برخی دوستان کانالدار در ایتا از پیام قبلی ناراحت شدن. 😁🤦♂
مطلب قبلی رو حذف کردم. حرفم این بود عزیزان فکر نکنن واقعاً مسائل اصلی مردم حل شده. مسائل و مشکلات مردم و ریشههای این آشوبها را به مردم معرفی کنید. فکر نکنید ریشه این آشوبها، فضای مجازیه. نه، ریشهها و زخمها باقیه هنوز.
فارغ از محکومیت اغتشاشات و سوءاستفاده گروهکها و دشمنان، فارغ از معرفی نقش اینها در آشوبها، به ریشهها و زخمها هم بپردازید.
ما ارادتمند همه بچههای انقلاب هستیم. دوستشون داریم. نمیخوایم ناراحتشون کنیم واقعاً 🙋♂
ولی ازشون انتظار داریم در فضای بسته و استریلیزه، زیست نکنند. دردهای اصلی جامعه و مسائل اصلی مردم رو ببینید. 😊🌹🙏
🔴 از ادعای رهاشدگی #فضای_مجازی تا سیاست فیلترینگ!
🔹یکی از استدلالهای کسانی که معتقد به #سیاست_فیلترینگ درباره نرمافزارها و پلتفرمهای خارجی هستند، بحث رها شدگی فضای مجازی است. با این عنوان که فضای مجازی رها شده است و مدیریت آن در دست دولت و حاکمیت ما نیست لذا منجر به انحراف جوانان و نوجوانان شده است.
🔸اینکه گفته میشود دولت صددرصد کنترلی روی فضای مجازی ندارد خلاف واقع است. یک ادعای ناقص است. باید بدانیم که بخشی از مجازی در اختیار دولت است و بخشی در اختیار دولت نیست. از طرفی، دولت میتواند روی آن بخشی که در اختیار ندارد کنترلهایی هم داشته باشد. بطور مثال، شناسایی پیجهای اینستاگرامی و ...، کاری برای کارشناسان فن ندارد و میتوانند شناسایی کنند.
🔹ظاهر استدلال دوستان زیباست. فرض بگیریم این ادعا بصورت صددرصد درست است و هیچ کنترلی روی فضای مجازی وجود ندارد نه روی قالبها و نه محتواهای تولیدی. در نتیجه این رهاشدگی منجر به انحطاط فرهنگ و اضمحلال اخلاق شده است. چاره چیست؟ میگویند چاره، بستن و فیلترینگ است.
🔸ببینید؛ با فرض پذیرفتن این ادعا، باز نتیجهگری درست نیست. راهحل درست نیست.
🔹اینکه فضای مجازی رها شده، اینکه این رهاشدگی مقصر وضعیت فعلی فرهنگ است، پس آن را ببندیم؛ شبیه این استدلال است:((در باز است، هر بازی پرنده است ← پس در پرنده است)). در این مغالطه، شرایط حد وسط رعایت نشده.
🔻چند مسئله اینجا مطرح است:
1⃣ اولاً؛ اگر انحطاط فرهنگی و انحرافات اخلاقی در جامعه وجود دارد (که وجود دارد) مقصر اصلی، فضای مجازی نیست بلکه سیاستهای اقتصادی و فرهنگی و سبک زندگیای است که این سیاستها ساخته. فضای مجازی نقش تسهیلگری و شتابدهنده دارد.
🔹نتیجه سیاستهایی که طی سه دهه، به بیعدالتی در عرصه فرهنگ، اقتصاد، آموزش، بهداشتودرمان و ... منجر شده را امروز داریم میبینیم.
🔸آن اشرافیت سیاسی و اقتصادی و تبعیضهایی که در صدر اسلام و در دوره خلیفه دوم نهادینه شد و منجر به طبقهطبقه شدنِ جامعه شد و سپس در دوره خلیفه سوم با سرعت بیشتری توسعه یافت و طبقات اشرافی برخوردار تشکیل شد، نهایتاً به فسقِ علنی یزیدی کشیده شد و یزید علناً دست به شرابخواری، زنبازی، میمونبازی، سگبازی و ترانهخوانی زنان و کنیزان میزد آن هم بعنوان خلیفه حاکم مسلمین! آن وقت سر نوه پیغمبر به نیزهها شد و سپس مدینه در دوره امام سجاد علیهالسلام مرکز فحشا شد!
🔹واقعاً تحلیل مسئولین و نخبگان کشور از رواج بیحیایی و سگ بازی و فحشا در کشور این است که مجازی باعث شده؟! ریشههای فسق علنی یزیدی را باید در اشرافیت سیاسی و کنار رفتن شایستگان از مدیریت جامعه و لابیگری و قبیلهگرایی افراد برای رسیدن به مناصب و سپس طبقاتی شدن جامعه و تبعیضها و رانتها بجویید!
2⃣ ثانیاً؛ آن عرصههایی که مدیریتش در دست دولت و حاکمیت است، چند درصد موفقیت داشته؟ امروز عرصه محیط زیست که مدیریتش دست دولت است، چه وضعی دارد؟ وضع مسکن چگونه است؟ وضع نظام بانکی کشور چگونه است؟ چرا ۸۰ درصد معوقات بانکی در اختیار ۳۶ نفر است؟ امتیازات معادن در هر استان و هر شهر، دست چند نفر است؟ فولاد در اختیار چند نفر است؟ پتروشیمیها در اختیار چندنفر است؟ واردات چادر در اختیار چند نفر است؟ چرا قاچاق قانونی و رسمی کالا در این سطح است؟ وضعیت صنعت خودرو چگونه است؟ و ... !
🔹عرض بنده این است که فکر نکنید اگر مدیریت فضای مجازی در اختیار دولت و حاکمیت قرار گرفت که تا حدی هم در اختیار دولت قرار دارد، کار درست میشود!
🔸دولت و حاکمیت از عهده عرصههایی که صددرصد اختیار دارند بر نیامدند و امروز شاهد بحرانهای گوناگونی در این عرصه ها هستیم. حالا فضای مجازی را هم ببندند. آیا آن مسائل و مشکلات حل میشود؟ خیر؛ چون اساساً این فهم از موضوع و استدلالهای مطرح شده غلط است.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 تحلیل مسائل روز و مطالبه عدالت و آزادی
🔻ریشهیابی اعتراضات و آشوبها/ در این کانال، آخرین مسائل سیاسی و فرهنگی کشور را تحلیل و بررسی میکنیم.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
👇بزنید روی join و عضو کانال بشید که کانال رو گم نکنید👇
هدایت شده از عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 از ادعای رهاشدگی #فضای_مجازی تا سیاست فیلترینگ!
🔹یکی از استدلالهای کسانی که معتقد به #سیاست_فیلترینگ درباره نرمافزارها و پلتفرمهای خارجی هستند، بحث رها شدگی فضای مجازی است. با این عنوان که فضای مجازی رها شده است و مدیریت آن در دست دولت و حاکمیت ما نیست لذا منجر به انحراف جوانان و نوجوانان شده است.
🔸اینکه گفته میشود دولت صددرصد کنترلی روی فضای مجازی ندارد خلاف واقع است. یک ادعای ناقص است. باید بدانیم که بخشی از مجازی در اختیار دولت است و بخشی در اختیار دولت نیست. از طرفی، دولت میتواند روی آن بخشی که در اختیار ندارد کنترلهایی هم داشته باشد. بطور مثال، شناسایی پیجهای اینستاگرامی و ...، کاری برای کارشناسان فن ندارد و میتوانند شناسایی کنند.
🔹ظاهر استدلال دوستان زیباست. فرض بگیریم این ادعا بصورت صددرصد درست است و هیچ کنترلی روی فضای مجازی وجود ندارد نه روی قالبها و نه محتواهای تولیدی. در نتیجه این رهاشدگی منجر به انحطاط فرهنگ و اضمحلال اخلاق شده است. چاره چیست؟ میگویند چاره، بستن و فیلترینگ است.
🔸ببینید؛ با فرض پذیرفتن این ادعا، باز نتیجهگری درست نیست. راهحل درست نیست.
🔹اینکه فضای مجازی رها شده، اینکه این رهاشدگی مقصر وضعیت فعلی فرهنگ است، پس آن را ببندیم؛ شبیه این استدلال است:((در باز است، هر بازی پرنده است ← پس در پرنده است)). در این مغالطه، شرایط حد وسط رعایت نشده.
🔻چند مسئله اینجا مطرح است:
1⃣ اولاً؛ اگر انحطاط فرهنگی و انحرافات اخلاقی در جامعه وجود دارد (که وجود دارد) مقصر اصلی، فضای مجازی نیست بلکه سیاستهای اقتصادی و فرهنگی و سبک زندگیای است که این سیاستها ساخته. فضای مجازی نقش تسهیلگری و شتابدهنده دارد.
🔹نتیجه سیاستهایی که طی سه دهه، به بیعدالتی در عرصه فرهنگ، اقتصاد، آموزش، بهداشتودرمان و ... منجر شده را امروز داریم میبینیم.
🔸آن اشرافیت سیاسی و اقتصادی و تبعیضهایی که در صدر اسلام و در دوره خلیفه دوم نهادینه شد و منجر به طبقهطبقه شدنِ جامعه شد و سپس در دوره خلیفه سوم با سرعت بیشتری توسعه یافت و طبقات اشرافی برخوردار تشکیل شد، نهایتاً به فسقِ علنی یزیدی کشیده شد و یزید علناً دست به شرابخواری، زنبازی، میمونبازی، سگبازی و ترانهخوانی زنان و کنیزان میزد آن هم بعنوان خلیفه حاکم مسلمین! آن وقت سر نوه پیغمبر به نیزهها شد و سپس مدینه در دوره امام سجاد علیهالسلام مرکز فحشا شد!
🔹واقعاً تحلیل مسئولین و نخبگان کشور از رواج بیحیایی و سگ بازی و فحشا در کشور این است که مجازی باعث شده؟! ریشههای فسق علنی یزیدی را باید در اشرافیت سیاسی و کنار رفتن شایستگان از مدیریت جامعه و لابیگری و قبیلهگرایی افراد برای رسیدن به مناصب و سپس طبقاتی شدن جامعه و تبعیضها و رانتها بجویید!
2⃣ ثانیاً؛ آن عرصههایی که مدیریتش در دست دولت و حاکمیت است، چند درصد موفقیت داشته؟ امروز عرصه محیط زیست که مدیریتش دست دولت است، چه وضعی دارد؟ وضع مسکن چگونه است؟ وضع نظام بانکی کشور چگونه است؟ چرا ۸۰ درصد معوقات بانکی در اختیار ۳۶ نفر است؟ امتیازات معادن در هر استان و هر شهر، دست چند نفر است؟ فولاد در اختیار چند نفر است؟ پتروشیمیها در اختیار چندنفر است؟ واردات چادر در اختیار چند نفر است؟ چرا قاچاق قانونی و رسمی کالا در این سطح است؟ وضعیت صنعت خودرو چگونه است؟ و ... !
🔹عرض بنده این است که فکر نکنید اگر مدیریت فضای مجازی در اختیار دولت و حاکمیت قرار گرفت که تا حدی هم در اختیار دولت قرار دارد، کار درست میشود!
🔸دولت و حاکمیت از عهده عرصههایی که صددرصد اختیار دارند بر نیامدند و امروز شاهد بحرانهای گوناگونی در این عرصه ها هستیم. حالا فضای مجازی را هم ببندند. آیا آن مسائل و مشکلات حل میشود؟ خیر؛ چون اساساً این فهم از موضوع و استدلالهای مطرح شده غلط است.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 چگونه جامعهای عفیف داشته باشیم؟
🔻بخش اول
🔹چند سؤال جدی این روزها مطرح است که راهبرد ترویج عفاف در جامعه چیست؟ چگونه جامعهی عفیف داشته باشیم؟ چگونه عفت را در جامعه و مردم نهادینه کنیم؟ و غیره.
🔸خلاصه ای از طرح کلان عفیف سازی جامعه را محضرتان ارائه می کنم.
1⃣ اول؛ عفت چیست؟
🔹عفت در لغت به معنای نهفتگی و خودنگهداری درونی است. حالتی در نفس و جان انسان که مانع تسلط شهوت بر او می شود.
🔸در اصطلاح به معنای خویشتن داری در برابر تمایلات افراطگونه به لذت های مادی و نفسانی است.
🔹عفت، جزو چهار بنیان فضائل اخلاقی است. در نزد علمای اخلاق، چهار چیز زیر بنای اخلاق است: حکمت، عدالت، شجاعت و عفت.
🔸«نزد علمای اخلاق، ملکهای نفسانی است که قوه شهویه انسان را مطیع عقل قرار داده است. فضیلت عفت حد واسط بین "شَرَه" به معنای فرو رفتن در شهوات و خمودگی به معنای دوری گزیدن از لذتهای مشروع دنیوی مورد احتیاج بدن است.» (نراقی، جامع السعادات، ۱۹۶۷م، ج۱، ص۱۰۸-۱۰۹، ۹۴)
2⃣ دوم؛ گستره عفت چه مسائلی است؟
🔹در کتب روایی و دینی، عفت به معنای خودنگهداری در برابر شهوات، معنای عام شهوت مطرح شده. یعنی شهوت قدرت، شهوت جاه طلبی، شهوت مالی و اقتصادی، شهوت جنسی، شهوت در گفتار و رفتار و غیره.
🔸در نتیجه، عفت در همه این موارد ضروری است و زمانی مطرح است که شخص قدرت انجام گناه را دارد لذا بر این قدرت، لجام می زند. عفت در رفتار، عفت کلام، عفت جنسی، عفت مالی و ... .
🔹محدود کردنِ عفت به مسائل جنسی و صرفاً حجاب، محروم کردن جامعه از یک فهم کلان از این عنصر بنیادین است.
3⃣ سوم؛ درجه اهمیت عفت برای افراد جامعه چگونه است؟
🔹وقتی عفاف به معنای لجام زدن بر قوه و شهوت است، یعنی هر کس قدرت بیشتری در انجام گناه و حرام داشته باشد و امکان بیشتری برای شهوترانی دارد پس باید عفت بیشتری داشته باشد.(شهوت اعم از قدرتطلبی، جاهطلبی، امور جنسی و غیره)
🔸یعنی عفت یک مسئول و مدیر، باید بالاتر از سایرین باشد؛ چرا؟ چون امکان و قدرت بیشتری در انجام کار حرام دارد و چون عمل حاکم بر مردم تاثیر مستقیم دارد. الناس علی دین ملوکهم یعنی همین! هرچه که بالاتر برویم از یک بخشدار، شهردار، فرماندار، مدیرکل، استاندار، تا یک فرمانده، امام جمعه، سردار، وزیر، رئیس جمهور و رهبر، ضرورت عفت بیشتر و بالاتر است. هرم قدرت را اگر در نظر بگیریم هرچه که به نوک هرم نزدیک شویم، ضرورت عفت، بالاتر میرود.
4⃣ چهارم؛ عفت جامعه چه ارتباطی با عفت حاکمان دارد؟
🔹رابطه مستقیم است. یعنی هرچه حاکمان، عفیف تر باشند، مردمان هم عفیف ترند. هرچه مسئولان و مدیران جامعه، عفت بیشتری داشته باشند و بر شهوتِ قدرت، جاه، مال، امور جنسی و غیره لجام بزنند، جامعه پاک تر و طاهرتر خواهد بود. لذا در نظام اسلامی، بیش از آنکه بر عفت مردم تاکید باشد(که تلاش برای عفت جامعه خوب و شایسته است) بر عفت مسئولان آن جامعه و مدیران و حاکمان تأکید شده است.
🔸اگر حاکمان یک جامعه، بر شهوت قدرت طلبی لجام نزنند، مردم هم دنباله رو خواهند بود. اگر حاکمان یک جامعه در کلام و ادبیات، عفت نداشته باشند مردمان نیز عفت کلام نخواهند داشت. اگر حاکمان یک جامعه دنبال شهوترانی جنسی، این مسئله در بین مردم هم ترویج خواهد شد.
5⃣ پنجم؛ عفت برای مرد مهم تر است یا زن؟
🔹همانگونه که عفاف را معنا کردیم برای هر دو اهمیت بالایی دارد. عفت هم برای زن مهم است هم مرد؛ اما اگر منظور از عفت، عفت جنسی است، شهوترانی جنسی و میل به شهوترانی در مردان بیشتر از زنان است لذا تأکید بر عفت باید خطاب به مردان بیشتر باشد؛ شرع اگر محدودیت پوشش برای زن را در نظر گرفته، برای مرد بر عفت بیشتر تأکید کرده است. اینکه در یک مقطعی، برخی متدینین مخاطب تأکید عفت را بیشتر زنان می دانند ناشی از همان نگاه ناقص و محدود به عفت است.
6⃣ ششم؛ چگونه جامعه ای عفیف داشته باشیم؟
🔹اگر عفت را به معنای دقیق و درست بخوانیم و بدانیم و اگر اهمیت آن را در هرم قدرت بیشتر درک کنیم، در می یابیم که مهم ترین و اصلی ترین راهبرد کلان برای جامعه عفیف، حاکمان عفیف است. باید برای افزایش عفت در طبقه حاکمان و مسئولان و مدیران جامعه، به معنای اینکه این قشر، بر شهوت قدرت، جاه، مال، امور جنسی و کلام و غیره، لجام بزند، فکری اساسی کرد.
🔸 توضیح بیشتر در این مطلب نمی گنجد. اما باید بدانیم راه عفیف ساختن جامعه، از اینجا می گذرد و لاغیر! چنانچه طبقه حاکمان، عفت پیشه کردند این فضیلت به سایر موثرین و نخبگان و بدنه جامعه سرریز خواهد شد. آنوقت خود طبقه حاکم برای نهادینه کردن عفت (به معنای کامل و جامع) در جامعه میداند چگونه ساختارسازی و قاعدهگذاری کند.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 حذف ارز ترجیحی، یکی از دلایل اعتراضات اخیر
🔹اعتراضات اخیر اگرچه به دلیل جَو دوقطبی حول #حجاب و #گشت_ارشاد بوجود آمد و نهایتاً به آشوب مبدل شد اما یکی از ریشههای نزدیک این اعتراضات، سیاستهای تعدیل اقتصادی و آزادسازی قیمتها و #حذف_ارز_ترجیحی بود.
🔸علیرغم آنکه خیلی از دلسوزان نسبت به عواقب حذف ارز ترجیحی بر معیشت مردم و افزایش گرانیها هشدار دادند اما دولت رئیسی نهایتاً با تکیه بر نظریهپردازی و مشاورههای #بچههای_شیکاگو این سیاست را اجرا کرد.
🔹در آن ایام برخی از مسئولین دولتی از اینکه اعتراضاتی مانند حوادث بنزینی آبان۹۸ صورت نگرفت ابراز خوشحالی کرده و میگفتند ببینید هیچ اتفاقی نیفتاد؟ ببینید چگونه توانستیم اعتراضات احتمالی را کنترل کنیم.
🔸به یاد دارم در همان ایام به حضرات دولتی عرض کردیم که خوشخیال نباشید. فکر نکنید مردم معترض نیستند. فعلاً به هر دلیلی، این اعتراضات به خیابان نکشیده ولی شما هم خوشخیال نباشید! تبعات سیاستهای اقتصادی مکتب شیکاگو دیر یا زود مشهود میشود.
🔹متاسفانه این خوشخیالی ادامه پیدا کرد و همان مقامات از افزایش قیمت بنزین در جلسات خصوصی و بعضاً رسانهای حرف میزدند. مسئلهای که چندین بار در فضای رسانهای واکنشهایی را به همراه داشت.
🔸اعتراضات روزهای گذشته، ریشههای دور و نزدیکی دارد که یکی از ریشههای نزدیک، قطعاً سیاستهای تعدیل اقتصادی و گرانیهای افسارگسیختهای است که حقیقتاً مردم را ناراضی کرده. نارضایتی ها قطره قطره جمع و کم کم آماده جرقه انفجار شد. حالا آیا بچههای شیکاگو این تبعات را میپذیرند؟ آیا مسئولان سازمان برنامهوبودجه این تبعات را میپذیرند؟
🔹امیدواریم مسئولان دولتی و غیردولتی از این حوادث، درس عبرتی بگیرند.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 امیدواریم آقای رئیس جمهور جدا از شعار به این بیان، عمل کند.
🔻رئیسی دیشب گفته بود:
راه برای اصلاح روش اجرای قانون باز است و زمینه ابراز اعتراض فراهم میشود. مرز اعتراض و اغتشاش تعدی به جان و مال مردم است. هدف دشمن تضعیف انسجام ملی و رو در رو قراردادن مردم، هنرمند با هنرمند، و ورزشکار با ورزشکار است
❇️ پ.ن: اصلاح قانون یا روش اجرای قانون (اصلاح #گشت_ارشاد ) و به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم" مطالبه عمومی ماست. برخی حتی به رئیسی هم حمله میکنند که چرا این حرفها را زده! ماها را که رسماً تکفیر میکنند!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 اعوذ بالله من التحجر و التجدد!
🔻معادله کاملاً روشن است. بیائید یکبار دیگر با هم مسائل را مرور کنیم. بدون نگاه جامع و کامل به اتفاقات اخیر، تحلیل درستی نخواهیم داشت.
🔹اول؛ وضعیت امروز کشور در حوزه #عدالت بر همگان روشن است. جامعه فعلی، یک جامعه طبقاتی است. تبعیض ساختاری و قانونی شده.
🔸دوم؛ مشکلات معیشتی در سالهای اخیر، ناشی از سوءمدیریتها و ناکارآمدیها و تحریم های فلجکننده، مردم را ناراضی کرده و امروز کمتر کسی از وضعیت موجود رضایت دارد.
🔹سوم؛ جامعه با ابربحرانهایی نظیر تبعیض، گرانی، مسکن، بیکاری، ازدواج، #سربازی_اجباری، تنش آبی و بحران زیست محیطی مواجه است.
🔸چهارم؛ مردم بجز در پلتفرمها و شبکههای مجازی، جای دیگری حق اعتراض ندارند. وزارت کشور هیچگونه مجوزی به تجمعات مسالمتآمیز و شناسنامهدار نمیدهد. از ترس برچسب خوردن یا برخوردهای امنیتی و قضایی و از ترس اغتشاش و آشوبها خیلی اوقات از خیر اعتراضات خیابانی گذشتهاند.
🔹پنجم؛ عموم مردم دراین شرایط از برخی اقشار انتظار بیشتری داشتند. از علما وروحانیت؛ از ائمه جمعه و تریبونداران؛ از قشر مدعی تدین و حزباللهی. انتظار داشتند که این ها مقابل این تبعیضها، ناکارآمدیها و فسادها، سکوت نکنند. بلکه صدای آنان باشند. مقابل سیاستهای غلط اقتصادی بایستند.
🔸ششم؛ مردم اما از عموم این قشر، نه تنها حمایت حداکثری ندیدند، نه تنها امر و نهی حاکمان و اصحاب قدرت را ندیدند،بلکه اتفاقاً از خیلی از بلندگو داران و تریبونداران و رسانههای این قشر، فقط توجیه شنیدند،سکوت دیدند و بعضاً اصرار و دعوا روی برخی مسائل درجه دهم و دوقطبیهای کاذب دیدند!
🔹هفتم؛ پناه اعتراضات مردم فقط #فضای_مجازی است و البته معدود افرادی که در اقصاءنقاط کشور علم مطالبهگری را برداشتهاند و متاسفانه در این میان، سلبریتیهای بیسواد که دچار پولپرستی و فسادهای گوناگون هستند در خلاء رسانههای رسمی و اقشار دیگر، خود را بلندگوی مردم دانستهاند!
🔸هشتم؛ واقعیت دیگر اینکه، ایران دشمنان بزرگ وحرفهای دارد. دشمنانی که هدفشان، براندازی نظام وسلطه بر ایران است. ابایی ازگفتن این حرف هم ندارد. ابرقدرتهای عالم و زورگویان بینالمللی که به هیچ کشور وملتی رحم نمیکنند!
انواع و اقسام جنگ و گروهک ورسانه را علیه ایران بسیج کردهاند.
🔹نهم؛ فرصتطلبی این دشمنان که جبهه گسترده ای هستند کاملاً روشن است. کسی که این جبهه و نقشهها و اقداماتش را نمیبیند در فهم و تحلیل خود باید شک کند!
مگر میتوان تحریمهای گسترده را ندید؟ مگر میتوان جنگ های به قول خودشان نیابتی را ندید؟ مگر میتوان جنگ رسانهای را ندید؟
🔸دهم؛ بازی کردن در پازل این دشمن غدار که از هر حربهای برای مهار جمهوری اسلامی استفاده میکند چه از ناحیه آن تریبوندار #نماز_جمعه که گسلهای اجتماعی را فعال میکند چه از ناحیه آن سلبریتی بیسواد که رسماً دعوت به آشوب میکند،نفهمیدن اسلام و پشتپا زدن به وطن وامنیت و منافع ملی است.
🔹یازدهم؛ نگاه تک بعدی و حزبی و کاریکاتوری، امروز در جامعه بیداد میکند. هر دو طرف ماجرا، که یکی شروع کننده و فراهم کننده بستر اعتراضات بوده و دیگری آن را به شکل آشوب ادامه داده،نمیدانند چه ضربه و خسارتی به مملکت زدند! نمیدانند چه کمکی به دشمنان جنایتکار کردند!هنوز نمیفهمند!
🔸ما این دوقطب را داریم میبینیم که چگونه جامعه را دوپاره کردهاند. یک طرف برخی روحانیون مناسکیِ خنثی نسبت به تبعیض و فساد و فقر و ناکارآمدی و مریدانشان و یک طرف برخی سلبریتیهای بیسواد پولپرست آشوب طلب و نوچههایشان! گوششان به هیچ کسی هم بدهکار نیست و هر دو، تا کشور را به دشمن ندهند آرام نمیگیگیرند!
🔹در این فضا، آنچه مهم است فهم و عقلی است که هم جلوی تحجر و مقدسمآبی باید بایستد و مسائل اصلی را بجای فرعیات، فریاد بزند و هم جلوی آنارشیسم و آشوبطلبی و انحطاط فرهنگ و اخلاق!
🔸جالب است هر دو گروه، با همدیگر علیه موضع سوم میایستند. یکی آن را نفاق میخواند و دیگری هم چاپلوسی! خلاصه؛ به خدا پناه میبریم از تحجر مقدسمآبان و تجدد آشوبطلبان آنارشیست!
🔹ما با این دوقطبی مخالفیم! ما هم با تعطیلی حق اعتراض و محدود کردن اعتراض مخالفیم هم با آشوبطلبی و اغتشاش و حمایت تجزیهطلبان و گروهکهای جانی و تروریست! اسمش را هرچه میگذارید بگذارید!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 اطلاعیه و بیانیه، کارآمدی شما را اثبات نمیکند!
🔹چند روز پیش فراجا(ناجا) اطلاعیه داده بود که اجازه جولان به دشمنان نمیدهیم، امروز هم وزارت اطلاعات بیانیهای داده که چقدر کار کردیم و چندنفر را بازداشت کردیم و چند عملیات دشمن را خنثی کردیم و چقدر سلاح کشف کردیم و ... !
🔸ضمن خدا قوت به عناصر خدوم و جان برکف عزیزان امنیتی و انتظامیمان که قدردان زحمات آنان باید باشیم، ولی عزیزان؛ کارآمدی شما با اطلاعیه و بیانیه اثبات نمیشود. کارآمدی شما در کف میدان باید اثبات شود!
🔹آشوبها و اغتشاشاتِ این روزها که در سطح گسترده و پراکنده در اقصاءنقاط کشور رخ داده، مسئلهای غیرقابل پیشبینی نبود! تحلیلگران مختلفی این وضعیت را بارها پیشبینی کرده و بارها گفتند وضعیت جامعه خطرناک است و امکان هر حادثهای هست و برخی هشدارها را دادهاند.
🔸شماها که باید فراتر از ماها این قضایا را پیشبینی میکرده و آمادگی میداشتید! پس چه شد؟ کجا بودید تا حالا؟
🔹از شما بعنوان دستگاههای امنیتی و انتظامی، انتظارات بالاتری میرفت. این اطلاعیه و بیانیهها هم کارآمدی شما را اثبات نمیکند بیشتر بر ضعفهای شما صحه میگذارد! هم ناتوانی در پیشبینی و برآورد وضعیت، هم جلوگیری از برخی اقدامات حاشیهساز که نقش جرقه داشته، هم در کنترل وضعیت و هم در اقدامات حین اعتراضات و ...!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
برخورد قاطع با تجزیهطلبان کوموله و دموکرات و گروهکهای تکفیری تجزیهطلب در #زاهدان (استان #سیستان_و_بلوچستان) و هر آشوبگری، بدون کوچکترین ملاحظه، مطالبه عموم مردم با هر سلیقهای است.به این گرگهای تروریست، نباید رحم کرد
دعوت رسمی سلبریتیها از آشوبگران قابل توجیه و گذشت نیست!
مردمی که معترض به مشکلات و مصائب هستند هیچ صنمی با آشوبگران و تجزیهطلبان کثیف ندارند.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
🔴گروهک تروریستی جیشالظم مسئولیت عملیات تروریستی امروز در زاهدان را برعهده گرفت.
پ.ن: از آثار اغتشاشات چند روز اخیر دندان تیز کردن گروهکهای تروریستی غرب و شرق کشور است
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴گروهک تروریستی جیشالظم مسئولیت عملیات تروریستی امروز در زاهدان را برعهده گرفت. پ.ن: از آثار اغتشا
دشمن خبیث بسیار بسیار فرصتطلب است.