فضیلت ماه رجب - استاد فیاض بخش.mp3
3.21M
🌹☀️🍃 ﷽ 🍃☀️🌹
💠 توصیه هایی برای ورود به ماه رجب
https://eitaa.com/mohebanealzahra
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
لیله الرغائب.mp3
5.85M
🌹☀️🍃 ﷽ 🍃☀️🌹
💠 توصیه هایی درمورد لیله الرغائب ( شب رغبتها )
🔻 در ماه رمضان مزد را آخر ماه میدهند (عید فطر)
🔺 اما در #ماه_رجب خدا همان اول ماه مزد می دهد
🌀 #لیله_الرغائب
https://eitaa.com/mohebanealzahra
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
🌹☀️🍃 ﷽ 🍃☀️🌹
🚩 السلام علیک یا محمدبن علی ایها الباقر یابن رسول الله
❣ سلامتى دين و تندرستى از ثروت بهتر است و مال، زينتى از زينت هاى دنياست كه خوب است.
اصول كافى، ج ۳، ص ۳۰۶
https://eitaa.com/mohebanealzahra
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
🌹☀️🍃 ﷽ 🍃☀️🌹
📕 و خدا می فرماید
💌 ... وَ جَعَلَكُم مُلوكاً وَ آتاكُم ما لَم يُؤتِ أَحَداً مِنَ العالَمين
🕯 [ياد كنيد] هنگامى را كه موسى به قوم خود گفت: اى قوم من! نعمت خدا را به ياد آوريد هنگامیكه در ميان شما، پيامبرانى قرار داد [و از اسارت فرعونيان رهايى بخشيد] و شما را حاكم و صاحب اختيار خو د قرار داد و به شما نعمتهايى داد كه به هيچيك از جهانيان نداده بود
🎐 مائده: ۲۰
🔔 باید بدانیم که
🚩 امام صادق علیه السلام : ای یونس! هرگاه علم صحیح خواستی از اهل بیت پیامبر بگیر! علم را به ما دادهاند و حکمت را برای ما تشریح کردهاند و خدا ما را برگزیده و به ما نعمتهایی داد که به هیچیک از جهانیان نداده بود.
📍امام باقر علیه السلام : ای مردم! خدا خاندان پیامبر را به کرامت خویش ممتاز نمود و به آنها اسرار و علم خود را سپرد
آنها پایههای دین و گواهان علم او هستند
آنها را پیش از مردم بوجود آورد و در سایهی عرش خویش جایداد آنها را برگزید و راهنمای مردم و مطلع بر راه خویش قرار داد
آنها ائمّهی هدی و رهبران پاک و امّت وسطی هستند. پناه هرکس که به آنها پناه بَرَد و سبب نجات کسی که بر آنها اعتماد نماید
هرکه آنها را دوست بدارد محلّ حسرت مخالفین و هرکه با آنها دشمنیکند هلاک و متمسّک به آنها رستگار است درمیان آنها رسالت نازل شده و بر آنها ملائکه فرودآمده و به آنها روحالأمین وحی القا میکرد
خدا به آنها نعمتهایی داد که به هیچیک از جهانیان نداده بود
📍و فرمود: پیامبران، رسولخدا، ابراهیم، اسماعیل و فرزندانش و فرمانروایان، ائمّه هستند
https://eitaa.com/mohebanealzahra
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
🌹☀️🍃 ﷽ 🍃☀️🌹
📌 شب جمعه است و #اموات چشم به راه ، با قرائت یک آیه هم در یک #ختم به نیت #شهدا شرکت کنیم و هم خیراتی به روح #درگذشتگان هدیه کنیم
♦️یک آیه یک ختم
🌐 https://leageketab.ir/khatme-quran
📌 فقط کافیه بزنید رو لینک ایه رو بخونید و درثواب اون ختم شریک بشید
https://eitaa.com/mohebanealzahra
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
نامه معنوی مرحوم علامه آقاسیدعلی قاضی به شاگردانش در آغاز ماه رجب المرجب
🔹۸۶ سال پیش، در روز شنبه پنجم شهریورماه ۱۳۱۷ و یک روز مانده به آغاز ماه رجب، مرحوم قاضی (آیتالله سیدعلی قاضی استاد علامه طباطبایی) نامهای معنوی به شاگردان خود نوشت و در آن به اهمیت، عظمت و معنویت ماه رجب( ماه امیرالمؤمنین علیه السلام) پرداخت. او در قالب دستوراتی عملی، شاگردان را به بهرهگیری از این فرصت گرانبها فراخواند.
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد للّٰه رب العالمین، و الصلوة و السلام علی الرسول المبین، و وزیره الوصیّ الأمین، و أبناءهما الخلفاء الراشدین و الذریة الطاهرین، و الخلف الصالح و الماء المعین. صلّی الله و سلّم علیهم أجمعین.
🔸هشدار: اکنون در ماههای حرام هستید
تیقّظ کن! تا زاد و توشهات بیفزاید و این فرصت را غنیمت شمار.
شبهایش را اقامه بدار و روزهایش را روزه بگیر،
تا شاکر پروردگاری باشی که در فضل و لطفش کامل و سرشار است.
در شبها بسیار کم بخواب، بلکه بیدار بمان و شبزندهداری کن.
چه بسیار عاشقانی که شب را در بیداری میگذرانند و نمیخوابند.
قرآن کتاب حقیقت را با صوتی نیکو و حزین بخوان،
که نورش تاریکیها را روشن میکند.
و هیچ محتوایی نمیتواند مانند آن باشد.
کسی که غیر از این ادعا کند، خطا کرده است.
▪️۱. توبه کنید:
بهویژه شب جمعه یا روز یکشنبه پیش از شروع ماه رجب، نماز توبه را بهجای آورید. پس از توبه، باید از گناهان کبیره و صغیره اجتناب کنید. بر اساس شرایط، بار دیگر نماز توبه را در دومین روز ماه رجب بخوانید.
▪️۲. محاسبه و مراقبه:
هماهنگ با شرایط، بر مراقبهی کوچک و بزرگ، محاسبه اعمال و معاقبه (خودتنبیهی برای لغزشها) همت گمارید، چراکه این زمینهساز رشد برای کسانی است که میخواهند بیدار شوند و خشیتی در دل داشته باشند.
▪️۳. اقامه نماز و نوافل همراه با حضور قلب:
نمازهای واجب را در بهترین اوقات خود بهجا آورید (به همراه نوافل، که در مجموع ۵۱ رکعت است). اگر توان انجام همهٔ آنها را ندارید، ۴۴ رکعت را به جا آورید و اگر باز هم موانع اجازه نمیدهند، به نماز «اوّابین» اکتفا کنید.
▪️۴. نماز شب:
هیچ راه گریزی برای مؤمنان از نماز شب وجود ندارد. عجیب است اینکه کسی کمالات را جستوجو کند، اما شبزندهداری نکند. هیچکس بدون شبزندهداری به مرتبهای از کمال نرسیده است.
▪️۵. تلاوت قرآن:
قرآن را شبها با صدایی حزین و بهگونهای نیکو بخوانید، زیرا این شراب مؤمنان است.
▪️۶. دعای فرج و استغفار:
دعای فرج حضرت ولیعصر (عج) را در قنوت نماز وتر یا هر روز بخوانید. همچنین بر استغفار تمرکز داشته باشید تا عیوب و گناهانتان را جبران کنید.
▪️۷. ذکر بعد از نماز:
پس از نمازهای واجب، تسبیحات حضرت فاطمة الزهرا (س) را ترک نکنید. این یکی از بزرگترین ذکرهاست و باید حداقل در هر مجلس یک دور آن را انجام دهید.
▪️۸. زیارت اهل قبور:
قبور مؤمنان را مرتب زیارت کنید، اما زیارت در شب را ترک کنید و فقط روزانه انجام دهید.
▪️۹. ارتباط با مؤمنان و اهل خیر:
ارتباط خود را با برادران مؤمن و نیکوکار حفظ کنید و این روابط را غنیمت شمارید، زیرا آنها یارانی در مسیر سخت هستند.
▪️۱۰. زیارت مساجد و اماکن مقدسه:
مسیر خود را برای زیارت مشاهد مشرفه یا مساجد مقدس تغییر دهید. شخص مؤمن در مسجد همچون ماهی در آب است.
🔸هشدار درباره دنیا:
خود را فریب ندهید! دنیا ما را به خود مشغول ساخته، ما را فریفته و به بیراهه کشانده است. امّا دنیا از آنِ ما نیست؛ خوشا به حال مردانی که وجودشان در ناسوت است، ولی دلهایشان در ملکوت! اینان همانهایند که در ظاهر کمشمارند، ولی در حقیقت بسیارند.
📚 منبع:
(صفحاتٌ من تاریخ الأعلام فی النجف الأشرف، ج۱، ص۱۸۵–۱۸۸)
https://eitaa.com/mohebanealzahra
MoraghebeRajab1446-Manahej.ir_.pdf
331.6K
💠 جدول مراقبهی رجبیه
🔸 اعمال و اذکار ماه رجب
📿 اعمال آورده شده در جدول مراقبه، مخصوص کل ماه است که برای آسانی انجام آن و دائم الذکر بودن، به تعداد روزهای ماه تقسیم گردیده است؛ با انجام اعمال و اذکار هر روز، خانهی مربوط را علامت بزنید.
♨️ مطابق توان و ظرفیت خود اذکار را انتخاب کنید و لازم نیست همهی اعمال را انجام دهید.
✅ به جهت تأکید اساتید اخلاق، دعاهای روزانه ماه رجب نیز به جدول مراقبه اضافه شدهاند.
📚 منابع:
1️⃣ اقبال الاعمال
2️⃣ مفاتیح الجنان
https://eitaa.com/mohebanealzahra
آیت الله جوادی آملی.mp3
2.91M
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی:
«امشب كه ليلةالرغائب است رغبت ما با رهبت ما هماهنگ باشد هم از قهر و جلال خدا راهب باشيم، هم به مِهر و جمال خدا راغب باشيم، هم به ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِيْ مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ رغبت يعني ميل كنيم نه آرزو, ليلةالرغائب به معنای شب آرزوها نيست، شب رغبتها و گرايشها و مجذوبشدنهاست آن انجذاب و گرايش و ميل و شوق را ميگويند رغبت، در برابر رهبت، خدای سبحان جنّاتی دارد كه ما را به آنها ترغيب كرده است و برای روح ما هم بهشتی دارد كه ما را به آن هم ترغيب كرده است...»
درس اخلاق ٩٢/٢/٢۶
#لیله_الرغائب
https://eitaa.com/mohebanealzahra
هدایت شده از نور الاصفیاء
امام محمد باقر در کجا به دنیا آمد؟
محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی طالب معروف به امام باقر(ع) در 1 رجب سال 57 قمری در مدینه به دنیا آمد. (طبری، دلائل الإمامة، 1413ق، ص215)
برخی ولادت تاریخ ولادت امام محمد باقر را 3 صفر همان سال نقل کرده اند. (مجلسی، بحارالانوار،ج46، ص212)
نام پدر امام باقر (ع)، امام سجاد (ع) و نام مادر آن بزرگوار فاطمه دختر امام حسن (ع) است. (مفید، الارشاد، ج2، ص155) نسب امام باقر (ع)، از طرف مادر به امام حسن (ع) و هم به امام حسین (ع) می رسد.
https://eitaa.com/entezarsahebolamr313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #نماهنگ | تا ابد زنده
🔹«خط رهبری» بهمناسبت فرا رسیدن سالروزِ شهادت شهید سلیمانی، در این کلیپ عملکرد درخشان و دستاوردهای راهبردیِ جهاد عظیم او را براساس بیانات رهبر انقلاب تبیین میکند.
شب آرزو ها کاشکی تنها آرزوم باشه.mp3
3.46M
شب آرزو ها کاشکی تنها آرزوم باشه
ببینم به زودی باب القبله روبروم باشه
بدون تو آقا حتی یک نفس حروم باشه
🎙 #حسین_طاهری
#️⃣ #لیلة_الرغائب
#️⃣ #مناجات_با_امام_حسین_ع
#️⃣ #شور
🗒 متن کامل شعر
31.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ توسّل شب جمعه | أَمیرِی حُسَیْنٌ وَ نِعْمَ الاَْمیرُ
⚠️ لطفاً با حال معنوی مناسب ببینید.
تفسیر سوره محمد بخش ۲۳.mp3
13.35M
🌕 #تفسیر سوره محمد : بخش۲۳
https://eitaa.com/mohebanealzahra
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
سلام علیکم
🔻پیرو سخنرانی حضرت حجت الاسلام شیخ علی احمدی، با محوریت خطبه اول نهجالبلاغه ، متن این خطبه ارزشمند جهت بهرهبرداری شما عزیزان بارگزاری میشود.
. عجز انسان از شناخت ذات خدا:
سپاس خداوندى را كه سخنوران از ستودن او عاجزند، و حسابگران از شمارش نعمت هاى او ناتوان، و تلاشگران از اداى حق او درمانده اند.
خدايى كه افكار ژرف انديش، ذات او را درك نمى كنند و دست غوّاصان درياى علوم به او نخواهد رسيد. پروردگارى كه براى صفات او حدّ و مرزى وجود ندارد، و تعريف كاملى نمى توان يافت و براى خدا وقتى معيّن، و سر آمدى مشخّص نمى توان تعيين كرد.
مخلوقات را با قدرت خود آفريد، و با رحمت خود بادها را به حركت در آورد و به وسيله كوه ها اضطراب و لرزش زمين را به آرامش تبديل كرد.
2. دین و شناخت خدا:
سر آغاز دین، خداشناسى است، و كمال شناخت خدا، باور داشتن، او، و كمال باور داشتن خدا، شهادت به یگانگى اوست و كمال توحید (شهادت بر یگانگى خدا) اخلاص، و كمال اخلاص، خدا را از صفات مخلوقات جدا كردن است، زیرا هر صفتى نشان مى دهد كه غیر از موصوف، و هر موصوفى گواهى مى دهد كه غیر از صفت است.
پس كسى كه خدا را با صفت مخلوقات تعریف كند او را به چیزى نزدیك كرده، و با نزدیك كردن خدا به چیزى، دو خدا مطرح شده و با طرح شدن دو خدا، اجزایى براى او تصوّر نموده و با تصّور اجزا براى خدا، او را نشناخته است.
و كسى كه خدا را نشناسد به سوى او اشاره مى كند و هر كس به سوى خدا اشاره كند، او را محدود كرده، به شمارش آورده.
و آن كس كه بگوید «خدا در چیست» او را در چیز دیگرى پنداشته است، و كسى كه بپرسد «خدا بر روى چه چیزى قرار دارد» به تحقیق جایى را خالى از او در نظر گرفته است، در صورتى كه خدا همواره بوده، و از چیزى به وجود نیامده است.
با همه چیز هست، نه اینكه همنشین آنان باشد، و با همه چیز فرق دارد نه اینكه از آنان جدا و بیگانه باشد.
انجام دهنده همه كارهاست، بدون حركت و ابزار و وسیله، بیناست حتّى در آن هنگام كه پدیده اى وجود نداشت، یگانه و تنهاست، زیرا كسى نبوده تا با او انس گیرد، و یا از فقدانش وحشت كند.
. راه های خداشناسی:
خلقت را آغاز كرد، و موجودات را بيافريد، بدون نياز به فكر و انديشه اى، يا استفاده از تجربه اى، بى آن كه حركتى ايجاد كند، و يا تصميمى مضطرب در او راه داشته باشد.
براى پديد آمدن موجودات، وقت مناسبى قرار داد، و موجودات گوناگون را هماهنگ كرد، و در هر كدام، غريزه خاصّ خودش را قرار داد، و غرائز را همراه آنان گردانيد.
خدا پيش از آن كه موجودات را بيافريند، از تمام جزئيّات و جوانب آنها آگاهى داشت، و حدود و پايان آنها را مى دانست، و از اسرار درون و بيرون پديده ها، آشنا بود.
سپس خداى سبحان طبقات فضا را شكافت، و اطراف آن را باز كرد، و هواى به آسمان و زمين راه يافته را آفريد، و در آن آبى روان ساخت، آبى كه امواج متلاطم آن شكننده بود، كه يكى بر ديگرى مى نشست، آب را بر بادى طوفانى و شكننده نهاد، و باد را به باز گرداندن آن فرمان داد، و به نگهدارى آب مسلّط ساخت، و حد و مرز آن را به خوبى تعيين فرمود. فضا را در زير تند باد و آب را بر بالاى آن در حركت بود.
سپس خداى سبحان طوفانى بر انگيخت كه آب را متلاطم ساخت و امواج آب را پى در پى در هم كوبيد. طوفان به شدّت وزيد، و از نقطه اى دور دوباره آغاز شد.
سپس به طوفان امر كرد تا امواج درياها را به هر سو روان كند و بر هم كوبد و با همان شدّت كه در فضا وزيدن داشت، بر امواج آب ها حمله ور گردد از اوّل آن بر مى داشت و به آخرش مى ريخت، و آب هاى ساكن را به امواج سركش بر گرداند. تا آنجا كه آب ها روى هم قرار گرفتند، و چون قلّه هاى بلند كوه ها بالا آمدند. امواج تند كف هاى بر آمده از آب ها را در هواى باز، و فضاى گسترده بالا برد، كه از آن هفت آسمان را پديد آورد.
آسمان پايين را چون موج مهار شده، و آسمان هاى بالا را مانند سقفى استوار و بلند قرار داد، بى آن كه نيازمند به ستونى باشد يا ميخ هايى كه آنها را استوار كند. آنگاه فضاى آسمان پايين را به وسيله نور ستارگان درخشنده زينت بخشيد و در آن چراغى روشنايى بخش (خورشيد)، و ماهى درخشان، به حركت در آورد كه همواره در مدار فلكى گردنده و بر قرار، و سقفى متحرّك، و صفحه اى بى قرار، به گردش خود ادامه دهند.
4. شگفتی خلقت فرشتگان:
سپس آسمان هاى بالا را از هم گشود، و از فرشتگان گوناگون پر نمود. گروهى از فرشتگان همواره در سجده اند و ركوع ندارند و گروهى در ركوعند و یاراى ایستادن ندارند و گروهى در صف هایى ایستاده اند كه پراكنده نمى شوند.
و گروهى همواره تسبیح گویند و خسته نمى شوند و هیچ گاه خواب به چشمشان راه نمى یابد، و عقل هاى آنان دچار اشتباه نمى گردد، بدن هاى آنان دچار سستى نشده، و آنان دچار بى خبرى برخاسته از فراموشى نمى شوند.
برخى از فرشتگان، امینان وحى الهى، و زبان گویاى وحى براى پیامبران مى باشند، كه پیوسته براى رساندن حكم و فرمان خدا در رفت و آمدند.
جمعى از فرشتگان حافظان بندگان، و جمعى دیگر دربانان بهشت خداوندند.
بعضى از آنها پاهایشان در طبقات پایین زمین قرار داشته، و گردن هاشان از آسمان فراتر، و اركان وجودشان از اطراف جهان گذشته، عرش الهى بر دوش هایشان استوار است، برابر عرش خدا دیدگان به زیر افكنده، و در زیر آن، بالها را به خود پیچیده اند.
میان این دسته از فرشتگان با آنها كه در مراتب پایین ترى قرار دارند، حجاب عزّت، و پرده هاى قدرت، فاصله انداخته است. هرگز خدا را با وهم و خیال، در شكل و صورتى نمى پندارند، و صفات پدیده ها را بر او روا نمى دارند، هرگز خدا را در جایى محدود نمى سازند، و نه با همانند آوردن، به او اشاره مى كنند.
5. شگفتی آفرینش آدم (ع) و ویژگی های انسان کامل:
سپس خداوند بزرگ، خاكى از قسمت هاى گوناگون زمین، از قسمت هاى سخت و نرم، شور و شیرین، گرد آورد، آب بر آن افزود تا گلى خالص و آماده شد، و با افزودن رطوبت، چسبناك گردید، كه از آن، اندامى شایسته، و عضوهایى جدا و به یكدیگر پیوسته آفرید. آن را خشكانید تا محكم شد. خشكاندن را ادامه داد تا سخت شد، تا زمانى معین و سر انجامى مشخّص، اندام انسان كامل گردید.
آنگاه از روحى كه آفرید در آن دمید تا به صورت انسانى زنده در آمد، داراى نیروى اندیشه، كه وى را به تلاش اندازد و داراى افكارى كه در دیگر موجودات، تصرّف نماید.
به انسان اعضاء و جوارحى بخشید، كه در خدمت او باشند، و ابزارى عطا فرمود، كه آنها را در زندگى به كار گیرد. قدرت تشخیص به او داد تا حق و باطل را بشناسد، و حواس چشایى، و بویایى، و وسیله تشخیص رنگ ها، و أجناس مختلف در اختیار او قرار داد.
انسان را مخلوطى از رنگ هاى گوناگون، و چیزهاى همانند و سازگار، و نیروهاى متضاد، و مزاج هاى گوناگون، گرمى، سردى، ترى، خشكى، قرار داد.
سپس از فرشتگان خواست تا آن چه در عهده دارند انجام دهند، و عهدى را كه پذیرفته اند وفا كنند، اینگونه كه بر آدم سجده كنند، و او را بزرگ بشمارند، و فرمود: «بر آدم سجده كنید پس فرشتگان همه سجده كردند جز شیطان» غرور و خود بزرگ بینى او را گرفت و شقاوت و بدى بر او غلبه كرد، و به آفرینش خود از آتش افتخار نمود، و آفرینش انسان از خاك را پست شمرد.
خداوند براى سزاوار بودن شیطان به خشم الهى، و براى كامل شدن آزمایش، و تحقّق وعده ها، به او مهلت داد و فرمود: «تا روز رستاخیز مهلت داده شدى».
. آدم (علیه السلام) و داستان بهشت:
سپس خداوند آدم را در خانه اى مسكن داد كه زندگى در آن گوارا بود. جايگاه او را امن و امان بخشيد و او را از شيطان و دشمنى او ترساند. پس شيطان او را فريب داد، بدان علّت كه از زندگى آدم در بهشت و هم نشينى او با نيكان حسادت ورزيد.
پس آدم عليه السّلام يقين را به ترديد، و عزم استوار را به گفته هاى ناپايدار شيطان فروخت و شادى خود را به ترس تبديل كرد، كه فريب خوردن براى او پشيمانى آورد.
آنگاه خداى سبحان در توبه را بر روى آدم گشود و كلمه رحمت، بر زبان او جارى ساخت و به او وعده بازگشت به بهشت را داد. آنگاه آدم را به زمين، خانه آزمايش ها و مشكلات، فرود آورد، تا ازدواج كند، و فرزندانى پديد آورد
. فلسفه بعثت پیامبران (نبوت عامّه):
و خداى سبحان از فرزندان او پيامبرانى برگزيد. خدا پيمان وحى را از پيامبران گرفت تا امانت رسالت را به مردم برسانند، آنگاه كه در عصر جاهليت ها بيشتر مردم، پيمان خدا را ناديده انگاشتند و حق پروردگار را نشناختند و برابر او به خدايان دروغين روى آوردند، و شيطان مردم را از معرفت خدا باز داشت و از پرستش او جدا كرد، خداوند پيامبران خود را مبعوث فرمود، و هر چندگاه، متناسب با خواسته هاى انسان ها، رسولان خود را پى در پى اعزام كرد تا وفادارى به پيمان فطرت را از آنان باز جويند و نعمت هاى فراموش شده را به ياد آورند و با ابلاغ احكام الهى، حجّت خدا را بر آنها تمام نمايند و توانمندى هاى پنهان شده عقل ها را آشكار سازند و نشانه هاى قدرت خدا را معرّفى كنند، مانند: سقف بلند پايه آسمان ها بر فراز انسان ها، گاهواره گسترده زمين در زير پاى آنها، و وسائل و عوامل حيات و زندگى، و راه هاى مرگ و مردن، و مشكلات و رنج هاى پير كننده، و حوادث پى در پى، كه همواره بر سر راه آدميان است.
خداوند هرگز انسان ها را بدون پيامبر، يا كتابى آسمانى، يا برهانى قاطع، يا راهى استوار، رها نساخته است، پيامبرانى كه با اندك بودن ياران، و فراوانى انكار كنندگان، هرگز در انجام وظيفه خود كوتاهى نكردند.
بعضى از پيامبران، بشارت ظهور پيامبر آينده را دادند و برخى ديگر را پيامبران گذشته معرّفى كردند. بدين گونه قرن ها پديد آمد، و روزگاران سپرى شد، پدران رفتند و فرزندان جاى آنها را گرفتند.
. فلسفه بعثت پیامبر خاتم، صلی الله علیه وآله (نبوت خاصّه):
تا اين كه خداى سبحان، براى وفاى به وعده خود، و كامل گردانيدن دوران نبوّت، حضرت محمّد (كه درود خدا بر او باد) را مبعوث كرد، پيامبرى كه از همه پيامبران پيمان پذيرش نبوّت او را گرفته بود، نشانه هاى او شهرت داشت، و تولّدش بر همه مبارك بود. در روزگارى كه مردم روى زمين داراى مذاهب پراكنده، خواسته هاى گوناگون، و روش هاى متفاوت بودند: عدّه اى خدا را به پديده ها تشبيه كرده و گروهى نام هاى ارزشمند خدا را انكار و به بت ها نسبت مى دادند، و برخي به غير خدا اشاره مى كردند.
پس خداى سبحان، مردم را به وسيله محمد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم از گمراهى نجات داد و هدايت كرد، و از جهالت رهايى بخشيد. سپس ديدار خود را براى پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بر گزيد، و آنچه نزد خود داشت براى او پسنديد و او را با كوچ دادن از دنيا گرامى داشت، و از گرفتارى ها و مشكلات رهايى بخشيد و كريمانه قبض روح كرد.
9. ضرورت امامت پس از پیامبران الهی:
رسول گرامى اسلام، در ميان شما مردم جانشينانى برگزيد كه تمام پيامبران گذشته براى امّت هاى خود برگزيدند، زيرا آنها هرگز انسان ها را سرگردان رها نكردند و بدون معرّفى راهى روشن و نشانه هاى استوار، از ميان مردم نرفتند.
. ویژگی های قرآن و احکام اسلام:
كتاب پروردگار ميان شماست، كه بيان كننده حلال و حرام، واجب و مستحب، ناسخ و منسوخ، مباح و ممنوع، خاصّ و عام، پندها و مثل ها، مطلق و مقيّد، محكم و متشابه مى باشد، عبارات مجمل خود را تفسير، و نكات پيچيده خود را روشن مى كند، از واجباتى كه پيمان شناسايى آن را گرفت و مستحبّاتى كه آگاهى از آنها لازم نيست.
قسمتى از احكام دينى در قرآن واجب شمرده شد كه ناسخ آن در سنّت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم آمده، و بعضى از آن، در سنّت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم واجب شده كه در كتاب خدا ترك آن مجاز بوده است، بعضى از واجبات، وقت محدودى داشته كه در آينده از بين رفته است.
محرّمات الهى از هم جدا مى باشند، برخى از آنها، گناهان بزرگ است كه وعده آتش دارد و بعضى كوچك كه وعده بخشش داده است، و برخى از اعمال كه اندكش مقبول و در انجام بيشتر آن آزادند.
. فلسفه و رهاورد حجّ:
خدا حجّ را خانه محترم خود را بر شما واجب كرد، همان خانه اى كه آن را قبله گاه انسان ها قرار داده كه چونان تشنگان به سوى آن روى مى آورند، و همانند كبوتران به آن پناه مى برند.
خداى سبحان، كعبه را مظهر تواضع بندگان برابر عظمت خويش و نشانه اعتراف آنان به بزرگى و قدرت خود قرار داد و در ميان انسان ها، شنوندگانى را برگزيد كه دعوت او را براى حج، اجابت كنند و سخن او را تصديق نمايند و پاى بر جايگاه پيامبران الهى نهند. همانند فرشتگانى كه بر گرد عرش الهى طواف مى كنند، و سودهاى فراوان در اين عبادتگاه و محل تجارت زائران به دست آورند و به سوى وعده گاه آمرزش الهى بشتابند.
خداى سبحان، كعبه را براى اسلام، نشانه گويا، و براى پناهندگان، خانه امن و امان قرار داد، اداى حق آن را واجب كرد و حج بيت اللّه را واجب شمرد و بر همه شما انسانها مقرّر داشت كه به زيارت آن برويد، و فرمود: آن كس كه توان رفتن به خانه خدا را دارد، حج بر او واجب است و آن كس كه انكار كند، خداوند از همه جهانيان بى نياز است.
نماهنگ وا فریادا.mp3
3.22M
وا فریادا ز عشق وا فریادا
کارم به یکی طرفه نگار افتادا
گر داد من شکسته دادا دادا
ور نه من و عشق هر چه بادا بادا
🎙 #حنیف_طاهری
✳️ #جدید
#️⃣ #مناجات_با_امام_حسین_ع
#️⃣ #استودیویی
#️⃣ #شب_جمعه_ست_هوایت_نکنم_میمیرم
🗒 متن کامل شعر
❣#سلام_امام_زمانم❣
با چه رویی بنویسم که بیا آقا جان
شرم دارم خجلم من ز شما آقا جان
با چه رویی بنویسم ز غم دوری تو
که گناهانِ من آزرده تــو را آقا جان
مهربانانه بـــــــه یاد همهٔ ما هستی
آه از غفلت روز و شب مــا آقا جان
#سلاممولایغریبم
#امام_زمان♥
https://eitaa.com/mohebanealzahra