فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک درس اخلاق واقعی ...
در واقع، تجسم تعالیم قرآنی و معانی بسیاری از مناجاتهاست.
او دو پسر از دست داده؛ پدران میفهمند که او چه میکِشد! او از غم فرزندانش متأثر است؛ اما تأثر بالاتر او بهخاطر غبطه او به نورانیّت دیگر رزمندههاست. خدایش بیامرزد؛ اما شاید او نمیدانست که دهها سال بعد، گفتارش دلهای بسیاری را زنده به رحمت خدا، تازه به لطف الهی و شاداب به ایمان خواهد کرد.
شما هم دلهای دیگران را نیز زنده کنید ...
@mohsenieh75
12.mp3
9.29M
❤شرح دعای #روز_دوازدهم ماه مبارک
🌹مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی اعلی الله مقامه
@mohsenieh75
120101_006.m4a
25.99M
「﷽」 #استاد_فروغی سلمه الله
💠 #ذکر_مرگ_یاد_آخرت
🗓 چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
بعد از نماز عصر
#سخنرانی_روز_یازدهم_ماه_رمضان
@mohsenieh75
دعای مجیر- سماواتی.mp3
7.63M
💠 دعای مجیر
🔸 حاج مهدی سماواتی
@mohsenieh75
🔹دعاى مجير، دعايى است رفيع الشأن، مروى از حضرت رسول اعظم صلى الله عليه و آله که جبرئيل براى آن حضرت آورد در وقتى كه در مقام ابراهيم عليه السلام مشغول به نماز بود. كفعمى در بلد الامين و مصباح اين دعا را ذكر كرده و در حاشيه آن اشاره به فضيلت آن نموده از جمله فرموده: هر كه اين دعا را در ايام البيض ماه رمضان بخواند گناهانش آمرزيده شود اگر چه به عدد دانه هاى باران و برگ درختان و ريگ بيابان باشد و براى شفاى مريض و قضاى دين و غنا و توانگرى و رفع غم خواندن آن نافع است
🔸این دعای شریف دارای 90 فراز نورانی می باشد که عبارت "أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ" 88 بار تکرار شده است و 176 اسم از اسامی باری تعالی، این دعا را تزیین داده است.
👌برای خواندن این دعا در روزهای 13 و 14 و 15 رمضان فضیلت های بسیاری نقل شده است
8.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تحت تاثیر قرار گرفتن
حاج آقاقرائتی
درمنزل شهدای لب تشنه و روزه
حرم امام رضا سلام الله علیه
#شهید_اصلانی
#شهید_دارایی
@mohsenieh75
8.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بشنوید دعای شب ۲۱ رمضان شهید ردانیپور را که #علامه_مصباح بر دستان او بوسه زد و درباره او میگفت:
«اگر در قیامت من را به عنوان نوکر آقای ردانیپور در محشر حاضر کنند و بگویند به صدقه سر آقای ردانیپور تو را آمرزیدهایم، افتخار میکنم.»
@mohsenieh75
🔸از هر ذکری چندتا بگوییم🔸
✅#حضرت_امام_صادق_علیه_السلام فرمودند:
هر چیزی، حدّی دارد که با انجام دادنش، به پایان میرسد، مگر ذکر و یاد خدا که حد و پایانی ندارد.
خداوند عزّ و جلّ، فرایض را واجب کرد و هرکه آنها را به جای آورَد، همان حدّ آنهاست
(مثلا حد نماز یومیه، هفده رکعت و حد روزه واجب، ماه رمضان است)
به جز ذکرخدا، که خداوند عزّ و جلّ، به اندک آن رضایت نداده و حدّی که با گفتنش پایان پذیرد، برایش قرار نداده است.
سپس امام صادق علیهالسلام
آیه ۴۱ سوره الاحزاب را تلاوت نمودند:
{یا أیُّها الذینَ آمَنوا اذْکُرُوا اللّهَ ذِکراً کَثیراً}
«ای کسانی که ایمان آورده اید!
خدا را بسیار یاد کنید».
📚الکافی، جلد ۲، صفحه ۴۹۸
@mohsenieh75
13.mp3
9.59M
❤شرح دعای #روز_سیزدهم ماه مبارک
🌹مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی اعلی الله مقامه
@mohsenieh75
"افطارى دادن و خوردن"
✅ از كارهاى مهم در اين ماه افطارى دادن به روزه داران است كه پاداش آن را در سخنان پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) شنيدى.
⚠️ و مهمترين مطلب در آن اخلاص نيّت و بهجا آوردن آداب الهى است و اين كه انگيزه او فقط به دست آوردن رضايت او باشد، نه اظهار شرف دنيايى يا آخرتى يا تقليد يا پيروى از عادات مرسوم.
🔰 و بايد در خالص كردن عمل خود از اين قصدها همّت نموده و نيّت خود را امتحان كند و از پوشش هاى هواى نفس و شيطان مطمئن نشده و در اين مورد و در مورد اصل افطار و تعيين مؤمنينى كه مى خواهد دعوت كند، و تعيين غذايى كه براى افطار مصرف مى كند، و روش برخورد با ميهمان ها از خداوند كمك بخواهد؛ زيرا كيفيت هر كدام از موارد مذكور به نيّت و قصد وابسته است و اهل بيدارى راه هاى ورود شيطان را در آن دانسته و از انجام اوامر او اجتناب و به دنبال دستور مولاى خود و خوشنودى مالك دين و دنياى خود حركت نموده و با رسيدن به قبول و پاداش هاى او رستگار شده و به بالاتر از آرزو و خواسته هاى خود مى رسند.
♻️ و همينطور بايد در خالص كردن نيّت براى قبول دعوت افطارى ديگران همّت و تلاش كند؛ زيرا گاهى انسان مخلص از قبول كردن دعوت مؤمنين و حضور در مجلس او و افطار با او به اندازه اى منتفع مى شود كه ديگران با عبادتى بسيار طولانى به اين مقدار سود نمى برند.
⭕️ به همين جهت اولياء با پند گرفتن از عمل آدم و ابليس، در پى خالص كردن عمل بودند نه زياد كردن آن. عبادت چند هزار ساله آن ناپاك رد شد ولى يك توبه خالصانه آدم قبول شده و باعث انتخاب و برگزيدن او شد.
"مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)"
📜المراقبات، فصل دهم، افطاری دادن و خوردن، ص 142
@mohsenieh75
🔴#حضرت_امام_باقر_عليه_السّلام فرمودند:
♦️يا جابِرُ ! مَنْ دَخَلَ عَلَيهِ شَهرُ رَمضانَ وَ صامَ نَهارَهُ وَ قامَ وَرْداً مِنْ لَيْلِهِ، وَ حَفِظَ لِسانَهُ وَ فَرجَهُ وَ غَضَّ بَصَرَهُ وَ كَفَّ اذانَهُ، خَرَجَ مِن الذُّنُوبِ كَيَومٍ وَلَدَتهُ اُمُّهُ. قالَ قُلْتُ: ما احَسنَ هَذا مِنْ حَديث، جُعِلتُ فِداكَ. قالَ: ما اشَدَّ هَذا مِنْ شَرْطٍ؛
♦️هر كس ماه رمضان بر او وارد شود و روزهايش را روزه بدارد و پاسى از شب را به نيايش برخيزد و زبانش را نگهدارد و چشم خود از حرام بربندد و آزار به كسى نرساند،
مثل روز تولد از مادر از گناه پاكيزه مى شود.
گفتم: چه حديث خوبى!
فرمودند:چه شرايط دشوارى !
📚اصول کافی
@mohsenieh75
#حضرت_اميرالمؤمنين_علي
عليه السّلام فرمودند:
نگهدارى دل از انديشيدن به گناهان،
برتر از نگهدارى شكم از غذاست.
🔅صيامُ القَلبِ عنِ الفِكرِ في الآثامِ، أفضَلُ مِن صيامِ البَطنِ عنِ الطَّعامِ.
📚غررالحكم، ح ٥٨٧٣
🔴امام خمينی و نقد کتابهای تفسيری
🖊احمدحسين شريفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در تاريخ اسلام يکي از علوم و دانشهايي که همواره مورد توجه همه فرق و مذاهب اسلامي بوده است، دانش تفسير قرآن بوده است. دهها و بلکه صدها نوع تفسير قرآن نوشته شده است. هر کدام از آنها نيز مشابهتها و البته تمايزات فراواني با هم دارند.
اما #امام_خمينی(ره) در نقدي کلي، از حيث هدايتبخشي و درمانگري و انسانسازي، دربارة تفاسير موجود ميگويد:
«به عقيده من تفسير هم براى قرآن ما نوشته نشده است، گرچه خيلى از كتابها را انسان مىبيند كه به اسم تفسير است؛ مثلًا بهترين و جامعترين تفسير، مجمع البيان است و اگر انسان به آن مراجعه كند شأن نزول آيات و معانى لغويه و صرفيه و نحويه و اعراب و بنايش را مىداند، اما آن جنبه تفسير و مقصود اصلى قرآن كه هدايت مردم است زمين مانده است؛ زيرا مقصود قرآن اين است كه در جاهاى متعدده فرموده: «الم* ذَلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ فِيهِ هُدىً لِلْمُتَّقِينَ» كه اصلًا اين كتاب هدايت است، و يا فرموده است: «وَ لَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ» صاحبان تفسير متوجه آن جهات هدايت و تذكر قرآن نيستند و نكات هدايت و سوق جمعيت به شاهراه هدايت را بيان نمىنمايند؛ يكى آمده به جنبه طبى، تفسير مىكند، يكى به جنبه تاريخى، ديگرى به جنبه ادبى، ولى اصل مقصود زمين مانده است. غافل از اينكه اگر قرآن به جنبه تاريخى كار داشت، لازم نبود يك قصه، مثلًا قصه آدم عليه السلام را در كتاب كمتر از سيصد ورق تقريباً بيست جا نقل كند، با اينكه انسان يك قصه را اگر يك دفعه شنيد، دوباره شنيدنش در سامعه حسنى ندارد، بلكه مستنكر است، پس معلوم مىشود كه نكات هدايتى دارد و غرض از تكرار، جهت مناسب با اصل مقصود قرآنى است، و مثلًا قصه موسى عليه السلام را كه الى ما شاء اللَّه ذكر كرده است، البته يكى از شاهكارهاى قرآن اين حكايات و قصص قرآن است. منتها با آن جنبه اهتدا كه دارد.»
#تفسیر
@mohsenieh75