فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کدوم عمل دستت رو گرفت؟
علامه امینی : ...
▪️السلام علیک یا اباعبدالله الحسین🍃
#علامه_امینی
✳️ @bahjat_alabd
📌 تهدیدهای انقلاب در بیان علامهمصباح
(ره) قسمت اول
▫️معنای درخطر بودن انقلاب این است که یا بینشها ضعیف شده یا ارزشها کمرنگ شده یا مردم در انجام آن، تن به کار نمیدهند. این سه مرحله مبتنی بر هم هستند.
🔺 پس اگر فرض ما این است که انقلاب اسلامی کردیم و حالا میخواهیم این انقلاب حفظ یا تقویت شود یا قشر خاصی انقلابی باقی بمانند، همین سه عامل که علت محدثه است میتواند علت مبقیه باشد.
🔘 یعنی بینشی که مقدمه برای انقلاب بود، باید رواج یابد؛ مردم باور کنند؛ این تغییر در باورهاست. وقتی تغییر در باورها پیدا شد خواستههای جدیدی پیدا میکنند؛ تغییر در ارزشها، آرمانها و آرزوهای جدید. بعد برای تحقق آرمانهای جدید فعالیت میکنند.
🎥مصاحبه با علامه مصباح (ره)
#علامه_مصباح
#انقلاب_اسلامی
#شماره_33
🆔 @farhang_puya
4_5994306587387235842.mp3
8.07M
روضه (عین روایته؛ شلوغ قتلگاه)
🎥 مراسم عزاداری شب اوّل ماه #محرم
🗓 جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱
🎙 مداح: #سید_محمود_علوی
📍 #هیأت_رایةالعباس (علیهالسّلام)
🏷 #امام_حسين
@HajMahmoud_Karimi
📌 #خبر_ویژه
🔹 به نام «جمهوری اسلامی»به کام کلاهبرداران برجامی!
🔸 روزنامه «جمهوری اسلامی» از موضع پیاده نظام رسانهای غرب مدعی شد توافقی بهتر از آنچه غرب روی میز گذاشته، وجود ندارد و دولت باید این پیشنهاد را بپذیرد.(!)
این روزنامه در سرمقالهای که با تحلیل رسانههای ضد انقلاب بیگانه مو نمیزند، مینویسد: «برخلاف شعارهایی که داده میشود، بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور و معیشت مردم به تحریمها گره خورده است. اینکه گفته شود تحریمها را خنثی میکنیم و اجازه نمیدهیم به زندگی مردم لطمه وارد کنند، شعار خوبی است اما پشتوانه عملی ندارد.
در بخش سیاست خارجی و تصمیمگیری در زمینه مذاکرات برجامی نیز دولت سیزدهم دچار ضعف مشهود است. با قطع نظر از میزان توانایی گروه مذاکرهکننده برجامی و میزان مسئولیت و اختیارات این گروه و تداخلی که ممکن است در اختیارات و مسئولیتهای بخشهای مختلف مرتبط با مذاکرات برجامی وجود داشته باشد، این واقعیت کاملاً مشهود است که موقعیت کنونی برای تصمیمگیری جهت رسیدن به یک توافق قابل قبول و احیاء برجام را نباید از دست داد. سخنان مسئولان ایرانی و غربی اعم از اروپایی و آمریکایی، نشان میدهند طرفین تمایلی به کنار گذاشتن برجام ندارند.
غربیها با صراحت اعلام میکنند بهترین توافق روی میز است، گام آخر را بردارید. در چنین موقعیتی انتظار از مسئولین ایرانی اینست که از فرصت استفاده کنند و تصمیم نهایی را برای رسیدن به یک توافق که دربردارنده منافع ملی کشورمان باشد، بگیرند و به این واقعیت توجه نمایند که موقعیتی بهتر از آنچه اکنون در اختیار دارند پیش نخواهد آمد.
هیأت مذاکرهکننده ایرانی در دولت سیزدهم از این امتیاز برخوردار است که اختیارات لازم را دارد و موانع و مشکلات عدیدهای که هیأت مذاکرهکننده دولت قبلی با آنها مواجه بود، اکنون وجود ندارند. با اینحال، تأخیر یکساله آنهم بدون دستاوردی بیش از آنچه هیأت قبلی در اردیبهشت 1400 توانسته بود به دست بیاورد، به هیچوجه قابل قبول نیست. اکنون مردم کشورمان با سؤالها و کنجکاویهایی که در زمینه مذاکرات برجامی دارند، میخواهند به هیأت مذاکرهکننده برجامی و دولت سیزدهم بگویند ما به همان دستاورد اردیبهشت 1400 قانع هستیم و این نکته که رسیدن به توافق به نام چه کسی و کدام دولت سند بخورد اصلاً مهم نیست. شما پای همان توافق که میدانیم موفق به افزایش دستاوردهایش نمیشوید را امضا کنید و سندش را به نام خودتان بزنید ولی برای رفع تحریمها و حل مشکلات مردم بیش از این درنگ نکنید.»..
ادامه مطلب👇
https://kayhan.ir/fa/news/246642/
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا
@kayhannewspaper
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمام خيرات از جانب خدا و از مسیر سیدالشهداء(ع) است
🔹نکته ها از گفته ها
🔹#استاد_فاطمی_نیا
✳️ @bahjat_alabd
🔰 بیرق قیام
🔹محرم را زنده نگه دارید. ما هر چه داریم از این محرم است و از این مجالس. ما باید به عمق این #شهادت و تاثیر این شهادت در عالم برسیم و توجه کنیم که تاثیر او امروز هم هست. اگر این مجالس #عزاداری و اجتماعات سوگواری نبود، کشور ما پیروز نمیشد.
🔻همه در تحت بیرق امام حسین (س) قیام کردند. در این اجتماعاتی که در محرم و #صفر میشود، مبلغین عزیز و خطبای معظّم باید مسائل روز را، مسائل سیاسی را، مسائل اجتماعی را در یک همچو زمانی که گرفتار این همه #دشمن ما هستیم، معیّن کنند.
📅امام خمینی(ره) | ۲۵ مهر ۱۳۶۱
🏴 @Sahifeh_noor
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
خدا میداند تعداد دعاها باید چقدر
باشد تا مصلحت ظهور فراهم آید.
قطعاً اگر کسانی در دعا جدی و راستگو
باشندو به همّ وناراحتی اهلبیت علیهم
السلام مهموم، و به سرور آنان مستبشر
باشند، مُبْصَراتی خواهند داشت و قطعاً
مثل ما چشم بسته نیستند.
📚در محضر بهجت، ج١، ص۱۱۸
#آیت_الله_بهجت
✳️ @bahjat_alabd
سه گام تا شناخت اندیشه سیاسی شهید آیتالله شیخ فضلالله نوری
🔴به مناسبت سالروز شهادت شیخ فضلالله نوری
▫️برای درک بهتر خاستگاه معرفت سیاسی در اندیشههای شیخ فضلالله نوری و تجزیه و تحلیل راحتتر مبانی اندیشه سیاسی وی، باید به حوزهای که مرحوم شیخ به آن تعلق داشت و در آن حوزه اندیشههای سیاسی و اجتماعی او بارور شد و شکل گرفت، نظر افکند.
▪️تاریخ زندگی سیاسی و اجتماعی شیخ نشان میدهد که نشو و نمای سیاسی او در یکی از پرشکوهترین و موثرترین حوزههای روحانیت شیعه در دوران معاصر بوده است. حوزه سامرا که پس از هجرت #میرزای_شیرازی به این شهر به هر دلیلی که انجام نظریه دولت شریعت گرفت پایهریزی شد، یکی از موثرترین حوزههای علمیه شیعه در تاریخ تحولات دوران معاصر است؛
▫️زیرا حلقهای که از حضور میرزای شیرازی تا دوران وفات او در #حوزه_سامرا تأسیس شد، از علما و فقها و مجتهدانی تشکیل شده بود که بعدها تمامی تحولات سیاسی اجتماعی تاریخ معاصر ایران و کشورهای شیعه را تحت تأثیر قدرت رهبری خود قرار دادند. به عبارت دیگر، تمامی تحولات مؤثر در تاریخ ایران تا انقلاب اسلامی، به نحوی متأثر از حوزهی سامرا بود.
▪️بنابراین، #اولین قدم در درک حیات سیاسی مرحوم شیخ، شناخت دقیق و عمیق حوزه سامرا و آموزههای این حوزه است. پرداختن به این مهم، از حوصله این مقاله خارج است؛ اما در کتاب رهیافتی بر مبانی جنبشها و مکتبهای سیاسی شیعه در دوران معاصر، این مسئله تا حدودی تجزیه و تحليل شد.
▫️#دومین گام در درک منزلت معرفت سیاسی در اندیشههای شیخ این است که ببینیم آن مرحوم، خود چه عنایتی به مفاهیم سیاسی داشته است. به عبارت دیگر، در اندیشه سیاسی شیخ، چه مفاهیمی اساسی بودند و این مفاهیم در بستر اجتماعی و نهم فرهنگی آن دوران، چه بازتابی داشته است.
▪️متأسفانه امروزه عدهای، با درکی که خود در شرایط جدید از مفاهیم دارند، به نقد و ارزیابی اندیشه نیاکان ما نشستهاند و این مفاهیم را به گونهای تحلیل و تبیین میکنند که ارمغان مطلوبی در شناخت ماهیت اندیشه متفکر مورد نظر به همراه ندارد. مرحوم شیخ دقیقا یکی از قربانیان چنین درکی است.
▫️اما حقیقت علمی به ما میآموزد که باید ببینیم آنها چگونه و در چه شرایطی به این مفاهیم نگاه میکردند و چه تعابیری از این مفاهیم داشتند و از همه مهمتر، منزلت این مفاهیم در سازمان اندیشه آنان چقدر بود.
▪️ #سومین اقدام اساسی در شناخت ماهیت اندیشه سیاسی مرحوم شیخ این است که از ابتدا بدانیم درصدد ارزیابی اندیشه عالمی هستیم که قبل از آنکه یک متفکر سیاسی باشد، یک عالم دینشناس است و اگر هم نگاهی به سیاست دارد، از منظر دینی است. اگر نتوانیم چنین موقعیتی را درک کنیم، در عمل، در مغالطه درک مفاهیم گرفتار خواهیم آمد.
▫️ زیرا نگاه یک عالم دینی به مفاهیم سیاسی و اجتماعی، نگاهی دینی است. او آزادی را همانند یک نظریهپرداز، صرفا از بعد سیاسی تحلیل نمیکند، بلکه منزلت مفاهیمی چون آزادی، عدالت، حریت، مساوات، قانون، مجلس، قدرت سیاسی، اعتبار آرای عمومی و هر مفهومی را که در سیاست مورد نظر عالم سیاسی است، از #دید_دینی تجزیه و تحلیل میکند و در نهایت منزلت آن را با شئون دینی تطبیق میدهد. این شرایط را باید درک کرد و با درک آن جلوهگاه نظریه سیاسی این عالم را مشخص ساخت تا دچار تناقضگویی و از همه مهمتر داوری آلوده نشد. (مظفر نامدار، نظریه دولت شریعت، نگاهی به اندیشه سیاسی شیخ فضلالله نوری،فرهنگ شماره ٢٧ و ٢٨ ص۴-٢)
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db