eitaa logo
مهذبین
108 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.7هزار ویدیو
77 فایل
کانالی جهت خودسازی روح وجسم هدف مادراین کانال ارائه سبک زندگی اسلامی درهردوعرصه روحی وجسمی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌟 لوح| حضرت خدیجه (س)، مادر دوازده امام 🌹 بمناسبت سالروز ازدواج پیامبر اسلام و حضرت خدیجه ❣️ @Khamenei_ir
هدایت شده از ویتامین سیاسی
هدایت شده از ویتامین سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیره ی اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین استاد رحیم پور ازغدی
هدایت شده از ویتامین سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ به اظهارات حاج آقا سید حسن آقا میری
🍂🍃🍂🍃🍂 🍃🍂🍃🍂 🍂🍃🍂 🍃🍂 🍂 ✨ حکمت ۱۰ ✨ 🔰قَالَ علی ( عليه السلام ): خَالِطُوا النَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مِتُّمْ مَعَهَا بَكَوْا عَلَيْكُمْ وَ إِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَيْكُمْ . و درود خدا بر او فرمود: با مردم آنگونه معاشرت كنيد، كه اگر مُرديد بر شما اشك ريزند، و اگر زنده مانديد، با اشتياق سوي شما آيند. 🍂
⛔️سوال میکنند که فرقه شیرازی چه فرقه ای است و چه عقایدی دارد؟ چکیده افکار این فرقه، خلاصه کردن در 4 چیز است:👇 1️⃣ ثواب داشتن زنی! (نتیجه: معرفی مذهب بعنوان مذهب و خونریزی در شبکه های جهانی و ذهن غیرمسلمانان) 2️⃣ پی در پی و و دائمی ایام محسنیه و کاظمیه و.. (نتیجه: معرفی بعنوان مذهب و ایجاد دلزدگی در جامعه) 3️⃣ توهین و مقدسات (برای شعله ور نگهداشتن جنگ شیعه و سنی و فتنه های مذهبی) 4️⃣ مخالفت با جمهوری اسلامی و گروههای مقاومت (لیدر این فرقه که یک "آیت الله قلابی به اسم شیرازی است"! حتی یک جمله علیه جنایات ندارد. و جالب است بدانید در که همه شیعیان خود را میکشد، فعالیت این فرقه آزاد است!) 👈 از اینرو، این فرقه یا خوانده میشود.
💢بزرگانی که در تاریخ مذمت شدند به خاطر بی نمازی مذمت نشدند، بلکه به خاطر موضعگیری سیاسیشان بود که مذموم شدند! ◾️رهبر معظم انقلاب: 🔸شما ببینید در صدر اسلام، آن کسانی که ممدوح واقع شدند بیش از آنچه که به خاطر نماز و عبادتشان ممدوح واقع شدند، به خاطر موضعگیریهای سیاسیشان، اجتماعیشان و مجاهدتشان ممدوح واقع شدند. ما اباذر را، یا عمار را، یا مقداد را، یا میثم تمار را کمتر به عبادتشان مدح میکنیم. 🔸تاریخ، اینها را به آن مواضعی میشناسد که این مواضع، تعیین کننده بود؛ حرکت کلان جامعه را توانست هدایت کند، شکل بدهد و به پیشرفت این حرکت کمک کند. 🔺آنهائی هم که مذمت شدند، همین جور. خیلی از بزرگان که مورد مذمت قرار گرفتند، به خاطر شرب خمر مذمت نشدند، به خاطر بینمازی مذمت نشدند؛ به خاطر عدم حضور در آنجائی که حضورشان لازم بود، مذمت شدند. تاریخ، اینجوری ثبت کرده!
شماره شبهه:2340 🔆متن شبهه: اینکه میگویند نکنید شیعیان را میکشند پس قضیه و چیست؟ پس مرگ هم نگیم تا امریکا دشمنی ش با ما برطرف شه. 🔆پاسخ شبهه: 1⃣ با توجه به اینکه در قرآن کریم از توهین به مقدسات سایر ادیان و مذاهب (حتی بُت) منع شده است (👈 انعام/ 108)، لازم است از توهین به مقدسات اهل سنت که حتی طبق روایات متعدد مسلمان محسوب میشوند خودداری کرد. (📚 بحار الانوار/65 /247). امروزه ، نوعی توهین محسوب میشود و ماهیت اصلی آن که اعلام بیزاری از یک فرد یا مکتب است کمتر مورد توجه قرار میگیرد. 2⃣البته مرزبندی اعتقادی و فکری در زمینه های مختلف، یک اصل دائمی است(تبری). اما بیزاری و دوری جستن از آنچه در باور شیعه خلاف است، باید بدون توهین باشد. اما در زمینه رفتار و ارتباطات اجتماعی، مراوده با اهل سنت بدون اشکال و مورد تاکید روایات است. مثلا در روایتی آمده است: هر کس در صف اول نماز جماعت اهل سنت حاضر شود، مانند آن است که پشت سر رسول الله و در صف اول نماز خوانده است: 📚 وسائل الشيعة/ 8 / 299) همچنین در مورد عیادت از بیماران آنها و ... روایاتی آمده است 3⃣ با این توضیح معلوم میشود که امریکا یا رژیم صهیونیستی جزو مقدسات محسوب نمیشوند که مورد نهی آیه قرآن واقع شده باشد. @GhararGahShayeat 4⃣علاوه بر اینکه، امریکا و اسرائیل با ما منوط به این چند کلمه شعار نیست که با ترک آن مشکل حل شود، بلکه آنها با اسلامی و انقلابی ما مخالفند. تا زمانی که ما در این مسیر قرار داریم، دشمنی آنها هم پابرجاست. 🔮 به تعبیر قرآن کریم: وَ لَنْ تَرْضى عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لاَ النَّصارى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ (بقره/ 120) و نصارا هرگز از شما راضی نخواهند شد مگر اینکه از آنان تبعیت کنید!
☫ ﷽ / 🔴 محرم و صفر تمام شد. باید دیگر شاد باشیم. اعیاد در راهند. ۳۰ آبان ماه سری جدید خندوانه آغاز می شود. همه باید بزنند و برقصند و شاد باشند. حتی در خیابان و پشت فرمان و در راهروهای مترو هم باید شاد بود. ولی من نمی دانم یک وجدان بیدار و آگاه چگونه می تواند شاد باشد وقتی در یک گوشه از دهکده جهانی کودکی را به جرم بیگناهی به این روز در می آورند و صدا از کسی بلند نمی شود؟ رضا صادقی برای این کودک غمنامه نمی نویسد چون دست و پایی برای رقصیدن ندارد! سازمان دیده بان حقوق بشر برای این کودک بیانیه صادر نمی کند چون حنجره ای برای فریاد علیه اسلام و قرآن ندارد! بی بی سی و سی ان ان و فاکس نیوز و یورونیوز و شبکه های مدعی غربی هم تیزر و خبری از او پخش نمی کنند چون نمی خواهند علیه خود و آمریکا و اسرائیل و سعودی ها کاری کرده باشند! در این دنیا برای شاد بودن تنها یک کار می توان انجام داد و آن هم دعا برای ظهور است. به خدا قسم شادی حقیقی آن روز است...
🔻«نهم ربیع الاول» به عنوان سالروز فوت خلیفه دوم اتقان ندارد/ شیخ مفید: شیعه و اهل سنت بر ماه ذی الحجه به عنوان تاریخ فوت خلیفه دوم اجماع داشته اند
🔸آیا قبر در است؟ در منابع تاریخی آمده است که ابولؤلؤ پس از قتل خیلفه دوم اقدام به خودکشی نمود و آنچه درباره معجرة امام علی- علیه‌السلام- و انتقال و فرار ابولؤلؤ به کاشان گفته می‌شود داستان عوامانه‌ای بیش نیست و استناد و روایتی نیز برای آن وجود ندارد. از این رو مرحوم مجلسى در بحار الانوار، ج31 ص13 به نقل از العدد القویة و الاستیعاب، داستان خودكشى فیروز ابولؤلؤ را بدون هیچ‌گونه اظهار نظرى آورده است، عدم‌اظهارنظر مجلسى را مى‌توان نشانۀ پذیرش قول آنان دانست؛ چه اینكه در بخش تاریخ قتل خلیفه دوم، پس از نقل قول مشهور، سرسختانه مقابل آن ایستاده و صفحاتى از كتابش را به اثبات مدعاى خویش اختصاص داده است، افزون بر این محتوای تخیلی داستان انتقال ابولؤلؤ به کاشان آن‌قدر زیاد است که انتساب آن به علما موجب وهن چهره علمی آنها خواهد شد. ☄در  کتاب «کاشان در مسیر تشیع، مصطفی صادقی، شیعه شناسی قم، ص76-80» توضیحی درباره آرامگاه ابولؤلؤ آمده که آن را با حذف ارجاعات ذکر شده، تقدیم شما می‌کنیم: محلى كه امروزه در جادۀ فین كاشان به‌عنوان «آرامگاه ابولؤلؤ» معروف است، ارتباطى به او ندارد و به نظر مى‌رسد این محل از قرن هشتم هجرى به بعد و با عنایت به سابقۀ تشیع مردم كاشان ایجاد شده و به قاتل عمر نسبت داده شده است. براى این گفته، مى‌توان دلایل و شواهد ذیل را اقامه نمود: 1. از پیشینه و تاریخ بناى اولیۀ این بقعه اطلاعى در دست نیست؛ تنها «ادارۀ میراث فرهنگى» كاشان با نصب تابلویى بر سردر بقعه، آن را مربوط به دورۀ ایلخانى- صفوى دانسته و غیراز آن هیچ اطلاعات دیگرى نه در این اداره و نه در ادارات دیگر-كه به نحوى با بقعه مربوط شود- موجود نیست. 2. كتیبۀ روى قبر نامى از ابو لؤلؤ یا فیروز یا قاتل عمر نیاورده و تاریخ آن را قرن هشتم ثبت نموده است. این كتیبه امروزه در بقعه موجود نیست. اما كتاب‌هایى كه دربارۀ بقاع كاشان مطالبى آورده‌اند، این‌گونه نوشته‌اند: تاریخ بناى گنبد و بارگاه معلوم نیست، ولى بر كاشى‌هاى روى قبر، پس از فاتحه و توحید نوشته است: «هذا قبر عبد من عباد اللّه الصالحین حشره اللّه مع من كان یتولاّه به تاریخ  777.» باتوجه به این كلمات، مى‌توان احتمال داد كه این مكان آرامگاه یكى از شیعیان بوده و به مناسبتى، مردم آن را مزار ابولؤلؤ خوانده‌اند. در افواه عمومى و سینه به سینه نقل شده است كه شخص مدفون در بقعه كسى است كه در مراسم نهم ربیع و عید «بقر» محور بوده و احتمالا در نقش فیروز، داستان او را نمایش مى‌داده است. احتمال دیگر آن است كه آنجا مزار یكى از صوفیان باشد؛ زیرا «بابا» لقب شخصیت‌هاى این فرقه است. 3. در كتاب النقض، كه بارها از كاشان و تشیع مردم آن و مراكز مذهبى و بارگاه‌هاى آن یاد شده و از سوى دیگر، نام ابولؤلؤ بارها در این كتاب تكرار گردیده است. سخنى از فرار فیروز به این شهر یا درگذشت یا قبر او در آنجا وجود ندارد.  این در حالى است كه میرمخدوم شریفى در قرن دهم، توجه مردم كاشان را به آرامگاه منسوب به ابو لؤلؤ از نشانه‌هاى تشیع آنان دانسته است. 4. گفته شده در شهرستان تربت حیدریه هم قبرى منسوب به ابو لؤلؤ وجود داشته است. اعتصام الملك، كه در سال  1255 ش از این شهر دیدن كرده است، در سفرنامۀ خود مى‌نویسد: «از آنجا (بقعۀ قطب الدین حیدر) رفتم به یك بقعۀ كوچكى كه قبرى از گچ در میان آن بود، گفتند: قبر ابا لؤلؤ است؛ فاتحه خواندم.» این موضوع مؤید خوبى است بر اینكه در مناطق گوناگون، براى بزرگداشت برخى اشخاص، بناى یادبودى مى‌ساختند و آن را زیارت مى‌كردند، بخصوص كه در برخى دوره‌ها، جشن عید «بقر» در برخى شهرها از اهمیت خاصى برخوردار بوده و احتمالا این بناهاى یادبود مركز مناسبى براى این تجمّع و پایكوبى بوده است. باتوجه به پیشینۀ قوى تشیع در كاشان و به دلیل آنكه فیروز در یك گزارش تاریخى نادر، اهل فین دانسته شده، بناى یادبود فیروز در این شهر، جایگاه ویژه‌اى پیدا كرده است.
ارسال شده از سروش: اطلاعیه............ 🔊🔊🔊 باسلام خدمت شما دوستان وهمراهان همیشگی 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 به اطلاع شما عزیزان می رسانم جلسه هفتگی ماکمافی السابق با حضور استاد عزیز خانم توانا برگزار میشود .💐💐💐💐💐 زمان:دوشنبه هرهفته ساعت 6عصر مکان:فلسطین 26چهارراه اول سمت راست داخل میلان سمت چپ قطعه دوم منزل کرم زاده. باموضوع:سبک زندگی اسلامی براساس صحیفه سجادیه(دعای هشتم) 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 منتظر قدوم سبز شما عزیزان هستیم 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
💢احترام نابینا ✅وقتی مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی نداشتند در جلوی درب ورودی مجلس روضه می ایستادند و به شرکت کنندگان در عزای سیدالشهداء علیهم السلام خوش آمد گویی می گفتند. روزی شخص در مجلس وارد شد و مثل همیشه آقا جلویش بلند شدند وخوش آمد گفتند!!! از آقا پرسیدم این بنده خدا چیزی نمی بیند که جلوی پای او احترام می کنید؟ فرمودند: مهم این است که خدا می بیند و او نمی بیند وگرنه دیدن یا ندیدن مردم ارزشی ندارد.
🔔از كسانى مباش ❗️ هرگاه بيمار مى شود (از اعمال زشت خود) پشيمان مى گردد و اگر تندرست باشد احساس امنيت مى كند و به لهو و لعب مى پردازد. 📚 ۱۵۰
🎇🍃🌹﷽🌹🍃 🎇 ما برای گسترش در بین مردم، دو راهبرد داریم : 1⃣ آسان سازی 2⃣ ارزان سازی ✅ آسان سازی (راهبرد در محتوا) : خداوند متعال در فراگیرکردن قرآن کریم به عنوان متن محوری اسلام که به مراتب از نهج البلاغه سخت تر و تخصصی تر است، راهبرد «تیسیر» را به کار برده است : « وَ لَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ . . . » «یَسَّرنَا» یعنی آسان سازی، نه سطحی سازی. و آسان سازی یعنی کار را گام به گام پیش بردن. ✅ ارزان سازی (راهبرد در اجرا) : قرآن کریم، در اجرا از راهبرد «» استفاده می کند و به همۀ انبیاء عظام سفارش می نماید: «وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى رَبِّ الْعَالَمِينَ» مزد رسالت انبیاء را برعهده خداوند متعال گزاردن، راهبرد آسان سازی قرآن برای جهانی کردن ادیان الهی قرار داده است. اما این دو راهبرد در نهج البلاغه ✅ آسان سازی: از عمده ترین دلایل توهّم سخت و تخصصی بودن نهج البلاغه، در اذهان عموم، روش برخورد همیشگی با این کتاب شریف است. اما بازگردیم به نحوۀ بهره برداری ما از قرآن کریم. در خانواده ها، مهدهای کودک و مدارس، درگام نخست بی آنکه اصرار برفهم ترجمۀ قرآن کریم باشد، کودکان به فراگیری قرائت قرآن تشویق و ترغیب می شوند و این گام را مقدمۀ ورود به فهم و تفسیر قرآن می دانیم. اما آشنایی عموم با کتاب شریف نهج البلاغه، جلسات شرح است. اینکه شاهد هستیم خطبه ای سالها در مساجد و محافل داده می شود. این نحوۀ بهره برداری و برخورد، توهّم سخت بودن را تقویت می کند. بر همین اساس، روشی به نام «نهج البلاغه خوانی آسان» ابداع کردیم . ✅ آسان: 1⃣ ترجمه بخوانید. 2⃣ ترجمه مرحوم دشتی است. 3⃣ باروزی 10 دقیقه شروع کنید. 4⃣ ابتدا حکمت ها را دو مرتبه از اول به آخر بخوانید، سپس نامه ها را از آخر به اول و در نهایت، خطبه ها را هم از آخر به اول. 5⃣ در دور اول نیازی به حفظ و یاداشت برداری نیست. 6⃣ ما تضمین می کنیم که در همان دور اول، حدود 70 درصد نهج البلاغه را به راحتی درک کنید. پس فعلا نیازی به شرح و تفسیر نیست. ✅ارزان سازی : تشکیل و راه اندازی جلسات نهج البلاغه خوانی در مساجد، منازل، حسینیه ها و ... یعنی هرمکانی که امکان تجمع افراد وجود دارد و هم چنین تهیه شریف نهج البلاغه با کمترین هزینه وتخفیف ویژه در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روزے یڪ صفحہ از قرآڹ ڪریم #سوره_فاتحہ #صفحہ_۱ @Quran_Nokte
روزے یڪ صفحہ از قرآڹ ڪریم #سوره_بقره #صفحہ_۲ @Quran_Nokte
روزے یڪ صفحہ از قرآڹ ڪریم #سوره_بقره #صفحہ_۳ @Quran_Nokte
روزے یڪ صفحہ از قرآڹ ڪریم #سوره_بقره #صفحہ_۴ @Quran_Nokte