eitaa logo
هیات محبان امام حسن مجتبی(علیه السلام)
229 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
273 ویدیو
27 فایل
ادمین کانال : @majideksiri کپی با ذکر #صلوات در تعجیل فرج قائم آل محمد
مشاهده در ایتا
دانلود
چهارمین روز چو #حر آمده،سر خم کردم که الهی به #حسین_بن_علی ات #العفو #روز_چهارم #الهی_العفو #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
📿دعای روز چهارم 🌒ماه مبارک رمضان 🔅 اللَّهُمَّ قَوِّنِي فِيهِ عَلَى إِقَامَةِ أَمْرِكَ وَ أَذِقْنِي فِيهِ حَلاوَةَ ذِكْرِكَ وَ أَوْزِعْنِي فِيهِ لِأَدَاءِ شُكْرِكَ بِكَرَمِكَ وَ احْفَظْنِي فِيهِ بِحِفْظِكَ وَ سِتْرِكَ يَا أَبْصَرَ النَّاظِرِين َ 🔖 خدایا! در این روز مرا برای انجام فرمانت نیرومند ساز و شیرینی یادت را به من بچشان و برای سپاسگزاری‌ات آماده ساز. در این روز مرا با نگاهداری و پرده‌پوشی‌ات، محافظت فرما، ای بیناترین بینایان! @mohebbanalhasan_ir
عارف بالحق.mp3
7.08M
📻 مستند صوتی «عارف بالحق»، باموضوع نماز حضرت آیت الله بهجت که در رادیو معارف صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تهیه و تولید شده است توانست به بخش کوتاه مرحله نهایی جشنواره رادیویی پری مارولیچ در کشور راه یابد. 🔹 در این مستند کوتاه سعی گردیده است علاوه بر پخش قطعاتی منتخب از نماز ملکوتی حضرت آیت‌الله بهجت، ضمن مصاحبه با بزرگان و شاگردان معظم‌له و بیان حال و هوای نماز آیت‌الله بهجت و احوالات خاص معنوی و گریه ها و اذکاری که ایشان در نماز داشتند، به نحوی فضای معنوی و ملکوتی آن ایام مسجد فاطمیه را برای شنونده روایت نماید. 📚 لینک مطلب و سایر مطالب مشابه در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت: https://bahjat.ir/fa/content/10634 ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir 🆔 @mohebbanalhasan_ir
يا قاسم بن الحسن المجتبي ع روز پنجم آمد و روز كريم بن كريم روزه ی امروز ما احلی عسل گرديده است عکس:خیمه گاه مقام حضرت قاسم ع #روز_پنجم #اللهم_عجل_لولیک_الفرج @mohebbanalhasan_ir
اے گدایان روڪنید امشب ڪہ آقا قاسم اسٺ ٺا سحرپیمانہ ریزڪاسہ ےما قاسم اسٺ یادمان باشد اگر روزے راساخٺیم ذڪرڪاشے هاے باب المجٺبے اسٺ @mohebbanalhasan_ir
📿دعای روز پنجم 🌒ماه مبارک رمضان 🔅اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنَ الْمُسْتَغْفِرِينَ وَ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنْ عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ الْقَانِتِينَ وَ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنْ أَوْلِيَائِكَ الْمُقَرَّبِينَ بِرَأْفَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِين 🖊 خدایا! در این روز مرا از استغفارکنندگان، بندگان صالح مطیع خود و از دوستان مقربت قرار ده. به حق لطف و رأفتت ای مهربانترین مهربانان. @mohebbanalhasan_ir
📿‍ ‍ ششم ماه مبارک رمضان 〖اللَّهُمَّ لا تَخْذُلْنِي فِيهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِيَتِكَ وَ لا تَضْرِبْنِي بِسِيَاطِ نَقِمَتِكَ وَ زَحْزِحْنِي فِيهِ مِنْ مُوجِبَاتِ سَخَطِكَ بِمَنِّكَ وَ أَيَادِيكَ يَا مُنْتَهَى رَغْبَةِ الرَّاغِبِينَ〗 ● خدايا مرا در اين ماه به خاطر نزديك شدن به نافرمانی ات وامگذار، و با تازيانه هاى انتقامت عذاب مكن، و از موجبات خشمت دورم بدار، به فضل و عطاهايت، اى نهايت دلبستگى دل شدگان ● @mohebbanalhasan_ir
آموزش قرآن کریم: 📌📖عوامل ايجاد پديدۀ اختلاف قرائات : ------------------------------------- با گذشت زمان، سير تعليم و تعلّم قرائات, در انتقال از نسلى به نسل بعدى، متحول و تعداد قرّاء در بلاد اسلامى زياد و زيادتر شد تا آن‌جا كه اختلاف نظر اينان در اواسط‍‌ قرن اول هجرى, به مسئلۀ اختلاف قرائات آن‌انجاميد. اختلاف قرائات از بين همان صحابۀ مشهور, آغاز و با اعزام قرّاء به بلاد مختلف، شيوع بيش‌ترى يافت و در هر مركز از مملكت اسلامى، اساتيد مشهور از جمله قرّاء سبعه (كه ذكر آنان خواهد آمد) پديد آمدند كه مردم قرائت را از آنان اخذ مى‌كردند. عوامل اختلاف موجود در قرائات را مى‌توان در موارد ذيل خلاصه كرد: ١. تجويز قرائت قرآن از سوى پيامبر (صلى‌الله‌عليه‌وآله) به شكلى كه هر گروهى مطابق لهجه و عادات خود تلفظ‍‌ كنند. ٢. اختلاف مصحف‌هاى اوليه, چه پيش از واقعۀ يكى كردن مصحف‌ها (توحيد مصحف‌ها) توسط‍‌ عثمان و چه پس از آن. ٣. نارسايى خط‍‌ و كتابت اوليۀ قرآن كه فاقد علامت، حركت و نقطه بود. البته فوايدى را هم بر اختلاف قرائات, مترتب مى‌دانند, از جمله بيان حكم مورد اجماع و اتفاق فقها و نيز ترجيح يكى از دو حكم مورد اختلاف، جمع دو حكم مختلف و ... . @mohebbanalhasan_ir
آموزش قرآن : 📌فوايد اختلاف قرائات : ----------------------------------------- آن‌چنان كه در برخى منابع آمده است, علماى قرائات فوايد و ويژگى‌هايى را براى اختلاف قرائات ذكر كرده‌اند كه عبارت‌اند از: ١. نهاية البلاغه، كمال الاعجاز و جمال الايجاز كه در قرائات مختلف قرآن كريم جلوه‌گر مى‌شود. ٢. از ديگر فوايد و آثار مترتب بر اختلاف قرائات بحث سخت گيرى نكردن بر امت است كه از سوى پيامبر گرامى اسلام، جواز قرائت هر قوم به لهجۀ خود صادر گرديده است. ٣. بيان حكم مورد اجماع و اتفاق فقها: براى نمونه از سعد بن ابى وقاص و چند نفر از ديگر صحابه و قراء نقل شده كه مى‌خواندند: « وَلَهُ‌ أخ أو أُخت مٍن أُمٍ‌ » يعنى در بحث آيات ارث «من أمٍ‌» را اضافه مى‌كردند كه توضيح در بيان حكم مورد اجماع و به معناى خواهر و برادر مادرى مى‌باشد. ٤. ترجيح يكى از دو حكم مورد اختلاف: به عنوان نمونه در مورد آزاد سازى برده در بحث كفاره, در اين بخش از آيه :«أَوْ تَحْرِيرُ رَقَبَةٍ‌ » برخى همچون شافعى معتقد بودند كه واژۀ «مؤمنة» حتماً بايد ذكر شود تا مشخص شود كه مراد بردۀ مسلمان و مؤمن است ولى ابوحنيفه و اماميه قائل به عدم ذكر اين واژه بودند. ٥. جمع ميان دو حكم مختلف: براى نمونه در آيۀ وَ لا تَقْرَبُوهُنَّ‌ حَتّى يَطْهُرْنَ‌ اگر خوانده شود «يَطهُرنَ‌»، به معناى عدم جواز نزديكى بدون غسل حيض است و اگر خوانده شود «يَطَّهَ‌َّرنَ‌» به معناى جواز نزديكى پس از پاك شدن و قبل از غسل است؛ بدين ترتيب مى‌توان با اختلاف در قرائات، ميان دو حكم مختلف جمع نمود. البته به نظر مى‌رسد كه اختلاف قرائات در كلام الله مطلوب و مفيد نيست. امام صادق (عليه‌السلام) در اين زمينه مى‌فرمايند: «إنَّ‌ القرانَ‌ واحدٌ نَزلَ‌ مِن عِند واحدٍ وَلكنَّ‌ الاختلافَ‌ يَجىءُ مِن قِبَلِ‌ الرُّواة؛ همانا قرآن واحد است و از جانب خداى واحد نازل شده است و اختلافات ديده‌شده در آن از جانب راويان مختلف وارد شده است». @mohebbanalhasan_ir
مراسم وفات حضرت خدیجه س @mohebbanalhasan_ir
روز ششم ماه است، اهل روضہ بسم اللّہ دخیل نام عـلے ، "شیرخوار" ڪربُ‌بلا تمــام تشنگے ما فــداے طفــل رباب ڪه تشنہ‌بود و سہ‌شعبہ رسید بےپروا ڪنار ماه عطش٬ ماه صبر و استغفار دوباره زنـده شده داغ ظهر عاشــورا غرورِ مشڪ شڪست و ڪنار علقمہ ریخت علَم بہ گریہ نشست از شهـــادت ِ سقــا ڪنار سفــرهٔ افطــار و گریہ بر این داغ ڪہ‌جان سپرده چرا تشنہ، زادهٔ زهرا(س)؟! امیدوارم و خواندم پس از دعاے سحر فقط دعاے فرج را بہ عشق آل عبا(ع) خدا ڪند ڪہ‌بیاید همین؛ همین جمعہ بہ حق حضرت سلطانِمان؛ امامِ رضا(ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴روی دستم بگیر آروم اصغر نخورده شیرم... 🏴میروم تا جرعه ای آب از عدو برات بگیرم... #پیشنهاد_دانلود_ویژه ✔️ #غلامرضا_جلالے🎶 ◾️تقدیم به ساحت مقدس باب الحوائج حضرت علی اصغر(ع) @mohebbanalhasan_ir
📿دعای روز هفتم 🌒ماه مبارک رمضان 🔅اللهمّ اعنّی فیهِ على صِیامِهِ وقیامِهِ وجَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ وآثامِهِ وارْزُقْنی فیهِ ذِکْرَکَ بِدوامِهِ بتوفیقِکَ یا هادیَ المُضِلّین. 🔖 خدایا یارى کن مرا در این روز بر روزه گرفتن وعبـادت وبرکنارم دار در آن از بیهودگى وگناهان وروزیم کن در آن یادت را براى همیشه به توفیق خودت ای راهنمای گمراهان @mohebbanalhasan_i
یاامام حسن مجتبی علیه السلام ای روزه داران رحمت يزدان عميم است ماه ضيافت سفره اش دست كريم است #حسن_مولا #حسن_آقا #حسن_عشق #دوشنبه_های_حسنی
هیات محبان امام حسن مجتبی(علیه السلام)
آموزش قرآن : 📌فوايد اختلاف قرائات : ----------------------------------------- آن‌چنان كه در برخى من
آموزش قرآن: 📌تأليف و تدوين قرائات مختلف: ------------------------------------------ اول بار أبان بن تَغلِب (م ١٤١ ه), از شاگردان امام سجاد (عليه‌السلام) به اين امر پرداخت؛ اما فراوانى انواع قرائات به حدى رسيد كه برخى از علما به فكر محدود كردن آن افتادند و اول بار قاسم بن سلّام تعداد قرائات را به ٢٥ قرائت محدود نمود و پس از او ابن مجاهد (م ٣٢٤ ) در كتاب خود به نام السبعة في القرائات تعداد هفت قرائت مطرح كرده و ائمۀ قرائت را به قرّاء سبعه محدود ساخت. @mohebbanalhasan_ir
آموزش قرآن : 📌اسامى قرّاء سبعه : -------------------------------------- ١. عاصم كوفى (م ١٢٨ ه)؛ ٢. نافع مدنى (م ١٦٩ ه)؛ ٣. حمزۀ كوفى (م ١٥٦ ه)؛ ٤. كسائى كوفى (م ١٨٩ ه)؛ ٥. ابو عمرو بصرى (م ١٥٤ ه)؛ ٦. ابن كثير مكى (م ١٢٠ ه)؛ ٧. ابن عامر شامى (م ١١٨ ه). @mohebbanalhasan_ir
آموزش قرآن: 📌اسامى راويان چهارده‌گانه: -------------------------------------- در ميان راويان هر يك از اين قرّاء، دو راوى نسبت به بقيه مشهورترند: ١. راويان عاصم: حَفص (م ١٨٠ ه)، شعبه (م ١٩٣ ه)؛ ٢. راويان نافع: وَرش (م ١٩٧ ه)، قالون (م ٢٢٠ ه)؛ ٣. راويان حمزه: خَلَف (م ٢٢٩ ه)، خلّاد (م ٢٢٠ ه)؛ ٥. راويان كسائى: حفص الدورى (م ٢٤٦ ه)، ابو الحارث (م ٢٤٠ ه)؛ ٦. راويان ابو عمرو: حفص الدورى (راوى كسائى)، سوسى (م ٢٦١ ه)؛ ٧. راويان ابن كثير: بَزّى (م ٢٥٠ ه)، قُنبل (م ٢٩١ ه)؛ ٨. راويان ابن عامر: ابن ذكوان (م ٢٤٢ ه)، هشام (م٢٤٥ ه). عبارت مشهورِ چهارده روايت به همين موضوع اشاره دارد. (که بهترین و نزدیک ترین روایت از اهلبیت(ع) روایت حفض از عاصم است که اکثر قراء جهان از این روایت در قرائت استفاده میکنند) @mohebbanalhasan_ir