eitaa logo
مهذبین
108 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.7هزار ویدیو
77 فایل
کانالی جهت خودسازی روح وجسم هدف مادراین کانال ارائه سبک زندگی اسلامی درهردوعرصه روحی وجسمی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عملی که خدا نمی گذارد بنده اش به جهنم برود. آیت الله گرایلی استاد حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠۳۰ سال دیگر،پیرترین کشور منطقه ایم. 💠خانم میپرسه تو این شرایط وظیفه م چیه؟ چون دانشجو است،انتظار داره توصیه درباره درس و فعالیت اجتماعی باشه. 💠آقا: اولین وظیفه‌تون اینه که بچه‌دار بشید... دوستان انقلابی، این نظر ولیّ جامعه است؛ دیگه هرطور صلاحه. "مرتضی رجائی "
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸چرا روزۀ عید فطر حرام است؟ | حرمت روزه، یک مانور است!🔸 در روز اول شوال، روزه حرام است. این یک است. می دانید چرا؟ چون می خواهد بگوید: «خوردنشان به امر من است؛ نخوردنشان هم به امر من است» اگر روزۀ اول شوال را حرام نمی کردند، عده زیادی روز اول شوال را روزه می گرفتند و می گفتند: «می خواهیم بدرقه ماه رمضان برویم»! خداوند چون می خواهد همه [با هم] دست بکشند، روزه را حرام کرده. امام صادق(علیه السلام) درباره روز عید فطر و تشخیص آن می فرمایند: «دست است»؛ اگر امام مسلمین گفت: «عید است»، همه باید افطار کنند و نماز عید بخوانند. اگر امام مسلمین گفت: «این آخر رمضان است»، بر همه واجب است روزه بگیرند. چرا این را برای امام مسلمین گذاشته؟ برای اینکه اینجور نشود که زن مقلد این آقاست و آقا می گوید برای من ثابت نشده که امروز آخر رمضان است؛ شوهر مقلد دیگری است؛ او گفته برای من ثابت شده امروز عید بگیریم. اگر بعضی روزه باشند و بعضی روزه نباشند، در خانه چه اتفاقی می افتد؟ روزی که باید جشن بشود، روز عیش باشد، روز سرور باشد، روز خوشحالی باشد، روز حزن می شود. [اعیاد رسمی مسلیمن یعنی] عید فطر و عید قربان را برای این خاطر روزه اش را حرام کردند که ایجاد بشود؛ یعنی همه «با هم» دست بکشند از روزه. خود این وحدت یک ابهتی دارد، اسلام را در نظر دشمنان با مهابت می کند.
🔆💠🔅💠﷽💠🔅 💠🔅💠🔅 🔅💠🔅 💠 💥این روایت دروغه، باور نکنید💥 🔸حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند: هر که نماز قضا بر ذمه‌ش باشه، قبل از ظهر جمعه آخر ماه مبارک رمضان، چهار رکعت نماز به دو سلام (2تا دو رکعتی) بخونه و در هر رکعت، بعد از حمد يک‌مرتبه آيت‌الکرسی و پانزده‌مرتبه سورهٔ کوثر رو تلاوت کنه، دويست سال نماز قضا را کفايت می‌کنه. در روايت ديگه‌ای از آن حضرت، چهارصد سال و در روايتی هم از حضرت اميرالمؤمنين(ع) ششصد سال آمده است. از حضرت رسول(ص) سؤال کردند: مردم آخر‌الزمان بيش از صدسال عمر نمی‌کنند، حضرت فرمودند: نماز قضاهای پدر و مادر و اقربای او را کفايت می‌کند، این دعا را بعد از نماز بخواند. 🔹 بررسی این روایت: 🔺 اولاً: هرچی گشتیم، چنین روایتی رو توی کتاب‌ها و منابع روایی‌مون پیدا نکردیم. 🔺 ثانياً: اگه حتی چنین روایتی هم بود، چون با ساير روايات قطعی و معتبرمون تعارض داره، باید اون رو کنار می‌ذاشتیم. براساس روايات متعدد، قضای نمازی که فوت‌شده و از دست رفته، بايد همون‌طوری انجام بشه که از دست رفته؛ یعنی اگه دو رکعت بود، دو رکعت؛ اگه شکسته بود، شکسته؛ اگه کامل بود، کامل. 🔺 ثالثاً: اگه حتی چنین رویاتی هم بود، منظورش اين بود كه این نماز ثواب نمازهای قضا رو داره، نه اينکه جای اونا رو پر كنه؛ مثل اينكه درباره بعضی كارها گفته شده ثواب حج رو داره، اما معنی‌ش این نیست که دیگه لازم نیست حج برید. 👈 منبع: مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی‌. 📌 به زبان خیلی ساده
قربانی و خرافات قربانی کردن، از سنت‌های اسلامی است که در برخی موارد مانند قربانی در حج، واجب و در برخی موارد مانند عقیقه و روز عید قربان، مستحب است. ولی متاسفانه این سنت حسنه امروزه آمیخته با خرافات و رسوم غلط شده است، رسوم غلطی همچون: 1. مالیدن خون قربانی به خودرو و ساختمان 2. رد شدن از روی خون قربانی 3. عبور از بین سر و بدن قربانی پس از ذبح 4. قربانی کردن در مساجد که باعث نجاست مساجد می‌شود و کاری حرام است. 5. باقی گذاشتن خون قربانی در کف خیابان و جلوی منازل مسکونی که منجر به نجس کردن مسیر عبور مردم می‌شود. نکته: منشأ اصلی چنین باورهایی، به این نکته برمی‌گردد که برخی افراد خون قربانی را دارای اثر می‌دانستند و می‌دانند! اما بخشی از آیه 37 سوره مبارک حج این اعتقاد شرک آمیز را از بین برده و می خواهد، جا بیندازد که از خون قربانی کاری برنمی‌آید و آنچه مهم است تقوا و نیت الهی برای قربانی کردن است. این آیه اشاره به اعمال زشت اعراب جاهلى است، که هر گاه حيوانى را قربانى می کردند خون آن را بر سر بت ها و گاه بر در و ديوار کعبه می‏ پاشيدند، و بعضى از مسلمانان ناآگاه بى ميل نبودند که در اين برنامه خرافى از آن ها تبعيت کنند، آيه فوق نازل شد و آن ها را نهى کرد. تفسیر المیزان، علامه طباطبایی 🌱 🔸 برداشت های نادرست از احکا
📺 رهبر انقلاب فردا با امت اسلامی سخن می‌گویند 🔺رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر فردا (جمعه- ۲ خرداد ۱۳۹۹) به مناسبت فرا رسیدن به صورت زنده با امت اسلامی سخن خواهند گفت.
ایجاد وحدت، یک امر سیاسی است. دفاع و حمایت از ملت فلسطین و مظلومین دنیای اسلام مثل یمن یک کار سیاسی است و دفاع از مظلوم، عین تعالیم اسلامی و واجب است. 🔺 اینکه بگویند حق ندارید به آمریکا بگویید بالای چشمت ابروست، یک حرکت سیاسی شیطانی است. رهبرمعظم انقلاب(دام ظله)
تند خوانى جزء ٢٨ قرآن مجيد
🔴 💠 به این جملات دقت کنید!👇 چرا به سلام نکردی؟ چرا به احترام نگذاشتی؟ چرا برای هدیه نخریدی؟ چرا برایت مهم نیستم؟ چرا حق را نمی‌دهی؟ چرا برای غذا درست نکردی؟ 💠 در همه جمله‌های بالا کلمه‌ی محوریت دارد. 💠 این فرمول را بدانیم اگر‌ در زندگی به دنبال اثباتِ نباشیم و توقعات منفعت طلبانه‌ی را حذف کنیم اکثر و بگومگوهای زن و شوهری حذف خواهد شد. 💠 هرقدر در حذف موفق شوید در کسب آرامش، شدن و لذت بردن از زندگی پیشروی خواهید کرد. ❤️🍃
: «اگر حسین بن علی، امروز بود می‌گفت: اگر مےخواهی براے من عزادارے ڪنے، شعار امروز تو باید باشد! 🔺 شمرِ ۱۳۰۰ سال پیش مُرده! شمرِ امروز را بشناس!
مکافات عمل.mp3
7.33M
سوال: می گویند گناهکاران مکافات عملشون رو تو همین دنیا می بینند، پس آیات درباره قیامت چی میشه؟ و اینکه هستند عده ای از مردم که ظالم هستند ولی با مرگ عادی می میرند پس نتیجه اعمال بدشون چی میشه؟
🌺 💠حکمت ۶۹ : نگران مباش: امام(ع) در این گفتار حکیمانه به افرادى که در رسیدن به مقصودشان ناکام مى مانند دستورى مى دهد که مایه آرامش است، مى فرماید: «هنگامى که آنچه را مى خواهى انجام نمى گیرد، از وضعیتی که داری،ناخشنود نباش». 💠براى این جمله تفسیرهاى متعددى از سوى شارحان نهج البلاغه ذکر شده است; اکثر شارحان بر این عقیده اند که این سخن حکیمانه اشاره به همان چیزى است که در قرآن مجید آمده: (لِکَیْلا تَأْسَوْا عَلى ما فاتَکُم) یعنى هنگامى که به مقصد نرسیدى غمگین مباش، چرا که اگر مقصود مادى است دنیاى مادى بقایى ندارد و اگر مقصود معنوى است خداوند براى تلاشى که کردى به تو اجر و پاداش مى دهد.
🔴برگزاری راهپیمایی مجازی روز جهانی قدس راهپیمایی روز جهانی قدس امسال به صورت مجازی برگزار خواهد شد. به دلیل شیوع ویروس کرونا و وجود محدودیت در برگزاری راهپیمایی های خیابانی، راهپیمایی امسال روز جهانی قدس به صورت مجازی و با استفاده از نرم افزار چند زبانه قادمون برگزار خواهد شد. علاقمندان جهت حضور در این راهپیمایی می توانند قادمون را از طریق آدرسهای ذیل بارگیری کرده و نصب نمایند: ‏ http://cafebazaar.ir/app/?id=com.qudemon.game&ref=share https://play.google.com/store/apps/details?id=com.qudemon.game https://itch.io/search?q=qudemon http://android-all.oms.apps.bemobi.com/en_lt/qudemon.html?pos=1   برگزاری اجتماع بزرگ مجازی روز جهانی قدس اجتماع و پویش مجازی روز جهانی قدس برگزار خواهد شد. به دلیل شیوع ویروس کرونا و وجود محدودیت در برگزاری تجمعات فیزیکی، اجتماع بزرگ حامیان فلسطین در روز جهانی قدس به صورت مجازی برگزار خواهد شد. علاقمندان جهت حضور در این اجتماع می توانند با مراجعه به سایت بین المللی و چند زبانه www.qudsday.net ضمن ثبت نام در کنار دیگر ملت های جهان در این اجتماع و پویش با شکوه جهانی شرکت کرده و روز جهانی قدس و مسئله فلسطین را گرامی دارند