دیکتاتورىِ سیاه و خفقان عجیب علیه مردم
یکى از خصوصیّات آن رژیم فاسد، دیکتاتورىِ سیاه و خفقان عجیب علیه مردم، با قساوتآمیزترین روشها [بود] که ممکن است در جاهاى دیگرى از کشورها هم وجود داشته باشد.
در اینجا خود ما از نزدیک مشاهده کردیم که چه میکردند و چه رفتارى داشتند با آحاد مردم؛ هم در دوران رضاخان که گذشتگان ما، بزرگترهاى ما آن را دیده بودند و براى ما نقل کردند، هم در دوران اخیر، که خود ماها، آحاد مردم، در میدان بودیم. جوانها البتّه آن دوران را ندیدند.
حرفهاى فراوان و موثّق [وجود دارد] از آنچه اینها با مردم، با مبارزین و با کسانى که انتقاد داشتند - ولو انتقادهاى اندک داشتند انجام میدادند؛ رفتارهایى که اینها میکردند، آن شکنجهها، آن فشارهاى عجیب و غریبِ جسمى و روحى، آن زندانهاى مخوف، که امروز برخى از نشانههاى آنها هست که افراد میروند مىبینند تعجّب میکنند. یکى از کارها این بود، اینها با قدرت زور و استبداد و فشار بر مردم، حکومت خودشان را ادامه میدادند؛
....قساوت کامل نسبت به هرکسى که اندکاعتراضى به آنها داشت و مطّلع میشدند.
مقام معظم رهبری ۹۳/۱۰/۱۷
شهید مرتضی مطهری:
اگر «جمهوری اسلامی» بخواهد زمینه اختناق را به وجود آورد، قطعا شکست میخورد.
ما باید به آزادیها، بهمعنی واقعی، در آینده احترام بگذاریم.
📚 آینده انقلاب اسلامی، ص۱۰۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید بهشتی ره :
« جمهوریت عبارت است از جامعه یا دولتی که رئیس آن دولت، زمامدار آن، برای مدت زمان معینی انتخاب میشود.
به انتخاب جمهور امت انتخاب میشود نه از روی توارث.
بر طبق مبانی اسلامی در عصر ما حکومت، زمامدار، حاکم، صرفا باید سمت و قدرت خود را از آراء مردم بگیرد.
کسی حق دارد زمامدار مردم باشد که برگزیده مردم یا لااقل پذیرفته مردم و مورد حمایت مردم باشد.
هیچ کس حق ندارد بر طبق قوانین اسلام ولایت، قدرت و زمامداری خود را بر مردم تحمیل کند.
چرا؟
برای اینکه اگر کسی آمد برخلاف رای مردم، برخلاف انتخاب، پذیرش و خواست مردم به آنها گفت من آقا بالا سر شما هستم، من حاکم بر شما هستم، میخواهید بخواهید، میخواهید نخواهید.
این آدم کسی است که با زور و تحمیل و از روی انگیزه تفوقطلبی آمده است سمتی را برای خودش ادعا کرده است.
تفوقطلبی و امتیازطلبی و برتریطلبی در منطق اندیشه اسلامی و ایدئولوژی اسلامی، مردودد، مطرود و مایه فساد و تیره بختی در دنیا و آخرت است.
#شهید_بهشتی
💠@mohsendamadipoor
هر که را بهر کاری ساخته اند !
با فقه و اصول نمیشود مملکت داری کرد ! با فارغ التحصیل رشته الهیات نمی توان اقتصاد را سر و سامان داد ! هر وقت بزرگان و نخبگان در جای واقعی خود و رأس امور کشور قرار گرفتند ! و پخمگان به حاشیه رانده شدند ایران عزیزمان هم آباد خواهد شد . از یک فرد 6 کلاس سواد و کابینه ی ضعیف توقع بیشتری نیست !
تراب عتبه المهدی محسن دامادی پور
💠@mohsendamadipoor
کشتار مردم بی دفاع محکوم است چه در شاهچراغ چه در زاهدان چه در خیابانهای ایران...
تراب عتبه المهدی محسن دامادی پور
💠@mohsendamadipoor
🔹البرهان علی انحصار الحمد فی الله تعالی
قد تبیّن ممّا تقدّم أنّ متعلّق الحمد هو الکمال و الجمال فی الصفات و الأفعال و الحامد یُظهرهما بلسانه و ما من کمال و جمال الّا له تعالی فی اعلی المراتب بلا حدّ و قید و لا شائبة نقص و حیثما یظهر کمال فهو منه تعالی إذ الشئ ( و هو الوجود و الکمالات الوجودیة) ما لم یجب لم یوجد و ما لم ینتهی الی الواجب تعالی لم یظهر قط؛ فله الحمد أوّلاً و اخراً و لا یقع لما سواه و الحمد من أیّ حامد صدر و علی أیّ محمود وقع، فهو فی الحقیقة لا یقع الّا علی الله تعالی.
نعم، فی جملة " الحمدلله" إشعار علی الانحصار و لکن یحتاج الی تقریب و ذلک أنّ الحمد قد تعلّق باسم " الله" تبارک و تعالی و هو الذات المستجمع لجمیع الصفات الکمالیة و تعلیق الحکم علی الوصف مشعر بالعلیة؛ فتعلُّق الحمد علی ذلک الاسم الشریف أعنی الله تعالی – مضافا الی تعلیل أصل الحمد له تعالی- یدلّ علی انحصاره فیه سبحانه إذ هو الجامع لجمیع الکمالات و لازم ذلک أنّ جمیع الکمالات فی جمیع الممکنات من جلوات کماله حیث تنزّلت و تعیّنت فی التعیّنات الإمکانیة.
فعلی هذا، ثناء الممکنات علی کمالاتهم هو الثناء لله عزّوجلّ فی الحقیقة.
🔸تبصرة
إنّ الانسان و إن لم یمکن أن یکون حامدا لله عزّوجلّ فی جمیع الأحوال و الأزمان بلسانه القولی و لکن یمکن أن یکون حامدا فی جمیع الآنات و اللمحات بلسان عقله أو قلبه بأن یعتقد أو یشاهد أنّ ما یقع فی العالم من الافعال و الحوادث – و إن کانت بظاهرها شرّا- جمیل و خیر محض و الشرّ إمّا عدمیّ أو نسبیّ أو قلیل بالنسبة الی الکثیر من الخیر و غیر خفیّ عند العقل و العقلاء إنّ ترک الخیر الکثیر لوجود الشرّ القلیل، قبیح لا یصدر من الحکیم. فمن یری العالم مع جمیع ما یقع فیه جمیلا و خیراً و یصفه هکذا فهو حامد دائماً بلسان عقله و قلبه فطوبی له و حسن مئآب.
📚بخشی از مکتوبات تفسیری این کمترین
✍️تراب عتبة المهدی محسن دامادی پور
💠@mohsendamadipoor
🔹سرّ امامیّه
علامه ذوالفنون حسن زاده آملی رضوان الله علیه نقل می کنند:
شبی در محضر انور استاد علامه طباطبایی قدّس سرّه الشریف در قم تشرّف داشته ایم که روز قبلش در تهران با دانشمندانی از آن جمله آقای کربن فرانسوی، جلسه مذاکرده علمی داشتند، برای ما حکایت فرمود که امروز در آن جلسه تهران، مهمان بزرگواری داشته ایم، این مهمان فرانسوی و مسلمان و از امامیه بوده است، از زبان مترجمش اظهار داشت که مسلمانم و شیعه اثناعشری هستم و به سرّ امامیه اعتقاد دارم.
استاد طباطبایی فرمودند: من پرسیدم که آیا تبار و دودمان آقا در پاریس از طایفه امامیه اند؟ در جوابم گفت: خیر، من به مطالعه کتب ادیان و مذاهب و ملل و نحل و تحقیقات ششخصی خودم به دین اسلام رسیده ام و مسلمان شده ام و از اسلام به امامیه و مذهب جعفری که حتی به سرّ امامیّه هم معترف و معتقدم.
استاد طباطبایی فرمودند: پرسیدم مرادش از سرّ امامیّه چیست؟
در پاسخم گفت: وجود امام زمان مهدی موعود عالیه السلام.
📚هزار و یک کلمه، ج2، ص463
#مهدویت
💠@mohsendamadipoor
🔸دادن کار به دست سفلگان، کشور را به تباهی می کشاند
✔️عن رَسُولِ اللَهِ صَلَّي اللَهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ يَقُولُ:
« مَاوَلَّتْ أُمَّـةٌ رَجُلاً قَطُّ أَمْرَهَا وَ فِيهِمْ أَعْلَمُ مِنْهُ، إلاَّ لَمْ يَزَلْ أَمْرُهُمْ يَذْهَبُ سَفَالاً حتَّي يَرْجِعُوا إلَی مَاتَرَكُوا.»
📚(بحار الأنوار، ج ١٠، ص١٤٣؛الغدير، ج۱،ص ۱۹۷)
🔹هيچگاه ملتی أمرش را به شخصی نسپرده و زمام اُمورش را به فردی نداده است، در حالی كه در ميان آن ملت داناتر از او بوده باشد؛ مگر آنكه همواره أمر آن اُمّت به سوی تباهی و خرابی و فساد مي رود؛ تا زمانيكه از اين كار برگردند و زمام أمر خود را از دست او گرفته بدست داناتر بسپارند.»
💠@mohsendamadipoor
شهید چمران:
میگویند تقوا از تخصص لازمتر است، آن را میپذیرم. اما میگویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را میپذیرد، بیتقواست.
💠@mohsendamadipoor