دعاهفتمصحیفهسجادیه۩فانی.mp3
1.98M
📖 دعای هفتم صحیفه سجّاديه
🤲 یا مَن تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ
🎙 با صدای علی فانی
توصیه رهبر معظم انقلاب به خواندن اين دعا به عنوان یک عمل برای نجات از بلا و فتنه های آخرالزمان
┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄
1_970170648.mp3
3.08M
📜 دعای عهد امام زمان (عج)
🎙 با نوای حسین حقیقی
┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄
زیارتعاشورا۩علیفانی.mp3
5.65M
🕌 زیارت عاشورا
سریع خوانی 12 دقیقه مختصر و با مرور سریع
🎙 با نوای علی فانی
⏰Time=11:40
┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄
هدایت شده از حوزه انقلابی
تردیدی ندارم کسانی که این چهرۀ منفور را در ردیف اول مقابل آقا مینشانند؛ به دنبال اینند که مردم را عصبانی کنند و به زودی خودشان هم مستقیماً در مقابل آقا و انقلاب میایستند…
نفوذ، بسیار جدیست و نفوذیها سخت مشغول کارند.
راستی حسن روحانی را که در تمام سالهای بعد از انقلاب انقدر بیکار و بیسِمت نبوده و حتی دیگر عضو شورای امنیت و مجمع تشخیص هم نیست، روی چه حسابی بهعنوان مسئول نظام دعوت کردهاند؟!
روحالله #مومن_نسب ✍
🔗 https://wekhed.ir/w/49968
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da
╰┅───────────┅╯
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
گریز امام خمینی از منصب مرجعیت
نهضتخوانی؛ بازخوانی گزیدهای از کتاب نهضت امام خمینی/115
🔹روز سهشنبه 12 خردادماه 1349 (27 ربيعالاول 1390) حاج #سيدمحسن_حكيم در يكى از بيمارستانهاى بغداد چشم از جهان فرو بست و جهان تشيع را عزادار ساخت.
🔸نكتهاى را كه بايد خاطرنشان كنم آنكه به دنبال بسترى شدن او در بيمارستان بغداد، علما و روحانيان عالىمقام نجف يكى پس از ديگرى به بغداد رفته از او عيادت كردند، ليكن هرچه به امام پيشنهاد شد و روى آن اصرار و پافشارى به عمل آمد كه به بغداد برود و از او عيادت كند، نپذيرفت.
🔹به امام گفتند: #مراجع_نجف به #بغداد رفته از آقاى حكيم عيادت كردند، خوب است شما هم چنين كنيد. در پاسخ فرمود: «آقايان مراجع به عيادت ايشان رفته و مىروند، به منِ طلبه چه ربطى دارد».؛ البته امام از آقاى حكيم در نجف پيش از انتقال او به بيمارستان بغداد عيادت كرده بود.
🔸امام از هرگونه حركتى كه شائبه آيندهسازى براى خويشتن داشته باشد سخت گريزان بود و از اين رو نمىخواست كارى را كه علماى طراز اول نجف انجام دادهاند، تقليد كند و از اين راه، خود را در رديف آنان قراردهد و اين از روح خداجويى، سلوک عرفانى و تهذيب نفس امام ريشه مىگيرد، چنانكه در شب سهشنبه 12 خرداد ماه 49 وقتى خبر درگذشت حكيم به نجف رسيد، بنا به گفته آقاى حاج شيخ #عبدالعلى_قرهى، امام آن شب را نخوابيد و شب را به دعا و تفكر گذراند و صبحگاهان پس از اداى نماز، نامبرده را به حضور طلبيد و فرمود: به دوستانم بگوييد من راضى نيستم در اين كشمكشهايى كه در سطح حوزهها بروز خواهد كرد، وارد شوند و به نفع من بخواهند كارى انجام دهند.(نهضت امام خمینی، ج2، ص793)
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
تلگرام شاه و پاسخ شريعتمدارى
نهضتخوانی؛ بازخوانی گزیدهای از کتاب نهضت امام خمینی/116
🔹به دنبال درگذشت آقاى #حكيم، رژيمهاى ارتجاعى وابسته به استعمار غرب و شرق همراه با احزاب و دار و دستههايى كه در خدمت مراكز قدرت بودند و يا گرايش به غرب و شرق داشتند و نيز عناصرى كه از قدرت و پيشرفت امام منافع شخصى و مادى خود را در خطر مىديدند، دست به دست هم داده، به منظور كنار گذاشتن و پيشگيرى از مرجعيت جهانى امام به راه افتادند.
🔸شاه با مخابره تلگرام تسليت به آقايان #سيدكاظم_شريعتمدارى و #سيداحمد_خوانسارى كوشيد كه در برابر مرجعيت جهانشمول امام، سنگاندازى كند و ديگران را در صحنه رقابت با امام يارى دهد.متن تلگرام شاه به [شریعتمداری] به شرح زير است:
🔹حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيدكاظم شريعتمدارى ـدامت بركاتهقم
خبر درگذشت حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيدمحسن طباطبايى حكيم موجب كمال تأسف و تأثر خاطر ما گرديد، بدينوسيله اين ضايعه را به جناب مستطاب عالى و جامعه روحانيت اسلام تسليت گفته و عظمت روزافزون دين مقدس اسلام را كه تعاليم نجاتبخش آن باعث سعادت دنيوى و اخروى است از درگاه خداوند قادر متعال مسألت داريم.
به تاريخ 12 خردادماه 1349، كاخ نياوران، شاه...
🔸به دنبال مخابره تلگرام تسليت شاه به آقاى شريعتمدارى، افرادى كه هنوز از ماهيت او شناخت درستى نداشتند و گمان مىكردند كه او از خود اراده و استقلالى دارد، به او فشار آوردند كه از پاسخ به تلگرام شاه خوددارى كند و اجازه ندهد سد عظيمى كه از 15 خرداد 42 ميان حوزه و دربار به وجود آمده است، با پاسخ او به تلگرام شاه، شكسته شود و خونهايى كه در خرداد42ريخته شد، پايمال شود، بعضى نيز پيشنهاد مىدادند كه اگر مىخواهد پاسخ بدهد، حتماً پايان تبعيد غيرقانونى امام و بازگشت او به وطن و آزادى زندانيان سياسى را خواستار شود! غافل از آنكه آقاى سيد كاظم شريعتمدارى تا آنجا به دربار و ساواك وابسته بود كه از خود هيچ ارادهاى نداشت و پيش از آنكه تلگرام شاه را دريافت كند، پاسخ را نوشته و امضا كرده و به ساواك تسليم كرده بود!!
🔹حاج سيد محمود طالقانى روايت كرد كه به منظور بازداشتن آقاى شريعتمدارى از پاسخ به تلگرام شاه، راهى قم شدم و ضمن گفتگو با او دريافتم كه به هيچوجه نمىخواهد تلگرام شاه را بىپاسخ بگذارد، ليكن از او قول گرفتم كه در پاسخ حتماً روى يك سلسله مسائل سياسى تكيه كند و از جمله: بازگرداندن امام به ايران، آزادى زندانيان، #الغاى_كاپيتولاسيون و ديگر قوانين ضداسلامى را خواستار شود و با اطمينان به اينكه آقاى شريعتمدارى به اين قول خود عمل مىكند، به سوى تهران حركت كردم، هنوز به تهران نرسيده بودم، در ميان راه قم ـ تهران، از راديو متن تلگرام پاسخ او را به شاه شنيدم و شگفتزده و متأسف شدم.
🔸متن تلگرام آقاى شريعتمدارى به شاه كه به منظور پايمال كردن خون شهيدان خرداد42 و ناديده گرفتن نهضت اسلامى 15 خرداد در روز 15 خرداد 1349 مخابره شد، چنين است:
🔹پاسخ حضرت آيتاللّه شريعتمدارى به تلگرام شاهنشاه
بسمه تعالى
تهران ـ پيشگاه اعليحضرت همايون شاهنشاه ايران
با تقديم سلام و تحيات
تلگرام تسليت ابراز تأسف از ضايعه بزرگ عالم اسلام، رحلت حضرت آيتاللّه العظمى زعيم شيعه الحاج سيد محسن الحكيم ـ اعلىاللّه مقامه ـ موجب تشكر و تخفيف آلام و تأثرات ناشى از اين مصيبت گرديد. از درگاه خداوند متعال مسألت مىنمايد كه اعليحضرت همايونى را در راه تحكيم مبانى اسلام و تقويت تعليمات عالى دين مبين كه ضامن سعادت معنوى و مادى و موجب بقاى ملك و ملت است، تأييد فرمايد.
سيد كاظم شريعتمدارى...
🔹پاسخ به تلگرام شاه، كار ناروايى بود كه قلب هر مسلمان متعهدى را آزرد و احساسات هر انسانى را كه به موازين انسانى پايبند باشد، جريحهدار ساخت؛ زيرا در اين تلگرامها شاه به عنوان كسى كه مبانى دين اسلام را تحكيم مىبخشد، معرفى شده بود و عناصرى در لباس مرجعيت به ستايشگرى شاه نشسته بودند.
🔸امام طى گفتگويى با بعضى از برادران اظهار كرده بود: «اين كار آقايان يكى از ثمرات مبارزات ملت مسلمان ايران را به مخاطره افكنده است و بيم آن مىرود اينگونه ارتباطات، تكرار شود».(نهضت امام خمینی، ج2، ص797-794)
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
نمونهای از دیدگاه علمای غیرایرانی در خصوص مرجعیت امام خمینی
نهضتخوانی؛ بازخوانی گزیدهای از کتاب نهضت امام خمینی/117
🔹مرحوم شريعت اصفهانى از پاكستان
بسمه تعالى
با سابقه ممتدى كه با حضرت آيتاللّه العظمى آقاى خمينى ـمدظلهالعالى داشته و گواه معاصرين حضرت ايشان از علما و مجتهدين #حوزه_علميه_قم، احقر اطمينان كامل دارم كه ارجحيت بلكه تعيين حضرت ايشان براى مرجعيت عامه طائفه حقه جاى هيچ ترديدى نيست چون كه علاوه بر حائز بودن مقام اعلميت و عاليترين مراتب تقوا، بهترين شخصى مىباشند كه مىتوانند در اين ادوار تاريک، رهبرى طائفه را فرموده و يقيناً پيروى فتواى حضرت ايشان موجب برائت ذمه مكلفين مىباشد و اميد است به بركت وجود ايشان كلمه توحيد در قلوب مؤمنين استوار و موفق به توحيد كلمه شوند و بايستى فرمان الهى را كه مىفرمايد: ولاتنازعوا فتفشلوا را مد نظر قرار داد و از آن عملاً پيروى نمود.
2 جمادىالثانى 1390 الاحقر: محمد شريعت اصفهانى
🔸شيخ مصطفى جوهر از هند
نزد بنده مرجعيت در دو شخصيت منحصر است:
1. آيتاللّه #سيدابوالقاسم_خويى،دامظله 2. آيتاللّه #سيد_روحالله_خمينى ـدام ظله لكن نظر به مرجحات كه عبارت از دقتنظر، استنباط قوى و زهد و تقوا و تفحص تام در مدارك استنباط است، بنده حضرت آيتاللّه العظمى الخمينى ـدامظلهرا ترجيح مىدهم و در اعمال خود به ايشان رجوع مىنمايم. واللّه الهادى الى سواء السبيل.
3 جمادى الثانى 1390 الاحقر: محمد مصطفى جوهر
🔹روزنامه «پكتيكا» چاپ كابل در تاريخ 1349.9.24 :
#علامه_خمينى، مرد مبارز عليه صهيونيسم و امپرياليزم پس از شكنجههاى زندان و تبعيدگاه #تركيه به حيث زعيم بزرگ و مرجع عامه دينى عده[اى] از مسلمانان جهان در عراق شناخته شد. همانطورى كه جامعهشناسان بزرگ گفتهاند: زندگى و آسايش افراد، در دل اجتماع تأمين مىشود و دوامِ اجتماع وابسته به حفظ تعادل و توازن در بين افراد آن جامعه است؛ و از طرف ديگر حفظ تعادل و تساوى حقوقى جامعه منوط به شخصيت اشخاصى است كه در رأس اجتماع قرار گرفتهاند.... (نهضت امام خمینی، ج2، صص820-819)
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔰 قاعده سازی فقه خوارجی برای شعله ور ماندن آتش فتنه
✍️ داود مهدوی زادگان
🔸 ویژگی فقه خوارجی این است که از سنت نبوی و علوی بهره بگیرد تا از سویی بر حکومت اسلامی اتهام زند و آن را نفی کند، و از سوی دیگر حکومت طاغوت و نظام سلطه جهانی را مشروعیت ببخشد. آنچنان که در آستانه میلاد پیامبر فرصت را برای تشویش اذهان عمومی مغتنم شمرده از سنت نبوی برای روشن نگه داشتن آتش فتنه اخیر، قاعده سازی می کند.
🔸 فقه خوارجی با دانش اصول الفقه که حاصل زحمات خالصانه علمای پاک سرشت است، نگاه نا پاک انداخته آن را خرج امیال سیاسی خشونت طلبانه خود می کند. بنگرید که چگونه قاعده " اصاله البرائه " را در دو جای بظاهر متفاوت به خدمت می گیرد.
🔸 فقه خوارجی در جایی که حاکمیت بدلیل اهمیت و خطیر بودن مساله واگذاری امر حکمرانی به افراد، باید صلاحیت داوطلبان انتخابات را احراز کند؛ بر مبنای اصالت البرائه با لزوم احراز صلاحیت داوطلب مخالفت می کند تا به این وسیله، داوطلب غیر ذی صلاح هم بتواند وارد حاکمیت شود. اما فقه خوارجی وقتی می خواهد حاکمیت را به ناحق محکوم کند، جریان اصالت البرائه را منتفی می داند تا بتواند مأمور انتظامی را تحت هر شرایطی متهم کند!!
🔸 سوال اینجا است که اگر حاکمیت، داوطلب نیروی انتظامی را بر مبنای اصالت البرائه به استخدام خود در آورده است، دیگر نمی توان مامور انتظامی را با نفی قاعده برائت متهم کرد. چون صلاحیت او پیش تر با همان قاعده، مسلم فرض شده است. لذا تا وقتی جرمی علیه مأمور انتظامی اثبات نشود، اتهامی بر او متوجه نیست. و در این مورد " اصل برائت " جاری است.
🔸 اما استنباط قاعده حکومتی از این فرمایش رسول اکرم صلی الله علیه و آله: " کل من طرق رجلا باللیل فاخرجه من منزله فهو له ضامن ..." ( کافی . فقیه . تهذیب )؛ محل تردید است و دلالتی بر حاکمیت ندارد. چون روایت مربوط به قطاع الطریق ( راهزنان ) است. نمی توان فروعات اتهام علیه مأمور حکومت را از این روایت نبوی استخراج کرد. بلکه برای شمول ضمانت کارگزار حاکمیت به دلایل دیگری مانند اتفاقی که برای خلیفه دوم افتاد ( سقط جنین زن متهمه ) نیاز است. حتی امیر المومنین علی علیه السلام خلیفه را متهم به قتل نکرد بلکه فقط او را محکوم به پرداخت دیه جنین کرد. مجازات قاتل قصاص است و نه پرداخت دیه. از کلام فقهای بزرگ مانند مرحوم علامه حلی نیز بیش از این فهمیده نمی شود. بویژه که گفتار آنان در بستر فقه حکومتی شکل نگرفته است.
🔸 اگر فقه خوارجی در نیت و گفتار خود صادق است و تقوای الهی را در نظر دارد و صرفاً در صدد بیان حکم مساله درگذشت متوفا است؛ باید برای مردم حکم فقهی کسانی که به ناحق مأمور انتظامی را آتش زدند و مضروب ساختند و بسیجیان پشتیبان نظم و امنیت را به شهادت رساندند و چادر و روسری از زن مسلمان کشیدند، معلوم کند. خصوصاً باید حکم فقهی آن کسانی که با صدور بیانیه های سیاسی آتش اغتشاش و هرج و مرج را شعله ور کردند، معلوم کند.
🔸 اگر فقه خوارجی در پاسخ به این پرسش از جریان " اصل بر برائت " استفاده کند، نباید در بی شرمی او تردید کرد حتی اگر از پاسخ دادن به این سوال طفره رود.
20 مهر 1401
هدایت شده از کانال انقلابی
🔺رونوشت به قوه قضاییه جهت جبران بخشی از خسارات.
🔹بررسی میدانی یک روزنامهنگار نشان میدهد که علی کریمی عمارت لواسان خود را که به نام خودش هم هست به تازگی برای فروش گذاشته بود که البته موفق به فروش آن نشد. قیمت کارشناسی این عمارت مجلل در سال 97 حدود 500 میلیارد تومان و قیمت امروز آن حدود 1180 میلیارد تومان برآورد شده است
🔹غیر از این موارد، لیدر اغتشاشگران ۱۴۰۱ دارای دهها املاک مسکونی و تجاری در فردیس کرج و تهران و همچنین یک قطعه بسیار بزرگ در کلاردشت است که قیمت آن هزاران میلیارد تومان ارزش دارد. علی کریمی، 3 دستگاه خودرو لوکس، شامل 2 خودروی BMW و یک خودروی پورشه به اسم خود دارد. و گفته میشود وی مالک باشگاه تنیس خصوصی با نام آرشا کلاب در تهران است.
☑️به کانال انقلابی بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3861118976C7d082fd2da