eitaa logo
دلنوشته های یک طلبه
90هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
649 ویدیو
124 فایل
نوشتارها و رمان های محمد رضا حدادپور جهرمی ادمین: @Hadadpour سایت عرضه آثار: www.haddadpour.ir توجه: هر نوع استفاده یا برداشت و کپی و چاپ مستندات داستانی چه به صورت ورد یا پی دی اف و ... و حتی اقتباس برای فیلم‌نامه و تئاتر و امثال ذلک جایز نیست.
مشاهده در ایتا
دانلود
تکرار قسمت ۸۰👆
دو قسمت تقدیم با احترام👇🌹😌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و عید شما مبارک😊🌹 امیدوارم سالم و تندرست و شاداب باشید.🌹🌷🌹🌷
🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊 🙏بار الها .... تنها کوچه ای که بن بست نيست کوچه ياد توست ... 🙏مهربان خدای من... از تو خالصانه ميخواهم... که دوستان خوبم و هيچ انسانی در کوچه پس کوچه هاي زندگی .. اسير و گرفتار هيچ بن بستی نگردد .... که تو بهترين راهنمایی ...🙏 🙏خدای مهربانم خودم وخانواده ام ودوستانم راعاشقانه به تو می سپارم 🙏پناهمان باش که آغوشی امن تراز توسراغ ندارم 🙏 آمين يا رب العالمين 🙏 الهی دلتون شاد وقلب مهربونتون همیشه تپنده باد❤️🌹 @Mohamadrezahadadpour
✔️قابل توجه ادمین های محترم جهت سفارش و ثبت کانال یا کسب و تجارتتان، و اطلاع از طرح تبلیغات شهریورماه، لطفا به این آدرس مراجعه کنید: @hadadpour 👈 ضمنا فقط دو هفته تبلیغ داریم و جهت مراعات حال مخاطبین، تعداد پست های تبلیغی محدود میباشد. باتشکر🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️قابل توجه ادمین های محترم جهت سفارش و ثبت کانال یا کسب و تجارتتان، و اطلاع از طرح تبلیغات شهریورماه، لطفا به این آدرس مراجعه کنید: @hadadpour 👈 ضمنا فقط دو هفته تبلیغ داریم و جهت مراعات حال مخاطبین، تعداد پست های تبلیغی محدود میباشد. باتشکر🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ درباره این سکولاریسم چه میدانید؟! 🔹حتما شنیده اید که کسی است که معتقد است دین و سیاست راهشان از هم جداست. این تعریف مشهور، لایه های هزار توی دیگری هم دارد که به سکولاریسم پنهان و عملی منتهی می شود. 🔻یکی از پنهانی ترین آن مدل ها به کسانی قابل اطلاق است که علیرغم داشتن فرصت ها و امکانات بی نظیر، قواعد حکومت داری را از مبانی دینی استخراج نکرده و نمی کند! حالا شما بگوئید حوزه سکولار یعنی چه!؟ یعنی حوزه ای که رسما بگوید دین از سیاست جداست!؟ اینکه خیلی ساده انگارانه است! 🔸حوزه سکولار یعنی اینکه با گذشت چهل سال از انقلاب، با گسترش حوزه های علمیه و داشتن موقعیت ممتاز و بی سابقه در طول تاریخ، برای مهمترین مطالبات مردم، نسخه دینی تولید نشود! 🔺و در عوض به سیاق چند صد سال پیش و بی‌توجه به جایگاه اسلام حکومتی، دوره های ده ساله و بیست ساله برای تبیین فروع فقهی از نماز و روزه تا طهارت و نجاسات برگزار شود و درباره درد های جانکاه و سوالات بی پایان مردم، به یک «حلال است و حرام است» بسنده شود و این باور را در مردم تعمیق کنند که اسلام برای اداره کشور، نسخه ای ندارد! آیا این همان غایت سکولاریسم و آرزوی قلبی هر سکولاری نیست!!؟ آری من هم مثل خیلی از متدینین دیگر، نمی‌خواهم قبول کنم که حوزه های علمیه سکولار هستند، ولی هر وقت یاد نامه سی سال قبل امام می افتم، ته دلم می گویم: «نکند واقعا ...»!؟ و بقیه حرفم را می خورم، همان حرفی که امروز می‌گوید و تکفیرش می‌کنند! 🔹سی سال قبل یعنی آبان 67 امام راحل در پاسخ به نامه محمد علی انصاری همچون حکیمی دور نگر و ژرف اندیش، هشدار داد که آنچه در آینده مهم است، «مسائل مورد ابتلای مردم و حکومت است» که «فقها باید» برای آن فکری کنند و «نیاز عملی» جامعه به آنها را رفع نمایند. سپس در فهرستی مختصر، بیش از پنجاه مورد از مسائل حیاتی و مورد ابتلا را اینگونه نگاشتند: 🔸«...(امروز) نیاز عملى به این بحث‌ها و مسائل است؛ مثلًا در مسئله مالکیت و محدوده آن، در مسئله زمین و تقسیم بندى آن، در انفال و ثروتهاى عمومى، در مسائل پیچیده پول و ارز و بانکدارى، در مالیات، در تجارت داخلى و خارجى در مزارعه و مضاربه و اجاره و رهن، در حدود و دیات، در قوانین مدنى، در مسائل فرهنگى و برخورد با هنر به معناى اعم؛ چون عکاسى، نقاشى، مجسمه سازى، موسیقى، تئاتر، سینما، خوشنویسى و غیره. در حفظ محیط زیست و سالم سازى طبیعت و جلوگیرى از قطع درختها حتى در منازل و املاک اشخاص، در مسائل اطعمه و اشربه، در جلوگیرى از موالید در صورت ضرورت و یا تعیین فواصل در موالید، در حل معضلات طبى همچون پیوند اعضاى بدن انسان و غیر به انسانهاى دیگر، در مسئله معادن زیرزمینى و روزمینى و ملى، تغییر موضوعات حرام و حلال و توسیع و تضییق بعضى از احکام در ازمنه و امکنه مختلف، در مسائل حقوقى و حقوق بین المللى و تطبیق آن با احکام اسلام، نقش سازنده زن در جامعه اسلامى و نقش تخریبى آن در جوامع فاسد و غیر اسلامى، حدود آزادى فردى و اجتماعى، برخورد با کفر و شرک و التقاط و بلوک تابع کفر و شرک، چگونگى انجام فرایض در سِیر هوایى و فضایى و حرکت بر خلاف جهت حرکت زمین یا موافق آن با سرعتى بیش از سرعت آن و یا در صعود مستقیم و خنثى کردن جاذبه زمین و مهمتر از همه اینها، ترسیم و تعیین حاکمیت ولایت فقیه در حکومت و جامعه که همه اینها گوش‌هاى از هزاران مسئله مورد ابتلاى مردم و حکومت است که فقهاى بزرگ...» راستی «حوزه های علمیه غیر سکولار»، برای چه تعداد از این موضوعات مهم، نسخه اسلامی ارائه کرده اند و برای کدام یک از همین مسائل اقتصادی و هنری و... حرفی به جز «حرام است» ارائه کرده اند؟ 🔺می‌دانیم که سکولار بودن ربطی به ظاهر ندارد و همینکه امر دنیا از آخرت در قول و فعل تفکیک شد و به مردم در عمل اینگونه نشان داده شد که دین، نسخه ای برای مملکت داری ندارد، سکولاریسم شکل گرفته است، درست نقطه مقابل امام که دین را پایه و مایه تمدن این جهانی و کلید سعادت آن جهانی می دانستند. ✍
استاد جان شما همیشه الگوی همه بچه انقلابی ها بودید و هستید. شما تنها نیستی استاد! یادمه که گفتید توی گوشی همراهتون، اسم منو به عنوان «آخوند رمان نویس» ثبت کردید و بعد از کلاس به من گفتید که «به کارت ادامه بده که نداریم و یا لااقلش اینه که کم داریم» گفتم: چشم! بازم میگم: #رحیم_پور_ازغدی_تنها_نیست @Mohamadrezahadadpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عزیزانم🌹 بنا به دلایلی از انتشار هفت قسمت پایانی ۲ معذورم. لطفا نه ناراحت بشین و نه دلیلشو ازم بپرسین. چون این تصمیم، خلاف مرام و انتخاب خودمه و دست من نیست. من اگر خدایی نکرده دنبال بازار گرمی بودم، زودتر از اینها خیلی کارا میشد انجام داد. ولی قطعا این هفت قسمت را جزو کتاب میارم و حذف نخواهد شد. ویراستاری و صفحه آرایی و بقیه کاراش هم تموم شده الحمدلله و فقط مونده برم دنبال مجوزش. کلا نصف عمر و انرژیم باید دنبال مجوز کتابام باشم. خلاصه شرمندم و امیدوارم حلال کنید.🌹🌹
دلنوشته های یک طلبه
عزیزانم🌹 بنا به دلایلی از انتشار هفت قسمت پایانی #کف_خیابون_۲ معذورم. لطفا نه ناراحت بشین و نه دلیلش
شرح حالم در چنین مواقعی👇 ماییم و پرسه های شبانه ، همین و بس  تا بانگ صبح ، شعر و رمانه ، همین و بس فرجام ماجرای بد روز را مپرس  خوش باد قصه های شبانه ، همین و بس بعد از من و تو ـ از من و تو ـ یادگار چیست ؟  یک مشت داستان و رمانه ، همین و بس مشتاقم و به خاطر یک لحظه نوشتنم آورده ام هزار بهانه ، همین و بس ـ ‌یک روح شرحه شرحه و یک جسم چاک چاک  از من جز این مجوی نشانه ، همین و بس ـ تنها ـ در این حوالی متروک ، روح من  با یاد توست شانه به شانه ، همین و بس چون عابری ـ خلاصه بگویم ـ در این مسیر  ماندیم زیر چرخ زمانه ، همین و بس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠مهدی جان(عج)💠 یڪ نخ ازجامہ اِحرام تو ما را ڪافیسٺ رشتہ ی مهری از آن عالم بالا ڪافی اسٺ گر تو راضی شوی ازمن همہ روزم عید اسٺ نامہ ام گر شود از سوی تو امضا ڪافیسٺ اللهم عجل لوليك الفرج(سه صلوات) @Mohamadrezahadadpour
مصرع ناقص من کاش که کامل می شد شعر در وصف تو از سوی تو نازل می شد شعر در شأن تو شرمنده به همراهم نیست واژه در دست من آنگونه که می خواهم نیست من که حیران تو حیران توام می دانم نه فقط من که در این دایره سرگردانم همه ی عالم و آدم به تو می اندیشد شک ندارم که خدا هم به تو می اندیشد در زمین هستی و آن سو تر از افلاک تویی علت خلق زمین ای پدر خاک تویی کعبه از راز جهان راز خدا آگاه است راز ایجاز خدا نقطه ی بسم الله است کعبه افتاده به پایت سر راهت سرمست «پیرهن چاک و غزل خوان و صراحی در دست» کعبه وقتی که در آغوش خودش یوسف دید خود زلیخا شد و خود پیرهن صبر درید کعبه بر سینه ی خود نام تو ای مرد نوشت قلم خواجه ی شیراز کم آورد، نوشت: «ناگهان پرده برانداخته ای یعنی چه مست از خانه برون تاخته ای یعنی چه» راز خلقت همه پنهان شده در عین علی ست کهکشان ها نخی از وصله ی نعلین علی ست روز و شب از تو قضا از تو قدر می گوید «ها علیٌ بشرٌ کیفَ بَشر» می گوید مستِ اوصاف شدم می طلبم ساقی را تشنه ام تا که بگوید به من الباقی را می رود قصهء ما سوی سرانجام آرام دفتر قصه ورق می خورد آرام آرام حمیدرضا برقعی @mohamadrezahadadpour
💠بخشی از مباحثه فردا👇💠 جریان عبارت است از تشکل، جمعیت و گروه اجتماعی معینی که علاوه بر مبانی فکری، از نوعی رفتار ویژه اجتماعی برخوردار است. جریان دارای سه ویژگی و شاخصه اساسی است که عبارتند از: 1- اجتماعی بودن و برخورداری از نوعی رفتار ویژه اجتماعی، 2- دارا بودن تشکل و جمعیت، 3- برخورداری از اندیشه مشخص و رفتار معین مرتبط با آن، ازاین رو به اندیشه منسجم و نظام مند یک شخصیت علمی که به صورت تشکل اجتماعی در نیامده است، جریان گفته نمی شود. بر این اساس، جریان شناسی عبارت خواهد بود از شناخت منظومه و گفتمان، چگونگی شکل گیری، معرفی مؤسسان و چهره های علمی و تأثیرگذار در گروه های فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است. جریان سیاسی به معنای یک طیف گسترده فکری، اعتقادی، سیاسی و ایدئولوژیک است. یک جریان سیاسی شامل چندین گروه، حزب، جناح و تشکل است که از نظر اعتقادی، فکری، سیاسی، ایدئولوژی، اهداف و روش های مبارزه سیاسی با هم دارای اشتراکاتی می باشند و در مواقع انتخابات و تحولات سیاسی مهم ممکن است موضع گیری کرده یا نامزد و یا نامزدهایی به مردم معرفی کنند. جریان فکری سیاسی دارای مبدأ یا منشأ، مسیر یا بستر و مقصد یا هدفی است که در آن روان است. هدف های یک جریان تسلط بر حاکمیت سیاسی در یک جامعه و استقرار ارزش ها و نظام سیاسی مورد نظر خود است. بنابراین، جریان شناسی سیاسی نباید با شناخت احزاب و گروه های سیاسی اشتباه گرفته شود زیرا هر چند در جریان شناسی سیاسی، آشنایی با احزاب و گروه های سیاسی لازم و ضروری است، اما صرف شناخت احزاب به معنای جریان شناسی نیست بلکه در جریان شناسی سیاسی در کنار شناخت احزاب، شناسایی بسترها و زمینه های شکل گیری و گفتمان فکری حاکم بر آن ها لازم است. به طور کلی جریان های های اجتماعی به چهار رویکرد مختلف تقسیم پذیرند: 1- جریان های فکری؛ تشکل و جمعیت اجتماعی است که از مبانی اندیشه ای برخوردار است و تأثیرگذاری آن بیشتر حوزه فکری است. 2- جریان های فرهنگی؛ تشکل و جمعیت اجتماعی است که بیش از آن که به مباحث فلسفی و کلامی بپردازند، از فعالیت فرهنگی و تبلیغی برخوردار هستند و بیشتر در زمینه فرهنگی و رفتاری تأثیرگذار هستند. 3- جریان های سیاسی؛ تشکل و جمعیت های اجتماعی است که رویکرد و فعالیت آن ها سیاسی است و تأثیرگذاری آن بیشتر در زمینه سیاسی است. 4- جریان های اقتصادی؛ تشکل و جمعیت های اجتماعی است که رویکرد آن ها اقتصادی است و در زمینه اقتصادی تأثیرگذار می باشند. البته به تعبیری به همه این جریان ها می توان جریان فکری اطلاق نمود زیرا هر جریان اجتماعی به لحاظ فکری دارای اندیشه خاص در عرصه های هستی شناختی و انسان شناختی و معرفت شناختی است و به لحاظ اجتماعی دارای مرجعیت اجتماعی و اثرگذاری در جامعه است اما آنچه این جریان ها را از یکدیگر متمایز می سازد، رویکرد و زمینه فعالیت و تأثیرگذاری آن هاست. بر این اساس، جریان شناسی براساس تقسیم بندی جریان های اجتماعی، چهار رویکرد عمده خواهد داشت؛ جریان شناسی فکری، جریان شناسی فرهنگی، جریان شناسی سیاسی و جریان شناسی اقتصادی. @Mohamadrezahadadpour
دوستان گرامی🌹 چند تا مطلب را عرض کنم و برم:
🔸مطلب اول اینکه: طبق سنوات گذشته، حداقل یکی دو ماه بعد از انتشار تمام یا بخشی از مستندات داستانی، کار جدید عرضه نمیکنم تا مخاطب تصمیمشو بگیره که اگر خواست کانال را ترک کنه و یا هر تصمیمی که دوست داشت بگیره، در معذوریت نباشه. لذا حداقل تا یکی دو ماه آینده، ینی شاید مثلا تا اواخر ماه صفر ، به احتمال قوی داستان نداریم و کانالم روال خودشو خواهد داشت.
🔸مطلب دوم اینکه: کتاب تحلیل تاریخی به نام که شما را از مطالعه بسیاری از کتب تحلیلی تاریخ صدر اسلام (غدیر تا قبل از کربلا) بی نیاز میکنه، انشائالله از سه شنبه همین هفته در سایت موجود خواهد شد. نظر اساتیدی مثل استاد جعفری جوزانی و استاد روستا و استاد جزایری اینه که اگر کسی بتونه را با دوستش مباحثه کنه و حداقل دو سه ماه برای مطالعش وقت بذاره، به صورت ناخودآگاه بر عقاید و قدرت تحلیلش هم اثر مثبت خواهد داشت. لذا میتونید از سه شنبه از سایت زیر تهیه کنید: www.haddadpour.ir
🔸مطلب سوم اینکه: یه کتاب قبلا قولشو داده بودم به نام که خیلی از بچه ها جویای اون بودند. معتقدم اول باید دشمنان و آفات پاکدامنی را شناخت و درست تحلیلش کرد و از عقوبتش آگاه بود تا بتونیم باهاش مبارزه کنیم و مدیریتش کنیم. من کتاب را با همین رویکرد نوشتم و حتی نکات طلبگی و ادبی و تفسیری داره تا هم بتونه یه کم جامعیتشو بالاتر ببره و رفقای فرهنگی و دانشجو و طلبه و اساتید هم مطالعه کنند و هم به درد مردمی بخوره که چندان اهل مطالعه نیستند اما دوست دارند نقاط ضعف اخلاقی و رفتاری خودشونو بشناسند. جالبه که از چاپخونه زنگ زدند و گفتند بچه های کارگر چاپخونه قم که زحمت چاپشو میکشند، دارن مطالعش میکنند و گفتند چند جلدشو برداشتند☺️ ان شاءالله از سه شنبه میتونید از سایتمون سفارش بدید: www.haddadpour.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و ارادت لازم نصف شب و مزاحمت بنده شروع شد😌 چند تا مطلب تقدیم با احترام👇🌹