eitaa logo
هیأت محبین الزهراء شهرستان انار
394 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3.5هزار ویدیو
11 فایل
این جا خیمه ای بر پاست ... ارتباط با مسؤول هیأت: @M_jafarian59
مشاهده در ایتا
دانلود
کوتاه , عمیق , کوبنده و قدرتمند این است جواب استکبار @mohebin18
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کرونا مانند آنفلوانزا. به راحتی میتوان آن را پشت سر گذاشت... @mohebin18
جهت شرکت در نیمروزه فردا بعد از ظهر به شماره زیر پیام دهید ۰۹۱۳۵۰۳۲۲۹۲
22.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مبحث « صفات فعليه» - مقدمه: صفات فعليه عبارت است از مفاهيمي كه از مقايسة ذات الهي با مخلوقاتش با در نظر گرفتن نسبت و اضافه و رابطه خاصي انتزاع مي‌شود و آفريننده و آفريده، طرفين اضافه را تشكيل مي‌دهند؛ مانند خود مفهوم «آفريدن» كه از ملاحظة وابستگي وجود مخلوقات به خداي متعال، انتزاع مي‌شود و اگر اين رابطه در نظر گرفته نشود، چنين مفهومي به دست نمي‌آيد. ... نكتة مهمي كه بايد در اينجا خاطرنشان كنيم، اين است: هنگامي كه رابطه‌اي بين خداي متعال و موجودات مادي در نظر گرفته مي‌شود و بر اساس آن، صفت فعلي خاصي براي خداي متعال انتزاع می‌شود، صفت مزبور به لحاظ تعلق به موجودات مادي كه يك طرف اضافه را تشكيل مي‌دهند، مقيد به قيود زماني و مكاني می‌شود؛ هرچند به لحاظ تعلق به خداي متعال ـ كه طرفِ ديگرِ اضافه است ـ منزه از چنين قيود و حدودي خواهد بود. مثلاً روزي دادن به يك روزي‌خوار، در ظرف زماني و مكاني خاصي انجام مي‌گيرد؛ اما اين قيود، درحقيقت، مربوط به موجود روزي‌خوار است، نه روزي‌دهنده، و ذات مقدس الهي از هرگونه نسبت زماني و مكاني منزه است. اين، نكته‌اي است درخور دقت فراوان، و كليدي است براي حل بسياري از مشكلات درزمينة شناخت صفات و افعال الهي كه مورد اختلاف شديدي بين اهل بحث و نظر، واقع شده است. [1] [1]. آيه الله مصباح يزدی، آموزش عقايد، صفحه 112 ادامه دارد ... @mohebin18
درخواست ولی از مردم توصیه ها را جدی بگیریم @mohebin18
دعای هفتم صحیفه سجادیه @mohebin18
حجت الاسلام احمد پناهیان 📅 میلاد و علیهماالسلام 📅 ١۴ اسفند ۹۸ هیئت محبین اهل بیت(ع) قم 🔴 فقط به جرم مسلمانی کشته میشوند. اصل این کشتار به وحشیانه ترین وجه، مستقیما است. اسراییل نیاز به نفس کشیدن دارد؛ وقتی نیروهای مقاومت ادلب را هم فتح میکنند. 🔵 مسلمین هند باید به کجا پناه ببرند؟ ما هم که سرمان گرم آزمایشگاهی اسراییل است! رهبرانقلاب گفتند ما سخت تر از اینها را پشت سر گذاشته ایم. 🔴 صداوسیما چقدر احتیاط میکند که لفظ را برای این ویروس بکار نبرد. همین فرانسه و آلمان سابقه اقدامات بیولوژیکی دارند. حدود ۶ هزار در جنگ تحمیلی داشته ایم که هنوز هم دارد از ما شهید میگیرد. 🔵 به و سخنگویش منشأ این ویروس عنوان میشود. با اینکه حتی رییس سازمان جهانی بهداشت هم گفت در تحقیقات مشخص شد کرونا توسط یک تاجر عربستانی وارد فرودگاه تهران شد. از ابتدا هم اصرار کردند اماکن مقدس شهر قم تعطیل شود. 🔴 عده ای اصرار دارند که چرا شما هیئت میگیرید؟ با اینکه رعایت تمام موارد بهداشتی در هیئتها انجام میشود،‌ خیلی بهتر از مکانهای عمومی دیگر. از باور این برخی خانواده ها در معرض قرار گرفته اند. خود رهبرانقلاب درس خارجشان را برگزار کردند. 🔵 جنگ بیولوژیک را زمان دفاع مقدس مردم ما حس کرده بودند، اما جوانان حس نکرده بودند، که با این ویروس حس کردند. ما نمیخواهیم قبول کنیم این یک جنگ بیولوژیک است؟ خواستند با دل مردم را خالی کنند،‌ نتوانستند. الان با این با کمترین هزینه دل مردم را خالی کرده اند. 🔴 مگر زمان جنگ رزمندگان نداشتند؟ داشتند، اما با و اعتماد به خدا از ترسشان گذشتند. کسانی از این ترس عبور کردند که توانستند به خدا اعتماد کنند. حال این به میان خانه ها و مردم آمده. باید از این امتحان عبور کنیم و مردم را هم عبور دهیم. 🔵 اکثر فرازهای دعای هفتم صحیفه سجادیه وصف خدای قادر است. این فرازها انسان را به خدا بالا می برند. خود این دعا شفاست: یا من اسمه دوا و ذکره شفا. اصلا این دعا اگر اجابت هم نشود، صرف خواندن فرازهایش باعث میشود. @mohebbin_net
هدایت شده از ابوالفضل
... ادامه مبحث « صفات فعليه» - خالقيت: بعد از اثبات واجب الوجود به‌عنوان نخستين علت براي پيدايش موجوداتِ ممكن‌الوجود و در نظر گرفتن اينكه همگي آنها در هستي خودشان نيازمند به او هستند، صفت خالقيت براي واجب الوجود، و مخلوقيت براي ممكنات انتزاع مي‌شود. مفهوم «خالق» كه بر اساس اين رابطه وجودي به دست مي‌آيد، مساوي با علت هستي‌بخش و موجد (ايجادكننده) است و همه موجودات ممكن و نيازمند، طرف اضافة آن بوده، متصف به مخلوقيت مي‌شوند. ولي گاهي واژة «خلق» به معناي محدودتري در نظر گرفته مي‌شود و تنها موجوداتي كه از مادة قبلي به وجود آمده‌اند، طرف اضافة آن قرار مي‌گيرد و در مقابل، مفهوم «ابداع» در مورد موجوداتي كه مسبوق به مادة قبلي نيستند (مانند مجردات و مادة نخستين)، به كار مي‌رود. بدين‌ترتيب، ايجاد به دو قسم خلق و ابداع تقسيم مي‌شود. به‌هرحال، خلق كردن خدا مانند تصرفات انسان در اشيا و ساختن مصنوعات نيست كه نيازي به حركت و به كار گرفتن اندام‌هاي بدن داشته باشد و حركت به‌عنوان «فعل»، و پدیده حاصل از آن به‌عنوان «نتیجه فعل» تلقي شود و چنان نيست كه «آفريدن» چيزي، و «آفريده» چيز ديگري باشد؛ زيرا علاوه بر اينكه خداي متعال از حركت و خواص موجودات جسماني منزه است، اگر آفريدن خدا مصداق عيني زاید بر ذات آفريده مي‌داشت، موجودي ممكن‌الوجود و مخلوقي از مخلوقات خدا به‌شمار مي‌رفت و سخن درباره آفريدن آن تكرار مي‌شد. بلكه همان‌گونه كه در تعريف صفاتِ فعليه گفته شد، اين‌گونه صفات مفاهيمي هستند كه از صفات و نسبت‌هايي بين خدا و خلق، انتزاع مي‌شوند و قوام اضافه و نسبت، به‌لحاظ عقل است. [1] [1]. آيه الله مصباح يزدی، آموزش عقايد، صفحه 112 @mohebin18