eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
2.9هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
3هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 اما در اين عصر و زمان، وصايت و وراثت حضرت على (علیه السّلام) در همه مقامات در معنای اتم و اکملش از آن صاحب الامر و الزمان (صلوات الله علیه) است. پس حضرت خاتم الانبیاء در این فراز در وصیت نورانی خود در خطبه شریف غدیر اذعان می دارند که اوصیاء و اولیاء پس از ایشان حضرت ابوالائمۀ الاطهار علی (علیه السّلام) تا خاتم الائمه حضرت مهدی صاحب الزمان(عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) که تنها مؤوّل و مفسِّر حضرت قرآن هستند، می باشند. 🔹 در فرازی دیگر نیز ایشان در کلام نورانی خویش فرموده اند: هان ای مردمان! «أَلاوَإِنِّی رَسولٌ وَ عَلِی الْإِمامُ وَالْوَصِی مِنْ بَعْدی»👈🏻 بدانید که همانا من فرستاده و علی امام و وصی پس از من است.👈🏻👈🏻 «وَالْأَئِمَّةُ مِنْ بَعْدِهِ وُلْدُهُ» و امامان پس از او فرزندان اویند. 🔹در راستای تفسیر کلام لسان الله محمّد مصطفی(صلّی الله علیه و آله)، روایت جابر جعفی از باقر العلوم (علیه السّلام) را نقل نموده که رسول الله (صلّی الله علیه و آله) فرموده اند: ⚜هرکس دوست دارد که چون من زندگی کند و چون من بمیرد و در بهشت عدن که پروردگارم به دست قدرت خود درختان آن را غرس کرده است در آید، 👈🏻«فَلْيَتَوَلَ‏ عَلِيّاً وَ أَوْصِيَاءَهُ مِنْ بَعْدِي» پس باید علی و اوصیاء او را پس از من به ولایت بپذیرد و محبِّشان باشد زیرا ایشان، شما را به هیچ باب گمراهی وارد نمی کنند و از هیچ باب هدایت خارج نمی سازند ... 📗بصائر الدرجات فی فضایل آل محمّد(صلّی الله علیهم) ج۱، ص۴٩ کامل الزیارات، ص۶٩ 🔹در حدیثی دیگر به همین مضمون ابان بن تغلب می گوید: از شیخ الائمه صادق آل محمّد (علیه السّلام) شنیدم که رسول خدا فرموده اند: ⚜هرکس دوست دارد که چون من زندگی کند و چون من بمیرد و در بهشت عدن که پروردگارم به دست قدرت خود درختان آن را غرس کرده است در آید، «فَلْيَتَوَلَ‏ عَلِيّاً وَ لْيَتَوَلَّ وَلِيَّهُ وَ لْيُعَادِ عَدُوَّهُ وَ لْيَأْتَمَّ بِالْأَوْصِيَاءِ مِنْ بَعْدِهِ» باید علی و اولیاء او را به ولایت بپذیرد و از دشمنانش برائت جوید و به اوصیاء پس از او اقتداء نماید زیرا که آنان عترت، خاندان و از گوشت و خون من هستند. خداوند علم و فهم مرا به آنان عطا فرموده است... 📗 بحارالانوار، (ط- بیروت) ج٢٣، ص۱٣٨ 💠همین طور حضرت خاتم الانبیاء (صلّی الله علیه و آله) فرموده اند: حلال و حرام بیش از آن است که من شمارش کنم و بشناسانم و در این جا یکباره به حلال فرمان دهم و از حرام باز دارم. «فَأُمِرْتُ أَنْ آخُذَ الْبَیْعَةَ مِنْکُمْ» از این روی مأمورم از شما بیعت بگیرم ،«وَالصَّفْقَةَ لَکُمْ بِقَبُولِ ماجِئْتُ بِهِ عَنِ الله عَزَّوَجَلَّ فی عَلِی أمیرِالْمُؤْمِنینَ وَالأَوْصِیاءِ مِنْ بَعْدِهِ الَّذینَ هُمْ مِنِّی وَمِنْهُ» که دست در دست من نهید در مورد پذیرش آن چه از سوی خداوند آورده ام درباره علی امیرالمؤمنین (علیه السّلام) و اوصیای پس از او که آنان از من و اویند. ⚜حضرت خاتم الانبیاء می فرمایند: پس به شما اعلان می کنم که خداوند مرا مأمور کرده تا درباره علی امیرالمومنین (علیه السّلام) و اوصیاء ایشان که از من و علی (علیه السّلام) هستند بیعت بگیرم. 🔹نکته قابل تأمل این است که خطبه شریف غدیر با توجه به کلام الله و فرمایشات منوّر خاتم الانبیاء (صلّی الله علیه و آله)، وصیت ایشان به امت خود است. 🔹البته با عنایت به این موضوع که این سخنان همه در حالی است که دست ابوالائمه علی بن ابیطالب (علیه السّلام) در تمام مدت خطابه در دستان رسول الله (صلّی الله علیه و آله) بوده است و بیعتی که حضرت، مأمور به انجام گرفتن آن بوده اند با توجه به فرازهای خطبه، بیعت با اوصیاء ایشان یعنی ائمه اثنی عشر و حجج الهی از حضرت حسن بن علی تا محمّد بن الحسن المهدی العسکری (صلوات الله علیهم اجمعین) نیز بوده است. 💠این مثبت این امر است که وصی در معنا الاتم امیرعالم، علی(علیه السّلام) است و در تمام ائمه هدی (علیهم السّلام)، تا حضرت صاحب الانوار، مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) این وصایت صدق می کند. 🔽ادامه دارد.... ۸ ⚜ 📜⚜ ⚜📜⚜📜 📜⚜📜⚜📜⚜ ⚜📜⚜📜⚜📜⚜📜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜📜⚜📜⚜📜⚜📜 📜⚜📜⚜📜⚜ ⚜📜⚜📜 📜⚜📜 ⚜ 5⃣قسمت پنجم 🔰خیر الاوصیاء؛ تا پیش از این بیان شد که وصایت حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) در غدیر بر همگان تبیین گردید و ایشان برای وصی پس از خود الی یوم القیامه بیعت گرفتند. ⚜وَعَلِيٌ‏ وَصِيِّي‏ 🔹 ایشان در فرازی دیگر ایراد فرموده اند: «إِنَّ اللَّهَ اخْتَارَ مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ نَبِيّاً» همانا خداوند برای هر امتی نبیی برگزیده است «وَ اخْتَارَ لِكُلِّ نَبِيٍّ وَصِيّاً» و برای هر نَبِيٍّ، وصی اختیار نموده است. «فَأَنَا نَبِيُّ هَذِهِ الْأُمَّةِ» پس من نبی این امت هستم «وَعَلِيٌ‏ وَصِيِّي‏ فِي‏ عِتْرَتِي وَ أَهْلِ بَيْتِي وَ أُمَّتِي مِنْ بَعْدِي» و علی (علیه السلام) وصی من در عترتم، امتم و اهل بیتم بعد از من خواهد بود... ‏. 📗 بحارالانوار، (ط-بیروت) ج٣٨، ص۱٨ 🔹در این فراز حضرت خاتم النبیین (صلی الله علیه و آله) تصریح می کنند که هر نبی برای خود وصی داشته است. ایشان با ایراد این فراز از خطبه اذعان به با هدف و برنامه بودن گیتی می کنند و می فرمایند: 👈🏻هر کدام از انبیاء المرسلین برای غیبت خود به امر ذات احدیت، وصی و جانشینی برای خود انتخاب می کردند که کامل کننده راه ایشان و دین الله باشند. وقتی خورشیدی در پس سحابی پنهان می شود مردم بتوانند از انوار آن خورشید فیض ببرند. ⚜«وَ إِنَّ اللَّهَ اخْتَارَ لِكُلِّ نَبِيٍّ وَصِيّاً» در این فراز واژه «اخْتَارَ» دو بار تکرار شده است و نشان از اهمیت آن می دهد. «اخْتَارَ» به معنای اختیاراً یعنی آن را برگزيد، آن را ذخيره كرد. 🔹به یک معنا می توان گفت که فرمایش رسول الله (صلی الله علیه و آله) این گونه بوده است که «إِنَّ اللَّهَ اخْتَارَ مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ نَبِيّاً» و «وَ إِنَّ اللَّهَ اخْتَارَ لِكُلِّ نَبِيٍّ وَصِيّاً» یعنی منحصراً فقط ذات احدیت، حق اختیار نبی و وصی آن نبی را دارد و انبیاء فقط حق اعلان و اعلام اوصیاء خود را داشته اند و مبلغ این موضوع بوده اند. 🔹و در این جا مُثبِت این امر است که وقتی وصی هر کدام از انبیاء و خاتم الانبیاء را خداوند اختیار می کند پس اجتباء و انتخاب اوصیاء و خلفاء پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله) نیز به تصدیق آیه مبارکه ابلاغ و اکمال دین منحصراً در اختیار خداوند است و اختیار انتصاب امامت حضرت حجه بن الحسن المهدی (ارواحنا له الفداء) خاتم الائمه منحصر به ذات اقدس حق می باشد. 🔹حضرت سید المرسلین نیز در روز غدیر خم، ابلاغ امامت و وصایت علی (علیه السلام) و اوصیاء بعد از ایشان تا خاتم الاوصیاء آل محمد، حضرت بقیه الله الاعظم (صلوات الله علیهم اجمعین) را انجام دادند. ۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مبلغان شمیم
# آموزشي - دوره 🔰🔰🔰درآستانه ماه محرم جهت دانش افزایی مبلغان درراستای مباحث جمعیت اداره کل تبلیغ با همکاری اموربانوان استانداری استان قم برگزار می کند: 💠دوره مقدماتی جمعیت ❇️ با حضور اساتید و فعالان عرصه جمعیت و خانواده 🎤 حجج الاسلام وافی، مزروعی، بهرامی، علوی 📃 با عناوین و سرفصلهای : ضرورت پاسخ به شبهات، سقط جنین، تک فرزندی، جایگاه مادری 🗓زمان: یکم لغایت چهارم مردادماه ⏰ساعت 8 الی 12 ♻️مکان: آمفی تئاتر طبقه سوم بهشتی ره 📌ویژه طلاب و مبلغان استان قم همراه بااعطای گواهینامه پیش دوره همایش ایران جوان ⬅️مزایای شرکت در دوره: ☑️زمینه تشکیل پرونده تبلیغی در اداره مبلغان جامعه الزهرا سلام الله علیها (برای طلاب این مرکز ) ☑️استفاده از دوره‌های آموزشی و مهارتی هدفمند و کاربردی ☑️فعال شدن پرونده مرکز خدمات ⬅️جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سامانه شمیم مراجعه نمایید. 🌐shamim.jz.ac.ir ┄┅═══••✾••═══┅┄ https://eitaa.com/joinchat/164560910C641293389e 🆔ارتباط با ادمین: @admin_mobaleghan ✅اداره کل تبلیغ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مگو ... که هیچ نداری ... ببین ... تـ❤️ـو را ... دارم ... سلام دلـ❤️ـبر همه چیز تمام من ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀 پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله: 🔸 «مَنْ كُنْتُ وَلِيَّهُ فَهَذَا وَلِيُّهُ؛ اَللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاَهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ.» 🔸 هرکس که من مولای اویم، پس این علی علیه‌السّلام ولی اوست؛ خدایا دوستدارش را دوست بدار و دشمنش را دشمن بدار. 📚 کمال الدین، ج ۱، ص ۲۳۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🍃هدیه میکنیم ثواب تلاوت این صفحه از قرآن کریم را به وجود مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف🍃 ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra ┈••✾•🍃🌺🍃•✾••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🍃 🍃 دعای روز شنبه 🌹بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 🌹بِسْمِ اللّٰهِ كَلِمَةِ الْمُعْتَصِمِينَ وَ مَقالَةِ الْمُتَحَرِّزِينَ 🌹وَأَعُوذُ بِاللّٰهِ تَعَالىٰ مِنْ جَوْرِ الْجَائِرِينَ ، وَكَيْدِ الْحَاسِدِينَ ، وَبَغْىِ الظَّالِمِينَ 🌹وَأَحْمَدُهُ فَوْقَ حَمْدِ الْحَامِدِينَ ، 🌹 اللّٰهُمَّ أَنْتَ الْواحِدُ بِلَا شَرِيكٍ ، وَالْمَلِكُ بِلَا تَمْلِيكٍ ، لَاتُضَادُّ فِى حُكْمِكَ ، وَلَا تُنَازَعُ فِى مُلْكِكَ 🌹 أَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّىَ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَرَسُولِكَ ، وَأَنْ تُوزِعَنِى مِنْ شُكْرِ نُعْمَاكَ مَا تَبْلُغُ بِى غَايَةَ رِضَاكَ؛ وَأَنْ تُعِينَنِى عَلَىٰ طَاعَتِكَ وَ لُزُومِ عِبَادَتِكَ ، وَاسْتِحْقَاقِ مَثُوبَتِكَ بِلُطْفِ عِنَايَتِكَ 🌹وَ تَرْحَمَنِى بِصَدِّى عَنْ مَعَاصِيكَ مَا أَحْيَيْتَنِى ، وَتُوَفِّقَنِى لِمَا يَنْفَعُنِى مَا أَبْقَيْتَنِى ، وَأَنْ تَشْرَحَ بِكِتَابِكَ صَدْرِى ، وَتَحُطَّ بِتِلاوَتِهِ وِزْرِى ، وَتَمْنَحَنِى السَّلَامَةَ فِى دِينِى وَنَفْسِى ، وَلَا تُوحِشَ بِى أَهْلَ أُنْسِى ، وَتُتِمَّ إِحْسَانَكَ فِيَما بَقِىَ مِنْ عُمْرِى كَمَا أَحْسَنْتَ فِيَما مَضَىٰ مِنْهُ ، يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. 🦋🍃🦋 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_310226054725763841.mp3
6.72M
❤️🧡💛 🧡 💛 72 آرامش، نخواهی داشت؛ مگر آنکه قلب سبک و قدرتمندی برای خودت بسازی! راه آسمون بازه قلبتو سبک کن... تا قدرت پرواز پیدا کنی. 🎤 ❤️ 🧡💛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 حضرت در فرازی از خطبه غدیریه نیز با جمله «إِلَّا أَنَّهُ لَا نَبِيَّ بَعْدِي» تأکید می نمایند که پس از هر نبیی، انبیاء دیگری بودند، اما من خاتم الانبیاء هستم و پس از من دیگر پیامبری نخواهد آمد. علی (علیه السلام)، و فرزندانش، اوصیاء من می باشند. 👈🏻خاتم اوصیاء من، حضرت صاحب الزمان (علیه السلام) می باشد، و حدیث ذیل الذکر مثبت این مطلب است. ⚜إِنَّ وَصِيِّي وَ الْخَلِيفَةَ مِنْ بَعْدِي عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ (علیه السلام)وَ بَعْدَهُ سِبْطَايَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ تَتْلُوهُ تِسْعَةٌ مِنْ صُلْبِ الْحُسَيْنِ أَئِمَّةٌ أَبْرَارٌ 🔹شخصی یهودی به نام نعثل خدمت حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) آمد و گفت: من چند سوال از شما دارم که اگر جواب مرا بدهید اسلام می آورم. حضرت خاتم الانبیاء (صلی الله علیه و آله) فرمودند ای اباعماره بپرس. 🔹آن فرد گفت: پس به من از وصی خودت خبر بده که او کیست؟ «فَمَا مِنْ نَبِيٍّ إِلَّا وَ لَهُ وَصِيٌّ» زیرا هیچ پیامبری نیست مگر این که برای او وصیی هست. همانا پیامبر ما موسی بن عمران به یوشع بن نون وصیت نمود. 🔹حضرت رسول اکرم فرمودند: «نَعَمْ إِنَّ وَصِيِّي وَ الْخَلِيفَةَ مِنْ بَعْدِي عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ (علیه السلام)» بله، همانا وصی و خلیفه پس از من علی بن ابی طالب (علیه السلام) است «وَ بَعْدَهُ سِبْطَايَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ تَتْلُوهُ تِسْعَةٌ مِنْ صُلْبِ الْحُسَيْنِ أَئِمَّةٌ أَبْرَارٌ» و بعد از او دو نواده من حسن و حسین (علیهما السلام) و آنگاه نه نفر از صلب حسین (علیه السلام)، ائمه ابرار و نیکان هستند. نعثل گفت: یا محمد «فَسَمِّهِمْ لِي» اسم آنان را برایم بگو. «قَالَ نَعَمْ إِذَا مَضَى‏ الْحُسَيْنُ‏ فَابْنُهُ‏ عَلِيٌّ فَإِذَا مَضَى فَابْنُهُ مُحَمَّدٌ فَإِذَا مَضَى فَابْنُهُ جَعْفَرٌ فَإِذَا مَضَى جَعْفَرٌ فَابْنُهُ مُوسَى فَإِذَا مَضَى‏ مُوسَى فَابْنُهُ عَلِيٌّ فَإِذَا مَضَى عَلِيٌّ فَابْنُهُ مُحَمَّدٌ فَإِذَا مَضَى مُحَمَّدٌ فَابْنُهُ عَلِيٌّ فَإِذَا مَضَى عَلِيٌّ فَابْنُهُ الْحَسَنُ فَإِذَا مَضَى الْحَسَنُ فَبَعْدَهُ ابْنُهُ الْحُجَّةُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ فَهَذِهِ اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً عَلَى عَدَدِ نُقَبَاءِ بَنِي إِسْرَائِيل‏» 🔹رسول خدا فرمودند: هنگامی که وصایت حسین گذشت فرزندش علی، وصی خواهد بود، هنگامی که وصایت علی گذشت فرزندش محمد، وصی می باشد، هنگامی که وصایت محمد گذشت فرزندش جعفر، وصی می باشد، هنگامی که وصایت جعفر گذشت فرزندش موسی، وصی خواهد شد، هنگامی که وصایت موسی گذشت فرزندش علی، وصی خواهد شد، هنگامی که وصایت علی گذشت، فرزندش محمد، وصی خواهد شد، هنگامی که وصایت محمد گذشت، فرزندش علی، وصی خواهد شد، هنگامی که وصایت علی گذشت فرزندش حسن وصی خواهد شد و بعد ایشان فرزندشان👈🏻 حجة بن الحسن بن علی (علیهم السلام اجمعین) وصی خواهد شد. پس ایشان دوازده امام، به عدد نقباء بنی اسرائیل هستند. 📗کفایه الاثر فی النص علی الأئمة الاثنی عشر، ص۱٢ 🔽ادامه دارد.... ۱٠ ⚜ 📜⚜ ⚜📜⚜📜 📜⚜📜⚜📜⚜ ⚜📜⚜📜⚜📜⚜📜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹سلام علیکم ✋ 🔘 داستان کوتاه توبه شعوانه 🔹شعوانه نام زنی بود که آوازی خوش داشت و در بصره، در مجلس فسق و فجور شرکت می کرد و ثروتی از این راه برهم زده و کنیزکانی خریداری کرده بود. روزی از خانه ای صدایی شنید. 🔹 کنیزش را گفت: «برو درون آن خانه و ببین چه خبر است.» کنیز رفت و برنگشت. کنیز دوم و سوم را فرستاد و باز نگشتند، پس خودش درون خانه رفت. دید واعظی درباره آیات جهنم صحبت می کند. 🔹کلام واعظ در او اثر کرد، سپس سؤال کرد: «می توانم توبه کنم؟» واعظ گفت: «اگر به قدر گناه شعوانه هم باشد، خدا قبول می کند.» گفت: «خودم شعوانه هستم.» پس از مجلس وعظ بیرون آمد و کنیزکان را آزاد نمود. 🔹 آن چنان عبادت می کرد و لاغر و ضعیف شد و کارش به جایی رسید که عابدان در مجلس او حاضر می شدند و از وعظ او می گریستند و خودش آن قدر گریه می کرد که ترس کوری چشم را برای او داشتند، ولی او در جواب می گفت: «کوری دنیا بهتر از کوری قیامت است.» 📚هزار و یک حکایت قرانی ص 261 ✍تهیه و تنظیم :عاشوری 🌺🍃🌸🍃🌹🍃🌸🍃🌺 https://eitaa.com/joinchat/2230452355C5bb2bc5c71
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم..🌺 تهیه شده توسط زیبا فهندژ سعدی،استان فارس،بانوی طلبه،دانش آموخته حوزه علمیه جامعه الزهرا سلام الله علیها،استان قم غدیر نوشته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا