eitaa logo
طریق الهدی | محسن دامادی پور
326 دنبال‌کننده
103 عکس
44 ویدیو
3 فایل
راه ارتباطی: mohsendam@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹البرهان علی انحصار الحمد فی الله تعالی قد تبیّن ممّا تقدّم أنّ متعلّق الحمد هو الکمال و الجمال فی الصفات و الأفعال و الحامد یُظهرهما بلسانه و ما من کمال و جمال الّا له تعالی فی اعلی المراتب بلا حدّ و قید و لا شائبة نقص و حیثما یظهر کمال فهو منه تعالی إذ الشئ ( و هو الوجود و الکمالات الوجودیة) ما لم یجب لم یوجد و ما لم ینتهی الی الواجب تعالی لم یظهر قط؛ فله الحمد أوّلاً و اخراً و لا یقع لما سواه و الحمد من أیّ حامد صدر و علی أیّ محمود وقع، فهو فی الحقیقة لا یقع الّا علی الله تعالی. نعم، فی جملة " الحمدلله" إشعار علی الانحصار و لکن یحتاج الی تقریب و ذلک أنّ الحمد قد تعلّق باسم " الله" تبارک و تعالی و هو الذات المستجمع لجمیع الصفات الکمالیة و تعلیق الحکم علی الوصف مشعر بالعلیة؛ فتعلُّق الحمد علی ذلک الاسم الشریف أعنی الله تعالی – مضافا الی تعلیل أصل الحمد له تعالی- یدلّ علی انحصاره فیه سبحانه إذ هو الجامع لجمیع الکمالات و لازم ذلک أنّ جمیع الکمالات فی جمیع الممکنات من جلوات کماله حیث تنزّلت و تعیّنت فی التعیّنات الإمکانیة. فعلی هذا، ثناء الممکنات علی کمالاتهم هو الثناء لله عزّوجلّ فی الحقیقة. 🔸تبصرة إنّ الانسان و إن لم یمکن أن یکون حامدا لله عزّوجلّ فی جمیع الأحوال و الأزمان بلسانه القولی و لکن یمکن أن یکون حامدا فی جمیع الآنات و اللمحات بلسان عقله أو قلبه بأن یعتقد أو یشاهد أنّ ما یقع فی العالم من الافعال و الحوادث – و إن کانت بظاهرها شرّا- جمیل و خیر محض و الشرّ إمّا عدمیّ أو نسبیّ أو قلیل بالنسبة الی الکثیر من الخیر و غیر خفیّ عند العقل و العقلاء إنّ ترک الخیر الکثیر لوجود الشرّ القلیل، قبیح لا یصدر من الحکیم. فمن یری العالم مع جمیع ما یقع فیه جمیلا و خیراً و یصفه هکذا فهو حامد دائماً بلسان عقله و قلبه فطوبی له و حسن مئآب. 📚بخشی از مکتوبات تفسیری این کمترین ✍️تراب عتبة المهدی محسن دامادی پور 💠@mohsendamadipoor
🔹سرّ امامیّه علامه ذوالفنون حسن زاده آملی رضوان الله علیه نقل می کنند: شبی در محضر انور استاد علامه طباطبایی قدّس سرّه الشریف در قم تشرّف داشته ایم که روز قبلش در تهران با دانشمندانی از آن جمله آقای کربن فرانسوی، جلسه مذاکرده علمی داشتند، برای ما حکایت فرمود که امروز در آن جلسه تهران، مهمان بزرگواری داشته ایم، این مهمان فرانسوی و مسلمان و از امامیه بوده است، از زبان مترجمش اظهار داشت که مسلمانم و شیعه اثناعشری هستم و به سرّ امامیه اعتقاد دارم. استاد طباطبایی فرمودند: من پرسیدم که آیا تبار و دودمان آقا در پاریس از طایفه امامیه اند؟ در جوابم گفت: خیر، من به مطالعه کتب ادیان و مذاهب و ملل و نحل و تحقیقات ششخصی خودم به دین اسلام رسیده ام و مسلمان شده ام و از اسلام به امامیه و مذهب جعفری که حتی به سرّ امامیّه هم معترف و معتقدم. استاد طباطبایی فرمودند: پرسیدم مرادش از سرّ امامیّه چیست؟ در پاسخم گفت: وجود امام زمان مهدی موعود عالیه السلام. 📚هزار و یک کلمه، ج2، ص463 💠@mohsendamadipoor
🔸دادن کار به دست سفلگان، کشور را به تباهی می کشاند ✔️عن رَسُولِ اللَهِ صَلَّي‌ اللَهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ يَقُولُ: « مَاوَلَّتْ أُمَّـةٌ رَجُلاً قَطُّ أَمْرَهَا وَ فِيهِمْ أَعْلَمُ مِنْهُ، إلاَّ لَمْ يَزَلْ أَمْرُهُمْ يَذْهَبُ سَفَالاً حتَّي‌ يَرْجِعُوا إلَی مَاتَرَكُوا.» 📚(بحار الأنوار، ج ١٠، ص١٤٣؛الغدير، ج۱،ص ۱۹۷) 🔹هيچگاه ملتی أمرش را به شخصی نسپرده و زمام اُمورش را به فردی نداده است، در حالی كه در ميان آن ملت داناتر از او بوده باشد؛ مگر آنكه همواره أمر آن اُمّت به سوی تباهی و خرابی و فساد مي رود؛ تا زمانيكه از اين كار برگردند و زمام أمر خود را از دست او گرفته بدست داناتر بسپارند.»        💠@mohsendamadipoor
شهید چمران: می‎گویند تقوا از تخصص لازم‎تر است، آن را می‎پذیرم. اما می‎گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‎پذیرد، بی‎تقواست.       💠@mohsendamadipoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله جوادی آملی: هر کس با شما اختلاف دارد، اختلاف را حل کن، نه مخالف را از پا در بیاور 💠@mohsendamadipoor
🔹۲۴ آبان ماه سالگرد ارتحال علامه طباطبایی 🔸حکومت فردی، استبداد پرور است جوامع بشرى از «ترس» اينكه مبادا در اثر تضعيف دولت وقت، دولت‏هاى ديگر بر سر آنان بتازند، ناگزير بودند به ظلم و جور دولت خود تن در دهند، و با آن روش ظالمانه خو كنند، و اين خو كردن به ظلم نگذاشت تا بشر به اين راه حل فكر كند، كه اصلا حكومت يك فرد خودكامه بر همه افراد جامعه چرا؟ و چرا حكومت مردم بر مردم را طرح نريزند،بلكه به جاى فكر كردن در اين باره خود را سرگرم كردند به مدح و ثناى همان دولت جائر و ظالم البته اين تا موقعى بود كه ظلم و جور سلطان از حد نگذرد، و كارد به استخوان مردم نرسد، و اما اگر كار به اينجا مى‏‌كشيد به تظلم و شكايت مى‌‏پرداختند. چه بسا از اين خودكامگان كه نام پادشاه يا رئيس بر خود نهاده بودند دستخوش هلاكت يا قتل يا سرنوشت‌‏هاى شوم ديگرى مى‌‏شدند، و آن گاه مردم در اثر نداشتن يك زمامدار احساس فتنه و فساد نموده، اختلال نظام و وقوع هرج و مرج تهديدشان مى‏‌كرده، ناگزير مى‌‏شدند يك «گردن‌‏كلفت» ديگر را روى كار آورند، و زمام امور اجتماع را به دست وى دهند، و باز آن شخص، پادشاه مى‌‏شد، و تعدى و تحميل را از سر مى‌‏گرفت. اجتماعات بشرى همواره وضعى اين چنين داشت، تا آنكه از سوء سيرت اين حكومت‌‏ها به تنگ آمد و فهميد كه طبع حكومت يك فرد بر جامعه همين است، كه او را «خودكامه» و «مستبد» مى‌‏سازد. 📚ترجمه تفسیر المیزان/ ج ۳ / ص ۲۲۷ 💠@mohsendamadipoor
4_6012431735923412222.mp3
4.78M
دل من آرامش می خواد آقای کی من میاد کجا دنبالش بگردم در این روز ها که هجمه ها اعتقادی و دینی و اقتصادی و فشارهای زندگی به مردم روز به روز بدتر می شود. دلم آرامش حقیقی می خواد اونم از کسی که با آمدنش تمام دنیا در صلح و آرامش خواهند بود. السلام علیک یا بقیة الله یا حجة الله فی ارضه 💠@mohsendamadipoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 امام زمان در چنین شرایطی از آخرالزمان ظهور می‌کند 🌕 امام باقر علیه السلام: قائم (عج)، قيام نمى‌كند مگر در دورۀ ترس و وحشت؛ و زمين‌لرزه‌ها و گرفتارى و بلائى كه گريبانگير مردم مى‌گردد؛ و پيش از اين وقايع، طاعون شيوع مى‌يابد؛ و دوره‌اى كه در ميان عرب شمشيرى برّان و بين مردم اختلافى سخت و پراكندگى و چنددستگى در دينشان پديده آمده باشد و در حالشان دگرگونى پيدا شده، تا جايى كه آرزومند از شدّت آنچه كه از هارى مردم و خوردن(درندگى)بعضى پارۀ ديگر را كه مشاهده مى‌كند شبانه روز آرزوى مرگ مى‌نمايد؛ و هنگامى كه خروج مى‌كند خروجش در دوران يأس و نااميدى(مردم)است. لاَ يَقُومُ اَلْقَائِمُ عَلَيهِ السّلاَم إلاّ عَلَى خَوفٍ شَدِيدٍ وَ زَلاَزلَ وَ فِتنَةٍ وَ بَلاءٍ يُصِيبُ اَلنّاسَ وَ طَاعُونٍ قَبلَ ذَلكَ وَ سَيْفٍ قَاطعٍ بَينَ اَلعرَبِ وَ اِخْلاَفٍ شَديدٍ بَينَ اَلنّاسِ وَ تَشتُّتٍ فِي دِينِهمْ وَ تَغيُّرٍ مِنْ حَالِهمْ حَتَّى يَتمَنَّى اَلْمُمنِّي اَلموْتَ صَباحاً وَ مَساءً مِنْ عِظمِ مَا يَرَى مِنْ كَلَبِ اَلنّاسِ وَ أكلِ بَعْضِهمْ بَعْضاً وَ خُرُوجهُ إذَا خَرجَ عِندَ اَلإيَاسِ 📗غيبت نعمانی ، ب ۱۳ ، ص ۲۳۴ . 💠@mohsendamadipoor
🔴 باخت مون از اینجا شروع شد ، زمانی که با هم درگیر شدیم ، هر چند ناخواسته..... 💠@mohsendamadipoor
🔺آیةالله آملی در دیدار با تعدادی از اعضای  مجمع عمومی جامعه مدرسین: امور مدیریتی راه حل می‌خواهد نه نصیحت/ در دعاهای صحیفۀ سجادیه از خدا می‌خواهیم «حسن الولایة» به ما بدهد، یعنی فرد بتواند کسانی که زیرمجموعه و تحت امرش هستند را خوب اداره کند/ هر کسی در حوزۀ کاری خودش به نوعی والی است و باید «حسن الولایة» داشته باشد/ روایتی از پیامبر است که خدایا بین مردم و نان آن‌ها جدایی نینداز، اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیفتد دیگر خبری از دین نخواهد بود/ اقتصاد یعنی نان مملکت، باید جلوی غارت‌ها و اختلاس‌های میلیاردی گرفته شود و مشکلات اقتصادی حل شود/ کشور ما دارای امکانات فراوان خدادادی است، ما تقریباً یک درصد جمعیت جهان ولی ده درصد امکانات جهان را در اختیار داریم که باید با برنامه‌ریزی درست، وضعیت کشور را سامان داد/ علاوه بر شهدا، خود مردم هم سرمایۀ کشور و به تعبیر نهج‌البلاغة، ستون دین هستند، لذا باید به نیازهای مردم توجه کرد. 💠@mohsendamadipoor
ابن شعبه حرانی رحمه الله عالم بزرگ شیعه نقل کرده است که امیر المومنین علیه السلام فرمودند: «عدل تنها با علم کامل محقق می‌شود، زیرا کسی که جای هر چیز را نداند نمی‌تواند هر چیز را در جای خود نهد از این رو کسی که جاهل است و در امور، علم قطعی و جامع ندارد نمی‌تواند متولی آن شود مگر آن که به سرچشمه دانش متصل باشد و بتواند در مبهمات به او رجوع کند». 📚(تحف العقول، تالیف ابن شعبه حرانی، صفحه ۱۱۵، چاپ المکتبة الحیدریة) 💠@mohsendamadipoor