eitaa logo
گروهان سایبری پایگاه شهید اصغر محمد حسن
81 دنبال‌کننده
51.6هزار عکس
25.3هزار ویدیو
258 فایل
🔸️ارسال گزارشات ( تصویری و ...) ♦️ارسال بیانات مقام معظم رهبری و حدیث 🔹️اعلام مراسمات ، برنامه های پایگاه و مسجد
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 بیرق قیام 🔹محرم را زنده نگه دارید. ما هر چه داریم از این محرم است و از این مجالس. ما باید به عمق این و تاثیر این شهادت در عالم برسیم و توجه کنیم که تاثیر او امروز هم هست. اگر این مجالس و اجتماعات سوگواری نبود، کشور ما پیروز نمی‌شد. 🔻همه در تحت بیرق امام حسین (س) قیام کردند. در این اجتماعاتی که در محرم و می‌شود، مبلغین عزیز و خطبای معظّم باید مسائل روز را، مسائل سیاسی را، مسائل اجتماعی را در یک همچو زمانی که گرفتار این همه ما هستیم، معیّن کنند. 📅امام خمینی(ره) | ۲۵ مهر ۱۳۶۱ 🏴 @Sahifeh_noor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: خدا می‌داند تعداد دعاها باید چقدر باشد تا مصلحت ظهور فراهم آید. قطعاً اگر کسانی در دعا جدی و راستگو باشندو به همّ وناراحتی اهل‌بیت علیهم السلام مهموم، و به سرور آنان مستبشر باشند، مُبْصَراتی خواهند داشت و قطعاً مثل ما چشم بسته نیستند. ‌ 📚در محضر بهجت، ج١، ص۱۱۸ ✳️ @bahjat_alabd
سه گام تا شناخت اندیشه سیاسی شهید آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری 🔴به مناسبت سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری ▫️برای درک بهتر خاستگاه معرفت سیاسی در اندیشه‌های شیخ فضل‌الله نوری و تجزیه و تحلیل راحت‌تر مبانی اندیشه سیاسی وی، باید به حوزه‌ای که مرحوم شیخ به آن تعلق داشت و در آن حوزه اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی او بارور شد و شکل گرفت، نظر افکند. ▪️تاریخ زندگی سیاسی و اجتماعی شیخ نشان می‌دهد که نشو و نمای سیاسی او در یکی از پرشکوه‌ترین و موثرترین حوزه‌های روحانیت شیعه در دوران معاصر بوده است. حوزه سامرا که پس از هجرت به این شهر به هر دلیلی که انجام نظریه دولت شریعت گرفت پایه‌ریزی شد، یکی از موثرترین حوزه‌های علمیه شیعه در تاریخ تحولات دوران معاصر است؛ ▫️زیرا حلقه‌ای که از حضور میرزای شیرازی تا دوران وفات او در تأسیس شد، از علما و فقها و مجتهدانی تشکیل شده بود که بعدها تمامی تحولات سیاسی اجتماعی تاریخ معاصر ایران و کشورهای شیعه را تحت تأثیر قدرت رهبری خود قرار دادند. به عبارت دیگر، تمامی تحولات مؤثر در تاریخ ایران تا انقلاب اسلامی، به نحوی متأثر از حوزه‌ی سامرا بود. ▪️بنابراین، قدم در درک حیات سیاسی مرحوم شیخ، شناخت دقیق و عمیق حوزه سامرا و آموزه‌های این حوزه است. پرداختن به این مهم، از حوصله این مقاله خارج است؛ اما در کتاب رهیافتی بر مبانی جنبش‌ها و مکتب‌های سیاسی شیعه در دوران معاصر، این مسئله تا حدودی تجزیه و تحليل شد. ▫️ گام در درک منزلت معرفت سیاسی در اندیشه‌های شیخ این است که ببینیم آن مرحوم، خود چه عنایتی به مفاهیم سیاسی داشته است. به عبارت دیگر، در اندیشه سیاسی شیخ، چه مفاهیمی اساسی بودند و این مفاهیم در بستر اجتماعی و نهم فرهنگی آن دوران، چه بازتابی داشته است. ▪️متأسفانه امروزه عده‌ای، با درکی که خود در شرایط جدید از مفاهیم دارند، به نقد و ارزیابی اندیشه نیاکان ما نشسته‌اند و این مفاهیم را به گونه‌ای تحلیل و تبیین می‌کنند که ارمغان مطلوبی در شناخت ماهیت اندیشه متفکر مورد نظر به همراه ندارد. مرحوم شیخ دقیقا یکی از قربانیان چنین درکی است. ▫️اما حقیقت علمی به ما می‌آموزد که باید ببینیم آن‌ها چگونه و در چه شرایطی به این مفاهیم نگاه می‌کردند و چه تعابیری از این مفاهیم داشتند و از همه مهم‌تر، منزلت این مفاهیم در سازمان اندیشه آنان چقدر بود. ▪️ اقدام اساسی در شناخت ماهیت اندیشه سیاسی مرحوم شیخ این است که از ابتدا بدانیم درصدد ارزیابی اندیشه عالمی هستیم که قبل از آن‌که یک متفکر سیاسی باشد، یک عالم دین‌شناس است و اگر هم نگاهی به سیاست دارد، از منظر دینی است. اگر نتوانیم چنین موقعیتی را درک کنیم، در عمل، در مغالطه درک مفاهیم گرفتار خواهیم آمد. ▫️ زیرا نگاه یک عالم دینی به مفاهیم سیاسی و اجتماعی، نگاهی دینی است. او آزادی را همانند یک نظریه‌پرداز، صرفا از بعد سیاسی تحلیل نمی‌کند، بلکه منزلت مفاهیمی چون آزادی، عدالت، حریت، مساوات، قانون، مجلس، قدرت سیاسی، اعتبار آرای عمومی و هر مفهومی را که در سیاست مورد نظر عالم سیاسی است، از تجزیه و تحلیل می‌کند و در نهایت منزلت آن را با شئون دینی تطبیق می‌دهد. این شرایط را باید درک کرد و با درک آن جلوه‌گاه نظریه سیاسی این عالم را مشخص ساخت تا دچار تناقض‌گویی و از همه مهم‌تر داوری آلوده نشد. (مظفر نامدار، نظریه دولت شریعت، نگاهی به اندیشه سیاسی شیخ فضل‌الله نوری،فرهنگ شماره ٢٧ و ٢٨ ص۴-٢) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
جزییاتی درباره درگیری نیروهای مرزبانی ایران با طالبان در مرز هیرمند 🔹اطلاعات رسیده به خبرنگار تسنیم حاکیست که ساعتی پیش درگیری مرزی بین نیروهای مرزبانی کشورمان با برخی نیروهای طالبان در نزدیکی شهر دوست‌محمد در منطقه مرزی هیرمند رخ داده است. 🔹در این درگیری‌ها نیروهای طالبان گلوله‌هایی به سمت منازل حاشیه شرقی شهر دوست‌محمد شلیک کرده‌اند و حجم آتش بین دو طرف برای دقایقی تشدید شده است. 🔹برخی منابع افغانستانی مدعی شده‌اند که در این درگیری یک نفر از طالبان کشته شده و یک تن دیگر زخمی‌ شده‌ است. منابع مستقل چنین موضوعی را تاکنون تایید نکرده‌اند. 🔹برخی اخبار رسیده به خبرنگار تسنیم حاکیست که این درگیری بعد از تلاش برخی نیروهای طالبان برای افراشتن پرچم طالبان در منطقه‌ای که خاک افغانستان نبوده رخ داده است. 🔹در حال حاضر درگیری‌ها متوقف شده است. @TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
21.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واحد (السّلام علی ساکن کربلا) 🎥 مراسم عزاداری شب اوّل ماه 🗓 جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ 🎙 مداح: 📍 (علیه‌السّلام) 🏷 @HajMahmoud_Karimi
🔰 مهدی نصیری در کانال تلگرامی خود سخنی از امیرالمؤمنین(ع) را نقل کرده که در آن حضرت خطاب به خوارج می فرمایند: «ما آغازگر هیچ جنگی با شما نخواهیم بود، مگر آنکه شما جنگی را آغاز کنید.» و سپس بیانات رهبرانقلاب خطاب به پوتین که پیش دستی روسیه در شروع جنگ اوکراین را تأیید فرموده اند را در تضاد با این فرمایش امیرالمؤمنین(ع) دانسته اند. 🔰 آقای نصیری! جمله ای که شما به آن استناد جسته اید، مربوط به روش برخورد با مخالفان داخلی حکومت است که تا وقتی دست به سلاح نبردند و تهدیدات امنیتی ایجاد نکردند، حکومت اسلامی با آنها مدارا می کند؛ اما نحوه مواجهه با دشمن خارجی بگونه دیگری است. بعید است شما، که ظاهراً با قرآن و نهج البلاغه آشنا هستید، این جمله معروف امیرالمؤمنین(ع) در خطبه 27 نهج البلاغه خطاب به کوفیان را نشنیده باشید: 🔸«وَ قُلْتُ لَكُمُ اغْزُوهُمْ قَبْلَ أَنْ يَغْزُوكُمْ فَوَاللَّهِ مَا غُزِيَ قَوْمٌ قَطُّ فِي‏ عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا؛ و به شما گفتم به دشمن حمله کنید قبل از آنکه آنان به شما حمله کنند؛ پس به خدا سوگند هیچ قومی نیست که در درون خانه¬اش مورد تهاجم دشمن واقع شدند، مگر آنکه آن قوم ذلیل شدند.» (نهج البلاغه؛ خطبه 27) 🔰 آقای نصیری! هیچ حکومت عاقلی(چه مسلمان و چه غیرمسلمان) اجازه نمی دهد دشمن خارجی اش تا نزدیکی مرزهای کشورش نفوذ کند و پایگاه بزند و آنگاه منتظر حمله دشمن بماند، و او هیچ اقدامی نکند. 🔰 الحمدلله که مدیریت کلان کشور در دست حکیم عاقل و زیرکی مثل آیت الله خامنه ای است، نه ساده اندیشانی همچون شما. https://eitaa.com/antisecular_ir
⭕️ آیا یورش روسیه به اوکراین با «حقوق بین‌الملل» مطابقت دارد؟ 🔘 پاسخ موجز آن است که اگر اقدام دانشجویان پیرو خط امام در «اشغال سفارت آمریکا» را قانونی و حقوقی بدانیم، آنگاه بر همان اساس، اقدام روسیه در «حمله‌ی نظامی به اوکراین» را نیز باید قانونی دانست. و اما بررسی تطبیقی این موضوع: در صدر ماده‌ی ۵۱ منشور ملل متحد که به اصل «حق دفاع ذاتی از خود» مشهور گشته، چنین آمده است: ⬅️ «در صورتی که یک عضو ملل متحد مورد تجاوز مسلحانه واقع شود، هیچ‌یک از مقررات این منشور به حق طبیعی دفاع مشروع انفرادی یا اجتماعی تا موقعی که شورای امنیت اقدام لازم برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به عمل آورد لطمه وارد نخواهد آورد. ...» ▪️ اکنون مسئله اینجاست که اساسا آیا اقدامات پیشدستانه و پیشگیرانه‌ای مانند «تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا» و اخیرا «حمله‌ی روسیه به اوکراین» که اولی در واکنش به اعمال کینه‌توزانه و براندازانه‌ی آمریکا در اوایل انقلاب (سال ۵۸) و دومی در واکنش به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات تنش‌زای «ناتو» به رهبری و خط‌دهی آمریکا و خلف وعده‌ی آشکار رژیم ایالات متحده در گسترش قلمرو «سازمان آتلانتیک شمالی» تا مرزهای روسیه با هدف ضربه به امنیت این کشور صورت گرفته‌اند، مشروعیتی در حقوق بین‌الملل دارد و با ماده‌ی ۵۱ منشور ملل متحد در تطابق است یا خیر؟ 📖 «جیمز بیل» پژوهشگر و نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی در صفحه‌ی ۴۹۳ کتاب مشهور خود با عنوان «عقاب و شیر» (the eagle and the lion) مطلب قابل تأملی را به نقل از پروفسور «فرانسیس آنتونی بویل» حقوقدان برجسته‌ی آمریکایی و استاد دانشکده‌ی حقوق دانشگاه ایلینویز آمریکا ذکر می‌کند. 📖 فرانسیس بویل در کتاب خود با نام «سیاست جهانی و حقوق بین‌الملل» (World Politics and International Law) صریحا به دفاع از اقدام دانشجویان ایرانی در تسخیر سفارت آمریکا برخاسته و می‌گوید: ⬅️ «دستگیری و زندانی کردن دیپلمات‌های آمریکایی طبق ماده‌ی ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، حق قانونی ایران در دفاع از خود بوده است.» وی سپس در دفاع از دیدگاه و موضع خود در خصوص قانونی بودن اعمال پیشگیرانه و پیشبینانه در حقوق بین‌الملل بیان می‌کند: ⬅️ «با این حال از دیدگاه ایرانیان، گروگان گرفته شدن دیپلمات‌های آمریکایی کاملا قابل توجیه است؛ زیرا 👈پیشگیری از تجاوز آشکار👉 به قوانین بین‌الملل و اقدام به تصمیم‌گیری و شاید کمک به یک کودتای شوم دیگر توسط دولت آمریکا به شمار می‌آمد.» و نیز می‌گوید: ⬅️ «بحران گروگان‌ها در ایران، با توقیف دیپلمات‌های آمریکایی در ۴ نوامبر سال ۱۹۷۹ آغاز نشد، بلکه تصمیم کارتر مبنی بر پذیرش شاه برای معالجه، که امکانات آن در دیگر جاها نیز فراهم بود، باعث بروز این بحران گردید... وقتی رئیس جمهور آمریکا در وهله‌ی اول، مسبب اصلی بروز بحران باشد، نیروهای بازدارنده‌ی حقوقی، سیاسی یا نظامی، نمی‌توانند از بروز بحران وخیم در روابط با کشورهای دیگر جلوگیری کنند» أمیرالمؤمنین علیه‌السلام (خطبه‌ی ۲۷ نهج‌البلاغه): ⚠️ «و قُلْتُ لَكُمُ اغْزُوهُمْ قَبْلَ أَنْ يَغْزُوكُمْ فَوَاللَّهِ مَا غُزِیَ قَوْمٌ قَطُّ فِي‏ عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا» ⚠️ و به شما گفتم به دشمن حمله کنید قبل از آنکه آنان به شما حمله کنند؛ پس به خدا سوگند هيچ ملّتى در خانه‏اش مورد حمله قرار نگرفت مگر اينكه ذليل شد. ✍️ ابَرشاگرد ➕به بپیوندید👇 🆔 http://eitaa.com/analysts 🍂 🍁🍂