اعتراف به چتر حمایتی دولت سوئد از حرکه النضال
🔹«حبیب فرجالله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال در جلسه دادگاه امروز از چتر حمایتی دولت و نهادهای امنیتی سوئد از این گروهک تروریستی خبر داد.
🔹قاضی از متهم میپرسد: «شما ساکن و تبعه سوئد و همچنین مورد حمایت مقامات امنیتی و دولت کشور سوئد بودی. این موارد را قبول داری؟»
🔹چعب میگوید: «بله، بنده ساکن و تبعه کشور سوئد هستم، دولت و مقامات امنیتی کشور سوئد از من حمایت میکنند. دستگاهی به من دادند که در صورت احساس خطر دکمه آن را فشار دهم تا با هشداری که به ماموران امنیتی دولت سوئد میدهد، هر جا که باشم آنها من را نجات دهند.»
tn.ai/2751109
@TasnimNews
📎🔹 بازداشت تبعه سوئدی به اتهام جاسوسی توسط وزارت اطلاعات
🔸 وزارت اطلاعات اعلام کرد که سربازان گمنام امام زمان(عج)، یک تبعه کشور پادشاهی سوئد را به اتهام جاسوسی، شناسایی و بازداشت کردند.
وزارت اطلاعات در بیانیهای ضمن اعلام خبر بازداشت یک تبعه کشور پادشاهی سوئد به اتهام جاسوسی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) تصریح کرد که در سفرهای چندگانه پیشین به ایران، بهدلیل برخی رفتارها و ارتباطات مشکوک، در لیست مظنونین واحد ضدجاسوسی وزارت اطلاعات قرار گرفته بود، همیشه از لحظه ورود به کشور، کلیه تحرکات، ارتباطات، سفرهایش به شهرهای مختلف کشور(که کلاً خارج از مقاصد و رویههای گردشگری انجام میشد) تا هنگام خروج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، دقیقاً تحت نظر مأمورین زبده ضدجاسوسی این وزارتخانه قرار میگرفت.
در این اطلاعیه تصریح شده است: یافتههای ساختار ضدجاسوسی وزارت این بود که متهم سوئدی در همه سفرهای قبلی، با رعایت اصول حرفهای ارتباطی، حفاظتی و پنهانکاری، با تعدادی از عناصر مظنون اروپایی و غیراروپایی که در ایران تحت نظر قرار داشتند؛ ارتباط برقرار میکرد. متهم مورد بحث، چند ماه پیش و درپی دستگیری یک جاسوس دیگر اروپایی، با مأموریت کسب اطلاع از چگونگی افشای هویت آن جاسوس و نوع و میزان اطلاعاتی که به تور اطلاعاتی این وزارتخانه افتاده بود، مجدداً وارد کشور شد.
وزارت اطلاعات در این اطلاعیه افزود: اینبار نیز و در کل مدت مأموریت آخر، تماسهای وی با مرتبطینِ اشاره شده، تحت کنترل مستمر سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار داشت و بالاخره با تکمیل مستندات؛ در هنگام خروج از کشور با حکم مرجع قضایی بازداشت شد. گفتنی است؛ متهم مذکور دارای سابقه سفر به اراضی اشغالی رژیم غاصب صهیونیستی پیش از عزیمت به ایران میباشد. ..
ادامه مطلب👇
https://kayhan.ir/fa/news/246598
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا
@kayhannewspaper
📎🔹 سید حسن نصرالله: مقاومت اسلامی قابل تفکیک از کربلا و عاشورا و زینب (س) نیست
🔸 سید مقاومت در مراسم عزاداری اولین شب محرم خود در ضاحیه، مقاومت اسلامی و کربلا و عاشورا و حضرت زینب (س) را جداناشدنی خواند.
«سید حسن نصرالله» دبیرکل محبوب حزبالله جمعه شب در مجلس عاشورایی به مناسبت اولین شب محرم در ضاحیه جنوبی گفت، تفکیک میان مقاومت اسلامی و کربلا، عاشورا، امام حسین علیهالسلام، حضرت زینب
علیها السلام و همراهان آنها در کربلا ممکن نیست. وی افزود: «زمانی که از مقاومت اسلامی در لبنان در طول چهل سال کار، جهاد، صبر، فداکاری، ثبات، پیروزی و دستاورد سخن میگوییم همه اینها را از عاشورای امام حسین علیهالسلام داریم.»
دبیرکل حزبالله ادامه داد: «احیای عاشورا و زندگی کردن با آن مسیر ما را ادامه داده است... در چهل سال گذشته یعنی از سال ۱۹۸۲ (سال تأسیس حزبالله) شاهد تحول کیفی و کمی بزرگی در احیای این مناسبت بودهایم و از خدا میخواهم که به همه در تمام مناطق توفیق احیای این مناسبت به شکل بهتر و مفیدتر را در راه رضای خدا بدهد.» به گزارش فارس، وی در پایان گفت که طبق معمول در شبهای عزاداری محرم از تمرکز بر روی مسائل سیاسی پرهیز میکند و صحبت از این موضوعات را برای روز دهم محرم میگذارد. در همین رابطه، «حاج محمد کریم» مسؤول رسانهای بیروت در جنبش حزبالله اعلام کرد، مقدمات برای برگزاری مراسم محرم و عاشورای امسال با رعایت اصول بهداشتی ویژه «کرونا» تکمیل شده است. وی به العهد گفت، مقرر شد مجالس در مناطق مختلف برگزار شود تا تمام کسانی که تمایل دارند بتواند مشارکت کنند. مجالس در دو نوبت صبح و عصر برگزار و مجموعا ۶۰ مجلس عزاداری برپا خواهد شد.
https://kayhan.ir/fa/news/246622
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا
@kayhannewspaper
🔰 #امام_انقلاب
⭕️ خطبای جمعه در مسائلی مثل حجاب به جای رویارویی با پادوهای حقیر غربیها، منطق استعماری غربی را تبیین کنند
🔹در این هفته در خیلی از خطبهها مسئلهی حجاب مطرح شد. در فضای مجازی و در بعضی روزنامهها هم هست، در خطبهها هم مطرح شد. خب در این زمینهها خیلی باید متین برخورد کرد، متین و منطقی، دور از احساسات بیمورد، حالا احساسات چیز خوبی است، چیز بدی نیست اما جا دارد اعمال احساسات.
🔹بالاخره شما در اینجور موارد آن منطق استعماری غربی را که آتشبیار معرکه است و دست او مشغول کار است او را افشا کنید، آن را افشا کنید، آن را برای مردم #تبیین کنید با دلایل روشن و خب حالا غربیها هم در سطوح رسانههای بزرگی دولتیشان، هم این پادوهای حقیرشان کارهایی میکنند، عیبی ندارد شما با اینها روبرو نشوید، با اینها مواجه نشوید. این توصیهی کلی است.
۱۴۰۱/۵/۵
➕به #انجمن_مدرسان_بیانیه_گام_دوم بپیوندید👇
🆔 http://eitaa.com/analysts
🍂
🍁🍂
✅ مقتل ورود اهل بیت (ع) به کربلا
پس از آن که حر نامه ابن زیاد را مبنی بر سخت گرفتن بر امام و سکنی دادن ایشان در زمینی خشک و بیآب و علف دریافت کرد، بر امام سخت گرفتند. زهیر گفت تا عدهای قلیلند با ایشان بجنگیم، اما امام فرمود: ما هرگز جنگ را آغاز نمیکنیم تا اینکه مرکب امام در نقطهای مشخص از حرکت باز ایستاد. حضرت نام آن محل را پرسید.
جناب زهیر اسامی مختلف آنجا را اعم از طف، قاضریه و نینوا ذکر کرد، اما حضرت هر بار میفرمودند: «آیا نام دیگری هم دارد.» تا این که گفتند: «کربلا». سپس فرمود: «اعوذ بالله من الکرب و البلاء» و فرمود: همینجا توقف کنید و بار بگشایید که این سرزمین، خوابگاه شتران ما و محل قبور ما خواهد بود؛ همانجایی که جدم رسولالله (ص) به من فرمود و وعده داد.
حضرت مشتی از خاک کربلا برداشت و بو کرد و با خاکی که همراه داشت، مقایسه کرد. آنگاه فرمود: این همان خاک است که ام سلمه گفت: جبرئیل نزد رسول خدا بود و تو هم بودی. پس گریستی. پیامبر فرمود: فرزندم را رها کن. بعد، شما را در دامان خود نشاند. جبرئیل گفت: او را دوست داری؟ پیامبر فرمود: آری. گفت: امت تو او را خواهند کشت و اگر میخواهی قتلگاهش را نشانت دهم. پیامبر فرمود: آری. پس زمین کربلا را نشان داد و جبرئیل مقداری خاک آنجا را به پیامبر داد.
آنگاه تمام یاران و اهل بیت (ع) خود را جمع کرد. به آنان نگاه میکرد و میگریست. آنگونه که با گریه امام، تمام یارانش گریان شدند. سپس امام فرمود: خدایا! ما اهل بیت پیامبر توییم که از حرم جدمان اخراج و طرد شدهایم و بنیامیه به ما تعدی کرد. خدایا! حق ما را بستان و ما را بر کافران پیروزساز. سپس فرمود خیمهها را برپا کنند؛ خیمه زنان در میان خیمهها و خیمه بنیهاشم در اطراف. سپس امام حسین (ع) برای لشکریان خطبهای خواند و نصیحت کرد.
حضرت ام کلثوم عرض کرد: ای برادر! احساس عجیبی در این سرزمین دارم و اندوه زیادی بر دلم سایه افکنده است. امام، خواهر خود را تسلّی داد.
برخی گفتهاند امام برای عدهای که همراهش بودند، خطبه خواند و فرمود: آن روز که از مدینه و مکه با من آمدید، تصور بر این بود که کوفیان از ما حمایت میکنند، اما بدانید که از ما حمایت نمیکنند و تصمیم بر قتل من و اسارت اهل بیتم دارند. نیرنگ در فرهنگ ما اهل بیت نیست و خواستم مطلع باشید. هرکس از این سفر کراهت دارد، میتواند برگردد و از تاریکی شب استفاده کند. جدم فرمود: ولدی الحسین قتیل بطف کربلا غریباً وحیداً عطشانا فمن نصره فقد نصرنی و نصر ولده القائم و لو نصرنا بک نه فهو فی حزبنا یوم القیامه.
عدهای نوشتهاند: زهیر، بریر، نافع بن هلال و ... برخاستند و اظهار وفاداری کردند.
بعضی مورخان از قول سکینه بنتالحسین نقل میکنند که سخن امام که به اینجا رسید، مردم گروه گروه پراکنده شدند و امام را ترک کردند. اشک بر چهرهام نشست و به تنهایی پدرم گریه کردم. به سمت خیمه زنان برگشتم و چون عمهام ام کلثوم مرا دید، گفت: چرا اینگونه گریانی. شرح ما وقع گفتم. ناله عمهام بلند شد: واجدا، واعلیا، واحسنا، واحسینا، وا قلّه ناصراه أین الخلاص من الأعداء
امام در حالی که گریه میکردند، آمدند و خواهر را تسلّی دادند و فرمودند: خواهرم! چارهای نیست و باید تسلیم امر خدا بود. من حجت را بر مردم تمام کردم و ایشان جز قتل من به چیزی نیندیشند و این همان است که جدم به من خبر داده است. شما ناچار باید کشته مرا بر خاک و خون نظاره کنید؛ ولیکن وصیت میکنم شما را به صبر و بردباری.
👈 منابع:
بحارالانوار/ مجلسی/ ج44
لهوف/ سید بن طاووس
مقتلالحسین/ مقرم
ارشاد/ شیخ مفید
#مقتل
#ورود_به_کربلا
#محرم_1401
🏴فتوای امام خامنه ای
🔴چهل روز نذر روضه
♦️س 5353: چهل روز روضه نذر کردهام اما شرایط خانهام طوری نیست که همه چهل روز را روضهخوانی داشته باشم. چکار کنم؟
♦️ج: در احکام نذر آمده است که اگر نذر با شرایط شرعی باشد عمل به آن الزام آور و واجب است و در صورتی که شخص دیگر توانایی عمل به نذر را نداشته باشد و نتواند عمل کند، وجوبش ساقط است. بنابراین اگر توانایی عمل به نذر را ندارید و نذرتان هم مقید بوده که در خانه باشد و الان هم در خانه نمیتوانید به آن عمل کنید دیگر واجب نیست. اما اگر نذر، مطلق بوده و قبلا در خانه این مراسم را برگزار میکردید و الان اگر جای دیگر بتوانید مراسم را برپا کنید عمل به نذر واجب است. بنابراین خلاصه پاسخ سوال این شد که اگر کسی نذری کرده که با شرایط صحیح بوده و بر او واجب شده و الان دیگر توانایی عمل به آن نذر را ندارد یا از نظر مالی یا از نظر توانایی بدنی یا از جهات دیگر، الان عمل به نذر ساقط است و دیگر واجب نیست.