فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیعہۍ تَسلیم زینبیم . .🌿'
در بلاغت چون علۍ در فِصاحت چون
حسن در شھامت چون حسین و در
حَیا چون مادر است :)🌱
از کمال علم و تقوۍ شد عَقیلھ نام او
همچو زهرا از همہ زنھاۍ عالم برتر باد !
1_1155159777.mp3
9.18M
چنددقیقهبهعڪسـٰایهگنبدطلاخیرهبشی:)💔
---------------------
SHOHADA
کارتان را برای خدا نکنید،
برای خُدا کار کنید...👌🏼!'
------------------
SHOHADA
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تنھا امید و اعتمادَم . .
پروردگارا دست نیاز را بہ درگاھ تو
دراز مۍکنم و از کسۍ خواستھهایم
را طلب میکنم کھ هیچ گاھ بر سرم
مِنت نمۍ گذارد. آرزوهایم را بہ تو
میگویم، بہ تو کھ همیشہ دوست منۍ
عاشق تر از همیشہ سر بر آستان
ملکوتیت مۍگذارم اۍ بھترین دوست !
عجب است انسانهایی کھ میدانند و میمیرند
و میدانند در پای میز محاکمه الهی بھ بند
کشیده خواهند شد اما باز نشستهاند
و دست بر روی دست ، میخوردند و میخندند
و آسوده و بیخیال خوابند!..
چھ عجب است داستان آدمی کھ میداند
بعداز مرگ او را بازخواست میکنند اما
بیخیال در یك زندگی آسوده ، روز را بھ
معصیت میگذراند!
-شهیداسدللهحسنوند:)🕊!'
اگر انسان که مامور به ایجاد تحول در تاریخ هست؛....🌿!'
--------------------
SHOHADA
• امینِ ولایت .
برادر بزرگتر بود و در میانِ مردم
شهرھ به تقویٰ و پاکدامنی .
بعد از شھادت پدر، مردم بِھ عنوان
امام با او بیعت کردند اما او گفت
من در بیعت برادرم هستم و مردم
را به در خانہ امام رضا علیهالسلام
برد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرَمت
پنجرھ فولاد فقط کم دارد . .
هدایت شده از - معارف ناب دانشی و ارزشی !
📣 #ویژهنامه | امام علی علیهالسلام
💠 آشنایی کلی:
🌸#مولی الموحدین امیر بیان امام علی بن ابیطالب(ع) خلیفه وجانشین بلافصل و برحق پیامبر رحمت رسول خاتم محمد بن عبدالله(ص) است که در نگاه شیعیان مطابق گواهی منابع متقن فرق اهل سنت با تعیین و تصریح الهی و نصب صریح و روشن رسول خدا(ص) منصوب به امامت و خلافت برمردم بعد از پیامبر خاتم(ص) شده است. برابر منابع اهل سنت علی بن ابیطالب(ع) بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبدمناف بن قصی بن کلاب، هاشمی قرشی، امام اول تمام شیعیان، اعلم ترین و با سابقه ترین یار و صحابی پیامبر اکرم(ص)، راوی، پسر عمو و داماد و محافظ جان برکف پیامبر اکرم(ص)، کاتب وحی و سردار شجاع، فاتح و نام آور تمام جنگهای اسلام بر علیه مشرکان و کفار و خلیفه چهارم از خلفای راشدین از نظر اهل سنت است.
🌸 پدر بزرگوار امام علی(ع)، ابوطالب مردی با ایمان، سخاوتمند، عدالتمدار، مورد احترام قبایل عرب، عمو و حامی پیامبر(ص) و از شخصیتهای بزرگ مکه و قریش بود و مادرش، فاطمه بنت اسد بن هاشم بن عبد مناف است.
🌸 کنیه امام، ابوالحسن، ابوالحسین، ابوالسبطین، ابوالریحانتین، ابوتراب و ابوالائمه میباشد.
🌸 امام علی(ع) در روز جمعه ۱۳ رجب در سال ۳۰ عامالفیل در مکه درون کعبه خانه خدا متولد شد.
🌸 به گفته مورخین شیعه و بسیاری از علمای اهل سنت، تنها فردی که در تمام اعصار وتاریخ در کعبه زاده شد و فقط و فقط او صاحب این افتخار بزرگ می باشد امام علی ابن ابی طالب(ع) بود.
🌸 او نخستین کسی بود که در غربت و تنهایی اسلام و رسول خاتم در سن ده سالگی به پیامبر گرامی(ص) ایمان آورد. و فقط اوست که در میان صحابه ها و یاران پیامبر(ص) در تمام زندگی خود بر بتها سجده نکرد و سابقه شرک در زندگی اش وجود ندارد.
🌸 آیات متعدد از قرآن کریم بر عصمت و پیراستگی وی از پلیدیها دلالت دارد. بنابراین همانطور که دارای مقام عصمت و پاکی از هر پلیدی است، از نظر شیعه، وی به فرمان جدی خدا و تصریح قطعی پیامبر(ص) خلیفه و جانشین بلافصل و بلا منازع رسول خدا(ص) است.
🌸 وی همسر حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) محور اصحاب کساء و پدر و جد 11یازده امام معصوم شیعه جد اعلایی موعود امم و منجی عالم قایم آل محمد(ص) است.
باتمسک به گفتار گهربار و نورانی پیامبر رحمت(ص) که فرمود: انا و علی ابوا هذاه الامه، من و علی پدران این امت هستیم امروز را روز پدر نام نهاده اند و با نام آن پدر مهربان از تمام پدران عزیز و زحمت کش تجلیل می گردد.
این روز بابرکت و مبارک به همه دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و تمام پدران مسلمان تبریک و تهنیت گفته برای شان درخواست سلامتی و عزت دو جهان را از خداوند منان داریم!.
#با ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!.
🌐Admin
@hojjati_mohajerin
به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻
کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi
گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2
•🌿•
اگر دو چیز را رعایت کنی خدا شهادت رو نصیبت میکنه!
_اولی تلاش . .
_دومی اخلاص . .
این دو تا رو باید درست انجام بدی . .
•°شهید حسن باقری🕊!'
تمدنۍ بَر بناۍ گورستان .
بومیانِ کانادا در تحقیقات جدید
خود بازهم گورهاۍ بینشان یافتند؛
گورهایی در مدرسه شبانهروزی.
بیش از ۱۳۰ مدرسه شبانه روزی بین
سالهای ۱۸۷۴ تا ۱۹۹۶ در کانادا با
بودجہ دولتی و با شرایط ناپسند
راهاندازی شد کِھ هدف آن نابودۍ
فرهنگ و زبان بومیان بود.
بـنـٰا نیـسـت مـا تکلیـفـمان را فـقـط در یکجاٰ انجام دهیم...👌🏼!'
-شهیدمحمدحسین یوسف الهی🕊!'
•🌼•
هدایت شده از - معارف ناب دانشی و ارزشی !
#اشک تمساح😱
تمساح با استفاده از اشک خود شکارش را گرفتار کرده و می بلعد!!!.
#چطوری؟!!!
در فیلم بالا توضیحش را مشاهده کنید. و اینکه:
گریه دروغین و مزورانه هم به اشک تمساح تشبیه شده است!. چرا؟!!!.😳
#بسیار جالب از دست ندهید!.
#با ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!.
🆔🌐Admin↪
@hojjati_mohajerin
به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻
کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi
گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2
شهید ابراهیم هادی:
ثمرۀ اخلاص و معامله با خدا این است:)...✨🌿!'
-------------------
SHOHADA
•
🌼 از گمنامی نترس . .
از اینکه اسم و رسمی نداری . .
از کارهای کرده ات به نام دیگری . .
از بی تفاوت بودن آدم ها . .
از تنهایی ات در عین شلوغی ها . .
غمگین مباش!
گمنامی اولین گام برای رسیدن به شهادت است 🌼
•
-شهید ابراهیم هادی . .🌿!'
روح پس از ورود به «عالم برزخ»، بر اساس نظام برزخى و مسيرى كه در نظام دنيايى داشته، به سير و حركت خود ادامه مىدهد؛ ولى اين حركت، براى كسانى كه مقصدشان «لقا با اسماى رحمت خداوند» است، به صورت تحمّل فشارها، سختىها و گرفتارىها در حد نظام برزخى خواهد بود.
اين خود موجب تزكيه و طهارت روح مؤمن است و تا حدودى كه عالم برزخى اقتضا مىكند، قسمت مهمى از حجابها را از چهره روح كنار مىزند و صورت اصلى او تا اندازهاى جلوه مىكند و اين همان تكامل روح است و حركت تكاملى روح جز اين نيست.
اما افرادى كه مسير و مقصدشان در دنيا، جز انكار و عناد نيست، به سوى «لقاى خداوند با اسماى غضب» در حركت بودهاند، كيفيت حركت و تحول آنها در برزخ، به صورت فرو رفتن در عمق عذابها، ضلالتها و انحراف در حد نظام برزخى خواهد بود. به بيان ديگر، تكامل برزخى براى مؤمنان، به مفهوم نزديك و نزديكتر شدن و رها شدن از حجابها، موانع و رنگها، عبور از حجب نورى و در نهايت بيرون آمدن از كسوت خود و وجه حق شدن در حد و اندازه نظام برزخى است.
امّا براى معاندان و انسانهايى كه از صراط مستقيم منحرف بوده و با اصل نظام كلى هستى منطبق نبوده و در مسير انحرافى قرار گرفتهاند و در طريق انكار و يا عناد قرار داشتهاند؛ به مفهوم نزديكتر شدن به سوى عمق آتش، عذاب و طرد و لعن خداوند در حد نظام برزخى است.
گفتنى است حركت و نزديك شدن به آخر راه انتخاب شده، براى مؤمنان و منحرفان در عالم برزخ، توأم با منعم بودن و معذب بودن است؛ يعنى، بهشت برزخى و نعمتهاى بهشتى در برزخ، در عين اينكه نتيجه برزخى راه و ايمان و صلاح در زندگى دنيايى است و انسان با آنها متنعم است، نحوه خاصى دارد كه پيش برنده، حركت دهنده و نزديك كننده به حضرت حق و اشتياقآور براى قرب بيشتر و لقاى بهتر حق است. به عبارت ديگر، روح در عين التذاذ و تنعّم، مجذوبتر و مشتاقتر شده و تلاش براى نيل بيشتر دارد.
او در اين مسير پيش مىرود و در اين پيشرفت از معايب، نقايص، رنگها و هيئتهايى كه مانع لقاى بهتر است، به تدريج و به اندازهاى كه احكام برزخى اقتضا مىكند، پاك مىشود.
جهنم برزخى و عذابهاى آن در برزخ نيز، در عين اين كه نتيجه برزخى راه ضلالت در زندگى دنيايى بوده و انسان با آنها معذب است، نحوه خاصى دارد كه به سوى عمق عذاب و اصل و ريشه آن سوق مىدهد و به سمت سرچشمهى اصلّى مىكشد. به مرور به سوى عمق آتش و عذاب نزديكتر مىشود و در نتيجه عذاب هم شديدتر شده و به صورت مداوم پيش برده، و سير به سوى سخط و غضب ادامه پيدا مىكند.
به عنوان مثال مؤمنى كه مسيرش در دنيا به سوى خدا است، ولى در عين حال سخن چين نيز هست، اين صفت ناپسند و زشت در نظام برزخى، برايش تمثل مىيابد و اين تمثل هم بر او مسلط مىشود، چرا كه اين عمل ناروا در دنيا بر روح، عقل و فكر او مسلّط بوده و در واقع بر انسانيّت او تسلط داشته و انسانيت او را تحقير مىكرده است. باطن اين كردار، در برزخ ظاهر مىشود؛ آن هم به شكل خاصى كه به طور مدام او را تهديد مىكند.
براى رهايى از اين صفت بد، بايد در «نظام برزخى» در حد آن عالم و به اقتضاى احكام و آثار آن نظام، فشارها و سختىها را تحمل كند تا پاك شود. او در دنيا مىتوانست اين عمل زشت را راحتتر ترك كند؛ ولى چون نكرد، و در مجموع، مسيرش به سوى خدا و «لقاى او با اسماى رحمت» بود، به اقتضاى حركت و تكامل برزخى اين صفت را با فشارها، گرفتارىها و عذابهاى برزخى تا حد آن نظام از وجود خود پاك مىكند.
نتيجه آن كه در برزخ، هم نتيجه اعمال هست و هم حركت و تكامل. اين تكامل براى فرد مؤمن، پاك شدن از آلودگىها و خلاصى از رنگها، هيئتهاى مخصوص و تعلقات به اندازه و در حد نظام برزخى است و براى شخص كافر و معاند، فرو رفتن بيشتر در ضلالت، عناد و طرد و دورى از خداوند در حد نظام برزخى.ر.ك: عروج روح، صص 113 - 132، معاد يا بازگشت به سوى خدا، ج 1، صص 329 - 348.
البته بايد دانست كه هر انساني طبق اعمالي كه انجام داده، مجازات و پاداش ميبيند و بر كسي ظلم روا نميشود.
از جمع بندي مجموع روايات به اين نكته مهم ميرسيم كه همه مؤمنان و كافران در بهشت و دوزخ برزخي قرار ندارند، بلكه از احاديثي كه در آن عبارت " ماحض الايمان و ماحض الكفر محضاً" و هم چنين "محض الايمان و محض الكفر" است، استفاده مي شود كه تنها سردمداران ايمان و كفر و ستم از نعمت ياعذاب برزخي بهره ميگيرند و ساير مؤمنان و كافران معمولي از عذاب يا نعمت بيبهره اند و فقط عذاب يا بهرهوري روحي دارند.
كافران محض كساني هستند كه در راه گسترش هدفهاي كفر جهاني و ريشه كن ساختن مبادي ايمان، شب و روز به تلاش مذبوحانه دست ميزند. سرنوشت نهايي اين افراد به آنان در عالم برزخ، ابلاغ ميشود
مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی ،نمایندگی اصفهان