eitaa logo
هیأت محبین الزهراء شهرستان انار
394 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3.5هزار ویدیو
11 فایل
این جا خیمه ای بر پاست ... ارتباط با مسؤول هیأت: @M_jafarian59
مشاهده در ایتا
دانلود
7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥⭕️روحانی خلاف سوگندش سخن میگوید 🔺بخشی از فیلم برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع بررسی لوایح پالرمو و cft 🔺دولت برای ابلاغ لوایح FATF از طرف نظام مجوز ندارد. 🔺 نسبت دادن مطالب خلاف به رهبری نشان دهنده فقدان ظرفیت کشورداری است. 👤سید یاسر جبرائیلی @mohebin18
تنها راه تربیت انسان،قدم جای پای معصوم گذاشتن است ما باید آن راه را برویم در جزء جزء زندگی و حرکات و سکنات باید این گونه بود در این راه تقویت نفس و چشم دل باز شدن الزاما نیست گر چه ممکن است به بعضی از باب امتحان چیزی بدهند اما در این راه نیست اینها ملازمت اتفاقیه می باشد.
این راه چون وجود انسان تکوینی است و مبداش هم تکوینی یعنی از مقوله هست است و مربوط به جهان بینی،راهش هم یک ضرورت بالقیاس دارد و قابل تغییر نیست.
مقامات همه دست اوست حال در انقلاب بدویم تا رزق و روزی بشود و بدانیم هیچ کسی از مقام دیگری خبر ندارد چون اینجا توحید و اخلاص است و اخلاص برای وقتی است که بروز نداشته باشد
زمانه ای عجیبی شده است وقتی که داریم به صادرات ناخالص ملی و یا صادرات نفت و یا هر چیز دیگر افتخار میکنیم به شدت واردات داریم آن هم میلیارد میلیارد واردات فکر و اندیشه ،و چه زیبا گوشه این دنیا به گذشتگان خود می بالیم در صورتی که برای فهم گذشتگان خود هم چون امام و علامه باید تولید دانش کنیم.
مبحث «صفات خدا» - ازلى و ابدى بودن خدا اگر موجودى معلول و نيازمند به موجود ديگرى باشد وجودش تابع آن خواهد بود و با مفقود بودن علتش بوجود نخواهد آمد. به ديگر سخن: معدوم بودن موجودى در برهه‌اى از زمان، نشانه نيازمندى و ممكن‌الوجود بودن آن است، و چون واجب‌الوجود، خودبخود وجود دارد و نيازمند به هيچ موجودى نيست هميشه موجود خواهد بود. بدين ترتيب، دو صفت ديگر براى واجب الوجود، اثبات مى‌شود: يكى ازلى بودن، يعنى در گذشته، سابقه عدم نداشته است، و ديگرى ابدى بودن، يعنى در آينده هم هيچگاه معدوم نخواهد شد. و گاهى مجموع اين دو صفت را تحت عنوان «سرمدى» بيان مى‌كنند. بنابراين، هر موجودى كه سابقه عدم يا امكان زوال، داشته باشد واجب‌الوجود نخواهد بود، و بطلان فرض واجب‌الوجود بودنِ هر پديده مادى، آشكار مى‌گردد.[1] [1]. آيه الله مصباح يزدی، آموزش عقايد، صفحه 91 ادامه دارد ... @mohebin18
Hojat Ab: 🔺مکتب امام (ره) بهشت اندیشه است و محروم شدن از این مکتب، محروم شدن از بهشت اندیشه است. 🔸اساسا اندیشه ی توحیدی بهشت اندیشه و اندیشه ی بهشتیان است. 🔺اندیشه ی امام پشت انقلاب منضبط و پیروز ایران اسلامی قرار گرفت که توانست آن را از دل ابهام ها، دشمنی ها و گره های فراوان عبور دهد و با کمترین هزینه ها به مقاصد بلند خود نزدیک کند. 🔸این اندیشه از بستر نظری «تراث علمی-معنوی» حوزه ی شیعه و «مدرسه ی معرفتی آیت الله شاه آبادی» تغذیه کرده است و خود یک مدرسه معرفتی ممتاز را متکی به این سرمایه های تاریخی پدید آورده است. 🔸اسلامی که امام عزیز ما و مدرسه ی معرفتی او برای ما تقریر کرد اسلامی زنده و حیات بخش بود. 🔸ما موظفیم مکتب امام را به عنوان ثمرات علمی چند سده و برآمده از اخلاص ها و جد و جهدهای فراوان حوزه ی علمیه ی شیعه معرفی کنیم و پیوندها را به خوبی نشان دهیم و امتدادها و افزایش ها را نیز از نظر دور نداریم.
💢تدابیر سیاسی و تمهیدات علمی امام حسن عسکری(ع) برای آغاز عصر غیبت 📌از آن جا که غایب شدن امام و رهبر هر جمعیتی، یک واقعه نامأنوس و باور کردن آن و نیز تحمل مشکلات ناشی از آن، برای مردم دشوار است، پیامبر اسلام(ص) و امامان معصوم(ع)، به تدریج مردم را با این موضوع آشنا و افکار را برای پذیرش آن آماده می‏کردند. این تلاش در عصر امام عسکری(ع) که به دوران غیبت نزدیک‌تر بود، بیشتر به چشم می‌آمد. 🔹یکی از فعالیت‌های سیاسی امام عسکری(ع) تقویت و توجیه سیاسی رجال مهم شیعه در برابر فشارها و سختی‌های مبارزات سیاسی در راستای حمایت از آرمان‌های بلند تشیع بود. 🔹از آن جا که شخصیت‌های بزرگ شیعه در دوران پراختناق حکومت عباسی در فشار بیشتری قرار داشتند، امام(ع) به تناسب مورد، هر یک از آنان را به نحوی دلگرم و راهنمایی می‏کرد و روحیه آن ها را بالا می‌برد تا میزان صبر و آگاهی‌شان در برابر فشارها، تنگناها و فقر و تنگدستی، فزونی یابد و بتوانند مسئولیت بزرگ اجتماعی و سیاسی و وظایف دینی خود را به خوبی انجام دهند. 🔹امام حسن عسکری(ع) در میان آن همه خفقان و فشار حکومت عباسی، توانست شاگردانی تربیت کند که هر کدام، به سهم خود، در نشر و گسترش معارف اسلام و دفع شبهات دشمنان، نقش مؤثری داشتند. شیخ طوسی، تعداد شاگردان آن حضرت را بیش از صد نفر ثبت کرده است. 📖 متن کامل در: 🌐 http://meftaah.com/news/1413694 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید
مبحث «صفات خدا » - صفات سلبيّه يكى ديگر از لوازم واجب الوجود، بساطت و مركب نبودن از اجزاء است زيرا هر مركبى نيازمند به اجزاءش مى‌باشد و واجب الوجود از هرگونه نيازى منزّه و مبرّى است. و اگر فرض شود كه اجزاء واجب الوجود، وجود بالفعلى ندارند بلكه مانند دو پاره خطِ مفروض در ضمن يك خط هستند، چنين فرضى نيز باطل است، زيرا چيزى كه داراى اجزاء بالقوه باشد عقلا قابل تجزيه خواهد بود هر چند در خارج، تحقق نيابد و معناى امكان تجزيه، امكان زوال كل است چنانكه اگر خط يك مترى به دو پاره خط نيم مترى، تقسيم شود ديگر خط يك مترى، وجود نخواهد داشت، و قبلا دانستيم كه واجب الوجود، امكان زوال ندارد. و چون تركيب از اجزاء بالفعل و بالقوه، از خواص اجسام است ثابت مى‌شود كه هيچ موجود جسمانى، واجب الوجود نخواهد بود، و به ديگر سخن: تجرّد و جسمانى نبودن خداى متعال، ثابت مى‌گردد. و نيز روشن مى‌شود كه خداى متعال، قابل رؤيت با چشم و قابل ادراك با هيچ حس ديگرى نيست، زيرا محسوس بودن آن خواص اجسام و جسمانيّات است. @mohebin18
از سوى ديگر، با نفى جسميّت، ساير خواص اجسام مانند مكان داشتن و زمان داشتن نيز از واجب الوجود، سلب مى‌شود، زيرا مكان براى چيزى تصور مى‌شود كه داراى حجم و امتداد باشد. و همچنين هر چيز زماندارى از نظر امتداد و عمر زمانى، قابل تجزيه مى‌باشد و اين نيز نوعى امتداد و تركيب از اجزاء بالقوه بشمار مى‌رود. بنابراين، نمى‌توان براى خداى متعال، مكان و زمانى در نظر گرفت، و هيچ موجود مكاندار و زماندارى واجب الوجود نخواهد بود. و سرانجام با نفى زمان از واجب الوجود، حركت و تحول و تكامل هم از او نفى مى‌شود زيرا هيچ حركت و تحولى بدون زمان، امكان پذير نيست. بنابراين، كسانى كه براى خدا مكانى مانند عرش، قائل شده‌اند يا حركت و نزول از آسمان را به او نسبت داده‌اند يا او را قابل رؤيت با چشم پنداشته‌اند يا وى را قابل تحول و تكامل شمرده‌اند خدا را بدرستى نشناخته اند.{1} بطور كلى هرگونه مفهومى كه دلالت بر نوعى نقص و محدوديت و نياز، داشته باشد از خداى متعال نفى مى‌شود و معناى صفات سلبيّه الهى همين است.[2] {1}. مكان داشتن و نزول از عرش و رؤيت با چشم از طوايفى از اهل سنت، و تحول و تكامل خدا از گروهى از فلاسفه غرب مانند هگل و برگسون و ويليام جيمز و وايتهد، نقل شده است. ولى بايد دانست كه نفى حركت و دگرگونى از خدا به معناى اثبات سكون براى او نيست بلكه به معناى ثبات ذات اوست، و ثبات، نقيض تغيير است اما سكون، عدم ملكه حركت مى‌باشد. و جز چيزى كه قابليت حركت داشته باشد متصف به آن نمى‌گردد. [2]. آيه الله مصباح يزدی، آموزش عقايد، صفحه 92 ادامه دارد ... @mohebin18
14.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️صدا و سیما برای شادی مردم اگر چنین کلیپ های پخش کند مردم هرگز ماهواره نگاه نمی کنند! 😂این نمایش طنز جنجالی جماعت غربگرا را با خاک یکسان می کند! همین کلیپ به کل کلیپهای طنز صدا و سیما می‌ارزید!😂 🚫+۱۵ @mohebin18