eitaa logo
محتوای روضه و منبر
2.2هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.2هزار ویدیو
1.5هزار فایل
ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ السّلامُ علیکَ یٰا شمسَ الشّموس ♦️ عزیزانی که موافق هستند از امروز تا سالروز ولادت حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا علیه‌السلام ، گوشه‌ای از فضائل‌ناب و مکارم‌اخلاق آن حضرت را در کانال، قرار بدهیم، 💐 سه صلوات💐 به روح مطهر آن حضرت هدیه نمایند. ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
♦️ تواضع بی‌نظیر امامِ مهربانی‌ها... در روایت آمده است: روزى حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا عليه‌السلام وارد حمّام شدند. مردى كه آن حضرت را نمى‌شناخت به ايشان عرض كرد: دَلِّکْنِی فَجَعَلَ یُدَلِّکُهُ 🔻مرا كيسه بكش! امام عليه‌‌السلام بدون هيچ گونه اكراه، شروع به كيسه كشيدن او نمودند. در اين ميان ديگران به اين شخص، امام عليه‌السلام را معرّفى كردند، آن مرد كه پيش خود احساس شرمندگى كرد از امام عليه السلام عذر خواهى نمود، ولى آن حضرت با دلدارى دادن او به كار خود ادامه دادند. 📚المناقب، ج۴ ص۳۶۶. 📚بحار الأنوار، ج۴۹ ص۹۹. ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
♦️ هرچقدر ما به یاد امام رضا علیه‌السلام هستیم، آن حضرت هم به یاد ما و دعاگوی ماست... حسن بن جَهْم گوید: به حضرت ابو الحسن علی بن موسی الرضا علیه‌السلام عرض کردم: مرا در دعا فراموش نفرمایید. امام علیه السّلام فرمودند: تو می‌پنداری که من تو را فراموش می‌کنم!؟ راوی گوید: من فکر کردم و با خودم گفتم: او برای شیعیانش دعا می‌کند و من هم از شیعیان او هستم. پس عرض کردم: نه، می‌دانم مرا فراموش نمی‌کنید. امام علیه السّلام فرمودند: چگونه فهمیدی؟ عرض کردم: من از شیعیان شما هستم و شما برای آنها دعا می‌کنید. امام علیه السّلام فرمودند: جز این چیز دیگری هم دانستی؟ عرض کردم: خیر. امام علیه‌السّلام فرمودند: إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَا لَکَ عِنْدِی فَانْظُرْ إِلَی مَا لِی عِنْدَکَ 🔹هرگاه خواستی بدانی نزد من چگونه‌ای بنگر که من در نزد تو چگونه ام؟ تو چقدر به یاد من هستی؟ من همان اندازه به یاد توأم. 📚الکافی ج٢ص۶۵۳ ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
♦️ گو زنان مصر را «اربابِ‌یوسف» آمده... ⚡️شرح گوشه‌ای از جمال دلربای حضرت سلطان علی بن موسی الرضا عليه‌السلام... در روایت آمده است: وقتى که امام رضا علیه‌السلام وارد نیشابور شدند، مردم ازدحام کردند و جلوی استری که إمام علیه‌السلام بر آن سوار بودند را گرفتند و گفتند: شما را به حق اجداد طاهرین‌تان قسم می‌دهيم که پرده را از روی کجاوه کنار بزنید تا جمال مبارك شما را ببينيم و حديثى از اجداد خود بيان بفرمایید تا ياد بودى براى ما باشد. امام علیه‌السلام استر را نگه داشت و سايبان را كنار زد. چشم جمعيت به‌جمال انور إمام علیه‌السلام روشن گرديد. فَكَانَتْ ذُؤابَتَاهُ كَذُؤَابَتَيْ رَسُولِ اللَّهِ وَ النَّاسُ عَلَى طَبَقَاتِهِمْ قِيَامٌ كُلُّهُمْ 🔻گيسوان مباركش شبيه گيسوان رسول‌ خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله بود. تمام مردم ايستاده و محو در تماشاى رخسار مباركش بودند. وَ كَانُوا بَيْنَ صَارِخٍ وَ بَاكٍ وَ مُمَزِّقٍ ثَوْبَهُ 🔻بعضى با مشاهده آن حضرت، از شادى فریاد می‌كشيدند؛ عده‏اى واله شده و اشک شوق مي‌ريختند و برخی گریبان چاک می‌دادند. وَ مُتَمَرِّغٍ فِي التُّرَابِ وَ مُقْبِلٍ حِزَامَ بَغْلَتِهِ وَ مُطَوِّلٍ عُنُقَهُ إِلَى مَظَلَّةِ الْمَهْدِ 🔻 برخی خود را در خاك مي‌انداختند و لِجام استر را مى‏بوسيدند و گردن برافراشته تا آن حضرت را مشاهده نمايند. إِلَى أَنِ انْتَصَفَ النَّهَارُ وَ جَرَتِ الدُّمُوعُ كَالْأَنْهَارِ 🔻این جریان تا ظهر ادامه داشت و مردم همانند رود ، از شوق جمال آن حضرت گریه می‌کردند. هزاران کاتب آمدند و حضرت‌ در آخر حدیث معروف سلسلة الذهب را بیان فرمودند. 📚کشف الغُمّه،اربلی(ق۷)،ص۳۰۸ ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
1_4725922016.pdf
4.82M
📘کتاب مسجد داری نمونه 🕍🕌ویژگی های مسجد نمونه و امام جماعت نمونه بهترین شیوه های جذب افراد به مسجد بسیار مفید برای ائمه ی جمعه و جماعات و اهل مسجد ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ ╭┅─────────┅╮ 𖡨⃟ٖٖ𖠷͚̥̆̑⃟📚══✼🍃🌺🍃●═┅┄• 📲کتابخانه موبایلی 🔸 📚کتب دینی 🆔 ✅ کانال کتب دینی https://eitaa.com/joinchat/2490564857Ce9647e6437 @KotobeDini https://eitaa.com/KotobeDini > ╰┅──────
♦️مدّعیٖ خواست که آزار دهد سلطان را غافل از آنکه وجودش به یَدِ سلطان است... ⚡️ حکایت زیبای کسانی که حضرت سلطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام را کوچک شمردند... وقتی مأمون، امام رضا علیه‌السّلام را ولی‌عهد و جانشین خود قرار داد، بعضی از اطرافیان مأمون ناراضی بودند و می‌ترسیدند که خلافت از خاندان بنی عباس خارج شود و به خاندان فاطمی علیهم‌السّلام منتقل گردد. به همین جهت از امام‌رضا علیه‌السلام خوششان نمی‌آمد. 🔸عادت حضرت این بود که هر وقت می‌آمد، پیش از مأمون کسانی که در اطاق جلو بودند، از جای حرکت می‌کردند و سلام کرده، پرده را بالا می‌گرفتند تا داخل شود. 🔹وقتی این ناراحتی را نسبت به آن حضرت‌ پیدا کردند، با هم قرار گذاشتند که وقتی امام علیه‌السلام آمد و خواست پیش مأمون برود، به او توجه نکنند و پرده را برندارند. فَبَیْنَا هُمْ قُعُودٌ إِذْ جَاءَ الرِّضَا علیه‌السلام عَلَی عَادَتِهِ فَلَمْ یَمْلِکُوا أَنْفُسَهُمْ أَنْ سَلَّمُوا عَلَیْهِ وَ رَفَعُوا السِّتْرَ عَلَی عَادَتِهِمْ 🔻در همان حین که نشسته بودند امام علیه‌السّلام وارد شد. آنها بدون اختیار سلام کردند و پرده را طبق عادت قبلی برداشتند. وقتی امام داخل شد، یکدیگر را سرزنش کردند که چرا بر خلاف قرارداد عمل کرده‌اند و گفتند: مرتبه دیگر که آمد، پرده را برنمی‌داریم. باز در آن روز وقتی امام علیه‌السّلام وارد شد، از جای حرکت کرده سلام کردند و ایستادند و اما پرده را برنداشتند. فَأَرْسَلَ اللَّهُ رِیحاً شَدِیدَةً دَخَلَتْ فِی السِّتْرِ فَرَفَعَتْهُ أَکْثَرَ مِمَّا کَانُوا یَرْفَعُونَهُ 🔻خدای متعال باد شدیدی فرستاد و پرده را بیشتر از مقداری که آنها برمی‌داشتند، بلند کرد. وقتی وارد شد باد از وزش ایستاد و پرده به جای خود برگشت. در موقع برگشتن باد دومرتبه وزید و زیر پرده زد و آن را بالا برد تا امام خارج گردید. بعد دو مرتبه باد ایستاد و پرده سر جایش برگشت. 📚کشف الغمّة،ج۳ ص۲۶۱ ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
﷽ گروه‌ کشوری‌ زندگی بعد ازمرگ وجا ماندگان‌ ازقافله‌ عشق‌🌹 حسبی الله‌ یاعلی یامهدی# خدایاشُـده‌ سَرشـارازخیالـ‌عِشقـ تــو# زِندگیمـ‌ مِـثل یک کُلبه‌ے‌ دنجے کـہ‌ پـُر ازاِحسـاس است ✅شادی اموات و گذشتگان و سلامتی‌ شهدای زنده‌ ودعابرای شهادتم‌،آرزوست🤲 https://eitaa.com/joinchat/3499425974C6b90c8c12b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
909.8K
🎤کربلایی اسماعیل محمدی سبک تا مشکتو تو آب زدی سه شنبه های جمکرون ،میگن صفا داره خدا۲ یه دل پیش صاحب زمون،یه دل می‌ره به کربلا خدایا تنگه دلم میخواد یه زیارت۲ یه دل سیر گریه کنم تو عبادت خدایا کاش حاجت منم ردنباشه۲ یه امسال اسم منم توزائرها باشه یامهدی۴ وقتی میگم خدا خدا،پرمیکشم تابه حرم۲ سر روی زانو میذارم حس میکنم که زائرم حس میکنم تو کربلام،میون بین الحرمین ۲ یه بار پیش عباسمو یه بار دیگه پیش حسین خدایا درد دلم رو میگم همیشه اگه منم کرب و بلایی شم چی میشه نگیر از من عشق و آه و سوز حسینو که میمیرم ازغم دوری حسینو یا مهدی ۴ الهی جون بدم حسین میون روضه هات آقا ۲ وقتی اجل سر میرسه جون بدم رو پاهات آقا۲ نگیر از من روضه عباسو حسینو۲ نگیر از من گریه و احساس حسینو الهی مهدی بیاد ودردا دواشه پیاده با آقا قسمت کربلا شه یا مهدی۴ شاعر مریم صالحی مرزیجرانی ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
مؤسسـه روایت سیره ی شهدا.pdf
531.7K
📜 فیش راوی 📖عنوان:فتح‌خرمشهـر فتح ارزش‌هاست ✅موضوع: سوم خرداد و فتح خرمشهـر 👥مخاطب: عموم مذهبی و انقلابی ✍️ 🆔 ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
📌علم و تقوا کافی نیست، فرزند زمان خویشتن باش. 🔸در يكى از شهرستانها يك ملايى بوده است، بعضى از دوستان ميرزای شیرازی گفته بودند ما نامه‌اى خدمت ايشان نوشتيم و از ايشان تأييد خواستيم كه اين آقا در اين شهرستان هست؛ مرتب نامه به ايشان نوشتيم كه فلان شخص در اين شهر مردى است خيلى عالم، در اين حد عالم است، مجتهد است و خيلى هم باتقوا، شما ايشان را تأييد كنيد، مثلًا اجازه به ايشان بدهيد. 🔸مى‌گويد: ما نامه نوشتيم، ميرزا جواب نداد. بار ديگر نامه می‌نويسد، باز تعريف می‌كند كه اين مردى است بسيار عالم و باتقوا، هم علمش را تأييد مى‌كند و هم تقوايش را. باز ميرزا جواب نداد. 🔸تا بالاخره آن كسى كه اينهمه او را تأييد مى‌كرده بلند مى‌شود مى‌رود سامره كه چرا ميرزا جواب نداد، آيا به حرف ما اعتماد نكرد؟ رفت و گفت: آقا! چرا ما هر چه براى اين آقا تأييد خواستيم شما تأييد نكرديد، چرا نامه‌هاى ما را جواب نداديد، آيا حرف ما را قبول نداريد كه او مرد عالم و باتقوايى است؟ 🔸[میرزای شیرازی] فرمود: چرا، همه حرفهاى شما را قبول كردم. پس چرا شما تأييد نكرديد؟ فرمود: تو همواره در نامه‌هايت نوشتى كه اين چقدر عالم است و چقدر باتقواست، در يك نامه‌ات ننوشتى كه عقلش در چه حدى است؟ 🔸براى ملّا، علم و تقوا كافى نيست، عقل و فكر و دورانديشى و هوشيارى و ادراك شرايط زمانِ خودش و شناختن مردم، اينها خودش ركن اساسى است. 🔸خيلى هم عالم و باتقوا باشد اما يك آدم ساده‌دل، نتيجه چيست؟ ابزار دست شيّادها می‌شود، يعنى ابزارى از اسلام در دست ضداسلام‌ها، ابزارى از علم و تقوا در دست فاسق و فاجرها؛ فايده‌اش چيست؟ 🔸تو هيچ اسمى از آن مسأله عمده نبرده بودى. من نمى‌توانم كسى را فقط به دليل علم و تقوا تأييد كنم درصورتیكه براى من محرز نيست كه از نظر عقل و تدبير و هوشيارى و درك شرايط زمان و درك و شناخت مردم در چه حدى است. 📘مجموعه آثار استادشهيدمطهرى، ج27، ص498 ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
🟢 گاهی مشکلات زندگی، بهانه‌ای‌ست برای سَر نهادن بر آستان سلطان طوس،‌‌ حضرت شمس‌ُالشموس... صفوان بن یحیی گوید: در مدینه همراه چند نفر در خدمت حضرت رضا علیه‌السّلام بودیم و از کنار شخصی که در مسیری نشسته بود، رد شدیم. آن شخص اشاره به إمام علیه‌السلام کرد و گفت: این امام رافضیان است. عرض کردم: آقاجان! شنیدید آن مرد چه گفت؟ إمام علیه‌السلام فرمودند: آری، او مؤمنی است که در راه تکمیل ایمان است. وقتی شب شد، حضرت برایش دعا کردند. بعد از دعای إمام علیه‌السلام دیدیم دُکانش آتش گرفت و دزدها بقیه سرمایه‌اش را بردند. فَرَأَیْتُ مِنَ الْغَدِ بَیْنَ یَدَیْ أَبِی الْحَسَنِ خَاضِعاً مُسْتَکِیناً 🔻فردا صبح او را خدمت حضرت رضا علیه‌السّلام دیدم که درمانده و با خضوع و خشوع نشسته است. امام علیه‌السّلام دستور دادند و برای او درهم و دینار آوردند و او آنها را گرفت و رفت. بعد إمام علیه‌السلام فرمودند: یَا صَفْوَانُ أَمَا إِنَّهُ مُؤْمِنٌ مُسْتَکْمِلُ الْإِیمَانِ وَ مَا یُصْلِحُهُ غَیْرُ مَا رَأَیْتَ 🔻ای‌صفوان! این مؤمنی است که در راه تکمیل ایمان است و جز آنچه که دیدی، چیزی به صلاح او نبود. 📚الخرائج و الجرائح؛ ص۳۶۹ ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
آیه ی روز : **بسم الله الرحمن الرحیم وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ بقره - ١٨٦ و هنگامی که بندگان من، از تو در باره من سؤال کنند، (بگو:) من نزدیکم! دعای دعا کننده را، به هنگامی که مرا می‌خواند، پاسخ می‌گویم! پس باید دعوت مرا بپذیرند، و به من ایمان بیاورند، تا راه یابند (و به مقصد برسند)! نکته ها: برخى افراد از رسول خدا صلى الله علیه وآله مى پرسیدند: خدا را چگونه بخوانیم؟ آیا خدا به ما نزدیك است كه او را آهسته بخوانیم و یا اینكه دور است كه با فریاد بخوانیم؟! این آیه در پاسخ آنان نازل شد. دعا كننده، آنچنان مورد محبّت پروردگار قرار دارد كه در این آیه، هفت مرتبه خداوند تعبیر خودم را براى لطف به او بكار برده است: اگر بندگان خودم درباره خودم پرسیدند، به آنان بگو: من خودم به آنان نزدیك هستم وهرگاه خودم را بخوانند، خودم دعاهاى آنان را مستجاب مى كنم، پس به خودم ایمان بیاورند ودعوت خودم را اجابت كنند. این ارتباط محبّت آمیز در صورتى است كه انسان بخواهد با خداوند مناجات كند. دعا كردن، همراه وهمرنگ شدن با كلّ هستى است. طبق آیات قرآن، تمام هستى در تسبیح و قنوت هستند؛ «كلّ له قانتون»و تمام موجودات به درگاه او اظهار نیاز دارند؛ «یَسئله مَن فى السموات والارض» پس ما نیز از او درخواست كنیم تا وصله ى ناهمگون هستى نباشیم. قرآن درباره دعا سفارشاتى دارد، از آن جمله: - دعا و درخواست باید خالصانه باشد. «فادعوا اللّه مخلصین له الدین» - با ترس و امید همراه باشد. «وادعوه خوفاً وطمعاً» - با عشق و رغبت و ترس توأم باشد. «یدعوننا رغباً و رهباً» - با تضرّع و در پنهانى صورت بگیرد. «ادعوا ربكم تضرعاً و خفیة» - با ندا و خواندنى مخفى همراه باشد. «اذ نادى ربّه نداء خفیاً» در اصول كافى، صدها حدیث در اهمیّت، نقش وآداب دعا، توجّه واصرار وذكر حاجت ها هنگام دعا ودعاى دسته جمعى وایمان به استجابت آن آمده است. سؤال : چرا گاهى دعاى ما مستجاب نمى شود؟ پاسخ: عدم استجابت دعاى ما به خاطر شرك یا جهل ماست. در تفسیر المیزان مى خوانیم كه خداوند در این آیه مى فرماید: «اجیب دعوة الداع اذا دعان» خودم اجابت مى كنم دعا كننده اى را كه فقط مرا بخواند و با اخلاص تمام، از من طلب خیر كند. پس اگر دعا مستجاب نشد، یا به جهت آن است كه ما از خداوند خیر نخواسته ایم، و در واقع براى ما شرّ بوده و یا اگر واقعاً خیر بوده، خالصانه و صادقانه از خداوند درخواست نكرده ایم و همراه با استمداد از غیر بوده است. و یا اینكه استجابت درخواست ما، به مصلحت ما نباشد كه به فرموده روایات، در این صورت به جاى آن بلایى از ما دور مى شود پیام ها: - دعا در هرجا ودر هر وقت كه باشد، مفید است. چون خداوند مى فرماید: من نزدیك هستم. «فانّى قریب» - خداوند به ما نزدیك است، ولى ما چطور؟ اگر گاهى قهر او دامن ما رامى گیرد، به خاطر دورى ما از خداوند است كه در اثر گناهان مى باشد. «فانّى قریب» - استجابت خداوند دائمى است، نه موسمى. «اُجیب» نشانه ى دوام است. - با آنكه خدا همه چیز را مى داند،امّا دعا كردن وظیفه ى ماست. «فلیستجیبوا لى» - دعا آنگاه به اجابت مى رسد كه همراه با ایمان باشد. «فلیؤمنوا بى» - دعا، وسیله ى رشد و هدایت است. «لعلّهم یرشدون» - آنچه از اوقات مخصوصه، یا اماكن مقدّسه براى دعا مطرح شده براى فضیلت است، نه انحصار به آن ایام و یا اختصاص به آن امكنه. ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
♦️ سلطان ما معلّم عیسی‌بن‌مریم است... راوی گوید: خدمت حضرت رضا علیه‌السّلام رسیدم و عرض کردم: مردم خیلی از کارهای شگفت انگیز شما صحبت می‌کنند. اگر یکی از آنها را به من هم نشان بدهی، آن را تعریف می‌کنم. إمام علیه‌السلام فرمود: چه می‌خواهی؟ عرض کرد: تُحْیِی لِی أَبِی وَ أُمِّی 🔹اینکه پدر و مادرم را برایم زنده کنید. حضرت فرمودند: انْصَرِفْ إِلَی مَنْزِلِکَ فَقَدْ أَحْیَیْتُهُمَا 🔹برو به خانه‌ات که هر دو را زنده کرده‌ام! راوی گوید: فَانْصَرَفْتُ وَ اللَّهِ وَ هُمَا فِی الْبَیْتِ أَحْیَاءُ فَأَقَامَا عِنْدِی عَشَرَةَ أَیَّامٍ ثُمَّ قَبَضَهُمَا اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی 🔻به خدا قسم وارد خانه شدم هر دو در خانه نشسته بودند و مدت ده روز با من بودند و باز خداوند جان آن دو را گرفت. 📚دلائل الامامة،طبری، ص۳۶۳ 📚بحارالانوار، ج۴۹ ص۶۰ ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
♦️ وَالله قسم، که قطعه‌ای از بهشت را جدا کرده‌اند و در «مشهد» جای داده‌اند... ⚡️در روایتی إمام جواد علیه‌السلام فرمودند: إِنَّ بَیْنَ جَبَلَیْ طُوسَ قَبْضَةً قُبِضَتْ مِنَ الْجَنَّةِ مَنْ دَخَلَهَا کَانَ آمِناً یَوْمَ الْقِیَامَةِ مِنَ النَّارِ 🔹در میان دو کوه طوس، قطعه‌ای از زمین وجود دارد که از بهشت برداشته شده است؛ هر کس داخل آن گردد، در روز قیامت از آتش جهنم ایمن خواهد بود. 📚 عیون‌اخبارالرضا علیه‌السلام، ج۲ ص۲۵۶ ⚡️در روایتی دیگر شخص ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا علیه‌السلام فرمودند: ... هِیَ بِأَرْضِ طُوسَ وَ هُوَ وَ اللَّهِ رَوْضَةٌ مِنْ رِیَاضِ الْجَنَّة 🔹آن بُقعه‌ای که من در آن دفن می‌شوم، خاک طوس است که به خدا سوگند، آنجا باغی از باغ‌های بهشت است. 📚عیون‌اخبارالرضا علیه‌السلام، ج۲ ص۲۶۴ ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
صدا ۰۹۷-۲.m4a
1.97M
نوحه حماسی حیدر حیدر @MohtavayeRozeh
تا سحرگاهِ خیالِ وصل دوست – فتح خرمشهرها در پیش روست ای علی را تشنۀِ خون گشته‌ها –  بر مسلمانان چو طاعون گشته‌ها ای ابوجهلان آلِ بولهب – حامیان ظلم داعش در حلب بر شکوه و فَرّ ایران حاسدان  –  جیره‌خواران شما دیو و ددان فتنه‌ها در شام و لبنان و عراق –  کرده برپا مسلمین را از نفاق از جهالت کَر شده هم لال و کور –  ای خوارج‌های دوران ظهور در حَرورای جهالت گِردِ هم  –  چون خَوارج کرده بیرق‌ها علم در پی لا حُکم اِلّا نفسِ خویش –  لشکر تکفیر را افکنده پیش ای وزیر کوچک و خرد و نحیف  –  کم کُن اظهارات بی‌مغز و سخیف لب فرو دربند و دیده وا نما  –  کمتر افکار تَوهم‌زا نما یا کمی کمتر به شب‌ها باده‌نوش  –  یا که در هنگامِ مستی شو خموش ای به صلحِ با یمن در التماس  –  دَم مزن با ما ز تهدید و هراس ای خمار از باده‌نوشی‌های شب  –  خورده ضربِ شستِ از ما در حلب ای گرفتار تَوَهُم گشته باز  –  کُن به حد آن گلیمت پا دراز در غریبی کَم بزن بیهوده لاف  –  کُن تو این شمشیر چوبی را غلاف عرصۀِ سیمرغِ ما، ای بوالهَوَس  –  نیست جایِ عرض‌اندامِ مگس وقت آن آمد که ما در نهروان –  ذوالفقار حیدری بسته میان در هجومی تندوتیز و بی‌امان  –  نقش داعش محو سازیم از جهان ای یمن را غرقه در خون کرده‌ها  –  بصره را اِی سحر و افسون کرده‌ها جیره‌خواران ملوکِ خار و پست  –  عاقبت سهم شما باشد شکست در عراق و شام و لبنان، ضربِ شست  –  بس که از ما خورده‌اید ای قوم پست در زبونی هم چنان دجاله ها  –  می‌کنید از سوز دل این ناله‌ها ای سلیمانی هراس‌انگیزتان  –  ذوالفقار حیدری خون‌ریزتان بشنوید این شور و غوغا و خروش  –  این به رگ‌ها خونِ از غیرت به جوش این دودَم در دستِ بر دُل‌دُل نشین  –  بر شما این اَشترِ مرگ‌آفرین هیبتِ قاسم سلیمانیست این  –   پوزه مالیده شما را بر زمین این علم‌های به رنگ زرد و سبز  –  کربلایِ گشته بر پا کُلُّ ارض این غبار گشته برپا در دمشق  –  باشد از غوغایِ لشکرگاه عشق لشکری می‌آید از رَه پرشتاب –  آن قمر رویانِ شهرِ آفتاب بسته بر سر کُلنا عباس‌ها  –  آن مدافع بر حریم یاس‌ها سوریان، افغانیان، ایرانیان  –  بسته تیغِ حیدری را در میان از میِ شورِ حسینی گشته مست  –  با ولایت بسته‌ها عهد الست هم زِ لبنان، هم عراق و هم یمن –  با سلیمانی و با سید حسن لشکر سبز ظهور مهدی است  –  ذوالفقار حیدری بگرفته دست این علم‌های خراسانی فراز –  این دل‌آشوبیِ کعبه در حجاز این زلالِ سبزِ اشکِ یاس‌ها  –  رَدّ خون بر چهرۀِ عباس‌ها این شقایق‌های پرپر در حلب –  عاشقانِ نام یا زهرا به لب زلفِ خونینِ بهارِ اعتراض  –  عطر نرگس در تب تند حجاز اشتیاق و شوقِ ایران و عراق  –  شیعه را بیتابی از درد فراق این به خون آغشته گیسوی دمشق  –  این علمداریِ سرداران عشق می‌دهد این مژده بر عاشق به شور –  از شروعِ عصرِ سرسبزِ ظهور ما سپاه عاشقان فاطمه  –  بی‌هراس و ترس و یأس و واهمه در پیِ سید علی پُرشور و شِین  –  مستِ ذکرِ یا لثارات الحسین تا سحرگاهِ ظهورِ یارِ خویش  –  می‌رویم این راه خونین را به‌پیش تا ظهور حضرت صاحب زمان  –  در پیِ قاسم سلیمانی روان از شراب ناب کوثر گشته مست  –  این سپاه عاشقان حیدر است غُرشِ دریایِ طوفانیست این  –  لشکر قاسم سلیمانیست این او که در سرداریِ عشق اولیست  –  ذوالفقارِ حضرت سید علیست این به لرزه زیر پای او جهان  –  رستمِ زالِ زَر است این پهلوان این شکوه و فَرِ سلطانیِ ماست –  هیبتِ قاسم سلیمانیِ ماست این امیرِ مالکِ اشتر شکوه  –  باوقار و استوار هم چو کوه سرور و سالارِ لشکرگاه نور –  در یدِ او بیرق سبز ظهور کربلا را باده‌نوش اشتیاق  –   مُنجیِ لبنان و شام است و عراق آنچه بر او نقش داغ کربلاست  –   سینۀِ قاسم سلیمانیِ ماست ای کمین کرده تو او را بر هلاک  –  از شهادت او ندارد ترس و باک او علمدار یل سید علیست  –  شیعیان را ذوالفقار صیقلیست بی‌قرار همت و خرازی است  –  او شهیدِ زنده از جانبازی است جام خونین شهادت را به دست  –  از عسل شیرین‌تر او را بر لب است بر علمداریِ زینب سرفراز  –  شیعه دارد همچو او بسیار باز هرچه ما را خون بریزد تیغ خصم  –  پرهیاهوتر شود این راه و رسم هرچه سر از شیعه بُرّد بیشتر  –  سر نهد بر نطعِ عشق او پیش‌تر چون سلیمانی هزاران سر به دار  –  شیعه قربانی نموده بهر یار تا ابد دارد شهادت امتداد  –  شیعه دارد کربلا را تا به یاد کربلا یعنی بلا را خواستن  –  پیش دلبر خود به خون آراستن شور رفتن کربلا داریم ما  –  خون‌دل از دیده می‌باریم ما نسل سرخ سر به دارانیم ما  –  کربلا را جا نمی‌مانیم ما کربلا را قوم مجنونیم ما  –  از تبارِ فاطمیونیم ما مست ذکر کلنا عباسِ عشق  –  جان فدایی‌های زینب در دمشق قصۀِ ما قصۀِ شوق است و شور –  قصۀِ عشق است و ایمان و غرور @MohtavayeRozeh
زمزم جاریِ از لب‌هایِ نور –  قصۀِ سرسبز دوران ظهور هرکه خواهد قصۀِ ما بشنود  –  بر سر نِی باید او با سَر رود بر غم زهرا دل ما مبتلاست  –  قصۀِ ما سِرّ سرخ کربلاست تا سحرگاهِ خیالِ وصل دوست  –  فتح خرمشهرها در پیش روست به امید ظهور حضرت یار شنبه هشتم خردادماه ۱۳۹۵- منصور نظری ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
🇮🇷 📝 | مروری مجدد بر توصیه‌های رهبرمعظم انقلاب در دیدار نمایندگان یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی 🍃🌹🍃 1️⃣ تنظیم نوع رابطه‌ی مجلس با قوای دیگر بخصوص با قوّه‌ی مجریّه ↙️ یک دوگانه‌ای اینجا وجود دارد: دوگانه‌ی تقریب و تخریب ❌در نگاه تخریبی، رقیب‌پنداریِ قوّه‌ی دیگر حاکم بر ذهنیّتها است. ❗️هر دو طرف [دولت و مجلس] میتوانند در این نگاه غلط مشکل درست کنند: 📌از ناحیه دولت: ⭕️لایحه ندادن ⭕️اجرا نکردن قانون ⭕️تنظیم نکردن آیین‌نامه برای قانون ابلاغ‌شده 📌از ناحیه مجلس: ⭕️افراط در به‌کارگیری ابزارهای نظارتی ✅یک نگاه دیگر نه، نگاه یک پیکره دیدن مجموعه‌ی نظام است... بایستی نگاهِ همکاری و هم‌افزایی باشد. 2️⃣ حرّیّت و صراحت این مجلس خوب است. این حرّیّت و صراحت را با تقوا و صداقت کافی حتماً همراه کنید. 3️⃣ نگذارید وجاهت‌طلبی روی حرفها و شعارها اثر بگذارد. 4️⃣ کارهای بزرگی در مقابلتان هست: ◀️ برنامه‌ی هفتم ◀️ مسئله‌ی شعار سال ◀️ مسئله‌ی مهار تورّم و رونق تولید ◀️ لوایح نیمه‌کاره‌ ⏏️ اینها به جایی برسد، به یک نقطه‌ای برسد. 🔺 اگر چنانچه در این دو سه سال گذشته یک خلأیی باقی مانده، یک قصوری انجام گرفته، آن را در این سال آخر ان‌شاءاللّه جبران کنید و [همان‌جور که] سرافراز وارد مجلس شدید، ان‌شاءاللّه سرافراز از مجلس خارج بشوید. 🔺برای حرکت به سمت کانال ؛ کلیک کنید👇 ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
متن صلوات: آللهم صل علی سیدنامحمد و آل محمد ماختلف الملوان و تعاقب العصران و کر الجدیدان و استقبل الفرقدان و بلغ روحه و ارواح اهل بیته منی التحیه و السلام و سلم و بارک علیهم کثیرا با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی پرسشگر محترم اين جملاتي كه به عنوان "صلوات بزرگ" ناميده و ارسال كرده ايد، اعتباري ندارد و از جانب معصوم نرسيده است. اولا فردي ناشناس مدعي مي شود كه پيامبر را در خواب ديده و از ايشان براي اداي قرض كمك طلبيده است و حضرت او را به محمود غزنوي كه از سنيان بسيار متعصب مي باشد و با اهل بيت و دوستان آنان عناد شديد دارد، حواله مي دهد و اين صلوات را به عنوان نشانه اي به محمود ارائه مي دهد. در حالي كه خواب غير معصوم حجت نيست و اعتبار ندارد. دوم اين كه پيامبر در خواب به اين فرد اعلام مي كند كه محمود در اول شب سي هزار و در آخر شب هم سي هزار بار درود مي فرستد. سوم اين كه محمود اعلام كرده كه از عالمان(معلوم هم هست كه عالمان متعصب سني منظورش بوده كه معلم او بوده اند)شنيده بودم كه هر كه يكبار بدين نوع صلوات فرستد كه (اللهم صل على سيدنا محمد ما اختلف الملوان إلخ) چنان باشد كه ده هزار بار صلوات فرستاده باشد و من در أول شب سه نوبت و در آخر شب سه بار اين را مى‏خواندم و چنان مي دانستم كه شصت هزار صلوات فرستاده‏ام و پيامبر در خواب قول عالمان را تاييد كرد. چهارم اين كه چنين ذكر پر ثوابي را پيامبر در زمان حيات خود به مردم معرفي نكرده، ولي اينجا در خواب اين ثواب را تاييد مي كند و از پيامبر بعيد است كه مردم را از ثواب چنين عمل پرثوابي محروم بدارد. پنجم اين كه راوي و ناقل با ذكر اين خواب با اين جزئيات در صدد بوده سلطان محمود متعصب و دشمن اهل بيت را مورد نظر پيامبر معرفي كند.(1) با توجه به موارد بالا اين داستان و اين ذكر اعتباري ندارد و به آن توصيه نمي شود. در مورد اذكار صلوات به صورت مستند از پيامبر ذكر هايي رسيده كه صلوات فرستادن با آن صورت ها را توصيه مي كنيم. اما ترجمه عبارت: خدايا بر آقاي ما محمد و خاندان او درود فرست [البته در منبع لفظ "و آله" نيست و شما اضافه كرده ايد] مادامي كه"ملوان"(شب و روز (2)) در رفت و آمدند و "العصران"(چاشت و عصر(3)) پشت سر هم مي آيند و دو جديد (تولد و مرگ يا شب و روز(4)) كرّ و حمله مي كنند و تا (الفرقدان) آن دو ستاره همگن، سو سو مي نمايند و پيوسته به روح پيامبر و ارواح اهل بيتش از جانب ما تحيت و سلام بفرست. پي نوشت ها: 1. حقى بروسوى اسماعيل، تفسير روح البيان، بيروت، دار الفكر، ج 7، ص 235. 2. بغدادي، روح المعاني، بيروت، دار الكتب العلميه، 1415 ق، ج 8، ص 417. 3. فيومي، مصباح المنير، ج 2، ص 414. 4. حسن مصطفوي، التحقيق، تهران، بنگاه ترجمه و نشر كتاب، 1360 ش، ج 2، ص 60. موفق باشید. https://www.pasokhgoo.ir/node/85214
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ 💠درباره حماسه فتح خرمشهر ❇️لازم میدانم یاد کنم از حماسه‌ی عظیم فتح خرّمشهر؛ کار بزرگِ کم‌نظیر حقّاً و انصافاً. 💎مهم‌تر از فتح خرّمشهر یا لااقل به همان اندازه مهم، جریانات عملیّات بیت‌المقدّس است 👌آن فداکاری‌ها، آن ابتکارها، آن نقشه‌ها و طرحهای جنگی‌ای که به نظر بنده باید در دانشگاه‌های جنگ تدریس بشود. 📚واقعاً افراد [کتابهای مربوطه را] بخوانند. 🔸شماها بر روی منبر بلندی نشسته‌اید، منبر مجلس شورای اسلامی؛ 🔹صدای شما به همه‌ی کشور، بلکه به دنیا میرسد؛ ♦️نگذارید این حوادث بزرگ و این افتخارات عظیم کهنه بشود، کم‌رنگ بشود، فراموش بشود. 💠درباره مسئله قانون 🏷درباره اهمیت قانون‌گذاری ⁉️چرا ما قانون لازم داریم؟ ❇️برای اینکه ثبات در زندگی ضرورت حیاتی است. اگر ثبات نباشد، جامعه غیر قابل پیش‌بینی باشد، برنامه‌ریزی نمیشود کرد. 🚨اگر قانون نباشد، طبعاً روزمرّگی است، هرج‌ومرج است. 🔄قانونگذاری یک نسبتی با سیاستهای کلّی دارد؛ 👈سیاستهای کلّی جهت را معیّن میکند، قانونگذاری راه‌ها و جادّه‌هایی را که به این جهت میشود حرکت کرد مشخّص میکند. 🏷درباره اصول قانون‌گذاری 🔺این اصول در سیاستهای تقنین آمده؛ که حالا آن سیاستها هم باید تبدیل به قانون بشود. ⭕️بایدها: 📌تأویل‌ناپذیری قانون 📌قابل اجرا بودن قانون 📌ثبات قانون 📌منقّح و بدون تعارض بودن قانون ⭕️نبایدها: 📌انباشته شدن قوانین 📌قانونگذاریِ ناظر به منافع اشخاص 📌غلبه‌ی طرح بر لایحه 📌اثرپذیری نماینده قانونگذار از جو و ملاحظات جناحی ✅قانون را باید به سلامت، با طهارت، به نام خدا، برای خدا، باید این‌جوری قانون را نوشت که اگر این[طور] شد، آن وقت برکت پیدا میکند. 💠درباره مجلس یازدهم 👌این مجلس بحمداللّه مجلسی است انقلابی، باسواد، جوان، پُرتحرّک، پُرکار. 👈البتّه قضاوتهایی که انسان راجع به یک مجموعه میکند، با نگاه به مجموعه است؛ حالا یک استثناهایی هم ممکن است وجود داشته باشد؛ به آن استثناها کاری نداریم. ❇️مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخته؛ 👈وقتی مشکلات را انسان دانست، قانون را بر طبق مشکل وضع میکند. 🔻هدف این قوانین: 🔹مبارزه با فساد 🔹رفع تبعیض 🔹رفع انحصار 🔹بهبود فضای کسب‌و‌کار بوده و بقیّه‌ی مسائل اقتصادی دیگر 👈برخی از این قوانینی که شما تصویب کرده‌اید، قوانین راهبردی است: ⭕️قانون «اقدام راهبردی»  📍این [قانون]، کشور را از سرگردانی در قضیّه‌ی هسته‌ای نجات داد. ⭕️قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیّت» 📍به معنای واقعی کلمه از آن قانونهای حیاتی است. ⭕️قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» ❇️یکی از امتیازات مجلس یازدهم که من اصرار دارم این را بگویم و به زبان بیاورم، ساده‌زیستی است. ☝️این نشست‌وبرخاست با مردم، این تواضع در مقابل مردم، این شنیدن حرف مردم را از دست ندهید. ✅این نقاط قوّت خودتان را در این سال آخر ادامه بدهید. ✨اصل قضیّه این است که چه ما بعداً به مجلس بیاییم چه نیاییم، کاری که تا الان کردیم مورد قبول خدای متعال قرار بگیرد. 💠چند توصیه به نمایندگان مجلس یازدهم 1️⃣تنظیم نوع رابطه‌ی مجلس با قوای دیگر بخصوص با قوّه‌ی مجریّه ↙️یک دوگانه‌ای اینجا وجود دارد: دوگانه‌ی تقریب و تخریب ❌در نگاه تخریبی، رقیب‌پنداریِ قوّه‌ی دیگر حاکم بر ذهنیّتها است. ❗️هر دو طرف [دولت و مجلس] میتوانند در این نگاه غلط مشکل درست کنند: 📌از ناحیه دولت: ⭕️لایحه ندادن ⭕️اجرا نکردن قانون ⭕️تنظیم نکردن آیین‌نامه برای قانون ابلاغ‌شده 📌از ناحیه مجلس: ⭕️افراط در به‌کارگیری ابزارهای نظارتی ✅یک نگاه دیگر نه، نگاه یک پیکره دیدن مجموعه‌ی نظام است... بایستی نگاهِ همکاری و هم‌افزایی باشد. 2️⃣حرّیّت و صراحت این مجلس خوب است. این حرّیّت و صراحت را با تقوا و صداقت کافی حتماً همراه کنید. 3️⃣نگذارید وجاهت‌طلبی روی حرفها و شعارها اثر بگذارد. 4️⃣کارهای بزرگی در مقابلتان هست: ◀️برنامه‌ی هفتم ◀️مسئله‌ی شعار سال ◀️مسئله‌ی مهار تورّم و رونق تولید ◀️لوایح نیمه‌کاره‌ ⏏️اینها به جایی برسد، به یک نقطه‌ای برسد. 🍀اگر چنانچه در این دو سه سال گذشته یک خلأیی باقی مانده، یک قصوری انجام گرفته، آن را در این سال آخر ان‌شاءاللّه جبران کنید و [همان‌جور که] سرافراز وارد مجلس شدید، ان‌شاءاللّه سرافراز از مجلس خارج بشوید. ✨ 🌷 ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
مولودی حضرت ثامن الائمه امام رضا ع حجت الاسلام هاشمی.mp3
2.41M
مولودی حضرت ثامن الائمه امام رضا علیه السلام ، حجت‌الاسلام سید محمد حسین هاشمی در مصلی نماز جمعه لامرد گروه احمدبن موسی شاهچراغ https://eitaa.com/joinchat/2655650207C23a68b1678