لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❣️یار،بس نازک مزاج است وغیور.....
امام زمان درمقام نازه!
وزمان غیبت
فقط يه فرصته که ماخودمونو به امام نزدیک کنیم!
خیلی بده
اگه به دنیامشغول باشیم،و راهمون ندن
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻روضه و مرثیه
#امام_صادق علیه السلام
🔶روضه جانسوز امام صادق علیه السلام
🎙️#استاد_میرزا_محمدی
🔻گریز به روضه
دفن نشدن بدن امام حسین علیه السلام
#شهادت_امام_صادق علیه السلام
•┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈•
روضه و مرثیه.PDF
221.2K
▪️متن مرثیه و روضه ▪️
#امام_صادق علیه السلام
🔶روضه جانسوز امام صادق علیه السلام
#استاد_میرزا_محمدی
🔻گریز به روضه
دفن نشدن بدن امام حسین علیه السلام
#شهادت_امام_صادق علیه السلام
•┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈•
☑️ تبیین معنای حقیقی امر به معروف و نهی از منکر در کلام نورانی شیخ الائمة حضرت مولانا امام جعفر بن محمد الصادق (سلام الله علیه)
✍🏻 از شیخ مفید (رحمة الله علیه) به اسناد خویش از محمد بن سائب کلبی (از علما و ثقات شیعه و از روایان حدیث از ساحت مقدس حضرات صادقین علیهما السلام) نقل شده است:
زمانیکه امام صادق (علیه السلام) در عراق اقامت گزیده بودند، ابوحنیفه محضر مبارک آن حضرت شرفیاب شده و در مورد مسائلی از جمله امر به معروف و نهی از منکر سوالاتی نمود. آن حضرت در پاسخ به این سوالِ او که منظور از امر به معروف و نهی از منکر چیست، چنین فرمودند:
«الْمَعْرُوفُ يَا أَبَا حَنِيفَةَ الْمَعْرُوفُ فِي أَهْلِ السَّمَاءِ الْمَعْرُوفُ فِي أَهْلِ الْأَرْضِ وَ ذَلِكَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِب ...
قَالَ: جُعِلْتُ فِدَاكَ فَمَا الْمُنْكَرُ؟ قَالَ: اللَّذَانِ ظَلَمَاهُ حَقَّهُ وَ ابْتَزَّاهُ أَمْرَه وَ حَمَلَا النَّاسَ عَلَى كَتِفِه»؛
معروف به آن چیزی اطلاق می شود که نزد اهل آسمان و زمین معروف باشد که آن امیرالمومنین علی (علیه السلام) می باشند و منکر آن کسانی هستند که در حق آن حضرت ظلم کرده، امرشان را غصب کرده و مردم را علیه ایشان برانگیختند.
ابوحنیفه مجددا پرسید: مگر نهى از منكر به معنای تذکر به فرد خاطی و بازداشتن او از گناه نیست؟
امام (علیه السلام) در پاسخ به سوالش فرمودند:
«لَيْسَ ذَاكَ أَمْرٌ بِمَعْرُوفٍ وَ لَا نَهْيٌ عَنْ مُنْكَرٍ، إِنَّمَا ذَلِكَ خَيْرٌ قَدَّمَه»؛
اين کار نه امر به معروف است و نه نهى از منكر، بلکه کار خیری است که انجام داده است.
📓 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج ۱۰، ص ۲۰۸ و ۲۰۹