5110-ar-karbala-fogh-alshobahat.pdf
808K
کتاب کربلا فوق الشبهات
علامه جعفر مرتضی عاملی
https://eitaa.com/mohemha
هدایت شده از پاسخگویی به شبهات
12.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📳 برای پاسخ به شبهات زیر کلیپ فوق را ببینید 👆👆👆
✅شبهه1: بر اساس نقشه کربلا و محل شهادت امام حسین سرسبز و پرآب بوده است.
✅شبهه 2: در فیلم گفته شده با چند متر کندن زمین به آب میرسیدند پس چرا امام حسین علیه السلام برای رفع تشنگی چاه نکندند؟
✅شبهه3: عاشورا در مهر ماه بوده پس هوا خنک بوده
✅شبهه4: قبر امام حسین علیه السلام را چند بار تخریب کردند و اثری از اونجا نمانده
✅شبهه5: نوزاد شش ماهه اصلا گردن ندارد
✅شبهه6: چرا به جای حضرت علی اصغر خود امام حسین علیه السلام رو با تیر نزدن
✅شبهه7: چرا امام حسین علیه السلام نوزاد و زن ها رو شب عاشورا به بیرون کربلا نفرستاد
✅شبهه8: آیا شترها شیر نداشتند ک با شیر رفع تشنگی کنند
برای دیدن و شنیدن پاسخ کلیپ را باز کنید 🙏
باعث افتخار بنده است که عضو شوید جهت عضویت کلیک کنید👇👇👇
https://eitaa.com/mojtabafirozipor
هدایت شده از ..
یه سلام هم به برادر کمیلی مسئول کمیته اهل سنت ستاد جلیلی میکنم که بداند کوتاه آمدن از عقاید حقه ی شیعه، موجب جذب رای اهل سنت نمیشود.
آقا فرمودند به روش علامه امینی و علامه شرف الدین و علامه میرحامد حسین در بحث شیعه و سنی کار کنید. سالها اهل دقت در مباحث شیعه و سنی به شما تذکر دادند ولی شما فکر کردید روشتان موجب جذب میشود. امروز دیدید که اهل سنت هم دوست دارند به یک شیعه ی بچه هیئتی که فکر میکنند اهل صداقت است و از نهج البلاغه و حضرت امیر دم میزند رای بدهند. تجدید نظر کنید. یاعلی...
✔️ #شیخ_فرهاد | عضو شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
دل ميرود ز دستم، صاحبدلان خدا را / دردا که تشنه کشتند، سلطانِ کربلا را
آتش به خيمهي جان، از روي کين فکندند / در خاک و خون کشيدند، اولاد مرتضي را
بُغضِ علي چه کرده در سينههاي آنان / آن سينه، سينه نَبوَد، باشد چو سنگ خارا
نهر فرات بوسيد، دست عمو و آيا / توفيق بوسه دارد، لبهاي مقتدا را؟
ذکر لبش دمادم، مولاي، با برادر / از روي زين که افتاد، سر داد اين نوا را
اي مادر تو زهرا! هذا فراق بيني / بًَینی و بینک ای گل، أدرِک أخا، أخا را
دست و دو ديده و سر، يکجا نثار مولا / نازم وفا و عزمِ عباسِ باوفا را
پشتم شکست وقتي، از روي زين فتادي / رفتي، که ميتواند، بردارد اين لوا را؟
آبي به کس ندادند، حتي علي اصغر / همچون علي به چَه گو، اين ظلم و اين جفا را
صد بوسه زد پيمبر، بر حنجر حسين تا / خلقِ جهان شناسد، اين حجت خدا را
در دجله ي نگاهت، زينب به خون نشسته / با سنگ کين شکستند، پيشاني شما را
زينب چه ديده آنجا، با ديده ي تَحَيُّر / در نيلِ خون شناور، موساي هَل أتي را
آن کوه پر صلابت، با چشم پر ز حسرت / بيند که شمر بُبريد، حنجر، نه بل قفا را
در ناله و فغان اند، کروبيان بالا / سوزانده آه زينب، هم ارض و هم سما را
اين وادي نهايمن، اما نموده زينب / هم سجده ي وجوبي، خَرّاً و رُکَّعا را
ما دل شکستگانيم، اي عشق! شعله ور کن / از آتشش بسوزان، اين جان بي صفا را
هم ناله با ملائک، اشکي فشان برايش / قدري بده تسلي، اين جان مبتلي را
دل ميبرد ز دستم، زلفِ به خون خَضابَت / پُر کرده عطر مويت، صحراي نينوا را
داغِ تو دارد اين دل، اي يار بي نشانه / بودت تو را نشاني، جويم بگو کجا را؟
گمگشتهي تو اينجا، در خاک و خون فتاده / زينب بزن کناري، شمشير و نيزهها را
اي يوسف پيمبر! پيراهن تنت کو؟ / آنرا کفن بسازم، برتو، نه بوريا را
پيراهنت ربودند، عمامه ي تو گل را / يا رب چرا بريدند، انگشت حقنما را؟
اين صيد غرقهي خون، مزد رسالت او / يا رب نما تَقَبُّل، قربانِ مصطفي را
با حسرتي مُضاعف، با حالتي پريشان / رفتم و جا نهادم، آن جان سر جدا را
اي شمسِ حق نمايان!، تو کشتي نجاتي / اي نوحِ مُلکِ هستي! درياب ماسِوي را
اي زاده ي پيمبر، اي نور چشم مادر / تو پور مرتضايي، خاتم بده گدا را
مجلس صفا ندارد، بي يار مجلس آرا / هم خيزران بياور، هم رأسِ در طلا را
مظلومه بود اما، چون کوه پر صلابت / شرمي نما رها کن، اين قول بي بنا را
چشمي نديده حتي، يک تار موي زينب / پوشانده هالهاي نور، اعجوبهي حيا را
همچون علي سخنور، بيباک همچو مادر / زينب نموده رسوا، آن قوم اشقیا را
با کعب ني نزن بر، طفل سه سالهي ما / طشت طلا بياور، تا کم کني صدا را
محبوب حضرت حق، محبوب مادر توست / هر کس به احترامت، برپا کند عزا را
اشک عزاي مولا، آبِ حياتِ دين است / يک چشم سير مولا، مهمان نما تو ما را
داغ زيارتِ تو، مولا به دل نشسته / روزي تفقدي کن، اين شيخ بي نوا را
دردي به سينه دارم، گويم زبان بسوزد / مهدي بيا دوا کن! اين درد بي دوا را
اي آنكه دلغميني درد تو چاره دارد / زيرا خدا نهاده در تربتش شفا را
ما جيره خوارِ خوانِ، لطفِ مُدامِتانيم / چون کفتري مُقيميم، جَلديم اين سرا را
چشم اميد ما بر، لطف و کرامت توست / آقا عنايتي کن اين شعر بيبَها را
🌼شعر از: نوید نظری (خادم الزهرا سلام الله علیها)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
کانال مشاوره رایگان حفظ آسان و ان شاء الله ماندگار
eitaa.com/joinchat/2899050579C04f729811b
جهت تقدیم کردن رایگان چندصد فایل پاورپوینت منبرقرآنی + صوت در خدمتتان هستم، ارتباط با بنده:
@Navidnazari
09356526290
https://eitaa.com/mohemha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 همه دیدند که:
وزیر دفاع سابق ترکیه رفته باکو، یک تبر به علیف بادکوبه هدیه داده و ظاهرا آنجا حرف هایی هم غیر مستقیم علیه ایران زده
نکته ای که ندیدند این بود که:
تبری به دست این بدبخت دادند درست!
ولی
تیزی اش را به سمت گردن خودش گرفته است.
او خودش به دست خودش نابود خواهد شد
https://eitaa.com/mohemha
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای سردار حمید هداوند
فرماندهی محترم انتظامی استان البرز
سلام علیکم
اخیرا و در پی اقدام شایسته جنابعالی و همکاران محترمتان در رسیدگی به تخلفات انجام شده در مراسم سوگواری محرم، نامه ای خطاب به شما در فضای مجازی منتشر شده و نویسنده به زعم خویش اقدام شما را زیر سؤال برده است.
نامه سراسر اشکال و پر از مغالطه ، شما را نگران نسازد و بر راه مستقیم خود ثابت قدم و استوار باشید.
در اینجا به برخی از اشتباهات فاحش و اشکالات واضح این نامه اشاره میکنم:
۱ . در خصوص احضار دختران نوشته است: « اگر قانون ملاک است؛ آیا عنوان مجرمانهای در قوانین جزایی تحت عنوان «هنجارشکنی» یا «خدشهدار شدن احساسات عزاداران حسینی» وجود دارد؟ اگر آری، احضار این دختران بر اساس دستور کدام مرجع قضایی بوده است؟ »
ایشان باید توجه کند که حجاب علاوه بر آنکه واجب الهی و ارزش مهمی در همه ادیان الهی است در ایران یک هنجار اجتماعی است.
هَنجار اجتماعی ( Social norm) در اصطلاح دانش جامعهشناسی به الگوی رفتاری گفته میشود که روابط و کنشهای اجتماعی را تنظیم میکند، اکثریت جامعه خود را به آن پایبند میدانند و در صورتی که شخصی آن را رعایت نکند (هنجارشکنی)، جامعه عکس العمل نشان میدهد و هنجار با قانون کنترل میشود.
جامعه بزرگ زنان ایران حتی پس از آشوب های دوسال پیش و در حالیکه میدانستند در برههای از زمان ابهام قانونی و اجرایی در خصوص حجاب بانوان وجود دارد اکثریت قاطع آنان التزام خود را به این ارزش الهی نشان دادند و ثابت کردند که حجاب در ایران یک هنجار اجتماعی است.
۲ . در نامه به جنابعالی نوشته: « اگر افکار عمومی ملاک است، منظور افکار عمومی کدام یک از بخشها یا قشرهای جامعه است؟ مثلا اگر از نتایج انتخابات اخیر کمک بگیریم، اکنون جامعه دارای سه گروه جمعیتی بزرگ است (۵۱ درصدی، ۲۷ درصدی، و ۲۲ درصدی) که اینها قضاوتشان نسبت به یک چنین پدیدهای متفاوت است، معیار شما برای تبعیت از افکار عمومی، کدام بخشهای جامعه است؟»
چنین عباراتی نشان میدهد که گویا نویسنده تصور میکند اشخاصی که در انتخابات شرکت نکرده اند از کشف حجاب در مراسم امام حسین علیه السلام خوشحال میشوند! و یا افکار عمومی میلیون ها نفری که کاندیدای مورد علاقه شان بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات هر روز در مراسم سنتی هیئات عزاداری شرکت کرد از کشف حجاب چند زن زنجیر زن نگران نشده اند!
واقعاً به چنین فهمی میتوان نام جامعه شناسی نهاد ؟!
۳. نویسنده در بخش دیگری از نامه خود به برخی از ناپسندی های مراسم سوگواری اشاره کرده و آنها را با کشف حجاب در عاشورا مقایسه کرده و پرسیده است که آیا آنها را هم احضار میکنید؟
ما میدانیم که نیروی محترم انتظامی همواره با همه ناهنجاریها موجود برخورد کرده و بسیاری از آنها را علاج و برطرف نموده است اما این را هم میدانیم که در این زمان « بی حجابی» پیشران فرهنگ مبتذل غرب و لبه تیز اسلام ستیزی است.
میرزای شیرازی مرجع بزرگ شیعه میدانستند که در ممالک اسلامی اشکالات و انحرافات متعددی در افکار و اعمال مسلمانان وجود دارد اما در بین همه ی آنها فقط استعمال توتون و تنباکو را در حکم محاربه با امام زمان علیه السلام دانستند. چون بصیرت و زمان شناسی و دشمن شناسی ژرفی داشتند و توطئهها را میفهمیدند.
۴ . امیدوارم منظور ایشان از اینکه نوشته اند: « خوب است نیروی محترم انتظامی بیش از آن که نگران رعایت هنجارها باشد نگران حفظ حریم و حرمت خویش باشد.» تهدید نباشد.
۵ . همه ما از عزاداری پسران و دختران نسل نو در ماه محرم و صفر و نیز شادی آنان در مناسبات سیاسی و مذهبی استقبال میکنیم. اشکالات احتمالی را هم اصلاح میکنیم و اجازه نمیدهیم کسانی این حضور مبارک را مخدوش کنند و آن را به نفع خواستههای نامبارک شان مصادره به مطلوب کنند.
۶ . خوشبختانه نویسنده این نامه اهل شهر بزرگ و زیبای اصفهان نیستند بلکه اهل روستای اصفهان هستند. چرا که اخیراً و بخاطر اینکه تناسب آرای انتخابات مردم این شهر فهیم و اصیل با مذاق وی نساخته و او را عصبانی کرده ، آن را روستا نامیده اند!
عزت و پیروزی و توفیقات روزافزون شما و همکاران محترمتان را در سایه لطف امام عصر ارواحنا فداه از خدای بزرگ خواهانم.
والسلام
احمد زادهوش
طلبه ای کوچک از حوزه علمیه اصفهان
جمعه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳
https://eitaa.com/mohemha
﷽
✍️ متن وصیت سیاسی الهی امام خمینی رحمة الله علیه خطاب به تمام ملت های مسلمین:
💧« با كمال جِد و عجز از ملت هاى مسلمان مى خواهم كه از ائمه اطهار و فرهنگ سياسى، اجتماعى، اقتصادى، نظامى اين بزرگ راهنمايان عالم بشريت به طور شايسته و به جان و دل و جانفشانى و نثار عزيزان پيروى كنند...»
✅ ولی در کف میدان:
📌 گروهی می گویند: پیروی از اهل بیت امتیازی ندارد بلکه مخالفان امامت و نبوت دارای امتیاز هستند!
📌در برابرش نیز گروهی هستند که پیروی کنندگان از اهل بیت را با عناوین شیعه قالتاق، متحجر و در تاریخ مانده!
متهم می کنند!
👈این دو جریان که هر یک به یکی از نامزدهای ریاست جمهوری منتسب هستند، در ظاهر با هم رقیبند ولی مانند دو لبه قیچی، یک چیز را می برند! و عقائد دینی - مذهبی و انقلابی مردم را تضعیف می کنند...
https://eitaa.com/mohemha