eitaa logo
دلنوشته های یک طلبه
91.2هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
560 ویدیو
112 فایل
نوشتارها و رمان های محمد رضا حدادپور جهرمی ادمین: @Hadadpour سایت عرضه آثار: www.haddadpour.ir توجه: هر نوع استفاده یا برداشت و کپی و چاپ مستندات داستانی چه به صورت ورد یا پی دی اف و ... و حتی اقتباس برای فیلم‌نامه و تئاتر و امثال ذلک جایز نیست.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️ با گزارش و تحلیل مختصر لحظه‌ای از مناظرات موافقید؟
ای به چششششم 😉😌
اون که بعله محبت دارین ❤️🔥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹 مناظره انتخابات ریاست جمهوری _ ایران _ ۱۴۰۳
دکور بسیار معرکه و شکیل است و نوع صندلی و میکروفن و چینش پذیرایی و میز کنار مبلمان‌ها نسبت به قبل پیشرفت قابل توجه داشته اما به درد مناظره نمیخوره
انتخاب آیات قاری قرآن چندان حرفه‌ای نبود اما خوب بود. میتوانستند آیات مرتبط‌تری انتخاب کنند
چینش کاندیداها از این قرار است: هاشمی قالیباف پزشکیان جلیلی زاکانی پورمحمدی
نیم ساعت وقت ملت هدر دادند. مردم توقع دارند مثل فوتبال جام باشگاه‌ها سر ساعت اعلامی، سوت شروع بازی زده بشود. البته اگر آنقدر برای مسئله انتخابات و رأی وقت مردم ارزش قائلیم. سه تا سرود و دو تا نماهنگ و ... جاش اینجا نیست. هر چند شما بخوای پیامای فرهنگیتو از چهار جهت تو حلق مردم فرو کنی. جای این کارها قبل از ساعت ۲۰ است.
حالت پزشکیان عادی و مثل همیشه به نظر نمیرسه. انگار از چیزی ناراحته. قالیباف امروز پیراهن سیاهش را بیرون آورده چهره و ذهن پورمحمدی خیلی مشغول است بقیه شون عمدتا لبخند بر لب دارند و مثل گذشته هستند
سوالات توسط چندین کارشناس و به صورت فیلم ضبط شده پرسیده شد! روش جدید و البته ناکارآمدی در رسانه ملی است.
قاضی زاده بازی را با این شروع کرد که من تیم شهید جمهور هستم. رسما خودش را به نوعی نماینده دولت معرفی کرد. او بازی را چالشی قراره آغاز کنه. چون نکاتی که داره میگه مال شرایط عادی و میزگرد نیست. میگه امروز و دیروز شروع نشده. ۴۵ ساله که داریم کار میکنیم و لطفا کسی وعده الکی ندهد و باید نباید نکند. معتقد است که توزیع یارانه ها عادلانه انجام نشده. دست و پای بخش خصوصی بسته بستیم.
قالیباف: رئیس جمهور باید ضامن اجرای مطالبات مردم از همه اقشار باشد. سپس به چالش های اقتصاد سخت پرداخت. آنروز تنها سند و میثاق ملی ما برنانه توسعه هفتم است. بنده معتقدم که باید قفل توقف را بشکنیم و باید کار و راه دولت رییسی را دنبال کنیم. متاسفانه آنچه هدر می‌دهیم، سه و نیم برابر یارانه هایی است که به مردم می‌دهیم.
پزشکیان: اگر انسجام داخلی و هماهنگی دستگاه ها را نتوانیم درست کنیم، هر چه برنامه بنویسیم اتفاق خاصی نخواهد افتاد. کسانی که اسم کارشناس دارند اما نیستند کاری نمی‌توانند کنند. برنامه ای که تصویب شد، از نظر علمی غیرقابل اجراست. مخصوصا با این عِده و عُده ای که داریم. ما بدون ارتباط و باز کردن مرزمان با دنیا نمی‌توانیم به رشد هشت درصد برسیم. و ما باید مشکلات بین المللی را برطرف کنیم. نباید تولیدکننده بدنش بلرزد که فردا چه اتفاقی خواهد افتاد. چون امنیت سرمایه گذاری ندارد. و نوع رفتارها را باید در آینده روشن کرد
جلیلی: اگر چیزی قانون شد، دیگر نباید در آن خلل و تشکیک کرد. در برنامه ها برای تحقق آنها نباید رشد را متوقف بر سرمایه کرد. مهم ، مدیریت سرمایه است. اگر کسی تا الان مطالعه نکرده و در برنامه شک دارد موفق نمی‌شود. باید از فردای انتخابات بتواند کار را شروع کند. ما معتقدیم که رشد هشت درصد می‌توانیم در ۴ سال انجام بدهیم مدیریت می‌خواهد و می‌شود و باید بدای آحاد جامعه نقش آفرینی کرد
زاکانی: من پزشکم و اگر تشخیص بد بدهم، نتیجه بدی به همراه خواهد داشت. تاکید بر استقلال و ثبات بخشی بر اساس دلارزدایی با تکیه بر تقویت پول ملی انجام بدهیم به همراه تولید جهش محور و حاکمیت مردم سالاری دینی و خلق ثروت و توزیع عادلانه آن باید درنظر بگیریم مردم ریالی درآمد دارند و دلاری خرج می‌کنند
پورمحمدی: ما همه مشکلات را میدانیم و با اعداد و ارقام آشنا هستیم اما مردم مشکلات را با گوشت و پوستشان درک می‌کنند در مباحثاتم با کارشناسان و مردم، یک دغدغه جدی دارند که حل مشکلات اقتصادی صرفا اقتصادی حل نمی‌شود. پیوست های مختلف دارد. تحریم خیلی هم مهم است و نباید آن را ساده گرفت ما ۱۰ سال است که جزء لیست سیاسی اقتصادی بین المللی هستیم. چطور میخوایم حلش کنیم؟ یهو یه نفر به جایی حمله میکنه و ما باید هزینه اش را بدهیم چطور می‌شود این چیزها را نادیده بگیریم؟ ما بدون وفاق ملی و اعجاز اعتماد موفق نمی‌شویم.
👈 دور اول تمام شد. قاضی زاده تا حدودی و پورمحمدی به طور کامل ، چالشی و مناظراتی حرف زدند.
⛔️دور دوم سخنان👇👇
قاضی زاده: باز هم حرفهای تکراری شنیدیم لطفا دوستان نسخه های قبلا ارائه شده نگویند. فایده ندارد. اقتصاد ما پیش‌بینی ناپذیر است. ما نباید هر روز از جیب صادرکننده بزنیم. باید دست از مردم آزاری اقتصادی برداریم. باید کاری کنیم که مردم با ایجاد رقابت، کالای باکیفیت انتخاب کنند.
قاليباف: من حرفهای پزشکیان و پورمحمدی را قبول دارم. برنامه و اقتصاد به تنهایی و مستقل از بقیه موارد کارساز نیست. (در حین سخنان قالیباف، جلیلی لبخند می‌زد و با سر تایید میکرد.) کمیته ای پیش‌بینی شده برای اصلاح مشکلات برنامه. پس بهانه ها را کنار بگذاریم و نگوییم اجرایی نیست. ما فقط اگر دقت کنیم و اتلاف و اسراف‌ها را کنترل کنیم موفق می‌شویم ما با این برنامه و این راه موفق میوشیم
پزشکیان: هیچ کشوری بدون سرمایه گذاری خارجی و صادرات موفق نمی‌شود. ما گران میخریم و ارزان می‌فروشیم. کی باید جواب بدهد؟ ماشین های دسته دوم برای ما شده افتخار! در مسیر کلی بخور بخور و فساد وجود دارد. ما نفر ۱۵ دنیا از آخریم. ما بدون وارد شدن در چارچوب‌های جهانی نمی‌توانیم وضع اقتصادی را اصلاح کنیم. من حرف برادرم اقای قالیباف را مبنی بر مسائل داخلی قبول دارم ما باید نگاهمان را درست کنیم. هی وعده ندهیم. کجا در دنیا طبق تئوری ما اصلاح کردند؟
جلیلی: شما باید اولویت داشته باشید. همین طوری که دوستان هم گفتند مثلا ما چه ماموریتی برای دانشگاه‌ها در خصوص اقتصادی و ارزآوری تعریف کرده ایم؟ (وقتی جلیلی حرف میزند، قاضی زاده فقط گوش می‌دهد و هیچ نمبنویسد.) شما باید ساختار را درست کنید تا اگر سرمایه گذاری و یا برنامه‌ داشتی، به مشکل برخورد نکنی. اگر فرایند اصلاح شود، بهره‌وری چندین برابر می‌شود. اگر منابع شما دارای نشتی باشد، موفق نمی‌شوی. 👈 اگر به نزدیکان جلیلی دسترسی دارید، بگویید زاویه اش را دقیقا وسط میکروفن‌ها قرار بدهد. حیف است که صدایشان کم بشود.
زاکانی: مردم ، این حرفها شما را ناامید نکند. آقای قالیباف گفتند نقدینگی ۲۶ برابر شده. بنظرم این ذاتا مفید است اما مهم این است که کجا هزینه بشود. پزشکیان همه چیز را به همه چیز گره زد. من متعجبم و نمی‌دانم پس چرا نامزد ریاست جمهوری شده؟! شما از چین گفتید. ما رفتیم چین و تفاهم نامه بالای اقتصادی امضا کردیم. پورمحمدی کلا راه و مبنا را اشتباه و شعاری دنبال می‌کنند.