eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
2.9هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
2.7هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_920157579.pdf
499.4K
🔖فیش منبر 🔖 علیه السلام 💠علائم ظهور امام زمان علیه السلام 📌 نزدیکی ظهور امام زمان علیه السلام 💠 حجت الاسلام عالی 💠 علیه السلام 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایتهای امام زمان (علیه السلام).pdf
424.2K
🔖فیش منبر 🔖 علیه السلام 💠هدایتهای امام زمان علیه السلام 💠 📌 هدایتگری های امام زمان علیه السلام در سه عرصه مختلف علیه السلام 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام زمان (علیه السلام) در آیینه القاب.pdf
556K
🔖فیش منبر 🔖 علیه السلام 💠امام زمان علیه السلام محبوب پاکان عالم 💠 📌 محبوبیت امام زمان علیه السلام نزد خداوند متعال و پیامبر اکرم و ائمه معصومین علیهم السلام علیه السلام 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نیمه شعبان لیله القدر اهل بیت.pdf
505.1K
🔖فیش منبر 🔖 علیه السلام 💠نیمه شعبان لیله القدر اهل بیت علیهم السلام 📌 معصومین علیهم السلام و شب نیمه شعبان علیه السلام 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کدام امام زمان را دوست داریم؟.pdf
145.7K
📩متن منبر 📩 علیه‌السلام 📌کدام امام زمان(عج) را دوست داریم؟ 1️⃣. امام زمانِ عقیدتی 2️⃣. امام زمانِ باب الحوائجی 3️⃣. امام‌زمانی‌های حبی و عشقی 4️⃣. امام‌زمانِ دعای ندبۀ و مهم ترین ویژگی آن امام زمان(عج) از کانال حکمت بیان 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🌿🌷 🌿🌿🌿 🌷🌿🌷 محتوای تبلیغی ویژه مبلغین بین الملل👇👇👇
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞کلیپ بین المللی جشن بزرگ نیمه شعبان به زبان اسپانیایی ✅در انتشار برای مردم جهان سهیم باشید 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞کلیپ بین المللی جشن بزرگ نیمه شعبان به زبان اسپانیایی ✅در انتشار برای مردم جهان سهیم باشید 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞کلیپ بین المللی جشن بزرگ نیمه شعبان به زبان فرانسوی ✅در انتشار برای مردم جهان سهیم باشید 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞کلیپ بین المللی جشن بزرگ نیمه شعبان به زبان اسپانیایی ✅در انتشار برای مردم جهان سهیم باشید 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
✍️ شبهات دانش آموزی ❌ امامت هم مثل پادشاهی موروثی است پس فرقی بین امامت و پادشاهی نیست؟! 🔶 اول: امامت از سوی خداست و او تعیین می‌کند چه کسی امام باشد. در حالی که پادشاهی اینگونه نیست. 🔷 دوم: در پادشاهی اغلب حکومت از پدر به پسر بزرگتر می‌رسد و به عنوان جانشین و ولیعهد معرفی می‌شود، در حالی که در امامت چنین نیست و امامت به کسی که شایستگی‌های خاصی دارد داده می‌شود. 🔻 و اگر امامت موروثی بود باید از پدر به پسر بزرگتر می‌رسید در حالی که امامت از حضرت علی علیه السلام به امام حسن علیه السلام و از ایشان به برادرش امام حسین علیه السلام رسیده است و از امام حسین علیه السلام به جای اینکه به حضرت علی اکبر که پسر بزرگتر است برسد به امام سجاد علیه السلام که کوچکتر است رسیده است. یا امام صادق علیه اسلام با وجود اینکه اسماعیل پسر بزرگش بود او را به عنوان امام معرفی نکرد. 🔶 سوم: پادشاهی در زمان حال تعیین می‌شود یعنی اول باید فرزند پسر پادشاه به دنیا بیاید که او را به عنوان جانشین و ولیعهد خود معرفی کند. در حالی که در امامت، امامان از قبل تعیین شده و معرفی شده‌اند و فقط باید منتظر به دنیا آمدن آن‌ها باشند. 🔻 اگر قرار بود امام منتظر بود تا فرزند پسرش که به دنیا آمد او را به عنوان امام بعد از خودش معرفی کند همین که حضرت علی اکبر به دنیا آمد باید امام حسین علیه السلام او را به عنوان امام بعد از خود معرفی می‌کرد یا امام صادق علیه السلام همین که اسماعیل به دنیا آمد او را به عنوان امام معرفی می‌کرد در حالی که این کار را نکردند. 🔻 و امام حسین علیه السلام فرزند دومش امام سجاد علیه السلام را به عنوان امام معرفی کردند و امام صادق علیه السلام سومین پسر خودش امام کاظم علیه السلام را به عنوان امام معرفی کردند. 🔷 چهارم: در پادشاهی، جانشین و ولیعهد می‌تواند شورش کند و پادشاه را برکنار کند و خودش پادشاه شود، یا پادشاه خود کنارگیری کند و جانشین او پادشاه شود ولی در امامت تا امام قبلی زنده است نوبت به امامت بعدی نمی‌رسد و او تابع امام قبل است. 🔶 پنجم: در پادشاهی، پادشاه می‌تواند حق پادشاهی خودش را به دیگری ببخشد و کسی دیگر به جای او پادشاه شود ولی در امامت، امام نمی‌تواند امامت را ببخشد یا کسی به او امامت را بدهد چون امامت یک مقام الهی است و فقط خداست که می‌تواند این امامت را به او بدهد یا از او بگیرد. 🔻 امام رضا علیه السلام به مأمون در بخشیدن ولایتعهدی به ایشان فرمودند: «إِنْ‏ كَانَتْ‏ هَذِهِ‏ الْخِلَافَةُ لَكَ‏ وَ اللَّهُ‏ جَعَلَهَا لَكَ فَلَايَجُوزُ لَكَ أَنْ تَخْلَعَ لِبَاساً أَلْبَسَكَ اللَّهُ‏ وَ تَجْعَلَهُ لِغَيْرِكَ وَ إِنْ كَانَتِ الْخِلَافَةُ لَيْسَتْ لَكَ فَلَايَجُوزُ لَكَ أَنْ تَجْعَلَ لِي مَا لَيْسَ لَك‏؛ اگر این خلافت مال تو است و خدا آن را برای تو قرار داده است، در این صورت، جایز نیست لباسی را که خدا به تو پوشانده از خود خلع کرده و در اختیار دیگری قرار دهی و اگر مال تو نیست در این صورت جایز نیست آنچه را که مال تو نیست به دیگران ببخشی».[1] 🔷 ششم: در پادشاهی، هر کسی چه فاسد چه ناقص چه نادان چه ترسو و هر چه باشد امکان دارد پادشاه شود ولی در امامت کسی امام می‌شود که از همه مردم عالم‌تر و عادل‌تر و شجاع‌تر و پرهیزکارتر و ... باشد. 🔶 هفتم: در پادشاهی، اگر پادشاه از حکومت کنار گذاشته شود دیگر جایگاهی ندارد ولی در امامت، اگر امام از حکومت هم کنار گذاشته شود باز مقام امامت را دارد و باز امام است هر چند حکومت نداشته باشد، چون مقام امامت را خدا به او داده است و کسی آن را نمی‌تواند از او بگیرد. 🔷 هشتم: در پادشاهی، پادشاه برای منافع خودش کار می‌کند و به دنبال سود بیشتر برای خود و خانواده‌اش هست و حاضر است هر چیزی و هر کسی را برای خود و حکومتش فدا کند. ولی در امامت، امام برای منافع مردم و دین خدا تلاش می‌کند، که سود دنیایی یا آخرتی به مردم برساند و حاضر است خود و همه چیزش را برای دین خدا و مردم فدا کند. 📚[1]. عیون اخبار الرضا(علیه السّلام)، شیخ صدوق، ج 2، ص 138 - 139 🌸🌺🌸🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ستـ⭐️ـاره‌ای بدرخشید و ‌ مـ🌙ـاه مجلس شد تمام هستی زهـ❤️ـرا نصیب نرجـ❤️ـس شد سلام‌ گـ❤️ـل نرگس زهرا ....
ا❁﷽❁ا «الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ»؛ [متقین] آنانند كه به غيب ايمان مى‌آورند و نماز مى‌گزارند و از آنچه روزيشان داده‌ايم انفاق مى كنند. ☑️ الْغَیْبُ فَهُوَ الْحُجَّة ✍🏻 از جمله مصادیقِ «غیب»، چنانکه برخی مفسرین به آن اشاره کرده اند، معرفت به احکام و شرایع می باشد (١). چرا که شرایع دین همانطور که صورت ظاهری و قابل شهود دارد، صورت باطنی نیز دارد که از آن می توان به غیب تعبیر کرد. بر این اساس، ایمان به غیب، معرفت به بطن شرایع دین است. نکتۀ قابل توجه این مهم است که جایگاه ایمان به غیب و معرفت به بطن شرایع، مقدّم بر ظواهر دین چون اقامۀ نماز و انفاق می‌باشد. چون عبارات «و يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ» به عنوان ذکر فروع پس از اصول، بعد از عبارت «يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ» آمده اند. حال با عنایت به اینکه حقیقت غیب، طبق تفسیر حضرت مولانا امام جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام)، وجود مقدس حضرت حجة بن الحسن المهدی العسکری (أرواحنا فداه) می باشند؛ «أَمَّا الْغَیْبُ فَهُوَ الْحُجَّهًْ الْغَائِبُ (عجل الله تعالی فرجه الشریف)» (۲)، ایمان به غیب عبارت می شود از معرفت به اینکه حقیقت و بطن جمیع شرایع دین به وجود مقدس آن حضرت (أرواحنا فداه) باز می گردد. به همین سبب در برخی مستندات بجای مانده در میان توقیعات ناحیه مقدسه ملاحظه می شود که از آن حضرت، تحت عنوان «أصل» یاد شده است (۳). (١) التفسير الكبير، ج۲، ص ۲۷۳ (۲) بحارالأنوار، ج۵۱، ص۵۲ (۳) رجال الكشي - إختيار معرفة الرجال، النص، ص ۵۳۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🍃هدیه میکنیم ثواب تلاوت این صفحه از قرآن کریم را به وجود مقدس حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف🌷🍃 ┈••✾•🍃🌷🍃•✾••┈ https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra ┈••✾•🍃🌷🍃•✾••
🦋🍃🦋🍃 🍃🦋🍃 🦋🍃 🍃 🦋 دعای حضرت زهرا سلام الله علیها در روز جمعه 🦋«اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنْ أَقْرَبِ مَنْ تَقَرَّبَ إِلَیْكَ، ‌وَ أَوْجَهِ مَنْ تَوَجَّهَ إِلَیْكَ، وَ أَنْجَحِ مَنْ سَأَلَكَ وَتَضَرَّعَ إِلَیْكَ. اَللّهُمَّ اجْعَلْنا مِمَّنْ كَأَنَّهُ یَراكَ إِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ الَّذی فِیهِ یَلْقاكَ، وَلا تَمُتْنا إِلاّ عَلی رِضاكَ اَللّهُمَّ وَاجْعَلْنا مِمَّنْ أَخْلَصَ لَكَ بِعَمَلِهِ وَ أَحَبَّكَ فی جَمِیعِ خَلْقِكَ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاغْفِرْ لَنا مَغْفِرَةً جَزْمَاً، حَتْماً، لا نَقْتَرِفُ بَعْدَها ذَنْباً، وَ لا نَكْتَسِبُ خَطیئَةً وَلا إِثْمَاً اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، صَلاةً نامِیَةً دَائِمَةً زاكِیَةً مُتَتابِعَةً مُتَواصِلَةً مُتَرادِفَةً بِرَحْمَتِكَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمین» 📚 بحارالانوار ج ۸۷ ص۳۳۸ 🦋🍃🦋 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra