10.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
🎬 تاحالا قربون صدقه یه مازندرانی
برا #امام_رضا «علیهالسلام» رو شنیدی؟
•┈┈••••✾•🌾🌺🌿•✾•••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/1193934881C9174598a75
✅تا اینجا گفته شد آدم مالک هیچی نیست و تمام کارهاش هم تدبیرشون رو واگذار کنه به خدا،اگر خدا خواست و مصلحت اقتضا کرد نتیجه بده اون کاره،اگرم خدا نخاست ومصلحت اقتضا نکرد ،اون کاره نتیجه نمیده یا عکس نتیجه میده
خب اینجا یه سؤال پیش میات که اگر اوضاع اینجوری هست ،پس چرا آدم تلاش و کوشش کُنه؟ ما که مالک نیستیم بعدشم نتیجه کارها دست خدا هست پس چرا باید تلاش و کوشش کرد؟
جوابش اینه که داداش من ،خدا کار به نتیجه تلاش و کوشش هات نداره،خدا کار به خودِ تلاش و کوشش تو داره
خودش در کتابش گفته👇👇
خودت رو درگیر وسواس نتیجه دادن فلان کار نکن،تو تلاش و کوششت رو بکن اما اگر نتیجه نداد یا عکس نتیجه داد،دیگه خودت رو داغون نکن
✅این کلام بالا رو حضرت امام قدس الله نفسه الزکیه زمانی فرمودند که رزمندگان دچار غرور نشن به خاطر همین به نظرم هیچ موقع نباید گفت عملیات غرور آفرین
هر وقت دچار غرور شدیم بعدش شکست نصیبمون کرد خدا،چرا؟
چون بفهمونه به همه ،بی عنایات خدا هیچیم هیچ
زندگی شخصی هم همینه،تلاش و کوششها اگر به ثمر نشست نباید دچار غرور بشیم
شاید حکمت اینکه اول ارتباط با خدا بوسیله نماز با حمد و ستایش خدا شروع میشه همین مساله دچار غرور نشدنه
آدمیزاد طبعش اینجوریه که تا تلاش و کوششهاش نتیجه دلخواه داد ،مغرور میشه، بخاطر همین خدای متعال همیشه یه سوزنی داره که باد غرور انسان رو وقتی بزنه خالی میشه
حواست داداش من به اون سوزنه باشه
خیلی باد کنی خودت رو با چیزهای مختلف،یه خیالاتی برت داره،دیگه چارهای نمیمونه از استفاده از اون سوزن خدا
سوزنم خب داداش من درد داره دیگه
باید تحمل کنه آدم دردش رو
اما اگر اهل استغفار واقعی در سحرها بشی،فکر نکنم بادکنک بشی تا برسه به مرحله سوزن زدن برای تخلیه بادها
خلاصه اینکه استغفار خیلی خاصیت داره یکی از خاصیتهاش بادکنک نشدن آدمه
هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ
از یُمن دعای شب و وِرد سحری بود