهادهای فرهنگی، قانونگذار، احزاب و تشکل ها حل همین مسائل است. جریان انقلاب اگر به فکر تشکیل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و امت و تمدن اسلامی است، اگر به فکر آینده این مملکت و نظام سیاسی است باید برای سه مسئله مهم «فرهنگ عمومی جامعه، قانون انتخابات و مکانیزم شناخت مردم» طرح و برنامه داشته باشد. 🔸برنامه که توسط جمعی از نیروهای انقلابی در اهواز طراحی و در این دوره از انتخابات به اجرا درآمده و مورد استقبال برخی از مردم و نخبگان و مجموعه ها قرار گرفته را شاید بتوان قدم بسیار کوچکی در راستای ارتقای فرهنگ عمومی و افزایش شناخت مردم از نامزدهای انتخاباتی دانست. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 آهای بزرگان؛ این را شیرین کنید! 🔻آقایان؛ قالیباف، آقاتهرانی، محصولی، حدادعادل، نیلی و نادران 🔹همه پای وحدت خواهیم ایستاد؛ اما بزرگان جریان بدانند که حرف جوانان و نخبگان را هم باید شنید. ما قطعاً نجابت به خرج می دهیم و پای وحدت خواهیم ماند. اما هنوز هم دیر نیست اگر این چند نفر که در بین جریان انقلاب و توده های مردمی و اقشار متوسط و ضعیف و دانشگاهیان و حوزویان جایگاه دارند را تا فردا زمان کنفرانس خبری در لیست بگنجانند: 1. حمید رسایی 2. وحید یامین پور 3. صادق شهبازی 4. وحید اشتری 5. مجتبی ثابتی 🔸چنانچه در لیست لحاظ نشوند باز پای وحدت می مانیم. اما بزرگان جریان هم حرف و نقد دلسوزانه ما را گوش کنند. باید کسانی را در لیست بگذارید که طی سالهای اخیر و در تمام حوادث و بزنگاه ها، پیشانی جبهه بودند و هزینه دادند. همیشه پای کار انقلاب بودند و قطعاً سرشناس تر و کارآمدتر از برخی از افراد لیست 30 نفره اند. 🔹وحدت قطعاً ارزش است اما کافی نیست. باید افرادی در لیست قرار بگیرند که بچه های دانشجو، طلبه، بسیجی، هیئتی، خودجوش و آتش به اختیار با عشق و با خیال راحت لیست را بگیرند و درب منازل و ماشین ها و مغازه ها توزیع کنند! بله همه می آیند رأی می دهند ولی بگذارید با اشتیاق کار کنند نه از سر مجبوری و تلخی؛ به این لیست رأی دهند و آن را هم تبلیغ کنند. 🔸هرکدام از این عزیزان که نام برده ایم دارای وزن هستند و وزن لیست را چندبرابر می کنند. بزرگواران کاش تجدیدنظر کنند. شما که اینقدر طولش دادید تا دو روز قبل از انتخابات؛ به احترام فعالان انقلابی هم این 4-5 نفر نخبه فعال و کنشگر و پای کار انقلاب را در لیست بگذارید. 🔹بازهم تأکید میکنیم که ما از این وحدت حمایت می کنیم اما اگر می خواهید این وحدت، تلخ نباشد و کام دوست داران جبهه انقلاب و جوانان و فعالان مجازی را شیرین کند نام این 4-5 نفر عزیز انقلابی را استفاده کنید. برخی بزرگواران سن شان هم خیلی بالا رفته و بعضاً بیماری دارند و قبلاً هم نماینده مجلس بوده اند و کارآمدی هم نداشتند بجایشان از این جوانان و فعالان اجتماعی که اتفاقاً دارای وزن هستند استفاده کنید. والامر الیکم : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حضور فرد هتاک به امام رضا علیه السلام در ستاد انتخاباتی شهرستان دزفول؟!! 🔹 مواضع جناب آوایی در خصوص توهین به امام هشتم علیه السلام، اهانت به نظام اسلامی، اهانت به آیات جنتی، علم الهدی و رئیسی چیست؟ 🔹آیا آقایان قاضی و خسروپناه که می فرمایند اگر کسی خواست سوار قطار انقلاب شود نباید مانعش شد، دعوت از فرد هتاک به شمس الشموس را هم قابل اغماض می دانند؟ قطار نظام شامل هتاکان به ثامن الحجج است؟ 🔹 آیا بزرگوارانی که عمری در طبق اخلاص شهادت را تا پای جان آزموده اند، دعوت از فرد اهانت کننده به ساحت قدسی پناهگاه ایران و ایرانی را قابل چشم پوشی می دانند؟ آیا تنها درویش گونه تولی مهم است!! یا تبری نیز مهم است؟ 🔹 آیا خانواده های شهیدی که خالصانه به علت حمایت برخی خواص، از فردی حمایت نموده اند، اکنون حجت بر آنان تمام نشده است که از کسی که بر آستان قدسی امام هشتم اسائه ادب نموده است ابراز برائت نمایند؟... 🔹حوزه علمیه اصیل دزفول، وارثان شیخ اعظم و اسطوره فقاهت، توهین به ساحت والای شمس الشموس نادیده گرفتنی است؟ فقهای معطر به نخل و نارنج چنین سیره ای داشته اند؟ توهین به آیت ا...رییسی و علم الهدی و جنتی را نادیده باید گرفت؟ فقهای مکتبی باید در دارالمومنین هم مظلوم باشند؟ 🔹شورای محترم نگهبان، آیا فردی که در دهه فجر انقلاب اظهار می دارد......بنظرم ما در ۵۰۰۰ سال اخیر ایران فاسدترین نظام را داریم، جز انقلاب شکوهمند اسلامی را به زیر سوال می برد؟ 🔹 آیا فرد هتاک به ساحت قدسی حضرت رضا باید در پایتخت مقاومت ایران اینگونه میدان داری کند؟ ✅ : @modaresian