eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.5هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
905 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم و فعال رسانه تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار علاقه به تدریس اندیشه، مبانی و علوم سیاسی، تاریخ، رسانه و ... ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 درس مذاکره از کربلا و درس مصلحت از جمل و صفین دو روی یک سکه اند! 🔹مدتی است برخی اساتید محترم و بزرگوار نظیر حجج الاسلام ارفع و حامد کاشانی مطالب تحلیلی از تاریخ صدراسلام ارائه می کنند که خالی از اشکال نیست. یکی از مهم ترین موضوعاتی که به آن پرداخته اند مسئله قتل خلیفه سوم جناب عثمان است. این بزرگواران معتقدند که حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام، هیچوقت قاتلان عثمان را محاکمه نکرده چون به مصلحت جامعه نبود و در صورت محاکمه قاتلان عثمان که به لحاظ تعداد نفرات زیاد بودند جامعه اسلامی ناامن می شد. لذا حضرت امیر مصلحت را در آن دانسته که را اجرا نکند! 🔸مابقی موارد نظیر انتصاب اشعث و زیاد بن ابیه را همین گونه تحلیل می کنند. حسن روحانی نیز در پاسخ به انتقادات گسترده به وی در انتصاب برخی افرادِ مورد دار، به موضوع انتصاب زیاد بن ابیه توسط حضرت امیر(ع) استناد کرده است! 1️⃣ اساتید تاریخ می دانند که محکمات تاریخی، مهم تر و مستندتر از متشابهات اند. محکمات یعنی مواردی که هیچ شک و شبهه ای درباره آنها وجود ندارد و اکثر تاریخدانان می گویند که اتفاق افتاده. متشابه یعنی مواردی که در اصل آن شبک و شبهه وجود دارد یا درباره شرایط و چگونگی اش شک و تردید وجود دارد. 2️⃣ درباره آیات قرآن هم این مسئله مطرح است. محکمات قرآن، اساس و اصل و ریشه قرآن هستند و به صورت متعدد تکرار شده اند اما آیات متشابه قرآن را باید بر اساس این آیات محکم تفسیر کرد. خداوند متعال در آیه 7 سوره آل عمران می فرماید: «فَأَمَّا الَّذِينَ في قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ». آنهایی که در دلهایشان انحراف است این آیات متشابه را دست گرفته و به آن استناد می‎کنند که همین توضیح را در مورد وجود عبارات محکم و متشابه در کلام معصومین هم می توان ارائه کرد. 3️⃣ حضرت امام خمینی(ره) در اکثر سخنرانی ها و دست نوشته ها خود وقتی می خواسته آیه یا حدیث و روایتی از اهل بیت علیهم السلام را تفسیر نماید بسیار از لفظ «شاید» استفاده کرده اند. هیچوقت در تفسیر متشابهات، با قطعیت نمی گفتند که همین است و غیر از این نیست! 4️⃣ اینکه حضرت امیر(علیه السلام) حاضر نشد به بهانه امنیت و مصلحت جامعه، با طلحه، زبیر، عایشه، معاویه و خوارج مصالحه و معامله کند بلکه با شمشیر مقابل سه دسته قاسطین، ناکثین و مارقین بجنگد جزو محکمات تاریخی است! حضرت در تمام مقاطع عمر شریف شان، عدالت را با هیچ چیزی حتی امنیت جایگزین نکرد و از ترس جنگ داخلی، عدالتخواهی را ترک نکرد. عبدالله بن عباس و عبدالله بن جعفر بارها به حضرت امیرالمؤمنین(ع) مشورت می دادند که با سیاست و سپردن برخی ولایات به طلحه و زبیر و نصب معاویه در شامات، جلوی شورش و خروج آنها را بگیرد. حضرت در نامه به جناب عقیل برادرش اینگونه فرمود: «پرسیده بودی نظرم درباره پیکار با این جماعت چیست؟ در نظر دارم با این جماعت پیمان شکن تا زمان لقاء خداوند بجنگم؛ نه فراوانی اطرافیان بر عزتم می‌افزاید و نه پراکنده شدنشان از اطرافم سبب وحشتم میگردد». از نامه ۳۶ نهج البلاغه. 5️⃣ درباره محاکمه قاتلان عثمان هیچ دلیل محکمی در تاریخ نداریم که چرا حضرت امیرالمؤمنین حاضر به محاکمه آنها نشد. چگونه عده ای با قطعیت می گویند چون مصلحت بود و حضرت نمی خواست جامعه ناامن و دچار جنگ داخلی شود؟! چگونه حضرت حاضر شد جنگ با طلحه و زبیر و معاویه را بپذیرد که آنها به دروغ پرچم خونخواهی عثمان را بلند کرده بودند اما از ترس جنگ داخلی(!) قاتلین عثمان را محاکمه نکرد؟! حداقل بزرگواران اگر ادعایی می کنند یک «شاید» هم بگویند! لاقل بگویند که جناب عثمان بعلت قتل ابوذر غفاری و قتل آشکار عبدالله بن مسعود و ... خود مورد انتقاد بود و مستحق محاکمه و شاید ... .(در صورت زنده ماندن). 6️⃣ به این دوستان برادرانه توصیه می کنم شما مثل حسن روحانی که از کربلا درس مذاکره گرفت، از جمل و صفین و نهروان درس مصلحت نگیرید! کسی منکر رعایت مصالح مملکت نیست اما اجرای عدالت در رأس همه مصالح ملی است. بجای تئوریزه کردن متشابهات، محکمات تاریخی را نشر دهید. بگوئید « «قُتِلَ عَلِیٌّ فِی مِحْرَابِ عِبَادَتِهِ لِشِدَّةَ عَدْلِهِ؛»! بجای تئوریزه کردن مصلحت، پرچم عدالت را بالا ببرید. براستی مگر رهبری عزیز نفرموده اند «ما در بحث عدالت عقب مانده ایم»؟ چرا برادران بزرگوار تلاشی برای تقویت مبانی عدالت و گفتمان عدالت در گام دوم نمی کنند بلکه در مقابل برای مصلحت، نظریه پردازی می کنند؟ بیش از آنیکه از مصلحت می گوئید از عدالت بگوئید. ❇️ در پایان: البته منکر مشی عدالتخواهانه جناب کاشانی نیستیم و ان‌شاءالله این نقد دلسوزانه را بپذیرند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🌐 ✍ داود مدرسیان هرچند در سال 2006 می‌خواستند بار دیگر با حمله به لبنان، حزب الله را از بین برده تا خیالشان راحت شود، اما اینبار حزب الله لبنان خیلی قویتر به مبارزه با آنها پرداخت و در یک نبرد جانانه ، 33 روز مقاومت کرد و بدین ترتیب استراتژی افسانه ای از نیل تا فرات ، به استراتژی به دور خودشان مبدل شد و از ترس در امان ماندن از حزب الله لبنان و نیروهای مقاومت در و ، طرح دیوارکشی را راه انداختند. 🔻ادامه مطلب را در اینجا بخوانید👇 @partosokhan_ir
به مناسبت روز مقاومت.docx
19K
دیوارکشی ، جایگزین استراتژی از نیل تا فرات
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
دیوارکشی ، جایگزین استراتژی از نیل تا فرات
🔴 دیوارکشی، جایگزین استراتژی از نیل تا فرات - 1 🔹وقتی اعراب در کمتر از شش روز در ژوئن 1967، شکست مفتضحانه ای از اسرائیل خوردند و اسرائیل توانست در 6 روز، با چند اقدام ضربتی، فرودگاه ها و نقاط استراتژیکِ سه دولت «مصر، سوریه و اردن» را مورد هدف قرار دهد و صحرای سینا، کرانه باختری رود اردن، نوار غزه، ارتفاعات جولان و شهر قنیطره را به اشغال درآورد، اقتدار خود را در منطقه تثبیت کرد و به دنیا نشان داد که نباید اسرائیل را دست کم بگیرند. 🔸این شکست باعث شد تا جمال عبدالناصر کسی که ملل عرب او را یکی از قهرمانان ناسیونالیست خود می دانستند، از ریاست جمهوری استعفا کند و ننگ تاریخی را برای جهان عرب ثبت کند. او مجدداً به قدرت بازگشت و سه سال بعد از دنیا رفت و انور سادات بجای او رئیس جمهور مصر شد. 🔹اسرائیل که تا پیش از جنگ 6 روزه فقط 20 سال از تاریخ تأسیسش می گذشت با فتح ممالک اسلامی عربی، خود را در بین جهانیان به عنوان یک قدرت منطقه ای جا زد. 🔸شش سال بعد از جنگ 6 روزه، در سال 1973 باز هم مصر و سوریه با پشتیبانی سایر دولت ملت های عربی به اسرائیل حمله کردند تا شاید مناطق اشغال شده را از چنگ آن ها در بیاورند اما باز بدون هیچ دستاوردی با خسارت های بزرگی صحنه جنگ را ترک کردند و تنها 5 سال بعد بود در سال 1978 که انور سادات رئیس جمهور مصر با بیگن نخست وزیر اسرائیل به همراه آمریکایی ها در کمپ دیوید مذاکرات صلح را امضا کردند! 🔹اسرائیل در 6 ژوئن 1982 با هدف اخراج مبارزان فلسطینی از لبنان، به لبنان حمله کرد و تا پشت دروازه های بیروت رسید. اما نه ارتش لبنان توانست کاری کند نه مبارزان فلسطینی با صهیونیست ها درگیر شدند و نه جنبش امل اقدامی کرد. همه بجز بیانیه ها و اطلاعیه های کلی و محکوم کردن این حمله، اقدام دیگری انجام ندادند. اسرائیلی ها طی سه روز تا پشت دروازه های رسیدند اما تنها یک گروه کوچک در جنوب بیروت 42 روز مقابل آن ها مقاومت کرد. گروه کوچکی که خود را شیعه معرفی می کردند با شعارهای الله اکبر مقابل صهیونیست ها ایستادند و تانک و نفربرهای ارتش کلاسیک اسرائیل را از دست آن ها در می آورده و در خیابان های بیروت به نمایش می گذاشتند. 🔸تلفات انسانی ارتش اسرائیل بالا گرفت و تقریباً 500 کشته دادند. افزایش تلفات و عدم توان برای اشغال بیروت کار را برای صهیونیست ها و آمریکایی ها سخت کرد. بدین ترتیب مذاکرات «فیلیپ حبیب» سیاستمدار آمریکایی(نماینده ریگان) با رهبران دولت لبنان صورت گرفت و دولت لبنان پذیرفت مبارزان فلسطینی را از لبنان اخراج کند! 🔹یکی از اهداف اصلی اسرائیل از جنگ 1982 و اشغال جنوب لبنان روی کارآمدن دولتی مسیحی و همسوی با خود در لبنان بود. بدین ترتیب در سال های اشغال لبنان، ارتشی به نام ارتش جنوب لبنان متشکل از مسیحیان مارونی، دروزی ها و تعدادی از مسلمانان بوجود آمد تا منافع اسرائیلی ها را تأمین کند. 🔸مقاومت گروه کوچک جوانان مذهبی که بعدها پایه گذار حزب الله شدند 18 سال به طول انجامید و سرانجام باعث شد اسرائیل در سال 2000 از جنوب لبنان خارج شود و این اولین و مهم ترین پیروزی بود. عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان در سال 2000، باعث شد تا ارتش جنوب لبنان نیز متلاشی شود و سرآغازی بود برای اتمام اشغالگری اسرائیل. استراتژی از نیل تا فرات توسط این گروه کوچک مضحکه شد و پیامدهای ناگواری برای آنان بدنبال داشت. 🔹هرچند صهیونیست ها در سال 2006 می خواستند بار دیگر با حمله به لبنان، حزب الله را از بین برده تا خیالشان راحت شود اما این بار خیلی قوی تر به مبارزه با آن ها پرداخت و در یک نبرد جانانه 33 روز مقاومت کرد و بدین ترتیب استراتژی افسانه ای از نیل تا فرات اسرائیل به استراتژی دیوارکشی بدور خودشان مبدل شد و از ترس در امان ماندن از حزب الله لبنان و نیروهای مقاومت در فلسطین و سوریه طرح دیوارکشی را به راه انداختند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
صورتحساب کل واریزی ها از تاریخ 9 مرداد تا 21 مرداد - قربانی، اطعام غدیر و کمک مؤمنانه.pdf
347K
🔴 صورتحساب واریزی مبالغ کمک های مردمی جهتِ قربانی، اطعام غدیر و کمک مؤمنانه 🔹از تاریخ 9 مرداد إلی 21 مرداد 99 🔸جمعاً مبلغ 313935000 ریال معادل سی و یک میلیون و سیصد و نود و سه هزار و پانصد تومان 🔹جزئیاتِ گزارش قربانی ها و کمک مؤمنانه نیز در همین کانال ارائه خواهد شد. با تشکر از همه عزیزانی که ما را یاری کردند در این کار خیر جهادی. این اقدامات ان شاءالله مایه خیر و برکت در دین و دنیای همه دوستان بشود با لطف اهل بیت علیهم السلام 🔻 گروه جهادی یاران انقلاب: 🇮🇷 ثبت در "سازمان بسیج سازندگی" ✔️ شماره ثبت: "۹۶۷۳۱۹۰۱۹۳۵۶" ✅ : http://eitaa.com/joinchat/2268200963C17b79a224e
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 صورتحساب واریزی مبالغ کمک های مردمی جهتِ قربانی، اطعام غدیر و کمک مؤمنانه 🔹از تاریخ 9 مرداد إلی 2
🔴 دوستانی که در این امر خیر همراهی کردند اگر مایل بودند گزارش کار را ببینند، کانال گروه جهادی مخصوص این کار است: 🔻 گروه جهادی یاران انقلاب: 🇮🇷 ثبت در "سازمان بسیج سازندگی" ✔️ شماره ثبت: "۹۶۷۳۱۹۰۱۹۳۵۶" ✅ : http://eitaa.com/joinchat/2268200963C17b79a224e
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 دیوارکشی، جایگزین استراتژی از نیل تا فرات #ماجرای_مقاومت - 1 #بین_الملل 🔹وقتی اعراب در کمتر از شش
🔴 چرا بدنبال اشغال سرزمین های عربی اسلامی است؟ - 2 🔻شاید برای برخی حس اشغالگری صهونیست ها عجیب باشد، اما می توان این ایده را در افکار و گفتار آن ها پیدا کرد: 🔹ژنرال موشه دایان، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل با علم به شباهت‌های بسیار نزدیک دو کشور آمریکا و اسرائیل طی سخنانی در سال 1967 میلادی خط‌مشی کلی اسرائیل را مشخص می‌کند و از گفته‌های صریح او به علل جنگ‌افروزی‌های اسرائیل پی می‌بریم. موشه دایان می‌گوید: «اعلامیه آمریکایی‌ها درباره استقلال خودشان را ملاحظه کنید، این اعلامیه هیچ اشاره‌ای به محدوده اراضی ندارد و ما مجبور نیستیم مرزهای دولت را تعیین کنیم.». (اسطوره‌های بنیانگذار سیاست اسرائیل، روژه گارودی، ص 183) 🔸تفکر توسعه اسرائیل از نیل تا فرات از ابتدا مدنظر بانیان اسرائیل بوده است. در این زمینه «بن‌گورین» خطاب به دانشجویان اسرائیلی گفت: «این نقشه، نقشه کشور ما نیست، ما نقشه دیگری داریم که شما جوانان و دانشجویان مدارس اسرائیل باید آن را تحقق ببخشید. ملت اسرائیل باید قلمرو خود را از فرات تا نیل توسعه دهد». (صهیونیسم، ایوانف، یوری، ترجمه ابراهیم یونسی، ص 14) 🔹همچنین «ضاخیم بگین» عضو پارلمان اسرائیل در سال 1985 میلادی می‌نویسد: «بر شمال که می‌نگرم،‌ دشت‌های حاصلخیز سوریه و لبنان را می‌بینم... چون نگاهمان را متوجه شرق می‌کنیم، ‌دره‌های وسیع و حاصلخیز دجله و فرات و نفت عراق را مشاهده می‌کنیم و چون بر غرب نظر می‌افکنیم، سرزمین مصریان را... ما تا مسائل اراضی خویش را از موضع قدرت حل و فصل نکنیم قادر به پیشرفت نیستیم. ما باید اعراب را به تسلیم محض واداریم». (صهیونیسم، ایوانف، یوری، ترجمه ابراهیم یونسی، ص 166) اینها جزو کسانی اند که بیشترین سهم را در بنیانگذاری و سیاستگذاری رژیم صهیونیستی چند دهه قبل داشته اند. ادامه دارد ... ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 سیدحسن؛ مردِ عمل 1⃣ تهدید ‎: "به شهادت عضو حزب الله توسط رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم داد." هم مردم به این وعده‌ها باوردارند هم خود صهیونیست‌ها! چون همیشه لبنان تهدیدهاش رو عملی کرده. درعوض اما ۶،۷ سال است سیاست تنش‌زدایی لیبرال‌های ایران، تهدیدهای مارا توخالی کرده!‏ 2⃣ تهدید دوم: ‎: "اگر فاجعه انفجار ‎ کار بوده باشد در همان حجم پاسخ خواهیم داد؛ ما منتظریم که معلوم شود چه کسی مقصر است". 🔹این یعنی برگرداندن ورق اتهام‌زنی به حزب‌الله توسط رسانه‌های غربی به خودشان! "چیکن استراتژی" یعنی همین! از لحظه انفجار بیروت، همه رسانه‌های غربی به دروغ می‌گفتند انبار نیترات برای حزب الله است. آنها با تکنیک سعی میکردند انفجار بیروت را به نقطه‌ای برای تضعیف حزب‌الله تبدیل کنند. سید اما حالا به درستی زمین بازی را شناخته و دشمن را تهدید می‌کند. خدا قوت به این مرد بزرگ. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 بجای ، سازمان ملل را مسخره کنید 🔹‏فعالان مجازی ‎دومینیکن رو مسخره می‌کنند. البته حق دارند؛ آخر تا حالا اسم این کشور را هم نشنیده‌اند. اما به نظر من مسخره‌تر از دومینیکن، سازمان ملل و ساختار تبعیض‌آمیز شورای امنیت ‎سازمان ملل است که دومینیکن یکی از اعضای آن است که برای جهان تصمیم بگیرد و برخی دولت‌ها حق وتو دارند! بدون آنکه دلیل قانع کننده ای داشته باشند که چرا ۵ دولت باید عضو دائم باشند و ۱۰ کشور دیگر با رای گیری برای دوره موقت انتخاب شوند! بر کدام مبنا؟ تازه آن ۵ دولت برای خودشان هم حق وتو قائل‌اند! . 🔸امروز ‏ترامپ باید قدردان ‎دومینیکن باشد که نگذاشت آمریکا در انزوای تاریخی فرو بماند. رفتارهای سه سال گذشته ‎، حتی دوستان اروپایی‌اش را آزار می‌دهد و قدرت اجماع آمریکا را شکسته. آمریکا هر فشار تحریمی توانست به ایران وارد کرد اما امروز فقط دومینیکن در کنارش نشسته! 🔹دولت روحانی، شکستن قدرت اجماع آمریکا را حاصل می‌دانند در حالیکه علت اصلی، افول قدرت آمریکا و رفتارهای ساختار شکنانه ترامپ است که به هیچ قاعده و قانون و توافقنامه بین‌المللی پایبند نبوده و دولت‌های متحد خود را نیز نگران کرده است. 🔸دقیقاً همینجا باید متوجه بشویم که دموکرات‌ها نظیر اوباما و بایدن بسیار خطرناک‌تر از ترامپ هستند. آنها در سالهای قبل، با روش‌های نرم، ساختار تحریم‌ها علیه ایران را بنا نهادند و دولت ها را با خود همراه می‌کنند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 مگر ما از جامعه زمان پيغمبر و اميرالمؤمنين قرص تر و محكم تريم؟ 🔻برخی می گویند «عدالت نُمایی ستمگری» و «ستمگری در لباس عدالت خواهی» بهمراه «جهل مقدس»، «خرافات» و عواملی از این دست، از علل قتل حضرت سیدالشهدا علیه السلام است. اما آیا حقیقتاً این‌ها علل اصلی اند؟ 🔹واقعیت این است که در هیچ کتاب تاریخی، قاتلین حضرت اباعبدالله، عدالتخواه نبودند و ادعای نداشتند؛ یا طبق خرافات و به اسم دین، حسین بن علی را به شهادت نرساندند. بله جامعه زمان حضرت خرافاتی شده بود اما عموم مردم می دانستند که پیامبر کیست؛ امیرالمؤمنین علی کیست؛ عموم مردم حق و باطل را می شناختند. عموم بزرگان نظیر عبدالله بن عباس، عبدالله بن عمر، عبدالله بن زبیر، عبدالله بن جعفر و عموم مردم بر دیانت و معنویت و علم حضرت، شهادت می دادند و برای حضرت احترام قائل بودند. اما چه شد که بخشی از مردم بنی امیه را همراهی کردند. 🔸بهتر است دلایل را از زبان خود حضرت اباعبدالله(ع) بشنویم آنجایی که در ‎ علت انحراف جامعه را سکوت علما و بزرگان در برابر ستمگران و ظالمان و عدم دفاع از حقوق مستضعفان و مظلومان و فراموشی امر به معروف و نهی از منکر حاکمان می دانند. مطالعه این خطبه در کنار عزاداری ها واجب است. 🔻رهبر انقلاب علل حادثه کربلا را خیلی زیبا تحلیل می کنند؛ایشان در 20 خرداد سال 75 اینگونه حادثه کربلا را ریشه یابی می کنند: 🔹«جا دارد ملت اسلام فكر كند كه چرا پنجاه سال بعد از وفات پيغمبر، كار كشور اسلامی به جايی رسيد كه مردم مسلمان - از وزيرشان، اميرشان، سردارشان، عالمشان، قاضی‌شان، قاری‌شان - در كوفه و كربلا جمع شدند و جگر گوشه‌ی پيغمبر را با آن وضع فجيع به خاك و خون كشيدند؟! 🔸اگر در جامعه‌ای، آن نوعِ خوبِ خواصِ طرفدارِ حق؛ يعنی كسانی كه می‌توانند در صورت لزوم از متاع دنيوی دست بردارند، در اكثريت باشند، هيچ وقت جامعه‌ی اسلامی به سرنوشت جامعه‌ی دوران امام حسين عليه‌السّلام مبتلا نخواهد شد و مطمئنّاً تا ابد بيمه است. اما اگر قضيه به عكس شد و نوع ديگرِ خواصِ طرفدار حق - دل سپردگان به متاع دنيا. آنان كه حق شناسند، ولی درعين‌حال مقابل متاع دنيا، پايشان می‌لرزد - در اكثريت بودند، وامصيبت است! 🔹اصلاً دنيا يعنی چه؟ يعنی پول، يعنی خانه، يعنی شهوت، يعنی مقام، يعنی اسم و شهرت، يعنی پست و مسؤوليت، و يعنی جان. اگر كسانی برای حفظ جانشان، راه خدا را ترك كنند و آن‌جا كه بايد حق بگويند، نگويند، چون جانشان به خطر می‌افتد، يا برای مقامشان يا برای شغلشان يا برای پولشان یا محبّت به اولاد، خانواده و نزديكان و دوستانشان، راه خدا را رها كنند، اگر عده‌ی این‌ها زیاد باشد آن وقت دیگر واویلاست. آن وقت حسين‌بن‌علی‌ها به مسلخ كربلا خواهند رفت و به قتلگاه كشيده خواهند شد. 🔸آن وقت، يزيدها بر سرِ كار می‌آيند و بنی‌اميّه، هزار ماه بر كشوری كه پيغمبر به وجود آورده بود، حكومت خواهند كرد و امامت به سلطنت تبديل خواهد شد، امامت به سلطنت تبديل خواهد شد! 🔹وقتی خواصِ طرفدارِ حق، يا اكثريت قاطعشان، در يك جامعه، چنان تغيير ماهيت می‌دهند كه فقط دنيای خودشان برايشان اهميت پيدا می‌كند؛ وقتی از ترس جان، از ترس تحليل و تقليل مال، از ترس حذف مقام و پست، از ترس منفور شدن و از ترس تنها ماندن، حاضر می‌شوند حاكميت باطل را قبول كنند و در مقابل باطل نمی‌ايستند و از حق طرفداری نمی‌كنند و جانشان را به خطر نمی‌اندازند؛ آن گاه در جهان اسلام فاجعه با شهادت حسين‌بن‌علی عليه‌السّلام - با آن وضع - آغاز می‌شود. 🔸دورانِ لغزشِ خواصِ طرفدارِ حق، حدوداً هفت، هشت سال پس از رحلت پيغمبر شروع شد. قضايا، كمتر از يك دهه پس از رحلت پيغمبر شروع شد. ابتدا سابقه‌داران اسلام - اعم از صحابه و ياران و كسانی كه در جنگهای زمان پيغمبر شركت كرده بودند - از امتيازات برخوردار شدند كه بهره‌مندی مالی بيشتر از بيت‌المال، يكی از آن امتيازات بود. چنين عنوان شده بود كه تساوی آنها با سايرين درست نيست و نمی‌توان آنها را با ديگران يكسان دانست! اين، خشتِ اوّل بود. 🔹مگر ما از جامعه زمان پيغمبر و اميرالمؤمنين قرص تر و محكم تريم؟ چه كار كنيم كه آن طوري نشود؟ اگر امروز من و شما جلوي اين قضيه را نگيريم -ممكن است 50 سال ديگر، ممكن است 5 سال ديگر، ممكن است 10 سال ديگر- يك وقت ديديد جامعه اسلامي ما هم، كارش به آن جا رسيد! تعجب نكنيد.» 🔻منبری های بزرگوار؛ اگر می‌خواهید انگیزه‌های قتل حضرت حسین علیه السلام را در ایام برای جوانان بگوئید، اینها را بگوئید. بگوئید که امر و نهی حاکمان فراموش شد، بی‌عدالتی حاکم شد، مظلومان زیر پای ظالمان له شدند، همه ترسیدند علیه ظلم بشورند در نتیجه فاجعه اتفاق افتاد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
سلام باتوجه به نزدیک شدن به ایام ، هر کدوم از شما یکی از نوحه‌هایی که بهش علاقه دارید رو برا ما بفرستید. هر نوحه‌ای که شما بهش حس و علاقه دارید... 🔻ولی وقت بذارید دوستان 👇👇👇 @Adminyaran313
کودتای 28 مرداد 32 چرا شکل گرفت؟.pdf
192.9K
🔴 کودتای 28 مرداد 1332 چرا شکل گرفت؟ چرا و چگونه سقوط کرد؟ ‏۱. جناب ‎ نه آخوند بود، نه دنبال حکومت دینی بود،نه موشک بالستیک داشت،نه انرژی هسته‌ای داشت، نه ازحزب‌الله لبنان و فلسطین حمایت می‌کرد نه حضور نظامی درمنطقه داشت، تازه به شدت به آمریکایی‌ها اعتماد هم داشت،اما باز انگلیس وآمریکا با ‎، مشترکاً علیه او کودتا کردند!‌ چرا؟ 🔻کمی مفصل است اما حتماً مطالعه بفرمائید... ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از اصحاب انقلاب
امام خامنه ای: یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر میکند، ، این مسئله‌ی جمعیت است؛ مسئله‌ی جمعیت را جدی بگیرید؛ جمعیت جوان کشور دارد کاهش پیدا میکند. یک جایی خواهیم رسید که دیگر قابل علاج نیست. ۱۳۹۲/۰۹/۱۹ 🔴 نشست تخصصی « نهادهای حکومتی و فاجعه جمعیت » 🔺لزوم ورود جدی دستگاه های حکومتی و انقلابی و جبران کم کاری ها و بی اهتمامی ها و رفع هرچه سریع تر خسارات فاجعه بار طرح صهیونیستی کنترل جمعیت و توقف نسل کشی مومنین سخنران ها : 🔹حجت الاسلام رحمت الله معظمی پژوهشگر و استاد حوزه علمیه قم 🔹خانم دکتر خزعلی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی 🔹حجت الاسلام جواد نیک بین عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پنج شنبه 30 مرداد، ساعت 10 الی 13 قم، خیابان جمهوری، روبروی موسسه امام خمینی، سازمان تبلیغات اسلامی 🎥همراه با پخش زنده در شبکه های اجتماعی 🌀 با رعایت دستور العمل های بهداشتی نشر حداکثری @a_enghelab
‏برنامه ‎ درباره ‎ از اول همین بود ولی میخواستند به هیئات عزاداری نارو بزنند. چون این دولت، یک دولت سکولاره. راس این دولت، انقلاب را تمام شده میداند. اگر دولت، اسلامی می‌بود خودش باید داعیه دار اجرای شعائر اسلام می‌شد نه اینکه مردم بخواهند و آنها مقاومت کنند! این دولت، دولت تناقض، دروغ و سفسطه است. خدایا ما بدستور نائب امام عصر مطیعیم ولی تو ریشه این‌ها را بسوزان. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 : عذرخواهی می‌کنم و طلب حلالیت دارم 🔹افراد و سازمان‌هایی که در تلویزیون اسم بردم از املاک استفاده شخصی نداشته‌اند. خطای بنده بود که تیتر وار نام بردم و بعضا اطلاعاتم ناقص بود. 🔹فرصتِ باز کردن مسئله نبود و جانب انصاف را رعایت نکردم. 🔹در محضر خدا و مردم از همه آن بزرگواران که در حق‌شان اجحاف شد مخصوصا برادر عزیزم آقای حداد عادل و خانم‌ها ابتکار و مولاوردی و سایر سازمان‌ها عذرخواهی می‌کنم. ❇️ پ.ن: از عذرخواهی جناب آقای فتاح تشکر می‌کنیم اینکه این جسارت را به خرج دادند و صریح عذرخواهی کردند، ان‌شاءالله خداوند متعال به ایشان توفیق دهد. ❇️ تحلیل: با اینکه جناب فتاح عذرخواهی کردند ولی این ماجرا براحتی از اذهان پاک نخواهد شد و یک بازه چندساله می‌خواهد تا از حافظه مردم و جریانات و رسانه‌ها پاک شود. نظر حقیر این است که این خطا باعث شد آقای فتاح از انتخابات ریاست جمهوری آینده حذف شود. شاید تحلیل حقیر غلط در بیاد ولی ایشون حتی اگر بخواهد ورود کند با استقبال دستگاه‌های قدرتمند و برخی از جریانات درون جبهه اصولگرایی مواجه نخواهد شد. علی کل حال عزت دست خداست خدا به ایشون عزت بده ان‌شاءالله. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 در انتظار امام غائب، نائب امام را تنها گذاشتند... ▪️سال قمری با محرم شروع می شود. آنچنان که سال شمسی با فروردین شروع می شود و طبیعت سرسبز و زیبا شده و گل های قرمز و بنفش و زرد، کوه و درّه را می پوشاند و تا چشم کار می کند سبزه می روید و ظاهر و جسم طبیعت تازه می شود، سال قمری اما با محرم شروع می شود و باطن و روح جهان و انسان ها را تازه می کند. آری ماه محرم، انسانیت و مفاهیم بلندی چون عدالت و آزادی و آزادگی را زنده می کند و زنگار از قلوب انسان ها می زداید. ▪️داغ و حرارت غمِ حسین، جان ها را تازه می کند و آن ها را همچون پروانه به پرواز درآورده و به سوی آسمان روانه می کند. نام حسین در جهان تاریک و پرظلم و جورِ ما، همچون شمعی است که بیابان های سیاه را روشن می کند. بدین جهت است که گفته اند: «این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست، این چه شمعی است که جان ها همه پروانه است». ▪️محرم که شروع می شود ملائک، رخت عزا بر عرش آویخته و سیاهی ها را بر ستون های عرش خداوند متعال نصب می کنند. اسرافیل بر صور خود دمیده و بلند بلند فریاد می زند: «حی علی العزا... حی علی البکاء...». ▪️شب اول را تقدیم کرده اند به آن فقیهِ جوان و غریب در کوفه. مسلم را می گویم که فقیهِ عادل و شجاع در غیاب حسین بن علی(ع) در میان کوفیان بود. نائب الحسین در میان بدنام ترین شهر تاریخ و در بین مذبذب ترین انسان های روی کره زمین، همه را به پدرِ بندگان خدا، اباعبدالله دعوت کرد. ▪️آن نامردمان که خود هزاران نامه به سوی سبط نبی، روانه کرده بودند و در نامه ها نوشته بودند که: «ای پسر بوتراب، زمین سرسبز شده، غنچه ها شکفته شده، درخت ها میوه داده اند، لحظه ای دریغ مکن و به سمت ما بیا»، شمشیر آخته کرده و به پسر عقیل دست بیعت دادند اما درست در لحظه ای که آن ولی فقیه، آنها را به جهاد در برابر ابن زیاد فراخواند، یک به یک، پا پس کشیدند. آنها بیعت شکستند و مسلم را تنها گذاشتند. ▪️لشکر شرطه های یزیدی، مسلم را غریب و بی کس در کوچه های تنگ و تاریک کوفه گیر آوردند. اما او به تنهایی یک لشکر را حریف بود. ساعاتی نانجیبان را مشغول کرد. نعره های حیدری بر می آورد و همچون یل خیبرشکن، قلب لشکر را می شکست. تشنگی بر او غالب شد. گرگ ها او را دوره کردند. از زمین و آسمان، نیزه و سنگ و شمشیر می بارید. سفیر حسین را اسیر کردند و به دربار پسر مرجانه بردند. ▪️گفت جرعه ای آب بدهید. جرعه ای آب آوردند اما لکه خونی از لبان مبارکش، آب را خون آلود کرد. آنجا متوجه شد که سرنوشت خونباری در انتظار حسین و اولاد اوست. اما چاره ای نداشت چون پیش از آن، بر مبنای وفای نامردان کوفه، از بیعت آنها نامه نوشته بود. وقتی او را بر بالای بلندی دارالاماره بردند که بر زمین فرو افکنند رو کرد به سمت مکه و حجاز؛ عرض کرد السلام علیک ؛ ای امام من، میا به کوفه؛ کوفه وفا نداره... . ▪️خواستم غریبی مسلم را با غریبی حجت بن الحسن مقایسه کنم که دیدم جا دارد دست های بسته او را با دستان بسته امیرالمؤمنین (ع) مقایسه کنم. اما دیدم که نه؛ بگذار سرنوشتِ سرِ بریده و زن و فرزندان آواره اش را به سرنوشت اربابش حسین گره بزنم... مسلم خودش و زن و فرزندانش را فدای ابی عبدالله کرد... اما سیاهی به روی آنهایی ماند که می گفتند حرف نائب امام سند نیست صبر کنیم تا امام بیاید! ▪️آنهایی که در انتظار امام غائب ایستادند و نائب امام را یاری نکردند اگرچه بخشی از آنها در قیام توابین، مردانه جنگیدند و به شهادت هم رسیدند اما امروز نام و حبیب و زهیر تا قیام قیامت، بر بلندای کربلا می درخشد نه نام آنها! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 در انتظار امام غائب، نائب امام را تنها گذاشتند... #محرم #شب_اول ▪️سال قمری با محرم شروع می شود. آ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️گفت جرعه ای آب بدهید. جرعه ای آب آوردند اما لکه خونی از لبان مبارکش، آب را خون آلود کرد. آنجا متوجه شد که سرنوشت خونباری در انتظار حسین و اولاد اوست. اما چاره ای نداشت چون پیش از آن، بر مبنای وفای نامردان کوفه، از بیعت آنها نامه نوشته بود. وقتی او را بر بالای بلندی دارالاماره بردند که بر زمین فرو افکنند رو کرد به سمت مکه و حجاز؛ عرض کرد السلام علیک ؛ ای امام من، میا به کوفه؛ کوفه وفا نداره... . ▪️خواستم غریبی مسلم را با غریبی حجت بن الحسن مقایسه کنم که دیدم جا دارد دست های بسته او را با دستان بسته امیرالمؤمنین (ع) مقایسه کنم. اما دیدم که نه؛ بگذار سرنوشتِ سرِ بریده و زن و فرزندان آواره اش را به سرنوشت اربابش حسین گره بزنم... مسلم خودش و زن و فرزندانش را فدای ابی عبدالله کرد... اما سیاهی به روی آنهایی ماند که می گفتند حرف نائب امام سند نیست صبر کنیم تا امام بیاید! ▪️آنهایی که در انتظار امام غائب ایستادند و نائب امام را یاری نکردند اگرچه بخشی از آنها در قیام توابین، مردانه جنگیدند و به شهادت هم رسیدند اما امروز نام و حبیب و زهیر تا قیام قیامت، بر بلندای تاریخ کربلا می درخشد نه نام آنها! اصل مطلب: https://eitaa.com/modaresian/2903: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 در انتظار امام غائب، نائب امام را تنها گذاشتند... #محرم #شب_اول ▪️سال قمری با محرم شروع می شود. آ
🔴 «عین»، «شین» و «قاف» به کربلا رسید! ▪️به حسین علیه السلام، نه اجازه ورود به کوفه را دادند نه اجازه بازگشت به مدینه. او را مخیر کردند بین سله و ذله. آن شخص که جلوی ورود حضرت را به دارالمذبذبین گرفت، جناب حُر بود. اگرچه شاه کهشکان ها در لحظات اول برخورد با سپاه یزیدی حر، مشک را بدست گرفته و به سربازانش آبی گوارا نوشانید اما حُر در برابر نهیب امام که فرمود: «حُر مادرت به عزایت بنشیند»، سر به زیر انداخت و زیر لب می گفت: چه کنم که مادر تو فاطمه است... . ▪️فرمانده سپاه یزیدی ها مأمور بود و معذور! به حضرت نه اجازه رفت داد نه برگشت! او را روانه راه سومی کرد... آنجا کجاست؟ کاروان کوچک حسین به دنبال سرنوشتی محتوم و معلوم روانه صحرایی سوزان می شد... آه... شیهه اسبان بلند می شود، کودکان نالان و گریان، زنان نگران و حیران و از همه نگران تر، زینب... خدای صبر. آه... اینجا کجاست؟ ▪️زینب سر از کجاوه بیرون می آورد، تا چشم کار می کند صحرای عریان و خشک و بی علف، بوته های خار مغیلان قلبش را آزار می دهد و به چشمانش فرو می رود. آه ... ای عشق با من چه می کنی؟ ▪️زینب یادش می آید هر وقت همچنین حس و حالی داشته، پشت بندش اتفاقی هولناک روزگارش را سیاه کرده. یادش می آید دختربچه ای بود که نگران و حیران از تأخیر مادر، پشت درب ایستاده بود. خدایا مادرم کجا رفته؟ درب باز می شود مادر و حسن وارد می شوند اما مادر یک طرف افتاده و برادر طرف دیگر! از مجتبی ماجرای کوچه و سیلی را می شنود و ... . ▪️بخودش می آید، می بیند شتران و اسبان جلوتر نمی روند، نفس ها در سینه حبس شده، نبض زمین و آدمیان تند تند می زند... آه اینجا کجاست؟ همه سکوت کرده اند. صدای فرات همچون اژدهایی آرام پرده شب را می درّد و در صحرا می پیچد... هیچکس سخن نمی کند. همه غرق در بهت و حیران ... آه اینجا کجاست؟ ▪️ناگه صدای حسین با بغضی عجیب سکوت را می شکند: «اَلَّلهُمَّ اِنّی اَعوُذُ بِک مِنَ الْکرْبِ وَ الْبَلاءِ!». یاران بار بگشایید که اینجا محل مصیبت و بلاست. اینجا قتلگاه ماست. اینجا محل به خون تپیدن ماست. ▪️این کاروان گرچه کوچک است اما بزرگمردانی دارد همچون عباس بن علی؛ با وقار و هیبت حیدری نزدیک کجاوه خواهر می شود. زانو بر زمین می زند و می گوید بفرما خانم جان! زینب پا بر زانوی عباس می گذارد و دست بر روی دوش پدرِ مشک ها! یادش می آید که پدرش علی، او را به عباس سپرده بود، کفیل زینب... . ▪️«عقل معاش»، بهت زده و حیران به کاروان نگاه می کند و می پرسد این زنان و بچه ها کجا و صحرای مصیبت و بلا کجا؟ جای گل و غنچه و شاخه های جوان که بیابان های سوزان و عریان و بی پناه نیست. آنان باید در گلخانه و باغ از گزند بادهای سوزان در امان باشند. در این بیابان بلا که مردان جنگی هم از پا می افتند، زنان و کودکان چه می کنند؟ اگر به قصد جنگ آمده اند که باید مردان جنگی و تجهیزات نبرد بیاورند نه عزیزان و زنان و کودکان؟ ▪️حضرت به آن نامردان نانجیب گفته بود حالا که به کوفه راهم نمی دهید بگذارید به مدینه بازگردیم اما آنان گفتند که یا سله(تیزی شمشیر و جنگ) را بپذیر یا هم دست و کتف بسته برای بیعت در حضور یزید آماده شو! چون شیری غرید که هیهات من ذلّه! اگر دین محمد جز با کشته شدن من باقی نمی‌ماند، پس ای شمشیرها، مرا در بر بگیرید. ▪️اینجا «کربلا» است و خدا می داند که کعبه دلهاست. خداوندگار این کعبه هم حسین است. امام عشق و مهربانی. کشتیبان کشتی متلاطم دلهای عاشق. او به میهمانی دل های بی وفا رفته بود و آه ... کاش می بودیم آقاجان... یا لَیتنی کُنتُ مَعک... ای امام بی سر، حسین. ▪️و وای بر «عقل»ی که «عشق» را نفهمیده و می پرسد سلاح و شمشیر و مردان جنگی ات کو؟ شمشیر امام ما دست های بریده ی عباس علیه السلام است. او با خود عباس آورده! تیر و کمان او چشم و ابروی دریده ی قاسم و زرهش پهلوی شکافته ی اکبر و قوت او در هنگام نبرد، از دعای نیمه شب زینب علیها السلام است! ❤️ امام مجهز به سلاحی است که هیچ مرد جنگی آن را نخواهد داشت و همین سلاح است که کربلا را از هر جنگ دیگری متمایز کرده؛ آری، «عین»، «شین» و «قاف» به کربلا رسید... فریاد یا محمدا... حسین رسید به کربلا... صل الله علیک یا اباعبدالله ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ‏آقایان دولت؛ رعایت پروتکل‌های ستاد ملی ‎، توسط هیئتی‌ها را ببینید و به مدیریت ضعیف خودتان در ادارات، بانک‌ها، پاساژها، بازارچه‌ها، کوهنوردی‌ها، ‎ و سایر اماکن اعتراف کنید. الحمدلله که هیئات ما مایه عزت و زینت اهل بیت علیهم السلام و رهبرمون هستند نه مایه ناراحتی و شرمندگی رهبری عزیزمون. ، کربلایی مصطفی مروانی ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 «عین»، «شین» و «قاف» به کربلا رسید! #محرم #شب_دوم_محرم ▪️به حسین علیه السلام، نه اجازه ورود به کو
🔴 شدم از جفا و کینه، مثلِ بانوی مدینه ▪️زنان و دختران خودش را از چشم نامحرم پوشانده بود اما زنان و دخترکانِ محمدِ مصطفی (صلوات الله علیه و آله) آن اشرف الانبیاء را برهنه در برابر چشمان هرزه خلق خدا قرار داد. یزید بن معاویه را می گویم. این را زینب سلام الله علیها به او گفته بود که آیا رواست؟ ▪️بعد از شهادت حسین و فرزندان و اصحاب باوفایش، زن و بچه ها را بر شتران برهنه بدون کجاوه قرار دادند و می خواستند که از قتلگاه عبورشان دهند تا با دیدنِ اجساد مطهر شهدا منقلب شوند. در میانه قتلگاه سُکینه و زینب، خود را از روی شتران به روی پیکر پاره پاره اباعبدالله انداختند. رقیه اما آن بالای شتر این صحنه را می دید و می سوخت که کجاست آن پدرِ مهربان و رئوفم. همان پدر بالا بلندِ چهار شانه و خوش سیمای نورانی. آه ... چهره اش کجاست؟ آه ... سری در بدن نیست... . ▪️زنان و بچه ها را با شلاقی که بر بدن حیوان می زنند از ابدان مطهر جدا ساختند... کمی جلوتر رفتند... ناگه فریاد زینب کبری بلند شد که فرمود کاروان را نگه دارید. یکی از نازدانه های حسین در میان کودکان نیست. ماجرا چیست؟ به سر اباعبدالله بر بالای نیزه نگاهی کردند، سر مقدس به عقب قافله، به نقطه خاصی خیره شده بود... ▪️رقیه 3، 4 ساله در میان خیال خود یاد عمو عباس افتاد. آخر او همواره روی دوش عمو بود. کمی روی دوش عمو، کمی روی دوش علی اکبر... حالا دلش تنگ شده؛ نمی خواهد با شمر و سنان و خولی هم سفر شود. خودش را آرام آرام از قافله جدا کرد و عقب ماند. در میان خیال با شلاق یک مردان جنگی چشمانش گریان شد و فریادش بلند... یا الله. ▪️زنان و کودکان آن امام شهید را شهر به شهر، منزل به منزل، کوچه به کوچه چرخاندند و اراذل را مأمور به فحاشی و سنگباران آنها می کردند تا به شام رسیدند. مرکز خلافت خبیث ترین آدمیان از ازل إلی الابد، یزید بن معاویه بن ابوسفیان! همو ابوسفیانی که وقتی خلافت به عثمان بن عفان، خلیفه سوم رسید به اهل و تبار سفارش کرد حالا که حکومت به بنی امیه رسیده آن را همچون گوی بین همدیگر بچرخانید تا حکومت هیچوقت از دستتان خارج نشود! ▪️عثمان در طی 12 سال خلافت خود، فضا را برای رانت و فساد و تبعیض و بی عدالتی باز کرد و معاویه را در شامات به ولایت رساند. حالا یزید آن ولایت را از معاویه به ارث برده و خبیثانه نوه پیامبر را مجبور می کند تا با او بیعت کند. ▪️اما آن امام شهید به تأسی از پدرش بوتراب دست به بیعت به یزید نداد بلکه بر میثاقی پایبندی ورزید که طبق آن میثاق: «خداوند از علما، عهد و پیمان گرفته که در برابر شکم‌بارگی ستم‌گران و گرسنگی مظلومان سکوت نکنند.». نهج البلاغه، خطبه۳ ▪️آن فرزند نحس، دستور داد بهترین زنان و کودکان بنی آدم را در خرابه ای نزدیک قصر سبز اموی خویش محصور کنند. به نقلی یک ماه و نیم، فرزندان آل الله در این خرابه ساکن شدند. خرابه ای که باد سوزان روز و سرمای سرد شب را از آنان مانع نبود و پوست دست و صورت زنان و بچه ها خشک و کَنده می شد. ▪️رقیه مدام از عمه زینبش می پرسید عمه جان پدرم کجاست؟ عمو کجا رفته؟ داداش علی اکبر چرا نمیاد؟ اهل دلی می گفت این حال نازدانه، اهل بیت را در بهشت محزون ساخت و اراده بر آن شد که دخترک، ترک دنیا بگوید، چون تحمل ندارد. در یکی از آن شب ها، بابا به خوابش آمد و صدایش زد: رقیه جان بابا، بابایی، بابایی بیدار شو. آن غنچه نوشکفته باغ نبوی بیدار شد اما بابا را ندید و ضجه و ناله اش بلند شد. با گریه های سوزناکش می گفت عمه بابا تازه اینجا بود. ▪️صدای گریه زنان در خرابه بلند شد و خواب را بر آن ملعون سفیانی حرام کرد. نانجیب دستور داد سر بابا را برای دخترک ببرند. سرمقدس را در تشتی گذاشته و پارچه برویش انداخته و به خرابه بردند. دیگر قیامت شد. زنان به سر و صورت می زدند و آن طرف رقیه اما خوشحال از بازگشت بابا. شروع کرد با لحن کودکانه با پدر سخن گفتن... زیر لب زمزمه می کرد: «بابا نبودی ببینی که موی سرم سوخت ... بابا نبودی ببینی پر معجرم سوخت»..« شدم از جفا و کینه .. مثل بانوی مدینه ... بس که سیلی خوردم بابا ... دیگه چشمام نمیبینه» ▪️ ساعتی خلوت پدر و دختر بیشتر طول نکشید و عمه نعش بی جانش را از کنار سر مقدس بلند کرد... و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 امروز با جمعی از مطالبه‌گران و با همراهی سیدنظام موسوی و احمد نادری، در جمع حضور پیدا کردیم و پذیرفتند که اعتصاب‌شان پایان یابد تا مسئله خلع یَد از اسدبیگی به لحاظ قانونی ادامه پیدا کند... ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 شدم از جفا و کینه، مثلِ بانوی مدینه #محرم #شب_سوم_محرم ▪️زنان و دختران خودش را از چشم نامحرم پوش
🔴 او گناهان آشکار را می بخشد چه برسد به گناهان پنهانی! ▪️قصه شیرین حُر، مایه امید من است. خیلی ها بازگشتند هرچند دیر. به اندازه تاریخ، توابین بعد از عاشورا را سرزنش کرده ایم که چرا به حسین در کربلا نرسیدند و نتوانستند او را یاری کنند؛ اما ما غافل از آنیم که حسین علیه السلام آنها را بخشیده و سر آنها را در زمان شهادت به دامن گرفته! ای وای... حسین را باخودمان می سنجیم... ◾️سرانجامِ برای همه ماهاست. مگر گناهی بالاتر از بستن راه بر روی شاه کهکشان ها وجود دارد؟ مگر گناهی بالاتر از شکستن قلب زینب کبری(سلام الله علیها) میتوان تصور کرد؟ چنانچه حُر راه را بر حسین نمی بست و او را به کوفه راه می داد یا اجازه بازگشت به مدینه می داد، کربلا پیش نمی آمد. ▪️او قلب زینب را لرزاند، اول بار او رباب، مادر علی اصغر را ترساند، دستِ رد به سینه ابوفاضل زد، قد رعنای علی اکبر را ندید؛ ندید که او شبیه ترین مردم، خَلقاً و خُلقاً به رسول الله است، دستان کوچک رقیه را پس راند، حرمت آل الله را شکست و به کوفه راهشان نداد؛ غریب و بی کس آنها را روانه بیابان عریان و سوزان کربلا کرد؛ توجیهش فقط این بود: مأمورم و معذور! فقط وقتی حسین علیه السلام گفت مادرت به عزایت بنشیند، ادب کرد و به زیر لب آرام گفت: «چه کنم که مادر تو زهرا سیده نساء العالمین است...». همان ادب هم مایه نجاتش شد. ◾️وقتی موعظه آن امام شهید در ظهر عاشورا، بر آن قوم بدکردار، کارگر نیافتاد، فریاد زد: «آیا کسی هست که شرِّ این قوم را از حرم رسول خدا باز دارد؟». ناگه حُر به خود لرزید آنچنان که گویا خود را بین بهشت و جهنم می بیند. آه از آن ساعت... حُر فکرش را هم نمی کرد کار حسین اینقدر بیخ پیدا کند. با خودش می گفت ابن زیاد و عمر سعد امام را نهایتاً تحت فشار قرار می دهند، محاصره می کنند، تهدید می کنند و یک بیعت زورکی از او می گیرند و تمام! اما نه اینکه کمر به قتل سید جوانان اهل بهشت ببندند. یکهو غرق عرق شرمندگی شد و گفت: ای دل غافل! با خودت چه کردی حُر! اینها کمر به قتل پسر زهرا سلام الله علیها بستند... ▪️حُر دید که این نانجیب ها به بیعت خشک و خالی هم قانع نیستند بلکه می خواهند او را دست بسته به کاخ سبز یزید ببرند. اینجا امام علیه السلام دیگر کوتاه نمی آید! هیهات من ذله امام بلند شد. ◾️حُر وقتی اراده قتل پسر پیامبر را در چشمان آن خبیثان دید، به خودش نهیب زد، از درون شکست... خود را شرمنده زینب سلام الله علیها دید. بدنبال این بود که بهانه ای دست و پا کند و لشکر دوزخیان را ترک کند. برای ترک گناه همین بهانه جور کردن ها کافی است.. برای فرار از معرکه گناه باید دنبال بهانه بود. او به بهانه آب دادن به اسب خویش از لشکر دور شد و فاصله گرفت. او میدانست برای ترک گناه باید فاصله بگیرد. ▪️حُر به سوی حسین آمد در حالیکه دست بر سر می کوبید و های های گریه می کرد و صدای استغفارش بلند بود. حسین جان منو ببخش. من قلب زینبت را شکستم. من قلب دخترکانت را شکستم. من حرمت تو را شکستم و تو را در این بیابان بی آب و علف فرود آوردم. گناه من پنهانی نبود که خداوند ستار العیوب آن را پنهان کند بلکه تا قیام قیامت همه می دانند من چه کردم! ◾️حال ای بنده ای که خود را گناهکار می دانی و گناهانت شب و روز آزارات می دهند و از بازگشت و رحمت خدا ناامیدی؛ آیا گناهی به اندازه حُر را مرتکب شده ای تاکنون؟ ▪️وقتي كه حر آمد هرگز امام نفرمود كه اين چه وقت توبه است؟ ما را به اين بدبختي نشانده اي حالا آمده اي تا توبه كني؟ امام او را در آغوش گرفت. امام شیرین ما، مُبدلَ سیئاتِ بالحسنات است! شوریده و شیدای توأم یا حسین... او گناه آشکار حُر را فراموش و او را مایه فخر تاریخ قرار داد. در چشمی برهم زدن!. حر در حالی که شمشیر می زد روضه می خواند: «عزیز فاطمه! بر درگه عفوت سَر آوردم ...گناهی از تمام کوه ها سنگین تر آوردم»... ◾️او عاشقانه جنگید و دم آخر خودش را در دامان اباعبدالله دید... گریه امانش نمی داد و آرام دم گرفت... حسین ... حسین ... حسین ...؛ امام عاشقان، دستمال سرخی بر سرش بست تا نشانه عشق اباعبدالله به توبه کننده ها باشد تا قیام قیامت... صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 او گناهان آشکار را می بخشد چه برسد به گناهان پنهانی! #محرم #شب_چهارم_محرم ▪️قصه شیرین حُر، مایه ا
🔴 راز زهیر؛ گمشده تاریخ ▪️بعد از قتل عثمان، از علی (علیه السلام) دلگیر بود. در فضای اتهام زنی و شایعه پراکنی علیه سردار خیبر گیر کرده بود و باورش شده بود که علی در قتل عثمان دست داشته. بالتبع از فرزندان علی هم نگران و ناراحت بود بهمین دلیل در میانه راه که حسین از مکه به سمت کوفه می رفت، سعی می کرد شب ها در نزدیکی کاروان کوچک آسمانی آل الله اطراق نکنید. ◾️ را می گویم. بزرگ طایفه بَجَلی. از دلاورمردان کوفه و از سرداران فاتح اسلام. همگان او را به طرفداری عثمان می شناختند. او از بنی هاشم برحذر بود و سعی می کرد رودرو نشود. هم از عثمان دفاع می کرد هم نمی توانست مقابل اهل بیت پیامبر صلوات الله بایستد و مباحثه و مجادله کند. به ظاهر همچون حُر، ادب او نسبت به خانواده پیامبر او را از آتش دوزخ نجات داد. ▪️سرانجام در منزلی ناچار شد با کاروان نور ابی عبدالله یکجا بار بگشاید. اما دلهره داشت مبادا با حسین چهره به چهره شود. می گفت: «ما از رسول خدا شنیدیم که او سید جوانان اهل بهشت است اما... اما ... اما ... ». در همین فکر بود که قاصد نجاتش از راه رسید و گفت: «زهیر؛ حسین بن علی تو را می خواند». ◾️زهیر اِبا داشت از دیداری که با پسر پیامبر مجادله کند. لذا تمایلی نداشت. همسرش دَلْهَم اما از مشتاقان علی بود. وقتی ماجرا را دید فرياد زد: «سبحان الله! پسر پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) تو را مى‌طلبد و تو امتناع مى‌ورزى؟ او پسر فاطمه سید زنان اهل بهشت است». اینگونه زنان بهشتی، شوهرانشان را بهشتی می کنند. ▪️زهیر دل صاف کرد و راهی خیمه فرزند فاطمه شد. اینکه در ساعتی که در محضر حسین بود چه گذشت هیچ کس نمی داند؛ خامس آلِ عبا چه گفت و زهیر چه شنید در تاریخ نیامده و این خود یکی از رازهایی است که در قیامت روشن می شود. نمی دانیم ثارالله به او چه فرمود، هر چه بود مس وجود زهیر با نفَسِ کیمایی ابوالشهدا طلا شد و رنگ خدایی گرفت و چه رنگ زیبایی است رنگ خدا. ◾️او از مصادیق همان دسته ای است که جناب به نقل از رسول کائنات فرموده بود: «دسته ای از امت من همچون طلایند. هر چه در آتش و امتحانات و بلایا قرار بگیرند و آتش افزون شود عیارشان خالص تر گردد». راستی چرا یاد سلمان افتادم وسط روضه؟ ▪️آخر سلمان واسطه شناخت زهیر از حسین بود؛ چگونه؟ زهیر وقتی به میان اهل خانه و عشیره بازگشت همه را فراخواند. زن و بچه و برادران و اهالی قبیله، دور آن تازه عاشق حلقه زدند و از تحولش سخن می گفت و آنان را تشنه تر می کرد به حسین. آن شب زهیر سخنرانی می کرد و روضه می خواند و قبیله اش گریه می کردند. ◾️زهیر خاطره‌ای برای آنان نقل کرد و گفت: «در یکی از جنگ ها که به پیروزی و غنایم فراوانی دست یافتیم، بسیار خوشحال شدیم. سلمان فارسی که همراه ما بود گفت: «آنگاه که سید جوانان آل محمّد(صلی الله علیه و آله) را درک کردید، از پیکار و کشته شدن در کنار او بیش از دستیابی به این غنایم شادمان باشید». ▪️او رئیس یک قبیله بود اما قبیله را آزاد کرد و به نقلی همسرش را از قید عقد خود خارج ساخت و اموال خود را به او بخشید و همچون نوکری در کنار خیمه گاه اباعبدالله خیمه زد. ◾️در کنار حبیب بن مظاهر و مسلم بن عوسجه شب عاشورا بیعتشان را مجدد بیاد آوردند و در پشت خیمه زینب کبری دختر علی تجمع کردند و عرضه داشتند ای دختر رسول خدا ما تا آخرین قطره خون پای حسین ایستاده ایم. ▪️روز عاشورا کوفیان به او طعنه می زدند تو که از حزب عثمان بودی چه شده در رکاب حسین می جنگی؟ و پاسخ می داد: اما امروز در حزب حسینم. وقتی منزلت حسین در نزد پیامبرم را بیاد آوردم به او پیوستم. ◾️زهیر در روز عاشورا دو جا مایه قوت قلب حسین شد. یکبار در کنار سعید بن عبدالله حنفی در برابر امام ایستادند تا تیرهای دشمنان به امام که در حال نماز خوف بود اصابت نکند. ▪️یکبار دیگر هم که شمر قصد داشت میدان جنگ را دور بزند و از پشت سر خیمه گاه حضرت را به آتش بکشاند و زنان و کودکان را به آتش بکشاند، متوجه این نقشه شد و به دفاع از حرم آل الله پرداخت و حمله شمر را دفع کرد. این دفاع، زهیر را مغضوب شمر ساخت و سرانجام بدست شمر و لشکریانش به شهادت رسید... اباعبدالله بر بالینش حاضر شد و قاتلینش را لعنت کرد... صلی الله علیک یا مظلوم ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
حجت‌الاسلام از نمایندگان سابق مجلس، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و از شخصیت‌های انقلابی و حقیقتاً بی‌نظیر و بابصیرت، بعلت بیماری در ایام شهادت علیه السلام، دیار فانی را وداع گفت و دیار باقی شتافت. عاش سعیداً و مات سعیداً. خداوند متعال روح این مرد شریف را قرین رحمت خویش گرداند. فاتحه‌‌ای نثار روح ایشان کنید. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3