🌀 اصول مکتب اقتصادی دکتر داودی
1⃣ نجات اقتصاد ایران تنها با اجرایی کردن آموزههای اقتصاد اسلامی قابل تحقق است.
2⃣ بسیاری از مشکلات اقتصادی ایران ریشه در اجرای دستورالعمل های صندوق بینالمللی پول (شوکدرمانی، یارانه زدایی، کوچکسازی افراطی دولت، اجرای کور سیاست های قیمتی) دارد.
3⃣ کاهش ارزش پول ملی در اثر وارد کردن شوک قیمتی به ارز منشاء اصلی تورم در اقتصاد ایران است.
4⃣ اجرای الگوی تفکیک نهادی موسسه های مالی (بانک، شرکت لیزینگ، موسسه سرمایه گذاری) تنها راه حذف ربا از نظام بانکی کشور است.
5⃣ حذف یارانه پنهان و دلاری کردن اقتصاد داخلی در قالب هدفمندی یارانهها باعث کاهش رشد اقتصادی و افزایش تورم میشود.
6⃣ به جای استقلال بانک مرکزی باید به سمت افزایش اقتدار بانک مرکزی رفت.
7⃣ تحقق رشد اقتصادی واقعی مشروط به عدالت و معنویت است.
8⃣ ایجاد شفافیت اقتصادی در اقتصاد ایران یکی از اولویتهای سیاستگذاری اقتصادی در ایران است.
9⃣ بعد از شفافیت، مهمترین اولویت سیاستی در اقتصاد ایران مهار خلق پول به ویژه خلق پول خصوصی است.
🔟 اصلاح جریان تولید دانش اقتصاد مستلزم اصلاح مبانی فلسفی آن است.
👈این خلاصه را جناب آقای دکتر محمد جواد توکلی از اقتصاد دانان اسلامی حوزوی ما استخراج کردهاند.
و توجه به این امور تنها راه نجات اقتصاد کشور ما می باشد .
ای کاش مجلس و دولت بیدار میشدند .
عضوشوید👈https://eitaa.com/mohsendoaei
6.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ هم اقناع هم قدرت!
🎙 شهید بهشتی: همانطور که باید جلوی آن کسی را که مال مردم را میدزدد گرفت، باید با آن خانمی که خودآرایی میکند هم برخورد کرد. آیا میپذیرید که دزد را رها کنیم تا با کار فرهنگی از دزدی بردارد!
👈 هم اقناع و هم قدرت. مدیریت باید با هر دو باشد.
#حجاب | #امنیت_اخلاقی
#طرح_نور | #پلیس_مقتدر
#رضوان الهی بر شهید بهشتی که به این زیبایی حق مطلب را در امور فرهنگی و اجتماعی بیان و جلوی شبهات و ابهامات میایستند 👈
عضوشوید👈https://eitaa.com/mohsendoaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 واژگان عجیب و جدید رهبر معظم انقلاب در مورد حرامخواری خواص!
«حیوان جلّال» سانسور شده در رسانهها!
جلّال: حیوانی است که عادت به خوردن نجاست کرده...
امروز یکی از کارهای مهم، اغوای خواصّ جامعه است، [یعنی] کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و احیاناً سوادی دارند و مانند اینها. چون وقتی خواص اغوا شدند، اگر به این خواصّ اغواشده فرصت داده بشود و امکان داده بشود، راحت تودهی مردم را اغوا خواهند کرد. یکی از سنگینترین #جنگهای_نرم تاریخ کشور ما امروز در همین زمینه در جریان است. دارند دائم با مزدورپروری، با حرامخوارسازی، با لطایفالحیل افرادی را حرامخوار میکنند؛ وقتی حرامخوار شد، مثل حیوان جلّال، دیگر خیلی مشکل میشود او را از حرامخواری دور کرد. و مزدورپروری میکنند؛ بعضیها را با تهدید، بعضیها را با تطمیع و انواع و اقسام این چیزها. خب بنابراین الان یک جنگ نرم سختی وجود دارد.
👈بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
عضوشوید👈https://eitaa.com/mohsendoaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کار ویژه بانکهای خصوصی تامین مالی بخش خصوصی نیست/ این بانکها فقط شرکتهای خودشان را تامین مالی میکنند
محمدحسین حسینزاده بحرینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
🔹بهرهوری اقتصادی بنگاهداری برای بانکهای خصوصی دو تا سه برابر حمایت از تولید است.
🔹سود آوری شرکتهای بانکها ناشی از خلق پول است.
# اینها همان موضوعات مهمی بود که ایام انتخابات روی آن فریاد میزدیم وموذد توجه جریانات سیاسی نخبگانی واقع نمیشد
عضوشوید👈https://eitaa.com/mohsendoaei
🔸 #سخن_حق
✨اُوصيكُم بتَقوَى اللّه وإدامَةِ التَّفَكُّرِ ؛ فإنَّ التَّفَكُّرَ أبو كُلِّ خَيرٍ واُمُّهُ
💭شما را به تقواى الهى و تداوم انديشه سفارش مى كنم ؛ زيرا كه انديشيدن پدر و مادر همه خوبيهاست
🍃امام حسن (ع) تنبيه الخواطر : ۱ / ۵۲
🇮🇷عضوشوید👈https://eitaa.com/mohsendoaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا دوباره گشت ارشاد شروع شد!؟
مگه تا الان نتیجه گرفتید؟!
#بهترین مواجهه با جوهای مسموم رسانه ای فعلی که توسط جریانهای منحرف اجتماعی و فرهنگی مدیریت میشود ،ایجاد بصیرت و عقلانیت در جامعه است.
عضوشوید👈https://eitaa.com/mohsendoaei
به این صحبت های متعهدانه خوب توجه بفرمایید.
راه حل :
✓ایجاد کمپین های گسترده ملی برای مطالبه اجرایی شدن فرمایش رهبر معظم
✓حمایت قاطع از نیروی انتظامی در طرح نور و گسترش دن
8.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مگه با یه تار مو دنیا خراب میشه که گیر میدین؟ بزارین مردم آزاد باشن!
# ارایه این بیانات محکم ،عقلانی و با بصیرت برای ارتقای بینش عزیزان به انجام میرسد و اینکه دستتون برای ارایه به دیگران پر باشد
#آ*🏴به هوای حمزه یا «لا یخسر من یهواکم»*
▪️شیر «ثُوَیبه» باعث شده بود که با هم برادر شیری شوند و حتی هنگام خواستگاری از خدیجه هم، برادرش را تنها نگذارد. به حبشه نرفت و حتی در شعب ابیطالب هم در کنار برادرزادهاش ایستاد.
▪️دهها سال بعد، حضرت صادق شهادت داد که: «هیچ حمیت و تعصبی نیست که صاحبش را وارد بهشت کرده باشد مگر تعصّب #حمزه به نبیّاکرم.» در فضیلت «جعفر طیّار»، برادریِ «علی» کافی است اما پسر ابوطالب در هنگام نداریِ پدرش به حمزه سپرده شد تا لابدّ بالهای بهشتیاش را مدیون حمزه هم باشد.
▪️در سریّهی «سیفالبحر»، وقتی برای اولین بار مسلمین عازم جنگ شدند، پیامبر پرچم را برای حمزه بست و عموی پیامبر، فرماندهی سپاه خدا شد. طوری برای تشکیل حکومت نبوی شمشیر زد که ابوسفیان سالها بعد و در دوران خلافت عثمان، نتوانست کینهاش را پنهان کند و به سراغ مزار سردار اسلام آمد و لگدی به آن زد که: «آنچه برای آن بر روی هم شمشیر کشیدیم، امروز در دستان کودکان ماست.»
▪️وقتی به قول حضرت باقر «بر ستون عرش نوشته شده: حمزه؛ شیرخدا و شیر رسول خدا و سرور شهداء»، معلوم میشود که چرا پیامبر میگفت: «حمزه را از همهی عموهایم بیشتر دوست دارم و [یکی از] محبوبترین اسمها برای من حمزه است.»
▪️چه وقتی که علی میخواست بر ضدّ غاصبان خلافت احتجاج کند و چه هنگامی حسن و حسین و علیبنالحسین میخواستند مکر بنیامیه را باطل کنند، میگفتند: «حمزهی سیدالشهداء از ما بود» و دشمن خفهخون میگرفت. چون ردپای عموی پیامبر در آیات قرآن هم باقی مانده بود و از «هذان خصمان اختصموا فی ربهم» و «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه» تا «ام نجعل المتّقین کالفجار» و «فاولئک مع الذین انعم الله علیهم من النبیین و الصدیقین و الشهداء»، شجاعتهای حمزه بود که به شأننزولها رنگ بنیهاشمی میزد.
▪️فرقی نمیکند که بعضی گفته باشند پانزده شوال و عدّهی دیگری بگویند هفده شوال. به هر حال همین روزها بود که وعدهی پیامبر محقق شد. یکسال از جنگ قبلی گذشته بود؛ همان جنگی که کفار با شمشیر علی در بدر دربهدر شده بودند و پسر ابوطالب راضی نشده بود که کسی را به اسارت بگیرد و همه را از دم تیغ گذرانده بود یعنی علی از هفتاد اسیرِ کفار حتی یک سهم هم نداشت اما از هفتاد کشتهی مشرکین، بیستهفت تا را شکار شمشیرش کرده بود. همانجا بود که بعضیها به فکر برگرداندن پولهایشان افتادند و به پیامبر گفتند: «این اسراء از قوم تو هستند آنها را آزاد کن و در مقابل، فدیه بگیر.» نبیّخدا هم با این که میدانست بشر به عقلانیت خودش بیشتر از خبرهای خدایی ایمان دارد و باور نمیکند که کفر ذرّهای از دشنه و دشنامش نمیگذرد و در برابر فروختن اسیر، شهید میخرد؛ اجازه داد اما وعده کرد: «ولی هر تعداد اسیر دشمن را که در قبال فدیه آزاد کنید، به همان تعداد در جنگ سال بعد، از شما کشته خواهد شد.»
▪️همین شد که سال بعد و در شبی که فردایش جنگ احد آغاز میشد، پیامبر با عمویش خلوت کرد و از او خواست حالا که قرار است غیبت طولانی مدّتی داشته باشد، به توحید و نبوّت و امامت شهادت دهد و سپس گواهی کند که حمزه سیدالشهداست! آنجا بود که حمزه چشمان برادرزادهاش را بوسید و به گریه افتاد و با صورت به زمین خورد و با رضایت به تقدیر از خاک برخاست.
صبح، وقتی اشعهی خورشید روی قلب سپاه ـ جای همیشگی حمزه ـ افتاد، سایهی دو شمشیر روی زمین نقش بست؛ اسدالله و اسدالرسول با دو شمشیر میجنگید و در نزدیکترین نقطه به سپاه کفر ایستاده بود تا تنها کسی باشد که به جای پنج تکبیر، مهمانِ هفتاد تکبیر نبیّاکرم بر بالای پیکر پاره پارهاش شود.
▪️فاطمه هم این پیکر پاره پاره را رها نمیکرد. از پدر شنیده بود که حمزه فقط سید شهدای احد نیست که سرور همهی شهیدان به جز انبیاء و اوصیاست. این شد که بعد از پیامبر، فاطمه مزار حمزه را ترک نکرد و طوری روی خاک عمویش اشک میریخت که محمود بن لبید گفت: «به خدا که رگهای قلبم را با گریهات قطع کردی!» البته ابن لبید نگفته که فاطمه در کنار قبر شیر خدا چه روضههایی میخوانده ولی کسی چه میداند؟ شاید فاطمه روضهی بیکسیِ علی را برای حمزه خوانده و به عمو گفته که در روزهای بعد از پیامبر چقدر جایش خالی است. شاید همان عباراتی را برای اسدالرسول نقل کرده باشد که اسدالله وقتی برای بیعت به سمت مسجد کشیده میشد، به زبان آورد: *وا حمزتاه... و لا حمزه لی الیوم...*
🏴 پینوشت:
امیدوارم که این نوشته را به حساب این بگذارید که هوای شما را کردهام و بخاطر همین، نگذارید که ورشکسته شوم؛ یا اسدالله و اسد رسوله! اصلا از زیارت خودتان یاد گرفتهام که: «انتم اهل بیت لایشقی من تولّاکم و لایخیب من أتاکم و *لا یخسر من یهواکم* ... هر کس هوای شما را کند، دچار خسران نمیشود...
✍حجتالاسلام محمدصادق حیدری
آفرین به این قلم
5.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝 در تشرف آیت الله حق شناس محضر حضرت حجت علیه السلام،آقا درباره جلسه ای که علیه امام راحل صحبت شده بود فرمودند:
چرا ناهار نخورده بلند نشدی و جلسه را ترک نکردی...!