771.9K
صوت فرمانده گردان امنیتی امام علی درباره موسی علیزاده، روحانی امربه معروف
✍برجام طبل توخالی است!👇
هدایتی نوشته؛
👈بسیاری از مسئولین دلسوز نظام بارها گفته اند که مشکلات اقتصادی کشور ربط چندانی به برجام ندارد.
👈برجام بیش از آنکه تأثیر عملی داشته باشد، تأثیر روانی داشته و لذا حتی اگر هم روزی مجدداً توافقی صورت بگیرد، یا تأثیر چندانی در رفع مشکلات برجای نخواهد گذاشت و یا تأثیر آن مقطعی و کوتاه مدت خواهد بود.
👈ضمن این که عملکرد و اظهارات سردمداران نظام سلطه نیز گویای این نکته است که جتی اگر مشکل برجام حل شود، موضوعات واهی دیگری مثل؛ صنعت هسته ای، حقوق بشر، مقابله با تروریسم و امثال آن، جایگزین موضوع برجام خواهد شد.
👈بنابراین ما اگر بخواهیم مشکلاتمان حل شود باید مانند عرصه نظامی، در پی ارتقاء قدرت علمی و افزایش توان تولیدی کشور به خصوص در دو بخش صنعت و کشاورزی برای رفع نیازهای ضروری کشور و نیز حضور فعال در تبادلات تجاری بین المللی باشیم.
👈یعنی باید به شکل واقعی، تمام توانمان را بر تحقق طرح راهبردی اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی سالها پیش مطرح کرده اند، متمرکز نماییم.
👈قطعا اگر بخواهیم و اراده کنیم با توجه به منابع و امکاناتی که (نیروی انسانی مستعد و همچنین نفت و گاز و معادن و..... ) در اختیار داریم، خیلی بهتر از دیگران می توانیم به این خواسته دست پیدا کنیم. همچنان که در بسیاری از موضوعات به خودکفایی رسیده و بلکه به صادرکننده هم تبدیل شده ایم.
✳️ سایت ره توشه
rahtooshe.com
کوتاه و گویا(۱)
۹۰٪ بانوان با حجاب
علی شعبانی نوشته؛
الان که حجاب به دلیل مماشات موقتی اختیاری شده و هیچ مانعی برای بی حجاب ظاهر شدن خانمها نیست ، چرا بالای نود درصد از زنان این سرزمین پایبند به عفاف و حجاب و مخالف تبرّج و خودنمایی هستند . یکی از نعمت های حوادث اخیر این بود که معلوم شود مردم ما پایبند اصول باقیمانده اند. الحمدلله رب العالمین
17.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ تفاوتهای حاج قاسم و هاشمی رفسنجانی
کلیپی که دیدنش برای همه لازم است
🔹 حاج قاسم سلیمانی واقعی
🔹 هاشمی رفسنجانی واقعی
این روزها قسمتی از مصاحبه شهید حاج قاسم سلیمانی در مراسم ختم هاشمی رفسنجانی با هدف تطهیر آن چهره سیاسی از برخی اشتباهات بزرگش در برخی کانالها بازنشر میشود، در حالی که تفاوتهای اندیشه و مرام و زیست این دو چهره شاخص، قابل کتمان نیست.
این ویدئو را برای دوستانتان ارسال کنید.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
الگویی که نیست!
کوتاه و گویا(۲)
علی شعبانی
سه ماه از آغاز فتنه ۴۰۱ به بهانه و با شعار حقوق زنان می گذرد و من هر چه گشتم بلکه آشوبگران و هدایتگرانشان الگویی از زن مورد انتظارشان ارائه کنند، ندیدم که ندیدم . نهایتش یک خانمی را که در خارج نیمه عریان شد ، کلیپش را منتشر کردند و چندتا سلبریتی دارند که همشون چند ماه قبلتر کمپینی در اعتراض به تجاوز و بی حرمتی به خودشان راه انداخته بودند. شاید هم مریم رجوی را منظور دارند که هنوز از شوهرش طلاق نگرفته به عقد مسعود رجوی درآمد و خون هفده هزار تن از مردم کوچه و بازار ایران را ریخته اند.
خلاصه اینکه بر خلاف انقلاب اسلامی که بزرگترین الگوهای بشریت چون فاطمه و زینب کبری سلام الله علیهما را دارد، این قوم بی ریشه ، هیچ الگویی در بساط ندارند. در این باره یادداشت مشروحی خواهم نوشت.
آیت الله مصباح یزدی از نگاه استاد رحیم پور ازغدی:
... رحلت آیت الله مصباح ، اتفاق مهمی در حوزه معرفت است و گرچه مردان معرفت، "بی زمان" و بیشتر، مسئله آینده مایند تاگذشته، اما برماست تا داغ او تازه است ، به آورده های ذهن خلاق آن نظریه پرداز بزرگ، ادائ احترام کنیم. ملایی اهل معنا و فرهنگساز در معرکه های فلسفی وعلوم انسانی ، بی پروا در مواضع علمی بدون چرتکه اندازی های رائج ، نکته سنج ، فریب ناپذیر ومتخصص در آسان کردن سخت ترین معقولات و جراح غده های بدخیم وپیچیده در تحریف دین که شاید اگر فداکاری وپایمردی او نبود ، موج یک انحراف خطیر در فکردینی و حاکمیت سیاسی بویژه در دهه هفتاد با پوشش تقلبی "نواندیشی دینی" و با القائ سکولاریزم در لباس "عرفان" ، و تزریق "لیبرال دمکراسی" در پرده "جامعه مدنی" ، درکارتخریب مبانی انقلاب خمینی ،حتی بدست معممین درس نخوانده ای که بتدریج از گرداب فروپاشیده چپ، به مرداب عفن راست لیبرال درغلتیدند، به ثمر می نشست. آن مقاومتهابود که کینه ها برانگیخت اما هنر"فریب نخوردن" و "دقیق بودن" را به جامعه علمی وسیاسی کشور آموخت و بساط شعبده بادین را برهم زد، دین سازان رارسوا ساخت تا پس ازسالها عوامفریبی با افاضات پوششی و عناوین انحرافی درباب "نسبیت معرفت دینی" و "دین منهای معرفت و شریعت وعدالت" ، آنان را بی لباس و بدون گریم وچهره پردازی ، انگشت نما کرد ، پس معلوم باشد چرا بی بی سی و صدای آمریکا برپیکر او ، جشن گرفته ونقل ونبات می پاشند! بپاشند اما کارازکارگذشت و با عینکی ازجنس منطق که مصباح برچشم نخبگان نهاد، کارایشان بشد.
آن افشای معرفتی اگرنبود ، دین ستیزان مخفی شده درپس نقاب "نواندیشی دینی" ، تن به خودافشایی نمیدادند که پس ازسالها رنگ ونیرنگ ، خود بصراحت ، به همانچه مصباح میگفت اعتراف کرده ،و انکارکلمه الله، وتحریف وحی و نفی عصمت و رد خطاناپذیری رسول ص و طرد ولایت خدا و اولیائش، وباقی فاضلاب فروخورده دهه هفتاد را عاقبت دردهه نود، بالا آوردند و قرآن کریم را نیز ساخته محمد ص و دیوان شعر اوخواندند.
پس از دودهه نبرد مظلومانه دوباره باید به هزاران برگ تفکر نوبرانه این مرد، نگاهی خیره تر داشت...
تتلوئیسم و سیاست
ابراهیم فیاض
مردمشناس و استاد دانشگاه گفته؛
آنچه در خیابانها دیدیم، برآیند تتلوئیسم سیاسی بود.
دلیلِ فرش قرمزی که سیاست پیش پای سلبریتیهای آمریکایی پهن کرد،
یکی از موضوعهایی که این روزها، به محل تامل و پرسش بسیاری از اهالی فکر و رسانهها تبدیل شده، نسبت بین سلبریتیها و عرصه سیاسی است و اینکه از اساس سلبریتی در بزنگاههای سیاسی چه نقشی را بازی میکند.
واقعیت اینکه از دوره ریگان در آمریکا، لیبرالیسم به سمت مذهبگرایی رفت و این زمینهای برای ورود سلبریتیها به میدان سیاست شد و در ادامه، سلبریتیها برای پیش بردن این سیاست (لیبرالیسم مذهبی) به میدان آمدند. یکی از سردمداران این جریان، «مایکل جکسون» بود که در کنار ریگان قرار گرفت. سلبریتیها نوعی از محافظهکاری دموکراتیک را در سیاست آمریکا رقم زدند و به نوعی این جریان راست و محافظهکار بود که به سمت سلبریتیها رفت تا به سیاست خود مشروعیت بخشد و برای این مهم، پولهای عجیب و غریبی را هزینه میکرد و از سلبریتیها برای کسب اعتبار اجتماعی خود بهره میگرفت. به این ترتیب، ثروت افسانهای سلبریتیها ریشه در این مواجهه نخبگان سیاسی با آنها دارد.
در ایران سلبریتیسم از کجا شروع شد؟
در ایران سلبریتیها بعد از ماجرای دوم خرداد وارد سیاست شدند. در ابتدا، دوم خردادیها «سوسیال دموکرات» بودند اما بلافاصله به سمت لیبرالیسم کشیده شدند و به سمت سلبریتیهای سینمایی و ورزشی هجوم آوردند. این سبب شد تا سلبریتیها به یک طبقه اشرافی در جامعه ایرانی تبدیل شوند. بنابراین، در جامعه ما، نخست این لیبرالیسم اسلامی بود که به سمت سلبیریتیسم حرکت کرد اما این سلبریتیزه شدن سیاست منحصر و محدود به جریان لیبرالیسم اسلامی نماند و این بخش از جامعه (سلبریتیها) به جریان راست هم ورود پیدا کردند.
دولت احمدینژاد با وجود اینکه در ابتدا خود را به عنوان دولتی مردمی معرفی میکرد بعد از دو، سه سال با سلبریتیهای سینمایی رابطه برقرار کرد. واقعیت اینکه سیاستمداران لیبرال و سوسیال دموکرات در جامعه ما به دنبال اعتبار اجتماعی بودند و میکوشیدند این اعتبار را از طریق سلبریتیها کسب کنند و سلبریتیها نیز این اعتبار اجتماعی را به ازای کسب ثروت از بیتالمال معاوضه میکردند و اینجا بود که سلبریتیها به قهرمانهای پوشالی جامعه بدل شدند.
به این ترتیب اعتبار از سلبریتی به سیاست و کسب پول از ثروت عمومی به سلبریتیها منتقل میشد.
به همین دلیل هم هست که سلبریتیها در ایران پولهای بادآورده دارند؛ هیچگاه کار یک فوتبالیست سختتر از کار یک استاد دانشگاه و یک متفکر نیست. در همه جوامع سوسیالیستی و لیبرالیستی غرب، متفکران فقیرند و هرگز از ثروتهای افسانهای سلبریتیها بهرهای ندارند.
تتلوئیسم سیاسی اوج سلبریتیسم سیاسی
سلبریتیهایی که امروز از ثروت غنی شدهاند و در اروپا و آمریکا و ... خانههای افسانهای دارند به جای اعتباربخشی به عرصه سیاسی، به دنبال خودنمایی سیاسی هستند.
در کشور ما هم به دنبال سلبریتیزه شدن سیاست است که جریانهایی همچون تتلوئیسم شکل میگیرد.
یک اسم بیمعنا، نمایندگی این جریان را در دست میگیرد که نه صدا دارد و نه هنر خوانندگی و فقط به واسطه اینکه رکیک است و در کنسرت خود فحاشیکرده و حرفهای رکیک میزند، توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند.
متاسفانه جوان امروز را میتوان در «تتلوئیسم سیاسی» دید و آنچه این روزها در خیابان میبینیم برآیند تتلوئیسم سیاسی است و امروز ما با اوج سلبریتیسم سیاسی مواجهایم. در این وضعیت سیاست به اوج رذالت میرسد.
سلبریتیسم نماد سقوط سیاست است؛
سیاست نه فقط در ایران بلکه در جهان سقوط کرده است. قهرمانهای پیش از سیاستِ دوره مدرن، فیلسوفان و متفکران بودند اما در دورهای که پستمدرن شروع شد اینها کنار رفتند و سلبریتیها جایگزین شدند. به تعبیری دیگر، رابطه مستقیم میان سلبریتیها و سیاست برقرار شد.
برای نمونه، «امانوئل مکرون» رئیسجمهوری فرانسه برای تماشای جام جهانی و در اصل برای انتخابات آینده و کسب رای به سلبریتیها پیوسته و از آنها اعتبار میگیرد و این اقدام تاکنون در سیاست سابقه نداشته است. در این حالت، سیاست از سیاست خارج و در واقع مبتذل میشود یعنی در جامعه، سیاست آن وجههای را که تاکنون داشته از دست میدهد.
در ایران صدا و سیما بیشترین نقش را در به وجود آمدن سلبریتیها ایفا کرده است؛ پولهای کلان به آنها داده میشود؛ این پولهایی که صداوسیما به این سلبریتیها میدهد در واقع پولهای جیب مردم است. صداوسیما به آنها نه تنها پول بلکه شهرت و قدرت اجتماعی میدهد و آنها را مطرح میکند. در این حالت برخی از سلبریتیها که سواد هم ندارند در بحثهای اجتماعی و سیاست اظهار نظر میکنند و جامعه را به آتش میکشانند.