eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
2.9هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
2.1هزار ویدیو
2.9هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️▪️▫️▪️ ▪️ ✔️شفاعت یکی از شئون حضرت زهرا علیهاالسلام است که این شأن در پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله) و ابناء و ذریه ایشان هم دیده میشود. ➖عن بعض أصحابنا عن أحدهما قال‏ في قوله: «عَسى‏ أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقاماً مَحْمُوداً» قال: هي الشفاعة 📓تفسير العياشي ؛ ج۲ ؛ ص۳۱۴ ☑️دایره شفاعت کبری رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) آن قدر وسیع ،‌گسترده و فراگیر است که هر یک از مشمولین شفاعت یعنی انبیاء و شیعیان خاص،‌ می توانند برای دیگر شیعیان و مؤمنین نیز شفاعت کنند تا آنکه از اهل توحید ، حتی مرتکبین گناهان کبیره از امّت رسول نیز مشمول شفاعت قرار می گیرند. ➖قالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و اله و سلم): ➖‏إِذَا قُمْتُ الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ تَشَفَّعْتُ فِي أَصْحَابِ الْكَبَائِرِ مِنْ أُمَّتِي فَيُشَفِّعُنِي اللَّهُ فِيهِمْ وَ اللَّهِ لَا تَشَفَّعْتُ فِيمَنْ آذَى ذُرِّيَّتِي. 📓تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة؛ ص۲۷۹ 📓بحار الأنوار ؛ ج۸ ؛ ص۳۷ ☑️چرا که وجود مقدس رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) ، معنای مطلق رحمانیت خداوند عزوجل هستند و مظهر این رحمانیت عام الهی، همان مقام محمود و شفاعت کبرای رسول است. ✨و ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمين‏ (سوره انبیاء ،‌آیه ۱۰۷) ◀️اما در اینکه حضرت محمد بن عبدالله (صلی الله علیه و اله و سلم)، حضرت أباعبدالله الحسین علیه السلام را خطاب (شافِعَ اُمَّتى) قرار داده اندسرّی نهفته است. 🖋ادامه دارد.. ا▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️ (۱). ﴿مَنْ يَشْفَعْ شَفاعَةً حَسَنَةً يَكُنْ لَهُ نَصيبٌ مِنْها وَ مَنْ يَشْفَعْ شَفاعَةً سَيِّئَةً يَكُنْ لَهُ كِفْلٌ مِنْها وَ كانَ اللهُ‌ عَلى كُلِّ شَيْ‌ءٍ مُقيتاً ﴾ كسى كه شفاعت براى كار نيكى كند، سهمى از آن براى او خواهد بود؛ و كسى كه شفاعت براى كار بدى كند، سهمى از آن خواهد داشت. و خداوند، حساب هر چيز را نگه مى‌دارد (سوره مبارکه نساء آیه ۸۵) (۲). فرازی از خطبه مبارکه مفاخره الفضائل لابن شاذان القمی ص۸۰ تا ۸۲ (۳). همان (۴).إحقاق الحق و إزهاق الباطل، ج ۱۰، ص ۳۶۷ ➖➖➖➖➖➖➖ 🔰 مسانید حدیث شریف کساء 📑 « عيون أخبار الرضا عليه السلام» شیخ صدوق در این کتاب شریف در سند ذیل از قول امام کاظم (علیه السلام) روایتی را آورده است که در آن حضرت تصریح فرمودند واقعه کساء در روز مباهله نیز روی داده است: حَدَّثَنَا أَبُو أَحْمَدَ هَانِي [بْنُ‏] مُحَمَّدِ بْنِ مَحْمُودٍ الْعَبْدِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مَحْمُودٍ بِإِسْنَادِهِ رَفَعَهُ إِلَى مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ع أَنَّهُ قَالَ: قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكاذِبِينَ وَ لَمْ يَدَّعِ أَحَدٌ أَنَّهُ أَدْخَلَ النَّبِيُّ ص تَحْتَ الْكِسَاءِ عِنْدَ الْمُبَاهَلَةِ لِلنَّصَارَى إِلَّا عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ فَكَانَ تَأْوِيلُ قَوْلِهِ تَعَالَى أَبْناءَنا الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ وَ نِساءَنا فَاطِمَةَ وَ أَنْفُسَنا عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ ع عَلَى‏. 📓عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏١، ص٨۵ ۲۱ ▫️▪️▫️▪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ز درد دوریت ... ای دوستـ❤️ـ ... شکوه ها دارم سلام حضرت عشـ❤️ـق ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدیه میکنیم ثواب تلاوت این صفحه از قرآن کریم را به وجود مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها🖤 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🍁🌷🍁 🌷دعای روز سه شنبه 🍁بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌷الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ الْحَمْدُ حَقُّهُ كَمَا يَسْتَحِقُّهُ حَمْدا كَثِيرا وَ أَعُوذُ بِهِ مِنْ شَرِّ نَفْسِي إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلا مَا رَحِمَ رَبِّي 🍁وَ أَعُوذُ بِهِ مِنْ شَرِّ الشَّيْطَانِ الَّذِي يَزِيدُنِي ذَنْبا إِلَى ذَنْبِي وَ أَحْتَرِزُ بِهِ مِنْ كُلِّ جَبَّارٍ فَاجِرٍ وَ سُلْطَانٍ جَائِرٍ وَ عَدُوٍّ قَاهِرٍ 🌷اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ جُنْدِكَ فَإِنَّ جُنْدَكَ هُمُ الْغَالِبُونَ وَ اجْعَلْنِي مِنْ حِزْبِكَ فَإِنَّ حِزْبَكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ، وَ اجْعَلْنِي مِنْ أَوْلِيَائِكَ فَإِنَّ أَوْلِيَاءَكَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ 🍁اللَّهُمَّ أَصْلِحْ لِي دِينِي فَإِنَّهُ عِصْمَةُ أَمْرِي وَ أَصْلِحْ لِي آخِرَتِي فَإِنَّهَا دَارُ مَقَرِّي وَ إِلَيْهَا مِنْ مُجَاوَرَةِ اللِّئَامِ مَفَرِّي وَ اجْعَلِ الْحَيَاةَ زِيَادَةً لِي فِي كُلِّ خَيْرٍ وَ الْوَفَاةَ رَاحَةً لِي مِنْ كُلِّ شَرٍ 🌷 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ وَ تَمَامِ عِدَّةِ الْمُرْسَلِينَ وَ عَلَى آلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ وَ أَصْحَابِهِ الْمُنْتَجَبِينَ 🍁وَ هَبْ لِي فِي الثُّلَثَاءِ ثَلاثا لا تَدَعْ لِي ذَنْبا إِلا غَفَرْتَهُ وَ لا غَمّا إِلا أَذْهَبْتَهُ وَ لا عَدُوّا إِلا دَفَعْتَهُ بِبِسْمِ اللَّهِ خَيْرِ الْأَسْمَاءِ بِسْمِ اللَّهِ رَب الْأَرْضِ وَ السَّمَاءِ أَسْتَدْفِعُ كُلَّ مکروه أَوَّلُهُ سَخَطُهُ وَ أَسْتَجْلِبُ كُلَّ مَحْبُوبٍ أَوَّلُهُ رِضَاهُ فَاخْتِمْ لِي مِنْكَ بِالْغُفْرَانِ يَا وَلِيَّ الْإِحْسَان 🌷🍃🌷 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra🌷🍃🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا❁﷽❁ا ▪️«تَبارَكَ الَّذي نَزَّلَ الْفُرْقانَ عَلى عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعالَمينَ نَذيراً» (سوره مبارکه فرقان آیه۱) ☑️شناخت، تمییز و تفریق میان حق و باطل، به واسطه وجود مبارک حضرت فاطمة الزهرا (سلام الله علیهما)؛ شأن «فرقانيت» معرفت فاطمی 🏴در نقلی منتسب به امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) وارد شده که فرمودند: «لعمري لو لا فاطمة (عليها السلام) لم يعرف المنافقون الضالّون الذين تقمصوا الخلافة الکبری و عموا عن نص الولاء و أغضبوا ربّ العُلي، إذ كانت ترغم أنف المعاندين بحجّتها، و تفحم مغاليطهم ببراهينها، و ترفع لثام النفاق عن وجوههم بخطاباتها» ﺑﻪ ﺟﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺳﻮﮔﻨﺪ می‌ﺧﻮﺭﻡ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﻓﺎﻃﻤﻪ (ﻋﻠﻴﻬﺎ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ) نبود، ﻣﻨﺎﻓﻘﺎﻥِ ﮔﻤﺮﺍهی ﻛﻪ ﺑﻪ ﺯﻭﺭ، ﭘﻴﺮﺍﻫﻦ ﺧﻠﺎﻓﺖ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺗﻦ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻧﺼﻮﺹ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺭﺍ ﻧﺎﺩﻳﺪﻩ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ و پروردگار بلندمرتبه را به خشم آوردند، ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ نمی‌ﺷﺪﻧﺪ. زیرا آن حضرت (علیها السلام) با حجتش بینی آن دشمنان را به خاک مالید و با براهینش غلطهای آنان را آشکار کرد و با خطابه هایش نقاب نفاق را از چهره های آنان برداشت» 📓فاطمة الزهراء بهجة قلب المصطفی ص ۱۱۵؛ الكوثر في أحوال فاطمة بنت النبي الأعظم ج٢ ص١٣٩
▫️▪️▫️▪️ ▪️ ☑️ «شرح حدیث شریف کساء» 📜 قسمت نهم  (۲) 🔳🍃 فَما كانَتْ اِلاّ ساعَةً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحُسَيْنِ قَدْ اَقْبَلَ وَقالَ السَّلامُ عَلَيْكِ يا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَيْكَ السَّلامُ يا وَلَدى وَيا قُرَّةَ عَيْنى وَثَمَرَةَ فُؤ ادى فَقالَ لى يا اُمّاهُ اِنّىَّ اَشَمُّ عِنْدَكِ راَّئِحَةً طَيِّبَةً كَاَنَّها راَّئِحَةُ جَدّى رَسُول اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّكَ وَاَخاكَ تَحْتَ الْكِساَّءِ فَدَنَى الْحُسَيْنُ نَحْوَ الْكِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَيْكَ يا جَدّاهُ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَنِ اخْتارَهُ اللَّهُ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَكُونَ مَعَكُما تَحْتَ الْكِساَّءِ فَقالَ وَعَلَيْكَ السَّلامُ يا وَلَدى وَيا شافِعَ اُمَّتى قَدْ اَذِنْتُ لَكَ فَدَخَلَ مَعَهُما تَحْتَ الْكِساَّءِ  ✍ در این فراز شریف شأن شافِع اُمَّت رسول الله (صلی الله علیه و آله) بودن حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بررسی میشود. 🔘در رواياتی در اصول كافی و كتب ديگر نيز داريم كه فرموده اند: ▫️«الْعَقْلُ مَا عُبِدَ بِهِ الرَّحْمَن»، آن چيزي كه عبادت به واسطه او معنا پيدا می كند عقل است و می دانيم كه «أَوَّلُ مَا خَلَقَ اللَّهُ الْعَقْلُ»، و رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) «أَوَّلُ مَا خَلَقَ اللَّهُ نُورِي» 🔘 الف و لام اوّل عقل، كلّ عقل را می فرمايد و كلّ عقل يعنی رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) و همان است كه پرستش خدا را انجام می دهد، « لَوْ لَا أَنَا وَ عَلِیٌّ مَا عُبِدَ اللَّه»،‌ «لَوْ لَا أَنَا وَ عَلِیٌّ مَا عُرِفَ اللَّه»‌(۱) ◽️ اگر حمد و ثناي رسول الله (صلّی الله عليه و آله و سلم) نبود اصلاً عبوديّتی در عالم هم نبود. پس سرّ عبوديّت و سرّ عبادت و سرّ پرستش معلوم گشت. 🔘اما رسول الله (صلّی الله عليه و آله و سلم) می فرمايد:‌«حُسَيْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَيْن» علیه السلام . ◽️عَنْ سَعِيدِ بْنِ أَبِی رَاشِدٍ عَنْ يَعْلَى بْنِ مُرَّ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و اله و سلم): حُسَيْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْناً حُسَيْنٌ سِبْطٌ مِنَ الْأَسْبَاطِ. 📓الإرشاد ج ۲ ص ۱۲۷ 📓إعلام الورى ۲۱۷ 📓كشف الغمة ج ۲ ص۶ 💠 جاي ديگري نقطه عطفی در هستی است و آنجا كربلاست، آنجا معناي ذاتی عبوديّت است كه می فرمايد:‌ «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّه علیه السلام» ◽️پدر عبوديّت، حقيقت عبوديّت، همان معناي حقيقی كه حضرت رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) می فرماید:‌ «حُسَيْنٌ مِنِّی، أَنَا مِنْ حُسَيْن»؛ ابا عَبدِاللهِ الْحُسَيْن (علیه السلام) است. ◾️سرّ عبوديّت در صحراي كربلاست. حقيقت ذاتی پرستش يعنی آنچه كه در معناي پرستش در عالم به ظهور رسيده است، صحراي كربلاست. آنجا حقيقت عبوديّت و سرّ پرستش است و صاحب اين مقام می شود پدر بندگی؛ أبا عَبدِالله، الحُسَيْن. ◽️«أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلَاة وَ آتَيْتَ الزَّكَاة وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَر» (۲)؛ اقامه صلوة، انحصاراً در مقام حسينی است، او ، أبا عَبدِاللهِ الحُسَين است، او معناي عبوديّت است. 🔹«لَوْ لَا أَنَا وَ عَلِیٌّ مَا عُبِدَ اللَّه» اما همان معناي عبادت نقد و ظهور عبادت در صحراي كربلاست،‌ يعنی اگر كسی صحراي كربلا را نداند،‌ حسينی نباشد و اهل معرفت ذات حسينی نباشد، او چيزي از پرستش نمی داند. ◽️كسی كه ريزه خوار خوان حسينی نباشد، كسی كه از جام أبا عَبدالله الحُسينی ننوشيده باشد، چيزي از پرستش نمی داند، او شامل كسانی می شود كه می فرمايد:‌«لَكُمْ دينُكُمْ وَ لِیَ دين». ➖اگر كسی دين حقيقی می خواهد، ببيند رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) چه فرموده است: ‌«أَنَا مِنْ حُسَيْن». ⏺اگر «حُسَيْنٌ مِنِّی» و «أَنَا مِنْ حُسَيْن» اگر منِ رسول الله سرّ عبادتم، اگر من عقلم و نور اللهِ الأوّلم، اگر من، اوّلُ ما خَلَقَ الله هستم، منِ رسول الله می گويم: « أَنَا مِنْ حُسَيْن». ☑️لذا حضرت محمدبن عبدالله (صلی الله علیه و اله و سلم) حضرت اباعبدالله علیه السلام را شافع بر امّتشان دانسته و دایره شفاعت أباعبدالله الحسین علیه السلام همچون دایره شفاعت کبری رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) که وسیع،‌گسترده و فراگیر است، میباشد. 🖋ادامه دارد.. ا▫️▪️▫️▪️ (۱). رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و اله و سلّم مى‌فرمود: «اگر من و على نبوديم، خداوند شناخته نمى‌شد، اگر من و على نبوديم خداوند عبادت نمى‌شد..»‌ کتاب سلیم بن قیس الهلالي ج ۲، ص ۸۵۸؛ بحارالانوار ج۴۰ ص۹۵ (۲).فرازی از زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ۲۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌هر لحظه ... از نبودنتـ💔ـان ... درد میکشیم رحمی بکن ... به حالِ دلـ❤️ـِ ... بی قرارها سلام موعـ❤️ـود مهربانم .....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قال الصادق علیه السلام: 🔹لوْ يَعْلَمُ اَلْمُؤْمِنُ مَا لَهُ فِي اَلْمَصَائِبِ مِنَ اَلْأَجْرِ لَتَمَنَّى أَنْ يُقَرَّضَ بِالْمَقَارِيضِ 🔸اگر شخص مؤمن مى‌دانست كه در برابر مصيبتهايش چه مقدار پاداش دارد، آرزو مى‌كرد كه (در دنیا) اجزاى بدنش با قيچى قطعه قطعه شود. 📚 مستدرک الوسائل (باب احتساب بلا) جلد ۲ صفحه ۴۳۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدیه میکنیم ثواب تلاوت این صفحه از قرآن کریم را به وجود مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها🖤 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤🍃🖤 🍃🖤 🖤 🖤دعاى روز چهارشنبه‏ 🖤بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🖤الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَ اللَّيْلَ لِبَاساً وَ النَّوْمَ سُبَاتاً وَ جَعَلَ النَّهَارَ نُشُوراً 🖤لَكَ الْحَمْدُ أَنْ بَعَثْتَنِي مِنْ مَرْقَدِي وَ لَوْ شِئْتَ جَعَلْتَهُ سَرْمَداً حَمْداً دَائِماً لاَ يَنْقَطِعُ أَبَداً وَ لاَ يُحْصِي لَهُ الْخَلاَئِقُ عَدَداً 🖤اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ أَنْ خَلَقْتَ فَسَوَّيْتَ وَ قَدَّرْتَ وَ قَضَيْتَ وَ أَمَتَّ وَ أَحْيَيْتَ‏ وَ أَمْرَضْتَ وَ شَفَيْتَ وَ عَافَيْتَ وَ أَبْلَيْتَ وَ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَيْتَ وَ عَلَى الْمُلْكِ احْتَوَيْتَ‏ 🖤أَدْعُوكَ دُعَاءَ مَنْ ضَعُفَتْ وَسِيلَتُهُ وَ انْقَطَعَتْ حِيلَتُهُ‏ وَ اقْتَرَبَ أَجَلُهُ وَ تَدَانَى فِي الدُّنْيَا أَمَلُهُ‏ وَ اشْتَدَّتْ إِلَى رَحْمَتِكَ فَاقَتُهُ وَ عَظُمَتْ لِتَفْرِيطِهِ حَسْرَتُهُ‏ وَ كَثُرَتْ زَلَّتُهُ وَ عَثْرَتُهُ وَ خَلُصَتْ لِوَجْهِكَ تَوْبَتُهُ‏ 🖤فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ‏ وَ ارْزُقْنِي شَفَاعَةَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ‏ وَ لاَ تَحْرِمْنِي صُحْبَتَهُ إِنَّكَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ‏ 🖤اللَّهُمَّ اقْضِ لِي فِي الْأَرْبَعَاءِ أَرْبَعاً اجْعَلْ قُوَّتِي فِي طَاعَتِكَ وَ نَشَاطِي فِي عِبَادَتِكَ‏ وَ رَغْبَتِي فِي ثَوَابِكَ وَ زُهْدِي فِيمَا يُوجِبُ لِي أَلِيمَ عِقَابِكَ إِنَّكَ لَطِيفٌ لِمَا تَشَاءُ. 🖤🍃🖤 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️▪️▫️▪️ ▪️ ☑️ «شرح حدیث شریف کساء» 📜 قسمت نهم  (۳) 🔳🍃 فَما كانَتْ اِلاّ ساعَةً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحُسَيْنِ قَدْ اَقْبَلَ وَقالَ السَّلامُ عَلَيْكِ يا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَيْكَ السَّلامُ يا وَلَدى وَيا قُرَّةَ عَيْنى وَثَمَرَةَ فُؤ ادى فَقالَ لى يا اُمّاهُ اِنّىَّ اَشَمُّ عِنْدَكِ راَّئِحَةً طَيِّبَةً كَاَنَّها راَّئِحَةُ جَدّى رَسُول اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّكَ وَاَخاكَ تَحْتَ الْكِساَّءِ فَدَنَى الْحُسَيْنُ نَحْوَ الْكِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَيْكَ يا جَدّاهُ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَنِ اخْتارَهُ اللَّهُ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَكُونَ مَعَكُما تَحْتَ الْكِساَّءِ فَقالَ وَعَلَيْكَ السَّلامُ يا وَلَدى وَيا شافِعَ اُمَّتى قَدْ اَذِنْتُ لَكَ فَدَخَلَ مَعَهُما تَحْتَ الْكِساَّءِ   ✍ مظهر مطلق این رحمانیت مقام ربّ العالمینی، حضرت اُمّ ابیها ، الشَّفِيعُة الْمُشَفَّعة، صدیقه کبری (سلام الله علیها) است. آن وجود مقدسی که هر کس به دامان مهر و محبت مادری اش هر چند به نخ باریکی از چادر حضرت مادر متوسل شود، مشمول اعظم و اکبر شفاعت در عالَم یعنی ارحم الرّاحمینی ذات قرار می گیرد. ⚜ فيَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى يَا أَهْلَ الْجَمْعِ طَأْطِئُوا الرُّءُوسَ وَ غُضُّوا الْأَبْصَارَ فَإِنَّ هَذِهِ فَاطِمَةُ تَسِيرُ إِلَى الْجَنَّةِ  ➖خداوند عزوجل ندا می دهد ای اهل محشر، همه سرها را به زیر اندازید و چشم ها را فروبندید!  تا خاتون عالَم حضرت صدیقه (سلام الله علیها) به سوی جنت روانه شوند ➖حضرت خاتون عرض می کنند دوست دارم در این روز قدر من دانسته شود ؛⚜ فتَقُولُ يَا رَبِّ أَحْبَبْتُ أَنْ يُعْرَفَ قَدْرِي فِي مِثْلِ هَذَا الْيَوْمِ ⚜ فيَقُولُ اللَّهُ يَا بِنْتَ حَبِيبِي ارْجِعِي فَانْظُرِي مَنْ كَانَ فِي قَلْبِهِ حُبٌّ لَكِ أَوْ لِأَحَدٍ مِنْ ذُرِّيَّتِكِ خُذِي بِيَدِهِ فَأَدْخِلِيهِ الْجَنَّةَ  ➖ خداوند عزوجل ندا می دهد بنگر هر کس در قلبش حب تو و یا ذریه تو باشد را داخل جنت کن 💠 قالَ أَبُو جَعْفَرٍ عليه السلام وَ اللَّهِ يَا جَابِرُ إِنَّهَا ذَلِكَ الْيَوْمَ لَتَلْتَقِطُ شِيعَتَهَا وَ مُحِبِّيهَا كَمَا يَلْتَقِطُ الطَّيْرُ الْحَبَّ الْجَيِّدَ مِنَ الْحَبِّ الرَّدِي‏ءِ ➖ به خدا قسم در آن روز خانم همانند مرغی که دانه بر می چیند از محبین و شیعیان خویش را شفاعت می کنند. 🖋 سپس به شیعیان مشمول شفاعت، اذن داده می شود که هر کس به دلیل حبّ به حضرت فاطمه (سلام الله علیها) به آنان غذایی داده و یا لباسی پوشانده و یا مقداری آب داده است را داخل بهشت کنند؛ ⚜ منْ أَطْعَمَكُمْ لِحُبِّ فَاطِمَةَ انْظُرُوا مَنْ كَسَاكُمْ لِحُبِّ فَاطِمَةَ انْظُرُوا مَنْ سَقَاكُمْ شَرْبَةً فِي حُبِّ فَاطِمَةَ انْظُرُوا ➖ به گونه ای که جز شک کننده و یا کافر به ولایت و منافق باقی نمی ماند، یعنی ‌جز خالدین در جهنم از اعداء آل محمد (علیهم السلام)، کسی باقی نمی ماند.  ⚜ و اللَّهِ لَا يَبْقَى فِي النَّاسِ إِلَّا شَاكٌّ أَوْ كَافِرٌ أَوْ مُنَافِقٌ فَإِذَا صَارُوا بَيْنَ الطَّبَقَاتِ نَادَوْا كَمَا قَالَ اللَّهُ تَعَالَى‏ فَما لَنا مِنْ شافِعِينَ وَ لا صَدِيقٍ حَمِيمٍ. 📓بحار الأنوار  ؛ ج۴۳ ؛ ص۶۴ 📓تفسير فرات الكوفي ؛ ص۲۹۸ ☑️ باقی نماندن در آتش جهنم و شفاعت یافتن همه خلق، جز خالدین در جهنم ،‌ همان شفاعت اکبر در عالَم یعنی شفاعت ارحم الرّاحمینی ذات است . 🖋صاحب این شفاعت حضرت خاتون عالَم است، مادر عالَم به رحمت الهی خویش تمام خلق را جز کسانی که خود رویگردان از رحمانیت الهی هستند،‌ شفاعت می کنند. 🔹 ‌حتی کسانی که مشمول مقامِ محمود رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) قرار نگرفته باشند، ‌مشمول شفاعت حضرت الشَّفِيعُة الْمُشَفَّعة قرار می گیرند؛ چون خانم اُم ابیها هستند و مظهر ارحم الراحمینی ذات .  ✅ این رحمانیتِ ربّ العالمینیِ حضرت اُم ابيها (علیها السلام) است. ▪️۲۳ ▫️▪️▫️▪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا