eitaa logo
محتوای تبلیغی نورالزهرا
57 دنبال‌کننده
454 عکس
147 ویدیو
75 فایل
آیدی معاون آموزش گروه تبلیغی نورالزهرا سلام الله علیها علی سروش @alisorosh1421
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سید علی صادقی
4_5877375737681416742.m4a
3.43M
قسمت اول سخنرانی استاد سید علی صادقی، سیزده رجب ولادت امیر المومنین علیه السلام ۱۴۰۲/۱۱/۴ مسجد ارک
هدایت شده از سید علی صادقی
4_5877375737681416741.mp3
34.98M
قسمت دوم سخنرانی استاد سید علی صادقی، سیزده رجب ولادت امیر المومنین علیه السلام ۱۴۰۲/۱۱/۴ مسجد ارک
هدایت شده از سید علی صادقی
4_5882244452478620684.m4a
42.56M
سخنرانی استاد سید علی صادقی، نیمه رجب شهادت حضرت زینب سلام الله علیها ۱۴۰۲/۱۱/۶ مسجد ارک
هدایت شده از سید علی صادقی
4_5888905564502627525.mp3
37.9M
سخنرانی استاد سید علی صادقی شهادت حضرت زینب سلام الله علیها ۱۴۰۲/۱۱/۸
واحد پژوهش کتابخانه علامه مجلسی (ره)؛ مرکز تحقیق و پژوهش میراث مکتوب شیعه برگزار می کند: سلسله نشست های میراث مکتوب شیعه(۲): تحقیق و تصحیح متون کهن حدیثی رسالت ها و چالش ها (با تأکید بر کتاب تهذیب الأحکام) استاد سید علیرضا حسینی شیرازی مکان: قم - خیابان فاطمی (دورشهر)، کنار مسجد امیر المؤمنین (علیه السلام)، پلاک ۴۴۳، سالن کتابخانه علامه مجلسی زمان: پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه، از ساعت ۱۹ لغایت ۲۰/۳۰ تماس: ۰۹۹۱۹۴۴۹۵۵۲ پخش زنده از اینیستاگرام: majlesi_lib@
ولایت اهل بیت علیهم السلام قطب قرآن کریم: تفسير العياشي، ج‏1، ص: 5 .... 9- عن مسعدة بن صدقة قال: قال أبو عبد الله ع‏ إن الله جعل ولايتنا أهل البيت قطب‏ القرآن‏، و قطب جميع الكتب، عليها يستدير محكم القرآن، و بها نُوّهَت الكتب و يستبين الإيمان، و قد أمر رسول الله ص أن يقتدى بالقرآن و آل محمد، و ذلك حيث قال في آخر خطبة خطبها: إني تارك فيكم الثقلين: الثقل الأكبر، و الثقل الأصغر، فأما الأكبر فكتاب ربي، و أما الأصغر فعترتي أهل بيتي فاحفظوني فيهما- فلن تضلوا ما تمسكتم بهما
دهه فجر هیئت کبوتران اخت الرضا ع ۱۴۰۲.۱۱.۱۱؛ نقش مردم و ابعاد شخصیتی امام خمینی.mp3
7M
هیئت کبوتران اخت الرضا علیهما السلام تاریخ ۱۴۰۲.۱۱.۱۱ موضوع نقش مردم سالاری در و بررسی ابعاد شخصیتی رحمه الله علیه صوت کامل عرائض حقیر در کانال سروش بارگذاری میشود👇👇 https://splus.ir/khotab_alisorosh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جایی ننوشته است که در علقمه اما نکند آن لحظات آمده باشد علیه السلام علیه السلام
♨️ خلاصه سلسله نشست های میراث شیعه (۲) ✳️ تحقیق و تصحیح متون کهن حدیثی رسالت ها و چالش ها 🔸 (با تأکید بر کتاب تهذیب الأحکام) 🎙 استاد سیدعلیرضا حسینی شیرازی 🔶 سرفصل های نشست 🔸 ۱. چرایی پرداختن به این بحث 🔸 ۲. روش ها 🔸 ۳. تذکر به شبهه الفباها 🔷 حدیث مهمترین منبع 🔷 دو عرصه استفاده از حدیث: 🔹 ۱. سامان دادن زیرساخت های دینی و معارفی 🔹 ۲. سامان دادن به فقه ◾️ دو راه میتوانست برای رسیدن روایت به ما رخ دهد. ▪️ ۱. نسخه خود مولف ▪️ ۲. چاپ شده ها ▫️در نتیجه آسیب تصحیف در تمام متون حدیث رخ داده؛ در نهایت باید با تصحیح خودمان را نزدیک کنیم به متن مولف؛ چه برای استفاده چه برای نقد کردن. 🔶 یک. پیش نیاز های تحقیق و تصحیف: 🔸 ۱. جمع آوری نسخه های مختلف؛ 🔸 ۲. طبقه بندی نسخه ها + تبار شناسی نسخه ها؛ 🔸 ۳. گزینش بهترین نسخ برای تصحیح و تحقیق؛ 🔸 ۴. مقابله نسخ. 🔷 شروع فرآیند تحقیق و تصحیح ◀️ مهمترین رسالت این تحقیق و تصحیح چیست و رسالت های زیرین چیست؟ ↙️ مهمترین که رسیدن به متن اصیل یا نزدیک به آن است. ↙️ گاهی اشتباه میکنیم و فکر میکنیم که وظیفه محقق این است که متن را پیراسته کند از اشکالات، بدون برسی نسخ. *️⃣ بلکه وظیفه او نمایندن اشتباه است و در صورت امکان تحلیل و بیان چرایی مسئله. 🔘 دیگر رسالات: ✔️ ۱. تخریج مصادر؛ 🔶 اهداف تخریج مصادر: 🔸(۱) یکی از این حالات نسبت به یک حدیث: ▫️الف) فهمیدن زمان صدور حدیث ▫️ب) شخصیت های اولیه دریافت کننده حدیث + تفکرات و ارزش های فکریشان ▫️ج) جغرافیای شروع و حرکت حدیث 🔺خود این محور ها که گفتیم سه فائده دارد: سه قضاوت میشود نسبت به یک متن داشته باشیم: ▪️۱_ متن اصیل و عاری از چالش ▪️۲_ چالشی دانستن متن ▪️۳_ غیر اصیل دانستن یک متن؛ مثال: روایت ارث بردن مجوس از مسلمان روای سکونی فتوا فقط شیخ 🔸 (۲) چگونگی بهره گیری مصادر بعدی پسینی از این منبع و استفاده از آن : ▫️تحفظ بر معنا و تصرف در برخی از واژگانی که گمان میکردند تاثیری در معنا ندارد. (گاهی فقها در فهم متن حدیث به فهم فقهای قبلی اتکاء کرده و به متن اصلی رجوع نمیکند و اگر اشتباهی باشد، همینجوری ادامه پیدا میکند؛ یا عامل برداشت غیر صحیح میشود) 🔸(۳) شناخت اسناد مختلف در نقل یک حدیث به عنوان طریق رسیدن معارف به اهل بیت علیهم السلام دارای اهمیت می شود عند مکتب القدماء. ▫️مثل تفاوت نقش حسین بن یزید نوفلی با عبد الله مُغِیره در نقل از سکونی. 🔴 فرق بین شأن نقل و تالیف 🔸(۴) شناخت برداشت ها و تلقی های افراد مختلف در گذر زمان. ✔️ ۲. ممکن است به موارد زیر روبرو شویم ➕۱_تصحیف در نام یک یا چند راوی. ➕۲_ تصحیف در عبارات السند: فی من ➕ ۳_تصحیف به سقط یا اضافه 🔘 چالش ها: 🔻۱) نداشتن علم به نسخ و ارزش گزاری آن؛ 🔻۲) دو چیز داریم: ➖الف) نسخه بدل ها، ➖ب) تصحیح های مصححان قبلی ؛ گاهی نمیدونم که این متن از باب اصالت است یا اجتهاد مصحح؛ 🔻۳) عدم آشنایی با روش های تصحیح و مسلک مصححان قبلی. 🔻۴) اطلاعات رهزن وجود برخی اشتباهات در منابع اعتبار سنجی اولیه (اعم از رجال و فهرست) که ذهنیت ما را خراب میکند به آن شخص: اسماعیل بن جابر جعفی در نجاشی که نجاشی گفته حدیث اذان از اوست ولی با تحقیق رسیدیم که آن روایت اذان از او نیست بلکه از اسماعیل بن عبدالرحمن الجعفی هست. 🖋 به قلم @alisorosh1421 🆔 @taraef_ir
هدایت شده از اشعار مرضیه عاطفی
🍃🌺 به شوق آمرزش و کسبِ نیم نگاهی مهربان 🌺🍃 ای که از حال دلم هر لحظه هستی با خبر حالِ من هر روز دارد میشود آشفته تر بی تو یک‌ گمکرده دارم! جانِ من برگرد زود کاش میگفتی که مانده چند روزی از سفر خیرِ این و آن نمیسازد به من! شر میشود... زخم ِ منّت ها مرا بیچاره کرده بیشتر منفعت دارد برای عاشقانت انتظار من ولی غافل شدم از تو...فقط کردم ضرر غیرِ گریه در بساطم نیست! فقرم را ببخش هست آقاجان همه-دارایی ام چشمانِ تر اشک میریزم که اشکَت را درآوردم چرا؟! کاش من هم داشتم کمتر برایت دردسر میشوم مشغولِ عصیان و حواسم به تو نیست چشم میپوشی ولیکن میخوری خون جگر از دعایِ خیرِ خود یک لحظه محرومَم نکن چشم هایم را ببند از غیر؛ مقدور است اگر میشدم ایکاش بیتابِ تو؛ مثلِ مهزیار میشدم با عشق تو در هر دو عالم معتبر می‌نشستم یک شبِ جمعه میانِ خیمه ات میشدم از داغِ خیمه گاهِ جدّت شعله ور تا که "یا جدّاه" میگفتی؛ کنارِ قتلگاه میشدم بی طاقت از سرنیزه و تیر و حجر با تو در کرب و بلا بر سینه و سر میزدم در عزای پیکری غرق به خون و مختصر! ┅─═ঊঈ🌺ঊঈ═─┅   @marziyehatefi    ┅─═ঊঈ🌺ঊঈ═─┅
هدایت شده از  علم الحدیث
سالروز هلاکت معاویه 🛑وفي اليوم الثاني والعشرين  منه سنة (60) ستين من الهجرة كان هلاك معاوية بن أبي سفيان، وسنه يومئذ ثمان وسبعون سنة، وهو يوم مسرة للمؤمنين .، وحزن لاهل الكفر والطغيان 🔰مرحوم شیخ مفید در کتاب مسارّ الشیعه: در ۲۲ رجب سالِ شصت هجری هلاکت معاویه بن ابی سفیان است سن وی در زمان هلاکتش هفتاد و هشت سال بود. در این روز(سالروز هلاکت معاویه) روز شادی مومنین است و روز حزن و اندوه کافرین و اهل طغیان است 📚مسار الشيعة ج 1ص 59 ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
هدایت شده از تنبیه الأمة
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹طلاب اگر برای انتخابات کار نکنند نزد خدا مسئولند 🎙امام خمینی (ره) @Tanbiholomah
آنچه در ضمن دستاوردها باید بدانیم....mp3
20.16M
🚨 توجــه توجــه 🎧 لطفا چند دقیقه وقت بگذارید و گوش دهید. 🔬 دستاوردهای جمهوری اسلامی در چه شرایطی به دست آمده!؟ ⚔ دستاورد در شرایط جنگ و تحریم های سخت و ظالمانه ✌️ایستادگی در برابر استعمار ⏳۲۸روز تا حماسه مردم 🗳 〰〰〰〰〰〰 🎤 @talabe_davvar
1402.11.06_1.mp3
44.28M
🔻 🎤 حجت الاسلام 🔊 مناجات ابتدایی 📆 جمعه ۶ بهمن‌ ماه ۱۴۰۲ 🕌 مسجد مقدس جمکران  🔹موسسه علمی فرهنگی حداث الحسین علیه‌السلام قم { @huddath_al_hussain_ir }
هدایت شده از اشعار - روضه
شبیه پیر کنعان نه که من یوسف دو تا دارم غم معصومه را دارم، به دل شوق رضا دارم   از این زندان به آن زندان جدا از اهل خود رفتم در این شب ها هوای کوچ از این ویرانه را دارم   امان از سِجن هارون و امان از سندی ملعون در این غربتکده دیوانی از درد و بلا دارم   به هم می ریزد احوال مرا با ناسزاهایش خبر دارد که غیرت روی نام مرتضی دارم   برای هتک حرمت، سمت من بدکاره آوردند دعا کردم به سجده رفت و شد حالا هوادارم   زمان سجده می افتم شبیه یک عبا بر خاک به درگاه خدایم روز و شب دست دعا دارم   هزاران رد پا و چکمه بر روی عبا دارم هزاران رد شلاقِ جفا زیر عبا دارم   کمی از چهره ام نیلی، کمی سرخ و کمی زرد است شده رنگین کمان رویم، خزانِ رنگ ها دارم   شبانه قعر این گودال، سرپا ماندنم سخت است نمی فهمند انگاری که دردِ ساق پا دارم   میان هر نمازم خوانده ام "عجل وفاتی" را تمسک بر طریق مادرم خیرالنسا دارم   لبان تشنه ام مثل دو تا چوب است و حق دارم اگر که گریه بر لبْ تشنه ی کرب و بلا دارم   به دور گردنم جای غل و زنجیر می سوزد گریز روضه بر شاه ذَبیحاً بِالْقَفا دارم   تنم بر روی تخته پاره ای رفته ولی دیگر کجا جای کفن تکه حصیر و بوریا دارم؟! https://eitaa.com/abdorroghaye
محتوای تبلیغی نورالزهرا
#باب_الحوائج_موسی_بن_جعفر_علیه_السلام شبیه پیر کنعان نه که من یوسف دو تا دارم غم معصومه را دارم، ب
شبیه پیر کنعان نه که من یوسف دو تا دارم غم را دارم، به دل شوق ' دارم   به هم می ریزد احوال مرا با ناسزاهایش خبر دارد که غیرت روی نام دارم
هدایت شده از شعر هیأت
علیه‌السلام 🔹قفس را مگشایید🔹 بیهوده قفس را مگشایید پری نیست جز مُشتِ پر از طائر قدسی اثری نیست در دل اثر از شادی و امّید مجویید از شاخۀ بشکسته امید ثمری نیست گفتم به صبا دردِ دل خویش بگویم امّا به سیه‌چال، صبا را گذری نیست گیرم که صبا را گذر افتاد، چه گویم؟ دیگر ز من و دردِ دل من خبری نیست امّید رهایی چو از این بند محال است ناچار به جز مرگ، نجاتِ دگری نیست ای مرگ کجایی که به دیدار من آیی؟ در سینه دگر جز نفس مختصری نیست «تا بال و پرم بود قفس را نگشودند امروز گشودند قفس را که پری نیست» 📝 🌐 shereheyat.ir/node/232@ShereHeyat
سلام‌الله‌علیه لطف کن این قطره را تا رود و دریا هم ببر ابرهای رحمتت را سمت صحرا هم ببر سوی کنعان بوی پیراهن خبر را می‌برد یک خبر از جانب خود به زلیخا هم ببر عاقبت بار گناهانم زمینم زد، بیا دست‌هایم را بگیر و یک قدم راهم ببر بار من بر روی دستم مانده، آقا می‌خری؟! لطف کن یکجا بخر آقا... و یکجا هم ببر هرشب، هرشب نامتان را برده‌ام، پس خواهشا صبح محشر که می‌آید نام من را هم ببر در قیامت هم به دنبال غذای روضه‌ام ای ملک! من آب و نانت را نمی‌خواهم، ببر اربعین پای پیاده از نجف تا کربلا التماست می‌کنم این جمع را با هم ببر @poem_ahl
هدایت شده از حسینیه مقتل
✅مطالب شهادت امام کاظم علیه السلام در سال ۱۴۰۲ 🔻برای مشاهده تمام روضه های امام کاظم علیه السلام هشتگ زیر را لمس بفرمائید: ▪️ ▪️ علیه السلام ▪️ علیه السلام و برای مشاهده موضوعی روضه های مورد نظر لینک های زیر را لمس بفرمایید: ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️ ▪️@hosenih_maghtal
هدایت شده از حسینیه مقتل
علیه السلام 🔹جریان دستگیری امام موسی کاظم(ع) در حین نماز توسط هارون الرشید 🔸على بن محمّد بن سلیمان نوفلى گفت: از پدرم شنیدم كه وقتى موسى بن جعفر علیه السّلام را گرفت، آن جناب بالاى سر پیغمبر(ص) مشغول نماز بود. نمازش را قطع كردند او را به زور بردند. اشك می ریخت و می گفت: یا رسول اللَّه شكایت این جفاكارى هارون را به تو میكنم. مردم نیز اطرافش را گرفته با صداى بلند گریه می كردند. همین كه موسى بن جعفر(ع) را مقابل هارون آوردند ناسزا گفت و آن جناب را آزار كرد. شبانه دستور داد دو خانه آماده كنند. موسى بن جعفر(ع) را مخفیانه به یكى از آن دو خانه برد و تحویل حسان سروى داد تا او را به وسیله محملى به بصره ببرد و تسلیم عیسى بن جعفر بن ابى جعفر كه فرماندار بصره بود كند. یك محمل را روز با گروهى كه به همراه محمل بودند به جانب كوفه فرستاد تا مردم متوجه كارى كه نسبت به موسى بن جعفر كرده نشوند. حسّان یك روز قبل از ترویه (دو روز قبل از عید قربان) وارد بصره شد امام علیه السّلام را تحویل عیسى بن جعفر بن ابى جعفر داد. -------------------------------------------------- 📚متن عربی: 🔸حدثنا محمد بن إبراهیم بن إسحاق الطالقانی رضی الله عنه قال حدثنا محمد بن یحیى الصولی قال حدثنا أبو العباس أحمد بن عبد الله عن علی بن محمد بن سلیمان النوفلی قال سمعت أبی یقول لما قبض الرشید على موسى بن جعفر ع قبض علیه و هو عند رأس النبی ص قائما یصلی فقطع علیه صلاته و حمل و هو یبكی و یقول أشكو إلیك یا رسول الله ما ألقى و أقبل الناس من كل جانب یبكون و یصیحون فلما حمل إلى بین یدی‏ الرشید شتمه و جفاه فلما جن علیه اللیل أمر ببیتین فهیئا له فحمل موسى بن جعفر ع إلى أحدهما فی خفاء و دفعه إلى حسان السروی و أمره بأن یصیره به فی قبة إلى البصرة فیسلم إلى عیسى بن جعفر بن أبی جعفر و هو أمیرها و وجه قبة أخرى علانیة نهارا إلى الكوفة معها جماعة لیعمی على الناس أمر موسى بن جعفر ع فقدم حسان البصرة قبل الترویة بیوم فدفعه إلى عیسى بن جعفر بن أبی جعفر نهارا علانیة حتى عرف ذلك و شاع خبره فحبسه عیسى فی بیت من بیوت المجلس الذی كان یجلس فیه‏. -------------------------------------------------- 📘 ‏_أخبار_الرضا (ع) ج : 1 ص : 86 ع ♻️در ثواب نشر مطالب سهیم باشید♻️ 🌐📚 - پایگاه تخصصی روضه و مقتل اهل بیت علیهم السلام📚🌐 @hosenih_maghtal