eitaa logo
اجتماع محبان اهل بیت
66 دنبال‌کننده
136 عکس
73 ویدیو
4 فایل
🌿 قال رسول الله:انَّ المومن مجاهد بسیفه ولِسانه اگر اهل جهاد هستید..... بسم الله .... # جهاد تبیین ✌️ ( انتشار مطالب = جهاد) ( برای معرفی ما نام کانال ذکر بشه) ارتباط باما👇 @student_lmamsadeg
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 نگاشت| چشم گریان ✍رسـول اکرم (ص) فرمودند : روز قيامت هـــر چشمى گريان است مگر چشــمى ڪه در مصيبت و عزاى گريسته باشد ڪه آن چشم در قيامت خندان است و به نعمتهاى بهشـتى مـــژده داده میشـود. 📗 بحار جلد ۴۴ صفحه ۲۹۳ ◉الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّکَ‌الْفَرَج♡ 🔻🔻🔻 @mohbban_ahlebeyt 🔺🔺🔺
💢 | امام حسین (ع) مصداق آیه قتل نفس محترمه 🔹 «وَ لَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا».[1] 🔸 و کسی را که خداوند خونش را حرام شمرده، نکشید، جز به‌حق و آن کس که مظلوم کشته شده، برای ولیش سلطه (حق قصاص) قرار دادیم. ✅ امام صادق علیه‎السلام در روایتی، امام حسین علیه‌السلام را مصداق این آیه دانسته‌اند.[2] 📚 پی‌نوشت: [1]. اسراء:33. [2]. تفسیر العیاشی، ج2،ص290. ◉الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّکَ‌الْفَرَج♡ 🔻🔻🔻 @mohbban_ahlebeyt 🔺🔺🔺
💠 | عزاداری موجب ایذاء و ضرر به نفس ▪️یکی از اشکالاتی که به بعضی از شیوه های عزاداری وارد می کنند این است که مستلزم ضرر رساندن به بدن است و ضرر رساندن به بدن حرام است پس این نوع عزاداری ها به عنوان ثانوی حرام است. 🔘 بخش دوم ✔️ جواب دوم: بر فرض که قائل شویم که عنوان ضرر بر بعضی از مصادیق عزاداری صدق میکند و ادله نفی ضرر به خود شاملش میشود ، ولی اصلا ادله نفی ضرر به خود دلالت بر حرمت آن کار ها ندارد درباره مفاد ادله نفی ضرر به خود چهار نظریه عمده بین فقها وجود دارد: 1⃣ نظریه شیخ انصاری: ایشان قائل است که ادله نفی ضرر به خود در مقام نفی حکم آن کار مضر است یعنی در اسلام احکامی که موجب ضرر بر بندگان بشود وجود ندارد ( فرائد الاصول ج2 ص 460) 2⃣ آخوند خراسانی: ایشان قائل شده که در ادله نفی ضرر به خود نفی به لسان نفی موضوع آمده به بیان دیگر موضو عاتی که دارای حکم هستند اگر با عنوان اولیه شان موجب ضرر بشوند حکم آن برداشته میشود مثل وضو که واجب است اگر موجب ضرر بشود حکم وجوب نفی میشود( کفایة الاصول ج1، ص 381) 3⃣ شیخ الشریعه: ایشان قائل شده که نفی در ادله لاضرر به معنای نهی تحریمی است. 4⃣ امام خمینی: ایشان قائل شده که در ادله ای که ضرر به خود را نفی میکند، نفی به معنای نهی است؛ ولی نه به معنی نهی الهی مانند نهی از غیبت کردن بلکه به معنای نهی مولوی سلطانی که از پیامبر که حاکم و سلطان هستند صادر شده ( تهذیب الاصول 117/3) 🔸 باتوجه به این نظرات واضح میشود که عزاداری که موجب ضرر است فقط طبق نظر شیخ الشریعه حرام است و طبق انظار دیگر حرام نیست و همانطور که در علم اصول بحث شده است مسلک شیخ الشریعه صحیح نیست.( مصباح الاصول 526/2) 🟡 بر فرض کسی بگوید که ادله نفی ضرر رساندن دلالت بر حرمت دارد باز میتوان پاسخ داد که این گونه نیست که هرضرری حرام باشد والا لازمه اش این است که بسیاری ازغذاها حرام باشد چون مضر به بدن است. پس مراد از ضرر، ضرر مُعتَدٌبه است نه هر ضرری یعنی ضرری که خسارت بسیار بزرگ و جبران ناپذیر،مثل مرگ باشد 📚 عزاداری در آینه استدلال(سید محمدهادی حجازی) ◉الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّکَ‌الْفَرَج♡ 🔻🔻🔻 @mohbban_ahlebeyt 🔺🔺🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 طعم شیرین خوشبختی با امام حسین علیه‌السلام 📌 پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله می‌فرماید: 🔶 بى اُنذِرتُم؛ به وسيله من انذار داده شديد. 🔺 بعَلىِّ‌بنِ‌أبى‌طالِبِ اهْتَدَيتُم؛ به وسيله على‌بن‌أبى‌طالب هدايت مى‌يابید. 🔺 بالْحَسَنِ اُعْطيتُمُ الإْحسانُ؛ به وسيله حسن احسان مى‌شويد. 🔺 بالْحُسَينِ تَسعَدونَ وَ بِهِ تَشقونَ؛ به وسيله حسين خوشبخت و بدون او بدبخت مى‌گرديد. 🔹 ألا وَ إنَّ الْحُسَينَ بابٌ مِن أبوابِ الْجَنَّةِ؛ بدانيد كه حسين درى از درهاى بهشت است. 🔹 من عاداهُ حَرَّمَ اللّه ُعَلَيهِ ريحَ الْجَنَّةِ؛ هر كس با او دشمنى كند، خداوند بوى بهشت را بر او حرام میکند ◉الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّکَ‌الْفَرَج♡ 🔻🔻🔻 @mohbban_ahlebeyt 🔺🔺🔺