eitaa logo
هیئت محبین الرقیه (س)
759 دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
47 فایل
🔰هیئت فرهنگی و مذهبی #محبین‌الرقیه‌ (علیهاالسلام) 🔺استان خوزستان _ شهرستان #امیدیه 🔷⚪ مکان و زمان برگزاری جلسه هفتگی : 🌒 شب‌های جمعه _ مسجدامام‌خمینی (ره) 👤 ادمین @Khadem_313_Nookar
مشاهده در ایتا
دانلود
شبهه شماره (۳۲) *آيا اجماعي بر اولين مسلمان بودن امير المؤمنين (عليه السلام) در بين علماي اهل سنت وجود دارد؟* *پاسخ* : بله ، بدون در نظر داشتن رواياتي كه در منابع اهل سنت آمده، اگر اقوال علماي بزرگ آنها را بررسي كنيم، به دست مي آيد كه آنها بر نخستين مسلمان بودن اميرمؤمنان عليه السلام اجماع دارند. 1⃣ حاكم نيشابوري (عدم اختلاف تاريخ نويسان در نخستين مسلمان بودن علي ) حاكم نيشابوري مي گويد: *در ميان اصحاب تاريخ اختلافي نيست كه در اين كه اميرمؤمنان علي عليه السلام نخستين مسلمان است.* ولا أعلم خلافا بين أصحاب التواريخ أن علي بن أبي طالب رضي الله عنه أولهم إسلاما *من در ميان مورخان مخالفي نمي شنام در اين كه علي بن ابي طالب اولين مسلمان است.* 📖📚📕 النيسابوري، معرفة علوم الحديث، ج ۱، ۲۲  2⃣ سيوطي و ابن حجر هيثمي و نقل اجماع سيوطي در كتاب «تاريخ الخلفاء»، نيز ادعاي اجماع در اين باره را نقل كرده است: وعلي رضي الله عنه أحدالعشرة المشهود لهم بالجنة ... وهو أول خليفة من بني هاشم وأبو السبطين أسلم قديما بل قال ابن عباس وأنس وزيد بن أرقم وسلمان الفارسي وجماعة إنه أول من أسلم ونقل بعضهم الإجماع عليه. (امير مؤمنان) علي كه خداوند از او راضي باشد، يكي از ده نفري است كه به بهشت بشارت داده شده است ... او نخستين خليفه از بني هاشم و پدر دو نوه رسول خدا (صلي الله عليه وآله) است و از اولين مسلماناني است كه در همان ابتدا اسلام آورد؛ بلكه ابن عباس، انس، زيد بن ارقم، سلمان فارسي و گروهي گفته اند كه *علي نخستين مسلمان بوده است* و برخي نقل كرده اند كه بر اين مطلب اجماع وجود دارد. 📕📚📖السيوطي، تاريخ الخلفاء، ج۱، ص۱۶۶ 3⃣ابن حجر هيثمي نيز شبيه عبارت سيوطي را نقل كرده و مي نويسد: الفصل الأول في إسلامه وهجرته وغيرهما أسلم رضي الله عنه وهو ابن عشر سنين وقيل تسع وقيل ثمان وقيل دون ذلك قديما بل قال ابن عباس وأنس وزيد بن أرقم وسلمان الفارسي وجماعة إنه أول من أسلم ونقل بعضهم الإجماع عليه. 📖📚📕 الهيثمي، الصواعق المحرقة علي أهل الرفض والضلال والزندقة، ج۲، ص۳۵۱،  بنابر اين، در نخستين مسلمان بودن حضرت علي (عليه السلام) بين علماي متقدم اهل سنت اجماع و اتفاق نظر است.
هیئت محبین الرقیه (س)
ا🔉صوت شماره ( *۳۳* ) 📃 *موضوع سخنرانی* : *عالمه کامله 🚪* 🗣 *سخنران : استاد ارجمند فاطمی نیا*
متن شماره ۳۳ ادامه متن ۲۲ ❇ *ظلم به فاطمه در انظار مردم* در این بخش سخن ناظر به بی تفاوتی انصار در برابر جسارت به یادگار پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بوده که لسان سخن را دگرگون کرد و حال و هوای مجلس را منقلب ساخت : *از شما بعید است! آیا در ارث پدرم به من ظلم شود در حالی که شما حال مرا می بینید و صدای مرا میشنوید و اجتماعتان منسجم است و ندای نصرت طلبی من به شما می‌رسد و آگاهی بر مظلومیت من همگی شما را فرا گرفته است ؟؟! این در حالی است که شما تدارکات و افراد و هم خانه و سرپناه و سیلاب قدرت و هم اسلحه و وسیله دفاع دارید . فراخانی من به شما می رسد و فریاد من به شما می رسد و پاسخ نمی دهید !! فریاد من به شما میرسد ولی به دادخواهی نمی آیید!! ما وشما چنان بودیم که شما را امر می کردیم و شما اطاعت می کردید* 📕📚📖 منبع: رجوع کنید به متن شماره ۲۰
متن شبهه (۳۳) آيا امیر المومنین علی عليه السلام پشت سر خلفاء نماز خوانده است؟؟؟ توضيح شبهه 👇🏻👇🏻 امام علي عليه السلام يكي از مشاورين نزديك عمر بود كه با او در تمام قضاياي دولت و امور مردم مشاركت داشت و بهترين ، با ارزش ترين مشورت ها را مي داد و در اين رابطه هيچ چيزي مانع او نبود . پشت سر عمر نماز مي خواند و به دستورات او عمل مي كرد ... . ❇پاسخ :👇🏻👇🏻 براي روشن شدن حقيقت مسأله ، بايد تمامي رواياتي را كه دلالت مي كند كه امام علي عليه السلام پشت سر خلفاء نماز خوانده اند ، تك تك بررسي شود . ✅ *روايت اول :* 1 . روي الطبرسي في الاحتجاج: الاحتجاج ج۱ ص۱۲۶/ بحار الأنوار ج ۲۹ ص ۱۲۷ ح۲۷ / مدينة المعاجز ج۳ ص ۱۵۲ 1⃣ *اولاً* : سند اين روايت *مرسل* است ؛ زيرا طبرسي روايت را مستقيماً و بدون ذكر واسطه از حماد بن عثمان از امام صادق عليه السلام نقل مي كند ؛ در حالي كه حماد بن عيسي متوفاي ۱۹۰ هـ و خود طبرسي متوفاي ۵۴۸ هـ است . 2⃣ *ثانيا* : ظاهرا مصدر كلام طبرسي روايتي است كه در تفسير قمي وجود دارد كه وي از پدرش ابراهيم بن هاشم ، از ابن أبي عمير ، از عثمان بن عيسي و حماد بن عيسي از امام صادق عليه السلام نقل كرده است . اين روايت هر چند از نظر سند مشكلي ندارد ؛ اما از نظر دلالت چيز ديگري را ثابت مي كند . روايت در تفسير قمي اين چنين آمده است :👇🏻👇🏻 *حضر المسجد ووقف خلف أبي بكر وصلّي لنفسه .* *در مسجد حاضر مي شد و پشت أبي بكر مي ايستاد ؛ اما نماز را فرادي مي خواند .* 3⃣ *ثالثاً* : در خود همين روايت آمده است كه ابوبكر با مشورت عمر به خالد بن وليد دستور داده بودند كه هنگام سلام نماز ، علي را با شمشير بكشد ؛ ولي ابوبكر در حين خواندن نماز پشيمان شد و قبل از دادن سلام گفت :👇🏻👇🏻 *يا خالد لا تفعل ما أمرتك به .* و اهل سنت هرگز نمي توانند به مضمون اين روايت ملتزم بشوند . اگر مي خواهند نماز پشت سر خلفا را براي امام علي عليه السلام ثابت كنند ، بايد تروريست بودن خلفا را نيز بپذيرند ؛ چون نمي شود به مضمون يك بخش از روايت ملتزم و به بخش ديگر ملتزم نباشند ؛ چون در اين صورت مصداق « يؤمن ببعض و يكفر ببعض » خواهند شد . *2⃣روايت دوم* : وفي نوادر أحمد بن عيسي الأشعري عن عثمان بن عيسي ، عن سماعة ، قال : سألته عليه السلام عن مناكحتهم والصلاة معهم ؟ فقال : هذا أمر تمديد إن يستطيعوا ذاك ، قد أنكح رسول الله صلي الله عليه وآله ، وصلي علي عليه السلام وراءهم . *اين روايت را شيخ حر عاملي رحمت الله عليه در كتاب وسائل ، در باب استحباب حضور الجماعة خلف من لا يقتدي به، للتقية والقيام في الصف الأول معه ، نقل كرده است .* يعني اين كه از باب *تقيه* و در زماني كه جان ، مال و ناموس انسان در خطر باشد ، مستحب است انسان در نماز جماعت كسي كه نماز خواندن پشت سر او جايز نيست ، حاضر شود . پس اين روايت اهل سنت را به مقصدشان نمي رساند ؛ ✅ علامه مجلسی این روایت را درباب ازدواج با مشرکین و کفار و ناصبی ها نقل کرده است . چرا كه در *تقيه* بحث اكراه و اجبار مطرح است و اگر انسان مجبور باشد ، حتي مي تواند دخترش را به كافر و مشرك عقد كند ؛ چه رسد به كسي ظاهراً خود را مسلمان مي داند و پنج وقت نماز مي خواند . *3⃣روايت سوم* : و در وسائل نيز اين گونه آمده است : عبد الله بن جعفر في (قرب الإسناد) عن الحسن بن ظريف ، عن الحسين بن علوان ، عن جعفر ، عن أبيه قال : كان الحسن والحسين عليهما السلام يقرآن *خلف الامام .* مرحوم علامه مجلسي در تبيين كلمهء « امام » در اين روايت مي نويسد : « *خلف الإمام* » أي أئمة الجور الذين كانوا في زمانهما عليهما السلام ... . منظور از « *امام* » در اين روايت ، همان ائمه جوري هستند كه در زمان آن حضرات حكومت را در دست داشتند . بلي ، امام حسن و امام حسين عليهما السلام پشت سر آن ها مي ايستاد ؛ اما به آن ها اقتدا نمي كرد و براي خودشان نماز مي خواندند . حضور در نماز جماعت آن ها در زمان های عادي مستحب مؤكد است ؛ چنانچه بسياري از علما به آن قائل هستند و روايات نيز آن را تأييد مي كند . و در زمان تقيه حضور در نماز جماعت آن ها واجب است ؛ البته اگر امكان داشته بايد اول نماز خود را در خانه بخواند و بعد در نماز جماعت آن ها حاضر شود و اگر امكان نداشت ، در نماز جماعت حاضر شود ؛ ولي براي خودش نماز بخواند و قرائت را ساقط نكند ... . 📕📚📖 الشيعة وأهل البيت ص ۶۱ . تفسير القمي: ج۲/ ص۱۵۸ ، ۱۵۹ ، تفسير نور الثقلين ج۴ ص ۱۸۸ الأنساب للسمعاني:3/95، ج۳ ص۹۵ النوادر ۱۲۹ ، وسائل الشيعة (آل البيت)، ج ۸، ص ۳۰۱ ، ح ۱۰۷۲۶ . وسائل الشيعة (آل البيت)، ج ۸، ص ۲۹۹ . بحار الأنوار، ج ۱۰۰، ص ۳۷۵. . قرب الاسناد ص ۱۱۴، ح ۷ . . وسائل الشيعة (آل البيت)، ج ۸ ، ص ۳۶۶
هیئت محبین الرقیه (س)
💐 🎊جشن ولادت جبل الصبر حضرت الکبری سلام الله علیها🎊 ⏰ زمان : پنجشنبه _ ساعت ۲۰:۳۰ 🕌 مکــان: شهرک شهیدمطهری(ره) _ مسجد حضرت (عج)«چاروسایی» 🚩 بیرق معظم محبین الرقیه(علیهاالسلام) 🚩
هیئت محبین الرقیه (س)
ا🔉صوت شماره ( *۳۳* ) 📃 *موضوع سخنرانی* : *معجزه ای زیبا از حضرت زهرا سلام الله علیها 🚪* 🗣 *سخنران : استاد ارجمند احمدی*
متن شماره ۳۴ ادامه متن ۲۲ ❇ *با امامان کفر بجنگید* در مرحله بعد کلام حضرت صورت جدی تری به خود گرفت و آنان را به مقابله و اعلان جنگ با ظالمان پیمان شکن فراخواندند، آنجا که فرمودند : بعد از این سوابق و بعد از روشن شدن حق به کجا می روید ؟؟ چرا بعد از این اقدامات به گذشته خود رجوع نموده اید و بعد از ایمان مشرک شده‌اید ؟؟ و بعد از شجاعت ترسیده اید از گروهی که بعد از پیمان بستنشان سوگند های خود را شکستند و در دین شما طعنه وارد نمودند. در اینجا آیات اوایل سوره توبه را بر غاصبین تطبیق کردند و فرمودند : با امامان کفر بجنگید که آنان پایبند به سوگند هایشان نیستند ، تا شاید از کارهای خود برگردند . آیا با گروهی که سوگند های خود را نادیده گرفتند و قصد بیرون نمودن فرستاده الهی را دارند کارزار نمی نمایید ، و حال آنکه آنان ابتدا شروع به جنگ نمودند؟ و از آنان هراس دارید ؟؟ خداوند سزاوارتر است که از او بترسید اگر مومن هستید .
⚫️ دیشب ارواح طیبه شهیدان ، روح مطهر را در آغوش گرفتند. رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) 🔺 پاسداشت شهید سرافراز اسلام سرلشکر 🎙 سخنران : حجت الاسلام سجاد شریفات 🎙 ذاکرین: کربلاییان محمد علی شریفات و رئوف غبیشاوی ◾️ امشب ساعت ۲۱ 🏡 مکــان: شهرک شهیدمطهری _ پشت اداره کار _ حسینیه حضرت قاسم ابن الحسن(علیه السلام) _ منزل برادر سعید فدعمی
هیئت محبین الرقیه (س)
ا🔉صوت شماره ( *۳۴* ) 📃 *موضوع سخنرانی* : *تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها*
🔷 *متن شماره ۳۴* 🔵 *ادامه متن ۲۲* ❇ *خواری حق به دست مردم* سوز مظلومیت بانوی دوعالم جلوه‌های مختلفی از خود نشان می‌داد تا مخاطبان گوناگون خود را در طول تاریخ بیدار نمایند . در این جای خطبه نگاه ناامیدانه حضرت زهرا سلام الله علیها مهر شرمندگی ابدی را بر پیشانی بی تفاوتان نسبت به ساحت مقدس حضرت زد، آنجا که فرمودند: *آگاه باشید به خدا قسم شما را می‌بینم که به زندگی راحت میل نموده اید ، و کسی را که سزاوار منصب حل و فصل امور بود از جایگاهش دور نموده اید ، و تن به راحتی در داده اید ، و از جای وسیع به جای تنگ پناه آورده اید ، و از دین برگشته اید و آنچه را که حفظ می‌کردید دور افکنده اید.* آنگاه نمونه مخاطبان خود را در امت های گذشته را با قرائت آیه نهم سوره ابراهیم خاطرنشان فرمودند: أَلَمْ يَأْتِكُمْ نَبَأُ الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ قَوْمِ نُوحٍ وَعَادٍ وَثَمُودَ وَالَّذِينَ مِن بَعْدِهِمْ لَا يَعْلَمُهُمْ إِلَّا اللَّهُ جَاءَتْهُمْ رُسُلُهُم بِالْبَيِّنَاتِ فَرَدُّوا أَيْدِيَهُمْ فِي أَفْوَاهِهِمْ وَقَالُوا إِنَّا كَفَرْنَا بِمَا أُرْسِلْتُم بِهِ وَإِنَّا لَفِي شَكٍّ مِّمَّا تَدْعُونَنَا إِلَيْهِ مُرِيبٍ ﺁﻳﺎ ﺧﺒﺮ [ ﭘﻨﺪﺁﻣﻮﺯ ] ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﻮﺩﻧﺪ ، ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻧﺮﺳﻴﺪﻩ ؟ [ ﺧﺒﺮِ ] ﻗﻮم ﻧﻮﺡ ﻭ ﻋﺎﺩ ﻭ ﺛﻤﻮﺩ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺟﺰ ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺁﮔﺎﻩ ﻧﻴﺴﺖ ، [ ﻫﻤﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﻗﻮﺍﻣﻰ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ] ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻧﺸﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﻟﺎﻳﻞ ﺭﻭﺷﻦ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ، ﻭﻟﻲ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ، ﺍﺳﺘﻬﺰﺍ ، ﺗﺤﻘﻴﺮ ﻛﺮﺩﻥ ﻭ ﭘﺎﺳﺦ ﻧﺪﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﺩﻋﻮﺕ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ] ﺩﺭ ﺩﻫﺎﻥ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺑﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﻣﺴﻠﻤﺎً ﻣﺎ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺭﺳﺎﻟﺘﻲ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﻳﺪ ، ﻛﺎﻓﺮﻳﻢ ﻭ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ، ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﺩﺭ ﺷﻚ ﻭ ﺗﺮﺩﻳﺪﻳﻢ ! !(📖سوره ابراهیم ٩)
✊👊 🔰 🚩 ویژه برنامه شهادت و جناب ابومهدی مهندس 🎙 سخنران: حجت الاسلام علیزاده_ امام جمعه محترم شهر ستان 🔺با حضور مهمان ارزشمند و عرض تسلیت و تبریک گویی مادرشهید مدافع حرم 🔺 ⏱ زمـانــ: شنبه ساعت:۲۰:۳۰ 🕌 مکــان:شهرک شهیدمطهری(ره) مسجد حضرت ولیعصر عج«چاروسایی» . @mohebinalroghaye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 *متن شماره ۳۵* 🔵 *ادامه متن شماره ۲۲* *ننگ بر کسی که دختر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را خوار کند.* مرحله بعدی این بود که همه بدانند حضرت در کمال ناامیدی از چنان مردمانی ، اتمام حجت می‌نماید و آینده های بلند مدت اسلام را زیر نظر دارد. در این راستا فرمودند : من گفتم آنچه گفتم در حالی که می‌دانم یاری نکردن وجودتان را فراگرفته و بی‌وفایی همچون لباسی برقلب های شما پوشیده شده است *ولی این سخنان به خاطر بر لب رسیدن جانم بود ، و آه هایی بود که برای خاموش نمودن آتش غضبم کشیدم . و سستی تکیه گاهم بود و ضعف یقین شماست و اظهار غصه ی سینه ام است که دیگر نتوانستم آن را مخفی کنم و برای اتمام حجّت بود.* پس شتر خلافت را بگیرید در حالی که به غضب خدای جبار و ننگ ابدی علامتگذاری شده ، و پیوسته به آتش الهی روشن است ، آتشی که بر قلبها اثر می گذارد . آنچه انجام می دهید نزد خداوند ، محفوظ است و به زودی کسانی که ستم کردند می فهمند به کجا می روند. 📕📚📖 منبع : رجوع کنید به متن شماره ۲۰
هیئت محبین الرقیه (س)
ا🔉صوت شماره ( *۳۵* ) 📃 *موضوع سخنرانی* : *واجب بودن اطاعت حضرت زهرا سلام الله علیها* سخنران : استاد ارجمند صدر
هیئت محبین الرقیه (س)
ا🏴 ♻️ مدیون لطف این خانواده ایـم 🎙 سخنـران: حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی 🎙 ذاکرین : حجت الاسلام سجاد شریفات کربلاییان محمد علی شریفات و رئوف غبیشاوی 📅 زمـانــ : از سه شنبه۱۷دیماه بمدت ۳شب ⏱ ساعت۲۰:۳۰ 🕌 مکــان: شهرک شهید مطهری(ره)_ مسجد حضرت (عج) «چاروسایی» 🚩بیرق‌ معظم الرقیه(علیهاالسلام) 🚩 📢 🏴 @mohebinalroghaye
هیئت محبین الرقیه (س)
ا🔉صوت شماره ( *۳۶* ) 📃 *موضوع سخنرانی* : *واجب بودن اطاعت حضرت زهرا سلام الله علیها* سخنران : استاد ارجمند صدر